eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 دنیای لذت های مجازی ♦️ در دنیای هميشه متصل به اینترنت، مغز ما مدام در دام لذت جویی می‌افتد و ما مدام سعی می کنیم که هميشه به طریقی، محرک خارجی برای فعال کردن مدارهای لذت مغز خودمان پیدا کنیم که متأسفانه این موضوع در کودکان بسیار شدیدتر است. ♦️ این محرک‌ها که به یاری فضای مجازی، بسیار راحت تر، سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود به آنان رسید، شامل اخبار و محتوای هیجان‌آور، سرگرمی های خاص، متون تلگرام و اینستاگرام، محتوای پورنوگرافی و تصاویر بازیگران مشهور با پوشش‌های نامتعارف و... است و همین موضوع در صورت تکرار شدن می‌تواند بر روی میزان تمرکز انسان در مسائل مختلف تأثیر بسیار بگذارد. ♦️ این کاربران، مخصوصاً اگر کودکان و کم سالان باشند، دیگر نمی‌توانند دقایق متمادی کتاب بخوانند یا روی یک کار دیگر تمرکز داشته باشند. چون مغزشان برای پرش و از این سو به آن سو شدن، پرورش پیدا کرده است. ♦️ نكته بسیار مهم اینجاست که مدار پاداش و لذت مغز ما تحت این شرایط که می تواند بسیار خطرناک باشد، هميشه در پی کام جویی است که متأسفانه این موضوع در کودکان، به بلوغ زودرس منجر خواهد شد و آنان در این فضا، به سمت بزه دیدگی يا بزه کاری پیش می‌روند. @tabyinchannel
شبکه ضداجتماعی اینستاگرام در ابتدا با از بین بردن حریم‌ها در این فضا و به دنبال آن ایجاد ضعف در حیا و عفاف به مرور زمان و با تبلیغ بیش از حد صفحات افرادی که در راستای اهداف این شبکه اجتماعی و ترویج بی‌حجابی و خودنمایی فعالیت می‌کنند فضایی را برای کاربران به وجود می‌آورد که بتوانند در آن به اموری که در دنیای واقعی از نظر محدودیت‎های شرعی، اخلاقی، دینی و یا حتی داشتن حیا و عفت قادر به انجام نیستند پرداخته و تصاویر خود را به منظور جذب افراد و دنبال‌کننده‌های بیشتر حتی با حجاب کامل اما ظاهری با نامحرمان به اشتراک بگذارند. در نتیجه این کار، افراد دیگر نیز جذب این تصاویر و مدل‌ها شده و الگوسازی داشتن حجاب در نظر افراد محجبه دارای تغییر و تحولی اشتباه می‌شود، بنابراین افرد محجبه گاهی حتی با ناآگاهی از اشتباه بودن این امر، به منظور زیبا نشان دادن پوشش چادر و تشویق بانوان به این نوع پوشش، دست به تبلیغاتی مخرب علیه ارزش‌های حجاب می‌زنند و تبدیل به باحجاب‌های بی‌حیایی می‌شوند که به مراتب از بی‌حجاب‌های باحیا خطرناک‌تر است. این گزارش هشداردهنده را کامل بخوانید👇🏻 👉🏻 https://www.yjc.ir/00V9Er @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ″موچینِ پوچ″ 🖥سریال‌های نمایش خانگی مدتی‌ست که مورد بحث و بررسی رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است. عده‌ای معتقدند که مبنای محصولات نمایش خانگی بر اساس عرضه و تقاضاست؛ بنابراین مجاز به تولید اثر مشتری‌پسند و هرچند نازل هستند. ‼️غافل از اینکه ذائقه و سلیقه مخاطب سال‌هاست توسط انواع فیلم‌ها و سریال‌های بی‌ارزش و پوچ استحاله و سپس تغییر یافته و معدود آثاری بودند که شأنیت مخاطب را حفظ و هزینه و زمانش را به یغما نبرده‌اند. @tabyinchannel
⛔️اکثر قریب به اتفاق محصولات نمایش خانگی به واسطه مدیران و ناظران منفعل و بی‌مسئولیت احوال ناخوشی دارند. این ادعا گزافه نیست که هنرمندان نیز به واسطه چنین وضعیتی دچار خمودگی شده و گرفتار مشتری پسندی! حتی با روش‌هایی همچون توسل به ابتذال گشته‌اند. 🎥سریال موچین با درون‌مایه‌ی طنز، این روزها در شبکه‌های مختلف توزیع در حال پخش هفتگی است و پلتفرم روبیکا نیز امکان تماشای رایگان آن را برای مخاطبان فراهم آورده است! فیلمنامه‌‌ی دم‌دستی با بازی‌ها و شخصیت‌‌پردازی‌های تکراریِ این سریال با چاشنی همیشگی و پر آب و رنگ لودگی و ابتذال ممزوج شده تا جبران مافاتی برای ضعف‌های سریال شود. 🎬نکته حائز اهمیت آنکه حسین تبریزی کارگردان این اثر، در حال تولید سریال «میراث مجید» با موضوع شهید مجید شهریاری است. قضاوت زودهنگام در مورد این اثر مهم نابجاست، اما با محاسبات عقلی پذیرش این دو اثر از یک شخص قابل قبول نیست!❓کدام منطقی می‌پذیرد شخصی که از یک سو مقدسات را به سخره گرفته، از سوی دیگر درک دقیقی از شخصیت شهیدی والامقام را کسب و هنرمندانه آن را به تصویر کشد؟!! ❌ موچین با نمایش زن چادری حراست با بازی «رابعه اسکویی» و دیالوگ‌های سخیف و بعضا زشت، تصویر نامناسبی از حجاب و زن چادری ارائه داده، به احکام دینی هجمه نموده و کارکردی مغرضانه از احکام شرعی که حاصل تراوش ذهنیتی مریض است را القا نموده است. ⁉️با این وجود آیا می‌توان از مخاطبی که از سر اجبار از چنین هنرنمایی‌هایی کیفور می‌شود، انتظار داشت دچار بد سلیقگی نشده و ذائقه‌اش آسیب نبیند! @tabyinchannel
آمدم در نگهت جان بسپارم ، که نشد یک دل خسته به دستت بسپارم که نشد آمدم تا که مگر فاصله را خط بزنم بس که از فاصله هایم گله دارم، که نشد
🔴 آیا مومنان نمیخواهند از خواب غفلت بیدار شوند ؟؟ 📍أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ (سوره حدید آیه ۱۶) 📍ﺁﻳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻗﺮﺁﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﻧﺮم ﻭ ﻓﺮﻭﺗﻦ ﺷﻮﺩ ؟ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ [ ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻪ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﻱ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﺯ ] ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﮔﺸﺖ ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ ﺷﺪ ، ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ .✳✳✳ 📍 ﻗﺮﺁﻥ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺳﺨﺖ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺷﻊ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ؟، ﻭ ﭼﺮﺍ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺍﻣﺘﻬﺎﻯ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻏﻔﻠﺖ ﻭ ﺑﻴﺨﺒﺮﻯ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ؟ ﻫﻤﺎﻥ ﻏﻔﻠﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺁﻥ ﻗﺴﺎﻭﺕ ﺩﻝ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺴﺎﻭﺗﻰ ﻛﻪ ﺛﻤﺮﻩ ﺁﻥ ﻓﺴﻖ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺳﺖ! ﺁﻳﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﺩﻋﺎﻯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻗﻨﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﺯ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻢ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﻰ ﮔﺬﺷﺘﻦ ﻭ ﺗﻦ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﻣﺮﻓﻪ ﺳﭙﺮﺩﻥ، ﺩﺭ ﻧﺎﺯ ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﺯﻳﺴﺘﻦ، ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻋﻴﺶ ﻭ ﻧﻮﺵ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ؟!✴✴✴
1🔸شرح و تفسيرحکمت119🔸 🐍دنيا مار خوش خط و خال! امام(عليه السلام) در اين گفتار پربار خود تشبيه ديگرى براى دنياى فريبنده بيان كرده و به همگان هشدار داده است، 🦋مى فرمايد: «دنيا مانند مار (خوش و خط و خال) است كه به هنگام لمس كردن نرم به نظر مى رسد در حالى كه سم كشنده در درون آن است (به همين دليل) مغرورِ نادان به سوى آن مى رود و خردمند عاقل از آن حذر مى كند»; ✨ (مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِي جَوْفِهَا، يَهْوِي إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَيَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ).🍄 ✅🔹🔸 طبيعت دنيا داراى اين دو ويژگى ظاهرى فريبنده و باطنى خطرناك است; كاخ ها، زر و زيورها، لباس ها، غذاهاى🍔 رنگارنگ و عيش و نوش ها مظاهر جذاب دنياست; 🌶⚠️ ولى در درون، غفلت، بى خبرى از خدا آلوده شدن به انواع گناهان را براى به دست آوردن يا حفظ آن با خود دارد. 👇👇👇 3🔸شرح وتفسیر حکمت 119🔸 در مثال مورد نظر تضاد ظاهر و باطن دنيا با تمثيل به مار🐍 نشان داده شده كه به هنگام لمس آن بسيار نرم و ملايم به نظر مى رسد و انسانِ بى خبر از لمس آن لذت مى برد در حالى كه اگر يك لحظه غافل شود سم «ناقع» (سم قاتل و جان گدازى) كه در درون اين حيوان خطرناك است از طريق نيش آن به بدن انسان منتقل مى شود.🔻💉🔺 سوزش فوق العاده توأم با پيچ و تاب تا آنجا كه مار گزيده به صورت يك مثل در بيتابى درآمده است و سپس از كار افتادن تدريجى دستگاه هاى اصلى بدن و شتاب به سوى مرگ💀. ☢تعبير به «غِرِّ جاهل» (غِر به معناى انسان خام بى تجربه كه زود فريب مى خورد) اشاره به انسان هاى نادان و نا آگاهى است كه تنها چشم به ظواهر فريبنده دنيا مى دوزند❗️ ✳️✳️ و از آنچه در باطن دارد و تاريخ پيشينيان آن را به خوبى مجسم ساخته بى خبر مى مانند; ولى عاقلان باتجربه و آگاه كه سرنوشت دنياپرستان را در آيينه تاريخ مشاهده كرده اند خود را از آن برحذر مى دارند @tabyinchannel
4🔸شرح وتفسیر حکمت 119🔸 به همين دليل حب دنيا (دنياپرستى) سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است👌. 🔹افراد دنياپرست چنان اسير آن مى شوند كه نه خدا را بنده اند و نه فرمان عقل را مى برند، نه حق الناس مى شناسند و نه وجدان بيدار و آگاهى دارند ❌🚫 و گاه با صراحت مى گويند: براى رسيدن به اهداف دنيوى هر كار براى ما مجاز است.⚠️ 🍃بى شك تمام آنچه گفته شد درباره دنياى دنياپرستانى است كه هدفى جز لذت و عيش و نوش ندارند و دنيا براى آنها غاية الآمال است... 5🔸شرح وتفسیر حکمت 119🔸 هرگاه از امكانات دنيا براى وصول به سعادت اخروى استفاده شود، دنياى ممدوح و محبوب و به تعبير روايت امام سجاد(عليه السلام) «دنيای بلاغ»(دنيايى كه انسان را به هدف مى رساند) محسوب مى شود. 🍀🌸✨🌸🍀 در حديثى مى خوانيم: شخصى خدمت امام صادق(عليه السلام) عرض كرد: به خدا ما دنيا را دوست داريم و علاقه منديم به ما داده شود. 🔰امام(عليه السلام) به او فرمود: دنيا را دوست دارى؟ مى خواهى با آن چه كنى؟ عرض كرد: 🌀زندگى خودم و خانواده ام را تأمين كنم، با آن صله رحم به جا آورم، در راه خدا صدقه دهم و حج و عمره به جا آورم. 🔅 امام(عليه السلام) فرمود: «لَيْسَ هذا طَلَبُ الدُّنْيا هذا طَلَبُ الاْخِرَةِ; اين طلب دنيا نيست بلكه طلب آخرت است». @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐فضای مجازی، مصافِ فرهنگ‌ها 🔹مسئله‌ی مهم تر ، مرزبندی با دشمن برای مصونیّت از تهاجم نرم [است]. 🔹یکی از کارهای بسیار لازم همین است که ما نگذاریم مرزمان با دشمن بشود. 🔹مرزبندی با دشمن، اگر مرزبندی با دشمن نبود و مرز، برجسته نبود، عبور از این مرز -چه از این طرف به آن طرف، چه از آن طرف به این طرف- ممکن می‌شود؛ درست مثل مرزهای جغرافیایی. اگر مرزِ جغرافیایی نباشد و برجسته نباشد، خب از آن طرف یک نفری بلند می‌شود می‌آید اینجا نفوذ پیدا می‌کند؛ آدم قاچاقچی، آدم دزد، آدم جاسوس از آن طرف می‌آید این طرف؛ از این طرف هم یک آدم غافل، آدم خواب‌آلوده از مرز عبور می‌کند می‌رود آنجا گیر می‌افتد. 🔹مرز اعتقادی و مرز سیاسی هم عینا همین ‌جور است؛ وقتی که مرز روشن نبود، دشمن می‌تواند نفوذ کند، می‌تواند خدعه کند، می‌تواند فریبنده عمل بکند، می‌تواند بر مسلّط بشود. اگر مرز با دشمن روشن بود، تسلّط او بر ، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود؛ این هم یک مطلب است که در آیه‌ی شریفه‌ی «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»، تا میرسد به اینجا که «تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم»،(۲۹) خدای متعال از این منع کرده که ما با دشمن به این صورت برخورد بکنیم. 🗓۱۳۹۷/۱۲/۲۳ @tabyinchannel