eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
316 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️‼️ ویژه نادان ایرانی سورﻩابراهیم_آیه۴ «وَ مَا اَرْسَلْنَا مِن رَّسُول اِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ» معنی: (ما هیچ پیامبرى را، جز به زبان قومش نفرستادیم) ای مسلمانان ایرانی... آیا محمد هم زبان شما بود؟ با این حساب محمد پیامبر شما نیست و باید زرتشت باشد. این هم سند از داخل خود پاسخ👇👇👇 الف –آیه مبارکه به شرح ذیل است: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ» (ابراهیم - 4) ترجمه: هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم، تا (احكام را) براى آنان بيان كند، و خدا هر كه را بخواهد گمراه، و هر كه را بخواهد هدايت مىنمايد، و او عزيز و حكيم است. معنا و مفهوم آیه این است که هیچ یک از پیامبران را از آسمان نفرستادیم. بلکه از میان مردم و اقوام برانگیختیم و با هیچ یک نیز به زبان جن، یا ملک، یا موجود ناشناخته یا زبان خارجی و ... سخن نگفتیم، بلکه به همان زبان خودش و قومش که از میان آنان برانگیخته شده است سخن گفتیم. حال کجای این آیه نشان می‌دهد که محدوده‌ی رسالت هر نبی فقط همان محدوده‌ای است که با آن زبان سخن می‌گویند؟ به راستی وقتی حضرت موسی (ع) از مصر به فلسطین و بیت‌المقدس و از آنجا به دیار دیگر سفر نمود، زبان همه‌ی آنها یک چیز بود، یا گروهی عبری، گروهی عربی و گروهی به زبان‌های دیگر تکلم می‌کردند؟ ب – اگر می‌خواهند در اثبات ضرورت زرتشتی‌گری ایرانیان به امر الله، رسول الله (ص) و قرآن کریم استناد کنند، پس باید ابتدا به آنها ایمان آورند. یعنی اول اسلام آورند. و سپس به آیاتش استناد کنند. حال کدام دینی امر می‌کند که لطفاً از این دین خارج شوید؟! ج – اگر به الله، رسول‌الله (ص) و قرآن اعتقاد و باور دارند، نمی‌توانند یک آیه را قبول کنند و آیات دیگر را نادیده گرفته یا رد کنند. همان قرآنی که فرمود با هر رسولی به زبان خودش و قومش تکلم می‌شود، فرمود: موسی و عیسی (ع) را برای قوم بنی‌اسرائیل فرستادم، اما حضرت محمد (ص) را برای همه بشریت فرستادم: « وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ» (سبأ - 68) ترجمه: و ما تو را يا محمّد (ص) نفرستاديم مگر براى همه مردم جهان، تا آنان را (به پاداش كار نيك) بشارت دهى (و از عذاب كار بد) بترسانى. ولى مردم اكثراً نمىدانند. د – حال برگردیم به مسئله دین زرتشت و ایرانیت. اگر می‌خواهند بر ملیت زرتشت استناد کنند و ملیّت را اولی بر دیانت بشمارند، در ایران انبیای دیگری نیز (مانند دانیال نبی و انبیایی که در تخت فولاد اصفهان مدفون هستند و ...) نیز وجود داشتند، چه ضرورتی دارد که بین این همه نبی، ایرانی‌ها حتماً زرتشتی شوند؟ اگر می‌خواهند به مقوله‌ی زبان استناد کنند، وضع بدتر می‌شود، چرا که زرتشت و کتابش اصلاً فارسی نبوده است. بلکه به زبان «اوستایی‌» مشهور است. زبان فارسی نیز از دوره‌ی هخامنشیان و در میان قوم آریایی رواج داشت که به سنسکریت و زبان اوستایی نیز نزدیکی‌داشت. و ایرانی و زبان فارسی نیز از همان دوران تشکل آریایی‌ها شکل گرفت. زبان اوستایی نیز زبانی بود که فقط در میان قومی در شرق ایران که دقیقاً ثبت نشده در کدام منطقه‌ی آن رایج بوده است. ھ – بنابر این اگر زبان یک پیامبر ملاک باشد، اولاً در همان موقع نیز فقط اهالی یک منطقه از شرق ایران باستان مخاطب زرتشت بودند و به زبان اوستایی تکلم می‌کردند و نه همه‌ی ایران و ایرانی‌ها و۹ ثانیاً بنا بر همین استناد و استدلال، تکلیف فارسی زبانان آن عصر، یا آذری‌زبان‌ها، کرد زبان‌ها، بلوچ زبان‌ها و ... چه می‌شود؟ آیا باید برای آنان نیز پیامبری با زبان خودشان بیاید؟ اگر پاسخ‌شان مثبت است، پس زرتشت متعلّق به همه ایرانی‌ها نبوده است. مگر نمی‌گویند که هر پیامبری مخصوص قومی است که به آن زبان سخن می‌گویند. لذا نه در گذشته [حتّی زمان حیات شخص زرتشت] و نه در طول و نه اکنون، زرتشت دین همه‌ی ایرانی‌ها نبوده و نمی‌توانسته باشد و نیست. و – به رغم تحقیقات گسترده‌، تاریخ پیدایش زرتشت اصلاً مشخص نیست، چه رسد به زبان او و کتابش. برخی قدمت او را حتی شش هزار سال پیش بیان کرده‌اند. اغلب ایران شناسان ده تا یازده قرن قبل از را بیان کرده‌اند. ارسطو و اودوکسوس و هرمی پوس نوشته‌اند که زرتشت پنج هزار سال پیش از جنگ تروا می‌زیسته است. منابع دوران رواج زبان ، زایش او را سه قرن قبل از اسکندر مقدونی بیان کرده‌اند. در هر حال اصلاً معلوم نیست که چه زمانی و در کجا به دنیا آمده و به چه زبانی تکلّم می‌نموده و با چه خطّی می‌نوشته است؟
درس اخلاق و نشست صمیمی نماینده معزز ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا آل هاشم زیدعزه با طلاب و اساتید محترم دوره تابستانی مدرسه طالبیه تبریز زمان: سه شنبه ۱۵ مرداد ساعت ۹ صبح مکان: مدرس امام خمینی ره طالبیه حوزه علمیه طالبیه تبریز
به اطلاع طلاب محترم حوزه های علمیه آذرشهر و سالار شهیدان تبریز و طلاب پایه ۱۰ مدرسه حضرت ولیعصر تبریز می رساند؛ از روز شنبه مورخ ۹۸/۵/۱۹ الی روز پنج شنبه مورخ ۹۸/۵/۲۴ جهت انتقالی با مدارک ذیل به حوزه علمیه طالبیه تبریز مراجعه کنید. ۱- کپی شناسنامه از تمام صفحات ۲- کپی کارت ملی ۳- ارزیابی تحصیلی ۴- ریز نمرات پایه تحصیلی سال آخر ۵- چهار قطعه عکس ۳×۴ معاونت آموزش حوزه علمیه طالبیه تبریز
دیدار طلاب دوره تابستانی ۹۸ حوزه علمیه طالبیه با نماینده محترم ولی فقیه در استان👇👇
📚 علیه السلام و مبارزه با اسرائیلیات یهود (1) 1⃣ محمد بن مسلم، از امام محمد باقر عليه‌السلام روايت كرده است كه به آن حضرت عرض كردم: 2⃣ برخی از كه نزد ما هستند، گمان مى‌كنند كه قول خداى عزوجل: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ»، اهل ذكرى كه در آن مذكورند، علمای يهودند.. 3⃣ حضرت به دست خويش اشاره به سينه مبارك خود فرمود، و فرمود كه: «ماييم و ماييم سؤال شدگان». 📚 ترجمه أصول كافى، ج1، ص691 📚 امام باقر (ع) و مبارزه با اسرائیلیات یهود (2) 1⃣ يهوديانى كه در جامعه اسلامى زندگى مى‌كردند، مى‌كوشيدند برترى بر را به مسلمانان بقبولانند؛ از اين رو در اين زمينه دست به احاديثى زدند و آن‌ها را به طور گسترده در ميان مسلمانان رواج دادند. 2⃣ نقل مى‌كند: در خدمت امام باقر عليه‌السلام نشسته بودم و امام در حالى كه در مقابل كعبه نشسته بود فرمودند: نگاه كردن به خانه خدا عبادت است. 3⃣ در همان حال شخصى از قبيله كه او را عاصم بن عمر مى‌ناميدند، نزد امام آمد و گفت: مى‌گويد: كعبه هر صبح‌گاه برابر بيت‌المقدس سجده مى‌كند. 4⃣ امام فرمودند: نظر تو در مورد سخن كعب‌الاحبار چيست؟ آن مرد گفت: سخن كعب صحيح است. 5⃣ حضرت فرمودند: تو و كعب‌الاحبار هر دو دروغ مى‌گوييد. 6⃣ آن‌گاه در حالى كه به شدّت ناراحت بودند فرمودند: خداوند بقعه‌اى محبوب‌تر از كعبه روى زمين نيافريده است. 📚 الكافی (ط - الإسلامية)، ج4، ص240