eitaa logo
تبیین | مهران کریمی
681 دنبال‌کننده
235 عکس
49 ویدیو
5 فایل
✳️ «قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ» قرآن کریم ❇️ «تبیین اساس کار ما است.» آیت‌الله خامنه‌ای ✏️ تأمل در مسائل و «تبیین» آنها با نگاه برآمده از انقلاب اسلامی 👇 🔹پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی و فعال رسانه: 🆔 @harkat57
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 آیت‌الله خامنه‌ای: «تحول و دگرگونی یک امر قهری است؛ پیش می‌آید. منتها این تحول و تغییر را یا مدیریت میکنیم، آن را هدایت میکنیم، یا نه، رها میکنیم. اگر رها کردیم، باخته‌ایم.» ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ 🔴 خبر کوتاه بود: "حدادعادل، رئیس «شورای وحدت راهبردی» شد جلسات وحدت نیروهای انقلاب تحت عنوان «شورای وحدت راهبردی» با حضور بزرگان و شخصیت‌های اصلی جریان انقلابی ادامه دارد." ❇️ خدایا "عقلی" به یاران و دوست‌داران انقلاب و نظام عطا کن تا "تحول" را درک کنند قبل از آنکه کار از کار بگذرد. "صبری" هم به جوانان انقلابی عطا کن که بتوانند "کم عقلی" بعضی‌ها را "تحمل" کنند. آمین 🆔 @tabyinehagh
📝 منطق تذکر رهبری به مسئولان «من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی میزنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام میگیرد، وقتی انسان ناچار میشود، یک حرفی را میآورد در علن بیان میکند.» ۱۳۸۸/۰۸/۰۶ «خود بنده هم به دولتهای گوناگون انتقادهایی داشتم، این انتقادها را همواره هم تذکّر داده‌ام، در هیچ موردی از آنچه به نظر من عیب بوده و جای انتقاد بوده است، از تذکّر خودداری نکردم؛ منتها این تذکّرات را در وضع مناسب و در موقعیّت مناسب و با شکل مناسب دادیم؛ یا پیغام دادیم، یا حضوری گفتیم، یا اصرار کردیم. تذکّر‌دادن هیچ اشکالی ندارد امّا این تذکّر بایستی جوری باشد که اعتماد عمومی را از کسانی‌ که مسئولند و مشغول کارند، سلب نکند؛ تذکّر دادن باید جوری باشد که موجب بی‌اعتمادی عمومی نشود، اهانت وجود نداشته باشد و روشهای خشم‌آلود وجود نداشته باشد.» ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ «بعضی‌ها گله میکنند که چرا فلانی تذکّر نمیدهد؛ نخیر، بنده زیاد تذکّر میدهم. اینکه می‌بینید من گاهی علناً یک چیزی میگویم، این یک‌دهمِ تذکّرات و اوقات‌تلخی‌ها و هشدارهای ما با این آقایان نیست. در جلسات حکومتی، بنده غالباً تذکّر، هشدار و مطالبه، زیاد دارم... آنچه من گاهی علنی میگویم، یک‌دهم آنچه در جلسات خاص با آقایان عرض میکنیم هم نمیشود؛ گاهی هشدار میدهیم، گاهی دعوا میکنیم؛ معمولاً مسائل گوناگون را تذکّر میدهیم.» ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ 🆔 @tabyinehagh
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
✅ والله العلی العظیم در عالم اسلام نظیری برای #مقام_معظم_رهبری، سراغ ندارم. ۹۷/۱۲/۴ ✔️ @mesbahyazdi_ir
📝 احمدی نژاد در مصاحبه با "بهار جاودانه": حکومت دینی نداریم "ما اصلا حکومت دینی نداریم. این واژه ای غلط و من درآوردی است. دین برای رهایی انسان آمده است، نه برای حاکمیت بر انسان. دین که نیامده خودش را غلبه دهد. البته دین خدا بر همه دینها غلبه می‌کند؛ اما آن دین غلبه گر چیست؟ نجات و رهایی و رشد و کرامت و کمال و خلیفةاللهی انسان‌هاست. این می آید و تمام دینهایی را که موجب له کردن و حقیر کردن و ظلم بر انسان و سرکوب کردن حقیقت اوست، همه را کنار میزند؛ البته به دست خود مردم و انتخاب خود مردم. این نقطه کلیدی است. ما حکومت دینی نداریم؛ بلکه هدایت دینی، کمال آفرینی دینی و ارزشهای دینی داریم." 🔴 سوال: چرا فردی که اصل حکومت دینی را نفی می‌کند انتظار دارد برای رییس‌جمهور شدن در یک حکومت دینی از سوی نهادهای حاکمیتی تایید شود؟ 🆔 @tabyinehagh
📝 حکومت اسلامی و دینداری مردم به این دو فراز دقت کنید: «من خودم بارها به شورای انقلاب فرهنگی در دوره‌های مختلف گفتم که شما نمیتوانید خود را از متدین کردن مردم و وظیفه‌ای که در این راه دارید، برکنار نگه دارید... آن جریانهای بداخلاق مخالف بودند، میگفتند نه، این دینِ دولتی میشود. من معتقدم دولت در این زمینه وظیفه دارد، اما وظیفه‌ی دولت چیست؟ وظیفه‌ی دولت درست کردن عقاید مردم است؟ نه، وظیفه‌ی دولت زمینه‌سازی است؛ وظیفه‌ی عملیاتی و میدانی به عهده روحانیت، زبدگان، نخبگان حوزه و دانشگاه است. این وظیفه‌ی میدانی است.» ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ «اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ فراز اول به یکی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۸۹ برمی‌گردد و فراز دوم بخشی از بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» است. غرض اینکه این نوع نگاه به وظیفه‌ی حاکمیت در قبال اخلاق، معنویت و دینداری مردم در اندیشه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای مسبوق به سابقه است و در این بیانیه صرفا مورد تأکید دوباره قرار گرفته است. در این نگاه نمی‌توان با قدرت قاهره‌ی حکومتی مردم را دیندار کرد اما در عین حال حکومت اسلامی در قبال دین و اخلاق مردم و جامعه‌ی اسلامی مسئول است. وظیفه‌ی حکومت اسلامی از طرفی مقابله با گناه و حرام و از طرف دیگر زمینه‌سازی و حمایت از فعالین و نخبگان فرهنگی و اجتماعی در این زمینه است. در هر حال حکومت در این عرصه سلباً و ایجاباً مسئول است و وظایف مهمی برعهده دارد. 🆔 @tabyinehagh
📝 فردوسی‌پور و مدیریت ترسو و محافظه‌کار چنانچه موضوع برکناری عادل فردوسی‌پور از برنامه‌ی نود تلویزیون صحت داشته و در مقام عمل تحقق یابد، این موضوع به معنای باز پس گیری یکی از تریبونهای پرمخاطب رسانه‌ی ملی از جریان غرب‌گرای واداده ی پرمدعا خواهد بود. برای مقابله با غرب‌زده های لانه کرده در سیستم که با بودجه‌ی بیت‌المال جمهوری اسلامی تیشه به ریشه می‌زنند علاوه بر فکر و تدبیر، "اعتماد به نفس و شجاعت" هم لازم است. البته شکل گیری پدیده‌هایی چون فردوسی‌پور در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، اجتماعی، رسانه‌ای و... تا حد زیادی مدیون مدیریت های غرب‌زده، ترسو، منفعل و محافظه‌کار است. مدیریتی که در گام دوم انقلاب باید از کشور زدوده شود. 🆔 @tabyinehagh
🔴 «من و شما باید نگاه كنیم ببینیم در بین این صالحها كدام صالح‌ترند، كدام بیشتر به درد مردم میخورند، كدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بكشند و با امانتِ كامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه كنیم، ببینیم، بشناسیم. از افرادی كه ممكن است ما را هدایت كنند، راهنمائی كنند، كمك بخواهیم؛ بالاخره خودمان را به حجت شرعی برسانیم. اگر انسان بر طبق حجت شرعی كار كرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، میگوید من تكلیفم را عمل كردم؛ اما اگر بر طبق حجت شرعی عمل نكنیم، بعد خطا از آب دربیاید، خودمان را ملامت خواهیم كرد؛ عذری نداریم، حجتی نداریم.» رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۹۲/۰۲/۲۵ *** 📝 تکلیف یا نتیجه؟ ⏮ از منظر معارف انقلاب اسلامی و نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این دو با یکدیگر نسبت «تباین» ندارند، یعنی قابل جمع‌اند. اما چگونه؟ ✅ ۱- دوگانه‌ی تکلیف / نتیجه، دوگانه‌ی اصیل و درستی نیست. در تفکر اسلام ناب ما موظف به انجام تکلیف و وظیفه‌ی شرعی هستیم و کاری که معطوف به کسب نتیجه و دستاورد نباشد عقلایی نیست. اساسا کسب قدرت با هدف خدمت و پیشبرد آرمانها و اهداف نظام اسلامی حسنه‌ای بزرگ و ضرورتیِ در مقیاس نظام‌سازی اسلامی است. ✅ ۲- انقلاب اسلامی پدیده‌ای مبتنی بر حرکت عمومی آحاد مردم و متکی به جمهورِ ملت بود نه مبتنی بر مُدل و سازماندهی و مبارزات حزبی. بنابر این اصالت با معرفت، بصیرت و قدرتِ تحلیل سیاسی تک تک افراد جامعه است. در نگاه اسلامی و انقلابی قرار نیست احزاب و قبایل سیاسی جایگزین مردم در کُنش‌ها و تحولات شوند. این البته نفی کننده‌ی ضرورت کار جمعی و تشکلی نیست چراکه اگر دیکتاتوری احزاب پذیرفته نیست، آنارشسیم و پراکندگی انقلابی‌ها هم قابل قبول نیست. ✅۳- در انتخابات به‌صورت کلی مسئله‌ی اصلی «عمل به تکلیف شرعی» است. تکلیف شرعی «انتخابِ اصلح» است. انتخاب اصلح هم عقلا از ۲ طریق قابل دست‌یابی است: براساس شناخت فردی یا براساس مشورت با افراد بصیر و قابل اعتماد. ✅ ۴- اصلح یک موضوع انتزاعی و گُنگ نیست. شاخص‌ها و معیارهایی وجود دارد. به‌صورت کلی دو شاخص اصلی «تدین» و «انقلابی‌گری» وجود دارد. مواردی چون: تقوا، ولایتمداری، روحیه جهادی، بصیرت و قدرت تحلیل سیاسی، شجاعت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، عزت‌خواهی و استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دوری از باندهای قدرت و ثروت و دنیاطلبی و... که در بیانات امام (ره) و رهبر انقلاب مطرح شده‌اند هم زیرمجموعه‌ی همان دو شاخص اصلی و بُنیادین هستند. ✅ ۵- شناخت اصلح اولا منوط به فهمِ صحیح شاخص‌ها و ثانیا بررسیِ دقیق مواضع و کارنامه‌ی فکری و عملی نامزدها و عرضه‌ی آن بر شاخص‌ها است. ✅ ۶- بنابر نکات پیش‌گفته و از آنجا که تربیت و رشد عُقول و نُفوس جمهورِ مردم در نظام مردم‌‌سالاری دینی موضوعیتی تام و تمام دارد، اصالت در انتخاب با توده‌های مردم است نه احزاب و دسته‌جات سیاسی. لذا اولویتِ جدی این است که افراد، خود اهل شناخت و تحلیل شوند و قدرت بررسی و قبول و رد داشته باشند. در تفکر اسلام انقلابی به‌هیچ‌وجه مواردی چون احتمال خطا و... مجوزی برای تفویض این مسئله‌ی مهم به پدرخوانده‌ها و احزاب سیاسی نیست. ✅ ۷- بنابر این اصالت با شناخت و معرفت آحاد مردم است اما «اگر» در مواردی این شناخت برای افرادی حاصل نشد می‌توانند برای آنکه به حجت برسند از مشورت افراد بصیر و متدین و قابل اعتماد استفاده کنند. «فهرست‌های انتخاباتی» معرفی شده توسط افراد سالم و انقلابی در اینجا «طریقیت» می‌یابند. یعنی صرفا یکی از راه‌های مشورتی برای رسیدن به اصلح و برخورداری از حجت شرعی است. یعنی اگر فردی در شناخت اصلح و همچنین شناخت عناصر ناصالح و غیرانقلابی و... به اطمینان رسید این برایش حجت است و نیازی به دیگران نیست. البته همه موظف‌اند در مسیر صحتِ فهم و معرفت خود به‌دور از حب و بغض‌ها و با رعایت تقوا تلاش کنند. ✅ ۸- در اینجا این سوال مهم مطرح می‌شود که پس تکلیفِ نتیجه چه می‌شود؟ اگر اختیارِ شناخت و رأی دادن به این شکل مُوَسَع در اختیار آحاد جامعه باشد آن‌وقت عملا تجمیع آراء و شکل‌گیری رأی پرقدرت ناممکن یا ضعیف شده و احتمال پیروزی جریانات غرب‌گرا و اشرافی و منحرف افزایش می‌یابد. پاسخ این است که اینجا مسئولیت متوجه افراد و گروه‌هایی است که لیست پیشنهاد می‌دهند. رهبر انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «یک مسئله‌ی دیگر، رعایت حق در سیاهه‌های پیشنهادی است؛ این سیاهه‌هایی که پیشنهاد میکنند، فهرستهایی که برای نامزدها میدهند. آن کسانی که این فهرستها را میدهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند و نگاه کنند ببینند که چه کسی واقعاً شایسته است؛ آن کسی را که شایسته است بگذارند و به مردم معرّفی کنند. این هم یک بخش و یک بُعد از رعایت حقّ‌النّاس است.» ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ اگر چنانچه
جریانات سیاسیِ انقلابی با محوریت «حق‌گرایی» مطرح شده از سوی ولی فقیه و به‌دور از قبیله‌گرایی، سهم‌خواهی و باندبازی و... دست به چینش فهرست بزنند بالاترین درجه‌ي تفاهم به وجود آمده و زمینه‌ی همگرایی برای کسب پیروزی حاصل می‌شود. نمی‌شود وظیفه‌ی مهمی که بر عهده‌ی خواص و موثرین و سیاسیون هست را نبینیم و مطالبه نکنیم و فقط شب انتخابات رأی چشم‌بسته را از مومنین انقلابی طلب کنیم، نتیجه‌ی جبریِ چنین معادله‌ای قطعا پراگماتیسم سیاسی و دوری از موازین سیاست‌ورزی شرعی است که موجب تشدید اختلافات، ناامیدی بدنه، شکل‌گیری فهرست‌های موازیِ انحرافی و استحاله‌ی‌ هویتِ دینی و سیاسی جریان انقلابی میشود. 🔸جمع‌بندی در انتخابات مسئله‌ي اصلی «انتخابِ اصلح» است که وظیفه‌ي شرعی است. در چارچوب عملِ سیاسی مومنانه و اسلامی، هر فردی موظف است به این نقطه برسد. چنانچه افراد اصلحی را بشناسیم ولو اینکه داخل فهرست‌ها نباشند یا بدانیم فرد یا افرادی در فهرست‌ها از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، موظف‌ایم به شناخت خود عمل کنیم. جریانات سیاسی باید خود را به‌ تراز شاخص‌های انقلابی برسانند و فرآیند مفاهمه و اقناع با بدنه‌ی انقلابی و مردم را جایگزین روش‌های غیرشفاف و احیانا مبتنی بر سهم‌خواهی کنند. مومن متعبد انقلابی حتما نتیجه را نه در عرض تکلیف که در طول آن و براساس موازین و اصول و شاخص‌ها دنبال می‌کند. 🔻🔻🔻 ❇️ «تبیین اساس کار ما است.» 🆔 @tabyinehagh
❇️ آیت الله خامنه ای صبح روز انتخابات ۲ اسفند: "توصیه‌ی من این است همه با همّت حرکت کنند و بیایند به اشخاص مورد نظر خودشان ــ که به آن رسیده‌اند ــ رأی بدهند." 🔴 پی نوشت: به هر که رسیده اید به آن رای دهید... 🆔 @tabyinehagh
🔸این پیش خواهد آمد؛ استبعاد نکنید... 📝 رهبر انقلاب در پیام به اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (۱۴۰۰/۱۲/۲۱) «رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها» را ذیل نظریه‌ی «پیچ تاریخی» و تغییرِ مناسباتِ کلان حاکم بر دنیا صورت‌بندی کردند. 1️⃣ اما در نگاه ایشان این پیچ تاریخی دقیقا چیست؟ «امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است. دوران جدیدی در همه‌ی عالم دارد آغاز میشود. نشانه‌ی بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خدای متعال و استمداد از قدرت لایزال الهی و تکیه‌ی به وحی... امروز استبداد بین‌المللی و دیکتاتوری بین‌المللی متجسم است در دیکتاتوری آمریکا و پیروان آمریکا و شبکه‌ی شیطانی و خطرناک صهیونیستی. امروز اینها با روشهای مختلف و با ابزارهای گوناگون در همه‌ی دنیا دارند دیکتاتوری میکنند... این پیچ تاریخی‌ای که گفتم، عبارت است از تحول از سیطره‌ی چنین دیکتاتوری‌ای به آزادی ملتها و حاکمیت ارزشهای معنوی و الهی؛ این پیش خواهد آمد؛ استبعاد نکنید.» ۱۰ دی ۹۰ «شرائط گیتی حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخیِ بسیار مهم است. انتظار میرود که نظمی نوین در حال تولد یافتن باشد.» ۹ شهریور ۹۱ «دنیا در حال تغییر است، نظم جهانى در حال تغییر است و نظم جدیدى در حال نطفه‌بندى است.» ۱۳ شهریور ۹۳ 2️⃣ در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای این فضا از نظر «شرایط و موقعیت تاریخی» شبیه دوران بعد از جنگ جهانی اول است: «جهان در حال عبور و گذار به سمت یک مرحله‌ی تازه است... اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسه‌ی جدید است. اگر بخواهیم در گذشته‌های نزدیک - مثلاً در حدود یکی دو قرن - نظیری برای این پیدا کنیم، تقریباً شبیه اوضاعِ بعد از جنگ بین‌الملل اول، البته در جهت عکس آن است؛ آن روز هم هندسه‌ی سیاسی و اقتصادی دنیا تغییر اساسی و بنیادی کرد. یا قبل از آن، در دورانی که اروپائی‌ها استعمار را شروع کردند؛ یک وضعیت جدیدی در دنیا به وجود آمد، شکل عمومی دنیا عوض شد. تحولاتی که امروز مشاهده میشود، از این جنس است؛ جنس تغییر شکل عمومی دنیا؛ البته در جهت عکس آن دو مثالی که زدم؛ در جهت تبادل قدرت و توانائی‌های عمومی بین شرق و غرب، یا بین بخشی از ملتهای دنیا با بخش دیگر. پیداست که به سوی تحولات تازه‌ای داریم پیش میرویم.» ۲۲ مرداد ۹۱ 3️⃣ یکی از شواهد و نشانه‌های مهم این تغییر هندسه هم «افول قدرت و وجهه‌ی آمریکا» است: «یکی دیگر از نشانه‌های این تحول اساسی‌ای که در نقشه‌ی دنیا انسان احساس میکند، افول وجهه‌ی آمریکاست. آمریکا به عنوان قدرت اولِ ثروت و علم و فناوری و نظامی دنیا، چندین دهه با وجهه زندگی کرد؛ که همین وجهه موجب شد نفوذ پیدا کند. در دهه‌های اولِ نیمه‌ی دوم قرن بیستم، این وجهه در اوج بود. در ایران خود ما همین جور بود؛ دولت ملی‌ای مثل دولت مصدق که از زیر بار انگلیس میگریخت، به دامن آمریکا پناه میبرد؛ این وجهه بود. در همه‌ی دنیا یک چنین حالتی بود. امروز این وجهه به طور کامل از بین رفته است؛ یعنی آمریکا به عنوان یک متهم در دنیا مطرح است. دولت آمریکا در هیچ کشوری، میان هیچ ملتی، یک وجهه‌ی عمومی ندارد.» ۲۲ مرداد ۹۱ 4️⃣ و البته چشم‌انداز این پیچ تاریخی «تغییر هندسه‌ی قدرت در معادلات بین‌المللی» است: «نظم قبلى جهانى دیگر قابل استمرار نیست که غربى‌ها مدیریت جهان را به دست بگیرند. وضع جدیدى در حال شکل‌گیرى است.» ۱۳ شهریور ۹۳ 5️⃣ در چنین شرایطی از نگاه رهبر انقلاب ۲ وظیفه‌ی مهم بر عهده‌ی همگان است: «ما اینجا باید چه‌کار کنیم؟ به‌نظر ما دو مطلب، مهم است: مطلب اول این است که این واقعیتهایى که امروز مشاهده میکنیم، واژگونه تحلیل نشود، غلط تحلیل نشود، غلط فهمیده نشود، همچنان که هست فهمیده بشود... قدرت غربى بر دو پایه بود - پایه‌هاى اخلاقى و معنوى و ارزشى، و پایه‌ى نظامى و سیاسى و امنیتى و عملى - هر دوى اینها متزلزل شده است. ما این واقعیت را باید درک کنیم. کار دومى که مهم است، این است که خودمان را آماده کنیم براى ایفاى نقش در پدید آوردن نظم جدید؛ کشور را آماده کنیم براى اینکه نقش‌آفرینى کند. و این هم ممکن نخواهد شد مگر با قوى کردن کشور؛ کشور را باید قوى کنیم. تقویت کشور متوقف است بر استفاده‌ى از همه‌ى ظرفیتها و توانایى‌هایى که ما در داخل کشور و در بیرون کشور داریم.» ۱۳ شهریور ۹۳ 🔻🔻🔻 ❇️ «تبیین اساس کار ما است.» 🆔 @tabyinehagh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | ؛ پیش‌ران پیشرفت ❓ چرا رهبر انقلاب اسلامی بر امید و در کشور تأکید دارند؟ 🔻«امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده» ۱۴۰۱/۰۸/۲۸  این تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقشِ عنصر امید در پیشرفت ملی کشور از جمله نکات کلیدی مطرح شده در بیانات ایشان در دیدار مردم اصفهان بود. 📝 رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در این یادداشت ابعاد مختلف موضوع امید و نسبت آن با پیشرفت کشور و برنامه‌ی دشمن برای القای یأس و ناامیدی را براساس بیانات و نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بررسی می‌کند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://khl.ink/f/51463
📹 مستند "برای پس از مرگم" 📝 روایتی جذاب از شخصیت و حوادث و فراز و نشیب های زندگی علی صفایی حایری (عین.صاد) علاوه بر امکان تماشا در پردیس سینمایی ملت (طبق جدول زمانبندی اکران فیلم ها)، در ایام برگزاری جشنواره ی سینمایی حقیقت میتوانید این مستند را از این لینک نیز به صورت اینترنتی تماشا کنید: https://hashure.com/movies/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D9%85