eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اندیشه ولایت
📌ایام فاطمیه، ایّام افشای خطّ محافظه‌کاری 🔸مدینه پر بود از حافظ قرآن و فقیه و خانواده شهید و محبین اهل‌بیت، + مملو بود از مُفتی و حاجی و جلسات وعظ و اخلاق، اتفاقا خوب می‌دانستند با کدام طرف است؛ 🔶اشکال کار اینجا بود که علی در شورای ائتلاف سقیفه "فاکتور مقبولیت" را کم داشت و اصرارش بر دفاع از را "تفرقه‌افکنی" نام نهادند 🔵فقط فاطمه(سلام‌الله‌علیها) می‌دانست که این "وحدت بر ناحق" عاقبتش " تفرقه" در جامعه اسلامی و ذبح‌کردن عدالت پیش پای منفعت است. 🔸محترمین و مقدسین و شیوخ و سرداران و سابقه‌داران می‌ترسیدند که با دفاع از ، وجاهت و احترام کاذبی که در جامعه دارند از بین برود و این وجاهت‌طلبی خواص(ترس از دست‌دادن موقعیت اجتماعی و ترس از مورد سؤال‌ قرارگرفتن در برابر جماعت بی‌تحلیل) حق را در اقلیت و مظلومیت تاریخی قرار داد ✅مدینه آخوند زیاد داشت، نواب صفوی کم داشت
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ 🔹 ⭕️نظام خانواده از منظر استاد مطهری (بخش اول) 🔶تفاوت نظام خانواده در اسلام با غرب در چیست؟ چرا نهضت فمینیسم غربی در جامعه اسلامی معنا پیدا نمی‌کند؟ چرا در اسلام مدیریت خانواده به مرد سپرده شده است؟ چرا با وجود نارضایتی اکثر بانوان از همسر دوم، اسلام تعدد زوجات را ممنوع نکرده است؟ این سوالات و شبیه به آن را می‌توان در یادداشتی خواندنی با عنوان خانواده از منظر شهید استاد مطهری مطالعه کرد. 🔷به صورت کلی استاد مطهری در مقایسه میان دو طرز تفکر اسلامی و غربی در خصوص نظام خانواده معتقد است که در دیدگاه اسلام، قانون «محبت و عاطفه» در خانواده و بین زوجین حاکم است. لذا اساس و ماهیت زندگی خانوادگی از دیدگاه اسلام، شراکت و مالکیت نیست، بلکه وحدت است؛ وحدتی که با ازدواج دو موجود در شکل و وضع مختلف به صورت دو قطب مثبت و منفی یکدیگر را جذب می‌کنند.[۱] 🔷وی با بیان الگوی شخصیت بی‌نظیر فاطمه(سلام‌الله‌علیها) در مقام یک همسر، را پیوند و پیمان دو روح می‌داند که باعث وحدت و یگانگی زن و مرد می‌شود و برای همیشه باقی می‌ماند، در حالی که به اعتقاد استاد به منزله یک شرکت تلقی می‌شود که در آن زن و مرد با یکدیگر قرارداد می‌بندند و به تبع آن، این شراکت خانوادگی برای هریک از زن و مرد حقوق، تکالیف و مجازات‌هایی به دنبال می‌آورد؛ به گونه‌ای که صرفا قوانین و تکالیف حقوقی در نظام خانواده میان زن و مرد حکم فرمایی می‌کند و از این رو به نظام خانواده کاملا است.[۲] 🔷استاد در توضیح چگونگی شکل‌گیری نهضت فمینیسم در نگاه صرفا حقوقی غرب به نظام خانواده، این نکته را متذکر می‌شود که در غرب، زن و مرد به مثابه دو همکار و بلکه دو رقیب در کنار هم قرار دارند و هر یک سعی می‌کند تا حق و سهم بیشتری در این شراکت و معامله بدست آورد. از این رو گروهی با این نوع نگاه به خانواده، بدنبال سهم‌خواهی بیشتر در قوانین خانواده و زن و مرد شدند و سرانجام به شکل گیری نهضت فمینیسم در جامعه غربی نیز دامن زد. از این رو نهضت فمینیسم در نوع نگاه صرفا حقوقی و معامله‌ای غرب به نظام خانواده معنا و بروز پیدا کرد؛ چرا که وقتی نگاه به خانواده، از جنس کاملا نگاه حقوقی و معامله‌ای باشد، بحث برابری حقوقی میان زن و مرد و سهم خواهی جنسیتی مطرح می‌شود. 🔷اما ، از آنجایی که زن و مرد برای زندگی خانوادگی آفریده شدند تا به فرمایش قرآن کریم، مایه آرامش[۳] و تکمیل کننده همدیگر باشند، دیگر بحث رقابت و سهم‌خواهی در نظام خانواده میان زن و مرد معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند؛ زیرا زن و مرد، خودشان مورد نیاز همدیگر هستند و آنچه آن دو را پیوند می‌دهد، عاطفه و محبت است، نه صرفا قوانین خشک و بی روح![۴] پی نوشت‌ها [۱] یادداشتها، مطهری، ج ۵، ص ۳۳ و ۳۴ [۲] همان، ص ۷۴ [۳] «و مِن آیاته أنْ خلق لکم مِن أنفسکم أزواجاً لتسکنوا إلیها؛ از نشانه‌های خدا این است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آن‌ها آرامش بیابید.»[روم،۲۱] [۴] یادداشتها، مطهری، ص ۹۶ و ۱۳۴ نویسنده: مصطفوی منبع: وبسایت رهروان ولایت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 تاویل لیله در سوره قدر به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها🏴 محمّد بن قاسم مى‏ گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: 🏴 إنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ👈 أللَّيْلَةُ فاطِمَةُ، وَالْقَدْرُ أَللّهُ؛ فَمَنْ عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِها، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. وَ إِنَّما سُمِّيَتْ فاطِمَةَ، لِأَنَّ الْخَلقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِها.» « بحار الانوار، ج 43، ص 65، روايت 58.» 🏴 - تأويل ليله در إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ فاطمه است، و تأويل قَدْر، اللّه تبارك و تعالى است. 🏴 لذا هركس فاطمه را حقيقتاً شناخت، شب قدر را درك نموده است 🏴 و علّت نامگذارى فاطمه به اين نام، آن است كه تمام مخلوقات از معرفت و شناسايى او بازگرفته شده ‏اند (او را آن گونه كه هست نمى‏ توانند بشناسند). 📘 برگرفته از کتاب @tabyinchannel
⚫️ ؟!!! 🔹بعد رحلت رسول گرامی اسلام، ۴۰ شب فاطمه زهرا (س) به همراه امیر مومنان و حسنین، هر شب درب ۴۰ منزل انصار و مهاجرین رفتند و غدیر خم را یادآوری کردند اما پاسخی نشنیدند و حتی در را باز نکردند. 🔸تزویر و نفاق ابتدا کلام امام را بی‌اثر کرد، آن‌گاه اهانت کرد و جواب سلام امام را ندادند و فقط بر گریه‌های دختر پیامبر ناظر نبودند که او را از شهر بیرون کردند و حتی سایه‌بان بر سر دختر پیامبر خراب کردند، اما کسی دم بر نیاورد. 🔹از ۱۶۰۰ مهاجر و انصار ۴۰ یار هم به یاری امیرمومنان نیامدند. 🔸این بود که جرات کردند ۴۰ نفر بی‌غیرت‌ترین اراذل و اوباش را برای آتش زدن درب خانه و هتک حرمت دخت نبی و بستن دست ولی فرستادند. 👈♦️۱۷۰ هزار نفر بیعت خود را با علی زمان تجدید کردند و از هتک حرمت کننده خانه ولایت شاکی شدند، حاضر نیستند صدای این بیعت را به گوش مردم برسانند. ♦️چون تزویر می‌داند اگر این صدا برسد، تزویر رسوا خواهد شد و مشخص خواهد شد واقعیت مردم ۹ دی و تشییع با شکوه حاج قاسم است، نه و و . ♦️ای کاش زودتر به خود آیند و در مقابل این هتک حرمت‌ها خاموش نباشند، مبادا شریک غاصبان و هتاکان ولایت باشند... ♦️اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک ♦️ما فرزندان هستیم و خدا نکند اراذل و اوباش قصد خانه ولی را نمایند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 چرا علی علیه‌السلام قیام نکرد علی علیه‌السلام بر سر دو راهی قرار داشت که پیمودن هر دو برایش سخت و دشوار بود: ۱. در برابر خلافت ابوبکر، انقلاب مسلحانه اعلان نماید؛ ۲. خار در چشم و استخوان در گلو، صبر پیشه کند. حاکمان آن زمانه کسانی نبودند که با کوچک‌‌ترین مخالفت، از قدرت خویش دست کشند. دانستیم که ایشان به خلافت بسیار دل‌بسته بودند. این بدان معنا بود که به دفاع از قدرتِ تازۀ خویش می‌‌پرداختند. در این حال،‌‌ کاملاً معقول بود که سعد‌‌بن‌‌عباده از فرصت استفاده کند تا در راه هوس‌‌های سیاسی خود،‌‌ جنگی تازه به راه اندازد. می‌‌دانیم که وقتی از وی بیعت خواستند، حزب پیروز را تهدید به حرکت انقلابی نمود و گفت: «نه، به خدا سوگند! با شما بیعت نخواهم کرد تا همۀ تیرهایم را به سوی شما بیفکنم...»؛ اما به گمان قوی، او از پرداختن به این انقلاب هراس داشت و جرئت نمی‌‌‌‌کرد که نخستین کسی باشد که در برابر دستگاه حاکم شمشیر از نیام برکشد… پس اگر بانگی نیرومند را می‌‌‌‌شنید که آشکارا ندای انقلاب بر‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌آورد، این قابلیت را داشت که هیجان و حمیّتش برانگیخته شود و شورش را از سر گیرد. افزون‌براین، نباید امویان و تشکّل سیاسی آنها برای دستیابی به قدرت و مقام را فراموش ‌‌کنیم. همچنین نباید از یاد ببریم که آنان در واپسین سال‌‌‌‌های جاهلیت، در مکه دارای نفوذ بسیاری بودند…. پس امویان آمادۀ شورش و کودتا بودند و آنگاه که به علی علیه‌السلام پیشنهاد کردند فرماندهی مخالفان را به عهده بگیرد، او آشکارا این را دریافت، اما می‌‌دانست امویان کسانی نیستند که بتوان به حمایتشان اعتماد نمود؛ بلکه تنها می‌‌خواهند از این راه به اهداف خویش دست یابند. پس درخواست آنها را نپذیرفت. بدین‌‌سان، انقلاب علوی در آن زمان به‌معنای راه انداختن جنگی خون‌‌بار بود که نبردهای خونین پیاپی با اهدافی متفاوت را در پی داشت و زمینۀ اوضاعی را فراهم می‌‌‌‌آورد که ابتدا فتنه‌‌گران و سپس منافقان از آن سوء‌‌استفاده می‌‌‌‌کردند. بنابراین،‌‌ شرایط آن بلای پیش‌‌آمده به‌‌گونه‌‌ای بود که به علی اجازه نمی‌‌داد به تنهایی در برابر قدرت حاکم ندای انقلاب برآورد؛ بلکه اگر او چنین می‌‌کرد، انقلاب‌‌های متعددی شکل می‌‌گرفت و جبهه‌‌های گوناگون با اهداف مختلف در برابر هم به نبرد برمی‌‌خاستند و بدین‌‌سان، کیان اسلامی در آن لحظۀ دشوار برچیده می‌‌شد. 📚 فدک در تاریخ، گزیده‌ای از ص١١١تا١١۴ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فوائد شناخت نشانه های حتمی ظهور: ⭕در عصر حاضر، آفت های فراوانی در زمینه نشانه شناسی ظهور در مباحث مهدویت، به چشم می خورد. ❌متأسفانه افراط و تفریط در زمینه ی مبحث نشانه شناسی ظهور، موجب اتخاذ سیاست های نادرست در این زمینه شده است: 1️⃣ گروهی از شیعیان، هیچ توجهی به نشانه های ظهور و روایات مربوط به آخرالزمان ندارند و به همین دلیل بدون توجه به وقایع اطراف، به امور روزمره مشغولند. 🔻به همین دلیل تعدادی از آنان نیز علی رغم ادای فرایض دینی، به دلیل عدم  شناخت صحیح از امتحانات و ابتلائات آخرالزمان، گرفتار فتنه ها شده و در گرد و غبار فتنه ها، اهداف اصلی را فراموش می کنند و در این امتحانات مردود می گردند. 🔺دیدگاه این افراد نسبت به نشانه های ظهور، تفریطی بوده و مانع از موضع گیری صحیح آنان می گردد. @tabyinchannel
تبیین
#مهدویت #علائم_ظهور ✅ فوائد شناخت نشانه های حتمی ظهور: ⭕در عصر حاضر، آفت های فراوانی در زمینه نش
2️⃣ گروه دیگری از شیعیان، متاسفانه راه افراط را در پیش گرفته و با تطبیق دادن افراطی وقایع اطراف خود با نشانه های ظهور، هر واقعه ای را بالاجبار و به واسطه ی انواع و اقسام توجیهات، بر یکی از  نشانه های ظهور منطبق می نمایند و دست به توقیت و تعیین وقت برای ظهور می زنند. 🔻این حرکت افراطی نیز تبعات نامناسبی داشته و علیرغم ایجاد امید و شوق در دل منتظران مهدی موعود(عج) در کوتاه مدت، 🔻در درازمدت به دلیل عدم صحت تطبیق های ارایه شده و متعاقب آن عدم ظهور حضرت مهدی(عج) در زمان مورد ادعا، 🔻موجب ناامیدی و یأس در بین مشتاقان و منتظران ظهور مهدی  موعود(عج) می گردد و لطمات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه  مهدوی وارد می کند. 3️⃣ اما افرادی که مسیر صحیح را برمی گزینند و ضمن مطالعه توأم با تدبرو تحقیق و همچنین رعایت احتیاطات لازم، 🔸به مطالعه پیرامون نشانه های ظهور می پردازند، ضمن حفظ روحیه و آمادگی خود برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) و پرهیز از گرفتار شدن در فتنه های آخرالزمانی، 🔸بی محابا به تطبیق های ناصحیح و نادرست نپرداخته و از افتادن در ورطه یأس و ناامیدی دوری می نمایند. ✅ در این بین افراد گروه سوم که به دور از افراط و تفریط به مطالعه دقیق پیرامون نشانه های ظهور می پردازند، از سایر افراد موفق‏ترند و ضمن آمادگی همیشگی و پرهیز از افتادن در ورطه فتنه های آخرالزمان، از تعجیل و توقیت در امر ظهور حضرت مهدی(عج) خودداری می نمایند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 زندگى اصلى و حیات مطلوب بشر از دوران ظهور حضرت مهدى (عج) آغاز می شود❗ 💠رهبرمعظم انقلاب: اگر بخواهیم تشبیه کنیم، این‌جور باید بگوییم که یک مسافرى یا یک کاروانى از پیچ‌وخم‌هاى دشوار، از معبرهاى سخت، از کوهستانها، از وادى‌ها، از درّه‌ها، از لجن‌زارها، از خارزارها، همین‌طور دارد عبور می کند، راه را می پیماید، براى اینکه خودش را به یک نقطه‌اى برساند؛ ⁉️ این نقطه کجا است؟ 👈 این نقطه عبارت است از یک اتوبان، یک جادّه‌ى مهم، یک جادّه‌ى باز، یک راه هموار. 🔹همه‌ آنچه در تاریخ بشر تا امروز مشاهده می کنیم، حرکت در همان کوره‌راه‌ها و در همان فرازونشیب‌ها و در همان خارستانها و لجن‌زارها و مانند اینها بوده است؛ 🔸بشریّت دارد همین‌طور این راه را طى می کند تا به اتوبان برسد؛ 👈این اتوبان، دورانِ است، دوران ظهور حضرت مهدى (عج) است. 🔹این‌جور نیست که وقتى به آنجا رسیدیم، یک حرکت دفعى انجام بگیرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا یک مسیر است. 🌿در واقع باید گفت زندگى اصلى بشر و حیات مطلوب بشر از آنجا آغاز می شود و بشریّت تازه مى‌افتد در راهى که این راه یک است و او را به مقصد آفرینش می رساند. ٩٣/٣/٢١ @tabyinchannel
🌠☫﷽☫🌠 📍 همان است. بدون رتوش، همانقدر دشمن ملت. 🔴 دنبال ملت هستید یا رفع تحریم 🔹 فرزند پدری است که مناسبات اشرافی‌گری، باندبازی، اختلاس، فساد اقتصادی، لیبرالیسم و سیاست خارجه تنش‌زدایی را در جمهوری اسلامی بنا نهاد. 🔸 پدر او بود که تکیه گاه فتنه۸۸ شد و نظام اسلامی را تا لبه پرتگاه پیش برد. ✅ فائزه دختر همان پدری است که ۶ ماه اول دولت احمدی‌نژاد به سران سعودی نامه نوشت نگران نباشید این دولت ۶ ماه دوام نمی‌آورد! 🔹 دختر همان است که تکیه‌گاه سیاسیونی قرار گرفت که بعد از ۸۸ به آمریکایی‌ها نامه نوشتند حالا نوبت تحریم است! 🔸 حرف فائزه که می‌گوید دوست داشتم ترامپ رای بیاورد تا با فشار و تحریم بیشتر، باعث تغییر سیاست‌های جمهوری اسلامی شود، حرف خودش نیست. حرف پدرش است که در کنار سایر سران فتنه، زمینه تحریم‌ها را فراهم کردند و سپس به بهانه رفع تحریم‌ها، دولت را بدست گرفتند! ✅ هم قطاران او هم به اوباما نامه نوشتند هم به ترامپ و درخواست تحریم‌های بیشتر کشورمان را داشتند. 🔹 و چه مظلوم ملت ایران؛ که برای رفع تحریم‌ها به همینان اعتماد کرد که مثلاً زبان دنیا را بلدند غافل از آنکه این‌ها وجود و دولتشان را مدیون تحریم‌ها و فشارها هستند! 🔸 مشتاق تحریم‌ها بودند اما می‌گفتند می‌خواهیم امضا کنیم تا تحریم‌ها رفع کنیم اما در حقیقت با برجام دنبال تغییر سیاست‌های نظام و از درون بودند! 💢 این حرف فائزه سالها سیاست محوری جریان مدعی و براندازان بوده! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️انقلاب و خطری به اسم انگیزه‌های متغیر 🔷 بزرگ­ترین حادثه عصر حاضر است. حادثه‌­ای که هندسه قدرت را تغییر داد و دو ابرقدرت شرق و غرب را به چالش کشید تا خود، باشد و را که تا پیش از آن در معادلات سیاسی جایگاهی نداشت، وارد صحنه جهانی نموده، قرار دهد. 🔷جورچین این تغییر با افول امپراتور شوروی تکمیل شد و جهانی که می‌رفت دنیای سه قطبی بلوک شرق، بلوک غرب و قدرت نوین اسلامی را تجربه کند دوباره به حالت دو قطبی برگشت با این تفاوت که این‌بار موازنه قدرت بین اسلام و استکبار جهانی بود؛ موازنه‌ای که خیلی‌ها خوابش را هم نمی‌دیدند.   🔷 یک پدیده است و مانند هر پدیده دیگری در معرض آفت­‌ها، آسیب­‌ها و تهدیدها است. به همین جهت بنیان­گذار نظام مبارک جمهوری اسلامی ماه‌­ها پیش از پیروزی انقلاب، نسبت به آفت­‌هایی که ممکن است بعد از پیروزی  دامن­‌گیر انقلاب شود، هشدار داده و به تبیین آفت‌­ها پرداخت و در وصیت­‌نامه خویش نیز از این مهم غافل نشدند. 🔷بدیهی است که منوط به آفت­‌شناسی، پیش‌گیری و برخورد با آن‌ها است. با کنکاش در بیانات، نوشته‌ها و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) به مواردی می‌رسیم که می‌تواند به عنوان آسیب‌های اصلی انقلاب اسلامی قلمداد شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.   💠تغییر انگیزه­‌ها 🔷قیام امام خمینی (ره) قیام به حق است. او و همه کسانی که با او صادقانه همراه شدند و تفکر او را پذیرفتند، تنها برای خدا و با هدف اعتلای «کلمه الله» قیام نمودند و به جرات می‌توان گفت که رمز پیروزی سریع انقلاب نیز همین بود. (ره) در بند الف وصیت­‌نامه خود، اول چیزی را که برای تداوم انقلاب لازم می­داند، ­‌ها است. 🔷ایشان می‌­فرماید: «بى‏‌تردید رمز بقاى انقلاب اسلامى، همان رمز پیروزى است؛ و رمز پیروزى را ملت مى‏‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلى آن: و مقصد عالى ؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه براى همان انگیزه و مقصد».   🔷 همان موعظه واحدی است که پیامبر‌ اکرم(ص) مأمور است همه را به آن دعوت کند: «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏... ؛[سبأ،۴۶] بگو شما را تنها به یک چیز اندرز مى‏‌دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر براى خدا قیام کنی...». این انگیزه اصل و اساس تمام تحولاتی است که عموم پیامبران به ویژه رسول خدا(ص) دنبال آن بودند.   🔷امام خمینی(ره) در ادامه همان بند الف وصیت‌­نامه می­‌فرماید: «این‌جانب به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت مى‏‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این را که خداوند تعالى در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید».   🔷ریشه‌ فتنه­‌های‌ بعد از رحلت رسول خدا که منجر به شهادت فاطمه زهرا(س) و خانه‌نشینی امام علی(ع) شد، همین ­ها است، چنان که برپایی جنگ جمل توسط دو صحابی خاص پیامبر یعنی طلحه و زبیر ریشه در همین تغییر انگیزه­‌ها داشت. اگر در فرد یا جامعه تغییر کرد، سیر قهقرایی نهضت آغاز می­‌شود و جامعه تا آن‌ها سقوط می­‌کند که عالمانه و آگاهانه در کربلا دست به جنایت می­‌زند. 🔷بنابراین تغییر انگیزه­‌های الهی به مادی بزرگ­ترین آفتی است که اگر انقلابیون و به ویژه خواص جامعه به آن گرفتار شدند، انقلاب در نیمه راه می‌­ماند و به مقصد خود که (عج) است، نخواهد رسید. منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️آشنايی اجمالی با (بخش اول) 🔶با توجه به جايگاه و اهميت خاص ، در باب ضرورت ولايت فقيه و اثبات ادله آن و مبانی نظری و پيشينه ولايت فقيه و همينطور جايگاه مردم و مناسبات آن با ولايت فقيه و... مطالبی جهت آشنایی اجمالی با ولايت فقيه به اختصار بيان میگردد. 🔺الف ـ كليات: (اول) 💠ضرورت تشكيل حكومت اسلامی 🔹از مهمترين ادلّه‌ای كه می‌توان در مورد ضرورت و لزوم تشكيل حكومت اسلامی بيان كرد عبارتند از: 🔸 ـ اعم از آن‌چه مربوط به مسائل مالي يا سياسی و حقوقی و غيره است ـ نسخ نشده و تا قيامت، برقرار و استوار است و اجرای‌ اين‌ احكام، بدون تأسيس حكومت امكان پذير نيست. 🔸 ، از واجبات ‌مؤكّد اسلامی است. همچنان كه اختلال و ناامنی در جامعه اسلامی، مبغوض و ناپسند شارع مقدّس است. بديهی است كه تحقق بخشيدن به اين امر نيز بدون ‌حكومت ‌امكانپذير نيست. 🔸 ، از تجاوز و تهاجم متجاوزان، عقلاً و شرعاً واجب است و اين امر از نيازهای ضروری جامعه اسلامی است و نيل به اين هدف و عملي ساختن آن بدون داشتن قدرت ‌و اهرم‌ حكومت امكان ندارد. با توجه به مقدمات ياد شده، وجود حكومت اسلامي ـ در عصر غيبت ـ يك است.[۱] [۱] كتاب البيع (امام خمینی)، ج ۲، ص ۴۶۱ ✍علی‌اکبر عالميان منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
💢ببینید وزیر خارجه بریتانیا چی گفته؟ ⏪وزیر خارجه بریتانیا گفته که بایدن تا ‎۱۴۰۰ جمهوری اسلامی فرصت داره. به نظر شما یعنی چی؟ یعنی باید بتوانیم دولتی همسوی منافع غرب روی کار بیاید. دولتی شبیه دولت روحانی! ان‌شاءالله ملت ایران اینا را روسیاه کنه. ♦️رفقای انقلابی و فعالان مجازی؛ خیلی باید مواظبت کرد در این چندماه آخر. اینها براحتی قدرت را رها نمی‌کنند. برنامه‌های جدی دارند. دنبال ادامه حاکمیت غربگراها بر کشور هستند. ♦️هرگونه حاشیه‌سازی و بازی در پازل غربگرایان و پررنگ کردن دوقطبی‌های غلطی چون آزادی-فیلترینگ ممنوع! ♦️برنامه دارند که با پایین آوردن قیمت دلار و گشایش‌های کوتاه و موقت، مردم را تحت تاثیر قرار دهند. ♦️ما که قطعاً خوشحال می‌شویم قیمت دلار را پایین بیارند ولی ملت هم باید روشن شوند که تحت تاثیر این بازی‌های رسانه‌ای قرار نگیرند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴 جامعه پس از امام حسین(علیه السلام)چه شد؟ ◾️سه شهر در حادثه عاشورا از امام حسین(علیه السلام ) تمکین نکردند که عاقبتشان به اختصار این است: 1⃣ مردم مدینه در زمانی که باید از حسین(علیه السلام ) تبعیت می کردند نافرمانی کردند.وقتی که سیدالشهدا(علیه السلام ) شهید شد پشت سر عبدالله ابن حنظله قیام کردند ولی از یزید شکست خوردند. قبلا نوشتیم که سه روز جان،مال و ناموس مردم مدینه بر سپاه شام حلال شد. بسیار زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صدها یا هزاران فرزند نامشروع این حادثه، امروز در تاریخ به اولاد الحرّه ‏مشهورند. ◾️آن قدر مردم کشته شدند که خون، قبر پیامبر را نیز گرفته بود. تمام کسانی که زنده ماندند بر پیشانیشان داغ زدند و نوشتند: هذا عبد من عبید یزید؛این بنده ای از بندگان یزید است.....در تاریخ به فرمانده سپاه یزید لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند 2⃣ بعد از مدینه نوبت به مکه رسید.لشكر خونخوار یزید به رهبری حصین ابن نمیر در بالاى كوه‏هاى مكه كه مشرف بر خانه ‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و نفت بر مكه و مسجدالحرام مى ‏افكندند. تاریخ می نویسد این قوم که به هیچمبنایی اعتقاد نداشتند پارچه هایی  از پنبه و كتان به نفت آلوده مى‏ ساختند و بر خانه خدا مى‏ انداختند  و آنها را آتش می زدند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت؛ خداوند بر مکیان رحم نمود و یزید به درک واصل شد و الا باید امروز در تاریخ از کشتار مردمان مکه داستانها می نوشتند. 3⃣ کوفیانی که حاضر نشدند از سیدالشهدا(علیه السلام ) تبعیت کنند بعد از امام حسین(علیه السلام )سه قیام کردند که هر سه قیامشان به غیر از شکست چیزی نداشت: ▪️توابین یعنی همان مومنین وقت نشناس که حدودا ۴۰۰۰ نفر بودند؛ جز شکست و شهادت حدود ۱۰۰۰ نفرشان سودی نبرد. ▪️مردم کوفه مختار را هم تنها گذاشتند.بنا بر اقوال مورخین، ٦٠٠٠ نفر از یاران مختار از مصعب ابن زبیر امان خواستند و مختار را تنها گذاشتند. مصعب دستور داد که همگی را گردن زده و آنها را به قتل رساندند. گفته شده که دو هزار نفر از این تعداد، عرب و چهارهزار نفر ایرانی بودند. ▪️قیام سوم کوفیان هم که به رهبری زید فرزند امام سجاد( علیه السلام) بود جز شکست سود دیگری نبرد. ▪️علامه شهیدی از کوفیان به "زبردست نوازان زیردست آزار" یاد می کند. مردمی که به امام حسین(علیه السلام )تمکین نکردند، اسیر دست حجاج ابن یوسفی شدند؛ که طبق گفته تاریخ، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مسلمانان را گردن زد. ▪️این است عاقبت مردمانی که ولی به حق خود را به وقت نشناخته و تبعیت نکنند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک مشت انسان خاک بر سر نسازید! 🔸شهید بهشتی «ای معلم با ایمان آگاه و آزاد!… خواهش می‌کنم، شما را به خدا در این کلاس‌ها یک مشت انسان های قالبی خاک برسر نسازید(!)، انسان بسازید، نه یک مشت انسان نمای قالبی ابزاری. و تو ای روحانی و ای عالم دینی، یا تو ای نویسنده و گوینده غیر معمم! با گفته و نوشته‌هایت یک مشت موجود قالبی، یک مشت انسان‌نمایی که به کارخانه بزرگ اجتماع سفارش داده اند تا با فلان مدل به دنیا بیاید، با فلان مدل بیندیشد، با فلان مدل زندگی کند، و با فلان مدل بمیرد(!)، تحویل آینده نده! آینده بشریت به انسان نیاز دارد!…». @tabyinchannel
⁉️ضرر ضرورت حضور در شبکه های اجتماعی 💠قبل از هر چیزی باید دید که آیا حضور در شبکه های اجتماعی برای همه اقشار جامعه ضرورت دارد یا نه؟ 💠بعید است کسی معتقد باشد که بدون حضور در شبکه های اجتماعی همه اقشار مختل می شود پس چنین حضوری برای همه ضرورت ندارد. 💠امروزه با گسترش شبکه های باید درباره زن و مرد در هم حرف زد. 💠واقعا خطر این ها کمتر از اختلاط در فضای کار نیست. برخی معتقدند که حضور در این فضاها جزء غیرقابل انفکاک در زندگی های امروزی است و با همین توجیه با بی اعتنایی هر چه تمام تر به سراغ این شبکه ها می روند. 📚پرانتز باز، پرانتز نبسته، عباسی ولدی @tabyinchannel
✅طلاق عاطفی 💠جامعه ایرانی در یک مرحله گذار قرار دارد که نه کاملا سنتی و نه کاملا مدرن است. 💠در چنین فضایی نه آموزش‌های درون گسترده وجود دارد و نه آموزش‌های یک جامعه و از این روست که ما دچار بحرانیم و فاجعه‌ای برای خانواده‌های ایرانی در پیش است. 💠وقتی زن و شوهر، از « ما» به « من» تبدیل می‌شوند، عاطفی رخ می‌دهد. 💠 در ازدواج نباید یکی در دیگری هضم یا حذف شود و قطعا استقلال « من ِ افراد» باید حفظ شود اما دو طرف می‌توانند با حفظ و «منِ» خود، «ما» شوند. موفق «قرار گرفتن دو من در کنار یکدیگر» است. @tabyinchannel
☑️ احیای تفکر دینی 🔹 احیای تفکر دینی آن است که انسان بین دفینه و دفن شده فرق بگذارد. بین آن‌جا که گنجینه است و بین آن‌جا که گورستان است، فرق بگذارد. زمان جاهلیت عموماً و جاهلیت پهلوی خصوصاً، با تبلیغ سوء، همه مردم خصوص نسل نو را در زیر آوارهای تمدن اصیل اسلامی به عنوان دفینه قرار دادند. ♻️ حسینیه‌ها و مراکز مذهبی را ویران کردند. نسل مسلمان را به عنوان دفینه زیر خروارها آوار گرفتار کردند رهبری انقلاب این خاک‌ها را کنار زد و مردم را زنده کرد و مردم را به حیات اصیل‌شان آشنا کرد، و به تفکر دینی دعوت کرد لذا خود علی (علیه‌السلام) می‌گوید من جزء محیی های دینم، من جزو کسانی‌ام که دین را زنده کرده‌اند. 💠 شرایط احیاگری هم بسیار سخت است این تعلیم نیست، تدریس نیست، سخنرانی کردن نیست، کتاب نوشتن نیست؛ این‌ها دشوار هست، ولی اگر بخواهد رهبری انقلاب را به عهده بگیرد، باید خیلی از تهمت ازتهمت ها را تحمل کند. @tabyinchannel