eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
719 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
726 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه324، آیات 25 تا 35 🗓1399/09/30 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
324.mp3
534.7K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 324 🗓1399/09/30 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
245.pdf
107.2K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️در خواست صبر و عاقبت بخیری 🗓1399/09/30 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🌸 ولادت با سعادت حضرت زینب(سلام الله علیها) مبارک باد 🌸 🌷 هدیه به پیشگاه حضرت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها صلوات 💫 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
هدایت شده از zya
هدایت شده از zya
بسم الله الرحمن الرحیم با توجه کلیپ بخش شده منسوب به آقای امجد و توهین ایشان به مقام معظم رهبری توضیحاتی به عرض می رسد : ۱- انسان موجودی تحول پذیر است چه به سوی کمال و سعادت و چه به سوی پستی و شقاوت و این امکان تا آخرین نفس انسان در این عالم ادامه دارد ۲- هرگونه تغییر مسیر کم‌کم اتفاق می افتد و هرچه زاویه بیشتر می شود برگشت به مسیر مقابل سخت تر می شود و ادامه مسیر راحت تر می شود ۳- عوامل متعددی در تغییر مسیر دخیل هستند ولی در نهایت این خود انسان است که تصمیم می گیرد و لذا مسئول است ۴-یکی از عوامل مؤثر اطرافیان انسان هستند لذا تأکید اسلام در انتخاب همسر و دوست و فتنه دانستن اولاد به همین مسأله برمیگردد و تاکید امام راحل به مراجع و علما در مراقبت از بیوت خود ریشه در همین مسأله دارد ۵- فتنه ۸۸ از نقاط عطف بزرگی در مسیر انقلاب اسلامی بود خیلی ها نتوانستند از علاقه مندی خود به فرد و جناح بگذرند و حق را ببینند و این شروع انحراف شد ۶- در انقلاب و کشور افرادی فاسد نفوذ کردند و افرادی فریب زرق و برق دنیا را خوردند و به اسم انقلاب مرتکب فسادهایی شدند که خود انقلاب اسلامی در مقابل آنان شمشیر قانون را کشید ولی برخی نتوانستند بین نظام اسلامی و فسادهای موجود مرز بندی کنند و این فسادها را پای نظام و رهبری معظم نوشتند و با پشتوانه رسانه‌های غول پیکر جهان و هزینه های میلیاردی خواستند این مطلب پوچ را به مردم بباورانند و متاسفانه عده ای فریب خوردند و سقوط کردند ۶- آقای امجد از کسانی است که محضر علمای بزرگ اخلاق و عرفان را درک کرده و سالهای برای ترویج دین و اخلاق زحمت کشیده است اما در فتنه ۸۸ نتوانست مرز حق و باطل را به دقت ترسیم کند و قدم به قدم پیش رفت تا در این آخرین کلیپ منتشر شده از فرانسه مواضع ایشان حکایت از انحرافی عظیم دارد که ایشان را به بلندگوی استکبار تبدیل کرده‌است به برخی از این مطالب می پردازیم : الف- به رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت استبداد رای می دهد در حالی که ساحت ایشان از این مسأله بری است یک نمونه از پاکی ساحت این بزرگوار از استبداد مسأله برجام است با اینکه مخالف بودند و ادله مخالفت خود را قدم به قدم بیان کردند ولی از سیر قانونی مسأله حمایت نموده و تلاش کردند از آسیب های آن بکاهند و از آبروی فعالان در آن صحنه دفاع کنند اگر یک ذره استبداد در وجودشان بود آیا این چنین موضع می گرفتند ؟ در مسایل اقتصادی و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دائما تاکید بر نظر کارشناسان و تایید همه مسئولان برصحت آن دارند حتی در مسایل مربوط به کرونا با اینکه در جلسات نظر خود را با صراحت اعلام می کنند در عمل تسلیم تصمیمات مسئولان هستند آیا این با استبداد سازگار است ؟ در انتخابات مختلف با اینکه رایشان یک رای است ولی هرگز رای خود را تحمیل نکرده و نتیجه انتخابات را هرچه بوده پذیرفته اند. هر فسادی هست از تخلف از قانون و تخلف از اسلام است و برای مبارزه با آن هم راهکار قانونی وجود دارد. نشستن کنار گود و همه گناه را انداختن گردن کسی که بیش از همه به وظیفه خود عمل کرده است جز از بازی خوردگان ساده لوح و بی بصیرت برنمی آید . ب- شهید کسی است که در راه خدا به قتل برسد حاج قاسم و شهید فخری زاده شهیدند نه کسی که جاسوسی کرده و با دشمنان اسلام برای نابودی ملت همراهی و همکاری کرده است و در دادگاه قانونی محکوم شده و حکم در باره او اجرا شده است . اما دستگاه تبلیغاتی دشمن او را مظلوم جا می زند و عده ای فریب خورده او را شهید می نامند . سخن آخر این که ملاک وضعیت فعلی افراد است اگر کسانی بودند که تا وقتی ایشان دعوت به حق و خدا داشت از منبرشان استفاده می کردند ولی حال که این انحراف بزرگ به سمت دشمن را می بینند واین صدا را از مامن منافقین یعنی فرانسه می شنوند باید اعلام برائت نمایند . از همه علاقه‌مندان اسلام و انقلاب اسلامی می خواهیم ضمن مراقبت از خود که در دام جنگ روانی دشمن گرفتار نشوند در زمینه آگاهی بخشی به امت مسلمان موضع گیری شفاف داشته باشند . والسلام علی من اتبع الهدی جامعه روحانیت کرمان
هدایت شده از مجتبی حسین پور
📸 اجتماع اعتراضی روحانیت و امت انقلابی کرمانشاه در دفاع از حریم ولایت https://hawzahnews.com/x9WWs
هدایت شده از ندای تهذیب
تصاویری از تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) با گذشت شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هیچ‌کدام از رؤسای جمهوری اسلامی ایران به شهر یا کشور خارجی‌ای سفر نکرده بودند. حساسیت رخدادهای جنگ تحمیلی و بیش از همه، بحران‌های داخلی که یکی پس از دیگری همه‌ی نیروهای دولت و ملت را صرف مبارزه با معارضان انقلاب می‌کرد، فرصتی برای دید و بازدیدهای بین‌المللی باقی نگذاشته بود. در این شرایط، نخستین سفر خارجی یک رئیس‌جمهور در تاریخ ایران، زمانی رقم خورد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت کشورمان، به دعوت «حافظ اسد» رئیس‌جمهور فقید سوریه، راهی «دمشق» شدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان این سفر که در پانزدهم شهریور ۱۳۶۳ صورت گرفت به زیارت حرم و بارگاه حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها در زینبیه‌ی دمشق نیز مشرف شدند. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ شماره 16 🌺حضرت زینب (س)، الگوی سبک زندگی مومنانه (قسمت اول)🌺 حضرت زینب«س» در عبادت و پرستش مانند مادرش فاطمه زهرا«س» بود. هیچ گاه تهجّد و نماز شبش ترک نشد. آن چنان به عبادت اشتغال ورزید که ملقّب به «عابده آل علی» شد.[1] او عاشق شب زنده داری و راز و نیاز با معبود خویش و پرورش یافته تهجدهای شبانه و آه نیمه شب بود. امام حسین«ع» بهتر از هر کسی به مقام والای زینب آگاه بود؛ و از این رو آن امام همام در آخرین وداع روز عاشورا به خواهرش مظلومه اش فرمود: «یا اُختاه لاتنسنی فی نافلة الّلیل؛ ای خواهر، مرا در نافله شب فراموش نکن».[2] این سخن بیانگر عظمت مقام عبودیت زینب«س» است که امام معصوم«ع» از او چنین درخواستی می کند. شب زنده داری ایشان حتّی در شب دهم و یازدهم محرّم هم ترک نشد. فاطمه بنت الحسین می گوید: «و امّا عمه ام زینب«س»، پس وی همچنان در آن شب در جایگاه عبادت خود ایستاده بود و به درگاه خدای تعالی استغاثه می کرد. در آن شب چشم هیچ یک از ما به خواب نرفت و صدای ناله ما قطع نشد.»[3] همچنین از امام سجاد«ع» نقل شده که فرمودند: «همانا عمه ام زینب همه نمازهای واجب و مستحبّ خود را در طول مسیر ما از کوفه به شام ایستاده می خواند و در بعضی از منازل نشسته نماز خواند و این هم به جهت گرسنگی و ضعف او بود، زیرا سه شب بود که غذایی را که به او می دادند میان اطفال تقسیم می کرد. آن سنگدلان در هر شبانه روز بیش از یک قرص نان به ما نمی دادند».[4] از جمله ویژگی هایی که هر انسان مسلمان باید آن را زیبنده زندگی خود کند، صبر و استقامت است. خداوند در قرآن کریم، پیامبر «ص» و یاران ایشان را این گونه به صبر و استقامت هدایت فرموده است: «فاستَقِم کما أُمرتَ وَ مَن تابَ مَعَکَ وَ لا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلُونَ بَصیرٌ؛ پس همان گونه که فرمان یافته ای، استقامت کن و همچنین کسانی که با تو به سوی خدا آمده اند(باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می دهید می بیند!»[5] بدون تردید زینب کبری«س» یکی از بارزترین و برجسته ترین اسوه های صبر و شکیبابی در مسیر پایبندی بر اصول و ارزش های دینی و اسلامی است. نمونه بارز صبر و استواری آن حضرت در مجلس ابن زیاد است، زمانی که با کینه و نیش زبان خطاب به او گفت: «کَیْفَ رَأَیتِ صنعَ اللَّه بِأَخِیکِ وَ أَهْلِ بَیْتِک؛ کار خدا را با برادر و خانواده ات چگونه یافتی؟» حضرت زینب«س» با آرامش و متانت کامل فرمودند: «مَا رَأیْتُ إِلَّا جَمِیلًا؛ جز زیبایی چیزی ندیدم. » اینان (امام حسین«ع» و یارانش) گروهی بودند که خداوند شهادت را برای آنان مقرّر کرد و در قیامت خداوند بین تو و آنها قضاوت می کند.»[6] ابن زیاد از پاسخ یک زن اسیر در شگفت ماند و از این همه صبر و استقامت در مقابل مصیبت ها متعجّب شد و قدرت محاجّه را از دست داد. قوّت صبوری این بانوی بزرگوار در شدائد کربلا چنان بود که آن حضرت تسلّی بخش دل امام سجاد«ع» بود و می گفت: «آنچه از سختی ها می بینی بر صبر و تحمّلت چیره نشود که شهادت و این نوع مصائب تعهدی است که رسول الله«ص» از جدّت علی«ع» و پدرت حسین «ع» و عمویت عباس«ع» گرفته است که ما سختی ها را به جان بخریم و مقاومتمان شکسته نشود.»[7] پی نوشت: [1] جعفر النقدی، زینب الکبری بنت الامام، النجف الاشرف، المکتبة الحیدریه، 1361، ص61. [2] محلّاتی، شیخ ذبیح اللّه، ریاحین الشریعه، تهران، دارالکتب الاسلامیّه، ج3، ص62. [3] ریاحین الشریعه، ج3، ص62.همان. [4] همان. [5] هود، آیه 112. [6] مجلسی، محمّدباقر، بحارالانوار، بیروت، مؤسّسة الوفاء، ج 45، ص 115- 116. [7] بحارالانوار، ج 45، ص 46. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ شماره 17 🌺حضرت زینب (س)، الگوی سبک زندگی مومنانه (قسمت دوم)🌺 شجاعت آن نیروی قلبی است که موجب می گردد که انسان در برخورد با سختی ها و خطرها، دلی استوار و قوی داشته باشد.[1] این نیروی قلبی و صلابت اراده و قوّت روح، سبب می شود که انسان با وجود زمینه های هراس نترسد و خود را نبازد و با غلبه بر مشکلات، تصمیم گیری درستی داشته باشد. آن بانوی باعظمت در مهد شجاعت رشد یافته و از شجاعت حیدری بهره مند بود. ازاین رو «لَبْوَةُ الْهاشِمیَّة؛ شیرزن هاشمی»[2]لقب گرفت. او از قدرت های اهریمنی و ستمگران ترسی به دل راه نمی داد و آزارها او را از اجرای وظایف هدایتی و تربیتی بازنمی داشت. در برابر دشمنان ددمنش، با شجاعت و شهامت، فریادها زد، توبیخ و تحقیرشان کرد و از شمشیر و تهدید و خون آشامی آدمکشان واهمه نداشت. وی در دو مجلس کوفه و شام این قدرت را به نمایش گذاشت. با وجود اسارت نه تنها در مقابل سربازان سفّاک و حیوان صفت ابن زیاد هیچ گاه سستی و ترس به خود راه نداد، بلکه در مجلس ابن زیاد با قدرت به او بی اعتنایی و تحقیرش می کند و او را «فاسق» و«فاجر» معرفی کرد و گفت: «سپاس خدای را که ما را با نبوّت پیامبر«ص» گرامی داشت و از پلیدی ها پاک کرد. همانا فقط فاسق رسوا می شود و بدکار دروغ می گوید و او غیر ماست».[3] شجاعت و شهامت آن بانوی با عظمت در مقابل یزید و دهن کجی ها و بد زبانی های او، بار دیگر شجاعت حیدری را به نمایش گذاشت. فرمود: «اگر فشارهای روزگار مرا به سخن گفتن با تو واداشته[بدان که] قدر و ارزش تو در نزد من ناچیز است، ولیکن سرزنش و توبیخ تو را بزرگ می دانم.»[4] آری، حضرت زینب«س» چنان یزید سرمست را به ذلت کشاند که او را پشیمان کرد و مردم نیز چهره پلید یزید را شناختند. یزید را دشنام دادند و لعن کردند و به اهل بیت«ع» روی کردند و یزید مجبور شد جنایت و قتل امام حسین«ع» را به گردن ابن زیاد بیندازد و او را لعن کند.[5] حضرت زینب«س» حضور هفت معصوم[6] را درک کرد و در تمام ابعاد ولایتمداری (معرفت امام، تسلیم بی چون و چرا بودن، معرفی و شناساندن ولایت، فداکاری در راه آن و...) سر آمد بود. ولایتمداری یعنی تابع امر امام زمان خود بودن، به گونه ای که تمام اعمال و حرکات و تصمیمات فرد، مورد رضایت امام زمانش باشد. ازاین رو حضرت زینب«س»، خانه و زندگی راحت و فرزندانش را برای انجام رسالت عظیم ولایتمداری فدا کرد. چون او با چشمان خود مشاهده کرده بود که چگونه مادرش خود را سپر بلای امام زمان خویش(علی«ع») کرد و خطاب به ولی خود گفت: «علی جان! جانم فدای جان تو و جان و روح من سپر بلاهای جان تو، یا اباالحسن! همواره با تو خواهم بود. اگر تو در خیر و نیکی به سر بری با تو خواهم زیست و اگر در سختی و بلاها گرفتار شوی، باز هم با تو خواهم بود.»[7] و سرانجام جان عزیزش را در راه حمایت از امامت و ولایت امام علی«ع» فدا کرد و شهیده راه ولایت گردید. حضرت زینب«س» درس ولایتمداری را از مادر بزرگوارش آموخت و آن را به زیبایی در کربلای معلّی به منصه ظهور رساند. آن بزرگوار چه در دوران امام حسین«ع» و چه در دوران امام سجاد«ع» سر تا پا تسلیم امامت بود. حتی در لحظه ای که خیمه گاه را آتش زدند، یعنی در آغاز امامت امام سجاد«ع» نزد آن حضرت آمد و عرض کرد: «ای یادگار گذشتگان... خیمه ها را آتش زدند ما چه کنیم؟» فرمود: «علیکن بالفرار؛ فرار کنید».[8] از همه مهم تر اینکه آن بانوی بزرگوار در چندین مورد تا پای جان از امام سجاد«ع» حمایت و دفاع کرد.[9] پی نوشت: [1] مجمع البحرین، واژه شجع. [2] زیارت نامه حضرت زینب «س» [3] بحارالانوار، ج 45، ص 154 - 115. [4] همان، ص134. [5] سیوطی، عبدالرحمن بن ابی بکر، تاریخ الخلفاء، محقق حمدی الدمرداش، ریاض، مکتبة نزار مصطفی الباز، ۱۴۲۵ه.ق، ص158. [6] پیامبراکرم«ص»، امام علی «ع»، حضرت فاطمه«س»، امام حسن«ع»، امام حسین«ع»، امام سجاد«ع» و امام باقر«ع». [7] دشتی، محمّد، نهج الحیاة (فرهنگ سخنان فاطمه علیهاالسلام)، قم، مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین«ع»، 1372ه.ش، ج2، ص147. [8] بحارالأنوار، ج45، ص58. [9] همان، ص46. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ندای تهذیب
13990930_40519_64k.mp3
5.99M
سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار 99/09/30 پرستاران عزیز ما در دوران کرونایی و در شرایطی بسیار دشوارتر و پراضطراب‌تر از شرایط معمولی، کار بزرگی را به ثبت رساندند و صحنه‌ها و فعالیت‌هایی را به نمایش گذاشتند که حقیقتاً اعجاب‌انگیز است. در زمینه بهبود جسمی بیمار، پرستار شریک و مددکار پزشک است و هر چقدر هم که پزشک حاذق و توانا باشد اما نبود پرستار ممکن است بهبود جسمی را با مشکل مواجه کند. پرستار از نظر کمک روحی نیز با یک لبخند و یا یک حرکت و سخن مهربانانه در واقع غمگسار و روحیه‌بخش بیمار است و این، یکی از ارزشهای والای اسلامی است. مجاهدتی که پرستاران در این مدت انجام دادند، آنها را در چشم مردم، عزیزتر و شرافتمندتر از همیشه کرد. یکی از کارهای لازمی که به من گزارش شده و مسئولان باید انجام دهند، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران است که مدتها قبل تصویب شده اما هنوز اجرا نشده است. همچنین استخدام پرستاران یکی دیگر از کارهای ضروری و خیلی خوب است که باید با جدیت دنبال شود تا وضع پرستاران به‌گونه‌ای باشد که با خیال راحت به کار خود بپردازند و خانواده‌های آنها هم نسبت به وضعیت آنها خاطر جمع باشند. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از Ali
❇️برخی از کانال‌های اساتید اخلاق ❇️ استاد تحریری: http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369 استاد وطن خواه: @ostadvatankhah استاد مویدی: https://eitaa.com/ShiaTowhid استاد ایوبی:@ostadayoobi استاد مجاهدی: @alfetrah استاد فیاض بخش: https://eitaa.com/Jelvehnooralavi 🌷🌷برخی از این کانالها درس های اخلاق را به صورت آنلاین پخش می‌کنند، فرصت خوبی است تا در این ایام از فیض جلسات اخلاق محروم نشویم.🌷🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: شماره 19 🌺1️⃣ شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 6- پرهیز از عمل تنفرانگیز هر كاری كه به صورت طبیعی موجب تنفر دیگران باشد و نوع مردم از آن احساس چندش و انزجار كنند، بد است و باید از آن اجتناب شود. انسان حق ندارد دیگران را با رفتار و ظاهر خود آزار دهد، كام‏شان را تلخ گرداند و به اصطلاح حال‏شان را برهم زند. گویا برای بیان این موضوع دلیلی نیاز نباشد؛ زیرا همه دانشمندان منطق و اصول، گزاره «الظّلم قبیح» را بدیهی و مستغنی از برهان برشمرده‏اند و بدون تردید، چنین عملی مصداق روشن ستم است. ما در این ملاك تنها با قضاوت و اظهار نظر دیگران روبه‏رو نیستیم، بلكه تأثیر مستقیم عمل بر دیگران و تصرف در احوال آنان را در نظر می‏گیریم. از این جهت، این قاعده با قاعده پیروی از عرف تمایز آشكاری دارد. از مهم‏ترین اهداف شارع، ایجاد انس و الفت میان مردم و نزدیكی و اجتماع كلام آنها است. و هر عملی كه باعث اشمئزاز و مذمت توده مردم شود، این انس و الفت را مخدوش می‏سازد و در معرض خطر قرار می‏دهد. رفتارهای زیر، نمونه‏های اعمال تنفرانگیز یا آزاردهنده است: انگشت در بینی، گوش یا دهان كردن، عطسه بلند، آروغ زدن، آب دهان انداختن، استفاده از ضمایر و صیغه‏های مفرد مانند «تو» و «بیا» به جای «شما» و «بفرمایید» در محیطی كه این‏گونه سخن گفتن حمل بر توهین و جسارت می‏گردد. ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
✅سوره مبارکه ، صفحه325، آیات 36 تا 44 🗓1399/10/01 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
325.mp3
476.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 325 🗓1399/10/01 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
246.pdf
124.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️درخواست هدایت و آمرزش همه مومنان 🗓1399/10/01 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: در نظر گرفتن مصالح نظام اسلامی اقتصاد مقاومتی، شماره 21 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت هشتم➖➖ 🔹ثمرات تولید و استقلال ملی (قسمت اول)👇🏿👇🏿🔹 ♻️ تولید ملی تنها راه مقابله با تحریم های اقتصادی امام خمینی رحمه الله: امروز می دانید که ما را دارند تهدید می کنند به حصر اقتصادی، ما باید فکر بکنیم برای این کار، فکر این است که کشور مشغول کشاورزی بشوند... ما محتاج نشویم به خارج، اگر محتاج شدیم به خارج، اگر خدای نخواسته اینها چنین کردند، ما احتیاج پیدا کردیم که (آنها) گندم بدهند، این احتیاج اسباب این می شود که ما وابستگی سیاسی هم پیدا کنیم، وابستگی فرهنگی هم پیدا کنیم، وابستگی نظامی هم پیدا کنیم و همه چیزمان از دست برود. [صحیفه نور، ج 14، ص 90] ♻️آزادی حقیقی در گرو استقلال اقتصادی امام خمینی رحمه الله: اگر شما بخواهید استقلال پیدا کنید و آزادی حقیقی یابید، باید کاری بکنید که در همه چیز خود خودکفا باشید، مستغنی باشید. کشاورز باید کاری بکند که دیگر ما احتیاج گندمی به خارج نداشته باشیم. دانشگاهی باید کاری بکند که ما در طبقات دیگر احتیاج به خارج نداشته باشیم. در مهندسی احتیاج به خارج نداشته باشیم. [صحیفه نور، ج 14، ص 106] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
شماره 7 🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت پنجم🌸 ✴️ تولید در منزل (قسمت دوم) متأسفانه کاهش نقش تولیدی خانواده در ایران فقط شامل خانواده های شهری نمی شود، بلکه خانواده های روستایی در نتیجه تعامل با شهر، تحت تأثیر فرهنگ شهری قرار گرفته اند و بیشتر آنها مصرف گرا شده اند. در طول تاریخ، همواره خانوار روستایی یک واحد تولیدی خودکفا به شمار می آمد که زیر نظر رئیس خانواده اداره می شد و قسمت اعظم مصرفش را خود تولید می کرد. تولید اقتصادی در خانواده به شکل تعاونی و با همکاری و هم یاری تمام اعضای خانواده از کودکان گرفته تا سال خوردگان، زن و مرد انجام می گرفت. در واقع، هر خانوار روستایی، مرکزی برای کار تولیدی بود. امروزه بسیاری از خانوارهای روستایی با وجود فضا و ظرفیت های لازم برای تولید، ترجیح می دهند که مانند شهری ها زندگی کنند. مثلاً می توانند با نگه داری چند رأس دام و طیور یا با سبزی کاری مختصر در حیاط منزل، همچنین کاشت چند درخت مثمر، بسیاری از احتیاجات غذایی خود نظیر شیر، گوشت، لبنیات، سبزی، میوه و... را تأمین کنند و به زندگی بدون تولید در روستا پایان دهند، ولی به دلیل راحت طلبی، این کار را انجام نمی دهند. این سال‌هایی که کشور ایران درگیر جنگ‌های اقتصادی است، فرصت مناسبی است که خانوارهای ایرانی اعم از شهری و روستایی نسبت به نقش تولیدی خود و رفع وابستگی از دیگران، بیشتر اندیشه کنند. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: حجت‌ الاسلام محسن قرائتی «ربا، برکت ندارد / تفسیر سوره بقره - آیه‌ی ۲۷۶» کلمه‏ «محق» به معناى نقصان تدریجى است و مُحاق به ماه گفته مى‏ شود که نورش در شب هاى آخر آن چنان کاهش یافته که دیده نمى‏ شود. و در مقابل، «ربا» به معنى رشد تدریجى است. این آیه یادآور مى‏ شود که هرچند رباخوار به قصد انباشت ثروت، از دیگران ربا مى‏ گیرد، ولى خداوند برکت و آثار خوبى که باید ازدیاد مال داشته باشد از ربا مى‏ گیرد. لازم نیست خود مال رَبَوى از بین برود، بلکه اهدافى که از افزایش ثروت در نظر است از بین مى‏ رود. در نظام رَبَوى، سعادت، محبّت و امنیّت نیست و چه بسیار ثروتمندانى که از سرمایه خود، هیچ نوع راحتى و آرامش و یا محبوبیّتى بدست نمى‏ آورند، ولى در نظامى که در آن انفاق، صدقه و قرض‏ الحسنه رایج باشد، آن جامعه از برکات زیادى برخوردار است. در آن نظام، فقرا مأیوس نبوده و اغنیا در فکر تکاثر نیستند. محرومان به فکر انتقام و سرقت، و اغنیا نگران حراست و حفاظت اموال خود نمى‏ باشند و جامعه از یک تعادل نسبى همراه با الفت و رحمت و تفاهم و امنیّت برخوردار خواهد بود. در تفسیر کبیر فخررازى آمده است: وقتى رباخوار، عواطف و عدالت انسانى را در خود محو کند، خود و اموالش مورد نفرین فقرا قرار مى‏ گیرد و کینه و انتقام و توطئه سرقت هر لحظه او را تهدید مى ‏کند و این نمونه‏ اى از آن نابودى است که در آیه مطرح شده است. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
هدایت شده از m-sanati
📚 پک ۴ کتاب سواد رسانه ای 📝 به قلم آقایان محمد کهوند و محمد مهدی فجری 💰 هر چهار کتاب با تخفیف و هزینه پست = 80 هزارتومان 🔸 دوستان امکان سفارش تکی کتاب ها فراهم است ولی با توجه به هزینه های پست، خرید پک بسیار به صرفه تر است. 🆔 آی دی جهت سفارش 👇 @fajri352 🔰 کانال ویژه طلاب 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7