eitaa logo
تحلیل استراتژیک سینما
85 دنبال‌کننده
158 عکس
26 ویدیو
5 فایل
در این کانال سینما مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد ارسال پیام @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل استراتژیک سینما
نقد فیلم خلبان نبردی برای بقا فیلم خلبان ماجرای پرهیجان خلبانی روسی در جنگ جهانی دوم را روایت میکند که پس از سقوط هواپیمایش در محدودهٔ آلمانها خودش را با تحمل مشقات و خطرات فراوان به جبهه خودی میرساند و علیرغم از دست دادن هر دو پایش دوباره به اسکادران هوایی ارتش روسیه میپیوندد در قسمتی از فیلم روسی خلبان دکتر درمانگر اشاره دارد به عدم گزارش دهی انگلیس و این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که آیا آلمان به تنهایی توانست به حومه مسکو برسد یا با کمک خیانتکارانه انگلیس و آمریکا اینهمه پیشرودی داشت در این فیلم تماشایی مرد خلبان که پاهایش را از دست میدهد گویا تمثیلی از خود روسیه است که بخشهایی از سرزمینش همچون اوکراین و آذربایجان را از او جدا کردند اولگا زنی کارگر است که قبل از جنگ هنرمند اپرا بوده و در یک صحنه زورگیری توسط دو دزد مسلح به وسیله مرد خلبان نجات پیدا میکند و در پایان فیلم با او ازدواج میکند این زن با این مشخصات نیز تمثیلی از کشورهای غارت زده توسط انگلیس و آمریکا هستند که روزی مجدداً به آغوش روسیه بازخواهند گشت همچون اوکراین فیلم خلبان این نظریه مهم را ارائه می‌کند که هدف اصلی راه اندازی جنگ جهانی دوم اشغال روسیه یا تکه تکه کردن این کشور پهناور بوده است و باقی ماجراهایش شبیه جنگهای زرگری بوده است این نظریه امروز بیشتر قابل اثبات است چرا که میبینیم تجزیه کشورهای بزرگ به تکه های قابل چپاول اساس کار آمریکا و انگلیس است که توسط مزدوران صهیونیستی آنها عملیاتی میشود
تحلیل استراتژیک سینما
بعد از پخش جهانی فیلم آمریکایی جوکر موجی تب گونه از کارگاههای نقد روانشناسانه این فیلم به راه افتاد که ماحصل آن دفاع از شخصیت روانی جوکر و قربانی اجتماع ناعادلانه دانستن این کاراکتر مریض بود یعنی این نظریه به ذهن جمعی جامعه جهانی خورانده شد که اگر در آینده در هر جای کره خاکی افراد فقیر بر علیه ثروتمندان شورش کردند این یک نتیجه طبیعی است و ما یعنی سینمای هالیوود آن را در سال دوهزارونوزده پیشبینی کرده ایم امروز یعنی اواخر سال دوهزاروبیست و دو اغتشاشاتی در چندین کشور از جمله ایران عزیز خودمان به راه افتاده است که رسانه ها آنها را آشوبهای جوکری نامگذاری کرده اند و من و شما با شنیدن این نام یعنی جوکر بصورت اتوماتیک این افراد طغیان کننده را همان جوکرِ قربانی سرمایه داری میدانیم حال آنکه داستان کاملاً متفاوت است این آشوبها اصلا خودجوش و مردمی نیستند بلکه کاملاً برنامه‌ ریزی شده و تحت مدیریت اتاق فکرهای فریبکار نظام لیبرالیسم هستند همان اتاق فکرهایی که سعی در پاک کردن ردپای خودشان در خلق جوکرهای خشن و یاغی شان دارند با ساخت پرهزینه فیلمهایی خارجی همچون جوکر و سریال داخلی همچون یاغی حتی ظهور یکباره یک برنامه طنز بنام جوکر با حضور سلبریتی های طناز خواسته یا ناخواسته نام جوکر را در ذهن مخاطبان روشن و شعله ور نگه میدارد اینجاست که باید هر دست پختی که از آشپزخانه سینمای هالیوود و غیره خارج میشود را مزمزه کرد و مورد تجزیه و تحلیل همه جانبه قرار داد نباید سینما را صرفاً صنعت تفریح و تفنن تلقی کرد چرا که بارها دیده ایم همین سینما و رسانه پیش قراول و زمینه ساز لشگرکشی های ویرانگر بوده است بعبارتی با دقت در ضربان نبض هر فیلم میتوان در درون ذهن سازندگان آن فیلم رسوخ کرد یعنی با دقت زیاد به آنچه گفته میشود میتوان آنچه مخفی میکنند و نمی‌گویند را شنید
هدایت شده از ایران، شهر خورشید
در اعتراضات اخیر یونان یک پسر 16 ساله توسط شلیک مستقیم پلیس یونان کشته شده است. قبلا بارها عرض کردم بزودی در اروپا ما شاهد بد‌ترین نوع سرکوب ها خواهیم بود. باید دید کی آمریکا سلاح اجتماعی جوکرها را در اروپا فعال می‌کند یا حتی اصلا نیازی به فعال سازی آن است؟ @cityofsun
تحلیل استراتژیک سینما
وقتی نهمین قسمت از پرهیجان‌ترین فیلمهای سریالی تاریخ سینما یعنی سریع و خشن را تماشا می‌کنی دیگر فیلم هندی برایت بی‌معنا می‌شود به خاطر این حجم از خالی بندی مخصوصاً آنجا که با ماشین به فضا می‌روند و تخته‌گاز با یک ماهواره شاخ به شاخ میشوند سرنوشت هالیوود دارد به کجا میرود؟ نویسندگان هالیوود را چه شده است که دیگر قادر نیستند دروغ هایشان را باورپذیرتر به خورد مخاطب بدهند؟ اگرچه ذات سینما دروغ است اما دروغی شیرین و مفرّح و البته با کمی مسامحه قابل باور در واقع سینما شهرزاد قصه گوی هزار و یک شب است که هرشب با یک داستان دروغی و البته خواب آور می آید تا جان خودش را از مرگ نجات دهد اما مدتی است این شهرزاد مو‌طلایی سرزمین هالیوود دارد دروغ های شاخ‌دار سرهم می کند آنچنان که هم خواب را از تو می‌رباید و هم خونش را حلال می کند سینمای غرب مدتی است دیگر جاذبه ندارد داستان هم ندارد شخصیت و قهرمان هم ندارد مدتی است تمام قهرمانان متفرقه گاهی در یک فیلم شلخته دور هم جمع شده و هم‌بازی می‌شوند چیزی شبیه تیم فوتبال دنیا یک بار مرد عنکبوتی در مقابل دکتر استرنج‌لاو قرار می‌گیرد و بار دیگر سوپرمن رفیق مرد آهنی می‌شود شاید هم روزی برسد که همه اینها در مقابل الاغ شِرِک صف‌بندی بکنند این روزها وضعیت عقلانی هالیوود بسیار شبیه وضعیت رئیس جمهورشان یعنی جو بایدن شده است نامتعادل و مضحک و رو به سقوط
ناتوی فرهنگی در سینما یکبار فیلم مجبوریم را تماشا کنید تا بفهمید چگونه می‌شود با پول جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی ایران فحاشی کرد از آن طرف در کشور روسیه فیلمی بسیار شبیه به مجبوریم با نام دکتر لیزا در همان سال دوهزار و بیست ساخته میشود که آن هم در باره حمایت یک خانم دکتر فعال اجتماعی از کارتن خوابها است فیلم روسی دکتر لیزا نیز همچون دوقلوی ایرانی اش تلاش دارد تا چهره ای مملو از تبعیض و فساد را از کشورش بسازد اقای درمیشیان کارگردان فیلم مجبوریم وقتی دیده‌است بیش از این نمی‌تواند ایران را بد جلوه دهد از عصبانیت‌ش فیلم را سیاه سفید عرضه کرده تا سنگ تمام را در سیاه‌نمایی ایران و ایرانیان گذاشته باشد نکته مهم فیلم مجبوریم زیرنویس روسی فیلم بود که خود نشانه‌ی وحشت دشمنان ایران از نزدیکی ملتهای روس‌ زبانِ جداشده از وطن می‌باشد یعنی این زیرنویس روسی در فیلم مجبوریم برای ایجاد ایران‌هراسی در کشورهای روسی زبان به فیلم مجبوریم الحاق شده است این دو فیلم نمونه ای از صدها اثر تولید شده در راستای تهاجم ناتوی فرهنگی غرب به کشورهایی است که توان مقابله نظامی را با آنها ندارد شاید پروژه حمایت از کارتن خوابها توسط سازمان‌های مردم نهاد یا همان ان جی او های مرتبط با سازمان ملل در ایران و یا هر کشور دیگر با هدف شناسنامه دار کردن معتادین خطرآفرین برای روز مبادا یا همان روز اغتشاشات باشد اللّه اعلم