eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
944 ویدیو
269 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمدلله بعد از چهل سال ناکارآمدی غربگراها و نظریات غربی شکر خدا حاکمیت کشور در فضای علمی و عملی در حال انتقال به روحانیت انقلابی است و لذا دشمن فوق العاده احساس خطر کرده است و از کلیپ سازی و سینمایی سازی درباره ی توهین به روحانیون تا تحلیل ابعاد و اجزاء لباس روحانیت در حال تمسخر و تخریب این قشر در جامعه است. این نشانه ی خوبی است زیرا نشان می دهد حوزویون در حال بازگشت به وظیفه اصلی خود در حکومت هستند و لذا دشمن یهودی غربی از این موضوع احساس خطر کرده است. هر وقت دیده شود که دشمن در حال تیربار گرفتن به سمت نقطه ای خاص است این نشان آن است که آن نقطه برای دشمن مهم بوده و از آنجا احساس خطر می کند. چهل سال بود که به طرق مختلف از تبعید به شهرک ها و نقاط دور از مرکز شهرتا جلوگیری از ساخت یک پایانه مسافربری کاربردی و سرمسیر در قم تا ترویج متلک پرانی به روحانیون دشمن سعی داشت روحانیت را از معادلات اجتماعی و فضای عمومی کشور حذف کند و آنها را منزوی کرده یا لا اقل به گوشه ای براند تا غربگرایان به راحتی کشور را در مسیر مدرن شدن و غربی شدن پیش ببرند ولی الحمدلله این همه متلک ها و عمامه برداری ها و توهین ها و فحش ها و کمربند خوردن ها جواب نداده است و روحانیت انقلابی روز به روز به سمت مهمترین کارویژه ی خود در جامعه یعنی هدایت اجتماعی و فرهنگی پیش رفته است و این نویدبخش ترین چیزی است که در مورد حوزه ی امروز می توان به آن امید بست. البته به زودی باید منتظر تلاش های سنگین تری همچون فتنه های درون حوزوی که یکبار در دوران صفویه به اسم اخباری و اصولی و یکبار در عصر مشروطه به اسم مشروطه خواه و مشروعه خواه و یکبار در اوایل انقلاب در داستان تفکیک یتی و یونی باعث اضمحلال و کنار زدن روحانیت شد باشیم. اینبار گرای دشمن به سمت دو گانه ی حکمت صدرایی و مکتب معارفی و عرفان و تصوف ستیزی است. امروز کسانی که هیچ سنخیتی با اخبار ندارند ادعای مکتب معارف می کنند و روکش تمدن گرایی و غرب ستیزی هم بر آن می پوشانند. البته این بار به خلاف فتنه یتی (جبهه روحانیت مبارز) و یونی (جبهه روحانیون مبارز) لزوما اسم هر دو جبهه ملازم انقلابی گری و مبارزه نخواهد بود و احتمالا به زودی در کنار حوزویون انقلابی طرفدار فقه نظام، شاهد جبهه غربگرایان درون حوزوی باشیم، محقق دامادها و جعفریان ها و شبستری ها و بجنوردی ها و سروش محلاتی ها و نصیری ها کم کم در ظاهر هم در حال تشکیل جبهه یکسان هستند. به زودی جبهه غربگرایان حوزوی با تمدن اسلامی خواهان غرب ستیز و اخبارگرا دو قطبی تشکیل خواهند داد. الا ای اهل حوزه بدانند هر دو جبهه نفوذ یهود را همراه خود دارد و فقط جبهه ی فقهای خاکسار و خادم نظام و ولایت فقیه است که بر حق است. شاید هم این بار اسم رمز اختلاف، بحث ولایت فقیه و اطلاق آن باشد کما اینکه زمزمه ی اسلام بی ولایت فقیه روز به روز بیشتر از نجف به گوش می رسد و هر روز این زمزمه پر رنگ تر می شود ظاهرا دشمن خیالش از جانب حوزه نجف راحت است که به جای تلگراف شاهانه ی محمدرضاشاهی اینبار پاپ را عازم نجف می کند. البته نجف سالهاست دست دشمن است و قصه اش بماند برای وقتی دگر. شاید هم این بار دنبال این هستند که مثل حجتیه ای ها بگویند ما تکلیفی در مبارزه با ظلم و استکبار نداریم و این کار از ما بر نمی آید و خود حضرت باید بیایند کما قالت الیهود اذهب انت و ربک فقاتلا انا هاهنا قاعدون. این ضعیف النفس ها همیشه جز انداختن توپ در زمین حضرت حجت ارواحنا فداه کار دیگری بلد نبوده اند و حال آن که از بعد از غیبت کبرا تا کنون توپ درون زمینه شیعیان است و ما موظف به احیای نظام اسلامی و آماده سازی ظهور هستیم. یاد آیت الله بهجت رحمه الله بخیر که زیر لب مکرر چنین زمزمه می فرمود: این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور/ عاقبت یار نیامد که نثارش باشیم/ سالها منتظر سیصد و اندی مرد است/ آن قدر مرد نبودیم که یارش باشیم... امام بزرگوار به ما یاد داد که انتظار در مبارزه است و در روایات نیز از لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر این حقیقت را یاد گرفته ایم که حضور سیاهی لشکر و 313 سردار حداقل لوازم ظهور است. اینکه فیلم های طنز و سینمایی و ... درباره روحانیت و تشریح و تمسخر لباس طلاب در من و تو و ایران اینترنشنال ساخته می شود و این همه کلیپ از رقص گرفته تا حمله ی جنون آمیز و قمه کشی درباره لباس طلاب ساخته می شود نشان عجز دشمن است.
درباره اعتقادات مردم نیز رواج و ساخت این همه کلیپ ضد اعتقادی توسط دشمن نشان می دهد اعتقادات مردم الحمدلله برای دشمن همچنان دردسر ساز است و ده ها سال کوبش رسانه ای اعتقادی مردم با پیامک های طنز مانند ای کسانی که ایمان آوردید اگر سیمان می آوردید و ... گرفته تا تخریب اعتقاد های طبیعیات محور مثل تعلیل های پوچ طبیعیاتی احکام دینی و تفسیرهای دروغین ظاهرا علمی آیات قرآن گرفته تا سر کردن های جاهلانه در کتب حدیثی و فقهی و تمسخر احکام شرعی و احادیث فراعقلی هیچکدام شکر خدا جواب نداده است و دشمن هنوز خود را محتاج تخریب اعتقادی مردم می بیند.. و لله الحمد اولا و آخرا @talabegitaejtehad
دانلود الگوریتم اجتهادی محقق ثانی رحمه الله از بیان خود ایشان در رساله طریق استنباط احکام بسم الله الرحمن الرحیم.. پیش تر الگوریتم اجتهادی سه تن از بزرگان حوزوی گذشته و حال در بیان خود این بزرگواران تقدیم شد. در این شماره در چهارمین الگوریتم اجتهادی تقدیمی الگوریتم محقق کرکی رحمه الله تقدیم می گردد. http://tt-ej.ir/post/772 @talabegitaejtehad
دانلود تصویرسازی شبهه مفهومیه و مصداقیه در تخصیص خاص از عام به کمک نمودار ون بسم الله الرحمن الرحیم… یکی از مواردی که کمک بسیاری در انتقال ذهنی مطالب در دروس می کند استفاده از قدرت تصویر است. حتی در نسخه های خطی قدیمی هم هرجا نویسنده اهل تصویرگری بوده یا تصویرگر ماهری در کنار خود داشته است از این قدرت استفاده نموده است. خدای متعال نیز در کنار تعلیم بالقلم تعلیم بالآیات را هم در آیات متعدد قرآن کریم گوشزد فرموده است. الحمدلله امروزه با نرم افزارهای گوناگون این کار بسیار سهل و آسان شده است. در ادامه تصویرسازی شبهه مفهومیه و مصداقیه در تخصیص خاص از عام به کمک نمودار ون که سه سال پیش در درس اصول فقه حضرت استاد شهاب الدین علائی نژاد زید عزه تولید شده است تقدیم می گردد: http://tt-ej.ir/post/773 @talabegitaejtehad
رهبر معظم انقلاب ۱۷ اسفند ۹۷ در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام فرمودند: پولهای زیادی خرج می کنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ی حسّاس، [یعنی] نقطه‌ی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار] میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. این‌همه خرج، این‌همه زحمت، این‌همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش میکنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمیدانم، نمیتوانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ی همه‌ی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. خب، تا اینجا مسئله‌ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام می گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. @talabegitaejtehad
کسانی سعی‌شان این است که بزنند توی سر روح عزّت ملّی جوان ایرانی؛ مکرّر خلقیّات منفی را نسبت می دهند: از اروپایی‌ها یاد بگیرید، از غربیها یاد بگیرید، همدیگر را تحمّل می کنند، ما همدیگر را تحمّل نمی کنیم! واقع قضیّه این است؟ در خیابانهای کشورهای اروپایی و پایتختهای اروپایی ــ حالا، نه بیست سال قبل و پنجاه سال قبل ــ یک نفری که اندکی حجابش را مراعات کرده، مورد تهاجم جوانها قرار میگیرد، جلوی چشم مردم میزنند زن محجّبه را مجروح میکنند یا می کشند، کسی جرئت نمیکند بگوید چرا! کسی را به‌عنوان اینکه این اهل آن کشور نیست، جلوی چشم مردم آتش میزنند! این تحمّل مخالف است؟ این چیزی است که همین تازه اتّفاق افتاد؛ چند ماه قبل از این جوانهای الواط یکی از شهرهای یکی از کشورهای اروپایی، یک ایرانی را کتک میزنند، بعد رویش بنزین می ریزند، آتشش می زنند، همسایه‌ها هم وامی‌ایستند برّوبر نگاه می کنند، عکس‌العملی نشان نمی دهند! این تحمّل مخالف است؟ آن ‌کسانی ‌که ملّت ایران را و ملّیّت ایرانی را و خلقیّات ایرانی را تحقیر می کنند؛ آ‌ن‌ کسانی ‌که مبانی اسلامی را در ذهنها متزلزل میک نند، آ‌ن ‌کسانی ‌که شعارهای اصلی انقلاب را مورد تعرّض جدّی قرار میدهند، آ‌ن ‌کسانی ‌که نهاد خانواده را بی‌ارزش جلوه میدهند و ازدواج را بی‌معنی وانمود می کنند ـ اینها امروز در جامعه‌ی ما هست؛ کسانی این کارها را دارند میکنند ـ آ‌ن ‌کسانی ‌که لذّت‌جویی را یک امر مطلوب و یک ارزش میدانند ــ لذّت؛ «اصالة‌اللّذّه» همان سوغات فرهنگ غربی است؛ هرچه موجب لذّت بشود؛ خب، یکی با اعتیاد لذّت می‌برد، یکی با شهوات جنسی لذّت می‌برد، یکی با کتک زدن این ‌و آن لذّت می‌برد؛ هرچه مایه‌ لذّت کسی باشد، این را مباح میدانند ـ کسانی‌ که این حرفها را ترویج می کنند، نمیشود در مقابل اینها بی‌تفاوت ماند. کسانی اباحه‌گری را ترویج میکنند. دستگاهها باید احساس وظیفه کنند. در تخریب فرهنگی، کاری که تخریب‌کنند‌گان فرهنگ انجام میدهند این است که به‌جای عزم راسخ ملّی، تردید را در مردم ترویج می کنند.۱۳۹۳/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی
یکی از سیئات تمدن مادی، حرکتی است که در مورد زن انجام دادند. ما در این زمینه خیلی حرف داریم. گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده است، نه به این زودی قابل پاک شدن است، نه به این زودی قابل جبران شدن است، حتّی نه به‌آسانی قابل بیان کردن است. حالا اسمهای گوناگونی هم می گذارند – مثل همه‌ کارهایشان – جنایت می کنند، اسمش را حقوق بشر می گذارند! ظلم می کنند، اسمش را طرفداری از ملتها می گذارند! حمله‌ نظامی می کنند، اسمش را دفاع می گذارند! یکی از طبایع تمدن غربی، فریب است؛ دوروئی، نفاق، دروغگوئی، تناقض در رفتار و گفتار؛ در قضیه‌ زن هم عیناً همین جور است. آنها متأسفانه فرهنگ رائج خودشان را در کل دنیا گسترش داده‌اند. امروز در دنیا کاری کرده‌اند که یکی از مهمترین وظائف زن – اگر نگوئیم مهمترین وظائف – این است که جلوه‌گری کند، زیبائیهای خودش را در معرض التذاذ مردان قرار دهد؛ این شده خصوصیت حتمی و لازم زن! متأسفانه الان در دنیا اینجور شده. در رسمیترین مجالس – مجالس سیاسی، مجالس گوناگون – مردها باید با شلوار بلند بیایند، باید با لباس پوشیده بیایند، اما زنها هرچه برهنه‌تر و عریانتر بیایند، اشکالی ندارد! این عادی است؟ این طبیعی است؟ این یک حرکت بر طبق طبیعت است؟ آنها این کار را کردند. زن باید خودش را در معرض دید مرد قرار دهد، برای اینکه مایه‌ی التذاذ مرد شود! ظلمی از این بالاتر؟ اسم این را گذاشته‌اند آزادی، اسم نقطه‌ی مقابلش را گذاشته‌اند اسارت! در حالی که احتجاب زن، حجاب قرار دادن زن برای خود، تکریم زن است؛ احترام زن است؛ ایجاد حریم برای زن است. این حریم را شکستند و دارند روزبه‌روز هم بیشتر میشکنند؛ اسمهای گوناگون هم رویش می‌گذارند. اوّلین یا شاید یکی از اوّلین آثار سوئی که این مسئله گذاشت، ویران کردن خانواده بود؛ بنیان خانواده سست شد. وقتی در یک جامعه‌ای خانواده متزلزل شد و از بین رفت، مفاسد در این جامعه نهادینه می شود.۱۳۹۲/۰۲/۱۱
از توحید و نبوت و امامت و ولایت و از اینها بگیرید تا احکام و حجاب و حدود شرعیه و بقیه‌ی چیزها؛ دائم دارد شبهه‌پراکنی میشود. باید حواسمان باشد که اینها روش دشمن است. باید در مقابل اینها تدبیر داشت، باید کار کرد. البته در اینجا و در این شبهه‌هائی که به طرق مختلف مطرح میشود، همه وظیفه دارند که در برابر این هنجارشکنیهای دینی که در این سایتها و در این اظهارات مشاهده میشود و این فرقه‌سازیهائی که وجود دارد، و این هنجارشکنیهای اخلاقی و جنسی که انسان مشاهده میکند و از این قبیل چیزها، بایستند. اینها کارهائی است که نه اینکه همه‌ی این کارها را دشمن دارد از خارج میکند؛ نه، انگیزه‌های داخلی هم وجود دارد، اما دشمن تقویت میکند، جهت میدهد، کمک میکند و اینها را هل میدهد به جلو و دشمن از این چیزها خرسند است. باید این را مواظب باشیم. باید مواظبت کنیم. مسئولیت به عهده‌ی کیست؟ آیا به عهده‌ی دولت است؟ به تنهائی، نه. دولت البته مسئولیتهائی دارد. من خودم بارها به شورای انقلاب فرهنگی در دوره‌های مختلف گفتم که شما نمیتوانید خود را از متدین کردن مردم و وظیفه‌ای که در این راه دارید، برکنار نگه دارید. اینها مخالف بودند. آن جریانهای بداخلاق مخالف بودند، میگفتند نه، این دینِ دولتی میشود. من معتقدم دولت در این زمینه وظیفه دارد، اما وظیفه‌ی دولت چیست؟ وظیفه‌ی دولت درست کردن عقاید مردم است؟ نه، وظیفه‌ی دولت زمینه‌سازی است؛ وظیفه‌ی عملیاتی و میدانی به عهده روحانیت است، به عهده‌ی زبدگان است، به عهده‌ی نخبگان حوزه و دانشگاه است. این وظیفه‌ی میدانی است. من امروز نگاه میکنم جای این مجموعه‌ی مکرم دینی و علمی را در خیلی جاها خالی میبینم. حوزه‌های علمیه نقش‌شان در صدا و سیما فقط این نیست که یک واعظ خوش‌زبانی بیاید آنجا، مردم را نصیحت کند؛ نه، حوزه‌ی علمیه باید کمیته‌ها تشکیل بدهند، مجموعه‌ها تشکیل بدهند، اتاق فکرهای دینی تشکیل بدهند، راجع به مسائل گوناگون بنویسند، بحث کنند، تحلیل کنند، تحقیق کنند و محصولات اینها را بدهند بیرون. فضا وقتی که درست شد، طبعاً اثر میگذارد. روی بازی هنرمند هم اثر میگذارد. دویست سیصد نفر از هنرمندهای مطرح کشور در بخشهای مختلف اینجا آمدند – پارسال بود یا کی بود – و با من ملاقات کردند. یک مقداری آنها صحبت کردند، یک مقداری ما صحبت کردیم. بعد من به نکته‌ای توی همان مجلس توجه کردم و همانجا هم گفتم اگر شماها که فیلمسازید یا هنرمندید یا بازیگرید یا کارگردانید، از من بپرسید که ما می خواهیم فیلم دینی درست کنیم، درباره‌ی چه موضوعی فیلم دینی درست کنیم؟ فرض کنید در باب حجاب میخواهیم مثلاً فیلم بسازیم، محتوای این چه باشد، از کجا شروع کنیم، چی بیان کنیم به مردم؟ اعتقاد مردم را درباره‌ی مسئله‌ی توحید یا مسئله‌ی نبوت یا مسئله‌ی ولایت یا مسئله‌ی ولایت فقیه یا مسئله‌ی امام (رضوان اللَّه علیه) میخواهیم تقویت کنیم، موضوع و محتوا چه باشد؟ این آدمی که در محیط غیر دینی پرورش پیدا کرده، هرگز علم دین نخوانده، خیلیشان با قرآن آشنا نیستند، با نهج‌البلاغه و حدیث آشنا نیستند، چه میدانند چه باید بیاید در محتوای این فیلمها. ما که میدانیم، باید آماده کنیم و کمک کنیم. وقتی ما توانستیم این فکرها را منظم کنیم، مرتب کنیم، منطقی کنیم، قابل فهم کنیم، باورپذیر کنیم، آن را در مجموعه‌هائی در اختیار گذاشتیم، این هنرمند وقتی میخواند، خودش تحت تأثیر قرار میگیرد. لذا هنرمندی که سابقه‌ی دینی و ریشه‌ی دینی دارد، انسان میبیند فیلم خوبی هم اتفاقاً میسازد؛ که البته بندرت مواردی پیش می‌آید. پس کار ماست، کار روحانیت است که در این زمینه این کمبودها را برطرف کند». رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری در ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ @talabegitaejtehad
خرمشهرها در پیش است... اگر می خواهید حجاب در جامعه درست شود باید بازار لباس و مدارس را از دست نفوذی ها پس بگیرید... الان لباس اسلامی در جامعه نایاب و گران است و بازار پر است از لباس های حیوانی سبک غربی با قیمت کم تر از میانگین... دشمن بیش از ۴۰ سال است نگذاشته است لباس فرم مدارس دخترانه کشور چادر شود بعد عده ای انتظار دارند دخترانی که تا دیروز مانتوهای تنگ و تا سر زانو در مدارس لباس فرمشان بوده و چادرپوشیدنشان تخطئه و موجب رسوایی و خلاف جریان شنا کردن شده یک دفعه متحول و چادری شوند... خرم شهر بعدی فتح بازار لباس و مدارس است... و لله الحمد اولا و آخرا @talabegitaejtehad
💠 دوره شهید محسن نظربیگی💠 🔵با موضوع نقد مدعیان دروغین یمانی 🔵 💠تحت اشراف حضرت آیت الله اراکی 🔸با حضور اساتید برجسته کشوری 🔹تاریخ شروع دوره: ۸ مردادماه ۱۴۰۱ 🔹مزایای طرح: 1️⃣ مجازی 2️⃣ ثبت نام رایگان 3️⃣ اعطای گواهینامه رسمی 4️⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی 5️⃣پشتیبانی اساتید توانمند کشوری 6️⃣ ارائه جزوات آموزشی حین دوره 7️⃣اهدا درسنامه دوره به پذیرفته شدگان 🔴لینک ثبت نام در دوره: 🌐: 👇🏻👇🏻👇🏻 https://survey.porsline.ir/s/meYIfv9 پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، عضویت در کانال ضروری ست : 👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/2880372923C7fa5001ed0 ⚠️ برای هر گونه سوال، پیشنهاد و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره زیر با ما در تماس باشید : ☎️‌ :۰۹۳۳۴۳۲۱۸۴۶ و یا شماره ۰۹۱۹۰۰۳۹۶۳۴ لطفاً در این امر خیر شریک و سهیم باشید.(رسانه باشید)
خط 19 دیجیتال.pdf
41.43M
🔴 📣📣 فوری ... فوری 🏴 شماره جدید نشریه خط با موضوع "بررسی مسئله رشد دینداری در دوران بعد از انقلاب اسلامی" و با عنوان "" منتشر شد. 🔰 با آثار و گفتاری از: - حضرات آیات: و - - حجج اسلام: ، شیخ‌جعفر ، ، ، ، و - آقایان: دکتر مجید ، ، دکتر ، ، و 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌿🌿🌿 یادداشتهای هر از گاهی🌿🌿🌿 بسم الله الرحمن الرحیم... یه عزیزی نوشته بود گشت ارشاد رو از سلبریتی ها که برخیشون معدن ناهنجاری های اجتماعی دین گریزانه و دین ستیزانه هستند شروع کنید... حرف خوبیه ایشالا صدا و سیما یا هر نهاد رسانه ای انقلابی دیگه ای یه برنامه کاملا آزاد گفتگو ترتیب بده و یه طرف عزیزان روحانی مثل حجج اسلام پناهیان و کاشانی و عالی و شریفی بنشینند و یه طرف سلبریتی ها و معلوم بشه کی حرف حق میزنه... باید نشون داد عمق فکری و منطق عقلی یه عده مشهورین پفکی چقدر سست و بی بنیاده... این طوری پوشالی بودن هیبت رسانه ای شون برا همه معلوم میشه و دیگه به خودشون جرئت هر اظهار نظری رو نمی دهند... تو طول تاریخ همین که همه می دونستند کرسی اول کلامی تمدن اسلامی دست شیخ مفید ها و شیخ طوسی ها بوده دیگه کسی جرئت نمی کرد حرف بزنه چون می دونست حرف بیراه بزنه حساب کارش با کرسی این قله هاست و رسوایی مواجهه با این اعاظم عمری دامنش رو رها نمی کنه... خدا رحمت کنه حضرت علامه مصباح رحمت الله علیه رو که تا ایشون زنده بودند خیلی زبان ها از ترس در کام بود و چند موردی هم که جرئت تکلم با ایشون به خود راه دادند عمری رسوایی برای خود به ارمغان آوردند... سیره ائمه ی هدی علیهم السلام هم همین بوده... که مدعیان دروغین غوغاسالار رو دعوت و در علن به گونه ای که ثبت و ضبط و منتشر بشه رسوا می فرمودند... اسم برنامه رو هم خوبه گشت ارشاد بذارند....سالهاست دشمن داره این تعبیر زیبا و دوست داشتنی رو سیاه نمایی میکنه... باید گشت ارشاد افتخار نظام تو اذهان جلوه کنه و این الگوی رفع منکرات اجتماعی در جهان صادر و منتشر بشه ایشالا... @talabegitaejtehad
دوستان عزیز یکی از مهمترین پارامترهای سبک زندگی اسلامی، بحث معماری و شهرسازی هست که بی شک شاید بشه گفت بنیان و اساس تغییر در بسیاری از موضوعات سبک زندگی در سبک معماری و شهرسازی نهفته هست. چندسالی هست که گروهی از دوستان انقلابی به بحث معماری و شهرسازی ورود کردیم و تو یه فضای دانشگاهی حوزوی یه مدل کاملا اجرایی استخراج شده نکته مهم این هست که به امید خدا قرار هست بخشی از با این الگو در بعضی شهرها ساخته بشه توافقات اولیه و مشخص شدن زمین در بعضی شهرها انجام شده و مراحل نهایی کار برای زدن کلنگ و شروع رسمی پروژه در حال انجام هست توی این کانال مطالب و اطلاعات و اخبار رو با شما دوستان به اشتراک میگذاریم و شما میتونید توی این کانال با بیشتر آشنا بشید. کمک شما به ما معرفی بیشتر و بیشتر این پروژه هست .... @zistshahr @zistshahr @zistshahr @zistshahr @zistshahr ❤️❤️❤️❤️
🔷 29 از منظر امامین انقلاب 🔸 شاخص‌ها و ویژگی‌ها 🌸 الگو و سرمشق ✅ امام جماعت خیلی توجه داشته باشند که ترک اولی نکنند؛ آنهایی که مخالفند با روحانیت، می‌خواهند که یک نقطه ضعفی پیدا بکنند، این نقطه ضعف را بزرگ بکنند. اگر فرض کنید که از یک کسی که متکفل قضا هست یا از کسی که متکفل یکی از امور اجرایی- مثلًا- اگر هست، بخواهد یا حتی از ائمه جمعه و جماعت اگر یکوقت یک چیزی که به خیال آنها خلاف است یا ترک اولی‌ هست، بدانند، این را بزرگش می‌کنند، دامن به آن می‌زنند، روی همین مقصدی که دارند که این طایفه وجهه خودشان را از دست بدهند. آقایان باید این معنا را هم خیلی توجه بکنند که- خدای نخواسته- از بعض- مثلًا- جوانها، از بعض طلبه‌های جوان، از بعض علمای جوان، یک وقت یک چیزی که بر خلاف مذاق است و- خدای نخواسته- بر خلاف شرع است این، پیدا نشود که اسباب دست بشود برای آنهایی که می‌خواهند نگذارند این کشور آرام باشد. 🔸 صحیفه امام، ج15، ص379. 👌 تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
بسم الله الرحمن الرحیم ... اگر می خواهید با خیال راحت روضه و مقتل بخوانید و دغدغه استناد نداشته باشید بهترین پیشنهاد مقتل مظلوم است ... خدا خیر بده به حاج مرتضای وافی که به همراه همکاران زیادشون زحمت این اثر فاخر رو کشیدند ... @talabegitaejtehad
1_1655300954.pdf
3.08M
🔰 ندای امید؛ زیباترین نوای عاشورا (جایگاه امید و امیدآفرینی در قیام سیدالشهداء) 🌀ده جلسه منبر کامل و هدفمند مکتوب به همراه ذکر مصیبت 🔶جلسه۱:اهمیت امیدواری،جایگاه آن درعاشورا 🔶 جلسه۲: از گرفتاری تا امیدواری 🔶جلسه۳:سبک زندگی حسینی؛امیدوار زیستن 🔶 جلسه۴: حر الگوی امیدواری در وقت اضافه 🔶 جلسه۵: امید حسینی و یزیدی 🔶 جلسه۶: امید کارآمد 🔶 جلسه۷: بزرگ‌ترین حربۀ یزیدیان زمان 🔶 جلسه۸: بهترین الگو امیدواری برای جوانان 🔶 جلسه۹: مهم‌ترین ویژگی علمداران منجی 🔶 جلسه۱۰: نبرد امید و یأس، کربلایی به‌ وسعت تاریخ 🔺کاری از ؛ موسسه امیربیان اصفهان @bastefarhangi
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
پیج ما (زیست شهر مولّد) در اینستاگرام 👇👇👇👇 🌹پیج اینستاگرام زیست شهر مولد🌹 پیج ما رو در اینستاگرام دنبال کنید دوستان به امید خدا با این طرح که کلی جنبه های فرهنگی و اجتماعی هم به طور کامل علاوه بر بحث معماری و شهرسازی در اون دیده شده، میتونیم امیدوار به تحقق و تحقق باشیم. به جدّ میتونم بگم عملیاتی ترین و روی زمین ترین پروژه ای که نیروهای انقلابی در حال حاضر درگیر اون هستن و ان شاءالله به یاری امام زمان عج اجرا خواهد شد همین طرح هست! با این تفاوت که حداکثر تلاش همه دست اندرکاران پروژه، اسلامی بودن همه الگوها بوده در حد بضاعت و اقتضائات موجود و در نظر گرفتن
طلبگی تا اجتهاد
این به قول دولتی ها جراحی اقتصادی در حالیست که زیان انباشه 12 بانک 300 هزار میلیارد تومان است!!! بانک آینده: 82 هزار میلیارد تومان بانک ملی: 67 هزار میلیارد تومان بانک سرمایه: 38 هزار میلیارد تومان بانک سپه: 35 هزار میلیارد تومان بانک شهر: 23 هزار میلیارد تومان بانک ایران زمین: 20 هزار میلیارد تومان بانک پارسیان: 11 هزار میلیارد تومان بانک کشاورزی 7 هزار میلیارد تومان بانک دی: 7 هزار میلیارد تومان بانک مسکن: 3 هزار میلیارد تومان بانک توسعه صادرات: 1.2 هزارمیلیارد تومان و .... این بانکها همگی مثل زالو در حال مکیدن خون همه مردم هستن و با خلق پول مدام در حال تحمیل بار تورمی به دوش همه هستند. آیا بهتر نبود دولت محترم به جای اینکه تیغ جراحیش رو به پیکر این مردم ستم کشیده از دولت های قبل بزنه! یقه این قلدرها و گردنه بگیرها رو میگرفت تا مردم هم پشت سرش می ایستادند؟؟ بله شما نمیتونید این کارها رو بکنید! چون متاسفانه شبکه قدرت و ثروت به قدری در بدنه نظام در هم تنیده شده که امکان جراحیش تقریبا صفر هست!! تا وقتی بانک ربوی تعطیل نشه اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم درست نخواهد شد!! این خط این نشان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 ترک منبر حرام است! 👤 شیخ حسین انصاریان 🔸 ... مرحوم آیت الله العظمی میلانی را خواب دیدم، فرمودند: شما حق ترک منبر را نداری چون هر منبری که می‌روی در برزخ به ما منعکس می‌شود. 🔹 من از هیبت ایشان از خواب پریدم. به شما طلاب و مبلغین جوان می‌گویم امروز ترک منبر بر شما حرام است، منبر مستحب نیست، واجب است. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه ای به پدر ... یه نمونه فوق العاده از فناوری آشکارسازی ایمان مردم که حضرت آقا فرمودند پیگیر باشید.... @talabegitaejtehad
🔹«دبیرخانه هم‌اندیشی علم‌دینی»، با همکاری «اداره آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار می‌کند. 💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایده‌های معاصر علم‌دینی ➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢 🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر 🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری 📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور 📅 بازه ثبت‌نام: 11 مرداد تا 29 مرداد 🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبت‌نام نمایند. ✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آید. @bakhshe_amoozesh
سدره و طوبی به دامان زمین افتاده بود  یا ز پیکر آن دو دوست نازنین اُفتاده بود سرنگون گردیده خورشید از فراز آسمان یا که ماه مرتضی از صدر زین اُفتاده بود جلوه می کرد از کنار علقمه ختم رُسُل یا بموج خون امیرالمؤمنین اُفتاده بود خون دل می ریخت از چشم بنات فاطمه یا گلی از دامن ام البنین اُفتاده بود غرقه در خون جعفر طّیار دشت کربلا دستهایش در یسار و در یمین اُفتاده بود با دهان خشک سّقا بر لب دریای آب از سرشک تشنه کامان شرمگین اُفتاده بود قطعه قطعه پیکر نورانیش در آفتاب همچنان اوراق قرآن مبین اُفتاده بود کوه غم پشت ولی اللّه اعظم را شکست در یم خون جسم پرچمدار دین اُفتاده بود «میثم» آن روزی که شرح این مصیبت می‌سرود ناله اش چون شعله در عرش برین اُفتاده بود