🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️ #اخلاق_امام_رضا علیه السلام
💠اخلاق کریمه #امام_رضا علیهالسلام در برخورد با دیگران
🔷نوع برخورد و معاشرت پسندیده امام به گونهای بود که بدون استثناء، در دلهای مردم نفوذ فراوان داشت.[۱] همواره متبسّم و خوشرو، و در معاشرت نیکو سرآمد و مثال زدنی بود؛ ابراهیم بن عباس میگوید: «امام رضا (ع) با سخن، هرگز به هیچکس جفا نکرد و کلام کسی را نبرید، تا مگر شخص از گفتن باز ایستد و حاجتی را که میتوانست برآورده سازد، رد نمیکرد. پاهایش را دراز نمیکرد و هرگز روبهروی کسی که نشسته بود، تکیه نمیداد و هیچ کس از غلامان و خادمان خود را دشنام نمیداد. هرگز آب دهان بر زمین نمیافکند و در خندهاش قهقهه نمیزد بلکه تبسم مینمود».[۲] با زیردستان و خادمان خود، با مهربانی و ملایمت برخورد میکرد، چون تنها میشد همه آنان را جمع میکرد، بزرگ و کوچک، و با آنان سخن میگفت. او به آنان انس میگرفت و آنان با او.
🔷در تنهایی، هنگامی که برای امام غذا میآوردند، آنحضرت خادمان و حتی دربان و نگهبان را بر سر سفرهاش مینشاند و با آنها غذا میخورد. مردی از اهالی بلخ میگفت: در سفر خراسان با امام رضا(ع) همراه بودم، روزی سفره گسترده بودند و امام همهی خدمتگزاران و غلامان حتی سیاهان را بر آن سفره نشاند تا همراه او غذا بخورند. من به امام عرض کردم: فدایتان شوم بهتر است اینان بر سفرهیی جداگانه بنشینند؛ فرمود: ساکتباش، پروردگار همه یکی است، پدر و مادر همه یکی است و پاداش هم باعمال است.[۳] به آمد و شد مومنان با یکدیگر، تاکید داشت و میفرمود: «سخی از غذای مردم میخورد تا مردم هم در سر سفره او حاضر شوند و از غذاهای او بخورند، و لیکن بخیل برای اینکه مردم از طعام او نخورند از خوردن طعام دیگران خودداری میکند».[۴]
🔷مهمان را دوست میداشت و بر اکرام او پای میفشرد. شبی امام میهمان داشت؛ در میان صحبت، چراغ نقصی پیدا کرد، میهمان امام دست پیش آورد تا چراغ را درست کند، امام نگذاشت و خود این کار را انجام داد و فرمود: ما گروهی هستیم که میهمانان خود را بکار نمیگیریم.[۵] تواضع و فروتنی امام مثال زدنی بود؛ یک بار شخصی که امام را نمیشناخت، در حمام از امام خواست تا او را کیسه بکشد، امام(ع) پذیرفت و مشغول شد، دیگران امام را بدان شخص معرفی کردند، و او با شرمندگی به عذرخواهی پرداخت، ولی امام بی توجه به عذرخواهی او همچنان او را کیسه میکشید و او را دلداری میداد که طوری نشده است.[۶]
💠حقوق دیگران
🔷رعایت حقوق مردم و توجه به حق رنج کشیدگان یک اصل قطعی و غیر قابل خدشه در زندگی اجتماعی امام بود. توجه به دادن دسترنج زحمتکش و تعیین مزد پیش از انجام کار، یکی از نمونههای دغدغهمندی امام است.
🔷به این ماجرا که سلیمان جعفری آن را گزارش میکند، بنگرید: برای برخی کارها خدمت امام بودم، چون کارم انجام شد خواستم مرخص شوم، امام فرمود: امشب نزد ما بمان. همراه امام به خانهی او رفتم، هنگام غروب بود، غلامان حضرت مشغول بنایی بودند. امام در میان آنها غریبهیی دید، پرسید: این شخص کیست؟ عرض کردند: به ما کمک میکند و به او چیزی خواهیم داد. فرمود: مزدش را تعیین کردهاید؟ گفتند: نه! هرچه بدهیم میپذیرد. امام بر آشفت و خشمگین شد، من به حضرت عرض کردم: فدایتان شوم خود را ناراحت نکنید... فرمود: من بارها به اینها گفتهام که هیچکس را برای کاری نیاورید، مگر آنکه قبلا مزدش را تعیین کنید و قرارداد ببندید. کسی که بدون قرار داد و تعیین مزد کاری انجام دهد، اگر سه برابر مزدش را بدهی باز گمان میکند مزدش را کم دادهیی، ولی اگر قرارداد ببندی و به مقدار معین شده بپردازی، از تو خشنود خواهد بود که طبق قرار عمل کردهیی، و در اینصورت اگر بیش از مقدار تعیین شده چیزی به او بدهی، هر چند کم و ناچیز باشد میفهمد که بیشتر پرداختهیی و سپاسگزار خواهد بود.[۷]
پی نوشت ها
۱) سیراعلام النبلاء، ج ۱، ص۱۲۱
۲) کشف الغمه، ج۲، ص۳۱۶
۳) کافی، ج ۸، ص۲۳۰
۴) کافی، ج۴، ص۴۱
۵) کافی، ج ۶، ص۲۸۳
۶) مناقب، ج۴، ص۳۶۲
۷) کافی، ج۵، ص۲۸۸
منبع: وبسایت پرسمان
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️ #امام_رضا عليه السّلام:
💠ثَمانيَةُ أشياءَ لا تكونُ إلّا بقَضاءِ اللّهِ وَ قَدَرِهِ: النَّومُ، واليَقَظَهُ، والقُوَّةُ، والضَّعفُ، والصِّحَّةُ، والمَرضُ، والمَوتُ، والحَياةُ.
🔷هشت چيز نمیباشد، مگر به قضا و قدر الهی: خواب و بيداری، توانايی و ناتوانی، تندرستی و بيماری و مرگ و زندگی.
📕بحار الانوار، ج ۵، ص ۹۵
#امام_رضا
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🌐 معایب شبکههای اجتماعی خارجی برای خانوادهها بیشتر از مزایای آن است...
1⃣ ایجاد آشفتگی در خانوادهها: شکستن حرمتها و قبحشکنی از گناهان همراه با ایجاد آشفتگی در اصلیترین عنصر سازنده جامعه یعنی نهاد خانواده که این کار با هدف از بین بردن نقش سازنده خانواده در تربیت فرزندان صورت میگیرد.
2⃣ افزایش هنجارشکنی در جامعه: ویژگیهای فضای مجازی موجب بالا رفتن آمار جرم و اعمال مجرمانه و تشدید آسیبهای اجتماعی شده و ارزشهای انسانی مانند اخلاق خانوادگی، حیا، حریم خصوصی، آموزههای سنتی و آداب و رسوم فرهنگی را مورد تاختوتاز قرار داده است که نتیجه این تهاجم، درگیر نمودن نهاد خانواده با چالشها و تهدیدات جدی و کم رنگ شدن بسیاری از «ارزشهای اجتماعی» برای افراد است.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
#زن_آنگونه_که_باید_باشد صفحه۱۱_۱۵ بخش اول 🔸مقدمه 1- كتابي كه در پيش رو داريد، 👈 مجموعهي چند سخنر
#زن_آنگونه_که_باید_باشد
صفحه۲۶۱_۲۶۵
بخش اول
💟خانواده؛ قلب جامعه💟
☑️اگر ما معتقديم اسلام قابليت جهانيشدن را دارد
⚜️ اين درصورتي است كه هستههاي كوچك خانواده به روش اسلامي درست پا بگيرد
⚜️و جمع توحيدي خانواده بر اساس اسلام بازسازي شود
⚜️كه در آن جمع، حريمها و حرمتها و حقوق اعضاء به خوبي پاسداري شود.
♨️نقشههايي براي ضربه زدن به اسلامي كه ميتواند جهاني شود طرحريزي كردهاند
📛كه اساس آن بر روي ويراني خانواده است.
💠 همان طور كه قلب معنويِ انسان، محل خلوت با خدا است،
💠خانوادة ديني، انعكاس قلبِ خاليشده از اغيار و نامحرمان در زمين است،
✅و لذا خداوند در خانواده ديني با تمام تجلّياتش جلوه ميكند
🔅و به همين دليل گفته ميشود: خانوادة توحيدي جايگاه خدا است،
🔅 همانطور كه «قَلْبُ الْمُؤْمِن، عَرْشُ الرَّحْمان» است،
❇️پس صلاح و فساد جامعه به صلاح و فساد خانواده، يعني قلب اجتماع است.
🔸ممكن است انسان ها فكرهاي صحيح ولي پراكنده داشته باشند،
✖️چنين افكاري در نقطههاي بحرانيِ تصميم بهكمك صاحبانش نميآيند،
✖️زيرا نتوانستهاند به يك هسته فكري جامعي دست یابند
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
اگر توئیتر، اینستاگرام و ... را کنار بگذاریم، ارتباطمان با دنیا قطع میشود؟
تا زمانی که فضاهایی نظیر اینستاگرام، توئیتر و ... وجود دارند که در آن، هم مدیریت و هم دست برتر با ما نیست و هیچگاه نیز نمیتواند باشد، بلکه صرفا عاملی است برای هدررفت توان فکری و رسانهای ما و تسلط و اشراف دشمن بر کشورمان و همینطور ضعفهای ما، واجب است که هرچه سریعتر ارتباط با دنیا از این طریق قطع شود؛ چون هیچ فایدهی آنچنانیای برای ما ندارد و بنابر اصل هزینه-فایده، هزینهی آن بسیار بسیار بیشتر از فایدهی آن است.
در این فضاها، چه ببازیم یا چه ببریم، در هر صورت باختهایم. این حقیقت را باید بهخوبی درک کرد.
وقتی تسلط و مدیریت این فضاها در دست ما نیست، نتیجه آن میشود که مدیران این فضاها نخبگان فکری ما را که در اینستاگرام، توئیتر و ... حضور دارند شناسایی کرده و عملیات تخریبی را علیه آنان بهکار میگیرند و از کار میاندازند.
ضمنا، هیچگاه ارتباط اصیل و بایسته، از طریق فضای مجازی نبوده و نیست. رمز موفقیت کشورمان در مقولهی ارتباط با دنیا هم از طریق فضای مجازی اتفاق نیفتاده، بلکه ناشی از قدرت (نرم + سخت) فوقالعاده و بینظیر انقلاب است، بهطوری که قدرت نرم هیچ کشور و حاکمیتی در دنیا به اندازهی کشور و نظام ما نیست. قدرت نرم انقلاب به واسطهی منطق قوی و همینطور اقدامات عینیای که در دنیا انجام داده به دست آمده است، نه از طریق فضای مجازی.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
👽 نفوذ افکار بیگانه 👽
🔴از طریق دشمنان
🔖اندیشههای بیگانه از دو راه #نفوذ میکند. از طریق دشمنان هنگامی که حرکتی صورت گرفته و جاذبه پیدا کرده و مکتبها را تحت شعاع قرارداده. در اینجا پیروان مکتبهای دیگر برای آشوب و پوچ کردن آن مکتب از درون، افکار بیگانه که با آن مکتب مغایرت دارد وارد میکند و مکتب را بیخاصیت و یا کم اثر میکند.
🔴نفوذ از طریق دوستان
🔖هنگامی که پیروان مکتبی به علت آشنا نبودن درست با مکتب جذب یک سلسله نظریات اندیشههای بیگانه میشوند و آگاهانه یا ناخودآگاه نظریات را مهر مکتب میزنند و عرضه مینمایند. شهید مطهری رهبران انقلاب را مورد خطاب قرار میدهند و میگویند:«بنده به عنوان یک فرد مسئول به امری الهی به رهبران نهضتاسلامی که برای همهشان احترام قائل هستم هشدار میدهم که نفوذ و نشر اندیشههای بیگانه با نام و مهر اسلام چه سوءنیت یا عدم سوءنیت صورت گیرد خطری است که ریشهی اسلام را تهدید میکند.»
💢مبارزه با نفوذ فکری
🔖راه مبارزه عرضه صحیح این مکتب در همه زمینهها با زبان امروزی است. حوزههایعلمیه ما که امروز این شور و هیجان فعالیت اجتماعی دارند باید به مسئولیتهای عظیم علمی و فکری خود آگاه باشند باید کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند، باید بدانند اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست. امروز با زبان دیگری باید با مردم صحبت کرد.
🗃شهید مطهری، پیرامون انقلاب اسلامی، ص۹۲ و ۹۳
#شماره_41
#انقلاب_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
❣↷✨﷽ ✨↶❣ ✨خانواده🌹 💎 سلول اصلی پیکرهی اجتماع 📍همچنان که بدن انسان از سلولها تشکیل شده، 🔺که نابود
⚘﷽⚘
آیا میدانید اگر امروز شاهد این هستیم که عفاف زنان ودختران سرزمینمان به سخره گرفته شده محصول چیست⁉️
⏪از آن زمان که غرب به نام تمدن
فرهنگ وباورهای دینی ما را به زنجیر کشید و دنیایی را برای مان به تصویر کشید که حجاب محدودیت است و عفیف بودن عقب ماندگی است وبی بندوباری نشانه پیشرفت وشعور،
⏪زنان با مردان مقایسه شدن نه از آن جهت که هریک جایگاه خود را بیابند، نه، برای عوض شدن یا بهتر بگوییم عوضی شدن، مردان زنانه بزک کنند و زنان زیربار مردانگی له شوند
⏪تا بزرگ ترین رسالت خود یعنی مادر بودن به سخره گرفته شود، بی شک این همه آن چیزی نیست که دشمن می خواهد اومثل ما نیست به کم قانع نمیشود همه چیز ما را می خواهد، راستی همه چیز ما چیست⁉️
کرامت
هویت
انسانیت
ایمان آن ودیعه الهی
سبک زندگی اسلامی
⏫چون همه اینها زن را به آن مرتبه ای می رساند که از دامانش مرد به معراج می رود!!!
❗️دشمن از مردان به معراج رفته زخمی است،و زخمش با ابتذال بانوان ودختران
سرزمینم التیام می یابد
↙️تا با مردان بی غیرت بزک کرده قهقهه بزند وبه بهانه دوستی ومذاکره
فرق امیرالمومنین ها را در محراب بشکافند
عاشورا
جنگ_تحمیلی
ظهــ⛔️ــــور
اما❗️ #زنان_زینبی باید با گنج پدری یعنی نهج البلاغه #هویت_زنانه خود را بازیابند،
امیرالمومنین درحکمت474 #نهج_البلاغه می فرمایند:
«پاداشِ مجاهدِ شهيد در راه خدا، بزرگ تر از پاداش عفيفِ پاكدامنی نيست كه قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی گردد. همانا عفيفِ پاكدامن، فرشته ای از فرشته هاست.»
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🌙 تنها ترین سردار
💠 حضرت امام حسن مجتبی(ع) نیز همانند اسلاف صالحه خود در شهادتطلبی همواره پیشقدم بود. در زمان خلافت حضرت امیرالمومنین (ع) همچون بازوی پرتوان از حریم حضرتش دفاع میکرد و در جنگهای نظیر صفین قهرمانانه و شهادتطلبانه در سطح میدان حضور یافت و در عهد معاویه نیز به خاطر مسائلی ناچار به صلح شد به ویژه آنکه خیانت یاران حضرت به ایشان، چارهای جز صلح باقی نمیگذاشت.
⏺ امام (ع) در مورد این موضوع خاطر نشان میکنند:«به خدا سوگند من جهت نداشتن یار حکومت را به معاویه واگذار کردم وگرنه شب و روز با او می جنگیدم تا خداوند بین ما و آنها حکم کند.(بحارالانوار،ج۴۴،ص۱۴۷) با این همه صلح حضرت با معاویه هیچگاه روحیه شهادت طلبانه ایشان را تضعیف ننمود چرا که امام دوم شیعیان نیز مانند پدر و مادر بزرگوار با آغوش باز به استقبال شهادت رفت.
#شماره_13
#معارف
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💠 نجات دلقک فرعون از عذاب
خداوند به یکی از پیامبران خویش وحی نمود که به مؤمنین بگو:
«لا تلبسوا لباس اعدائی و لا تطمعوا مطاعم اعدائی و لا تسکلوا مسالک اعدائی فتکونوا اعدائی کماهم اعدائی»؛
لباس دشمنان مرا نپوشید، غذا های دشمنان مرا نخورید و روش های دشمنان مرا پیروی نکنید که اگر چنین کنید شما هم دشمنان من خواهید بود همچنان که آنان دشمنان من هستند.
تاثیر لباس در شخصیت انسان بسیار واضح است. تاثیر لباس اینقدر زیاد است که حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه در خطبه متقین، که صد و ده صفت مومنین را بیان می کند، می فرمایند دومین صفت، لباس آنهاست.
«فَالْمُتَّقُونَ … وَ مَلْبَسُهُمُ الاْقْتِصادُ»
لباس مستقیما روی شخصیت انسان تاثیر می گذارد.
شما اگر لباسی را بپوشید که برای یک انسان خوب، عالی و بزرگوار است تاثیر خودش را می گذارد.
همچنین اگر کسی لباسی بپوشد که برای فلان خواننده بدکاره آمریکایی است، بداند که رویش تاثیر می گذارد.
اندازه لباس هم تاثیرگذار است.
«من تشبه بقوم فهو منهم»؛ هر کس به قومی شباهت پیدا کند از آن قوم است.
چه دلش پاک باشد چه نباشد، کم کم به آن سمت گرایش پیدا می کند.
🔹 #داستانک
فرعون دلقکى داشت که از کارها و سخنان او لذت مى برد و مى خندید. روزى به در قصر فرعون آمد تا داخل شود، مردى را دید که لباسهاى ژنده بر تن ، عبایى کهنه بر دوش و عصایى بر دست دارد.
پرسید: تو کیستى ؟ گفت : من پیامبر خدا موسایم که از طرف خداوند براى دعوت فرعون به توحید آمده ام . دلقک از همانجا بازگشت ، لباسى شبیه لباس موسى پوشیده و عصایى هم به دست گرفت ، نزد فرعون آمد. از باب مسخره و استهزاء تقلید سخن گفتن حضرت موسى علیه السلام کرد.
آن جناب از کار او بسیار خشمگین شد. هنگامى که زمان کیفر فرعون و غرق شدن او رسید و خداوند او را بالشکرش در رود نیل غرق ساخت ، آن مرد تقلیدگر را نجات داد. موسى عرض کرد:
پروردگارا! چه شد که این مرد را غرق نکردى، با این که مرا اذیت کرد؟ خطاب رسید: اى موسى! من عذاب نمى کنم کسى را که به دوستانم شبیه شود، اگر چه بر خلاف آنها باشد.
📚انوار نعمانیه ، ص ۳۵۴٫
اگر زندگی ما شبیه اولیای خدا باشد چه می شود؟
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
⚘﷽⚘ آیا میدانید اگر امروز شاهد این هستیم که عفاف زنان ودختران سرزمینمان به سخره گرفته شده محصول چیس
📛 محجّبههای متبرّج یا #حجاب_استایلرها؛
دمیدن بر آتش چشمچرانی، قلبهای مریض و زنای ذهنی!!
⭕️ پدیده زنان محجبه بدپوشش که به وسیله آرایش کردن، و یا سوءاستفاده از ملزومات حجاب همچون ساق دست، گیره روسری، سربندهای تزئین شده و… در فضای مجازی و حقیقی مشغول جلوهگری هستند، پدیدهای بسیار تأسف برانگیز است که با مفسدههایی زیادی ریشه در #اسلام_آمریکایی افراد و #لسه_فر (هرچه میخواهی، انجام بده) دارد | #ارسالی_جنبشی_ها
🔻 در این مطلب دو آسیب مهمی که از ناحیه #محجبه_های_متبرج به جامعه و فرهنگ کشور وارد میشود، مورد بررسی قرار گرفته است:
#حیازدایی به سبک چادریهای متبرّج!
⭕️ تبرّج از ریشه بَرَجَ در لغت به معنای «قصر» و «برجستهسازی» است و در اصطلاح به یکی از خصلتهای زنان در زمان جاهلیت اشاره دارد که در آن زنان با برجستهسازی زیباییهای جنسی و غیرجنسی خود برای مردان (غیر از همسر) زمینه تحریک و نگاه شهوت آلود آنها را فراهم میکردند.
📌 از آنجا که #فلسفه_حجاب برای زنان مسلمان ایجاد زمینه حضور اجتماعی و امکان فعالیت سالم علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… آنها در جامعه است، هرگونه پوششی که جاذبههای ایشان را عیان کند و بر وجه «انسانیت» شان غلبه دهد، برهم زننده تعادل و سلامت اجتماع خواهد شد.
🔻 یکی از آسیبهای وجود صفحههای اینستاگرامی که در آنها بانویی محجبه ولی بدپوشش و متبرج به #خودنمائی و فخرفروشی زندگی لوکس خود مشغول است، #حیازدایی_از_جامعه است. قطعا با کم شدن حیا و ترویج جلوهگری اولین و مهمترین آسیب، متوجه #بنیان_خانواده میشود.
📍البته شاید بتوان ادعا کرد عدم برخورد با این رفتارها و مشروع جلوه دادن آن، عامل مهمتری در گسترش آسیب آن به خانواده و جامعه محسوب میشود. زیرا با مشروعیت بخشی به این رفتار و گسترش آن، #فرهنگ_عفاف_و_حیا در بخشی از معتقدان به حجاب کمرنگ میشود یا مفهوم عفاف، با یک تلقّی غلط و ناقص به نسل آینده منتقل میشود!
⭕️ محجبههای متبرج، نسخهی عربستانی و ترکیهایِ حجاب
🔻 یکی دیگر از آسیبهای منتج از رفتار محجبههای متبرج در فضای مجازی عمیقتر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است. این رفتارها که مروّج زندگیهای اشرافی، فخرفروشی، مصرفگرایی و برند بازی است، موجب سرخوردگی و احساس ناکامی در بخشی از زنان جوان و به ویژه #دختران_نوجوان اقشار ضعیف میشود.
🔻 حتی این حس محرومیت از «خوشتیپ» بودن به دلیل عدم توانایی خانواده در تهیه البسه و وسایل تبلیغ شده صفحات اینستاگرامی، ممکن است در زندگی دختران اقشار متوسط هم بحران ایجاد کند و البته وجود این حس محرومیت و داشتن فاصله طبقاتی با #شاخ_های_محجبه_متبرج در اینستاگرام قطعا در طول زمان باعث آسیبهای فرهنگی بسیار جدی میشود.
🔻 پدیدهی محجبههای متبرج که یک فرهنگ وارداتی غلط و کپی از #اسلام_آمریکایی مدل ترکیه و عربستان سعودی است، در پوششِ جذب دختران و زنان به حجاب، تبرّج و بیحیایی و بیغیرتی را دنبال میکند و مدلی است که فمینیستها از آن حمایت میکنند! به قلب مریض چشمچرانها دامن میزنند و بر آتش #گناه_زنای_ذهنی در جامعه میدمند!
📌 در آخر باید توجه کرد که ساده انگاری تبعات فعالیت محجبههای متبرّج در اینستاگرام و عدم موضعگیری علیه رفتارهای غیرشرعی و ضدفرهنگی آنها، هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی متولیان فضای مجازی موجب ادامه شیوه غلط آنها میشود.
📛 اتفاق نامبارکی که مسؤولین و اصحاب رسانه میتوانند با اقدام مؤثر از پیامدهای آن یعنی #حیازدایی از بخشی زنان و دختران جوان و نوجوان مذهبی جامعه و همچنین عمیقتر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی بکاهند.
✍ نگارش انوشه میر مرعشی با اندکی دخل و تصرف
#تبرج_مقوم_بی_حیایی
#بی_غیرتی_عامل_تبرج
#بی_غیرتی_ریشه_بی_حجابی
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد