سلام
از طریق پیوند زیر میتوانید در گروه *«ختم مفهومی قرآن کریم موسسه ریحانه النبی »* عضو شوید.
ble.ir/join/ZmI0MThlMj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨دکتر محمدحسین فلاح
برای حضور در برنامه های سه شنبه
از شما دعوت میکند:
1⃣ همایش آموزش مهارتهای شادکامی مبتنی بر قران و روایات.
🔸سه شنبه۲۲آبان ساعت۱۵ ساختمان سلطانی،طبقه ی سوم،سالن آمفی تئاتر.
فرم ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/9b1aiqsj
2⃣نشست علمی
با موضوع چگونگی کاربست روش های تدبر در قران در پژوهش های روانشناسی و تعلیم و تربیت
🔸سه شنبه ۲۲آبان ساعت ۱۸.۳۰،دانشگاه آزادیزد،ساختمان طاهری، طبقه ی دوم، سالن شهید سلیمانی
#پژوهشهای_قرآنی
#دانشگاه_آزاد_یزد
#دانشکده_تعلیم_تربیت
#کانون_کوثر_فاطمی
▶️https://eitaa.com/TTEIAUy
🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
▶️https://eitaa.com/kowsar_fatemi_yazd
یا فاطر
🔰مدرسه مجازی (آیات) برگزار می کند:
*دوره مجازی آفلاین
🔅 مقدمات تدبر در قرآن* 🔅
⏰ مهلت ثبت نام: ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه
🔸 شروع دوره: ۲۶ آبان ماه
🎞️ دسترسی به محتوای آموزشی در *سامانه آموزش* به صورت آفلاین (نرم افزار LMS )
📞 همراهی پیوسته *پشتیبان* در طول دوره
📊 *ارزیابی* پایانی براساس معیارهای اختصاصی کتاب
🔻 ثبت نام و توضیحات بیشتر در
🌐 https://ayat.quranetratschool.ir/
#اطلاعیه #مدرسه_مجازی
@QuranEtratSchool
www.QuranEtratSchool.ir
سلام عليكم
انشاءالله امروز چهارشنبه
ساعت ۲:۳۰ تا ۶ عصر
همه خواهران از کلاس های مختلف تدبر دور هم جمع خواهیم شد تا ختم موضوعی قرآن را باهم تجربه کنیم.
ان شاالله بهره ی کامل ببریم .
مکان: مؤسسه ریحانه النبی شهیدیه غدیر ۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا فاطمة الزهراء
با هدف نشر فرهنگ غنی اهل بیت و ترویج آموزههای ناب حضرت فاطمه، در نظر داریم تا *کتاب «صحیفه فاطمیه»* را در دسترس علاقهمندان قرار دهیم.
*با نذری که به این امر بزرگ اختصاص میدهید، در نشر فرهنگ فاطمی سهیم خواهید بود* .
نذری خود را میتوانید به
🔻 شماره کارت:
6063731195142972
بانک قرض الحسنه مهر ایران زمین جعفری نژاد
واریز نمایید .
#اطلاعیه
#نذر_فاطمیه
#موسسه_ریحانه_النبی
🔰 نابغه ای که سابقه مردودی دارد
🔸️ مؤلف تفسیر شریف المیزان #حضرت_علامه_طباطبایی رضوان الله علیه درباره دوران تحصیلش نوشته است: در اوائل تحصیل که به صرف و نحو اشتغال داشتم، علاقه زیادی به ادامه تحصیل نداشتم و از این رو هر چه میخواندم نمیفهمیدم و چهار سال به همین نحو گذراندم.
نقل شده است: یک روز وقتی در نحو به «سیوطی» رسیده بودند، استاد از آنها امتحان گرفت و سیدمحمدحسین مردود شد. وقتی کاغذش را می گرفت، استاد بدون اینکه او را نگاه کند، گفت: «پسر جان! وقت خودت و من را ضایع کردی.»
صورت سید محمدحسین سرخ شد. کاغذ را پشتش پنهان کرد و از مدرسه آمد بیرون. از خودش بدش می آمد. فکر کرد آدم چه قدر باید بی همت باشد، بی رگ باشد که چنین حرفی به او بزنند. نمی توانست آرام بگیرد یا برود بنشیند خانه. رفت بیرون شهر و به تفکر پرداخت و با خدایش خلوت کرد. خدا میداند که در آن خلوت چه بر او گذشت.
فرمودند: «به خداوند عرض کردم، خدایا یا فهم یا مرگ.» و همین باعث شد انوار الهی به ایشان برسد. وقتی به شهر برگشت، دوباره سراغ درس و بحث رفت و در فراگیری علوم مصمم شد.
🔸️ علامه طباطبایی در ادامه میفرماید: پس از آن یکباره «عنایت خدایی» دامن گیرم شده، عوضم کرد. در خود یک نوع شیفتگی و بیتابی نسبت به تحصیل کمال، حس نمودم. به طوری که از همان روز تا پایان ایام تحصیل که تقریباً هفده سال طول کشید، هرگز نسبت به تعلیم و تفکر، درکِ خستگی و دلسردی نکردم و زشت و زیبای جهان را فراموش نموده و تلخ و شیرین حوادث در برابر میپنداشتم. بساط معاشرت غیر اهل علم را به کلی برچیدم. در خورد و خواب و لوازم دیگر زندگی، به حداقل ضروری قناعت نموده باقی را به مطالعه میپرداختم. بسیار میشد به ویژه در بهار و تابستان که شب را تا طلوع آفتاب با مطالعه میگذراندم و همیشه درس فردا را شبِ پیش مطالعه میکردم. اگر اشکالی پیش میآمد با هر خودکشی بود حل مینمودم. وقتی که به درس حضور مییافتم از آنچه استاد میگفت قبلاً روشن بودم و هرگز اشکال و اشتباه درس را پیش استاد نبردم.
🍃قدّس اللَه نَفسَه و نوّر اللَه رَمسَه🍃
@taammolatenazari
🟡به یاد علامه طباطبائی (ره)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹علامه طباطبائی حقیقتاً فیلسوفی در میدان بود. او هر چند در مباحث صرفاً انتزاعی فلسفه نیز با تدریس منظومه و اسفار و اشارات و شفا و نهایتاً با تدوین ابتکاری دو کتاب درسی بدایة الحکمة و نهایة الحکمة حق مطلب را ادا کرد؛ اما هرگز به مباحث انتزاعی فلسفه بسنده نکرد؛ او همواره در اندیشه امتداد #فلسفه و فکر فلسفی در لایههای مختلف فرهنگی و اجتماعی بود.
🔸تدوین مقالات چهاردهگانه «اصول فلسفه و روش رئالیسم» و تدریس آنها برای برخی از شاگردان برجسته خود در اوایل دهه سی (۱۳۳۰ش)، مباحث فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق و حقوق زن و فلسفه اجتماع و امثال آن و مقاله بسیار مهم و کلیدی «ولایت و زعامت» در فلسفه سیاسی اسلام و تبیین بسیار دقیق و عالمانه نظام حکمرانی اسلامی، همگی نشان از دغدغه اجتماعی و سیاسی این فیلسوف بزرگ میدهد.
🔹او حقیقتاً فیلسوفی در میدان بود. در عمیقترین لایههای فرهنگ اندیشه میکرد. تدوین کتابهایی مثل «شیعه در اسلام» به هدف معرفی شیعه به جهانیان، نشان از زمانشناسی و نیازشناسی کمنظیر آن مرد بزرگ دارد.
♦️مناظرههای مفصل وی با مخالفان فکری نشان میداد که او هرگز فیلسوفی بنشسته در گوشهای نبود؛ بلکه فیلسوفی در میدان بود. مناظرهای نسبتاً مفصل با رئیس جریان تفکیک آمیرزا مهدی اصفهانی در موضوع منطق ارسطویی داشتند که قبلاً گزارشی از آن را تقدیم کرده بودم ( https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/861 ) بر اساس نقل آیتالله جوادی آملی مناظرهای هشت ساعته با یکی از صاحبنظران مارکسیسم در موضوع الحاد و توحید داشتند که طرف مناظره، نتیجه مناظره هشت ساعته خود با #علامه_طباطبائی را اینگونه گفته بود: «آقای طباطبایی من را موحد کرد.»
🔹امضای بیانیههایی در محکومت دینستیزی و قانونشکنی رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۱ و همچنین در اعتراض به بازداشت امام خمینی در سال ۱۳۴۲ و همچنین افتتاح دو حساب بانکی (در بانکهای ملی و صادرات) برای دریافت کمکهای نقدی مردم برای کمک به مبارزان فلسطینی در اردیبهشت سال ۱۳۴۹ نشان از دغدغهمندیهای میدانی او نسبت به مسائل ایران و جهان اسلام داشت.
یادش گرامی و راهش پررهرو باد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله ربّ العالمین اللهم صلّ علی محمد و آل محمد
با سلام و آرزوی توفیق اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرات اهل بیت علیهم السلام.
*و با تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها.*
در ادامه عملیات دعا علیه دشمنان دین خدا و دشمنان انسانیت، لطفاً مؤمنان به مدت پنج روز از ۲۴ آبان تا ۲۸ آبان، هر وقت توانستند و به هر میزان که شد، بخوانند: «آیات آخر سوره حشر» به همراه «دعای اسماء»، با تأکید بر مقاصد زیر:
- حفظ و حراست از فرماندهان جبهه مقاومت به ویژه رهبر فرزانه انقلاب
- حفظ و حراست از مردم لبنان و فلسطین به ویژه افراد مؤثرتر آنها
- خواری و سرگشتگی و بیچارگی و نابودی همه خشونت طلبان و ناامن کنندگان داخل و خارج به ویژه سران صهیونی
- از کار افتادن سلاحهای دشمنان دین و از بین رفتن قوا و نیروهای آنها
- اثرگذاری بیشتر سلاحهای مقاومت و تخریب شدید ماشین جنگی و امکانات دشمنان دین
- کشته شدن برخی از سران بسیار مؤثر صهیونی به ویژه افراد پنهانشان
- از کار افتادن جنگ روانی و تبلیغاتی و باوری دشمنان برای انحراف اذهان عمومی