eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
#ندای_آسمانی و آن، حق و عدالت همه جا را نورانی خواهد کرد. گویی با شنیدن ندا، روحی تازه در وجودشان دمیده می‌شود. از سوی دیگر، دشمنان حضرت با شنیدن آن ندا، می‌فهمند برابر قدرت آسمانی او توانی ندارند و نمی‌توانند مقاومت کنند." ☑️از امام رضا (ع) نقل شده است: "هنگام فقدان آب گوارا، بسیاری از مردان و زنان مؤمن، دلسوخته و متأسف و اندوهناکند. گویی آنان را در ناامید‌ترین حالاتشان می‌بینم که ندا را می‌شنوند؛ ندایی که از دور، مانند شنیده شدن از نزدیک، شنیده می‌شود. آن، رحمتی برای مؤمنان و عذابی بر کافران است" 🔸شیخ صدوق، 1380: ج2، ص59 ☑️ندای آسمانی، همگانی است و هر کس با زبان خود این ندا را می‌شنود 🔸نعمانی، همان: ص262  دیگر جایی برای عذر و بهانه باقی نمی‌ماند که اگر واقعاً می‌دانستیم او حجت خداوند است، از او پیروی می‌کردیم. ☑️در روایتی از امام جعفر صادق علیه السلام چنین نقل شده است: «به اسم و کنیه و نسب حضرت، ندا داده می‌شود. این مطلب، دهان به دهان بین اهل حق و باطل و موافقان و مخالفان می‌چرخد، تا حجت را بر آنان در شناختن او تمام کند» 🔸مجلسی، 1404: ج53، ص3 @tabyinchannel
💢 تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات 🔻 برخی از مروجان تفکرات لیبرالیستی در دوران موسوم به #اصلاحات از سوی برخی افراد منتسب به حوزه دین و روحانیت: 2️⃣ #محسن_کدیور یکی دیگر از چهره‌های شاخص جریان غربگرا و متمایل به اندیشه‌های لیبرالیستی است. کدیور همچون سایر افراد این طیف مخالف حکومت اسلامی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه است. 🔸 او مدافع سر سخت بسیاری از اندیشه‌های لیبرالیستی و نظام سکولاریستی است؛ از دموکراسی و حقوق بشر غربی حمایت می‌کند و حتی تلاش می‌کند تفسیری از دین اسلام ارائه دهد که مدافع رویکرد غرب به دموکراسی و حقوق بشر باشد. 3️⃣ تفکرات لیبرالیستی جریان اصلاحات حتی گاهی از زبان برخی افرادی که خود را در جایگاه مرجعیت دینی نیز می‌دانند مطرح گردیده است. #یوسف_صانعی که به‌ خاطر فتواها و نگرش نوگرایانه‌اش به ‌ویژه در مسائل مربوط به حقوق زنان شهرت خاص یافته و به مرجع تقلید اصلاح‌طلب معروف گردیده است،. 🔸 وی در فتاوای خویش به ویژه در مسائل و موضوعات مربوط به زنان به طور آشکار تلاش می‌کند دیدگاه اسلام را با نظریات غربی نزدیک نشان دهد. فتوا به برابری قصاص زن و مرد؛ مساوی دانستن دیه زن و مرد؛ اعلام تکلیف دختران در سن ۱۳ سالگی برخلاف رای مشهور ۹ سالگی؛ فتوا به عدم شرط مرد بودن در #قضاوت و #مرجعیت_دینی؛ اعلام تقدم ولایت مادر بر جد پدری نسبت به سرپرستی کودک نابالغ؛ مساوی دانستن شهادت زن و مرد و به طور کلی مساوی دانستن زن و مرد در همه حقوق جز در مساله ارث و حق طلاق. #روحانی_نما #غرب_زده
📸 #عکس_نوشته| برپایی تمدن نوین اسلامی وظیفه مسلمانان 🎙 #امام_خامنه‌ای: مسلمانان با همت خود تمدن نوین اسلامی را برپا کنند، این خطاب به علما و روشنفکران جهان اسلام است که غرب را قبله خود نمی‌دانند. من دیگر امید چندانی به سیاستمداران جهان اسلام ندارم. 94/10/8 #تمدن_نوین_اسلامی #روشنفکران_متعهد @tabyinchannel
🔴 مؤلفه‌های جریان نواندیش متجدد 1️⃣ غرب باوری و غرب‌گرایی: اساساً پدیده و روشنفکری زمانی رقم خورد که افراد مسحور دستاورد‌های و صنعتی غرب مدرن شدند. مساوی گرفتن مفهوم (پیشرفت) با آنچه غرب به آن دست یافته و منحصر دیدن راه دستیابی به دستاورد‌های تکنیکال در راهی که غرب در پیش گرفته است، محصولی جز غرب‌گرایی در پی ندارد. 🔸 تأکید بر اصل و مساوی گرفتن مفهوم علمی با تحربی محصول این رویکرد بود. در این نگاه دیگر جایی برای سخن گفتن از وحی و کتاب و سنت نیست. چرا که امور ماورائی غیرتجربی بوده پس غیرعلمی‌اند. 2️⃣ اعتقاد به ناکارآمدی تراث: اساساً شیفته شدن در برابر غرب موجب می‌شود میراث علمی و تمدنی ایرانی ـ اسلامی را ناکارآمد قلمداد کنند. این ناکارآمدی دو وجهه دارد. احساس ناکارآمدی گاه تنها بر این اساس است که محتوای متناسب با روزگار گذشته به‌شمار می‌آید. 3️⃣ اعتقاد به و دین حداقلی: اعتقاد به جدایی دین نه تنها از حوزه سیاست که از همه حوزه‌های حیات اجتماعی بشری، نگاهی است که امروز در بین این جریان مورد دفاع قرار گرفته است. 🔻 ترویج این نگاه در بین روحانیت پایگاه ویژه‌ای برای حمایت و گسترش اجتماعی آن ایجاد می‌کند. ارتباط‌گیری هدفمند جریان روشنفکری با چهره‌های حوزوی سرشناس دور از انتظار نبوده و رد پای آن در بیوت برخی و معاریف حوزه دیده شده است. ✍️ حجت الاسلام حسین ایزدی 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2236
تبیین
📌 اختصاصی #اسباط: 🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دوران_انقل
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 : 🔺 سیدحسین موسوی تبریزی پس از شهيد در سال‌های 1360 تا 1362 _انقلاب بود. با تغییر قانون اساسی و یکی شدن دادستان کل انقلاب با دادستان کل کشور وی از این سِمَت توسط حضرت امام کنار گذاشته شد. 🔺 سؤال مهمی در اين زمينه مطرح است که سيدحسين موسوی تبريزی كه روزگاری بالاترین منصب را در قوه قضائیه دارا بود، چرا با تغییری كه در درباره دادستانی كل انقلاب پيش آمد به یکبار و به طور کل از قوه قضائیه کنار گذاشته شد و بعد از آن دیگر توسط حضرت امام یا دیگران به هیچ منصبی گمارده نشد؟ 🔺 همين رويه بار ديگر در زمان انتصاب اعضای هيئت مديره در سال 1373 در نيز جاری می‌شود و سيدحسين موسوی تبريزی كه از اعضای هيئت مديره دفتر تبليغات به شمار میآمد از عضويت در آن مركز توسط رهبر انقلاب كنار گذاشته می‌شود. 🔻 اما نکته مهمی که درباره این موضوع وجود دارد این مطلب است که چرا موسوی تبریزی پس از عزل از مناصب حکومتی، هیچ نشانی از حضور وی در و جبهه‌های جنگ مشاهده نمی شود. 🔻 جای بسی تعجب است از کسی که روزگاری یکی از مدیریت های کلان نظام را در دست داشته است و دشواری‌ها و سختی‌های اوایل انقلاب را چه در درون کشور و چه در مسأله مهمی همچون را دیده و لمس کرده است، اما پس از عزل از مسئولیت، هیچ نشانی از دفاع از انقلاب و اسلام در زندگی نام برده مشاهده نمی‌شود. ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 #عکس_نوشته| قالب‌های ترویج #ملی‌گرایی 1️⃣ ملی‌گرایی در قالب #باستان‌گرایی: سردمداران این تفکر، در پی تجدید هویت ایرانیان باستان و احیاء سنت‌های ملی آنان در دوران باستان هستند و اسلام را به عنوان عامل عقب‌ماندگی ایران معرفی می‌کنند. 2️⃣ ملی‌گرایی در قالب #قوم‌گرایی: کلیه گروه‌هایی که با پیشوند «پان» شناخته می‌شوند، در این مقوله می‌گنجند، یعنی معتقد به برتری یک قوم بر اقوام دیگر هستند. 📚 کتاب جریان شناسی احزاب و گروه‌های زاویه‌دار در ایران به قلم حجت الاسلام والمسلمین اسکندری @tabyinchannel
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #دفاع_مقدس: 🔺 سیدحسین موسوی
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 چرخش 180 درجه: 🔺 همانگونه که قبلا بیان شد، سیدحسین موسوی تبریزی در سال 63 از دادستانی ودر سال 73 از کنار گذاشته شد. 🔺 پس از این دوران با طیف همفکر از روحانیون اصلاح طلب، را راه اندازی می کنند و مواضع جنجالی و متناقضی نسبت به اوائل انقلاب ابراز می کند که نمونه آن را می توان در مسأله حجاب مشاهده کرد. 🔺 وی در تاریخ 8 اسفندماه 96 در مصاحبه ای با سایت مباحثات در خصوص گفت: «امام نمی‌خواستند با زور شلاق حجاب اجباری شود؛ ولی متأسفانه توسط عده‌ای این تصمیم گرفته شد و بعضی ها درکمیته های انقلاب، راه انداختند؛ در حالی که واقعیت این است که قبل از اجباری‌شدن حجاب، خیلی از خانمها، بیش‌تر از امروز و با اختیار خودشان، حجاب داشتند.» 💢 اینگونه روایت غلط و وارونه از تاریخ نشان می دهد وی در دهه ۶۰ همچون امروز، ، اهل مدارا و بازاندیشی بوده و سال‌هاست که منتقد و مخالف خشونت‌های گفتاری و رفتاری درباره حجاب است. 🔺 در حالی که ایشان سال61 در کسوت دادستان کل انقلاب در خصوص حجاب می گوید: «بسیاری از خانم‌های فهمیده که درد مردم را درک کرده و خون‌ شهدا را دیده و خانواده‌هایشان را درک کرده‌اند، خودشان را با تطبیق داده‌اند. 🔸 ولی عده‌‌ای نیز هستند که جامعه را درک نمی‌کنند و با همان وضع زننده زمان بیرون می‌آیند که اینان باید در جامعه مطرود بشوند و افراد حزب‌اللهی باید این‌ها را مطرود بکنند؛ باید تاکسی‌ها آنان را راه ندهند؛ شرکت‌های واحد این‌ها را راه ندهند و مردم انقلابی در مغازه‌های‌ خودشان به اینان جنس نفروشند؛ شرکت‌های تعاونی این‌ها را راه ندهند. 🔸 مردم با این‌ها رفت و آمد نکنند و اینان را به میهمانی دعوت نکنند تا بالاخره در جامعه بشوند. البته این قبیل افراد از ادارات هم پاکسازی خواهند شد و حتی کسانی‌که در اداره رعایت حجاب را بکنند، ولی در بیرون نکنند، قانون پاکسازی این اجازه را می‌دهد که اینان پاکسازی بشوند و مسلماً نیز خواهند شد و باید این قبیل افراد بدانند که با نام بازی می‌کنند و روزی خشم این ملت آن‌ها را خواهد گرفت. و اینان نه‌تنها از ادارات بلکه از جامعه مطرود خواهند شد.(اطلاعات، ۲۸/ ۱/ ۱۳۶۱)» ادامه دارد ...
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورود سیدحسین موسوی به فضای سیاسی کشور در قالب یک تشکیلات جدید به نام #مجمع_محققین_و_مدرسین انجام میگیرد. 🔻 وی در طول مدت زندگی سیاسی خویش فراز و نشیبهای اعتقادی و رفتاری زیادی از خود بروز داده است؛ از اعتقاد به #ولایت_فقیه و اینکه هر کس در برابر این نظام امام عادل بایستد کشتن او واجب است (روزنامه کیهان، 29 شهریور 60)، تا ضدیت او و پسرانش با ولایت فقیه در فتنه 88 که منجر به دستگیری آنان شد. 🔻 نمونه ای از این ضدیت را می توان در دعوت مجمع محققین به اردوکشی خیابانی در 30 خرداد 88 و تنها یکروز بعد از خطبه تاریخی رهبری انقلاب در نماز جمعه و تأكيد ايشان مبنی بر پيگيری حقوقی و قانونی به اعتراضات انتخاباتی ملاحظه کرد. 🔻 موسوی تبریزی سپس در مصاحبه های متعدد با رسانه‌های وابسته به #فتنه_گران کوشید آتش فتنه را گرم تر کند. ولی به  خروج علیه ولایت فقیه نیز اکتفا نکرد و در قالب گروهک خود، فتنه جویان را به شورش در عصر روز عاشورای سال 1388 فراخواند.  🔻 در آستانه 25 بهمن 1389 نیز گروهک مجمع محققین و مدرسین، هم‌نوا با #موسوی و #کروبی مردم را به شورش دعوت کرد. بیانیه‌هایی که از این گروهک صادر شده و با تتبعی در محتوای سایت مجمع محققین قابل دسترسی است عصیان علیه ولایت و #جمهوری_اسلامی را نشان می‌دهد 🔻 لذا وی با توجه به مواضع ساختارشکنانه به دستور مراجع قضایی بازداشت شد.
💢 جریان روشنفکری غرب‌گرا برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را توصیه می‌کرد 🔺 مردم در قضیه مشروطه در کنار مبارزه با استبداد داخلی، سلطنت مطلقه را به سلطنت مشروطه تبدیل کردند؛ اما با اقدامات روشنفکران وابسته و منحرف، نهضت عدالت‌خواهی به سوی مشروطه غربی منحرف شد. 🔺 بنابراین مردم و روحانیت فقط توانسته بودند در ظاهر بر یکی از مشکلات اساسی پیروز شوند؛ اما مشکل استعمار خارجی و عقب ماندگی و توسعه نیافتگی، همچنان حیات کشور را در معرض خطر جدی قرار داده بود. 🔺 با توجه به این اوضاع، جریان‌های فکری و هواداران مکاتب مختلف راهکارهای گوناگونی را برای پیروزی بر مشکلات تاریخی ایران پیشنهاد دادند. 1⃣ جریان اسلامی به رهبری مراجع شیعه، روحانیت و مردم مسلمان راهکار معضلات کشور را توجه و عمل به ارزش‌ها و احکام اسلامی از راه اصلاح حاکمیت قاجار می‌دیدند. 2⃣ جریان روشنفکری غرب‌گرا بر مبنای گفتمان‌های اومانیستی و لیبرال، برای رفع مشکلات کشور تقلید از دنیای غرب را در اندیشه، اخلاق و عمل توصیه می‌کرد و پی براندازی حاکمیت قاجار بود. 3⃣ جریان سوسیالیستی متأثر از اندیشه‌های سوسیالیستی و دنیای غرب و روسیه، حاکمیت سوسیالیزم و ارزش‌های مارکسیستی را راهکار رفع مشکلات و معضلات کشور می دید و پی براندازی حاکمیت قاجار بود. #غربزدگی #روشنفکری #مشروطیت #وادادگی 📚 کتاب «جریان‌شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر» به قلم آیت مظفری 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3506
تبیین
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی: 🔰 #فتنه_88: 🔻 بعد از سال 77 ورو
🔖 | روحانیون در گذر زمان 1️⃣ : 🔰 هماهنگی با در پروژه انتخاباتی 92: 🔺 کدیور در سال 91 و تنها هشت ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92، پروژه اسلام اعتدالی و رحمانی را در قالب تحمل دیدگاه مخالف با تطهیر عملکرد مرحوم شریعتمداری مطرح کرد. این پازل علاوه بر افراد خارج نشین، توسط افرادی از داخل کشور نیز تکمیل می شود. 🔺 سیدحسین موسوی یکی از آن افراد داخلی است که در جریان انتخابات با مصاحبه ها و گفت وگوها درصدد بسط و نشر اسلام رحمانی است که توسط یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شده بود. 🔺 وی سوم دیماه 91 مصاحبه ای با سایت جماران داشته که به منش و سیره حضرت امام در برخورد با مخالفین و منتقدین می پردازد. او در این زمینه می گوید: 🔸 حتی نظر امام در مورد ولی فقیه که مهمترین مسئله ایشان در فقه بود، آنجا هم قائل به عدم انتقاد نبودند و باور داشتند که منتقدان باید حرف بزنند و نقد کنند تا خیلی از مسایل باز شود و نقد شود. 🔺 این رفتار سیاسی موسوی تبریزی با توجه به سابقه عملکرد ایشان در دادستانی کل انقلاب، به مذاق معاندین نظام اسلامی خوش نیامد و صدای آنان را نیز درآورد. 🔺 به عنوان مثال ایرج مصداقی؛ از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران و از زندانیان سیاسی سال 67 که در سال 73 به خارج فرار می کند در رابطه با اینگونه مصاحبه های سیدحسین موسوی تبریزی و نشان دادن چهره اصلاح طلب و اهل تساهل و تسامح می گوید: 🔸 موسوی تبریزی یکی از کسانی است که تلاش می‌شود تحت عنوان متفکر «اسلام رحمانی» و مبشر «تساهل و مدارا» به مردم بی‌خبر از همه جا قالب شود. در این راه سایت‌های «کلمه» و «جرس» در خارج از کشور و سایت «جماران» در داخل کشور کوشا هستند. نباید اجازه داد دگر بار مردم فریب داده شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا