🔴 گزیده ای از خطابه ی حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید؛
🔹 یزید! روزی بیاید که از اعماق دلت بگویی ای کاش لال و دست شکسته بودم و نمی گفتم آنچه گفتم و نمی کردم آنچه کردم.
🔸 خدایا! ستمگران را بی انتقام نگذار. خشم خود را بر سر اینان بریز که خون ها از ما ریختند و مردان و برادران ما را کشتند.
🔹 یزید! تو پوست ما را به دندان کشیدی و گوشت ما را پاره پاره جویدی. اما گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شدند، مْردند و از تاریخ حذف شدند. بلکه آنها زندگان اند.
🔸 خدا داور است و داوری خواهد کرد و همه ی آنها که با عمل و سکوتشان با تو در این جنایت همدستی کردند، در قیامت وضع تو را دارند.
🔹 مصیبت های بزرگ کار مرا به آنجا رسانده است که با تو رو در رو سخن بگویم، اما بدان که تو را کوچک می بینم. کوچک تر از آن می دانم که لایق این گفتگو باشی.
🔸 آری؛ سینه های ما می سوزد که حزب الله به دست حزب شیطان، به دست شکست خوردگان و آزاد شدگان روز فتح مکه، کشته شدند.
🔹 اما بدان که اگر امروز تو ما را اسیر گرفته ای، همین فردا، خودت به غنیمت خواهی رفت. تو نخواهی توانست نام ما را محو کنی. تو نخواهی توانست نام ما را از تاریخ حذف کنی. زیرا وحی الهی به تکلیف مقدس ما محو شدنی نیست.
🔸 زود است که شیرازه ی حکومت تو از هم خواهد پاشید و دهان ها همه به لعن تو سخن خواهد گفت.
🔹 سپاس خدای را که آغاز کار ما از همان ابتدا درست نهاد. سنگ اول، سنگ سعادت بود و سنگ آخر، سنگ شهادت بود. خدای اجر شهیدان ما را افزون کند و سرنوشت ما در دست اوست!
----------------------
📚 الاحتجاج، ج۲، ص۳۹۸.
اللهوف علی قتلی الطفوف، ص۲۱۴-۲۲۰.
#همچون_حضرت_زینب (علیهاالسلام)...
مقام معظم رهبری:
من #مادران_شهدا یی را زیارت کردم که بجد و با صدق واقعی میگفتند اگر ما ده تا فرزند هم داشتیم، حاضر بودیم در راه خدا بدهیم؛ دروغ نمیگفتند.
من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار میکردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند.
البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همانطوری که #عمه_ما_زینب_کبری (سلاماللهعلیها) فرمود: «ما رأیت الّا جمیلا»؛ جز زیبائی ندیدم. حادثهی کربلا چیز کوچکی است؟
این چشم خدابین، از این حادثه، از این خونهای ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده میکند؛ «ما رأیت الّا جمیلا».
من خانوادههای بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری در آنها هم بود؛ آنها هم میگفتند: «ما رأینا الّا جمیلا». این هاست که به یک ملت اقتدار می دهد؛ اینهاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود میآورد؛ این هاست که تهدیدهای قدرتهای مادی دنیا، عربدههای مستانهی دولتهای متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمیلرزاند.
۱۳۸۹/۰۷/۲۸
سالروز وفات حضرت عقیلهی بنیهاشم تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسطوره مهر و وفا
◾️امام سجاد علیهالسّلام خطاب به زینب کبری سلام الله علیها فرمودند:
«اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ وَ فَهِمَةٌ غَیرُ مُفَهَّمَةٍ»
«اى عمّه! شما الحمد للّه بانوى دانشمندى هستی كه تعلیم ندیده، و بانوى فهمیده اى هستى كه بشرى تو را تفهیم ننموده است».
📓منبع:
(الاحتجاج علی اهل اللجاج، ج۲، ص۳۰۵)
.
#امام_حسین_علیه_السلام
#حضرت_زینب_سلام_الله_علیها
.
☑️ #حجت_الاسلام_عالی
📌همنشینی با امام جواد علیه السلام
💢اسمـاعيل بن سهـل گويد:
خدمت امام جـواد علیهالسلام نوشتم چيزى بہ مـن تعليم فرما ڪه اگر آن را بگويم در دنيـا و آخـرت با شمـا باشـم!
✍️حضـرت بہ خـط خود نوشت:
💠سـوره «اِنّا اَنزَالناه» را زياد بخوان
💠و لبهایت بہ گفتن استغفار تَر باشد
👈🏻يعنى آنقدر استغفار كنى ڪه دائـم
لبت از گفتن استغفار در حرڪت باشد.
📗ثوابالاعـمال، صفحه ۱۹۷
💠آن هایی که امروز برای استفاده نامشروع می خواهند سر این سفره بنشینند کجا بودند آن روز که مستضعفین خون خود را می دادند.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ،جلد ۶،صفحه ١٨٩
🗳نگاهی به کنش رسانهای این روزهای رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه
🔻«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانهها را شاهد هستیم.
1️⃣«بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشتهشدهای دارند، مورد استفاده قرار میگیرد. آنها برای #پرت_سازی_حواس افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاستها، ساختارها و .. حمله میکنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشتهای مردم دارند. اینها میگویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینهتراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژستهای مردمی است.
2️⃣«فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور میدانند و هر کسی غیر خودشان را #نفی میکنند. این گروه درباره حمایتهای قبلی خود از کاندیداها و خروجیهایی که داشته است، هیچ توضیحی نمیدهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همهچیز از دست خواهد رفت میکوبند.
3️⃣«رقیب هراسها»: این گروه بیشتر از برچسبزنی و پیشبینیهای هراسانگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلالها بهره میبرند. این گروه بهخوبی میدانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب میشود مخصوصا اگر این حس #ترس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی میکنند.
4️⃣«ما و مردم؛ آنها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسبزنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار میدهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت میکنند. این گروه بهظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی میکنند و هر کسی مقابل آنها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده میکنند.
5️⃣«میتوانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شدهاند آنها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره میبرند. #سایه_نمایی و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاهبیت سخنان این دسته است.
6️⃣«تکرارکنندگان بیاثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی میکنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همهچیز نمایشی و فرمایشی است. این گزارهها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهند.
7️⃣مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کمکاری قبلیها، همواره درباره خود، جریان و برنامههایشان مبهم و کلی سخن میگویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آنها برای حل مشکلات نمیشوند چراکه اساسا برنامهای ندارند. اینها ضعفها را بهقدری بلند فریاد میزنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم میشود.
💠قطعا گروههای دیگری نیز هستند که به مرور و انتخاباتی شدن بیشتر فضا، درباره آنها خواهیم گفت اما مخاطب باید بداند اساسا در #پروپاگاندا یا #تبلیغات_سیاسی اغلب اوقات، واقعیتها بهطور #گزینشی بیان و بازنمایی میشوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری #احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.
◀️این سلسله یادداشتها ادامه خواهد داشت.
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
⭕️#سراوان به روایت دیتا
🔹ماجرای روز گذشته درگیری با سوختبران و حمله به پاسگاه نیروی انتظامی که ۲ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است، ضمن ایجاد موج در میان کاربران شبکههای اجتماعی، از سوی برخی فعالان و جریانات رسانهای به سمتوسوی دامن زدن به اختلافات قومیتی و پیوند زدن این موضوع با اتفاقات آبان حرکت کرده است.
📊 رصد دیتاک نشان میدهد از بعد وقوع این رخداد تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز، کاربران توییتر با انتشار ۲۷۰۹ محتوا در ساعت، ۶۵ هزار توییت، ۵۴٫۷ هزار ریتوییت و ۲۶٫۷ هزار لایک نسبت به این رخداد کنشگری داشتهاند.
🔹هشتگهای #سراوان با ۳۳٫۵۴۷ بار تکرار، #سراوان_تنها_نیست با ۵٫۳۵۳ مورد، #بلوچستان با ۳۹۶۷ بار تکرار، #فوری با ۵۳۴۹ مورد و #Bloodysaravan با ۲۳۸۴ بار استفاده، پرتکرارترین هشتگهای کاربران در بستر توییتر بودهاند.
🔹پرلایکترین محتوا نیز توییتی است که به ارائه گزارشی به نقل از منابع محلی مبنی بر تیراندازی و جان باختن چند سوختکش پرداخته است.
🔹آسیبهای اجتماعی ضمن اینکه بستر ایجاد خشم اجتماعی هستند، همواره نقطه اتکایی برای تضادآفرینی، تردیدآفرینی و هدایت افکار عمومی به سمتوسوی روایتهای مورد توجه رسانه نیز به شمار میروند. نگاهی به روایتهای متفاوت و گاها متناقض از سوی برخی جریانات رسانهای، حکایت از شتابزدگی برای برانگیختگی احساسات قومیتی و جریانسازی متاثر از آن دارد؛ این موضوع را در ماجرای کولبرها و... نیز شاهد بودیم.
🔹سوختبری، کولبری و ... بهعنوان یکی از روشهای تامین معاش بخشی از مردم در شرق و غرب کشور نه بهعنوان یک موضوع قابل دفاع، که بهعنوان ضعف جدی در حوزه تامین شغل در شان و مناسب محسوب میشود، موضوعی که قطعا ریشه در فقر و عدم تحقق #عدالت_توزیعی دارد. مسالهای که متخصصان درباره چرایی، راهکارها و ضرورتهای رفع موانع توسعه اشتغال سخنان فراوانی را مطرح کردهاند اما همواره مستعد است برای برهم زدن نظم عمومی و ایجاد تحرک اجتماعی و البته قومیتی.
✍🏻معصومه نصیری؛ تحلیلگر رسانه
حجةالاسلام عالی؛ برزخ کجاست؟.mp3
760.2K
💠برزخ کجاست؟
[ حجت الاسلام عالی ]
4_5889010177021053320.mp3
3.29M
﷽
📲 فایل صوتی ۱۹۱۱
🎙واعظ: حاج آقا #رفیعی
🔖دلیلی ساده برولایت امام علی(علیه السلام)🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اثرات ویژه نماز جعفر طیار در زندگی روزمره ما
➕سخنان آیت الله بهجت(ره)
#تصویری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁"این فضای حقیقی را در یابید"
🍁اهمیت فضای مجازی از منظر #جوادی_آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وصيت_نامه_امام، جمعبندىشدهى فرمايشات امام (رضوان اللَّه تعالى عليه) #مبانى_انقلاب ماست، #اصول_انقلاب ماست. امام مرد بزرگى بود، آگاه بود. اينها را دائماً در نظر داشته باشيد. قانون، موضعگيرى و حركت بر اين اساس باشد.
ممكن است يك نفر يكجور بفهمد، يك نفر يكجور ديگر بفهمد- اين اشكالى ندارد- اما بايد هدف اين باشد، #محور اين باشد.
بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى/(03/ 04/ 1388)
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از وصیت نامه امام خمینی (3): اکنون ببینیم چه گذشته است بر #کتاب_خدا، این ودیعه الهی و ماترک پ
فرازی از وصیت نامه امام خمینی (4):
و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجی ها و انحراف ها افزون شد تا آنجا که #قرآن_کریم را -که برای رشد جهانیان و #نقطه_جمع همه مسلمانان بلکه عائله بشری، ازمقام شامخ احدیت به کشف تام محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند، برساند و این ولیده «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط وعدل رساند و حکومت را به دست اولیاء الله، معصومین (ع) بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند - چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و #آخوندهای_خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیلهای برای اقامه جور و فساد و #توجیه_ستمگران و معاندان حق تعالی شد.
و معالأسف به دست #دشمنان_توطئه_گر و #دوستان_جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت ساز، نقشی جز در #گورستانها و #مجالس_مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت و #کتاب_زندگی آنان باشد، #وسیله_تفرقه و اختلاف گردید و یا به کلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از #حکومت_اسلامی برمیآورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار (ص) و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن میگفت گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمه « #آخوند_سیاسی » موازن با #آخوند_بی_دین شده بود و اکنون نیز هست.
#وصیت_نامه_امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش وصیت نامه امام خمینی توسط مقام معظم رهبری
قسمت چهارم
شب آخری که حرم #حضرت_زینب (س) بودیم، حاج احمد اصلا توی حال خودش نبود.
مثل یک تعزیه خوان دور حرم می چرخید و بلند بلند گریه می کرد با جمله های کوتاه و ساده می خواند.
این جا رأس حسین (ع) را به نیزده زدند. عمه سادات را به اسیری آوردند. شامی ها با اهل بیت حسین (ع) کاری کردند که روی ظالم ها عالم سفید شد.
بعد از روضه یک گوشه حرم نشست و تا صبح نماز خواند و مناجات کرد. نزدیک اذان صبح آمد و سراغ یک پایدار با لباس سبز سپاه را گرفت.
ما که ندیده بودیمش. اصرار کردم که قضیه چیست؟
گفت: یاد شهید محمد توسلی کرده بودم. خیلی دلم گرفت. به حضرت زینب (س) متوسل شدم. پاسداری را دیدم که آمد و گفت: فردا روز موعود است. دیگر انتظار تمام شد.
فردا حاج احمد عازم لبنان شد و دیگر بازگشتی نداشت.
#حاج_احمد_متوسلیان
#شهدا_و_اهل_بیت ع
#شهدا_و_حضرت_زینب س
#کتاب_یادگاران .جلد 9؛ کتاب احمد متوسلیان خاطره شماره 97 و 99.