eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری: امروز حوزه‌های علمیه وظیفه‌ی هدایت قشرهای گوناگون را در سطوح مختلف بر عهده دارند. البته من اعتقاد دارم که تبلیغ سنتی ما - که مسجد و منبر و سخنرانىِ روبه‌روست - بدیل ندارد؛ این را باید حفظ کنیم. این‌که شما بنشینید بایک نفر روبه‌رو صحبت کنید؛ نگاه شما به او بیفتد، نگاه او به شما بیفتد و نفس گرم شما به او برسد، این چیز خیلی خوبی است؛ این را باید حفظ کنیم؛ لیکن این کافی نیست. امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری به‌قدری متنوع و زیاد است که اگر روحانیت دین از این قافله بماند، قطعاً یک برای او پیش خواهد آمد. بیانات‌ در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان‌ 1384/11/2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ قرآن شناسی از دیدگاه قرآن و عترت ▶️ شماره 10 🔅هدف نهایی قرآن، عمل به محتوای آن است اِنّا اَنْزَلْنهُ قُرْءنا عَرَبِیّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ ما آن را قرآن عربی نازل کردیم تا شما درک کنید ( و بیندیشید )(2 / یوسف) هدف تنها قرائت و تلاوت و تیمّن و تبرّک با خواندن آیات آن نیست ، بلکه هدف نهایی درک است ، درکی نیرومند و پرمایه که تمام وجود انسان را به سوی عمل دعوت کند. اما عربی بودن قرآن علاوه بر این که زبان عربی به شهادت آن ها که اهل مطالعه در زبان های مختلف جهانند ، آن چنان زبان وسیعی است که می تواند ترجمان لسان وحی باشد و مفاهیم و ریزه کاری های سخنان خدا را بازگو کند ، علاوه بر این ، مسلم است که اسلام از جزیره عربستان از یک کانون تاریکی و ظلمت و توحش و بربریت طلوع کرد و در درجه اول می بایست مردم آن سامان را گرد خود جمع کند ، آن چنان گویا و روشن باشد که آن افراد بی سواد و دور از علم و دانش را تعلیم دهد و در پرتو تعلیمش دگرگون سازد و یک هسته اصلی برای نفوذ این آیین در سایر مناطق جهان به وجود آورد. البته قرآن با این زبان برای همه مردم جهان قابل فهم نیست ( و به هر زبان دیگری بود نیز همین گونه بود ) زیرا ما یک زبان جهانی که همه مردم دنیا آن را بفهمند نداریم ، ولی این مانع از آن نخواهد شد که سایر مردم جهان از ترجمه های آن بهره گیرند و یا از آن بالاتر با آشنایی تدریجی به این زبان ، خود آیات را لمس کنند و مفاهیم وحی را از درون همین الفاظ درک نمایند. به هر حال تعبیر به « عربی بودن » که در ده مورد از قرآن تکرار شده پاسخی است به آن ها که پیامبر را متهم می کردند که او این آیات را از یک فرد عجمی یاد گرفته و محتوای قرآن یک فکر وارداتی است و از نهاد وحی نجوشیده است. ضمنا این تعبیرات پی در پی این وظیفه را برای همه مسلمانان به وجود می آورد که همگی باید بکوشند و زبان عربی را به عنوان زبان دوم خود به صورت همگانی بیاموزند از این نظر که زبان وحی و کلید فهم حقایق اسلام است .
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸قرآن در سیره علما، شماره‌ 20 راه مهجور نشدن قرآن
امام صادق عليه السلام: خانه ‏اى كه در آن، كتاب خداوند متعال خوانده شود، چنان نورى از آن بر آسمان مى ‏تابد كه در ميان خانه ‏ها ، شناخته مى ‏شود الدّارُ إذا تُلِيَ فيها كِتابُ اللَّهِ تَعالى‏ كانَ لَها نورٌ ساطِعٌ فِي السَّماءِ تُعرَفُ مِن بَينِ الدّورِ بحارالأنوار ج 92 ص 203
پیام های قرآنی 5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
006_Jahad_Ba_Nafs_aminikhaah.ir.mp3
5.66M
ٍ 💠 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند». عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الْإِيمَانِ فَقَالَ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَ قُلْتُ: أَ لَيْسَ هَذَا عَمَلٌ قَالَ بَلَى قُلْتُ فَالْعَمَلُ مِنَ الْإِيمَانِ قَالَ لَا يَثْبُتُ لَهُ الْإِيمَانُ إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْعَمَلُ مِنْهُ. جلسه ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
97-08-30.mp3
11.41M
جلسه هفتم؛چرایی درخواست نیازهای مادی از خدا 🎙علامه (اعلی الله مقامه الشریف)
4_5791826843912899501.mp3
3.58M
🎧 قواعد سلوک با تاکید بر سحرخیزی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ⏱ ۱۴ دقیقه 🔸 بسیار قابل استفاده ‌ ‌
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
🎧 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی، ۹۹/۱‌۱/۱۰ 💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ فضای مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست. باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعۀ رسانه و استراتژی و سیاست‌گذاری در این عرصه را، نخبگان انقلاب اسلامی تعریف کنند. 💥 اگر در زمینِ حکمرانیِ مجازیِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. 💥 باید برای استارتا‌پ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جایگزین طراحی کنید. شما به پلتفرم‌های جدیدی نیاز دارید که جنس جدیدی از نیاز و ارضا را به هم گره بزند و سامان دهد و نیازمندی‌های جامعه ایمانی را توسعه دهد. 💥 استراتژی شما در فضای مجازی، مبارزه با تحقیرشدگی در برابر غرب باشد. («تحقیر، فریفتگی انحلال»، طریق توسعۀ فرهنگ غرب است.) 💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران دشمن را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو می‌افتند. باید عمود خیمه‌شان را بکِشید. 💥 ادبیات اسلامِ ناب (در برابر اسلام آمریکایی) را احیا کنید. 💥 مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن در فضای مجازی، شما را زمین‌گیر نکند. ☑️ @mirbaqeri_ir