🔻آیتالله سبحانی:
🔳 خواهران طلبه باید برای تبلیغ تربیت شوند
🔹اگر برادران باید عالم، مبلغ و نویسنده باشند، خواهران نیز میتوانند مانند برادران این مسیر راه بپیمایند.
🔹مسئله خواهران در قرون اسلام ابتدایی مورد توجه بود بهگونهای که شیخ صدوق دو استاد زن داشته که از آنها حدیث نقل میکند. بخشی از کتابهای رجال مربوط به زنانی است که محدث بودند.
🔹نباید به خواهران طلبه دروسی که فایدهای ندارد، آموزش داده شود. تحصیلات خواهران طلبه باید بهگونهای باشد که در ۴ یا ۵ سال به هدف و نتیجه برسند.
🔹در حوزههای علمیه خواهران باید دوگروه وجود داشته باشد که یک گروه مبلغان و گروهی دیگر فقها است که البته امروزه مبلغان اهمیت بیشتری برای ما دارند و اکثریت خواهران طلبه باید برای تبلیغ تربیت شوند.
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
زمان مطالعه: ۰.۵ دقیقه
👇👇حتماً بخوانید 👇👇
🌀 در آخرالزمان «ادارۀ افکار عمومی» بیشترین ابزار سلطه است
🌀 «ترس از تحقیر و سرزنش» حربۀ نظام سلطه برای ادارۀ افکار عمومی است
🌀 ویژگی قوم مقدمهساز ظهور، نترسیدن از سرزنش است؛ «لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»
🔻 از غیرخدا نترسیم
🔹 «ایجاد ترس» در طول تاریخ یک ابزار برای تسلط زورگویان بر جوامع بشری بوده است. قبلاً دیکتاتورها با ترسهای واقعی مثل ترس از «مرگ» یا «فقر» انسانها را به بردگی میکشیدند، اما سلطهگران امروز، علاوه بر آنها، از انواعِ دیگر ترس، مثل «ترسهای روانی» هم استفاده میکنند.
🔹 الان سلاح اصلی نظام سلطه برای ادارۀ جهان، «ادارۀ افکار عمومی» است که این بالاتر از ابزار پول و زور است. در ادارۀ افکار عمومی هم یکی از اصول اساسیِ آنها «ترساندن» است.
🔹 امروزه یک عنصر فرهنگی، ابزار نظام سلطه قرار گرفته است؛ این عنصر فرهنگی، ترس از جان و مال یا ترس از جنگ و فقر نیست، بلکه «ترس از تحقیر و سرزنش» است و این بدتر از ترسهایی است که دیکتاتورها اعمال میکنند.
🔹 در آخرالزمان بیشترین ابزار سلطه «ادارۀ افکار عمومی» است و برای اینکه افکار عمومی را اداره کنند، با ترساندن، بر آنها مسلط میشوند؛ یکی ترس از جنگ و فقر است و دیگری «ترس از سرزنش» است. مظلومان وقتی تحت فشار قرار بگیرند، معمولاً ترس از جنگ و فقر را کنار میزنند، اما «ترس از سرزنش» باقی میماند.
🔹 طبق آیه قرآن، ویژگی مهم آن قومی که در آخرالزمان قیام میکند، «نترسیدن از سرزنش» است «فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ...لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»
🔹 چرا خداوند از بین همۀ صفات خوب، این صفت را برای آن قوم آخرالزمانی بیان فرمود؟ چون آنها اگر این صفت را نداشته باشند، نابود میشوند. هرکسی از سرزنش بترسد، اسیرِ بردهکشیِ نظام سلطه شده است. مثلاً تو را از «تحقیر» و «سرزنش» میترسانند و با کلماتی مثل «تندرو» دهانت را میبندند و به بردگی میکشند.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران - ۹۸.۱۰.۱۹
👈🏻 متن کامل:
Panahian.ir/post/5912
@Panahian_ir
پ.ن: رسانه های نظام سلطه و استکبار لزوما منحصر در رسانه های آمریکایی یا صهیونیستی و غربی نیست، بسیاری از رسانه های داخلی از جمله برخی روحانیون و برخی فیلم های سینمایی ایرانی و برخی برنامه های صدا و سیما همین عنوان را دارند...
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
طلبه انقلابی
✅ یکی از موانع فهم صحیح آیات و إعمال مفهوم آن در زندگی، تفسیر به رأی است. ✅
👈 تفسیر به رأی... تحمیل نظر شخصی بر آیه و روایت:
✨تا کنون شاید مطالب فراوانی درباب تفسیر به رأی خوانده یا شنیده باشید. اما خوب است بدانید که قرآن، خود، ناطق است. یعنی با تأمل با عقل سلیم، می توان متوجه شد که کلمات قرآن، کدام تفسیر را می پذیرد و کدام را طرد می کند.
می گویند آدم زنده، وکیل و وصی نمیخواهد. ☺️
قرآن، زنده است و برای تفسیر خود، وکیل و وصی نمیخواهد. فقط کافی است آنچه دیده یا شنیده اید، به خودِ قرآن ارجاع دهید. خودش میتواند از خود دفاع کند. 👌
(( در زنده بودنِ قرآن همین بس که در روز قیامت، بعنوان شاهد، در صحنه محشر حاضر میشود و در روایات بسیاری، به این امر، اشاره شده است که قرآن در روز رستاخیز، از کسانی که او را رها کرده اند، شکایت می کند! )) 👇
در كتاب «وسائل الشّیعة » از حضرت رسول اكرم صلّی الله علیه وآله وسلّم روایت شده است كه : قَالَ: یَجیءُ یَوْمَ الْقِیَمَةِ ثَلَاثَةُ یَشْكُونَ: الْمُصْحَفُ وَالْمَسْجدُ وَالعِتْرَةُ.
یَقُولُ الْمُصْحَفُ: یَا رَبِّ حَرَّقُونِی وَ مَزَّقُونِی ، وَ یَقُولُ الْمَسْجِدُ: یَا رَبِّ عَطُّلُونِی وَ ضَیَّعُونِی . وَ تَقُولُ الْعِتْرَةُ یَا رَبِّ قَتُلوُنَا وَ طَرَدُونَا وَ شَرَّدُونَا؛ فَأَجْثُو لِلرُّكْبَتَینِ فِی الْخُصُومَةِ، فَیَقُولُ اللَهَ عَزَّوَجَلَّ لِی : أَنَا أَوْلَی بِذَلِكَ مِنْكَ. [«وسائل الشّیعة » طبع امیر بهادر؛ ج 1 ص 304]
«در روز قیامت سه گروه شكایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند: قرآن و مسجد و عترت .
قرآن میگوید: ای پروردگار من ! مرا سوزانیدند و پاره پاره كردند. و مسجد میگوید: ای پروردگار من مرا معطّل و بدون عمل گذاردند و حقّ مرا ضایع كردند. و عترت میگوید: بار پروردگارا ما را كشتند و دور كردند و متفرّق نموده و فراری دادند؛ و در مقابل پروردگار در دعوای خصومت و دادخواهی به دو زانوی خود می نشینم ، پس خداوند عزّو جلّ به من میگوید: من خودم اولویّت دارم از شما دربار ٌ خصومت و دادخواهی نسبت به آنان .»
✨به همین دلیل است که هیچ یک از تفاسیر نامعتبر قرآن، به ثمر نمی نشینند و ناصواب بودن آنها، به زودی بر همگان آشکار میشود. ✨
✅البته نباید از این نکته غافل شد که در هر امری، یا باید عالِم باشیم و یا مطلب را به اهل علم ارجاع دهیم. چرا که قرآن بطونی دارد که شرح و بسط آن، جز به کمک علم اهل بیت عصمت، امکان پذیر نیست. لذا حواسمان باشد اگر در تأیید یا ردّ تفسیری خاص، نظر خود را بدون تحقیق إعمال کنیم، ما نیز در دام تفسیر به رأی گرفتار خواهیم شد و قرآن به زودی از خود دفاع خواهد کرد. ☺️
👈 به زودی با تشریح مطالب فوق و تطبیق آن بر امور روزمره، در خدمت شما خواهیم بود 👉
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
دوستان از پیام سنجاق شده، برای تبلیغ کانال طلبه انقلابی در گروه های مجازی استفاده بفرمایید. 🌹
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک موفق برنامه #جهان_آرا درباره ارتباط سلبریتی ها با دشمنان نظام.
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
طلبه انقلابی
✅ یکی از موانع فهم صحیح آیات و إعمال مفهوم آن در زندگی، تفسیر به رأی است. ✅ 👈 تفسیر به رأی... تحمی
❓❗️آیا می توان با استفاده از معنای اولیه کلمات، به تفسیر آیات قرآن دست یافت؟
اگر خیر، پس چگونه گفتید با ارائه تفاسیرِ واصله به متن قرآن می توان به صحّت و سقم آن پی برد؟ 🤔
✅ آنچه در فهم متن آیات، اهمیت فراوانی دارد، این است که بدانیم جز اهل بیت علیهم السلام که مستفیض از علم لایزال الهی اند، کسی به تفسیر حقیقی آن دسترسی ندارد.
✨ پس؛ اینکه گفتیم با تأمل با عقل سلیم، میتوان متوجه تطابق تفسیر با آیه شد، به معنای تفسیر استقلالی قرآن از اهل بیت علیهم السلام نیست. کما اینکه نظام حکمت صدرایی بر همین مبناست و بر اساس مقدمه اسفار اربعه فلسفه ی متناقض با روایات، باید به دیوار کوبیده شود.
💫 تفسیر و عقلی که تحت تربیت ایشان و مورد تأیید علمشان نباشد، مردود و مغضوب است و میتواند مصداق تفسیر به رأی باشد💫
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شصت ثانیه برای فریب، کافی است 😔
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
🌼 #حدیث_روز 🌼
🌸 قال الإمام الصادق عليه السلام:
💠 للعالِمِ إذا سُئلَ عن شيءٍ وهُو لا يَعلَمُهُ أن يقولَ : اَللّه ُ أعلَمُ ، وليسَ لِغَيرِ العالِمِ أن يقولَ ذلكَ .
🌸 امام صادق علیه السلام می فرمایند:
💠 عالم حق دارد كه هرگاه سؤالى از او شود كه پاسخش را نمى داند، بگويد : خدا داناتر است ، اما غير عالم حق ندارد چنين بگويد . [بلكه بايد بگويد : نمى دانم] .
📚 الكافي : 1/42/5
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
طلبه انقلابی
🌼 #حدیث_روز 🌼 🌸 قال الإمام الصادق عليه السلام: 💠 للعالِمِ إذا سُئلَ عن شيءٍ وهُو لا يَعلَمُهُ أن
🌺 شرح حدیث 🌺
❗️❓پرسش: چه فرقی میان «نمیدانم» و «خدا داناتر است» وجود دارد که عالِم یکی را باید بگوید و غیرِعالم، دیگری را؟ 🤔
🌹پاسخ: خداوند دانای مطلقی است که علمش نه حدّی دارد و نه زوال میپذیرد. وجودِ مطلق علم، از آنِ اوست و عالِمان، جلوه های علم الهی اند. نه واجدِ علم حقیقی! به همین جهت در روایت «العلماء، أُمَناءُ الرُّسُل» امین علم و دین و سیرهٔ انبیاء شمرده شدهاند. انبیاء نیز علمشان را از علم لایزال الهی اخذ کرده اند و بلکه تجلّی علم خدا هستند.
✅ لذا عالِمان دین، به واسطه پیامبران، امانتی از سوی خداوند دارند که هم میتواند اسباب ترفیع درجات ایشان، نزد خدا باشد و هم اسباب ضلالت شان. چرا که بالاتری تکبر، تکبّر به دانایی است!
✨برای عالمان، کمترین مرتبهٔ شکرگزاری، اقرار به نادانی دربرابر علم لایتناهی خداوند است. از سوی دیگر به خاطر دارا بودنِ بهره ای از علم، سزاوار نیست آن ودیعه را انکار کنند و بگویند «نمیدانم»!
لذا جمع میان این دو طرف، این است که بگوید «الله اعلم». یعنی هم من علمم از آن خداست، و هم درباب این مسأله خاص (نه همه مسائل) علم ندارم. در عین حال موظف است به کسب علم از محضر معصومین نموده و جهل خود را برطرف نماید.
👌 اما غیرِعالم لازم است عبارت «الله اعلم» را نگوید و به نادانی خود با «نمیدانم» اقرار کند تا هم به اشتباه، مرجع سؤال مردم قرار نگیرد و هم خود انگیزه ای برای کسب علم پیدا کند.
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
⭕️ تعبیر جالب آیتاللهالعظمی جوادی آملی از ماهیت علم غیرالهی
آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مباحثی از «علم دینی» ابراز داشتند:🔻
◽️ بخش اعظمی از علوم دانشگاهی موضوعش فعل خداست؛ یعنی «خلقت»، اما آنچه امروزه در دانشگاه وجود دارد نه #علمدینی بلکه لاشه علم است؛
چرا که فاقد «هوالاول»؛
یعنی توحید و مبداء یا به عبارت دیگر، «که آفرید؟» است
و نیز فاقد «هوالآخر»؛
یعنی معاد و مقصد و به عبارت دیگر، «چرا آفرید؟» است!
و لاشه علم، کسی را الهی نمی کند، این نکته آن معلوم ابدی را برای علم ابدی تامین می کند.
◽️ تمایز علوم به تمایز موضوعات است؛ اگر موضوع علم فاقد «هوالاول» و «هوالآخر» باشد، علم، علم غیر دینی خواهد بود.
◽️چیزی در عالم نیست که آیت خدا نباشد، حضرت امیر علیه السلام از خلقت خداوند به #آینه تعبیر می کند، آینه از خود چیزی ندارد، آیینه های معمولی هر کسی را که در مقابلش قرار بگیرد نشان می دهد، اما خلقت الهی، آیینه ای است که تنها و تنها خالق را نشان میدهد و این مساله آنقدر روشن است که خداوند از کسانی که در آیینه خلقت، جمال الهی را نمیبینند تعبیر به «کور» میکند، البته این تعبیر تحقیر نیست، بلکه تحقیق است.
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi
امین بزرگیان:
به نظر من با وجود آنکه دلایل عقلی محکم و متقنی وجود ندارد که خدا هست، اما از حیث جامعهشناسانه به نظر من هست. در واقع کسانی هستند که به خدا باور دارند، پس خدا هست. میتوان در ذهن و رفتار کسانی مشاهده کرد که باور دارند خدا هست. پس ما میتوانیم بگوییم خدا هست.
این هستن با هستنِ فلسفی قطعاً متفاوت است البته ما میدانیم که فلاسفه بزرگی هم مثل دکارت و هگل و کانت و اسپینوزا برای هستنِ فلسفی خدا دلایلی اقامه کردهاند. یعنی همان قدر که دلایل برای اثبات وجود خدا هست همانقدر هم برای عدم اثبات وجود خدا هست. برای همین من جامعهشناسانه میگویم خدا هست. خدایی وجود دارد برای اینکه در ذهن و عملکرد و روان گروههایی از جوامع وجود دارد. برای همین بهتر است بپرسیم که خدا به درد ما میخورد یا نه؟ و کارکردش چیست؟
پی نوشت :
الآن ما دقیقا به این نوع #احمقهای_درجه_دو چی باید بگیم؟!
جوابِ علامه جوادی آملی رو در پُست بالا مطالعه بفرمایید... حساب خیلی چیزها دستتون میاد. 👌
💠کانال طلبه انقلابی
✅ @talabeenghlabi