🔴 حاج قاسم و پدر
🔹شهید سلیمانی: من شهادت میدهم پدرم در طول عمر یک گندم #حرام وارد زندگیاش نکرد.
🔹حاج قاسم سلیمانی با لقمه حلال مرحوم پدرش سردار دلها شد. از این پدر، پسر چنین باید.
#شهید
#لقمه_حلال
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
💥 پاسخ استاد آقای احمدحسین شریفی، به توئیت آقای #رسول_جعفریان
🔸جناب آقاي #رسول_جعفريان در
انکار ابعاد اجتماعي، اقتصادي، سياسي و علمي اسلام و منحصر کردن رسالت رسول خدا(ص) به #ارشاد_معنوي! در دفاع آقای علوی بروجردی، توئيت بالا را منتشر کردهاند.
از ايشان سؤال ميکنم: آيا به نظر شما، طرح سخناني بيمبنا و بيدليل و ژورناليستي شهامت علمي است؟
آيا وقتي برخلاف صريح دعوت خود که از مدافعان ايدة #علوم_انساني_اسلامي درخواست ميکني «#بايد_مرا_قانع_کنند» حاضر به گفتگو با مدافعان نشوي و در عوض لشکري از افراد ناشناخته و شناخته عليه کساني که آمادگي خود را براي گفتگوي علمي اعلام کردهاند، روانه شوند، از مصاديق شهامت علمي و روحية علمي است؟!
اگر، با پذيرش توهمات عدهاي از مقدسمآبان مردمفريب، قبول کنيم که شأن جناب علوي بروجردي اجل و اعلي و... از گفتگو با بنده بود، آيا جناب جعفريان هم چنان شأني براي خود قائلاند؟!
يا اينکه حاضرند در يک گفتگوي عالمانه در اين موضوع شرکت کنند؟ هوچيگري و کنايه زدن که نشانة شهامت علمي نيست! بسمالله اين گوي و اين ميدان.
اگر جنابعالي حقيقتاً دنبال جلوگيري از کاستن ارزش عقل در مراکز علمي ما هستيد و ميخواهيد با «پشتوانه بحث علمي و بدون همراهي با جو تبليغاتي و فضاي ژورناليستي» به يک گفتگوي علمي و عقلمحور و صريح تن دهيد، بسمالله.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
نقد سکولاریسم اسلامی و تبیین جامعیت اسلام.mp3
40.96M
🔻در پاسخ به سخنان علوی بروجردی مطرح شد:
🔻 نقد سکولاریسم اسلامی
🎤احمدحسين شريفي
🔸موضوع: نقد سکولاريسم اسلامي و تبيين جامعيت اسلام
🔸تاريخ سخنراني: 24/ 7/ 1399
🔸استاد شريفي در اين سخنراني ضمن اشارهاي اجمالي به جريان سکولاريسم در جهان عرب و در ايران و حوزههاي علميه، و طرح مدعيات سکولارهايي همچون #علي_عبدالرزاق، مهندس #مهدي_بازرگان و جناب #علوي_بروجردي؛ به تبيين ناسازگاري #سکولاريسم، با قرآن و سنت و سيرة معصومان پرداخته شده است.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
🌹یاد یاران🌹 9
دوشنبه های شهدایی
🌺 امام خامنه ای(مدظله): همین الان کسانی در دنیا هستند که با شهدا اُنس بیشتری دارند، در مشکلات زندگی متوسّل به شهدا می شوند و شهدا جواب می دهند.
اُنس با شهدا را امروز تجربه کن :
رفیق شهید که داشته باشی، یک قدم به خدا نزدیک تری
و حسن اولئک رفیقا
عبدالرسول زرین ره صدساله رایک شبه طی نمود.
🌹خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم
در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
🌺 سردار شهیدعبدالرسول زرین
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️قهرمانهای حقیقی ما باید لای کتابهای تاریخ خاک بخورن، قهرمانهای پوشالی توی آمریکا فیلماشون چند میلیارد بفروشه
🔺یکی میشه «کریس کایل»، یه تکتیرانداز روانی که افتخارش کشتن مردم بیگناه با سلاح پیشرفتس
🔺یکی هم میشه «عبدالرسول زرین»، برترین تکتیرانداز جهان با رکورد چند برابر «کریس کایل» که فرماندهان ارشد بعثی رو با یه دراگانوف به درک واصل کرده
🔹اینکه یه فیلم سینمایی تراز در حد قهرمانی مثل شهید زرین ساخته نشده، واقعا جای تأمل داره ...
نثار ارواح مطهر همه شهدا صلوات
الّلهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ وَعَجِّلْفَرَجَهُمْ
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
🔴ساختار و عامليت
✍️دکتر احمدحسين شريفي
🔸دربارة اينکه آيا #انسان در کنشهاي اجتماعي خود کاملاً بر اساس اراده و خواست و نيت خويش تصميم ميگيرد يا آنکه کاملاً متأثر از ساختارهاي اجتماعي و نظامات بيروني است و نيت و اراده او تخيل و توهمي بيش نيست يا آنکه ترکيبي از اين دو در شکلدهي به کنشهاي انساني نقشآفريناند، سه رويکرد اصلي وجود دارد:
1️⃣ رويکرد #عامليت، فردگرايي، ذرهگرايي، ارادهگرايي و قصدگرايي که جامعه را چيزي جز تودهاي از افراد و ارادههاي افراد نميداند.
2️⃣ رويکرد #ساختارگرايي، يا کلگرايي که معتقد است رفتارها و کنشهاي خُرد و فردي، تحت الزامات ساختاري شکل ميگيرند. ارادة افراد همچون پر کاهي است در مصاف گردباد ارادة جامعه و ساختارهاي اجتماعي.
3️⃣ رويکرد تلفیقی که معتقد است #ساختار و عامليت مانعةالجمع نيستند؛ و هر دوي آنها در شکلدهي به کنشهاي انساني نقشآفرينند؛ البته سهم هر کدام از آنها در رفتارسازي، نسبت به افراد و نوع ساختارها، متفاوت است.
🔸به اعتقاد بنده آنچه که با مجموع معارف و آموزههاي اسلامي سازگارتر است، همين رويکرد سوم است. اسلام هر چند بر نقش عامل تأکيد فراواني دارد و هيچ گاه از مسؤوليت فردي، کوتاه نميآيد؛ اما نقش ساختارهاي اجتماعي در شکلدهي به رفتارها و زمينهسازي براي صدور رفتارهاي خاص را هم ناديده نميگيرد.
منبع: کانال استاد احمدحسین شریفی
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹