eitaa logo
تفکردر قرآن
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
380 ویدیو
11 فایل
وابسته به مرکز نیکوکاریِ فرهنگی جهادی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام آمل 👇 🆔️ @Heyat_emam_hasan_Mojtaba033 مدیر کانال @alishirzad24434
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
صفحه 112 باز قوم گفتند: ای موسی، هرگز ما در آنجا مادامی که آنها باشند ابداً در نیاییم، پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست. (۲۴) موسی گفت: خدایا، من جز بر خود و برادرم مالک و فرمانروا نیستم، پس تو میان ما و این قوم فاسق جدایی انداز. (۲۵) خدا گفت: (چون مخالفت امر کردند) شهر را بر آنها حرام کرده، چهل سال بایستی در بیابان حیران و سرگردان باشند، پس تو بر این گروه فاسق متأسف و اندوهگین مباش. (۲۶) و بخوان بر آنها به حقیقت حکایت دو پسر آدم (قابیل و هابیل) را، که چون تقرب به قربانی جستند از یکی پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. (قابیل به برادرش هابیل) گفت: البته تو را خواهم کشت. (هابیل) گفت: بی‌تردید خدا (قربانی را) از متقیان خواهد پذیرفت. (۲۷) سوگند که اگر تو به کشتن من دست برآوری من هرگز به کشتن تو دست دراز نخواهم کرد، که من از خدای جهانیان می‌ترسم. (۲۸) من خواهم که گناه (کشتن) من و گناه (مخالفت) تو هر دو به تو باز گردد تا تو اهل آتش جهنم شوی، که آن آتش جزای ستمکاران است. (۲۹) آن گاه (پس از این گفتگو) هوای نفس او را بر کشتن برادرش ترغیب نمود تا او را به قتل رساند و بدین سبب از زیانکاران گردید. (۳۰) آن گاه خدا کلاغی را برانگیخت که زمین را به چنگال حفر نماید تا به او بنماید چگونه بدن مرده برادر را زیر خاک پنهان کند. (قابیل) گفت: وای (بر من) آیا من از آن عاجزترم که مانند این کلاغ باشم تا جسد برادر را زیر خاک پنهان کنم؟ پس (برادر را به خاک سپرد و) از این کار سخت پشیمان گردید. (۳۱)
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
#قرآن113
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
ترجمه صفحه 113
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
113_Page.MP3
806.1K
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
تفسیر صفحه 113
هدایت شده از آرشیو کانال قرآن
صفحه 113 بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. و هر آینه رسولان ما به سوی آنان با معجزات روشن آمدند سپس بسیاری از مردم بعد از آمدن رسولان باز روی زمین بنای فساد و سرکشی را گذاشتند. (۳۲) همانا کیفر آنان که با خدا و رسول به جنگ برخیزند و در زمین به فساد کوشند جز این نباشد که آن‌ها را به قتل رسانده، یا به دار کشند و یا دست و پایشان به خلاف یکدیگر بِبُرند و یا به نفی و تبعید از سرزمین (صالحان) دور کنند. این ذلت و خواری عذاب دنیوی آنهاست و اما در آخرت به عذابی بزرگ معذّب خواهند بود. (۳۳) مگر آنان که توبه کنند پیش از آنکه بر آنها دست یابید، پس بدانید که خداوند بخشنده و مهربان است. (۳۴) ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید. (۳۵) آنان که کافر شدند اگر دو برابر آنچه در زمین است فدا آرند تا به آن خود را از عذاب قیامت رهانند هرگز از آنها قبول نشود و آنان را عذاب دردناک خواهد بود. (۳۶)
🍃﷽🍃 💠علامټ محبت خـدا چیست؟ 💠آنڪسی ڪه خـدا او رادوست دارد 💠سه خصلت بدودهد ①سخاوتی 🌸⇐چون سخاوت دریا ②محبتی چون 🌸⇐محبت آفتاب ‌③ تـواضعی 🌸⇐چون تـواضع زمیـن 🆔 @tafakor_dar_goiran ••✾•🌿🌺🌿•✾••
✨نشانم ده صراط روشنم را ✨خودم را، باورم را، بودنم را ✨خداوندا من از نسل خلیلم ✨به قربانگاه می آرم «منم» را ، عید سر سپردگی و بندگی بر شما مبارڪ 💟 @tafakor_dar_goiran
💢حضرت آیت الله تقوایی : 🍃امام رضا (علیه السلام) فرمودند : 🔸هر کس در #عید_قربان نفسش را کشت در #عید_غدیر به او ولایت الهی می دهند و هر کس که به او ولایت الهی دهند در #ماه_محرم جزء عزاداران حسینی می باشد و در بهشت در مقام ما می باشد . 🌸عیدقربان، جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین مبارک باد. 🆔 @tafakor_dar_goiran
قربانی به معنای «نزدیک شدن» است؛ هم نزدیک شدن انسان به خدا، هم نزدیک شدن خدا به انسان. نفس خود قربان‌ نما در راه او نی که خون جاری کنی در آب جو (مولانا) 🆔 @tafakor_dar_goiran
╭━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╮ #حدیث_نور 💚 امام علی علیه السلام فرمودند:💚 به کسی که تو را امین قرار داده خیانت مکن هر چند او به تو خیانت کرده باشد و راز او را فاش مساز اگرچه او راز تو را فاش ساخته باشد. #حدیث_روزانه 🆔 @tafakor_dar_goiran ╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
(خردمندان مىگویند:) پروردگارا! آنچه را به واسطهى پیامبرانت به ما وعده دادهاى، به ما مرحمت فرما و ما را در روز قیامت خوار مساز، كه البتّه تو خلاف وعده انجام نمىدهى. آل عمران , 194 🆔 @tafakor_dar_goiran