هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کریم کریمان
🌺 به همان مهربانیاش بخدا؛ زندگی بی رضا نمیچسبد
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
❤️ دلم برات تنگه ...
✅ ویژه استوری
میلاد با سعادت
#امام_رضا علیه السلام
مبارک باد 💐
🔸بصیرت ملت در تحقق #مشارکت_حداکثری با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله #رئیسی در #انتخابات نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و #انحراف از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، #وعده_های_یارانه و......
را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید.
🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند.
🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود...
🌐بصیرت انقلابی
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
🔸بصیرت ملت در تحقق #مشارکت_حداکثری با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مر
🔹انشاالله به زودی ثمرات انتخاب هوشمندانه آیت الله #رئیسی توسط مردم در #انتخابات خود را نشان می دهد و کشور پس از مدت ها تحمل ذلت و حقارت در برابر دشمنان, طعم خوش و لذت بخش اقتدار و عزت را در برابر بیگانگان خواهد چشید.
🔺و به راستی چه می توان درباره دولتی گفت که به اسم بلد بودن زبان مذاکره با دنیا, 8 سال کشور را معطل نموده و هیچ اقدامی نیز در برابر زیاده خواهی های دشمنان انجام ندادند و دیپلماسی انفعالی را به جایی رساندند که ترامپ جنایتکار از برجام خارج شد اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روحانی به وی قول ماندن در برجام را داده است! که البته نتایج این کرنش در برابر دشمن نیز به حریص شدن بیشتر وی و جسارتش در دست زدن به اقداماتی چون شهادت سردار دلها, حملات به سایت های هسته ای و ... انجامید.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴رهنمودی از دکتر چمران قابل استفاده برای فضای مجازی
🔹استقلال، راه نجات ملت ها
🔸تا وقتی که مااستقلال ذاتی و خودکفایی خود را تأمین نکنیم، بازیچه ی قدرت های خارجی و سیاست های شوم استعماری باقی خواهیم ماند.
🔹فکر دنباله روی و تکیه به غرب و شرق، باید از میان برداشته شود و مردم ما بر خلاقیت و ابتکارهای شخصی خود تکیه کنند و در راه خود سازی علمی و تکنیکی کشور خویش بکوشند.
🔸شخصیت و هویت فرهنگی خود را باز یابند و سرنوشت مردم خود را از واشنگتن و مسکو آزاد کنند.
👈منبع: شهید دکتر مصطفی چمران، بینش و نیایش، ص 27
🔺پ.ن: پیش بینی و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص اثر دشمنان از طریق #فضای_مجازی بر کاهش مشارکت محقق شد تهران 27 درصد یعنی همان که ضدانقلاب هم پیش بنی کرده بودند، فقط نظر خداوند متعال و برکت خون شهدا و نفس رحمانی امام خامنه ای و همت پابرهنگان بود که انتخاباتی آبرومند محقق شد، حواسمان نباشد و دنباله رو دشمن و وابسته به نرم افزارهای خارجی باشیم و #استقلال فضای مجازی را در شبکه ملی اطلاعات محقق نکنیم هر روز دولت انقلابی با فتنه جدیدی مواجه خواهد شد تا به هر قیمتی ناکارامدی #جریان_انقلاب را تزریق کنند. شکست قطعی #غربگرایی در کشور منوط به خشکاندن ریشه حیات آنها یا همان جریان تحریف است.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴 پشتپرده حملهٔ چندی پیشِ «محسن رضایی» به «آیتالله رئیسی»
🔸محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص چندی پیش در گفتگوی ویژه خبری با حمله به آیتالله رئیسی گفت: «دادستان تهران نامزدها را تهدید کرد، آیا میتوانند با ستاد آقای رئیسی و رئیس خودشان هم برخورد کنند؟!»
🔸"آقا محسن" از ماه گذشته با ارسال نامههای فراوان و پیغامهای زیاد قصد داشته مکرر با آیتالله رئیسی دیدار کند، که به دلیل کمبود وقت ریاست قوه قضاییه این مهم انجام نشده است.
🔸گفته میشود علت اصلی تقاضای وقت ملاقاتِ رضایی از آیتالله رئیسی، اخذ تضمین "معاون اولی" دولت ایشان از آقای رئیسی بوده است!
🔸آیتالله رئیسی هم زمانی که متوجه میشود رضایی قصد گرفتن امتیاز را دارد از تنظیم جلسه با ایشان امتناع میکند.
🔸علت حمله اخیر محسن رضایی به آیتالله رئیسی هم دست رد ایشان بر سینه سهمخواهی آقا محسن ارزیابی میشود.
#دیده_بان_ایران
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم)
💠 #نقش_مردم در نظام #مردم_سالاری_دینی (شکل گیری و استمرار)
🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) #امام_علی(ع) از سوی #پیامبر_اکرم(ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین #اصل_ولایت وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است.
🔷بنابراین وقتی کسی از سوی #خداوند، به ولایت منصوب میشود، #ولایتش - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - #همواره_پابرجا است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، #ولیّ_منصوب نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید.
🔷امام خمینی(ره) درباره #ولایت_فقیه میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی #منصب_ولایت آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین #ولایت دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى #حکومت_اسلامى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳].
🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر #نقش_مردم در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار #رأى_مردم تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى.
🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴]
منبع: وبسایت پرسمان
#حکومت_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد