#سلام_امام_زمانم
📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ...
🌱 سلام بر تو ای فرزند امامان هدایتگر!
سلام بر تو و بر روزی که واژه واژه، هدایت را معنی میکنی برای قلبهای تشنه هدایت...
#مولایمن
بـی تـو تمــام قافیـه ها لنـگ میزند
دنیا به شیشهی دل من سنگ میزند
ساعت به وقت غربتتانگشته اسٺکوک
حالا مدام در دل من زنگ میزند ...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
♨️چه کسی با #امام_زمان دوست تر است؟!
💠 آیت الله بهجت قدس سره:
🔸آن کسی با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دوستتر است که بعد از اتیان(انجام دادن) واجبات و ترک محرمات و طاعت خدا در واجبات و محرمات، برای فرج او (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیشتر #دعا کند.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تجلی علوّ
🔹 در مسئله #عظیم و #اعلیٰ که «سبحان ربی العظیم» را در رکوع می گوییم و «سبحان ربی الاعلیٰ» را در سجده می گوییم، مستحضرید که به عکس آن هم جایز است؛ یعنی اگر ما در رکوع بگوییم: «سبحان ربی الاعلیٰ»، درست است یا در سجده بگوییم: «سبحان ربی العظیم»، درست است؛
منتها حالا تناسب این است که انسان هر چه پایین تر می رود، #عظمت_خدا را بیشتر احساس می کند.
🔹 هر چه ما خودمان را ببینیم یا دیگران را ببینیم، عظمت خدا نزد ما آن چنان جلوه نمی کند و وقتی #خودمان_را_ندیدیم و دیگران را هم ندیدیم، عظمت خدا نزد ما بیشتر جلوه می کند.
🔹 ما وقتی به #سجده رفتیم به زمین افتادیم به خاک نزدیک تر شدیم، #عظمت_الهی را بیشتر احساس می کنیم، می گوییم: «سبحان ربی الاعلیٰ»
و وقتی خمیده، با یاد و نام خدا به سر می بریم، میگوییم: «سبحان ربی العظیم».
🔹 عظیم بودن با #اعلیٰ بودن فرقی هم دارد؛ اعلیٰ یعنی او از ما دور است، عُلُوّی دارد که با بُعد همراه است اما #عظیم، بُعد را نمی رساند.
ما وقتی به خاک می افتیم، علوّ خدا را بهتر درک می کنیم و می گوییم: «سبحان ربی الاعلی و بحمده».
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - #تقویم_شهادت
🔷 بیعت خواهی مجدد ابوبکر از امیرالمؤمنین علی علیه السلام؛
🔹 سلیم بن قیس به نقل از سلمان، اولین بیعت خواهی ابوبکر را پس از رفتن امیرمؤمنان و حضرت صدیقه طاهره به در خانه مهاجر و انصار و هنگام جمع قرآن دانسته است.
🔹 از ادامه این نقل، چنین برمیآید که پس از عرضه قرآن توسط امیرالمؤمنین(ع) و به تحریک #عمر، ابوبکر کسی را برای بیعتخواهی به در خانه امام فرستاد. فرستادهٔ ابوبکر طی #دو_نوبت به درِ خانه امام آمد و پیغام ابوبکر را رساند. اما با پاسخ منفی و قاطع امام مواجه شد. از این رو، غاصبان خلافت آن روز را صبر کردند.
🔶 استنصار مجدد امیرالمؤمنین علی علیه السلام از مهاجرین و انصار؛
🔸 به گفته سلمان فارسی، هنگامی که شب فرا رسید، امیرالمومنین حضرت فاطمه را بر مرکبی سوار کردند و دست حسنین را گرفتند و به در خانه #تمام_اصحاب_رسول_خدا(ص) مراجعه کردند و یاری خواستند، اما باز هم معدود افرادِ طرفدارِ حضرت پاسخ مثبت دادند.
🔸 نکته قابل تأمل در این بخش از گزارش سلمان این است که به گفته وی، در این نوبت از یاریخواهی، حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما به در خانه تمام #صحابه رفتند، در حالی که نوبت اول تنها به در خانه #بدریون مراجعه کرده بودند. در اینجا با دو پرسش جدی مواجه هستیم؛
1⃣ چرا در نوبت اول از یاری خواهی، آن دو بزرگوار تنها به در خانه بدریو مراجعه کردند، اما در این نوبت، به در خانه همه صحابه رفتند؟
2⃣ آیا اصلاً این امکان وجود دارد که امام علی و همسر حاملهشان و دو فرزند خردسالشان، طی سه شب، در نوبت اول به در خانه تمام بدریون، و طی یک شب در نوبتِ دوم به در خانه تمام اصحاب مراجعه کرده باشند؟
🔻 در پاسخ به نخستین پرسش، میتوان گفت: چه بسا در نوبت اول، تعداد زیادی از صحابه به علت حضور در اردوگاه سپاه اسامه، در خارج مدینه به سر میبردند و امکان مراجعه به آنان فراهم نبوده. از این رو تنها به حاضران از بدریون در مدینه بسنده شده است؛ اما در نوبت دوم با توجه به بازگشتِ سپاه اُسامه، امکان یاریخواهی از همه اصحاب حاضر در مدینه فراهم بوده است.
🔺 در پاسخ به پرسش دوم میتوان گفت: مراد از مراجعه به در خانه همه بدریان یا همه صحابه مراجعه به افراد شاخص و دارای نفوذ، همچون سران و روسای قبایل بوده است؛ چرا که با وجودِ تعالیم اسلام و تلاشهای رسول خدا برای مقابله با گرایشهای قبیلهای، باز هم روحیات قبیله گرایانه جاهلی در میان مهاجران و انصار به وفور یافت میشد. بنابراین، با اقبال شیخ قبیله، افرادِ تابع او نیز اقبال و با ادبارِ او ادبار داشتند. شواهد متعددی دال بر وجود چنین روحیهای در میان صحابه میتوان ارائه کرد.
📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۱۰۲
#فاطمیه
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
◾️روز شمار حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها - #تقویم_شهادت
🔷 استنصار مجدد امیرالمؤمنین علی علیه السلام از مهاجرین و انصار ـ۲
🔹 در ادامه نقل سلیم از سلمان میخوانیم: امیرالمؤمنین پس از یاری خواهی و دریافت نکردن پاسخِ مناسب، ملازم خانه شدند و این بار نیز مجدداً با تحریک عمر، قنفذ را برای بیعت خواهی به در خانه حضرت فاطمه فرستادند. وی و گروه همراهش طی #دو_نوبت برای بیعت خواهی به درِ خانه حضرت فاطمه سلام الله آمدند، اما پاسخ مثبت دریافت نکردند، و برای سومین نوبت، خودِ عُمَر با #هیزم آمد که به فاجعه بزرگ تاریخ منجر شد ...
🔹اما تاریخِ این دو حادثه (بیعتخواهی و یاریخواهی مجدد) چه زمانی بوده است؟
❗️در گزارش سلمان و هیچ گزارش دیگری به تاریخ دقیق این وقایع اشاره نشده است. اما با محاسبه زمان حرکت لشکر اُسامه و طول زمان رفت و برگشت آنان، به نظر میرسد این اقدام قریب #پنجاه روز پس از شهادت رسول خدا رخ داده باشد.
🔻 دقت در متن گزارش مزبور به خوبی بیان کنندهٔ آن است که این مراجعه به در خانهٔ اصحاب، حتماً پس از بازگشت سپاه اسامه بوده؛ زیرا در گزارش اول، آمده است: حضرت به سراغ تمامی اصحاب رسول خدا رفتند. و اگر قرار باشد رفتن به در خانه مهاجر و انصار پیش از بازگشت لشکر اسامه اتفاق افتاده باشد این سوال پیش میآید که پس چه کسانی لشکر اسامه را تشکیل داده بودند؟
🔺همین مطلب در دو گزارش دیگر نیز مطرح است؛ زیرا یا باید بگوییم هیچ یک از بدریون و اولین ایمان آورندگان به پیامبر خدا در لشکر اسامه حاضر نبودند که این مسئله بسیار بعید به نظر میرسد و با اسناد تاریخی نیز سازگار نیست، یا دست کم برخی از آنان در لشکر اسامه حضور داشتند که در این صورت، حضور حضرت در خانه تمامی آنان تا زمان بازگشت لشکر اسامه باید به تاخیر افتاده باشد.
📚 حقیقت مکتوم، محمد میرزامحمدی، ص۱۰۳
#فاطمیه
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
04.Nisa.026.mp3
1.28M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه #نساء، آیه ۲۶- استاد #قرائتی
🍃 يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَ يَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
⬅️ خداوند مىخواهد (با اين قوانين، راه سعادت را) براى شما آشكار سازد و شما را به سنّتهاى (خوب) پيشينيانتان راهنمايى كند و شما را (با بيان احكام) از گناه پاك سازد و خداوند، دانا و حكيم است.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کتاب مبین
🔹 می فرماید ما این قرآن را برای همه مردم نازل كردیم، لذا آن مطالب عقلی را در قالب مَثَل، برای توده مردم قابل فهم می كنیم؛ آن حقیقت را با مَثَل و داستان، رقیق می كنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم.
🔹 اینكه فرمود: ﴿وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنّاسِ فی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ﴾ یا می فرماید: ﴿وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنّاسِ فی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ﴾، برای اینكه همه مردم كه جزء حكما و فقها و علمای درس خوانده نیستند.
🔹 هیچ مطلبی در قرآن نیست كه قابل فهم برای ساده ترین عضو جامعه نباشد؛ اما آیات فراوانی است كه برای حكما هم به آسانی قابل درك نیست.
همان مطلب عمیق را قرآن كریم به صورت یك مَثَل ساده ذكر می كند تا توده مردم بفهمند.
🔹 بین این دو مطلب فرق است:
ـ یكی اینكه در قرآن آیاتی هست كه بسیاری از خواص به آسانی نمی فهمند؛
ـ یكی اینكه هیچ مطلبی _ هیچ مطلب یعنی هیچ مطلب نه یعنی هیچ آیه _ در قرآن نیست كه توده مردم نفهمند، زیرا مضمون همان آیات «صعب المنال» و دیریاب، به صورت یك مَثل و داستان، رقیق می شود، تا همه بفهمند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
#سلام_امام_زمانم
🌼السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ
💎سلام بر تو ای فرزند امامان هدایتگر!
سلام بر تو و بر روزی که واژه واژه، هدایت را معنی میکنی برای قلبهای تشنه هدایت...
#مولایمن
محراب لحظه های دعايت چه ديدنیست
قرآن بخوان چقدر صدايت شنيدنیست...
آقا بگو قرار شما با خدا کی است؟
آيا حيات ما به زمانت رسيدنیست؟
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
🚨وزارت دفاع سوریه:
ما به زودی برای بازپس گیری همه مناطق و آزادسازی آنها از دست تروریسم به یک ضد حمله خواهیم رفت.»
#سوریه
╭═══ೋ•☆ۣۜۜ፝•ೋ═══╮
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
╰═══ೋ•☆ۣۜۜ፝•ೋ═══╯