#حضرت_فاطمه(سلام اللهعلیها)
🏴 اسلام دین افزاینده است؛ إِنّا أَعطَيناكَ الكَوثَرَ؛ معنای کوثر یعنی افزاینده. این است که رسول خدا میفرماید: ای سلمان هر كس دخترم فاطمه(سلام اللهعلیها) را دوست داشته باشد در بهشت و هر كس با او دشمنی كند در جهنم است. ای سلمان محبت فاطمه(سلاماللهعلیها) در صد مكان نفع میرساند از جمله هنگام مرگ، قبر، ميزان، محشر، صراط و موقع حسابرسی.
دختر پیغمبر (صلّیاللهعلیهوآله) که مادر امامان و شخصیّتهای برجستهی اسلام است که هرکدام اسلام را گسترش دادند، وسیلهی گسترش و زیادی و مزید اسلام است، قرآن هم همینجور است، اسلام هم همینجور است.
۱۳۶۲/۴/۲۱
🔹برگرفته از
- کتاب حقیقت عظیم، صفحه۴۵
#اسوه_حسنه
#کوثر
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_موسی_کاظم(علیهالسلام)
در فضای زندگی سیاسی بنیعباس هیچ غباری دیگر وجود نداشت. در یکچنین شرایطی که منصور در کمال قدرت و در اوج سلطۀ ظاهری زندگی میکند، نوبت به امامت موسیبنجعفر علیهالصلاةوالسلام رسید که یک جوانی است تازهسال و با آنهمه مراقب.
بهطوریکه کسانی که میخواهند بعد از امام صادق بفهمند که دیگر حالا به چه کسی باید مراجعه کرد با زحمت میتوانند راه پیدا کنند و موسیبنجعفر را پیدا کنند و موسیبنجعفر به آنها توصیه میکند که مواظب باشید اگر بدانند که از من حرف شنیدید و از من تعلیمات دیدید و با من ارتباط دارید، «اَلذِّبح» کشتن هست، مراقب باشید.
در یکچنین شرایطی موسیبنجعفر به امامت میرسد و مبارزه را شروع میکند. ۱۳۶۴/۱/۲۳
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام رضا(علیهالسلام)
▫️امام را دارند با آقایی، با کمال عزت و احترام از مدینه میبرند خراسان. برای اینکه ولیعهدش کنند علیالظاهر! اما حضرت در مدینه، مردم را گریه میاندازد.
حضرت جمع میکند کنیزها و خدمه و اهلبیت و همۀ فرزندان را، برادران و خویشاوندان و اهل خودش را و میگوید بر من گریه کنید! تعجب میکنند؛ یکی میگوید مثلاً یا اباالحسن، گریه سر راه مسافر میمنت ندارد بعد حضرت میگویند بله، او مسافری است که امید برگشتن داشته باشد!
یعنی چه؟
یعنی من امید برگشتن ندارم.
یعنی چه؟
یعنی مأمون دارد من را میبرد که بکُشد.
پس ببینید: بااینکه با عزت و با احترام دارد حرکت میکند حضرت، آن اثرِ با زور و با فشار بُردهشدن را در مدینه باقی میگذارد و میرود.
میرود حرم رسولالله با وضع گریهآلودی خداحافظی میکند از پیغمبر، و راه میافتد میرود.
۱۳۶۰/۹/۲۶
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری(علیهالسلام)
🔶 سُرّ مَن رأىٰ یا سامرا بعد از بغداد یک شهر نوبنیاد بود.
در این شهر سامرا با آن همه شدّت عمل، این دو بزرگوار یعنى حضرت هادى و حضرت عسکرى توانستند این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیاى اسلام تنظیم کنند.
اینها خیلى مهم است؛ یعنى ما این ابعاد زندگى ائمّه را وقتى نگاه کنیم میفهمیم اینها چه کار داشتند میکردند.
آن وقت فقط هم این نبود که مسئلهى نماز و روزه جواب بدهند یا طهارت و نجاست جواب بدهند.
در موضع «امام» با همان معناى اسلامى خودش قرار میگرفتند و در موضع «امام» با مردم خودشان حرف میزدند.
۱۳۸۲/۲/۲۰
#جهاد
#تشیع
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
«بشریت در طول تاریخ و در حیات اجتماعی، مثل همان سرنشینان یک کشتی توفان زده، همیشه گرفتار مشکلاتی از سوی قدرتمندان و ستمگران و قویدستان و مسلّطین بر امور انسانهای مظلوم بوده است. امید، موجب میشود که انسان به مبارزه بپردازد و راه را باز کند و پیش برود. وقتی به شما میگویند انتظار بکشید، یعنی این وضعیتی که امروز رنجتان میدهد و دلتان را به درد میآورد، ابدی نیست و تمام خواهد شد. ببینید چقدر انسانْ حیات و نشاط پیدا میکند! این، نقش اعتقاد به امام زمان صلواتاللهعلیهوارواحنافداه است. این، نقش اعتقاد به مهدی موعود است.»
۱۳۷۴/۱۰/۱۷
#سخنناب
#فضائل_امام
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیاللهعلیهوآله)
🔰 کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت و جهاد در راه این دعوت بود.
۱۳۷۰/۷/۵
📚 حلقه دوم انسان ۲۵۰ساله
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
▫️امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهیزهرا مرد بود، پیغمبر میشد.
[فاطمهیزهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر.
۱۳۹۵/۱۲/۲۹
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسین(علیهالسلام)
▫️عرض شد که ماجرای امام حسین جدای از یک درس، یک عبرت است.
درس، آن است که به ما میگوید این بزرگوار آنطور عمل کرد، ما هم باید آنگونه عمل کنیم. امام حسین درس بزرگی به همۀ بشریّت داده که خیلی باعظمت و در جای خود محفوظ است.
اما
غیر از درس، چیز دیگری وجود دارد و آن عبرت است.
عبرت آن است که انسان نگاه کند و ببیند:
چطور شد حسینبنعلی علیهالسلام، همان کودکی که جلوِ چشم مردم، آنهمه موردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبر دربارۀ او فرموده بود: سید شَباب اهل الجنة، سرور جوانان بهشت، بعد از گذشت نیم قرن از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد!
چطور شد که این امت، حسینبنعلی را جلوِ چشم کسانی از همان نسلی که دیده بودند که او بر دوش پیغمبر سوار میشد و این حرفها را از زبان پیغمبر دربارۀ او شنیده بودند، با آن وضع فجیع کشتند!
این عبرت است.
مگر شوخی بود که دختران پیغمبر را مثل دخترانِ سرزمینهای فتحشدۀ غیر اسلامی، بیاورند جلوِ چشم مردم کوچه و بازار بگردانند و به کسی مثل زینب سلاماللهعلیها اهانت کنند!
چطور شد که کار به اینجا رسید؟
این، همان عبرت است و از درس بالاتر است.
این نگاه به اعماق و ریزهکاریهای تاریخ و حوادث است.
۱۳۷۳/۱۰/۱۵
📚 حلقۀ سوم انسان ۲۵۰ساله/ فصل سوم/ ۴۵. عبرتهای عاشورا
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
#عبرت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
14021005_43783_192k-1.mp3
1.76M
کلیپ صوتی «امالبنین(سلاماللهعلیها)؛ مادر حماسهآفرین
مادری است که صورت چهار جوانش را که در کربلا شهید شدهاند، در بقیع میکشد و نوحهسرایی میکند و حماسه میآفریند. همهاش اشک ریختن و تو سر زدن هم نیست - البته اشک ریختن هست، اشکالی هم ندارد - بلکه حماسهآفرینی است، افتخار به این جوانهاست. این یک عرصهی خیلی خوبی است، که از اینگونه عرصهها برای مصیبت خیلی باید استفاده کرد.
۱۳۹۰/۰۳/۲۵
#مادر_حماسه_آفرین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13921018_7942_192k.mp3
5.03M
#امام_حسن_عسکری(علیهالسلام)
🔻انسان ۲۵۰ ساله | امام حسن عسکری علیهالسلام و تحسین دوست و دشمن
📌امام حسن عسکری علیهالسلام امامی بود که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها........
۱۳۹۰/۱۲/۱۰
▪️دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران
#انسان_250_ساله
#فضائل_امام
#صوتی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
«انتظار فرج یعنی در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم.»
۱۳۸۷/۰۵/۲۷
#انتظار
#مهدویت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
▫️راهی است که امروز به فضل الهی، انقلاب جلو پای مردم ما گذاشته است. این، همان راه حضرت فاطمهی زهرا سلاماللهعلیهاست: خودسازی و جهانسازی.
۱۳۷۱/۰۹/۲۴
#اسوه_حسنه
#خودسازی_جهانسازی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
🔰 فاطمۀ زهرا سلاماللَّهعلیها در فعالیتهاى عظیم اجتماعى شرکت فعال و حضور قاطع دارد،
از لحاظ معرفت و اندیشۀ اسلامى و عمق فکرى اسلامى یکى از پیشروان فکر اسلامى است،
معلم است براى بزرگان صحابه،
آموزگار است براى شاگردان پدرش پیغمبر،
و خود او یک شاگرد بسیار پیشرفتۀ پدر بزرگوارش محسوب مىشود.
درعینحال به خانهدارى، به تربیت فرزندان، به شوهردارى هم بهصورت یک وظیفۀ اصلى نگاه مىکند:
فرزندان خودش را تربیت مىکند،
آنها را با محیط اسلامى، با اندیشۀ اسلامى آشنا مىکند،
فضاى خانه را یک فضاى معنوى و روحانى قرار مىدهد
و فضاى زندگى او یک فضاى جهاد همهجانبه است.
۱۳۶۴/۱۱/۴
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_همهجانبه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_عسکری
امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.
▫️بیانات حضرت آیتالله خامنهای در جلسات هیات انصارالحسین علیهالسلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیهالسلام
#سبک_زندگی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13900418_3171_128k.mp3
1.57M
#مهدویت
💢مسئله انتظار جزء لاینفک مسئله مهدویت است و از آن کلید واژه های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی است.
🔹انتظار، یعنی ترغب
🔺انتظار، یعنی آینده قطعی، انتظارِ یک موجود حی و حاضر
۱۳۹۰/۰۴/۱۸
#صوتی
#انتظار
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
🔰کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت و جهاد در راه این دعوت بود. درمقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیغمبر اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بود ..و چه آنوقتیکه حکومتی تشکیل داد، حکومت اسلامی و خود در موضع رئیس این حکومت، قدرت را بهدست گرفت.
۱۳۷۰/۷/۵
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم/ فصل اول، پیامبر اعظم
#اسوه_حسنه
#انسان۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_علی(علیهالسلام)
▫️حضرت نامه نوشت به مردم کوفه که: بیایید که میخواهیم برویم با کسانی که بیعت را شکستند بجنگیم.
مردم اهل کوفه راه افتادند آمدند به لشکر امیرالمؤمنین پیوستند.
این کوفیها که شما میگویید: کوفیها! کوفیها! همهاش هم اینطور نبوده که امتحانهای بد داده باشند. نه! یک جاهایی هم امتحان خیلی خوب دادند، یکیاش همینجا بود.
در جنگ جمل، اهل کوفه آمدند اطراف امیرالمؤمنین را محکم گرفتند، مگر یک عدۀ معدودی؛ یعنی بعضی از قبایل نیامدند، بسیاری از قبایل آمدند. حضرت آمدند بصره را محاصره کردند.
..البته این جنگ را امیرالمؤمنین شروع نکرد، مگر وقتی که حجت را تمام کرده بود.
۱۳۶۵/۳/۹
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#اسوه_حسنه
#انسان۲۵۰ساله
#جهاد
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_محمدباقر(علیهالسلام)
🔰مبارزه با تحریف، در دوران امام باقر(علیهالسلام) از همیشهی پیش از زمان آن حضرت گستردهتر انجام شد... مبارزهی فرهنگی یعنی تلاش برای تغییر فرهنگ حاکم بر ذهنهای مردم، تا راه را برای حکومت الهی هموار و بر حکومت طاغوتی ببندند و امام باقر(علیهالسلام) این کار را شروع کرد. باقر علمالاولین یعنی این. ایشان شکافندهی حقایق قرآنی و دانشهای اسلامی بودند.
۱۳۶۶/۵/۹
#اسوه_حسنه
#مبارزهی_فرهنگی
#مبارزه_با_تحریف
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
جهاد تبیین امام محمدباقر علیهالسلام.mp3
590.1K
#امام_محمدباقر(علیهالسلام)
🔰 با تمام تلاش، تمام علوم قرآن و علوم اسلامی و حدیث و معارف اسلامی و اعتقادات و اخلاقیات و آنچه که مربوط به اندیشۀ اسلامی و تفکر اسلامی هست در کلام امام باقر ذکر شده؛ در روایات گوناگون در میان مجامع، در جمعهای کوچک، در جمعهای بزرگ؛ شما نگاه کنید کتابهای فقه و اخلاق و حدیث را، قال الباقر، قال الباقر پشتسرهم هست. لذا نسبت به آن بزرگوار تعبیر شد باقرالعلم، شکافندۀ علم، شکافنــدۀ دانش..
۱۳۶۱/۷/۲
#انسان_۲۵۰ساله
#جهاد_تبیین
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_هادی(علیهالسلام)
🏴 زندگی امام هادی علیهالسلام یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است، خصوصیات این امام بزرگوار عبارت است از: مرگ در جوانی، جهاد در سراپای عمر، کوشش در راه خدا، بیقید و شرط، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها، وقار و سکینهی در راه خدا، عبودیت و خضوع در مقابل خدا.
۱۳۶۰/۲/۱۸
#اسوه_حسنه
#مبارزه_مقاومت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
نقش امام هادی در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار.mp3
1.83M
امام هادی علیهالسلام
بیانات بعد از مراسم شهادت امام هادی علیهالسلام ۱۳۸۳/۵/۳۰
#انسان_۲۵۰ساله
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_موسی_کاظم(علیهالسلام)
🔰ما امروز نگاه میکنیم، خیال میکنیم موسیبنجعفر یک آقای مظلوم بیسروصدای سربهزیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند، آوردند در بغداد، یا در کوفه، در فلانجا، در بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس!
قضیه این نبود.
قضیه یک مبارزۀ طولانی، یک مبارزۀ تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد زیاد؛ در تمام آفاق اسلامی بوده.
موسیبنجعفر کسانی داشت که به او علاقهمند بودند. ۱۳۶۴/۱/۲۳
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#مبارزه
#تشکیلات
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جواد(علیهالسلام)
🔰 دنیاى اسلام، آن روز، بخش عظیمى متوجه به امام جواد بودند و هدف امام جواد علیهالصلاةوالسلام و ائمۀ بعد از حضرت رضا تا حضرت ولىّعصر ـ سه امام ـ این بود که زمینه را آماده کنند براى شکلگرفتن یک اعتقاد تمامنشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى و قرآنى؛
- یک تشکیلاتى درست کنند،
- یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رایج کنند،
- آنچنان این تشکیلات را محکم کنند، بههم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر علیهالصلاةوالسلام، این تشکیلات متلاشى نشود؛
و این کارى بود که خلفاى آن زمان به شدت از این کار بیمناک بودند.
۱۳۶۴/۵/۲۶
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
#انسان_۲۵۰ساله
#تشکیلات
#حکومت_علوی_قرآنی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
▫️آیهی قرآن میفرماید: «محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم». اشداء بر کفار معنایش این نیست که با کفار دائم در حال جنگند. اشداء، شدت، یعنی استحکام، استواری، خورده نشدن. یک فلزی زنگ میزند، خورده میشود، پوک میشود، از بین میرود؛ یک فلز هم قرنهای متمادی که بگذرد، دچار خوردگی و زنگزدگی و پوسیدگی و پوکی نمیشود. اشداء یعنی این. شدت یعنی استحکام. استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز میکند. شما ببینید پیغمبر در جنگهای خود، آنجائی که لازم بود با طرف خود و دشمن خود حرف بزند، چه جوری حرف میزند. سرتا پای نقشهی پیغمبر استحکام است؛ استوار، یک ذره خلل نیست. در جنگ احزاب پیغمبر با طرفهای مقابل وارد گفتگو شد، اما چه گفتگوئی! تاریخ را بخوانید. اگر جنگ است، با شدت؛ اگر گفتگو است، با شدت؛ اگر تعامل است، با شدت؛ با استحکام. این معنای اشداء علی الکفار است.
رحماء بینهم، یعنی در بین خودشان که هستند، نه؛ اینجا دیگر خاکریز نرم است، انعطاف وجود دارد؛ اینجا دیگر آن شدت و آن صلابت نیست. اینجا باید دل داد و دل گرفت. اینجا باید با هم با تعاطف رفتار کرد.
۱۳۸۷/۵/۹
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_جواد(علیهالسلام)
♦️در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستانهایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل میکنند نشاندهندهی این معناست. یعنی علیرغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (علیهالسّلام) به نحوی، ارتباطات با مردم همینطور گسترش پیدا کرد.
۱۳۸۴/۵/۱۸
#تشکیلات
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r