🟢 تصوری نادرست درباره سعادت در دنیا و در آخرت
🔹 شاید منطق خیلی از ما همین باشد که ای مردم! یکی از دو بدبختی را اجمالًا باید بپذیرید، یا بدبختی در دنیا و یا بدبختی در آخرت. خدا حاضر نیست که ببیند شما هر دو خوشبختی را دارید.
🔸این ضد تعلیمات انبیاست. نمیخواهم بگویم ضد تعلیمات فقط قرآن است؛ ضد تعلیمات انبیاست از جمله خود عیسی مسیح(ع).
🔹 امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه میفرماید: انَّ الْمُتَّقینَ ذَهَبوا بِعاجِلِ الدُّنْیا وَ آجِلِ الْاخِرَةِ؛ متقین، هم سعادت دنیا را میخواهند هم سعادت آخرت را.
🔸 اشتباه این است که ما خیال میکنیم گناهان به دلیل اینکه سعادت است گناه است ولی سعادت دنیا، در صورتی که اساس این منطق در اسلام بر این است که گناه فقط به دلیل اینکه بدبختی است گناه است. البته میان خوشبختی در دنیا و تسلیم لذتهای فوری شدن باید تفکیک کرد.
📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۱۶۸
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
🌳 حفظ محیط زیست جزو تعالیم اسلام است
🌱 نگاهی به اهمیت محیط زیست از دیدگاه رهبر انقلاب
🔻 تخریب محیط زیست، از آن چیزهائی است که ضربهاش را یک ملت، یک منطقهی جغرافیائی، گاهی همهی دنیا در وقتی احساس میکنند که دیگر قابل جبران نیست. مسئلهی محیط زیست، بسیار مسئلهی مهمی است. اسلام هم بر روی محیط زیست خیلی تکیه کرده است. حفظ محیط زیست، رعایت محیط زیست، این چیزی که امروز دنیا به آن دست یافته، از جملهی چیزهائی است که جزو تعالیم اسلام است. ۸۹/۰۱/۰۹
#درخت_برای_زندگی
🔺️ بخشی از شمارهی دویستوهفتاد و هشت هفتهنامهی خط حزبالله
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
✳ عالم آخرت جنس حیات انسان است
🔻 #بهشت ظهور #عقيده و #عمل است، برای همين هم در و ديوار بهشت حرف میزنند. چون #جان_انسان آنجا ظاهر است. بهشت و جهنّمش -هر دو- «تَطَّلِعُ عَلَي الْاَفْئِدَه» است، یعنی از #قلب ما به بيرون ظهور میکند، و لذا جنس #حيات است، مثل حالات قلبی؛ در آیهی ۶۵ سورهی عنكبوت هم فرمود: «اِنَّ الدّارَ الْآخِرَةِ لَهِي الحیوان»؛ یعنی نظام عالم آخرت سراسر حیات است، یعنی جنس #حیات_انسان است.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «ماه رجب، ماه یگانهشدن با خدا»
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مستکبر و مستضعف کیست؟🔸
مستضعفِ اسلام، فقیر و دون نیست؛ مستضعفِ اسلام «لایُرِیدُونَ عُلُواً» است (کسانی که در زمین اراده علوّ و فساد و سرکشی ندارند).
داوود مستضعف بود و بلعم باعورا مستکبر. خوراک بلعم قُرصی نان جو بود و خانهاش غاری و هیچیک از نعمات دنیایی در اختیارش نبود؛ اما مستکبر به شمار میآمد؛ چون وقتی سلطان محل از او میخواهد که مومنان را نفرین کند،
نمیتواند نظر سلطان درباره خودش را دستکم بگیرد.
میگوید پادشاهی با افراد محترم دربارش، در معبد من حاضر و به من معتقد هستند و پیش من حاجتی آوردهاند. اگر من حاجتشان را رد کنم، آنها به من بیعقیده میشوند. او نمیتواند بیعقیده شدن مستکبری به خودش را تحمل کند.
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr