🗓17رمضان، 🕌سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران🕌
💠خوشبختانه امروز این مرکز مورد توجّه مردم است؛ قدیم اینجور نبود. سالهایی که ما در قم بودیم، شبهای چهارشنبه یا شبهای جمعه یک تعداد معدودی از افراد میرفتند در همان مسجد که یک محلّ کوچک محدودی بود، زیارتی میکردند و خیلی بهندرت کسانی در آنجا میماندند؛ خیلی محدود بود. خود ما که چند سال در قم بودیم، چند مرتبه بیشتر توفیق پیدا نکردیم برویم مسجد جمکران؛ رایج نبود، متداول نبود، دلها این جور مجذوب و کندهشدهی بهسمت معنویّات نبود؛ حاکمیّت، حاکمیّت فضای معنوی نبود. این بود که یک مرکز به این عظمت، به این قداست -که مورد توجّه بزرگان بوده است، مورد توجّه رجال الغیب و عبادالله و امناءالله بوده- این جور از چشم مردم در واقع پنهان بود و کسی توجّهی نداشت.
📜 بیانات در جمع خدمتگزاران مسجد مقدس جمکران ۱۳۸۹/۰۸/۰۶
📕📕📕📕📕
ببوسم خاک پاک #جمکران را
🔺 ۱۷ رمضان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیعصر عجلالله تعالی فرجه
💠💠💠
♻️ وقوع غزوه ي "بدر" به فرماندهي پيامبر اكرم(ص)(2 ق)
✍️ «بدر» منطقه وسیعی است كه دارای چاههای آب بوده و همواره كاروانها در آن جا توقف میكردند و از آبهای آن بهرهمند میشدند. از این رو آن را بدر میگویند كه نام صاحب آبهای آن «بدر» بوده است.
✅ دراين غزوه كه نخستين مقابله ي سپاه اسلام با سپاه كفر و نبرد اهل توحيد با اهل شرك بود، مشركان و كفار در آن، از جنبه ي ساز و برگ نظامي و اسلحه و مهمات بر مسلمانان برتري داشتند و نفرات آنان سه برابر سپاه اسلام بود.
✅ سرداراني چون اميرالمؤمنين علي(ع)، حمزة بن عبدالمطلب و عبيدة بن الحارث بن عبدالمطلب(ع) در اين جنگ حضور داشتند و هفت نفر از سران لشكر كفر مانند: ابوجهل، وليد، شَيبَه و عُتَبه را به همراه دهها تن ديگر از مشركان به هلاكت رساندند. مسلمانان همچنين، هفتاد نفر از كفار قريش را به اسارت درآوردند.
✅ اصحاب رسول خدا(ص)، 317 نفر به تعداد اصحاب طالوت بودند وليكن معروف است كه تعداد اصحاب آن حضرت، 313 نفر بوده است.
http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
💐 آغاز عمليات بزرگ بيت المقدس (۱۳۶۱ش)
✍️ بلافاصله بعد از پايان عمليات پيروزمندانه فتح المبين در فروردين ۱۳۶۱، دست فرماندهان اسلام براي انجام بزرگترين عمليات درون مرزي باز شد. عمليات بزرگ بيت المقدس در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۱۰ با رمز يا علي ابن ابي طالب(ع) در جبهه هاي جنوب، جنوب اهواز و شمال خرمشهر در وسعتي در حدود ۵۴۰۰ كيلومتر مربع و در سه مرحله آغاز شد و تا ۴ خرداد ۶۱ به طول انجاميد؛ كه مهمترين هدف آن آزادسازي خرمشهر بود.
✅ با آغاز مرحله اول و آزاد شدن قسمتي از خاك ميهن اسلامي، آژانس هاي خبر پراكني به تكاپو افتادند تا با وارونه جلوه دادن حقيقت، پيروزيهاي ايران را خنثي و كم اهمیت جلوه دهند. در ادامه، با عبور بي نظير رزمندگان اسلام از محور كرخه و رسيدن به مرزهاي بين المللي از شمال منطقه درگيري و جهش بلند آنها از جاده اهواز - خرمشهر و استقرار در ۱۷ كيلومتري نوار مرزي، شهر هويزه به آزاد گردید.
✅ عمليات غرور آفرين بيت المقدس سرانجام پس از ۲۵ روز نبرد فراموش نشدني و با پاكسازي دشمن از قسمت اعظم خاك جنوب و در نهايت با فتح خرمشهر به پايان رسيد و برگي زرين از دلاوريها و رشادتهاي غيور مردان لشكر توحيد به تاريخ حماسه سازان افزود.
💠 معراج پيامبر اسلام(ص)(سال دوازدهم بعثت)
✍️ بنا به روايتي، پيامبر گرامي اسلام (ص)، در شب هفدهم ماه رمضان سال دوازدهم بعثت به امر خداوند از مكه به بيت المقدس سير كرد و به آسمانها عروج نمود. در اولين آيه از سوره ي اسراء، اين معجزه ي بزرگ، چنین توصيف شده است.
☀️«سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»
🌟پاک و منزّه است خدائى که بنده اش را در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصى که گرداگردش را پر برکت ساخته ایم برد، تا برخى از آیات خود را به او نشان دهیم چرا که او شنوا و بیناست.
✅ پیامبر اسلام (ص)، در معراج با بسياري از اسرار الهي، رموز جهان آفرينش و سرنوشت انسانها در جهان ديگر آشنا شد. مركب پيامبر در اين سفر آسماني بُراق نام داشت و جبرييل، فرشته ي بزرگ خداوند، با آن حضرت همسفر بود و ديدني هاي عالم بالا و ملكوت و فرشتگان آسمان و بهشت و جهنم را به پيامبر نشان داد. اين حادثه از معجزات بزرگ پيامبر گرامي اسلام به شمار مي رود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ای ماهِ جمکران...
عجّل ظهورک یا صاحب الزمان 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نظر مراجع معظم تقلید راجع به مسجد مقدس مقدس / یا اباصالح المهدی ادرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اگر شیعیان ما به اندازه یه لیوان آب منتظر ما بودند ما می آمدیم.
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی #امام_زمان
🎤 حجت الاسلام #ماندگاری
👇👇🇯🇴🇮🇳 👇👇
@KASHKOOLMANAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔸 بهار ایام
🔵 در زیارتنامه امام زمان(عج) می خوانیم:
🌹السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام
🔸سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران
🌱همانطور كه فصل بهار آغاز رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر #امام_زمان (ع) نیز باعث رویش و رشد و نمو گوهر وجودی انسان است.
#جمعه_های_مهدوی
شماره 26
▪️ضرورت طرح مباحث مهدویت
3️⃣ بعد فرهنگی 🌸
—————-👇👇👇
❌ آسیب شناسی ❌
منظور از آسیب شناسی را نیز این گونه میتوان بیان داشت: «آسیب شناسی حاکی از بازشناسی موارد سوءبرداشت یا سوءعملکرد در جریان تربیتی مهدویت است. » تا جایی که به ذات دین، مشتمل بر مهدویت مربوط است، نمی توان از آسیب و آسیب شناسی سخن به میان آورد؛ اما هنگامی که جریان تربیت دینی، مشتمل بر بُعد تربیتی مهدویت شکل میگیرد، امکان ظهور آسیب و در ادامه آسیب شناسی فراهم میگردد؛ زیرا در جریان تربیت دینی، دست آدمی گشوده میشود و اکنون اوست که باید با فهمی که از دین کسب میکند به عمل روی آورد و زمینه
تحقق برداشتهای خود را هموار کند. در طیّ این مسیر است که افق کوتاه دید آدمی، بد فهمیها را در دامن میپرورد؛ چنان که دامنه محدود همت او، بدکرداریها را در پی میآورد؛ از این رو، آسیب شناسی تربیتی مهدویت، تلاشی برای بازشناسی این گونه لغزشهای فکری و عملی در جریان تحقق بخشیدن به بُعد تربیتی مهدویت است
(باقری، خسرو، فصلنامه انتظار، شماره ۲، سال اول، زمستان سال۱۳۸۰)
لذا باید تلاش کرد نقاط آسیب پذیر را شناخت و سعی در حل این آسیبها داشت. به عنوان نمونه، نباید با طرح افراطی ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اساس مهدویت را در ملاقات خلاصه کرد: چرا که با عدم تحقق ملاقات، عده ای دچار یأس و ناامیدی میشوند و یا به طرح یک جانبه قهر و غضب امام پرداخت و همین طور بایستی مراقب باشیم که مفهوم انتظار تحریف نشود و اندیشههای نادرست (مانند ظلم پذیری و…) در جامعه حاکم گردد. و همینطور تعیین وقت که در روایات
صریحاً نهی شده است و یا تطبیق نادرست علایم و شرایط ظهور و یا تعجیل و نظایر آن، همه به عنوان آسیبهای جدی در عرصه مهدویت باید مورد توجه و بازشناسی قرار گیرد. البته لازم به یادآوری است که عواملی نظیر: عدم بصیرت در آموزههای دین اسلام بطور عام و مهدویت بطور خاص، سطحی نگری در آموزههای مهدوی، سوء استفاده افراد فرصت طلب برای نیل به اغراض سیاسی، اجتماعی و… را در این برداشتهای غیر صحیح، نباید از چشم تیزبین انسانهای دلسوز و علاقمند به مباحث مهدویت به دور دانست.
#مهدویت
#بعد_فرهنگی
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
∞♥️∞
⭕️ برای #ظهور ، اسب مدرن بخریم
👤 استاد پناهیان
✨دیپلماسی دادائیستی!
درباره صحبتهای آقای ظریف پیرامون هزینه شدن دیپلماسی برای میدان، بک بحث نظری بسیار مهم هست که نمیتوان از کنار آن بهراحتی عبور کرد و بدان نپرداخت؛ و باور حقیر این است که اساسیترین مشکل آقای ظریف و طیف سیاسی همسو با ایشان دقیقا همینجاست.
به عبارات آقای ظریف دقت بفرمایید. ایشان در شاهدی که برای هزینه شدن دیپلماسی برای میدان میآورد، میگوید: "تقریبا هر بار که من برای مذاکره رفتم این شهید سلیمانی بود که میگفت میخواهم تو این خاصیت یا نکته را بگیری...میگفت تو میروی با لاورف مذاکره میکنی از او یک دو سه چهار بخواه. یعنی دیپلماسی هزینه این شود که شما مثلا در حلب میخواهید این کار را بکنید یا در ادلب میخواهید شیعیان... اینها اهداف مقدسی بودند، نمیگویم اهداف بدی بود...تو میروی با لاورف مذاکره میکنی فشار بیاور که فوعا و کفریا را باید ما آزاد کنیم".
آقای ظریف از این درخواستهای حاج قاسم با عنوان "هزینه دیپلماسی برای میدان" سخن میگوید و اشکال این تفکر دقیقا در همین نگاه است و میتوان آثار این اشکال را از برجام تا دیگر مسائل حوزه سیاست خارجی دولت آقای روحانی نیز دید.
اشکال آقای ظریف اینجاست که توجه ندارد چه مذاکره در دیپلماسی و چه عملیات در میدان، هر دو ابزارهایی برای رسیدن به اهداف و سیاستهای تعیین شده از سوی یک نظام سیاسی هستند. اگر کتاب هنر تحریمها نوشته ریچارد نفیو را خوانده باشید، او مذاکره و تحریم را دو قطعه مکمل از پازل فشار بر ایران توصیف میکند. یعنی رژیم آمریکا هدف اعمال فشار بر ایران برای تغییر رفتار/تغییر نظام را تعریف کرده و هم از ابزار دیپلماسی(مذاکره) و هم از ابزار حمله اقتصادی(تحریم) برای این امر بهره میگیرد. این است که میبینیم دیپلمات آمریکایی در برجام دنبال همان چیزی است که افسر تحریم آمریکایی در پی آن است. اهداف اینها با یکدیگر تباین و تناقض ندارند که مثلا وزیر خارجه آمریکا به وزیر خزانهداری این کشور بگوید من دیپلماسی را هزینه میدان جنگ اقتصادی کردم! میبینید چقدر این حرف مضحک است؟!
کشور و منطقه با تهدید داعش مواجه است و نظام هوشمندانه تصمیم میگیرد تهدید داعش را سرکوب کند. حال برای دستیابی به هدف "نابودی تهدید داعش"، سیستم باید همه ابزارهای خود را فعال نماید. حاج قاسم جانش را کف دستش میگیرد و به سوریه و عراق میرود تا در میدان عملیات کند. دولت باید بودجه مورد نیاز را تامین کند. دستگاههای اطلاعاتی باید کمک اطلاعاتی کنند. و دیپلماتها باید ابزار سیاست خارجی را هرجا لازم است فعال کنند.
حال شما مظلومیت حاج قاسم را ببینید که از طرف نظام در کف میدان مشغول شمشیر زدن است، یکی بودجهاش را نمیدهد، آن یکی میگوید نباید از بشار اسد حمایت کنیم، دیگری به زبان شکایت میگوید من دیپلماسی را هزینه کردم تا فلانی مثلا در حلب چه کند!
این نگاه خسارتبار معالاسف در ماجرای برجام هم حاکم بود. آقایان قرار شد بروند دیپلماسی کنند تا تحریمها برداشته شود. در میدان، صنعت هستهای به شکل بیسابقهای تحدید شد و بازرسی از اماکن مختلف کشور باز به شکل بیسابقهای تشدید شد تا آقایان دیپلمات با تقدیم این امتیازات، لغو تحریمها را از طرف مقابل بگیرند. اما در کمال تعجب پس از اینکه تحریمی لغو نشد، آقای عراقچی آمد و در تلویزیون فرمود که اساسا برجام برای لغو تحریمها نبود! یعنی اصلا دیپلماتها فراموش کرده بودند -و از ملت هم میخواستند فراموش کنند- که برای چه مذاکره کردهاند و قرار بود به یک هدفی دست یابند!
دیپلماسی در ذهن آقایان ظاهرا ابزاری نیست که باید در خدمت اهداف کشور قرار گیرد و بیآنکه حاصل و نتیجهای برایش بتوان متصور شد، خودش به خودی خود موضوعیت دارد. این دیپلماسی برای دیپلماسی، همچون هنر برای هنر یادآور مشی دادائیستهاست که نحلهای از نهیلیسم بودند، برای افعالشان هیچ هدفی جز رسیدن به "تازگی" متصور نبودند و میگفتند ما وطن و سياست نمیخواهيم، ما «هيچ» میخواهيم؛ اينگونه به تازگی خواهيم رسيد!
سید یاسر جبرئیلی
27.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نفوذیهایاستکبار در حکومتعلوی| استاد #ناصر_یوسفی
3️⃣ بخش سوم| اشعث ابن قیس
📺 معاویه برای به #شهادت رساندن حسن ابن علی، به چهار نفر مورد اعتماد در کوفه نامه داد که یکی از آنها اشعثابنقیس بود.
📺 اشعث برای ایجاد #دو_قطبی، با پول دادن به مردم و جلب آراء آنها، به تفرقه در حکومت علی علیهالسلام پرداخت.
📺 اشعث همه کار کرد تا به رسالت خود، یعنی عقب انداختن زمان #مبارزه امیرالمومنین با استکبار(معاویه) عمل کند.
🔸ادامه دارد...
🇮🇷🌸
🍀
0️⃣1️⃣ اصلح یا صالح مقبول؟
🔻 اصلح یعنی چه کسی؟ یعنی کسی که برای ریشهکنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد؛ یعنی کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند.
🔹اصلح کسی است که هم به ترقی و پیشرفت کشور و توسعهی اقتصادی و غیراقتصادی بیندیشد؛ هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آنچنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند.
🔸اصلح کسی است که به فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد.
🔺اصلح کسی است که بتواند این بارِ عظیم را بر دوش بگیرد؛ البته هر کس صلاحیتش در مراکز قانونی تأیید شود، صالح است؛ اما باید در بین صالحها گشت و صالحتر را پیدا و او را انتخاب کرد. این، هنر شما مردم است.
🌺بیانات در دیدار مردم شهرستان جیرفت- 1384/2/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 233
💠 اهداف انتشار دهندگان فایل صوتی محرمانه!
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
17.mp3
5.15M
شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان (آیت الله مجتهدی )
42.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🤲 #نجوای_نجات ۱۷
🎤 مناجات خوانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی تهرانی
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان
┏━━━━━━━━━━━━📚┓
eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c
┗📚━━━━━━━━━━━━┛
┏━━━━━━━━━━🌐┓
farhangi.hozehkh.com
┗🌐━━━━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر ۱۷ | استقامت در راه خدا
🔘 «فَلِذَلِكَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَقُلْ آمَنتُ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِن كِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ»
(آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری)
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
#سوره_شوری
#سی_روز_سی_تفسیر
#رهبر_معظم_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ مجموعه #رسم_بندگی
🔸 بیانات حجتالاسلام و المسلمین همتیان درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و شرح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی
🔸 قسمت هفدهم
محمد رضا تازه به #گردان ما آمده بود. شده بود بی سیم چی خودم. کذاشتمش مسئول دسته. بعد از چند روز که کارش را دیدم، گفتم محمد باید معاون #گروهان شوی.
زیر بار نمی رفت. گفت: به شرطی قبول می کنم که سه شنبه ها تا عصر چهارشنبه کاری به کارم نداشته باشی. قبول کردم.
بعد از مدتی می خواستم فرمانده گروهانش کنم. واسطه آورد که زیر بار نرود؛ اما قبول نکردم. آخرش گفت با همان شرط قبلی.
پا پیچش شدم که باید بگویی کجا می روی؟ گفت: تا زنده ام به کسی نگو. می روم زیارت #مسجد_جمکران.
۹۰۰ کیلومتر را هر هفته از #دارخوین تا #جمکران را عاشقانه طی می کرد.
یک بار همراهش رفتم. نیمه شب دیدم سرش را به شیشه گذاشته و مشغول #نافله اشکی است.
در مسیر برگشت می گفت: یک بار برای رسیدن یه جمکران ۱۴ ماشین عوض کردم تا به جمکران رسیدم. تا رسیدم نماز را خواندم و سریع برگشتم.
#شهید_محمد_رضا_تورجی_زاده
#شهدا_و_امام_زمان
#عشق_و_ارادت_شهید_تورجی_زاده_به_امام_زمان
#شهدای_جمکرانی
راوی: سردار علی مسجدیان؛ فرمانده وقت گردان امام حسن (ع)
#کتاب_یا_زهرا سلام الله علیها؛ زندگی نامه و خاطرات شهید محمد رضا تورجی زاده، نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، ناشر: امینیان، نوبت چاپ: ششم- آذر ۱۳۸۹؛ صفحه ۸۳-۸۵.