eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ 💢 🔰 جبرئیل و میکائیل و تمام فرشتگانی که تاکنون به فرمان پروردگارروی زمین آمده اند، در حضور مهدی آل محمد(ص) خواهند بود. 🔰 امام صادق(ع) به ابان بن تغلب فرمود: گویا سیزده هزار و سیصد و سیزده فرشته را همراه مهدی می بینم. ابان گفت: آیا این فرشتگان همراه پیامبری از پیامبران هم بوده اند❗ 🔰 حضرت فرمود: آری، این فرشتگان در کشتی با نوح، درآتش با ابراهیم، هنگام عبور از دریا با موسی و زمان رفتن به آسمان با عیسی بودند 🔰 همچنین چهار هزار فرشته ای که همراه پیامبر بودند، سیصد و سیزده فرشته ای که در بدر فرود آمدند، چهار هزارفرشته ای که برای یاری حسین بن علی(ع) به زمین آمدند اما اجازه جنگیدن از امام دریافت نکردند و پس از شهادت حضرت، تا روز قیامت بر وی می گریند... همه همراه قائم آل محمد(ص) خواهندبود.【1】 🔰افزون بر این، پیامبرانی چون حضرت عیسی و الیاس (علیهماالسلام) 【2】نیز به افتخار حضرت بقیه الله به فرمان پروردگاراز آسمان فرود آمده، پشت سر آن حضرت به نماز می ایستند.【3) 🔰 بندگان صالح خدا یعنی حضرت خضر و اصحاب کهف【4】و سیصد و سیزده تن دلداده مهدی(عج) به راه می افتند تا در حکومت امام عصر (ع) خدمات شایسته خود را انجام دهند 🔰امام رضا (ع) فرمود: خضر آب حیات نوشیده، تا نفخ صور زنده است... و خداوند وحشت قائم ما را درروزهای غیبتش به وسیله او به انس تبدیل می کند.【5】 📚 منابع: 1- غیبه نعمانی، ص 311. 2- در عقدالدرر، ص 278 چنین آمده است: عیسی به دستورپروردگار همراه هفتاد هزار فرشته به زمین می آید. 3- معجم احادیث الامام المهدی ، ج 3، ص 317. 4- بحارالانوار، ج 53، ص 77. 5- کمال الدین، ج 2، ص 390 ‍@tabyinchannel
📢 در منبرِ تبلیغ چه بگوییم❓ 📚 امروز کدام مهمّ است؟ ما باید چه چیزی را در منبرِ تبلیغ، برای مردم بیان کنیم؟ میتوان در یک کلمه گفت: مباحثی که آنها را و کند؛ لیکن همین جمله، قابل تفسیر و تبیین است. بعضی از عقاید دچار تزلزل و اضطراب نیست. آن کس که میخواهد مخاطب خود را هدایت کند، ابتدا باید ببیند آن بخش او و آن بخش ذهن او، کجاست. باید آن امواجی را که بر روی ذهن مخاطبین شما تلاش و کار میکند تا تخریب نماید، ، تا بدانید جوان، چه چیزی را احتیاج دارد که به او بگویید. طوری نباشد که دهها سؤال در ذهن مخاطب ما وجود داشته باشد و ما به جای پاسخگویی به آن سؤالها و استفهامها، یک مطلب دیگر را که اصلاً برای او مورد سؤال نیست، مطرح کنیم.🎙 ۱۳۷۷/۰۲/۰۲
🤔 ❔برخی شبهه می کنند که چرا امام حسین در زمان معاویه قیام نکرد ❗️معاویه که از یزید بدتر بود ❕میگن نعوذ بالله یزید چون به امام پول نداد امام حسین قیام کرد ❕❕❕ 💠💠 👌 با وجود وضع اسفناکى که در زمان تسلط معاویه حکم فرما بود، بنابر ملاحظات فراوان، قیام و انقلاب مسلحانه در آن زمان نه مقدور بود و نه مفید. دو عامل زیر را مى توان مهم ترین موانع قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان حکومت  شمرد ؛ 1⃣ پیمان صلح امام حسن(علیه السلام) با معاویه ؛ اگر حسین بن على(علیهما السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، معاویه مى توانست از پیمان صلحى که با امام حسن(علیه السلام) بسته و مورد تایید حسین بن على(علیهما السلام) نیز قرار داشت، به منظور متهم ساختن حسین بن على(علیهما السلام) بهره بردارى کند؛ زیرا همه مردم مى دانستند که امام حسن و امام حسین متعهد شده اند تا زمانى که معاویه زنده است سکوت کرده به حکومت او گردن نهند، حال اگر حسین(علیه السلام) بر ضد معاویه قیام مى کرد، امکان داشت  او را شخصى فرصت طلب و پیمان شکن قلمداد کند. 👌البته مى دانیم که امام حسین(علیه السلام) پیمان معاهده خود را با معاویه، پیمانى لازم الوفا نمى دانست؛ زیرا این پیمان از روى آزادى و میل و اختیار صورت نگرفته بود، بلکه پیمانى بود که تحت فشار و اجبار، و در شرائطى صورت گرفته بود که بحث و گفتگو فایده اى نداشت، بعلاوه خود  آن را نقض کرده و محترم نشمرده بود و خود را به رعایت آن ملزم نمى دانست، بنابراین چنین عهد و پیمانى، اگر هم در اصل صحیح و معتبر بود، حسین بن على(علیه السلام) مقید به آن نبود؛ زیرا خود معاویه آن را زیر پا گذاشته و در نقض آن از هیچ کوششى فرو گذار نکرده بود، اما در هر حال معاهده صلح، مى توانست دستاویز تبلیغاتى معاویه در برابر قیام احتمالى حسین(علیه السلام) قرار گیرد. ❔از طرف دیگر، باید دید در برابر قیام احتمالى او اجتماع چگونه قضاوت مى کرد؟ 🔸پیداست اجتماع زمان امام حسین(علیه السلام) اجتماعى بود که حال قیام و انقلاب نداشت و شمشیر جهاد به آب عافیت شسته بود. طبعاً چنین اجتماعى عافیت  طلبى خود را چنین مى کرد که حسین(علیه السلام) با معاویه پیمان بسته است و باید به آن وفا کند. 👌بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مسلحانه مى کرد، معاویه مى توانست آن را به عنوان یک شورش غیر موجه و برخلاف مواد پیمان صلح بین طرفین معرفى کند و چون جامعه آن روزجامعه اى بود که حال قیام و انقلاب نداشت، طبعا منطق معاویه را تایید مى کرد. 2⃣ ژست دینی معاویه ؛ قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان یزید، چنان پرشور و مهیج بود که خاطره آن در دلهاى مردم جاوید مانده است و چنانکه مشاهده مى کنیم پس از قرون متمادى، هنوز هم مردم، قهرمانان کربلا را براى خود نمونه و سرمشق قرار مى دهند و در ابراز و فداکارى از آنهاالهام مى گیرند، ولى به گمان قوى اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، قیام او داراى چنین شور و حماسه اى نمى شد. راز این مطلب را باید در نفوذ و شیطنت و بازیگرى معاویه، و روش خاص او در حل و فصل مشکلات جستجو کرد. 👌گر چه معاویه عملا اسلام را تحریف کرده، حکومت اشرافى اموى را جایگزین خلافت ساده و بى پیرایه اسلامى ساخته و جامعه اسلامى را به یک جامعه غیر اسلامى تبدیل کرده بود، اما او این مطلب را به خوبى درک مى کرد که چون به نام دین و خلافت اسلامى حکومت مى کند، نباید مرتکب کارهایى بشود که مردم آن را مبارزه با دین - همان دینى که به نام آن حکومت مى کند- تلقى نمایند، بلکه او لازم مى دید همیشه به اعمال خود، رنگ بدهد تا اعمال وى با مقامى که دارد، سازگار باشد، و آن دسته از کارهایى را که مشروع جلوه دادن آنها مقدور نیست در خفا انجام دهد. 🔸پاره اى از اسناد و شواهد تاریخى نشان مى دهد که معاویه فردى بی دین بوده و به هیچ چیز اعتقاد نداشته است؛ به طورى که «مغیره بن شعبه» معلوم الحال و بى بند و بار، از سخنانى که در بعضى از مجالس خصوصى معاویه، از خود وى شنیده بود، اظهار تاسف و اندوه کرده مى گفت:«معاویه ترین افراد مردم است.» 👌ولى با وجود اینها، همین روش معاویه در تظاهر به برخى از ظواهر دینى، درک ماهیت او را براى عامه مردم مشکل ساخته بود. 🔸معاویه براى آنکه به منصب و مقام خود، رنگ مذهبى بدهد، از اوضاع و شرائط به خوبى بهره بردارى مى کرد. او از یک طرف خون خواهى عثمان را عنوان مى ساخت و از طرف دیگر پس از جریان و همچنین به واسطه صلح با امام حسن(علیه السلام) و بیعت مردم با وى، خود را در افکار عمومى شایسته خلافت قلمداد مى کرد. 🔸 👇
🔸ادامه 👇 ❕بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان او قیامى مسلحانه به راه مى افکند، وى به سهولت مى توانست آن را در افکار عمومى یک اختلاف و کشمکش بر سر قدرت و حکومت معرفى کند، نه قیام حق در برابر باطل 📚 سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390 ش، چاپ بیست و سوم، ص 147 👌از سوی دیگر يزيد براساس تعليمات مسيحيّت پرورش يافته بود وقلباً به آن تمايل داشت واز طرفي جواني ناپخته، شهوت پرست، ، خوشگذران، عياش، فاقد دور انديشي واحتياط بود . 📚مروج الذهب ج 3 ص 77 🔸تفاوتي كه پدر با پسر داشت، در اينجا بود كه پدر به ظاهر پاي بند به اسلام بود، ولي فرزند او پس از رسيدن به حكومت نتوانست حتي به صورت ظاهر خود را ديندار وبا ايمان بنمايد ، وي آشكارا مقدّسات اسلامي را زير پاي مي‌گذاشت ودر راه ارضاي شهوات خود از هيچ چيز فرو گذار نكرد. رسماً شراب مي‌خورد ودر شب نشيني‌ها وبزم‌هاي اشرافي به باده گساري مي‌پرداخت وبي باكانه اشعاري مي‌سرود كه ترجمه آنها چنين است: «ياران هم من برخيزيد! وبه نغمه مطربان خوش آواز گوش دهيد وپياله‌ها را پي در پي سركشيد، نغمه دلپذير ساز وآواز، مرا از نداي اللّه اكبر واز شنيدن بانگ اذان باز مي‌دارد ومن حاضرم حوران بهشتي را با نيم خورده ظرف شراب عوض كنم». 📚تذکره الخواص ص 291 👌هم اوعلناً به مقدّسات اسلام مي‌كرد، گرايش خود را به آيين مسيحيت پنهان نمي داشت ومي گفت: «اگر شراب در آيين احمد حرام است تو آن را به آيين مسيح بن مريم بنوش» . 📚تتمه المنتهی ص 43 ❕دربار يزيد، كانون فساد وگناه بود وآثار شوم آن حتي به اماكن مقدسي همچون مكّه و مدينه رسيده بود . 📚مروج الذهب ج 3 ص 77 ❕در اين هنگام بود كه حسين بن علي (عليه السلام) شرايط را براي انقلاب و نهضت كاملاً آماده ديد، زيرا ديگر مزدوران بني اميه نمي توانستند هدف‌هاي قيام حسين بن علي (عليه السلام) را در افكار دگرگونه جلوه دهند وآن را كشمكشي بر سر قدرت وسلطه قلمداد كنند، زيرا توده‌ها به چشم خود مي‌ديدند كه رفتار حكومت بر ضد موازين ديني وتعاليم الهي است وهمين مطلب مجوّز آن بود كه حسين (عليه السلام) ياران راستين اسلام را از گوشه وكنار جهان پيرامون خود فرا خواند وبر ضد حكومت قيام كند; قيامي كه هدف از آن احياء اسلام و سنن ديني، نه تصاحب خلافت وقدرت بود. پس از شهادت حسن بن علي (عليه السلام) در سال پنجاه هجري، شيعيان عراق جنبش خاصي از خود نشان دادند وبا حسين (عليه السلام) به مكاتبه پرداختند واز امام درخواست كردند كه معاويه را از حكومت خلع كند ، امام در پاسخ آنان ياد آور شد كه او با معاويه عهد وپيماني دارد ونمي تواند آن را بشكند. 📚حیاه الامام الحسین ج 2 ص 229 👌پس از درگذشت معاويه، امام حسين (عليه السلام) در نيمه رجب سال شصت، وقتي موانع شرعي را منتفي ديد وشرايط را براي مفيد وسازنده آماده تشخيص داد، در پاسخ دعوت مردم عراق حرکت قیام را آغاز کرد . 📚نگاهی به زندگانی امامان معصوم ، سبحانی ، ص 127 @tabyinchannel
💥💥💥💥💥💥💥💥💥 ❌هنری پرکت:اگر موجی که در مطبوعات #اصلاح_طلب ایران شروع شده است؛بتواند #ولایت_فقیه را برکشتی تردید سوار کند،بار سنگینی از دوش آمریکا برداشته میشود❗️❗️ @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
✏️⚫️ قصه #کوفه و #کربلا بزرگترین آزمون الهی است... تکرار ماجرای خوردن #میوه_ممنوعه آدم و حواست، تکرار داستان #هابیل و #قابیل است، تکرار آزمون #کشتی_نوح است، تکرار آزمون #ناقه_صالح است، تکرار امتحان ارم ذات العماد است، تکرار آزمون سوزاندن #ابراهیم است، تکرار فروختن #یوسف به ثمن بخس است، تکرار ماجرای #گوساله_سامری است... تکرار مظلومیت یحیای نبی است... خدا هزاران بار تکرار کرد و نفهمیدند...چون گوششان پر بود از #تکرارهای_شیخ_گمراه... #کربلاها_در_تاریخ_مرتب_تکرار_میشود #کل_یوم_عاشورا_و_کل_ارض_کربلا @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز 👇 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 مسئله #نفوذ در منشور روحانیت 👤 امام خمینی کبیر ره: استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، 🔷 دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه #خدعه و #نفوذ در قرن معاصر. 🔶 وقتی حربه ارعاب و تهدید و چندان کارگر نشد، راه‌‌های #نفوذ تقویت گردید. ♦️ روح الله الموسوی الخمینی 3 اسفند 67 @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🌷مهدی شناسی ۴۷۸🌷 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 ◀️روشن شدن زمين به نور امام مهدی علیه السلام 🌹اَشْرَقَتِ الأْرْضُ بِنُورِكُم🌹 🍀این فراز اشاره زيبايى به آيه اى از قرآن است كه با توضيح آن ، تفسير اين عبارت نيز آشكار مى شود . آيه 69 سوره زمر مى فرمايد:«وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا وَ وُضِعَ الْكِتَـبُ وَ جِاْىءَ بِالنَّبِيِّينَ وَالشُّهَدَآءِ وَ قُضِىَ بَيْنَهُم بِالْحَقِّ وَ هُمْ لَا يُظْـلَمُونَ . و [در آن روز] زمين ، به نور پروردگار خود،روشن شود و نامه[هاى اعمال ]را پيش مى گذراند و پيامبران و گواهان را مى آورند و ميان ايشان (انسان ها) به راستى و درستى ، داورى مى شود و بر آنان،ستم نمى رود » . 🍀يكى از ويژگى هاى روز قيامت ـ كه در اين آيه ، بدان تصريح شده است ـ، روشن شدن زمين به نور پروردگار است. نورى كه در اين آيه آمده،سه گونه تفسير شده است.تفسير چهارمى هم به نظر ما مى رسد : 🔸1 . نور عدالت الهى در قيامت در فرهنگ دينى ما ، ظلم ، تاريكى است و عدالت ،نور است. پيامبر صلى الله عليه و آله فرموده است : اتَّقُوا الظُّلمَ ، فَإنَّهُ ظُلُماتُ يَومِ القِيامَةِ ! از ستم ، پروا كنيد ؛ چرا كه آن ، تاريكى هاى روز قيامت است ! ظلم ، سبب تاريك شدن زمين مى شود و با فرا رسيدن قيامت ، عدالت در زمين ، گسترده مى شود و بدين سان ، زمين به نور عدالت الهى ، روشن مى شود. 🔸2 . نورِ ويژه قيامت در قيامت ، خورشيد و ماه وجود ندارند و روشنايى زمين ، به وسيله نور ويژه اى صورت مى گيرد كه خداوند ، براى قيامت مى آفريند. 🔸3 . كنار رفتن حجاب ها در قيامت موانع ، سبب تاريكى مى شوند و انسان ، از ديدن محروم مى شود. روز قيامت ، حجاب ها زُدوده مى شوند و حقايق ، ظاهر مى شوند و در نتيجه ، اعمال خير و شرّ انسان ، آشكار مى گردند . 🔸4 . نور اعمال انسان در قيامت ممكن است كه مقصود از نورِ روز قيامت ، نورِ برخاسته از كردار نيكِ انسان ها باشد كه طبق نصّ صريح قرآن ، همه در آن روز ، بايد در پرتو نور خود ـ كه ريشه در اعمال آنها دارد ـ ، حركت كنند : «يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَـتِ يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ بِأَيْمَـنِهِم . آن روز كه مردان و زنان مؤمن را مى بينى كه نورشان ، در پيشِ رويشان و از جانب راستِ ايشان ، شتابان مى رود (مى درخشد) [ تا به آسانى بگذرند ] » . 🍀منافقان و كافران در قيامت از مؤمنان ، درخواست نور مى كنند و مؤمنان نيز پاسخ مى دهند كه اين نور را از پيش آورده اند : «انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُواْ وَرَآءَكُمْ فَالْتَمِسُواْ نُورًا .به ما بنگريد تا از نورِ شما ، [روشنايى] فرا گيريم . گفته مى شود : به پشت سرِ خويش (يعنى : به دنيا) باز گرديد و [از آن جا ]روشنايى را بجوييد» . بنا بر اين نظريه ، عبادات و كارهاى نيك اين دنيا ، نورِ دنياى ديگر است و هر چه كارهاى نيك افزون تر شوند ، نورانيتِ قيامت نيز بيشتر خواهد شد. هر چند همه معانى ياد شده در تفسير آيه ، مناسب و صحيح هستند ؛ امّا به نظر مى رسد كه معناى چهارم ، با قرآن و روايات ، هماهنگى بيشترى دارد . 🍀نقش اهل بيت عليهم السلام در روشن شدن زمين🍀 🍀آنچه گفتيم ، تفسير آيه اى بود كه جمله «وَ أشْرَقَتِ الأْرْضُ بِنُورِكُمْ» در «زيارت جامعه» ، به آن اشاره دارد ؛ امّا در اين جا ، اين جمله ، معناى خاصّ خود را مى يابد و آن را چند گونه مى توان تفسير كرد : ♦️1 . خداوند متعال ، زمين را به نور هدایت امام روشن كرده است . ♦️2 . خداوند متعال ، زمين را به نور عدالت امام مهدی علیه السلام در آخرْ زمان ، روشن مى كند . ♦️3 . نور امام زمان عجل الله فرجه ، زمينه ساز همه انوار مادّى و معنوى است . اگر نور امامان نبود ، خداوند متعال ، هيچ نورى را نمى آفريد و حتّى خورشيد و ماه نيز نبودند . ♦️4 . در ايّام ظهور امام مهدى عليه السلام ، مردم از نور خورشيد ، بى نياز مى شوند . اين معنا ، بر پايه برخى از روايات است كه «رَبّ» در آيه «وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا» را به معناى «امام» مى دانند ؛ زيرا كاربرد قرآنى رَب ، تنها به پروردگار محدود نمى شود ؛ همچنان كه يوسف عليه السلام ، از پادشاهِ كشورش با عنوانِ «ربّ» نام برد : «اذْكُرْنِى عِندَ رَبِّكَ. مرا نزد آقاى خويش ، ياد كن» . 🍀امام صادق عليه السلام ، در باره ويژگى هاى زمان ظهور امام مهدى عليه السلام فرموده است :بى گمان ، چون قائم ما قيام كند ، زمين ، به نور پروردگارش روشن مى شود و بندگان از پرتو خورشيد ، بى نياز مى شوند و تاريكى،رخت برمى بندد.بينشى كه امام براى مردم به ارمغان مى آورد، روشنى افروز است و در پرتو نور آن،تاریکی معنا و مفهومی نخواهد داشت.مومن واقعی در پرتو نور امام از تاریکی ها نمی هراسد و ظلمت ها را می زداید و همواره در نور زندگی می کند.
یک نفس یاد خدا یک سبد خاطر آسوده و شاد یک بغل شبنم آرامش یک هزار آینه از جنس دعا همه تقدیم شما 💞
حاج احمد خمینی: 🔹موسوی را پیدا کنید و بگویید بیاید خدمت امام ؛ چون امام نامه ای نوشته که اگر این نامه پخش شود نه دنیا برای موسوی میماند و نه آخرت🔥 #فتنه #موسوی
تنها مکتبی است که در موجب تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای و براساس اندیشه ی حقیقت و بر مدار بود . . با نگرشی نو در و الهی ،تز جدیدی در نوع حکومت داری به جهانی که دچار انحطاط فکری و مدیریتی با نگاه برای بشر شده ارائه میدهد . تز حکومت داری بر مبنای که برگرفته از واقعیت اسلام و حقیقت توحید که هم تاییدش می کند و هم .... . _و اما امروز گروهی خود را ورثه خمینی می دانند و ادعا می کنند مکتب امام خانوادگی انهاست... غافل از اینکه معنای واقعی راه امام چیزی جز گوش به فرمان بودن نیست... . _چرا گرگ صفتان نون به نرخ روز خور ،مکتب فوق بشری امام را در حد اسم بدون مسمی و عنوان بدون معنا و تحریف بی مبنا ،در حد چند خاطره واهی و تو خالی معرفی می کنند؟!!! . _همان جریانی که دل خوشی از نظام و انقلاب نداشته، از هر فرصتی برای عقده گشائی و ضربه به نظام دریغ نکرده و امروز با تابلوی جدید حمایت از به میدان آمده است و به مدد و با سیاست !!!، امید به جهل جماعت خوارج مسلک در لشکر علی دارد. . _مگر نه اینست که خط امام منحصر در تابعیت محض از رهبر و ولی فقیه هست ؟!! که به فرموده ی ایشان «پیشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» . _پس چگونه این مدعیان حرف از امام میزنند ولی برای علی زمان خط و نشان می کشند!!! . _واعجبا!!! این مدعیان کسانی هستند که در فتنه ی ۸۸ اصل ولایت فقیه رو هدف قرار داده بودند و حتی به عکس ولی فقیه رحم نکردن و با و به اتش کشیدند ،که یکبار دیگر تاریخ را تکرار کنند و مظلومیت علی زمان را نشان دهند . _مدعیان صغیربگوش باشید مکتب خمینی کبیر از طریق منتقل نمیشود و در این نظام فکری موضوعیت ندارد. حتی اگر سید روح الله خمینی هم ذره ای از این مکتب الهی زاویه بگیرد ،دیگر ارج و قربی ندارد ،چه رسد به کسانی که شمشیر از رو بسته اند.... . _راه امام یعنی پیوند تنگاتنگ جزئی و ارتباط ناگسستنی با علی زمان و ولی فقیه یعنی ای..... @tabyinchannel
🔻اگر ولایت نباشد، نماز هم در خدمت جریان نفاق قرار می‌گیرد. "دین، جریان «توحید، ولایت و شریعت» است. تحريفی كه در صدر اسلام اتفاق افتاد اين بود كه حلقه اتصال «توحید» و «شریعت» _ که «ولایت» بود _ حذف شد؛ گفتند: حسبنا كتاب الله! به اين ترتیب، حلقه اتصال شريعت به توحيد برداشته شد و شريعت به دست اولياء طاغوت مصادره شد و نماز دكّان نفاق شد؛ چون وقتی اين حلقهٔ اتصال برداشته شود، شريعت به يك پوسته تبدیل می شود، پوسته‌ای که می‌توان آن را در خدمت جريان نفاق قرار داد." @tabyinchannel 👇 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کودتا علیه یک دوست ⚫️ خیلی وقت است که مرده اما برجامی‌ها توان دل کندن از جیفه بد بوی آن را نیز ندارند و کسانی که از و اروپا ضربه خوردند به جای اعتماد به مردم هنوز هم به طرز غیرعاقلانه‌ای دنبال با این و آن هستند. ◀️جناب آقای دم از با آمریکا زد هرچند پس از استفاده رسانه‌ای حرفش را پس گرفت. این سخنان آقای رئیس‌جمهور و کلام دیگر مسؤولین امور خارجه نشان داد که آن‌ها هنوز از تجربه سابق درس نگرفته‌اند و خیانت‌کاری آمریکا و هم‌دستان اروپایی‌اش را درک نکرده‌اند. 🔴البته این اولین‌بار نیست که غربی‌ها به مذاکره‌کنندگان و دوستان خود خیانت کرده‌اند. نیز که همکاری و دوستی صمیمانه‌ای با آمریکایی‌ها داشت از آن‌ها خنجر سختی خورد و توسط همان‌ها با یک کنار گذاشته شد. 📽کوتاه‌نمای «کودتا علیه یک دوست»؛ نگاهی گذرا به ثمره اعتماد مصدق به آمریکا ✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی. @tabyinchannel بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💫ﺭﺳﻮﻝ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﻭﺻﻒ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﺧِرﺍﻟﺰّﻣﺎﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ✅ «ﮐَﻴْﻒَ ﺑِﮑُﻢْ ﺍِﺫﺍ ﻓَﺴَﺪَ ﻧِﺴﺎﺅُﮐُﻢ ﻭَ ﻓَﺴَﻖَ ﺷُﺒﱠﱠﺎﻧُﮑُﻢ ﻭَ ﻟَﻢْ ﺗَﺄﻣُﺮﻭُﺍ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَ ﻟَﻢْ ﺗَﻨْﻬَﻮﺍ ﻋَﻦِ ﺍﻟﻤُﻨْﮑَﺮِ. ﻗِﻴﻞَ ﻟَﻪُ: ﻭَ ﻳَﮑُﻮﻥُ ﺫَﻟِﮏَ ﻳَﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠّﻪ؟ ﻗﺎﻝ: ﻧَﻌَﻢْ ﻭَ ﺷَﺮٌّ ﻣِﻦْ ﺫَﻟﮏ …» 📚ﺣﺮﺍﻧﯽ، ﺗﺤﻒ ﺍﻟﻌﻘﻮﻝ، ﺹ 49. ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺣﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﺎﺳﺪ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻧﺘﺎﻥ ﻓﺎﺳﻖ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻪ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨکر! » ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ:«ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ؟!»ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ:«ﺑﻠﻪ ﻭ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. @tabyinchannel
‍ ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💢مطابق آيات و روايات فراوان دين حاكم در عصر ظهوردين اسلام است! ✨هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ[ سوره توبه، آيه 33] او کسى است که رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‏ ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند ✅ولي با ضميمه كردن اين آيات به آيه اكمال پي مي‏بريم كه مذهب رايج در عصر ظهور همان مذهب است. ✅خداوند متعال مي‏فرمايد: اَليَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلامَ دِيناً؛ "امروز دين شما را كامل كردم ونعمت خود را بر شما تمام نمودم واسلام را به عنوان آيين [جاودان] شما پذيرفتم" [سوره مائده، آيه 3.] ✅در آن روز چه اتفاق افتاده است كه خداوند به سبب آن دين خود را بر مردم كامل كرده ونعمت را بر آنان تمام نموده است، واسلام را همراه با آن پذيرفته است؟ كليد فهم اين سؤال‏ها بررسي شأن نزول آيه وروشن شدن مصداق كلمه "اليوم" در آيه شريفه است. ✅با مراجعه به روايات وبيان مفسّرين در ذيل آيه فوق پي مي‏بريم كه شأن نزول آيه قضيه‏ اي است كه در غدير خم، روز هيجدهم ذي‏ الحجه اتفاق افتاده است. در آن روز پيامبر اكرم(ص) دست حضرت علي(ع) را بلند كرده و او را به عنوان امام وخليفه وجانشين بعد از خود معرّفي كرده است. پس دين مرضي خداوند در عصر ظهور كه بر همه اديان غالب خواهد شد، همان ديني است كه در مذهب تشيع يعني پيروي از امام علي(ع) ويازده امام معصوم از فرزندان او متبلور شده است. ✅لذا خداوند متعال در سوره نور مي‏فرمايد: ... وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضي لَهُمْ...؛ "وديني را كه براي آنها پسنديده است پياده خواهد نمود." سوره نور، آيه 55 اين دين پسنديده همان ديني است كه در روز غدير خم با خطّ ولايت مستدام است @tabyinchannel
📛 امتداد خوارج در عصر حاضر چه کسانی هستند؟ ⁉️ آنتی‌تز انقلاب! 🔻وقتی کارپرداز #خوارجِ عصر حاضر، #عمار زمانه را نشانه می رود! #سروش_محلاتی پادوی حوزوی و کارپرداز عمامه به سر جریان نفاق درون نظام و قلم فرسای باغیان انقلاب اسلامی و فتنه گران جمهوری اسلامی، در ادامه خزعبلات خود در اظهار نظری احمقانه، علامه مصباح یزدی (عمار عصر حاضر) را امتداد خوارج نامیده است! مروری بر سابقه سروش محلاتی و هم پالگانش، نشان می دهد که چه کسانی امتداد خوارج هستند... #خوارج_زمانه #عماه_به_سرهای_مزدور #سکولارهای_حوزوی @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥درس های اعتقادی از حماسه عاشورا💥 🍁حماسه عاشورا دانشگاهی به بزرگی جهان و دانشجویانی به فراوانی انسانهای روی زمین دارد. بسته به اینکه عاشورا را از چه زاویه و نگاهی بخواهیم مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم درس های فراوانی از آن را می توان برای سعادت دنیا و آخرت خود خوشه چین کرد، ✔️ یکی از مهمترین و زیباترین درس های که از واقعه دردناک عاشورا می تواند گرفت درسهای اعتقادی است. به تصویر کشیدن اعتقاد به توحید، باور به حقانیت امامت و جایگاه راستین آن، باور به معاد و جاودانگی تنها گوشه ای از درسهای ارزشمند عاشورا و فرهنگ آن است. 1️⃣-عاشورا صحنه به نمایش در آوردن اعتقاد به توحید: خدا باوری و توحید در منطق امام حسین(علیه السلام) تنها در مرتبه اندیشه و نظر به نمایش در نیامده است. امام حسین(علیه السلام) در تابلوی عاشورا صحنه های ماندگاری از اندیشه ی توحیدی را با رفتار و کردار توحیدی و یگانه پرستی تلفیق داده است. امام 💠حسین(علیه السلام) سنبل عبودیت و بندگی خدای متعال به حساب می آید، کما اینکه کنیه ابا عبد الله نیز از این جهت زیبنده آن امام همام بوده است. تجلی بندگی و عبودیت حضرت را می توان در نمازهای روز و شب عاشورا نیز مشاهده کرد. 💠ادعیه هایی که از حضرت در منابع روایی نقل شده است به خوبی گویای اوج بندگی و عبودیت حضرت نسبت به باری تعالی است. در مناجات ارزشمند روز عرفه از حضرت این چنین نقل شده است: 🌿«أَنَا أَشْهَدُ [أُشْهِدُكَ] يَا إِلَهِي بِحَقِيقَةِ إِيمَانِي وَ عَقْدِ عَزَمَاتِ يَقِينِي وَ خَالِصِ صَرِيحِ تَوْحِيدِي وَ بَاطِنِ مَكْنُونِ ضَمِيرِي؛ [1] و من گواهي مي‌دهم براي خدا از خلوص و حقيقت ايمانم به عهد قلبم كه از فرايض مقام يقين من است و توحيد خالص و پاك از شايبه و از باطن سرّ ضميرم». این دعا به خوبی گویای تجلی اوج توحید و شناخت نسبت به خدای متعال در زندگی عبادی امام حسین(علیه السلام) دارد. 2️⃣-اعتقاد راسخ به حقانیت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) و رسالت ایشان در نگرش و بینش اسلامی اعتقاد به نبوت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) و عصمت ایشان در زمره اصول مسلمی است که سند مسلمانی افراد در گرو آن است. این اقرار و التزام گاه تنها در مرتبه لقلقه زبان قرار داد. کما اینکه در روایتی از امام حسین(علیه السلام) نقل شده است. 🌿امام حسين عليه السلام: «اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛[2] به راستى كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى آنهاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مى شوند». در زمان امام حسین(علیه السلام) هر چند افراد در ظاهر به رسالت و حقانیت پیامبر گرامی اعتقاد داشتند، ولی با ایستادن در برابر فرزند رسول خدا و بی توجهی به فرامین الهی او به واقع منکر رسالت شدند، این در حالی است صحنه عاشورا و منطق توحیدی و الهی امام حسین(علیه السلام) به خوبی حکایت از التزام به توحید و فرامین نبوی دارد، کما اینکه اهداف نهضت عاشورا از زبان حضرت این چنین بازگو می شود: «إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی (صلی الله عليه وآله وسلم) أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی عَنِ المُنْكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّی وَ أَبی عَلِی بْنِ أَبيطالب؛[3]من از روی خودخواهی و خوشگذرانی و يا بری فساد و ستمگری قيام نكردم، بلكه قيام من بری اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به سيره و روش جدّم و پدرم علی بن ابيطالب (علیه السلام) عمل كنم.» 3️⃣عاشورا جلوه ای از حق خواهی و اثبات امامت عاشورا صحنه تلاقی حق و باطل است. عرصه ای است که باطل ظاهر پوشالی خود را از دست می دهد و حق نیز حقانیت خود را به اثبات می رساند، عاشورا عرصه ی اثبات مظلومیت حقیقت و امامت است، اصلی که امام حسین(علیه السلام) برای احیای آن خانواده خود را به مقتلگاه آورد. نقل شده است در نامه ای پس برخورد با سپاه حر، به بزرگان کوفه می نویسد، پس از برشمردن اینکه این جماعت (زمامداران اموی) پیرو شیطانند و حدود الهی را تعطیل کرده و فسادر آشکارساحته و و حلال را حرام و حرام الهی را حلال کرده و بیت المال را با خود بر داشته اند می فرماید: « وَ إِنِّي أَحَقُّ بِهَذَا الْأَمْرِ لِقَرَابَتِي مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله)»،[4] @tabyinchannel 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️💥 خوارج آن زمان و این زمان! ✅ جریان انحرافی #خوارج، در مذاکرات #حکمیت بین ابوموسی اشعری و امروعاص، شک برایشان پیش آمد که سر ابوموسی کلاه رفته یا سر آنان کلاه گذاشته! و لذا بجای درخواست محاکمه نظامی ابوموسی، متعرض امیرالمومنین شده و خواستار #توبه آن حضرت گردیدند! و توجهی به اقدامات #خیانت بار خود، در برگرداندن مالک اشتر و #تحمیل حکمیت به علی علیه السلام نمی کردند! 💠 با گذشت چندین نسل از جریان انحرافی خوارج، بازهم شاهد حمله پیروان آن جریان انحرافی به امام جامعه زمان خود هستیم، که دیروز، قائم مقام رهبری، آقای #منتظری عهده دار #فتنه خوارج بر علیه حضرت روح الله گردید! و امروز #رسول_منتجب_نیا، عهده دار فتنه خوارج شده و لذا افتضاح و خیانت در برجام را متوجه امام جامعه دانسته و چون خوارج دهان باز کرده و می گوید:«مگر این تصمیم را رئیس جمهور به تنهایی گرفته؟؛ به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده ... نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور.» 👇👇👇👇
⚠️ جمهوری اسلامی، مانند خوارج زمان علی علیه السلام، نوک  خود را متوجه امام جامعه می کنند! و حتی اگر حسن روحانی در نشست خبری همه را پذیرفته باشد، باز هم خوارج، یقه فریبکاران و فریب خوردگان از امروعاص را که با شیطان بزرگ، اسرار مگویی دارند! نمی گیرند!، ولذا اگر امام جامعه برای پذیرش و اجراء برجام، ای را برای رئیس جمهور معین، ولی او به آن شروط عمل نکرده باشد!، خوارج متعرض امام جامعه می گردند، نه فریب خوردگان و فریبکاران! و این داستان غم انگیز خوارج از زمان پیدادیش آنان تا کنون است! @tabyinchannel
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداًما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهار ُوَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ  اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ  امسـال هـم بدون تو سـر زد غم ڪے با رُخِ ٺو دیده بہ ایـن ماه وا ڪنیم صـاحـب عـزا بیا ڪه بہ اذن نگاهِ ٺو درسـینہ باز خیمه ی ماتم بپا ڪنیم 🌙 فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش تسلیت باد. @tabyinchannel