eitaa logo
تحلیل استراتژیک سینما
85 دنبال‌کننده
158 عکس
26 ویدیو
5 فایل
در این کانال سینما مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد ارسال پیام @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل استراتژیک سینما
بخش دوم از دو بخش نکتهٔ دیگر بازی هادی حجازی‌فر ایفاکننده نقشهای متنوع دفاع‌مقدسی در این تله‌فیلم بجای یک پزشک زن‌ذلیل الکلی است همه می‌دانیم که این نوع تغییر فاز صدوهشتاد درجه‌ای پذیرش نقش برای یک هنرپیشه ژانر ارزشمند دفاع مقدس  تخریب شخصیتهای قهرمان‌گونهٔ شکل گرفته در ذهن مخاطب است حتی در خود غرب نیز جایگاه نقشهای قبلی در ذهن مخاطبان را که توسط یک هنرپیشه شکل گرفته حفظ می‌کنند بعنوان نمونه تام‌کروز هنرپیشه استراتژیک‌ترین فیلمهای هالیوود همچون عملیات غیر ممکن  و تاپ‌گان در نقش آدمهای منفی و ضعیف ظاهر نمی‌شود جای آن دارد که مسؤولان فرهنگی به پاسداشت سرمایه تمدنی بجای مانده از بزرگان ادب و فرهنگ این مرز و بوم همچون رودکی ، مولوی ، سعدی ، حافظ و فردوسی تا نیما یوشیج ، سهراب سپهری و شهریار در مقابل این قلم‌های هرزه سیاست مستحکمی اتخاذ کنند چرا که این‌گونه ادبیات نازل ذائقه مخاطب ایرانی را تضعیف و خوارپسند می‌کند
تحلیل استراتژیک سینما
تحلیل فیلم آقای کلاین ۱۹۷۶ کارگردان جوزف لوزی به تهیه کنندگی آلن دلون ساخت فرانسه فیلم آقای کلاین ماجرای مردی مسیحی به نام رابرت کلاین است  که به خاطر شباهت اسمی با یک فرد یهودی مورد تعقیب پلیس فرانسه که نماینده گشتاپو است قرار می‌گیرد وی به همین دلیل در جستجوی مرد هم نام خود یعنی رابرت کلاین بدلی می رود تا اینکه سر از قطار اخراج یهودیان از فرانسه در می‌آورد فیلم آقای کلان یک تصویر تمام عیار از یک یهودی منفور در یک کشور اروپایی یعنی فرانسه است فیلم آقای کلاین شعار نمی‌دهد ، پرحرفی نمی‌کند بلکه تماماً تصویر و سینمای محض است یک فیلم تمام عیار فرانسوی است اگرچه جوزف لوزی آمریکایی آن را کارگردانی کرده است ولی به شدت از مکتب سینمای اصیل فرانسه تبعیت می کند بازی درخشان آلن دلون باعث می شود که مخاطب آهسته آهسته خود را در وسط ماجرا ببیند و هر لحظه خودش را جای شخصیت اصلی که دچار یک مخمصه ناخواسته شده بگذارد مخمصه ای که یک فرد یهودی فقط به دلیل تشابه اسمی برای او درست کرده است و یا شاید اسم و هویت او را دزدیده است ماجرا از زمانی شروع می شود که یهودیان ساکن فرانسه اشیا گران قیمت خود را حراج می‌کنند تا آن کشور را از ترس غربالگری فراگیر در اروپا ترک کنند در این میانه یک فرد غیر یهودی به نام رابرت کلاین با بازی آلن‌دلون که دلال اشیا عتیقه است فقط به دلیل تشابه اسمی یهودی انگاشته می‌شود او کنجکاوانه دنبال بدل خودش یعنی رابرت کلاین یهودی می‌گردد البته با سرنخ هایی که شخص بدلی برای او می‌فرستد رفته رفته ما و آقای کلاین مسیحی متوجه می‌شویم آن فرد یهودی مردی فرصت‌طلب و زن‌باره است که از یک سو با زنان متأهل و ثروتمند رابطه عاشقانه برقرار می‌کرده و از سوی دیگر دختران فقیر زیباروی را به دام می‌انداخته است در هر دو حالت آنها را رها کرده و باعث افسردگی و نابودی آنان می‌شود در قسمتی از فیلم آقای کلاین ما با زن متأهلی آشنا می‌شویم که گویا احساساتش بازیچهٔ رابرت کلاین یهودی شده است ، این زن که خود از اشراف یهودی است، هوسبازانه دنبال مردان خوش‌قامت است کارگردان فیلم آقای کلاین با این تکه داستان به ما می‌فهماند که خیانت و هوسرانی در بین زن‌های یهودی امری رایج است فیلم برای آنکه ما را با عمق سیاه شخصیت بدلی یعنی رابرت کلاین یهودی آشنا کند پای سگ او را به میان می‌کشاند که بی رحمانه در خیابان‌ها رها و سرگردان شده است ، سگی زیبا از نژادی اصیل سگ رها شده به سرعت با رابرت کلاین اصلی انس می‌گیرد و بسیار وفادارانه پا به پای او تا خانه‌اش قدم می‌زند گویی او هم مانند دیگران قربانی این فرد خبیث است در ادامه ، فیلم ما را به آپارتمان بسیار کثیف رابرت کلاین یهودی می‌کشاند جایی که بیشتر شبیه یک خوک‌دانی است تا منزل، دخمه ای برای سوء استفاده از زنان بی‌گناه ، و این را کارگردان چقدر هنرمندانه با نمایش یک لنگه چکمه سفید زنانه به تصویر می‌کشد لنگه چکمه‌ای سفید که گوشه‌ای افتاده و رابرت کلاین مسیحی ترجیح می دهد آن را داخل کمد و دور از انظار قرار دهد ، نشانه ای از معصومیت زن بی‌گناه اروپایی که مورد سوء استفاده یهودیان سازمان‌یافته قرار می‌گرفته است گویی گرگی زنی را بلعیده و فقط یک لنگه چکمه‌ از وی باقی مانده است فیلم تلاش دارد تا مسئله نفرت اروپاییان از یهودیان را موشکافانه به تصویر بکشد فیلم آقای کلاین این مسأله را تبیین می‌کند که اگر در جنگ جهانی دوم ارتش آلمان به همکاری داوطلبانه دولتهای اروپا یهودیان سازمان یافته یا همان صهیونیستیهای اروپا را به سمت شرق گسیل داشت دلیلش فقط و فقط به خاطر رذالت اخلاقی خود آن یهودیان بود و نه چیز دیگر چرا که مذهب و مسلک به انحراف کشیده‌شده‌شان به آنان تلقین کرده بود فقط یهودیان انسان‌اند و دیگران حیواناتی انسان‌نما بوده که در خدمت یهودیان می‌باشند فیلم آقای کلاین به زیبایی و البته محتاطانه  رفتار آدمی با این عقاید افراطی را به نمایش می‌گذارد اگرچه حتی یک بار هم چهره این فرد یهودی را نمی‌بینیم در انتها رابرت کلاین مسیحی با اصالت فرانسوی که به اشتباه توسط پلیس فرانسه بازداشت شده به دنبال رابرت کلاین یهودی سوار قطار اخراج یهودیان از اروپا می‌شود این پلان نهایی استعاره‌ای زیبا از این مطلب است که فرانسه و در اصل اروپا در جنگ جهانی دوم قربانی اعمال جنایتکارانه یهودیان سازمان یافته و بزهکار یعنی صهیونیستها شدند
هدایت شده از N.M
38.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اختاپوسی با شش بازو 🔻 موساد جنگ اطلاعاتی‌اش را با سینمایش به رُخ میکشد! سازمان اطلاعاتی ۸۵ میلیونی با روش کار این اختاپوس صهیونی باید آشنا شود. @StrategicNews_ir
تحلیل استراتژیک سینما
تحلیل فیلم گوبلز و پیشوا ۲۰۲۴ کارگردان یوآخیم آلانگ ساخت آلمان و اسلواکی فیلم ماجرای به هم پیوستن هیتلر و دکتر گوبلز مثلاً مغز متفکر تبلیغات آلمان نازی است که ظاهراً اتحاد این دو نفر باعث حمایت مردم اروپا از طرح اخراج یهودیان تا آخرین لحظه جنگ جهانی دوم شد این فیلم انگیزه هیتلر را از آغاز جنگ دوم جهانی همانا اخراج یهودیان سازمان‌یافته یعنی صهیونیست‌ها از کل اروپا فرض می‌کند و این فرضیهٔ صحیح را تا آخر جنگ در پیش چشم هیتلر قرار می‌دهد فیلم آلمانی گوبلز و پیشوا یک اغراق هدفمند است داستان فیلم ظاهراً می‌خواهد بگوید که اگر در جنگ جهانی دوم یهودیان آنچنان در اروپا منفور شده بودند که در اخراج آنان مردم و مسئولین اروپایی با ارتش آلمان نهایت همکاری را داشتند دلیلش فقط نبوغ دکتر گوبلز معاون تبلیغات هیتلر در سیاه‌نمایی یهودیان بوده است، آن هم با استفاده از فیلم و سینما و تبلیغات و نه چیز دیگر یعنی فیلم می‌خواهد بگوید گوبلز عامل اصلی ایجاد تنفر از یهودیان در کل اروپا بوده است و الّا یهودیان انسانهایی مظلوم و سر‌به‌زیر بوده و هیچ آسیبی به کسی نمی‌رسانده‌اند ولی این گفته را چنان با تکنیک های سینمایی و تصویری اغراق آمیز مطرح می‌کند که برای توی مخاطب این سوال پیش می‌آید که چگونه ممکن است چهار تا فیلم و سخنرانی و روزنامه بتوانند کل اروپا را همدست هیتلر در اخراج یهودیان کنند ؟ یکی از دلایلی که می‌توان پی به اغراق تعمدی فیلم برد انتخاب هنرپیشه نقش دکتر گوبلز و بازی بسیار هنرمندانه وی در نشان دادن بی استعدادی و فرصت طلبی دکتر گوبلز واقعی است این بازیگر و بازی دقیق او مخاطب را به شک می‌اندازد که یک‌چنین آدم ضعیف‌النفسی چگونه میتواند چنان قدرت تبلیغاتی را در کل اروپا در طی سالهای جنگ دوم جهانی مدیریت کند؟ فیلم با اغراق بیش از حد در طرح داستانِ تاثیر گوبلز بر اروپاییان در اخراج یهودیان ، مخاطب را نسبت به کل این افسانه دچار تردید می‌کند که به راستی نکند خود یهودیان رفتاری منزجرکننده و آسیب‌زا داشته‌اند که با اولین جرقه همه آحاد مردم دست به دست هم داده‌ تا آنان را از اروپا به سمت شرق دیپورت کنند این فیلم در دفاع بسیار اغراق آمیزش از تئوری تاثیر گوبلز بر ایجاد تنفر از یهودیان ، انسان را یاد این جمله دکتر شریعتی فقید می‌اندازد که اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید خوب به آن حمله نکنید بلکه بد از آن دفاع کنید و فیلم آلمانی گوبلز و پیشوا چه هنرمندانه حقیقت‌نمای جعلی قربانی بودن یهودیان را به سخره گرفته است
قاتل هر روز و هر شب جان انسانهای بی‌گناه را می‌گیرد و هر روز و هر شب پیشنهاد جدیدی برای خندیدن دارد به‌راستی چرا و چگونه این هم‌آهنگی رخ می‌دهد؟ پی‌نوشت : سالهای آخر دوم مملو از فیلمهای مستهجن شده بود که ناگهان مردم سینما را کردند
تحلیل استراتژیک سینما
تحلیل فیلم حضور ۱۹۷۹ کارگردان هال اشبی ساخته آمریکا بازیگران نقش اول مرد و زن : پیترسلرز شرلی مک‌لین داستان فیلم داستان فیلم دربارهٔ چَنس، باغبانی فاقد هویت و شناسایی است که هرگز پایش را از خانه‌ای که در آن باغبانی می‌کرده‌است بیرون نگذاشته و دنیای خارج برای او تنها از دریچه تلویزیون معنا دارد. بعد از مرگ صاحبخانه، چَنس به اجبار از خانه بیرون می‌رود و طی دورانی تا حوادث ریاست جمهوری آمریکا پیش می‌رود فیلم حضور واقعیت بی‌پردۀ عمق حماقت و بلاهت سردمداران کشور آمریکاست فیلم کمدی درام حضور ، دو لایۀ پنهان و آشکار آمریکا را به تصویر می‌کشد و آنها را احمق های درجه یک جلوه می‌دهد، احمق هایی که یک هالوی به‌تمام معنی را به عنوان آدمی فرهیخته و اندیشمند باور می‌کنند و او را چنان بال و پر می‌دهند که می‌شود گزینه اول شورای فراماسونی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فیلم حضور می خواهد بگوید که کشور آمریکا مملو از آدم هایی زودباور است که به راحتی فریب یک آدم بی‌سواد و کندذهن را می‌خورند، آدمی که کم‌حرفی او تنها محافظ عدم نفوذ آدم‌ها به واقعیت بی‌مایه اش است فیلم حضور اگرچه طنز است ولی طنزی گزنده بر پیکره رسانه‌ای آمریکا که آدم‌هایی را در خودش جای داده بی‌نهایت احمق و آدمهایی احمق هم تربیت می‌کند فیلم حضور همچنین خیلی صریح اعلام می‌دارد که رئیس جمهور آمریکا منتخب مردم نیست، بلکه منتخب چند ابرسرمایه‌دار پول پرست است که زیر پرچم سازمانی به نام انجمن فراماسونری جمع شده‌اند تا بتوانند پول ، قدرت و امکانات بیشتری جمع و جلب کنند بازی زیبا و قابل تحسین پیترسلرز یکی از برترین کمدین های تاریخ سینما این فیلم سیاسی به ظاهر طنز را بسیار دیدنی و جذاب کرده است یکی از پیام‌های بارز این فیلم این است که انسان هالو و تهی‌مغز امروزی ساخته و پرداخته تلویزیون است که دهه هفتاد میلادی اوج تاثیرگذاری این رسانه بر انسان غربی بود ما در همین دهه هفتاد میلادی شاهد فیلم اندیشمندانۀ شبکه هستیم که انتقادی صریح بر دروغ پردازی شبکه‌های تلویزیونی بود قابل ذکر است که فیلم قدیمی حضور در واقع دستمایه اصلی فیلم‌نامه سریال مرد هزار چهره ساخته مهران مدیری بوده است، سریالی که از این فیلم زیبا و پرمحتوا به طرزی ناشیانه کپی برداری کرده است
از سه‌گانهٔ زر و زور و تزویر ، تزویر است که زر را هم جمع میکند تا زور را تقویت کند که رباخواری از طریق بانک‌گردانی را در رأس امور خود در سراسر جهان قرار داده بودند ، بعد از اختراع سینما فتح این سنگر را نیز مأموریت اصلی جهانی خود قرار دادند اکنون و اینجا با این‌همه سکوت اهل سینمای ایران در جنایات اسرائیل و یا اتفاقات تروریستی در وطن ، نباید شک کرد که در نیز جدید‌الاسلام به همراه ، عموم مشاغل سینما را اشغال کرده باشند پی.نوشت: مکالمهٔ روان محسن تنابنده به زبان عبری در فیلم محمد رسول الله صل الله علیه و آله و سن‌پترزبورگ قابل توجه و بررسی است همچنین اهدای فیلم سرب توسط مسعود کیمیایی به یهودیان پراکنده در جهان
تحلیل استراتژیک سینما
زوتوپیای فرویدی تحلیل فیلم آخرین جلسه فروید ۲۰۲۳ کارگردان متیو براون ساخته مشترک آمریکا و انگلستان بازیگران آنتونی هاپکینز متیو گود لیو لیزا فرایز فیلم آخرین جلسه فروید در واقع صورت‌جلسهٔ سینمایی یک ملاقات خیالی بین زیگموند فروید، روان‌شناس یهودی خداناباور و سی‌اس‌لوئیس، پژوهشگر مسیحی و نویسنده الهی‌دان انگلیسی است فروید، روانشناس یهودی الاصل اتریشی در آغاز قرن بیستم مشهورترین و البته مخرب‌ترین نظریه انسان‌شناسی‌اش را به عنوان پایه علم روان‌شناسی معرفی کرد نظریهٔ فروید یهودی این بود: عموم اختلالات بشر که منجر به عدم دستیابی به سعادت و آرامش روان است همانا سرکوب نمودن غرایز جنسی است و سپس فروید به‌عنوان راه حل، این چاه را پیش پای بشریت گذاشت : باید برای آزادی فکر و ذهن انسان، کنترل‌های مذهبی و اجتماعی را از سر غریزه جنسی برداشت تا فرد با فکری منبسط و ذهنی خلاق به رشد، پیشرفت و سعادت برسد لازمه پذیرش این نظریهٔ بسیار وسوسه انگیز، طرد کامل عقاید مذهبی و عرف‌های اجتماعی بود، لذا جامعه سکولار غربی که چند قرن قبل از فروید یهودی خود را از حکومت کلیسای مملو از خرافات رها کرده بود، در یک حرکت سریع، نظریه فروید را عملیاتی و اجرایی نمود بیشترین طرفدارن تئوری آزادی جنسی سرمایه داران بودند که حالا طرح جامعه آزاد یا لیبرال را مستعد دوشیدن بیشتر مردم می‌دیدند حضور زنان در محیط های کاری در کنار مردان و آزادی‌های جنسی باعث ترغیب کارگران به حضور در این نوع مشاغل ولو با دستمزد پایین می‌شد و از سویی دیگر دستمزد پایین زنان تضمین سود بیشتر بود فیلم آخرین جلسه فروید کنکاشی است در شخصیت لامذهب فروید، شخصیتی متزلزل که هیچ دستگیره محکمی برای حفظ تعادل فکری‌اش و نظریات روان‌شناسی‌اش ندارد آنچه تزلزل فروید یهودی را در این فیلم بیشتر از هر چیز دیگر به نمایش می‌گذارد وضعیت نابسامان دختر فروید یعنی آنافروید است که زنی با انحراف علاقه به جنس موافق می‌باشد فروید که حتی قادر نیست مشکل انحراف اخلاقی دختر خودش را با روان‌کاوی و روان‌درمانی حل کند، این مرض را غیر قابل درمان و به عنوان یک مسئله فطری و غریزی معرفی می‌کند فیلم آخرین جلسه فروید به طرزی زیرکانه استیصال پدر و دختر را نسبت به این انحراف هوس‌ناک به تصویر می‌کشد ازدواج آنافروید با همکار هم‌جنسش و تایید فرویدِ پدر در انتهای فیلم، نمادی از عجز و ناتوانی نظریات فروید در شناخت حقیقی انسان و مسائلش معرفی می‌شود در بین روانشناسان امروزی مشهور است که نظریات فروید علم روان شناسی را چند صد سال عقب نگاه داشت و باعث عقب ماندگی بشریت در شناخت واقعی نفس خویش شد آثار ویرانگر مکتب انحرافی فروید یهودی یکی از هزاران صدمه‌ای است که بشریت از تفکرات یهودیان خودبرترپندار دیده است نظریهٔ فروید یهودی ناشی از این دیدگاه افراطی است که فقط یهودیان انسان هستند و بقیه حیوان انسان‌نما می‌باشند، لذا فروید به خود اجازه می‌دهد به‌جای اتوپیا یا مدینه فاضله به زوتوپیا یا باغ‌وحش فاضله بپردازد در زوتوپیای فروید یا همان جامعه لیبرالی (دنیای آزاد) همه در صلح و آرامش همدیگر را شکار می‌کنند، مرد زن را شکار می‌کند و زن مرد را و سرمایه‌دار هردوی این‌ها را لذا عموم آثار سینمای غرب وحشی وحشی در موضوع شکار آدمها توسط همدیگر محدود می‌شود اگر فیلمی به شکار دو جنس مخالف بپرداز فیلم در ژانر درام ، اروتیک (شهوانی) و احساسی تعریف می‌شود و اگر به شکار طبقهٔ ضعیف توسط طبقه سرمایه‌دار بپردازد در ژانرهای وسترن، هیجانی، ترسناک و جنگی گروه‌بندی می‌شود از دیگر صدمات یهود به جامعه بشری بانکداری مبتنی بر رباخواری است که در موضوع این متن نیست و فقط برای جدی بودن صدمات تفکر یهود به آن اشاره گردید