eitaa logo
علیرضا تقوی نیا | تفسیرگر |
203.1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
4.3هزار ویدیو
24 فایل
💠تحلیل آخرین و جدیدترین رویدادهای جهان حمایت مالی از کانال 👇 6104337426815179 ✍️علیرضا تقوی نیا_دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران @taghavinia71 🔸سایر شبکه ها: سروش https://splus.ir/taghaviniaa
مشاهده در ایتا
دانلود
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قالیباف: دشمن باید درک کرده باشد که ساختار کشور ما متکی به افراد نیست 🔹رئیس مجلس شورای اسلامی:همین که ما بلافاصله بعد از جنگ پاسخ دشمن را می‌دهیم نشان‌دهنده این است که کشور ما به پشتوانه مردم پاسخ دشمن را می‌دهیم @taghaviniaa
🔴قالیباف: مردم می‌گویند ما آنها را نابود کردیم، ولی اینطور نیست ما فقط پیروز در میدان هستیم 🔹قالیباف: حتی صداوسیما می‌گوید که ما همه قدرت نظامی آنها را نابود کردیم، پس دیگر نرویم مذاکره کنیم، این گونه نیست،البته باید گفت که آنها به دنبال آتش بس بودند/ ماهم اگر قبول کردیم برای این بود که خواسته‌هایمان را ثبت کنیم.پس اینجاست که مذاکره یک روش مبارزه است و این ۳ میدان مکمل هم بوده و در حقیقت یک میدان هستند.هدف اصلی ما باید این باشد که حقوق ملت را در این چارچوب دنبال کرده و تثبیت کنیم. 🔹قالیباف: ما تا وقتی که در حوزه نظامی کارمان را دنبال کردیم محکم بودیم و امروز هم کارمان را محکم دنبال می‌کنیم. به دشمن هیچ اعتمادی نداریم.هر لحظه خطایی بکند آمادگی پاسخ داریم؛ همین لحظه که اینجا نشسته‌ایم ممکن است جنگ را آغاز کنند.همانطور که مردم در خیابان آماده‌اند نیروهای نظامی هم آماده‌اند. 🔹قالیباف: هرچه اولتیماتوم دادند ما پاسخش را دادیم. گفتند زیرساخت میزنم ما هم گفتیم کار غلطی میکنی اما اگر بزنی ما هم میزنیم.گفت جهنم درست می‌کنیم درست است ممکن است آسیب به ما برسد اما گفتیم قبل از ما این آسیب به شما و سربازانتان وارد می‌شود. @taghaviniaa
🔴پس از آنکه پیشنهادهای 15 بندی رسما از طرف پاکستان ارائه شد موضوعات در شورای عالی امنیت ملی بحث شد و در لحظه به رهبری معظم منعکس میشد 🔹جمع‌بندی این شد که 10 بند از خواسته‌ها و حقوق ملت آماده شود. این را ما به پاکستان و نه آمریکایی‌ها دادیم. کفتیم آن 15 بند را قبول نداریم اگر آمریکایی ها این را بپذیرند قابل مذاکره است 🔹قالیباف: بعد از آن آمریکایی‌ها پیشنهاد ۹ ماده‌ای دادند اما ما بر همین ۱۰ بند تأکید کردیم و آن‌ها پذیرفتند.برای شروع این مذاکرات آتش بس موافقت مطالبه شد و آن‌ها موافقت کردند @taghaviniaa
🔴رئیس مجلس شورای اسلامی: کاملا آماده‌ایم، اگر کوچک ترین خطایی کنند با قدرت پاسخ می‌دهیم،میدان در کنار مذاکرات کاملاً آماده است.ونس به من گفت من با حسن نیت آمده‌ام،به او گفتم من در توییتم که شما هم خواندید گفتم که ما هم با حسن نیت آمدیم اما هیچ اعتمادی به شما نداریم اول باید اعتماد سازی کنید 🔹قالیباف: اگر ما آتش‌بس را قبول کردیم به این دلیل بود که آن‌ها خواسته‌های ما را پذیرفتند. همه ما تحت رهبری آقا مجتبی جلو برویم نه جلو تر و نه عقب تر،دیروز ترامپ ۸ توئیت زد ولی ۷ تای آن دروغ بود 🔹قالیباف: موضوع آزادسازی پول‌های مسدود شده و اتش بس در لبنان در مطالبات ما بود که باید حل می‌شد و گفتیم این ۲ مورد اگر حل نشود وارد بحث در مورد سایر ۱۰ بند نمی‌شویم.گفتیم اگر آتش بس اجرا نشود مذاکره را ادامه نمی‌دهیم و جنگ را شروع می‌کنیمبرای این کار تنگه هرمز را بستیم. آنها آتش بس را نیم بند اجرا می‌کردند اما نهایتاً اراده ما تحمیل شد.الان هم می‌گوییم اگر محاصره دریایی علیه ما ادامه پیدا کند همچنان تنگه را می‌بندیم 🔹قالیباف: امروز بیش از هر زمانی نیاز به اجماع داریم.ترکیب هیات هم در سطح کارشناسی و هم در سطح اصلی ترکیبی از همه طیف ها بود.هیچ کار جناحی وجود ندارد.این مذاکرات بی‌اعتمادی ما را حل نکرد اما هم هیات آمریکایی و هم ما درک واقعی‌تری از هم پیدا کردیم.در مذاکرات با میانجی بعضا سو تفاهم هایی بوجود می‌آمد مثلا آزاد سازی دارایی ها یکی از همین موضوعات بود.ولی در مذاکرات مستقیم بهتر همدیگه را درک کردیم. @taghaviniaa
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥قالیباف: با موشکی که اف۳۵ را هدف گرفتیم، دشمن به توان فنی ما پی برد 🔹حتما در جنگ تحمیلی سوم در حوزه آفندی و حوزه طراحی یک سر و گردن از گذشته قدرتمندتریم و در میدان آن را دیدیم.امروز مردم ما نسبت به جنگ قبلی پاکارتر هستند اکنون نزدیک به ۵۰ شب است که هر روز در خیابان هستند. 🔹در حوزه فنی حدود ۱۸۰‌پهباد را اصابت قرار دادیم که در جنگ قبلی در حوزه پدافند چنین قابلیتی نداشتیم همه این اتفاقات در چند ماه رخ داده است.اصابت قرار دادن اف ۳۵ یک اتفاق نیست عملیاتی در ابعاد مختلف فنی و طراحی است و با موشکی که در نزدیکی آن‌ هواپیما (اف۳۵) منفجر شد دشمن فهمید ما چه قابلیتی داریم و چه سمتی پیش می رویم. @taghaviniaa
🔴فرمانده و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در ایکس صفحه‌ای ندارند 🔹روابط عمومی سپاه در پی انتشار مطالبی به نقل از فرمانده و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در ساعات گذشته اعلام کرد سردار سیدمجید موسوی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در ایکس(توییتر سابق) هیچ صفحه‌ای نداشته و تنها صفحه رسمی‌شان در سکوی UpScrolled است. 🔹در این اطلاعیه از مردم خواسته شده اخبار و اظهارات مربوط به سپاه و فرماندهان سپاه را از طریق وبگاه sepahnews.ir یا کانال بله، ایتا، روبیکا و سروش روابط عمومی سپاه به نشانی sepahnews رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند. 🔹روابط عمومی سپاه همچنین اعلام کرده دشمن با راه اندازی صفحات جعلی به نام فرماندهان سپاه در فضای مجازی به دنبال کسب اعتبار برای این صفحه ها در دراز مدت و انتقال پیام دروغین به نام آنان در لحظات حساس نبرد با دشمن آمریکایی - صهیونی است. @taghaviniaa
🔴 قالیباف: ترامپ درخواست آتش‌بس کرد زیرا ما در میدان نبرد پیروز بودیم ● ترامپ به هدف خود که تغییر رژیم و نابودی توان تهاجمی و موشکی ما بود، نرسید؛ ایران ونزوئلا نیست. @taghaviniaa
🔴ادعای مضحک بعد از ناکامی در بازگشایی تنگه هرمز: ما از بسته شدن تنگه هرمز ضرر نمی‌کنیم 🔹رئیس جمهور تروریست آمریکا:ایران از بستن تنگه روزانه ۵۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند، اما ما هیچ چیزی از دست نمی‌دهیم. ایران دیروز در تنگه هرمز اقدام به تیراندازی کرد که نقض آشکار توافق آتش‌بس به شمار می‌رود.آن‌ها خیلی سریع و به‌سادگی مجبور به تسلیم خواهند شد، و اگر توافق را نپذیرند، این افتخار نصیب من خواهد شد که آنچه لازم است انجام دهم. 🔹ما پیشنهادی منصفانه و قابل قبول به ایران ارائه می‌دهیم و امیدواریم آن را بپذیرد؛ اما اگر این کار را نکند، همه نیروگاه‌ها و پل‌ها را نابود خواهیم کرد.نمایندگان ما شامگاه فردا برای انجام مذاکرات راهی اسلام‌آباد خواهند شد. کشتی‌های زیادی برای بارگیری به سمت ایالات متحده در حرکت هستند و این به لطف سپاه پاسداران ایران است.عجیب است که ایران اعلام می‌کند تنگه هرمز را بسته، در حالی که محاصره ما عملاً آن را از قبل بسته است. @taghaviniaa
🔴سی‌ان‌ان ادعا کرد: تیم ایرانی سه‌شنبه برای مذاکره با آمریکا وارد پاکستان می‌شود 🔹شبکه خبری سی‌ان‌ان روز یک‌شنبه به نقل از منابع ایرانی مطلع از مذاکرات مدعی شد یک هیئت از تهران روز سه‌شنبه برای مذاکره با واشنگتن وارد پاکستان خواهد شد. این در حالی است که تا پایان توافق آتش‌بس دو هفته‌ای بین دو کشور چند روز بیش‌تر باقی نمانده است.منابع انتظار دارند که این تیم همان تیم دور قبل باشد که شامل سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، می‌شد. @taghaviniaa
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناسان فرانسوی: 📍ترامپ کاملاً در تنگنا قرار گرفته، خود را در موضوع ایران در بن‌بست گرفتار کرده و دقیقاً نمی‌داند چگونه از آن خلاص شود/او برای رسیدن به توافق، گویی برای لقمه‌ای نان به ایرانی‌ها التماس می‌کند/وقتی می‌بینیم که تورم در ایالات متحده دوباره در حال اوج‌گیری است فکر می‌کنم ترامپ حق دارد نگران باشد و احتمالاً همین موضوع باعث شده که برای پایان دادن به این غائله عجله داشته باشد... @taghaviniaa
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اذعان صریح تحلیلگران غربی؛ آمریکا مقابل ایران شکست خورد! 🔺تحلیلگر نظامی اسکای نیوز؛ ایران اهرم‌های قوی‌تری از همیشه در اختیار دارد! 🔹شان بل تحلیلگر نظامی شبکه اسکای نیوز: زمان به نفع ایران است تا آمریکا. ایران الان اهرم فشار بیشتری، برگ برنده بیشتری نسبت به همیشه دارد. احتمالا حتی دست برتر را در اختیار دارد، ترامپ نیاز به خروج دارد ایران هنوز پابرجاست و کنترل تنگه را در دست دارد. @taghaviniaa
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥افسر پدافند سپاه: قطعات موشک‌هایی که رهگیری می‌شود برای تبدیل تکنولوژی به متخصصان سپرده می‌شود. @taghaviniaa