هدایت شده از ندای تهذیب
#دوشنبه_های_بصیرتی
#خانواده_و_اقتصاد_مقاومتی
شماره 7
🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت پنجم🌸
✴️ تولید در منزل (قسمت دوم)
متأسفانه کاهش نقش تولیدی خانواده در ایران فقط شامل خانواده های شهری نمی شود، بلکه خانواده های روستایی در نتیجه تعامل با شهر، تحت تأثیر فرهنگ شهری قرار گرفته اند و بیشتر آنها مصرف گرا شده اند.
در طول تاریخ، همواره خانوار روستایی یک واحد تولیدی خودکفا به شمار می آمد که زیر نظر رئیس خانواده اداره می شد و قسمت اعظم مصرفش را خود تولید می کرد.
تولید اقتصادی در خانواده به شکل تعاونی و با همکاری و هم یاری تمام اعضای خانواده از کودکان گرفته تا سال خوردگان، زن و مرد انجام می گرفت. در واقع، هر خانوار روستایی، مرکزی برای کار تولیدی بود.
امروزه بسیاری از خانوارهای روستایی با وجود فضا و ظرفیت های لازم برای تولید، ترجیح می دهند که مانند شهری ها زندگی کنند. مثلاً می توانند با نگه داری چند رأس دام و طیور یا با سبزی کاری مختصر در حیاط منزل، همچنین کاشت چند درخت مثمر، بسیاری از احتیاجات غذایی خود نظیر شیر، گوشت، لبنیات، سبزی، میوه و... را تأمین کنند و به زندگی بدون تولید در روستا پایان دهند، ولی به دلیل راحت طلبی، این کار را انجام نمی دهند.
این سالهایی که کشور ایران درگیر جنگهای اقتصادی است، فرصت مناسبی است که خانوارهای ایرانی اعم از شهری و روستایی نسبت به نقش تولیدی خود و رفع وابستگی از دیگران، بیشتر اندیشه کنند.
ادامه دارد...
#خانواده_و_اقتصاد_مقاومتی
#تولید
#اقتصاد
#خانواده
#اقتصاد_مقاومتی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوشنبه_های_بصیرتی
سخنران: حجت الاسلام محسن قرائتی
«ربا، برکت ندارد / تفسیر سوره بقره - آیهی ۲۷۶»
کلمه «محق» به معناى نقصان تدریجى است و مُحاق به ماه گفته مى شود که نورش در شب هاى آخر آن چنان کاهش یافته که دیده نمى شود. و در مقابل، «ربا» به معنى رشد تدریجى است.
این آیه یادآور مى شود که هرچند رباخوار به قصد انباشت ثروت، از دیگران ربا مى گیرد، ولى خداوند برکت و آثار خوبى که باید ازدیاد مال داشته باشد از ربا مى گیرد. لازم نیست خود مال رَبَوى از بین برود، بلکه اهدافى که از افزایش ثروت در نظر است از بین مى رود. در نظام رَبَوى، سعادت، محبّت و امنیّت نیست و چه بسیار ثروتمندانى که از سرمایه خود، هیچ نوع راحتى و آرامش و یا محبوبیّتى بدست نمى آورند، ولى در نظامى که در آن انفاق، صدقه و قرض الحسنه رایج باشد، آن جامعه از برکات زیادى برخوردار است. در آن نظام، فقرا مأیوس نبوده و اغنیا در فکر تکاثر نیستند. محرومان به فکر انتقام و سرقت، و اغنیا نگران حراست و حفاظت اموال خود نمى باشند و جامعه از یک تعادل نسبى همراه با الفت و رحمت و تفاهم و امنیّت برخوردار خواهد بود.
در تفسیر کبیر فخررازى آمده است: وقتى رباخوار، عواطف و عدالت انسانى را در خود محو کند، خود و اموالش مورد نفرین فقرا قرار مى گیرد و کینه و انتقام و توطئه سرقت هر لحظه او را تهدید مى کند و این نمونه اى از آن نابودى است که در آیه مطرح شده است.
#ربا_خواری
#برکت
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از m-sanati
📚 پک ۴ کتاب سواد رسانه ای
📝 به قلم آقایان محمد کهوند و محمد مهدی فجری
💰 هر چهار کتاب با تخفیف و هزینه پست = 80 هزارتومان
🔸 دوستان امکان سفارش تکی کتاب ها فراهم است ولی با توجه به هزینه های پست، خرید پک بسیار به صرفه تر است.
🆔 آی دی جهت سفارش 👇
@fajri352
🔰 کانال #بصیرت_رسانه_ای ویژه طلاب 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 20
🌺1️⃣ شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
7ـ رعایت انصاف و پرهیز از برآوردن آه حسرت دیگران (قسمت اول)
روشن است كه انسان اجازه ندارد در جان دیگران هرگونه تصرفی نماید. همانگونه كه نباید كاری كنیم كه در شناخت و اندیشه دیگران تصرف نادرستی صورت گیرد، در امیال و احساسات آنها هم نباید تصرف نابجا كنیم. همانطور كه حق نداریم دیگران را بیازاریم، حق نداریم احساس ناكامی و حسرت در آنان ایجاد كنیم. از این رو، باید همواره مراقب تأثیراتی باشیم كه بر دیگران میگذاریم و مسئولیت آن را بپذیریم. سوزاندن دل دیگران و برآوردن آه حسرت و سوز ناكامی از نهادشان مصداق ظلم است.
انصاف، عبارت است از اینكه در شرایطی كه دیگران در تأمین نیازهای اولیه خود درماندهاند، انسان به نیازهای درجه دو و لذتهای ثانوی خود نپردازد و درباره درد دیگران و نیاز مبرمشان بیاحساس، سرد و بیخیال نباشد. هر عملی كه نشان بیانصافی و بیمروتی باشد و نیاز درجه دو ما را بر نیاز درجه یك دیگران ترجیح دهد، مذموم است. ممكن است كسی به لطف و نعمت خدا از نیازهای اولیه عبور كرده و توان توسعه داشته باشد؛ اما انصاف اقتضا میكند كه توسعه خود را به نفع رفع نیازهای اولیه مردم كنار بگذارد. از این بالاتر آن است كه ایثار كند؛ یعنی نیازهای ضروری خود را هم مقدم بر دیگران نكند. از طلبه انتظار میرود كه اگر اهل ایثار نیست، دست كم اهل انصاف و مواسات باشد و از همدردی با بینوایان و تهیدستان دریغ نكند. همدردی نیز، تنها در عبارات ملاطفتآمیز و آه كشیدن خلاصه نمیشود. كسی كه صادقانه برای دیگران آرزوی آسایش دارد، نمیتواند ناظر بیطرف درد آنان باشد و خود در رفاه بیكران به سر برد. باید در مقابل نیازهای ضروری دیگران، از خوشیهای خود در گذرد. اگر رفتار ما، دارایی ما، مخارج ما و ظهور و بروز ما موجب دلآزردگی و تشویش دیگران گردد، آه و سوز آنان را برآورد و بر روان آنان اثر نامناسب داشته باشد، مرتكب بیانصافی شدهایم.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #انبیاء، صفحه 326، آیات 45 تا 57
🗓1399/10/02
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
326.mp3
568.6K
هدایت شده از ندای تهذیب
247.pdf
107.3K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_چهل_هفت
✅برخی دعاهای قرآنی
✏️درخواست هدایت در شروع و پایان کارها
🗓1399/10/02
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
تاثیر نماز اول وقت
#نماز_در_سیره_علما
شماره 21
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
🔹تربیت دینی فرزندان / خانواده الگو👇🏿👇🏿🔹
شماره 7
🔅خانواده الگو
باید سراغ «خانوادۀ الگو» رفت و در پی «معیار» بود.
برای ما، پیروان «قرآن و عترت»، الگوهای مکتبی فراوان است.
شاخص ترین الگو، «اهل بیت علیهم السلام» است.
پیامبر عزیز ما، در کنار قرآن، «عترت» را قرار داده و از آن به عنوان عِدل قرآن و همتای تفکیک ناپذیر کتاب خدا یاد کرده اند.
نگاه ما به این خاندان، نه تنها به عنوان برگزیدگان الهی و معصوم از خطا و گناه و محبوب عرشیان و فرشتگان، بلکه به عنوان شاخص «چگونه بودن» و «چگونه زیستن» و الگوی عمل و رفتار است. «تمسّک به اهل بیت» که در روایات بسیاری آمده است، هم در جنبۀ سیاسی و اجتماعی و ولایت است، هم در زمینۀ مسائل اخلاقی، رفتاری و الگوگیری.
پیامبر خدا صلی الله علیه واله رستگاری را در سایۀ تمسّک به عترت می دانند و می فرمایند: «من تَمسّک بِعترتی مِن بَعْدی، کانَ مِنَ الفائزین» (= هرکس پس از من به عترت من تمسّک بجوید، از رستگاران خواهد بود.)(کفایةالأثر، ص22)
در حدیث دیگری فرمودند: «یا علی، شما حجت خدا بر مردمانید؛ هرکس به شما تمسّک جوید، هدایت شده و هرکس شما را رها کند، گمراه شود.»(امالی شیخ مفید، ص110.)
پس برای «مشق زندگی» باید از این «سرمشق»ها آموخت و آنان را معیار قرار داد.
عترت، خانواده ای الگوست که در علم، ایمان، تربیت، ایثار، نوع دوستی، عبادت، معاشرت شایسته، یتیم نوازی، مهرورزی به انسان ها، انفاق خالصانه، ادب و نیز احترام، برای همۀ ما سرمشق است.
#تربیت_دینی_فرزندان
#خانواده
#الگو
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
Clip-Panahian-CheraEjazeMidiZamanetBiKhodBegzare-128k.mp3
3.31M
#سه_شنبه_های_تربیتی
چرا اجازه میدی زمانت بیخود بگذره؟ / #پناهیان
یکی از عوامل فساد در روایات بیکاری است. بیکاری یعنی اجازه بدهی زمان همین جوری بیخود بگذرد. اجازه بدهی زمان همینجوری بیخود بگذرد. پدر و مادرهای محترم، خواهش میکنم جوانتان جوان دبیرستانیتان، مادرها پدرها، اجازه ندهید بیکار بمانند. حتماً کار بخواهد بکند لازم نیست حقوق بگیرد. بیکاری فاسد میکند انسان را. کسی کار نکند نابود میشود. میگوید بچهمان کار نیست! کار نیست؟ کار مفتکی ریخته همه جا. وقت را چرا میگذاری از دست برود؟ فعالیت آدم باید بکند اصلاً بیکاری معنا ندارد!
هیچ چیزی در دوران دبیرستان عین بیکاری عامل فساد نیست. دخترها توی دبیرستان بیکارند. پسرها دوران دبیرستان بیکارند. یک مقدار زمان کمی را میگذارند برای درس بقیهاش بیکار. بهشان میگویند دانشآموز هستید شما. انسان کامل! چهارده سال، پانزده سالش رد شده دیگر هیکلش بعضی از کارها را قویتر از بابا و مامانش میتواند انجام بدهد، ولی اسمش را گذاشتند دبیرستانی گفتند تو بیکار باش. خب این بندۀ خدا امام صادق(ع) میفرماید بیکاری جوان قطعاً او را به گناه میکشاند. بعد میگویی که چرا گناه اینقدر توی جامعه فراوان است؟ یک فکری برای نظام آموزش و پرورش بکنیم که بیکاری را رسمیّت ما بهش دادیم.
#بیکاری
#فساد
#دبیرستانی
#کلیپ_صوتی
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
#سه_شنبه_های_تربیتی
🌾#تربیت_دینی / گستره ی تربیت دینی 👇🏿👇🏿🌾
گستره ی تربیت دینی
تعریف تربیت دینی اثرگذار بر دیگران، برای رشد است. تربیت به این معنا نخواهد بود که یک کسی رشد دیگران را بعهده بگیرد و یا صاحب رشد دیگران بشود.
رابطه را در تربیت دینی یک رابطه ی آزادتر تلقی کنیم.
انسانها به زیبایی از کنار هم عبور می کنند مانند گلی که بوی خوشش را به مشام همه می رساند. اینگونه تاثیر گذاری در دیگران بکنند.
معنی تربیت دینی را اگر این بگیریم، گستره ی تربیت دینی فقط در خانه و مدرسه محدود نخواهد شد. همه با هم کار تربیتی می کنند. شما یک لباسی می پوشید. فردی میگوید: چقدر این قشنگ است. چقدر به شما می آید. این را از کجا خریدی؟ این روی شما تاثیر می گذارد. نگاه دیگران روی شما تاثیرگذار است که دفعه دیگر چه لباسی بپوشید. یا وقتی دیگران درباره ی زندگی شما نظر می دهند، روی شما تاثیر می گذارند. یا از زندگی خودشان برای شما حرف می زنند و یک حادثه ی کوچک را خیلی بزرگ می کنند تا از دیگران کم نیاورند و روی دیگران تاثیر بگذارند. این تاثیرها وقتی ماندگار می شود و زیاد میشود و پشت سرهم می شود، اسمش تاثیر تربیتی است نه فقط تاثیر تبلیغی.
بعضی افراد در یک لحظاتی خیلی آمادگی برای گرفتن پیامی از کسی یا از اطرافیان خودشان دارند. اگر آن لحظه یک پیام بد بفرستی و تاثیر بد تربیتی بگذارد، شما پیش خدا مسئولیت خواهید داشت. روز قیامت علاوه بر جواب خودت باید جواب او را هم بدهی. و می گویید:
من نمیخواستم رویش تاثیر بگذارم، او در اوج آمادگی تاثیر پذیری بود.
بعضی انسانها آمادگی شان برای تاثیر پذیری بالا است. کما اینکه بعضی مواقع انسانها تاثیر پذیری شان کم است. درگیر مسئله ی درونی هستند و پای منبری هم بنشینند تاثیر نمی پذیرند. ولی ما همه جا در حال تاثیر گذاری بر روی یکدیگر هستیم.
شما تربیت را از یک محیط بسته و از یک رابطه ی دو طرفه ی محکم خارج کنید و در روابط آزادتر قرار بدهید. آن موقع خواهید دید که تربیت گستره ی وسیعی دارد.
روایت می فرماید: مومنین به گردن هم حق پیدا می کنند. باید روز قیامت این حقی که گردن همدیگر پیدا کرده اند را پاسخ بدهند. یعنی تسویه حساب خودشان که انجام شد، حالا باید ببینند دین دیگران را هم ادا کردی یا نه؟
مثلاً چه کسی گردن ما حق پیدا می کند. فرمود:
حداقل کسی که گردن شما حق پیدا می کند کسی است که چهل قدم با او راه رفته اید. روز قیامت سوال می کنند که حق او را ادا کردی یا نه؟ حالا ببینید در این عبور و مرورهایی که با هم داریم، دوست و یا همکار، چقدر باید دقت داشته باشیم.
این فضا انسان را از حصار تن خودیت بیرون می آورد، وقتی حصار تنگ غم ها و افسردگی ها افزایش پیدا می کنند عصبانی شدن ها و خیلی مسائل پیش می آید. کافی است انسان در یک فضای قشنگی، فکر تاثیر گذاری بر دیگران هم باشد و هرکس خودش را مربی حساب بکند
#تربیت_دینی
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 21
🌺1️⃣ شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
7ـ رعایت انصاف و پرهیز از برآوردن آه حسرت دیگران (قسمت دوم)
در شرایطی كه اجتماع به دو نیمه برخوردار و محروم تقسیم میشود، مرد خدا احساس مسئولیت میكند؛
در درجه اول سعی میكند وضع موجود را دگرگون سازد كه این پیمان خدا با دانایان امت است ( نهج البلاغة، خطبه2) ،
و در درجه دوم با ایثار و تقسیم آنچه در اختیار دارد، به ترمیم وضع نابسامان مستمندان میكوشد؛
اما همین كه میبیند عملاً راه برخوردار كردن و رفع نیاز مستمندان مسدود است، با همدردی، همسطحی و شركت عملی در غم مستمندان بر زخمهای دل آنان مرهم میگذارد. همدردی و شركت در غم دیگران ـ بهویژه برای پیشوایان امت كه چشمها به آنان دوخته است ـ اهمیت به سزایی دارد؛ علی علیهالسلام در دوره خلافت بیش از هر وقت دیگر زاهدانه زندگی میكرد و میفرمود:
اِنّ اللهَ فَرَضَ عَلی أَئمّةِ العَدلِ أَن یقدِروا انفُسَهُم بِضَعَفَةِ النّاسِ كَیلا یتَبَیغَ بِالفقیرِ فَقرُه (همان، خطبه 207)؛
خدا بر پیشوایان دادگر فرض كرده كه زندگی خود را با طبقه ضعیف تطبیق دهند كه رنج فقر مستمندان را ناراحت نكند.
همچنین میفرماید:
أَ أَقنعُ مِن نَفسی بِأَن یقالَ هذا أَمیرُالمؤمنینَ وَ لاأُشارِكُهُم فی مَكارِهِ الدّهرِ او اكونَ أسوَةً لَهُم فی جُشُوبَةِ العَیش (همان، نامه 45. )؛
آیا با عنوان و لقب امیر مؤمنان كه روی من نهاده و مرا با آن خطاب میكنند، خودم را قانع سازم و در سختیهای روزگار با مؤمنین شركت نداشته باشم و یا در فقیرانه زندگی كردن امام و پیشوای آنان نباشم؟
هنگامی كه امام خمینی رحمهالله در حومه پاریس به سر میبرد، در ایران نفت كمیاب شد و مردم از نظر گرم كردن خانههای خود در فشار بودند؛ امام فرمود: من برای همدردی با ملت ایران اتاق خود را سرد نگاه میدارم ( تفسیر آفتاب، ص 406)
صاحب معالم فرزند شهید ثانی رحمهالله فقط به دلیل همگون بودن با تنگدستان و مستمندان و تسلی آنان و عدم تشبه به ثروتمندان هرگز قوت بیش ازیك هفته یا یك ماه را نمیاندوخت (ریحانة الادب، ج 3، ص 391)
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
1_708517171.mp3
4.9M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 ارزش طلبگی و الزامات آن
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۹/۱۰/۱
⏱ زمان: ۲۰ دقیقه
📍در جمع محدودی از طلاب مدرسه علمیه دارالهدی قم
31.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینها افسانه است🌹
فرمایشات حضرت آیت الله مصباح یزدی در باره شخصیت حضرت آیت الله حائری شیرازی رحمةالله علیه
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #انبیاء، صفحه 327، آیات 58 تا 72
🗓1399/10/03
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
327.mp3
551K
هدایت شده از ندای تهذیب
248.pdf
126.6K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_چهل_هشت
✅برخی دعاهای قرآنی
✏️درخواست سعه صدر و تاثیر کلام
🗓1399/10/03
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی قنوت دل
🔸موضوع: نماز شب، مایه شرافت مومن
#قنوت_دل #نماز_شب
شماره ۱7
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از ندای تهذیب
#چهار_شنبه_های_اخلاقی
شماره ۱4
🌷زندگی در پرتو اخلاق »»»» اثر انزوا و گوشه گیری در اخلاق🌷
زیانهای گوشه گیری و انزوا/ قسمت دوم👇👇👇
در برابر منافع و فوایدی که در بالا برای عزلت و انزوا ذکر گردید زیانهای متعددی در تنهایی و فواید زیادی در معاشرت است که آنها را می توان دلایل برتری و فضیلت معاشرت شمرد:
1- نخستین چیزی که اهمیت و ارزش معاشرت را روشن می سازد این است که کسب غالب ملکات فاضله اخلاقی تنها در اجتماع میسر است و در تنهایی ممکن نیست، زیرا بیشتر این ملکات مربوط به طرز روابط با یکدیگر می باشد. تواضع و فروتنی و محبت و ایثار و عفو و گذشت و سخاوت و بردباری و کظم غیظ و عاطفه و ترحم و تملک نفس و... در چگونگی روابط و مناسبات انسانها پیدا می شود و برای کسب این فضائل حتماً باید در دل اجتماع زندگی نمود.
از این گذشته سلامتی از مفاسد اخلاقی از قبیل حسد، تکبر، دروغ، غیبت و... بواسطه انزوا و گوشه گیری، در حقیقت فضیلت و افتخار نیست؛
بلکه از قبیل «منتفی به انتفاء موضوع» است و درست به این می ماند که شخصی برای رهایی از آلودگی به اعمال منافی عفت خود را با وسایلی محروم سازد، گرچه چنین شخصی از این آلودگی محفوظ می ماند ولی این نوع پاکدامنی فضیلت نیست بلکه سلامت است. فضیلت این است که انسان در اجتماع زندگی کند و در لحظات حساس یوسف وار تا لب پرتگاه برود و تسلط خود را بر نفس خویش حفظ نماید و بازگردد (البته نه اینکه انسان عمداً و با دست خویش چنین صحنه هایی را ایجاد نماید).
بنابراین برای کسب ملکات فاضله که مقیاس ارزشهای انسانی محسوب می شوند راهی جز این نیست که در اجتماع زندگی کنیم و با مردم معاشرت داشته باشیم.
و به عبارت دیگر این صفات برجسته از طریق مبارزه با شهوات و عوامل فساد بدست می آید، همانطور که استحکام و قدرت چوبهای جنگلی بواسطه پرورش در میان طوفانهای سخت حوادث است و اگر در گوشه انزوا و در محیطی دربسته و محدود پرورش یابند آن استحکام را از دست می دهند، همچنین افراد منزوی و گوشه گیر قدرتهای روحی و اخلاقی خود را تدریجاً از دست خواهند داد. شاید حدیث زیر نیز اشاره به همین حقیقت باشد:
در زمان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یکی از مسلمانان برای عبادت به کوهی رفته و از مردم کناره گیری نموده بود، وی را نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آوردند حضرت به او فرمود:
«لا تَفْعَلْ انْتَ وَلا احَدٌ مِنْکُمْ، لَصَبْرُ احَدِکُمْ فِی بَعْضِ مَواطِنِ الْاسْلامِ خَیْرٌ مِنْ عِبادَهِ احَدِکُمْ ارْبَعِینَ عاماً»(فیض کاشانی، محجّه البیضاء 4/ 7.)
نه تو و نه هیچ یک از مسلمانان چنین نکنید، چه اینکه صبر و استقامت یکی از شما در یکی از محیطهای اسلامی بهتر از چهل سال عبادت است.
از این سخن پاسخ استدلال اول طرفداران انزوا روشن گردید.
ادامه دارد...
#زندگی_در_پرتو_اخلاق
#ندای_تهذیب
🌻 @nedaye_tahzib
🌿 tahzib-howzeh.ir
هدایت شده از مهدی یاور
📌 نشست وبیناری معرفتی
🔹 با حضور امام جمعه محترم شهرستان راور:
🔸 حجتالاسلاموالمسلمین تویسرکانی
🔹 پنجشنبه ۱۰/۴
ساعت ۱۰ صبح
🔸 لینک جلسه :
https://www.skyroom.online/ch/howzeh.fakhriyyeh.ravar/galaseh
♦️ لطفا تمامی طلاب محترم حضور داشته باشند.