🌹قابل توجه طلاب متقاضی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🌹
⭕️ خوداظهاری داوطلبان کرونایی آزمون استخدامی آغاز شد
🔸زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور :
🔹هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی با حضور ۵۶۵ هزار و ۲۳۸ داوطلب برگزار میشود.
🔹داوطلبان هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شدهاند میتوانند فرم خوداظهاری را در سایت سازمان سنجش تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا را بارگذاری کنند.
🔹مهلت ثبت نام و #ویرایش اطلاعات برای این دسته از داوطلبان از امروز چهارشنبه سوم دی تا پایان روز پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ است. پس از اتمام مهلت ثبت نام، امکان تغییر در درخواست به هیچ وجه وجود ندارد.
#کانال_فیضـــیه
@feyzieh
🔰 هدفمندی
#اخبات
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات|
🛒 برای تهیه کتابهای استاد کلیک کنید.
▶️ @einsad
🔻امام سجّاد عليهالسّلام فرمودند:
☀️ إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ نوافلها الليلیة.
🔰 عمّه ام زينب، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كه در مسير شام به او روى آورد، حتّى يك شب نماز شب را ترک نکرد.
🏴 وفات حضرت زینب "سلام الله علیها"
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓در نشست صمیمی طلاب نخبه با مدیر حوزه های علمیه چه گذشت؟
▫️نداشتن تصویر روشن از رسالت های حوزوی و آینده طلبگی
▫️رها بودن طلاب به حال خود و عدم رسیدگی به احوال و اوضاع ایشان
▫️ضعف معنویت در حوزه و عدم برنامه ریزی برای تهذیب طلاب
▫️کوتاهی حوزه علمیه در تولید علوم انسانی اسلامی
▫️عدم مجوز رسمی برای رشته های تخصصی مرتبط با فقه
نکته خواندنی شهید مطهری به اقای قرائتی
اقای قرائتی نقل می کند وقتی در اخلاصم برای مشارکت در نویسندگی تفسیر نمونه،شک کردم، شهید مطهری فرمود (بزرگی می فرمود:در قضاوت اگر اخلاص هم داشتی عجله نکن،در عبادت اخلاص نداشتی انجام نده،در تبلیغ چه اخلاص داشتی چه نداشتی انجام بده)
منبع:
ره توشه۱۳۹۵
عجب نماز شب خوانی
⚠️داستانی که علامه #مصباح یزدی در آخرین دیدار خود با یکی از روسای جمهور، در باب إلقائات شيطان بیان فرمودند:
🔻 " یکی از شاگردان آیت الله انصاری همدانی، خدمت این عالمِ عارف می رسد و می گوید: من برای شب زنده داری و نماز شب، به سختی برمی خیزم؛ ولی مدتی است که هر سحرگاه، حوریه ای زیبا نزد من می آید و مرا برای تهجّد و مناجات شبانگاه بیدار می کند و آنقدر این حوریه زیباست که از شوق او برمی خیزم و به عبادت مشغول می شوم.
آیت الله انصاری همدانی، آن عارف واصل و عالمِ عامل می فرماید: او شیطان است؛ دیگر به آن حوریه توجه نکن و برای شب زنده داری برنخیز...
شاگرد آیت الله انصاری همدانی، نمی تواند این مسئله را قبول کند و تحت القائات شیطان، با خود می گوید که این استاد، به حالات سیر و سلوک من حسد ورزیده و چنین می گوید! چطور می توانم از این لذت چشم بپوشانم و نماز شب برنخیزم؟؟
در نهایت به توصیه استاد خویش عمل نمی کند..."
🔻بنده الان این شخص را می شناسم؛ او به تدریج به ضدانقلاب پیوست و منحرف شد و الان خارج از ایران زندگی می کند!!! "
🔰
بله می شود.....
پس میشود محب اهلبیت بود و امام را وسط معرکه تنها گذاشت؛ میشود اهل بذل و بخشش بود و حسینی نبود؛ میشود عابد زمانهات باشی و راه عبودیت را گم کنی.
هزار و سیصد و چندین سال است که شیعه باید تلاش کند قیام اصلی را محقق کند. قیام اول، قیام حضرت صدیقه طاهره (س) برای امام زمانش بود؛ قیامی که شیعه در آن شهید شد و دستان امام را هم بستند و خانهنشین کردند.
قیام دوم، قیام اباعبدالله بود که در آن، امام و تعداد زیادی از شیعیان شهید شدند و اسرا، رسالت تاریخی خود را انجام دادند. اما در قیام سوم، هم امام حفظ میشود و هم عموم شیعیان؛ درنتیجه جهان از قسط و عدل پر میشود همانگونه که از ظلم و جور پرشده بود.
بهترین، سطح بالاترین و نزدیکترین شرایط به قیام سوم در انقلاب اسلامی فراهم است.
اگر هستی که بسمالله
در تأخیر آفات است
یازینب
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی ❇️
شماره 18
🌺آیت ا... بروجردی / قسمت نهم / مبارزه با خرافات🌺
🔅 مبارزه با خرافات
ملتی که در پنجه خرافات گرفتار باشد، هرگز به خوش بختی و سعادت نخواهد رسید. یکی از خرافات هستی سوز، «شرک» و «دوگانه پرستی» است. هر مسلمانی موظف است که در برابر خدای هستی بخش کرنش کند و پیشانی بر خاک بساید. به خاک افتادن در برابر غیر خدا، امری موهِن و خارج کننده انسان از حصار حصنی «لااله الاّاللّه» است. آیت الله بروجردی برای دور نگه داشتن ساحت جامعه اسلامی از لوث خرافه و اعمال منافی با یکتاپرستی تلاش می کرد. وی بر آن بود که پیرایه ها را از مذهب شیعه بزداید تا فروغی دیگر یابد. در زمان آیت الله بروجردی کم و بیش این فکر حاکمیت داشت و در بین مردم جای پا باز کرده بود. ازاین رو، آیت الله بروجردی وظیفه خود می دانست که بساط این طرز تفکر را برچیند و به حاکمیت متعصبانه و جاهلانه آن پایان بدهد.
روزی هنگام ورود به حرم حضرت رضا علیه السلام یک طلبه به عنوان احترام به حضرت رضا علیه السلام به سجده افتاد. آیت الله بروجردی با دیدن این صحنه به شدت ناراحت شد و عصای خود را بر پشت آن طلبه زد و گفت: «این چه کاری است که می کنی؟ با این عملت، دو گناه مرتکب شده ای: یک، سجده برای غیر خدا؛ ب، تو طلبه هستی و چنین کاری را انجام می دهی و این سبب می شود که دیگران هم از تو پیروی کنند».
روزی ایشان می خواستند از در منزل بیرون آیند که یکی از زوّار برای اظهار ادب، خود را به پای ایشان انداخت. آیت الله بروجردی که این کار را حرام می دانست، عصبانی شد و عصایش را به پشت آن مرد زد. در همین حال فریاد می زد: «این عمل شرک است؛ حرام است»
(مجله حوزه، ش 43 و 44، ص 13.)
#ندای_تهذیب
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی ❇️
⏺#نقش_الگو_در_تربیت
شماره 6
—————————
🔅ضرورت وجود الگوها (قسمت سوم)
جایگاه اساسی الگوی عملی در مکتب های الهی که رسالت اصلی آنها تعلیم و تربیت انسان است، به قدری برجسته است که خداوند در طول تاریخ برای هدایت هر قوم و گروهی، الگویی عملی به عنوان پیامبر و امام فرستاده است تا مردم را هدایت و راهنمایی کند.
عملی ترین و پیروزمندانه ترین وسیله تربیت، تربیت کردن با توجه به نمونه ای عملی و زنده است. نوشتن کتابی در موضوع تربیت آسان به نظر می رسد. همچنین ترسیم یک نقشه خیالی _ اگرچه کامل و همه جانبه باشد _ ، آسان تر است. با این حال، این نقشه تا هنگامی که به حقیقت واقعی و مصداق عینی تبدیل نشود و بیانگر رفتار و درک بشر نباشد، مرکّبی بر کاغذ و نقشه ای معلق در فضا خواهد بود و بس. پروردگار بزرگ طرح و نقشه تربیت الهی را در قرآن بیان کرده است تا بشر آن را به کار بندد و به حقیقت واقعی تبدیل کند. این گونه بود که حضرت محمد صلی الله علیه و آله را برانگیخت تا سرمشقی برای جهانیان باشد.(1) به گفته قرآن مجید، هر قومی، امام و هدایت گری دارد.(2) قرآن همچنین دست یابی به مقام امامت و پیشوایی و اسوه شدن را ارزش و آرمان معرفی می کند. خداوند، زبان حال انسان های آرمان خواه را این گونه نقل کرده است:
وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِمامًا. (فرقان: 74)
آنان افرادی هستند که هنگام دعا با خدای خود گویند: پروردگارا، ما را از جفتمان، فرزندانی مرحمت فرما که مایه چشم روشنی ما باشند و ما را پیشوای پرهیزکاران قرار ده.
امام علی علیه السلام، بهترین مفسر قرآن نیز ضرورت وجود امام را چنین بیان می کند:
أَلا وَ إنَّ لِکلِّ مأمُومٍ إمَاما یَقْتَدِی بِه وَ یَسْتَضِی ءُ بِنُورِ عِلْمِه.(3)
همانا برای هر اقتدا کننده ای، امامی است که به آن اقتدا می کند و از نور دانش وی نورانیت می طلبد.
در روایت دیگری از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
ای اباحمزه! هر یک از شما اگر بخواهد چند فرسخ روی زمین راه برود، برای خودش، راهنما می خواهد، در حالی که نسبت به راه های ملکوتی آسمان جاهل تر هستی. پس در زمینه هدایت معنوی خود نیز راهنمایی بجوی.(4)
طبق این روایت، نیازمندی به راهنما و الگو برای هدایت، امری ضروری است.
امیرمؤمنان علی علیه السلام در روایت دیگری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را الگو و اسوه امت معرفی می کند و به دیگران دستور پیروی از ایشان را می دهد:
رسول خدا صلی الله علیه و آله حتما برای الگوی تو کافی است. پس از پیامبر پاک تر خود پیروی کن. همانا او الگوی هر فردی است که نیازمند الگو است.(5)
افزون بر این می فرماید: «وَ اقْتَدُوا بِهُدی نَبیِّکُم فَإنَّه أَفْضَلُ الْهُدی؛ از هدایت پیامبرتان پیروی کنید. به درستی که هدایت او برترین هدایت است».(6)
امام علی علیه السلام نیز خود جزو نخستین عمل کنندگان به این روایت است:
من بسان بچه ناقه ای که به دنبال مادر خود می رود، به دنبال پیامبر می رفتم. او هر روز یکی از فضایل اخلاقی خود را به من می آموخت و به من دستور می داد که از آن پیروی کنم.(7)
پی نوشت:
1- محمد قطب، روش تربیتی اسلام، ترجمه: سیدمحمد مهدی جعفری، تهران، شرکت سهامی انتشار، 1353، چ 2، ص 244.
2- رعد: 7: «لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ» و اسراء: 71: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ».
3- نهج البلاغه، ترجمه: صبحی صالح، ص 417.
4- کلینی، اصول کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1365، چ 4، ج 1، کتاب الحجه، باب هفتم، ح 10.
5- نهج البلاغه صبحی صالح، خطبه 160.
6- همان، ص 163.
7- نهج البلاغه، ترجمه: محمد عبده، چ 2، ج 2، ص 182.
ادامه دارد...
#الگو_و_تربیت
#ندای_تهذیب
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.ir