033_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
5.43M
💠 حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص
خِيَارُ أُمَّتِي الَّذِينَ إِذَا سَافَرُوا أَفْطَرُوا وَ قَصَرُوا وَ إِذَا أَحْسَنُوا اسْتَبْشَرُوا وَ إِذَا أَسَاءُوا اسْتَغْفَرُوا وَ شِرَارُ أُمَّتِي الَّذِينَ وُلِدُوا فِي النَّعِيمِ وَ غُذُّوا بِهِ يَأْكُلُونَ طَيِّبَ الطَّعَامِ وَ يَلْبَسُونَ لَيِّنَ الثِّيَابِ وَ إِذَا تَكَلَّمُوا لَمْ يَصْدُقُوا.
#جهاد_با_نفس
#وسائل_الشیعة
#مصطفی_امینی_خواه
جلسه سی و سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕روابط اجباری!
استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📺سخنرانی حاج آقا قرائتی
✍️موضوع: چرا دعــاهامون مستجــاب نمی شه؟!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
ArefBelHagh.mp3
7.08M
📢مستند نماز
🎵#پادکست_صوتی
🏴به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیتالله بهجت قدسسره
📻 مستند «عارف بالحق»، با موضوع نماز حضرت آیتالله بهجت
▫️ در این مستند کوتاه سعی گردیده است علاوه بر پخش قطعاتی منتخب از نماز ملکوتی حضرت آیتالله بهجت، ضمن مصاحبه با بزرگان و شاگردان معظمله و بیان حال و هوای نماز آیتالله بهجت و احوالات خاص معنوی و گریهها و اذکاری که ایشان در نماز داشتند، به نحوی فضای معنوی و ملکوتی آن ایام مسجد فاطمیه را برای شنونده روایت نماید.
🔴دستگیری از اولاد حضرت زهرا علیها السلام
جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی رضا گل محمدی نقل کردند: آقای مجتهدی می فرمودند: زمانی که در مشهد مقدس سکونت داشتم اطلاع پیدا کردم، سیّدی از اولاد حضرت فاطمه ی زهرا علیها السلام در کنار خیابان چادری زده و با اهل و عیال خود در آن زندگی می کند، با شنیدن این خبر، قرار و آرامش از من سلب شد، بعد از تفحّص از علت این واقعه متوجه شدم که این سید یک سال است به علت عدم توانایی مالی نتوانسته است مال الاجاره اش را پرداخت کند و صاحب خانه او را بیرون کرده است، و او به ناچار در کنار خیابان چادری زده و در آن زندگی می کند. پس از وقوف به این مهم فوراً به سراغ صاحب خانه رفته و مال الاجاره ای که عقب افتاده بود را پرداخت کردم، آنگاه منزلی به مدت یک سال اجاره نموده و هزینه ی یک سال اجاره را جلوتر پرداختم ، سپس نزد آن سید رفتم و کلید خانه را به او تحویل دادم و گفتم این خانه از طرف حضرت رضا علیه السلام است و اجاره ی آن تا یک سال پرداخت شده و بعد از آن هم خدا بزرگ است، فقط خدا می داند که آن سید چقدر خوشحال شد، به طوری که از فرط خوشحالی به شدت اشک شوق می ریخت. همان شب در عالم خواب خدمت حضرت رضا علیه السلام مشرف شدم و آن جناب به پاس اینکه دل سیدی از اولاد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به دست آورده بودم بسیار به من محبت کرده و نوعی از علم کیمیا را به من آموختند.
آقای مجتهدی در حالی این حکایت را نقل میکردند که به شدت می گریستند و به دوستان می فرمودند:
《دلِ دل شکسته ای را به خاطر خدا آباد کردن، آن هم به گونه ای که دست چپ از دست راست باخبر نشود، از مهمترین اعمال سلوک الی الله است.》
تا آنجا که در توان دارید در انجام این مهم سعی کنید تا خداوند هم به هنگام اضطرار از شما دستگیری نماید.
صدها فرشته بوسه بر آن دست می زنند
کز کار خلق یک گره بسته وا کند
📚لالهای از ملکوت، جلد اول،صفحه_۳۲۹
📜. خدمت به خانواده راه وصول به کمالات!
❂. جامعیت در آقای حداد از همه جهات کاملا پیاده شده بود، هم دنیوی و هم آخرتی. خیلی به منزل رسیدگی داشتند. مراقب بودند که به کسی فشار نیاید، کسی اذیت نشود... به تمام امور جزئا و کلا رسیدگی و اشراف داشتند، اما بعضی کارها را مستقیما خودشان انجام میدادند. خرید منزل اکثرا با خودشان بود و از هیچ کاری حتی شستن دستشویی ابایی نداشتند!
❂. پسرشان آقای سید عبدالامیر حداد نقل میکنند: " گاهی میدیدیم دارند غذا درست می کنند، به مادرم می گفتند: دوست دارم شما بنشینید من غذا درست کنم .... ایشان تاکید داشت انسان متعلق به خانواده است و اگر بخواهد واصل شود شروع آن از خانه و زن و بچه است "
📚دلشده، ص ۱۱۷ - ۱۲۰
💢همسر حضرت علامه طباطبایی:
🔸۱۴سال و نیم با ایشان زندگی کردم یک دفعه اتفاق نیفتاد که تشر بزنند یا عصبانی بشوند . اگر هم یک وقتی یک چیز ناقص می دیدند می گفتند : این طور بکنید خوب نیست!؟
🔰بازخوانی منشور روحانیت (23):
✅انقلاب به هیچ گروهی #بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و #لیبرال_ها می خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است؛ ولی نه به قیمت #طلبکاری آنان از همه #اصول، که
❓چرا مرگ بر آمریکا گفتید!
❓چرا جنگ کردید!
❓چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری میکنید؟
❓چرا شعار نه شرقی و نه غربی دادهاید؟
❓چرا لانه جاسوسی را اشغال کردهایم و صدها چرای دیگر.
✅و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تاثیر ترحم های بیجا و بیمورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونهای تبلیغ کنیم که #احکام_خدا و #حدود_الهی زیر سئوال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمی دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره میبرند، من به آنهایی که دستشان به رادیو - تلویزیون و مطبوعات میرسد و چه بسا حرف های دیگران را میزنند صریحاً اعلام میکنم:
🔹تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد.
🔹تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین ببرند.
🔹تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد.
🔹تا من هستم دست ایادی آمریکا و شوروی را در تمام زمینهها کوتاه میکنم
✅و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند که علاوه بر دهها و صدها صحنه اعلام حضور و آمادگی خود امسال نیز در راهپیمایی 22 بهمن حقیقت آمادگی کامل خویش را به جهانیان نشان دادند و واقعاً دشمنان انقلاب را شگفت زده کردند که تا کجا حاضر به فداکاریاند. من در اینجا خود را #شرمنده و کوچکتر از آن می دانم که زبان به وصف و تقدیر از آنان بگشایم.
#منشور_روحانیت
🔴 #اخلاقی
🔰 مراقبات بعد از ماه مبارک رمضان
🔸 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر #ناصری: بعد از ماه مبارک طبیعتا یک رجوع به نفس اتفاق می افتد؛ منتهی رجوع به نفس هم سخت است؛ دانایی و پختگی ميخواهد، گذشت، انزوا و اشتغال به اعمال صالح ميخواهد.
🔸 نباید انسان خودش را از همه حيث رها كند، طرف در طول ماه مبارک، روزه ميگرفته، قرآن زياد ميخوانده، خوابش كم بوده، خوراكش همان افطار و سحر هم كم بوده و خيلي خوب پیش می رفته...
🔸 یک مرتبه حالا مثلا فرض كنيد كه اربعين (چهله) تمام شد یا ماه رمضان تمام شد؛ ديگر روزه نميگيرد. قرآن هم نميخواند، خوراكش هم زياد ميشود، آن ساعات تنهايي و فراغت که داشته را هم ديگر مشغول به امور غیر عبادی می شود و...
🔸 لذا يك مرتبه دچار مشكلات ميشود؛ این طور رجوع کردن به نفس خيليها را به خطر نزدیک میکند.
#فقط_ده_درصد❗️
✅حضرت آیتالله #بهجت قدسسره:
📝 انسان در دنیا[نهایتا] به ده درصد خواستههای خود میرسد. کمتر کسی پیدا میشود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هرگونه عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را اینگونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواریها و بدیهای همسر و همسایه و… کمتر ناراحت میشود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه خانه بلاست، انتظار نخواهد داشت.
📚 در محضر بهجت،ج۲،ص۳۰۲
🔹آیت الله #حائری_شیرازی🔹
🔸 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای حل مسألۀ حجاب🔸
از اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد.
شما میتوانید مسألۀ بدحجابی را به طور غیر مستقیم حل کنید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند میشوند و میروند وضو میگیرند و نماز میخوانند.
شما میخواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید، اما این گاهی جواب نمیدهد.
غنچۀ گل را با دست باز نمیکنند! اگر غنچۀ گل را با دست باز کنند، گل دیگر گل نمیشود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید مثل گل آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز میشود.
#راهکار_اذان
🌸خدای شافی برای هر درد درمان آفرید. قرآن مجید را "شفاء لما فی الصدور" معرفی کرد.
🔹خویش را به قرآن عرضه کن که معیار صدق و ملاک حق و شفای بیماری هاست.
#علامه_حسن_زاده_آملی
📚نامهها و برنامهها
💠 دکان پُر رونق «خرافه»
▪️پیرامون ادعای عدم سرایت مطلق بیماریها در اعتاب مقدسه
•┈┈┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈┈┈•
❁ـ﷽ـ❁
🔹 کتاب «دار الشفاء» اثر محمد حسن وکیلی، مدللترین مسودهای است که تا کنون در اثبات تفاوت آثار تکوینی _ بهداشتی اماکن مقدسه منتشر شده است. کتابی پر از اشکال روشی و البته سراسر ایرادِ استظهاری و استنباطی. خلاصه آن این است که: «تکویناً بیماری در اماکن مقدسه سرایت نمیکند و آثار بهداشتی اعتاب شریفه، با سایر اماکن متفاوت است».
🔸 عوام که هیچ! اما به تازگی دریافتم که این ادعای باطل، گریبانگیر طیف وسیعی از محققین نیز شده است. فی المثل جناب طاهرزاده، مطاوی ناصواب این کتاب را «علمی و منطقی» شماردهاند و فاضل ارجمند جناب طیبنیا نیز، همین مبانی را بازگو کرده و به طور اعجابآوری از آیه تطهیر به «عدم سرایت تکوینی بیماری در حرمها» نقب زدهاند.
🔹 هر چند این وصلهها ثبوتاً و اثباتاً به معصومین نمیچسبد، اما منابع وحیانی ما به وضوح، و بدیهیات تجربی ما به صراحت، حکایت از آن دارند که آثار تکوینی و اسباب بهداشتی اَعتاب شریفه، با کلیسا و جَمخانه و پاساژ و بازار، هیچ تفاوتی نداشته و تمام این کره خاکی علی السویه، کوک شده سرانگشتان ظریف باری تعالی است.
چگونه ممکن است که امراض، بر اَبدان مطهر معصومین عارض شود و حیات شریفشان را دگرگون سازد، اما همین آثار و عوارض، از مرقد و صحن و سرای ایشان برداشته شده باشد؟! آن هم تکویناً؟!
🔸 اگر اَبدان این انوار مقدسه _ که بیشترین اتصال و همجواری را با روح مطهرشان داراست _ در دایره اسباب مادی و طبیعی تحلیل میشود؛ چه دلیل معتبری وجود دارد که مَشهد امام و مرقد او از این اسباب مستثنی شده باشد؟
🔹 اگر بنا است عدم شیوع کرونا در اربعین و محرم، بر اعجاز سید الشهدا علیه السلام حمل شود، چرا این اعجاز در وبا و طاعونِ ادوار پیشین رخ نداده است؟
چرا صاحب حدائق، به همراه کثیری از شیعیان، در كربلاى معلى از مرض طاعون سر بر تیره تراب کشیدند و از این اعجاز بیبهره ماندند؟! (ر.ک: فارسنامه ناصری، ج2، ص1407). تا جایی که بر اساس برخی نقلها، در رمضان المبارك سال 1188، در نجف و کربلا، قريب به سيصد نفر، بلکه متجاوز و زياده بر آن فوت شدهاند. (ر.ک: وقائع السنین، ص573 و سفرنامه عضد الملک، ص201).
🔸 چنان که مکه به عنوان حریم امن الهی در سال 174، آن هم در موسم حج، گرفتار وبا میشود و هیچ معجزه و کرامتی نیز رخ نمیدهد «سنة أربع وسبعين ومائة... وقع الوباء بمكة...». (ر.ک: تاريخ الطبري ج8، ص239 - الخرائج و الجرائح ج2، ص714)
مادامی که توجیهات معقولی چون قوت ابدان عراقیها، و یا تفاوت در سبک زندگی، و یا عدم وجود فرد ناقل در تجمعات، و یا نبود آمار و ارقام صحیح و... مطرح است، هرگز نوبت به توجیهات «اعجازگونه» نخواهد رسید!
🔹 از قضا آخرین تیر جعبه استدلال این سروران سهلاندیش، جزوه شبه علمی «چه کنیم عقلمان کامل شود» اثر مهندس یونسیان است. البته اهل فضل به بضاعت مزجات آن واقفند، اما حتی در بخشی از مستندات همین جزوه نیز تصریح شده است که نه تنها میکروب، روی سطح ضریح و اطراف مرقد مستهلک نشده است بلکه از روی سطح ضریح به میزان ده هزار میکروب برداشته شده و هرگز اینگونه نیست که بار میکروبی آن صفر بوده باشد.
🔸 اگر پوزیتیویستوار، به طامات و خرافات بتازید؛ بهتر از آن است که بُزِ اَخفشوار، منقولات نامعقول را تایید و ترویج کنید. اگر قرار است به استقراء و تجربه اِسناد دهیم، توقع میرود که اولیات روش تحقیق در پزشکی را بدانیم؛ و فرق پژوهش علمی و شبه علمی را تشخیص بدهیم که اگر جز این باشد، خانه خرافه را آباد نمودهایم و در آتش تنور قشریگری دمیدهایم.
🔹 بله! «لا الهی» هم اگر آمده بدون «الا» نیست. گفت: «به ذره گر نظر لطف بو تراب کند، به آسمان رود و کار آفتاب کند». بدون شک در مذهب عدلیه، سقف ایمان بر ستون «معرفت الامام» استوار است. اما هیچگاه نباید این عشق و ارادت، چراغ بدیهیترین امور طبیعی را در اندیشه ما خاموش کند.
به گمان صاحب این قلم! متفاوت دانستن آثار تکوینی حرمهای معصومین، بیش از آنکه حاصل بیدقتی، یا جوگیری از سر عشق و ارادت باشد، حاصل پیش فرضهای باطل اعتقادی و البته استنباطهای غیر روشمند است.
🔸 وضوح این عرائض، بر خبیرانِ حدیث و فقیهانِ خردمند پوشیده نیست، و صرفاً فریادی بود نومیدانه و البته خیرخواهانه!
حديث «چاه و فرياد» زیاد است، زیاد!...
و آخر دعوانا أَن الْحَمد للَّه رَبِّ الْعالَمین
✍️ علی امیری — 29 رمضان المبارک 1442
49.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه چراغ خونه
قسمت دوم
موانع فرزند آوری؛ فرهنگی یا اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنان منتشر نشده مرحوم زارعی درباره تصویب جنجالی برجام
♦️آقای لاریجانی در مجلس توسط تیم مستقلین، بر طرح و لایحهها مسلّط بود. اگر هرکدام مخالف رای او بودند، با اشاره به مستقلین، طرح و لایحهها را رَد و یا تصویب میکرد.
♦️برجام هم از این قاعده مستثنی نبود و با دیکتاتوری او در مجلس به تصویب رسید.
#دولت_سوم_روحانی
#انتخابات_۱۴۰۰