💢بانکها از هرگونه سرمایهگذاری در بازارهای ملک، ارز و طلا منع شدند
🔹وزارت اقتصاد، بانکها را از هرگونه سرمایهگذاری در بازارهای ارز، طلا، سکه، املاک و مستغلات ممنوع کرد.
🔹در این بسته همچنین تاکید شده که در راستای استفاده بهینه از منابع تخصیصی و به منظور مدیریت منابع و مصارف و هدایت منابع به سمت فعالیتهای سودآور و ارزش آفرین، موسسه اعتباری مکلف است با اجرای رویه های مناسب، به نحوی اقدام کند که در پایان هر سال، نسبت مانده تسهیلات اعطایی به مانده سپردهها (بعد از کسر سپرده قانونی)، حداقل ۸۰ درصد باشد./ایرنا
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
حقوق ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیونی کارمندان بیمهها/ وقتی کارمندان بیمه حق "سختی کار" و "بدی آبوهوا" میگیرند!
🔹فرهیختگان نوشت: سال ۱۴۰۰ حقوق کارگران بسته به تاهل، تعداد فرزند و سابقه کار، بهطور میانگین در بازه ۴ تا ۵ میلیون تومان بوده است.
میانگین حقوق ماهانه دریافتی کارمندان ۲۹ شرکت بیمهای طی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.
بالاترین رقم میانگین دریافتی کارمندان، مربوط به شرکت سرمایهگذاری صنعت بیمه است. تعداد کارکنان این شرکت در سال گذشته ۱۵ نفر بوده است. میانگین رقم پرداختی این شرکت به کارکنان ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان بوده است
کمترین رقم میانگین پرداختی در شرکتهای بیمهای به کارکنان، مربوط به شرکت بیمه آرمان با ۹/۷ میلیون تومان، بیمه میهن و رازی هرکدام با ۱۰/۲ میلیون تومان، بیمه سینا و البرز هرکدام با ۱۰/۳ میلیون تومان بوده است
@AkhbareFori
29.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند رستاخیز جان اثر نادر طالبزاده
این مستند از ساختههای استاد نادر طالبزاده و برگرفته از مقاله شهید آوینی است.
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با قیمت پراید میشود خودروهایی با کیفیت بسیار عالی وارد کرد
کلیات مصوبه واردات خودرو در دو جلسه در صحن مجمع تشخیص مصلحت مطرح و در نهایت تأیید شد.
@BisimchiMedia
.
روحانی هشت سال در حالی که رییس شورای عالي امنیت ملي بود و اختیار تصمیمگیری داشت با حصر سران فتنه کاسبی میکرد!
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
⭕️ ارتش ایران با انتشار پوستری به مناسبت روز #قدس برای اولین بار از لشکر پهپادهای ارتش به ويژه پهپاد کمان-۲۲ که قابلیت اجرای عملیات بر فراز سرزمینهای اشغالی #فلسطین دارند، پرده برداشت.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
⭕️قرار بود به جرم کشتن جمال خاشقچی و جنایت در خاک ترکیه محمد بن سلمان را محاکمه کرده و از تخت سلطنت به زیر بکشد اما خودش به چنان فلاست و فلاکت و نکبتی افتاد که اینگونه دست بر شانههای «محمد اره» گذاشته و تلاش میکند تا دل خادم حرمین شریفین آینده را به دست بیاورد تا شاید بازار عربستان را به روی کالاهای ترک بگشاید... بله داستان آنهایی که تا همین چند ماه پیش ادعا میکردند بدون اجازه آنها حتی یک سنگ در منطقه جابجا نمیشود به اینجا ختم شده که دست در گردن دشمن دیروز انداخته و برای نجات از بحران اقتصادی و بیچارگی که دچارش شده خودش را به طویله ال سعود میاندازد!!
🔻تمام آن چیزی که رجب طیب اردوغان درطول یک دهه گذشته دم از آن میزد و برایش رویاهای شیرینی دیده بود همه دود شد و به هوا رفت؛ با این حال تمام کسانی که او را میشناسند میدانند که هیچ اعتباری به حرفها و تعهداتش نیست و بعید است که حاضر باشند چندان به او مجال بازی بدهند. بن سلمان هم که او را به ریاض راه داده، صرفاً میخواست به اخوانیها (قطریها) بگوید این بزرگ شما بود که اینگونه برای دستبوسی هروله کنان نزد ما آمد بقیه شما هیچ مالی نیستید..../ اخبار سوریه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخه زبان بدن از این جذابتر و گویاتر؟ مگه داریم 😁😍
#دهه_نودی_های_سیدعلی
#لاحول_و_لا_قوة_إلا_باالله
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴آیا میشود امام جامعه بهشیوۀ علی(ع) مدیریت کند اما غریب و مظلوم نماند؟
🔴 تنها راهحل؛ وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است که بصیرتبخش و سازماندهیکنندۀ مردم هستند
📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۲۰
🔻 در مدیریت ولایی، اگر مردم احساس مسئولیت نکنند ولیّ جامعه دچار غربت و مظلومیت میشود
🔻 اگر امامزمان(ع) هم مثل علی(ع) کریمانه برخورد کند و مردم سستی کنند، غربت و مظلومیت تکرار میشود
🔻 آیا امامزمان(ع) به همان شیوۀ علی(ع) مدیریت میکند یا شیوۀ جدیدی میآورد؟
🔻 امامزمان(ع) نیاز به یک حلقۀ میانی دارد که درواقع دولتِ حضرتند؛ اینها با فداکاریِ خود، راه را برای مولا باز میکنند
____
🔘 گفتیم علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمیگوید و نمیخواهد با سیاستبازانه و فریبکارانه و بیتقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در اینصورت ولایت دچار غربت میشود.
🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد میکند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همهچیز هم به مسئولیتپذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 آیا امامزمان(ع) هم میخواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا میخواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امامزمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آنطرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امامزمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب میماند.
🔘 پس راهحل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیدهای که قویتر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک میکنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری میکنند، اینها سازماندهیکننده و انگیزهبخش به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد میکنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر میکنند.
🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونهاش مالک اشتر و عماریاسر است که نقشهای هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم.
🔘 وقتی این دستها قطع میشوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی میکند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد میشود. حضرت کریمانه برخورد میکند؛ ولی ابهّتاش میریزد و خیلیها جرأت جسارت پیدا میکنند. ابهّت و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرتطلبهای زورگو که حرمتشکنی میکنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب میخورد.
🔘 اگر کسی نباشد که حرمت ولیّ خدا را حفظ کند، ولیّ خدا تنها میماند؛ چون بناست خودِ او کریمانه برخورد کند و ممکن است مردم بصیرت و عزم کافی نداشته باشند.
🔘 این حلقۀ میانی بین امام و امت، در واقع دولتِ حضرت هستند. اینها گاهی بهخاطر دفاع از مولا، مظلوم واقع میشوند، حرف میشنوند، غریب میمانند و فدا میشوند اما راه را برای مولا باز میکنند. تیرها را این گروه به جان خود میخرند تا به مولا نخورد.
🔘 یک عدهای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، میبُرّد و نمیتواند امامش را از غربت بیرون بیاورد.
🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امامزمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد میکنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند.
🔘 در زمان امامزمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل میدهند. بهواسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم میشود. اینها با رفتارشان، با منششان و با گفتارشان، مسائل را تبیین میکنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است.
🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما بهخاطر ترس از دوقطبیهای کاذبی که در جامعه درست شده، نمیتوانند حرف بزنند، میگویند «اگر حرفی بزنم متهم میشوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم»
👤علیرضا پناهیان
🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۲/۳
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
Panahian.ir/post/7277
@Panahian_text
🔴دعا برای فرج یعنی «من حاضرم مسئولیت اجتماعیام را انجام بدهم»
🔴مسئولیت اجتماعی، بزرگترین امر واجب الهی است که باید آنرا در زندگیمان وارد کنیم
📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۲۱
🔻 اینکه ما به دیگران توجه کرده و حال آنها را درک کنیم، مرحلهای از رشد و بلوغ اجتماعی است
🔻 رسیدن به بلوغ سیاسی، یک مرتبه از مراتب ایمان و بلکه آدمیت است
🔻 وقتی میشود گفت «تربیت دینی، درست انجام شده» که آدمها سیاسی بشوند
____
🔘 در این ماه مبارک رمضان، از چه گناههایی بیشتر باید توبه کنیم؟ از گناههای اجتماعی، از عدم احساس مسئولیت نسبت به جامعه، و ترک امر به معروف و نهی از منکر. به تعبیر مقام معظم رهبری، باید توبۀ اجتماعی کنیم.
🔘 بر اساس آیات قرآن و روایات، مسئولیت اجتماعی بزرگترین امر واجب الهی برای ما است و باید آن را در زندگیِ خودمان وارد کنیم.
🔘 در جلسات قبل، مراحل بلوغ اجتماعی را عرض کردیم؛ مرحلۀ اول، ورود در جمع رفقا، مرحلۀ دوم، تشکیل خانواده، مرحلۀ سوم بلوغ اجتماعی است؛ اینکه دیگران را ببینیم و درک کنیم.
🔘 بعضیها اصلاً به بلوغ سوم نمیرسند یعنی نمیتوانند تکتک افرادی را که در اطرافشان هستند ببینند و نمیتوانند حالِ دیگران را درک کنند. همینکه ما دیگران را ببینیم و بتوانیم حال آنها را درک کنیم، خیلی رشد پیدا کردیم. در اینصورت وقتی خطا کنند ناتوانایی آنها را میبینیم و به آنها حق میدهیم و زود آنها را میبخشیم و هیچوقت کسی را مسخره نمیکنیم.
🔘 بعد از این مرحله، نوبت به دیدن کلّیت جامعه میرسد، یعنی ببینیم کلّیت حرکت جامعه به کدام سمت میرود. در اینجا مقولۀ قدرت و سیاست مطرح میشود. رسولخدا(ص) با این قدرت، میخواست مردم را به رهایی برساند تا در این رهایی، فطرتها جوشیده بشود.
🔘 بیشتر تلاش پیامبر(ص) در این جهت است که موانع را با کمک خودِ ما، از سرِ راه ما بردارد. این موانع در واقع همان قدرتطلبیهایی است که باید جلویش گرفته بشود. اما مردم زمان پیامبر(ص) در این زمینه خوب عمل نکردند.
🔘 انسانها اکثراً سیاسی نیستند. تربیت دینی آنوقتی درست انجام شده است که آدمها سیاسی بشوند. سیاسیشدن یک مرتبه از مراتب ایمان و بلکه آدمیت است. «تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی» یک برنامۀ دینی اگر منجر به سیاسی شدن افراد نشد، احتمالاً آن برنامه زیاد دینی نیست.
🔘 کسانی که وظیفۀ اجتماعیِ خود را انجام نمیدهند، خیلی در روایات، مذمّت شدهاند. یک نمونه از این وظیفۀ اجتماعی «جهاد» است، البته جهاد، مراتبی دارد و فقط با جنگیدن نیست.
🔘 مرتبهای از جهاد، جهاد با زبان است، مانند همین جهاد تبیین که رهبر انقلاب فرمودند. مرتبهای از جهاد هم با قلب است. جهاد با قلب یعنی اینکه انسان لااقل در قلب خودش، معروف را معروف بداند و منکر را منکر بداند، یعنی از منکر، قلباً بدش بیاید.
🔘 این جنایت و خیانت در حقّ بشر است که ما مسائل اجتماعی را در «اخلاق اجتماعی» محدود کنیم. این یعنی کمک به امام جامعه و کنترل قدرت در جامعه را رها کنیم و فقط بگوییم «بیایید به یک نفر فقیر کمک کنیم!» درحالیکه با کنترل قدرت، میشود ریشۀ فقر را از بین برد.
🔘 انقلابی بودن یعنی دنبال این باشیم که ریشۀ فقر را بکَنیم. دعا برای فرج یعنی «من حاضرم مسئولیت اجتماعیام را انجام بدهم» خدا کسانی را که میخواهند در دوران غیبت، مسئولیت اجتماعی خود را انجام بدهند امتحان میکند تا ببیند آیا میتوانند این مسئولیت را انجام بدهند یا نه؟
🔘 امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: «أَعْظَمُ مَا افْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ الْحُقُوقِ حَقُّ الْوَالِي عَلَى الرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ الرَّعِيَّةِ عَلَى الْوَالِي» بزرگترین حقی که خدا واجب کرده حقّ والی بر مردم است و بعد، حقّ رعیّت بر والی است، وقتی هر دو حق ادا بشود، اوضاع جامعه درست میشود.
🔘 چرا در اعتقادات شیعی، حقّ والی بر رعیّت یا حقّ امام به گردن ما مهمتر است؟ چون امام بنا نیست با زور و مکر و فریب عمل کند. پس با چه قدرتی باید عمل بکند؟ با قدرت مریدان و یارانش که به او قدرت میدهند. همین قدرت امام، برای جامعه امنیت میآورد نه اینکه حتماً اِعمال قدرت بکند. امام زمان(ع) خیلی وقتها اِعمال قدرت نخواهد کرد.
👤علیرضا پناهیان
🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۲/۴
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
panahian.ir/post/7282
@Panahian_text
⭕️واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی خلیفه صاحب: جریان افراط در انجام جنایت به هیچ فرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی رحم نمیکند.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
پیام رهبر انقلاب درپی درگذشت نادر طالبزاده
💬متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
◾️با تأسف خبر درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی و پرتلاش و پرانگیزه آقای نادر طالبزاده رحمة الله علیه را دریافت کردم.
◾️به خانواده و بازماندگان و همکاران و دوستان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش نیک برای خدمات با ارزش فرهنگی و رسانهای ایشان مسئلت مینمایم.
سیّد علی خامنهای
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
🇮🇷 @voifarsi | صدای ایران