بی پایان
مستندی ارزشمند درباره شهید مخلص سردار میرزا کوچک جنگلی رضوان الله تعالی علیه 👇👇👇
https://telewebion.com/episode/0x1039a2ff
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻محقق داماد و سخن نامحققانۀ بیبنیاد
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده، وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل میکند!
[سوم]. محقق داماد میافزاید: «مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.» وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس از برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از 🚩 حزب الله..
حملهی مدعیان آزادی بیان و آزاد اندیشی و طالبان ستیزان دو عالم به المیرا شریفی
┄┅═✧☫✧═┅┄
#کانال_خبری_تحلیلی_حزبالله 🔻
🆔️@hezboollah110
هدایت شده از 🚩 حزب الله..
استادِ اعظمِ التماس که از نفس افتاده بود، مجددا نفس گرفته و با تصرف جایگاه غیرقانونی، التماس از دشمنان را آغاز و خواستار مذاکره التماسی شد.
این التماسها در جهت منافع شخصی و حفظ فرزندان عزیزش است که در آمریکا ساکن هستند، نه دفاع از ملت بزرگ ایران که با التماس بیگانهاند
🗣سید محمود نبویان
#ارسالی_مخاطب
#ظریف_منافق
.┄┅═✧☫✧═┅┄
#کانال_خبری_تحلیلی_حزبالله 🔻
🆔️@hezboollah110
هدایت شده از آنتی سکولار
مشروعیت الزام حکومتی به حجاب.pdf
1.34M
❇️ مشروعیت الزام حکومتی به مراعات حجاب شرعی
📝 پژوهشی مستدل و فقهی
❓آیا الزام به مراعات حجاب از وظایف حکومت اسلامی است؟ چه دلایلی بر این الزام وجود دارد؟
❓آیا سیره پیامبر در صدر اسلام به الزام بر حجاب بود؟
❓آیا اجرای قانون حجاب، مشروط به رضایت عمومی مردم است؟
❓از نگاه دین حجاب مسئلهای شخصی است یا اجتماعی؟
✅ و سؤالات دیگر که پاسخ آنها را در این پژوهش فقهی مییابید.
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از رحا مدیا
از حمله به قانون حجاب جا نمانی
🔴 در این روزها که رسانههای دشمن در خارج و پیادهنظامهاى رسانهای آنها در داخل به شدت مشغول هجمه علیه قانون عفافوحجاب هستند، عدهای از حوزویان نیز که از دیرباز بلندگوی آمریکا بودهاند، بار دیگر به شریعتبازی و فتواپراکنی پرداخته اند.
🔸 فاضل میبدی نیز از قافلهی جادهصافکنهای این سیل عقب نمانده و گوشهای از گفتگوی خود که یک سال پیش در دیدارنیوز منتشر شده را در پست اینستاگرامیاش باز نشر داده است.
🔊 میبدی در این برنامه میگوید:
«یک جا پیدا کنید امام علی(ع) در دوران حکومتش دغدغهاش مسئله حجاب بوده باشه؛ سرتاسر نهجالبلاغه را بردارید بخونید.»
♨️ وی با این سخن سعی دارد دغدغهمندی حکومت نسبت به عفت جامعه را خدشهدار کرده و قانونی بودنِ حجاب را خارج از نگاه حکومتیِ امیرالمؤمنین (ع) جلوه دهد.
جناب فاضل میبدی❗️
از شما که در حوزه علمیه تحصیل کردهاید و به تعبیر خودتان یونیفرم این صنف را بر تن دارید، توقع بیشتری میرود.
‼️خیلی بعید است که شما برای شناخت دین و وظیفهی دینیِ حکومت اسلامی صرفا به سرتاسر نهجالبلاغه بسنده کنید.
شما اسلام را چطور شناختهاید؟!
💠 مگر دین منظومه ای از معارف نیست که باید آن را در تمام منابعش جستجو کرده و از مجموعهی آن تعالیم بهره برده و مجتهدانه راجع به مسائل آن نظر داد؟
🔷 مگر حضرت علی(ع) هشدار ندادند که «زنانی ظاهر میشوند که برهنه و لخت هستند! زينت های خود را آشکار میسازند، حرام های الهی را حلال میشمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود»
(من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 390)
(وسائل الشیعه، جلد 20، ص 35)
🔷 مگر امیرالمؤمنین(ع) نفرمودند که «ای اهل عراق، به من خبر رسیده که زنان شما در کوچه و بازار، به نامحرمان برمی خورند، آیا حیا نمی کنید؟ سپس فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.»
(الکافی/ ج 5/ ص537)
🔷 مگر نفرمودند: «آیا شرم نمی کنید و غیرت نمی ورزید که زنانتان به بازارها میروند و با مردان برخورد میکنند»
🔷 مگر نه ایناست که از جابربن عبدالله انصاری نقل شده که «پیامبر اکرم(ص) نهی میفرمودند از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشتنما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی کند که موقع راه رفتن سروصدای آنها شنیده شود و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود»
(مستدرک الوسائل/ ج14/ص 280)
❇️ آیا این اخبار گویای دغدغه مندی حضرت علی(ع) نسبت به عفت زنان نیست؟
✅ ضمن اینکه مسألهی بیحجابی آن هم به این شکل امروزی، در زمانهی ایشان مورد ابتلا نبوده است.
⭕️ شاید جنابتان توقع دارید حضرت امیرالمؤمنین شخصا با زن بی حجابی برخورد میکرده و برای او نسخه میپیچید و این نسخه نیز حتما در نهج البلاغه چاپ میشد تا شاید قانع شوید.
📌 پس با سیاستبازی و صورتیبازی نمیتوان دین را تفسیر به رأی و تفسیر به منافع جناحی کرد.
✍️ باقریان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از آنتی سکولار
لایحه حجاب و نقش اصلاحات در تقابل با آن!
🔺متاسفانه جریان سیاسی اصلاحطلب، هویت خود را بر مبنای تقابل با گفتمانهای سنتی و مذهبی تعریف کرده است، و از هر فرصتی برای چالشسازی در برابر سیاستهای حاکمیتی استفاده میکند.
‼️در ماجرای لایحه حجاب هم دو هدف اصلی را دنبال میکنند: ایجاد شکاف میان حاکمیت و جامعه و بازتعریف مرزهای آزادیهای اجتماعی.
🚫استدلالهای مطرحشده از سوی این جریان، در ظاهر به منافع عمومی جامعه اشاره دارد، اما در واقع تلاشی است برای برانگیختن حساسیتهای فرهنگی و استفاده ابزاری از نسل جوان.
بنابراین مانند همیشه، از پروپاگاندا علیه این لایحه بهعنوان ابزاری برای حفظ پایگاه سیاسی خود استفاده میکنند.
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
تجلیل شهید مدرس از مقاومت نهضت جنگل در برابر #نفوذ بیگانگان!
همزمان با مبارزات نهضت جنگل و هجمههای داخلی و خارجی علیه میرزا کوچکخان و یارانش، جمعی از مسلمانان درباره ماهيت ميرزا كوچكخان، از شهید آیتالله مدرس استفتاء ميكنند.
پاسخ شهید مدرس خواندنی است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حقیر از آقای میرزا کوچک خان و از اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان همآواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم، بلکه جلوگیری از دخالت خارجه و نفوذ سیاست آنها در گیلان، عملیاتی بوده بس مقدس که بر هر مسلمانی لازم [است.] خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنها را تعقیب و تقلید نماید. پرواضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچه جمعیتی، مساعدت با کفر و معاندت با اسلام است.
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از اخبار جبهه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلمی قدیمی از اردوغان و همسرش در حال ادای احترام به قبر «تئودور هرتزل» بنیانگذار صهیونیسم
✅#اخبار_جبهه_مقاومت👇👇
┄┅═✧☫✧═┅┄
🆔️ @akhbarmoghavmat