eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه استان تهران
123 دنبال‌کننده
705 عکس
437 ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌🎥خدا عاشق شیخ‌های مهربان است ‌ 🔻برشی از مستند طبیبانه و حضور شیخ حسین انصاریان در جمع کودکان
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه229، آیات 63 تا 71 🗓1399/06/26 🌻 @nedaye_tahzib
🍂سلسله مباحث: راه و رسم طلبگی شماره 12 موضوع: طلبگی طلبه دارای یک هویت و خود فردی و نیز دارای یک هویت و خود صنفی است یعنی یک شخصیت حقیقیِ فردی و یک شخصیت حقوقی و صنفی دارد. به همین جهت همان‌گونه که موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی است موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی صنفی است. همان گونه که به عنوان یک انسان باید از ظرفیت‌ها، دارایی‌ها، فرصت‌ها، نیازها، استعدادها، بایسته‌ها، وظایف و کاستی‌های خود اطلاع داشته باشد به عنوان یک طلبه ـ یعنی به عنوان یکی از اعضای این گروه همکار ـ باید تصورات خود را از ظرفیت‌ها، دارایی‌ها، فرصت‌ها، نیازها، استعدادها، بایسته‌ها، وظایف و کاستی‌های حوزه و روحانیت اصلاح کند و به خودسازی صنفی بپردازد یعنی خود را برای انجام وظیفه در این صنف اجتماعی آماده سازد. همان گونه که به عنوان یک انسان به موفقیت و کمال انسانی خود می‌اندیشد به عنوان یک طلبه باید به موفقیت و کمال صنفی خود نیز توجه داشته باشد. بدین ترتیب باید دو آرمان را به موازات هم دنبال کند؛ آرمان فردی و آرمان صنفی. 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.com
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سلسله مباحث «راه و رسم طلبگی»...استاد عالم زاده نوری؛ جلسه چهارم/قسمت2 ◀️معنا و ماهیت طلبگی ❓اقامه دین یعنی چه؟ ✍️اقامه دین یعنی: ✔️فهم دین ✔️تبلیغ دین ✔️دفاع از دین(دفاع نرم) 💎ثبت نام در حوزه های علمیه، معنایش این است که یک جوان تصمیم گرفته تمام سرمایه های وجودی خودش را پیش فروش کند به امام زمان عجّل الله فرجه. ✅اقامه دین، بدون فهم عمیق از دین ممکن نیست. ادامه دارد...⏪ 🔹معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه🔹 💐 @nedaye_tahzib
23.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اولین و آخرین دیدار دولت شهیدان رجایی و باهنر با امام خمینی(ره)، تنها چند روز پیش از ترور ۸شهریور۱۳۶۰ 🔸 این تصاویر مربوط به همان جلسه‌ای است که قرار بود امام خمینی و بقیه اعضای دولت به وسیله کیف حاوی مواد منفجره توسط کشمیری ترور شوند که توسط مأموران امنیتی از حضور او جلوگیری شد... @Divert1 ✔️
⚠️ در امر دین‌داری و امور حاکمیتی، فساد بیشتر است 🔻استاد رفیعی در مراسم عزاداری در حرم بانوی کرامت: ◻️ تشخیص فساد کمی مشکل است چراکه حتی منافقین هم می‌گویند ما مصلح هستیم و فساد نداریم. ◻️مشکل این است که هر جناح و برنامه‌ریز کار خودش را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است. دولت‌ها می‌گویند برنامه و مدیریت ما درست است و دولت‌های قبلی مشکل داشته‌اند. ◻️ در امر دین‌داری و تدبیر و امور حاکمیتی، فساد بیشتر است و جنایت‌کارانی مثل داعش خود را دین حق می‌دانند و امثال فرعون و هارون‌الرشید ادعای اصلاح دین را داشتند. ◻️ از همه‌چیز خطرناک‌تر است که در تاریخ فراوان است و امثال سامری نمونه یک فساد اعتقادی است.سامری یک جریان است و امروز هم سامری‌ها زیاد هستند و مفسدین اعتقادی همچون خوارج، غلات، کیسانیه، یمانی، عرفان حلقه، مجسمه، مشبهه، مرجعه و غیره نمونه‌هایی از مذاهب و اعتقادات فاسد و گمراه هستند. ◻️ عده‌ای که می‌گویند باشد عمل مهم نیست، این همان ترویج ابتذال است درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد. ◻️ عقیده صحیح باید از سرچشمه یعنی امام و قرآن و پیامبر گرفته شود چراکه نبی خدا می‌دانست بعد از رحلتشان چقدر دکان‌های دین‌داری بازخواهد شد به همین خاطر کتاب خدا و اهل‌بیت(ع) را به یادگار گذاشتند تا امت دچار فساد و انحراف عقیدتی نشوند. ◻️ اینکه کسی به مقایسه ارزش و بی‌ارزشی نمازخوان بپردازد فساد اعتقادی است چون این کار باعث می‌شود نمازخوان به سمت شراب‌خواری برود نه اینکه شراب‌خوار به سمت نماز بیاید. ◻️ حضور عالمان دینی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان امری ضروری است. @HawzahNews| خبرگزاری حوزه
📚 ✅سوره مبارکه ، صفحه230، آیات 72 تا 81 🗓1399/06/27 🌺 @nedaye_tahzib
دروازه ساعات ای وای بر اسیری کز درد بی قرار است در سینه بغض دارد وز دیده اشکبار است چون ابر غرق باران چون موج در تلاطم بغض بلند توفان فریاد چشمه سار است ای وای بر اسیری کاندر میان محمل بنشسته چون غریبان بی یار و غمگسار است پیداست از غبار این کاروان که زینب همواره داغدار و همواره سوگوار است آخر چگونه خواهر با خون دل ببیند ماهش به روی نیزه خورشید روزگار است خواهر میان محمل چون خیل داغداران خونین دل غمینش از جور نیزه دار است این است حال زینب در اوج بی قراری قامت شکسته اما لبریز اقتدار است در شام غرق ظلمت در اوج بُهت و محنت بر نی کند نظاره طفلی که گلعذار است مانند بی قراران بنشسته مو پریشان طفلی به کنج ویران در حال انتظار است ای وای بر اسیری کاندر دل خرابه زانو گرفته در بر چشم انتظار یار است از حال این اسیران خونین جگر توان دید پرپر تمام گلها پژمرده لاله زار است در این میانه «یاسر» در کوچه های محنت چشمان داغداران با ناله همجوار است ** محمود تاری «یاسر»