تبیین
⛔️آسیب های جبران ناپذیر فرقه ها 📛از مرگ هویت تا تهدید امنیت ملی
از طرفی، بسیاری از فرق، برای تبلیغ و جذب عضو جدید(به عنوان نیاز حیاتی) از حوزه های فرهنگ و آموزش وارد شده و با آلوده ساختن آن ها به تعالیم و آموزه های انحرافی خود سعی در جذب افراد می نمایند.
🔷پرده آخر آسیب های فرقه های انحرافی را باید در برهم زدن نظم عمومی و تهدید امنیت ملی دانست؛ این مسئله را باید در «فرقه سازی» به عنوان «سیاست ضربه از درون» بر پیکر جامعه و نظام جستجو کرد که متأسفانه مصادیق بارز آن را در حوادث و اغتشاشات زمستان ۹۶ شاهد بودیم. حضور و نقش افرینی فرقه ها در این وقایع، آشکار ساخت که ظهور و بروز فرقه های مختلف در جامعه اسلامی ایران، رویدادی است هدفمند و دشمنان دین و نظام برای پیشبرد اغراض معاندانه خود می کوشند از سربازان تاریکی یعنی فرقه ها بهره گرفته و به صورت چراغ خاموش در بدنه جامعه نفوذ نمایند.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
✳ دین «فطری» است
🔻 اگر پیامبران نباشند، انسان گمراه میشود ولی لازمهی این مطلب آن نیست که انبیا چیزی از خارج وجود انسان به انسان پیوند میزنند و اضافه میکنند، بلکه انبیا چیزی را که در #وجود انسان هست استخراج میکنند و در برابرش نمایان میسازند و این است معنای #فطرت و معنای این حقیقت که اصول #دین و بسیاری از مسائل دیگر دین، فطری است.
📚 برگرفته از کتاب #تحجرگرایی
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🎙 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری :
🔰سه علت تکریم و جشن نیمه شعبان / تنها جشنی در دنیا که برای آینده بشریت است
🔷این مسئله سه علت دارد:
1⃣یکی اینکه این عمل یک عکسالعملی است که طبقه مسلمانان ایران در صد ساله اخیر که حوادثی پیش آمده و فرقهای دروغپرداز و تبلیغاتچی و نعل وارونهزن در دنیا پیدا شدهاند و احیاناً ممکن است در بعضی جاها وانمود کنند که ایرانی اصولًا تابع فلان فرقه است، ایرانی میخواهد به دنیا ثابت کند که خیر، من تابع فلان فرقه نیستم.
2⃣دیگر اینکه واقعاً فلسفهای وجود دارد و آن اینکه سایر جشنها به مناسبت نجاتها و فرجها و موفقیت های گذشته است و این جشن یگانه جشنی است که نظر به #آینده_بشریت دارد .
🔮آن جشنها تقدیر است و این جشن امید است و انتظار.
3⃣به علاوه اینکه هیچ نجاتی مثل این نجات و هیچ قدمی مثل این قدم و هیچ اصلاحی مثل این اصلاح، جنبه کلیت و عمومیت و جهانی ندارد. انسان، هم به گذشته خود مربوط است و هم به آینده، نمیتواند رابطه خود را با هیچ کدام قطع کند.
📚یادداشتهای استاد مطهری، ج14، ص86
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💢 #ماهیت_دنیا
💠امام علـــی علیه الســلام:
دنیا خانه ای است پوشیده از بلا ها ، به حیله و نیرنگ شناخته شده ، نه حالات آن #پایدار ، و نه مردم آن از #سلامت برخوردارند....
اهل دنیا همواره هدف تیرهای بلا هستند که با تیرهایش آنها را می کوبد ، و با مرگ آنها را نابود می کند.
📚 #نهج_البلاغه ،خطبه ۲۲۶
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
📲 رها کردن فضای مجازی افتخار نیست باید این فضا را مدیریت کرد.
دشمنان از #فضای_مجازی برای ناامنی و دلسرد کردن مردم استفاده می کنند، این فضا باید مدیریت شود و آزادی مردم در این فضا خوب است اما سو استفاده از آن صحیح نیست، و این باید مدیریت شود.
#انتخابات
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️اسلام و سیاست - دیانت و سیاست - دین و سیاست (بخش اول)
💠رابطه بین دین و سیاست در اسلام چیست؟
🔷تبیین آمیختگی دین و سیاست: #دیناسلام مجموعه ای نظاممند و منسجم است که #احکاموارزشهایش با اهداف، مبدأ و مبانی فکری آن هماهنگ است و دارای ساختار خاص سیاسی، فرهنگی، عبادی، اقتصادی و نظامی است؛ اگر #رسالتدین تحقق عدالت اجتماعی، احقاق حق، ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی افراد بشر است، بی تردید #مستلزمساختارسیاسیوحکومتی است و مسلما بدون ساختار سیاسی نیلی به اهداف مزبور ممکن نیست. از این رو در تعالیم انبیا و متون و منابع اصیل دینی، #سیاستوحکومت جایگاه ارزشمندی دارد و منصب امامت امری است که مورد اهتمام شارع بوده و پیامبران برای تحقق آن تلاش کرده اند. اکنون به صورت مختصر به نمونه هایی از عینیت دیانت و سیاست در اسلام اشاره مینماییم:
🔴یکم؛ در بخش اعتقادات
🔷در دل #توحید به عنوان زیربنای عقاید و اندیشه های اسلامی، سیاست نهفته بوده و در آیات متعدد قرآن، عبودیت الهی با نفی طواغیت همراه است؛ بسط و سریان توحید در حیات فردی و جمعی و اعتقاد به ربوبیت تکوینی و تشریعی، مستلزم برپایی جامعهای موحدانه و حاکمیت قوانینی است که ناشی از خداوند است «و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون»[مائده،۴۴]
🔷 #نبوتوامامت نیز دو رکن دیگر عقاید اسلامی است. تأمل در #سیرهپیامبران و هدف بعثت آنان، نشان از توجه ایشان به #اصلاحجامعه از طواغیت، مفاسد و #اجرایقوانینالهی دارد و بالاخره #اعتقادبهمعاد نیز در حیات اجتماعی و سیاست تأثیر داشته و زمینه شهادت طلبی و #روحیهایثاروفداکاری و جهاد علیه فساد و طواغیت را فراهم نموده و هدف غایی حرکت اجتماعی و نظام سیاسی را ترسیم می کند.[۱]
🔴دوم؛ در بخش احکام
🔷بررسی مباحث مختلف فقهی حاکی از آن است که #سیاست در تمامی ابواب فقهی طرح گردیده است. البته جوهره برخی ابواب فقهی کاملا سیاسی است؛ نظیر کتاب جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، قضا و شهادات و حدود و دیات، و به طور کلی حضرت امام معتقد بودند که اگر کتب فقهی را در ۵۰ باب خلاصه کنیم، تنها اندکی از آنها غیر سیاسی هستند.[۲]
🔴 سوم؛ در بخش اخلاق
🔷 #سیاست با گزاره های اخلاقی دین مبین اسلام ارتباطی تنگاتنگ داشته و مسایل اخلاقی هر دو حوزه فردی و اجتماعی را در بر میگیرد؛ #پذیرشمسؤولیت های اجتماعی و سیاسی مستلزم دارا بودن ویژگی ها و صفات بارز اخلاقی است و تأمین توأمان سعادت دنیوی و اخروی جامعه و #نیلبهاهدافمتعالیحکومتاسلامی تنها در گرو #تربیتمدیرانلایق که متخلق به صفات رهبران الهی چون پیامبر و امامان معصوم(ع) باشند میسر است. عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر که مملو از دستورات اخلاقی - سیاسی است نمونه ای از این موضوع است.[نهج البلاغه، نامه ۵۳] و بالاخره این که سیره بزرگان دین اسلام از پیامبران و معصومین(ع) گرفته تا فقهای بزرگوار و همچنین منابع اسلامی (قرآن، روایات و عقل) همگی حاکی از اشتمال دین بر سیاست و آمیختگی این دو است.
پینوشت
[۱] درآمدیبرنظامسیاسیاسلام (محمد جواد نوروزی) ص ۳۶
[۲] مبانیاندیشهسیاسیاسلام (عمید زنجانی)
منبع: وبسایت پرسمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️اسلام و سیاست - دیانت و سیاست - دین و سیاست (بخش دوم)
💠در ادامه به تبیین بیشتر #رابطهاسلامباسیاست در ابعاد مختلف میپردازیم
1⃣گستره قوانین اسلام
🔷با توجه به حجم عظیمى از احکام اجتماعى و اهداف سیاسى - دینى اسلام، مىتوان هدفگیرى اصلى این دین مقدّس را شناخت. امام خمینى(ره) در این باره مىفرماید: «اسلام دین سیاست است، با تمام شئونى که سیاست دارد. این نکته براى هر کسى که کمترین تدبّرى در احکام حکومتى، سیاسى، اجتماعى و اقتصادى اسلام بکند، آشکار مىگردد. پس هر که را گمان بر او برود که دین از سیاست جدا است، نه دین را شناخته و نه سیاست را».[۱]
🔷با مرورى کوتاه بر قوانین اسلامى و آیات قرآن، روشن مىگردد که #اسلامدینىجامع و #همهسونگر است که تمام ابعاد زندگى انسان (فردى، اجتماعى، دنیایى، اخروى، مادى و معنوى) را در نظر گرفته است و همانگونه که مردم را به عبادت و یکتا پرستى، دعوت نموده و داراى دستورات اخلاقى و خودسازى فردى است، احکام و دستوراتى در مورد #مسائلحکومتى، سیاسى، اقتصادى، اجتماعى، قضایى، امور مربوط به اداره صحیح جامعه، روابط بین الملل و... دارا مى باشد.
🔷بدیهى است اجراى چنین احکام و دستوراتى، بدون قدرت اجرایى، امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر آموزه هاى سیاسى و اجتماعى دین لزوماً حکومت دینى را نیز به دنبال دارد. #حکومتدینى به معناى صحیح آن حکومتى است که جامعه را #براساسقوانینالهى اداره کند و زمینه هاى رشد استعدادها و امکان رسیدن انسان ها به کمال و ایجاد جامعه اى برین، صالح و شایسته را براى مردم آماده سازد و با فسادهاى اخلاقى، اجتماعى و... مبارزه کند.
پینوشت
[۱] صحیفه نور، ج۱، ص۶
منبع: وبسایت پرسمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️ #راههایمقابلهباتحریم: ۱- خواهش از تحریمکننده، ۲- فعّال کردن نیروی داخلی و تولید در داخل
🔹ما #درمقابلهیباتحریم دو راه میتوانیم برویم: یکی اینکه برویم سراغ تحریمکننده و از او خواهش کنیم، بگوییم «آقا شما ما را تحریم کردید، ما خواهش میکنیم که حالا مثلاً شما این تحریم را کم کنید یا بردارید»، او هم بگوید خیلی خب حرفی ندارم، این کارها را انجام بدهید - چند خواستهی استکباری روی میز بگذارد، بگوید این کارها را انجام بدهید - من یک مقدار از تحریم را کم میکنم؛ این یک راه است که در واقع راه ذلّت، راه انحطاط، راه عقبماندگی است.
🔹یک راه دیگر هم این است که #نیرویداخلیخودمان را فعّال کنیم؛ ما تواناییهای خوبی داریم؛ این نیروها را فعّال کنیم و کالای تحریمی را در داخل تولید کنیم. آن طرفِ مقابل وقتی دید در داخل دارد این کالا تولید میشود، خودش به دست و پا میافتد؛ چون خود آنها سود میبرند از این تجارت کالا و از بازارهای کشورها - یک سود عمدهی دولتها این است - لذاست که خود این موجب میشود که تحریم یا برداشته بشود یا لغو بشود یا بیاثر بشود.
سخنرانینوروزیرهبرانقلاب ۱۴۰۰/۱/۱
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثار مقاممعظمرهبری
#امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد