🔻شهید رئیسی چگونه توانست ناترازی شدید به ارث رسیده از دولت های قبل در حوزه برق و گاز را مدیریت کند؟
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم:
🔹️شهید رئیسی چند اقدام برای مدیریت ناترازی «برق در تابستان» و «گاز در زمستان» داشت تا نه برق در تابستان که اوج مصرف را داریم قطع شود نه گاز در زمستان.
1⃣ ساخت انواع نیروگاهها اعم از گازی و خورشیدی و بادی و ... را هم توسط دولت هم بخش خصوصی در اولویت قرار داد به نحوی که در دو سال و نیم دوره مدیریت ایشان رکورد ساخت نیروگاه در کشور شکسته شد و مجموعا حدود ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.
2⃣ صنایع را الزام کرد که برای تامین برق خودشان نیروگاه بسازند و در همین راستا چند نیروگاه هم در دوره ایشان ساخته شد و افتتاح گردید از جمله نیروگاه بوتیا در کرمان و نیروگاه فولاد مبارکه اصفهان و ... .
3⃣ زمان توزیع برق بین صنایع را مدیریت کرد. مثلا با هماهنگی برخی صنایع، شیفت کاری خطوط تولیدی آنها بعضا به روزهای تعطیل و ... جابجا شد.
4⃣اصلاح الگوی مصرف برق خانگی را هم با سیاستهای تشویقی در دستور کار قرار داد.
🔹️ بطور همزمان از همان روزهای اول که دولت را هنوز تحویل نگرفته بود، از ناترازی گاز مطلع شد و همکاران متخصص خود در این زمینه را مأمور کرد برای حل بحران احتمالی گاز در زمستان چاره جویی کنند در این زمینه هم چند اقدام انجام شد:
۱- از فرصت شهریور تا آبان ماه که زمان طلایی ذخیره سوخت مایع برای نیروگاه هاست را کاملا استفاده کردند و توانستند در همان سال اول ذخایر را از حدود یک میلیارد مترمکعب در اوایل شهریور به حدود دو ونیم میلیارد متر مکعب در آبان ماه برسانند.
۲- نسبت به تامین سوخت مایع برای نیروگاههای استانهای شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور با اولویت اقدام کردند.
۳- هماهنگی دو وزارت خانه نفت و نیرو برای عدم ایجاد چالش را شخصا مدیریت کرد.
۴- در همان تابستان نسبت به حل چالش فی مابین با ترکمنستان بابت بدهی و جریمه قرارداد گازی با ترکمنستان اقدام کرد و بدهی حدود ۳ میلیارد دلاری را قسط بندی و پرداخت کرد و در پاییز ۱۴۰۰ قرارداد سه جانبه سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان و آذربایجان امضا شد که در رفع ناترازی استانهای شمالی بسیار موثر است.
🔹️شاه بیت همه این اقدامات مدیریت مدبرانه و فرابخشی شخص رئیس جمهور در هماهنگی های بین وزارت خانه ای و مطالبه و پیگیری حل مسأله و البته مدیریت جهادی وزرای مربوطه بود که اجازه بحران را نمیداد. مثلا در زمستان سال ۱۴۰۲ که یک روز در تربت جام افت فشار اتفاق افتاد تمام وزارت نفت و سایر دستگاهها را بسیج کرد برای حل مشکل آنجا با انواع روش های مکمل.
🔹️همه میدانستند رییس جمهور شهید شخصا هم تلفنی هم بعضا با حضور در اتاق کنترل وزارتخانه ها پیگیری میکرد و همین موضوع برای حل مسأله، انرژی و انگیزه مضاعف در بدنه مدیریتی کشور تولید میکرد و آنها را هوشیار میکرد تا به موقع اقدامات لازم را بعمل آوردند و مثلا در زمستان غافلگیر نشوند.
🔹️ لازم به ذکر است که میزان ذخایر سوخت مایع تحویلی در نیروگاهها در مرداد ماه ۱۴۰۳ بیشتر از میزان ذخایر سوخت مایع در مرداد ماه سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده ولذا با مدیریت صحیح میبینیم که در زمستان های آن سال ها قطعی برق و گاز نداشته ایم.
🔹️ در حالیکه اگر تدابیر درست مدیریتی در آن سالها نبود، در نتیجه ی «هم افزایی ناترازی برق و گاز» همین اتفاقی که الان رخ داده است میفتاد یعنی قطعی همزمان برق و گاز در زمستان!
❌ واکنش نماینده مردم اصفهان به خواسته بیشرمانه مصی علینژاد از زنان و دختران ایرانی
🔹بانکی پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد پیشنهاد مصی علینژاد به زنان ایرانی که از آنان خواسته لخت شوند گفت: زن ایرانی عفیف است و حتی اگر به خطا برخی دختران ما از حجاب موی سر خود هم گاهی غفلت کنند اما حاضر نیستند به خواستهی بی شرمانه ی امثال مصی علینژاد تن دهند ...
🔹دشمنان ایران با تمام رسانه هایشان سال ها است که میخواهند دقیقا به همین نقطه برسند اما تا کنون چنین جراتی را به صورت علنی نداشتند.
🔹بنده اما به نمایندگی از مردم ایران میخواهم به این فرد بگویم تو غلط میکنی چنین خواستهای را از زنان عفیف ایرانی مطرح میکنی.
#ززآ
#مصی_علینژاد
🔻 اصولی که بستر پیشرفت و تعالی زنان درجامعه را فراهم میکند.
در عصر حاضر عفاف و حجاب، از مفاهیمی هستند که در جوامع مختلف به گونههای متفاوت تفسیر و اجرا میشوند. در جوامع غربی، عفاف و حجاب بهعنوان نمادی از محدودیت و کاهش آزادی فردی تلقی میشود، در حالی که در جوامع اسلامی، این مفاهیم بهعنوان ابزارهایی برای حفاظت از کرامت و ارزشهای انسانی مورد توجه قرار میگیرند.
در صدهای اخیر در بسیاری از جوامع غربی، آزادی پوشش بهعنوان یکی از حقوق اساسی تلقی میشود. زنان در این جوامع، بهطور غالب بدون هیچگونه محدودیتی در انتخاب پوشش خود آزاد هستند. با وجود همین قانون هم چارچوب های خاص و حد و مرزهایی لحاظ شده که هم از نظر قانونی هم از نظر ارزش عرفی مورد احترام اکثریت جامعه غربی م باشد با این حال، عدم رعایت عفاف و حجاب در چهارچوب مطرح شده در اسلام در این جوامع که در گذشته تا حدود بسیاری رعایت میشده تبعات منفی متعددی را به همراه داشته است که آمارهای سازمان های رسمی غربی در خصوص گسترش تجاوز و آزار و اذیت به زنان و افزایش فرزندان نامشروع و سست شدن استحکام خانواده ها نشان دهنده همین نکته می باشد.
پوشش های آزاد و شکسته شدن عفاف در فضای کلی جامعه چه مرد و چه زن ، زنان را بیشتر در معرض برخوردهای نادرست اجتماعی قرار می دهد و با چالشهایی چون نگاههای سطحی و قضاوتهای ناعادلانه مواجه میشوند. این مسائل به صورت مستقیم بر سلامت روانی و اجتماعی آنان تأثیرات منفی برجای گذاشته است که شاهد آن هستیم که با این تجربیات سخت در این جوامع باعث تغییر نگرش در فضای موجود جامعه آنان شده است .
از طرفی عفاف و حجاب در جوامع اسلامی بهعنوان نمادهای کرامت و احترام به زنان مورد توجه قرار میگیرند. این مفاهیم نه تنها به حفظ حریم شخصی و امنیت زنان و مردان کمک میکنند، بلکه زمینهساز حضور فعال و سازنده بانوان در جامعه هستند.
زن مسلمان با رعایت حجاب و عفاف، هویتی مستقل و محترم پیدا میکند که از تعرضات و قضاوتهای ناعادلانه مصون میماند. این امر به او امکان میدهد تا با اعتماد به نفس بیشتری در عرصههای مختلف فعالیت کند و به پیشرفت و تعالی خود و جامعهاش بپردازد چرا که یک بانوان محجبه مسلمان بنابر توانمندی ها و استعدادهای خود دیده میشود و رشد میکند نه صرفا ظاهرش !
عفاف و حجاب در جوامع اسلامی، نه تنها مانعی برای زنان نیستند، بلکه بهعنوان ابزارهایی برای پیشرفت و تعالی آنان عمل میکنند. زنان مسلمان با حفظ حجاب و عفاف، میتوانند در تمامی عرصههای علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حضور یابند و نقشهای برجستهای ایفا کنند. این مفاهیم به تقویت بنیانهای اخلاقی جامعه کمک میکنند و روابط سالم و سازندهای میان افراد ایجاد میکنند.
علاوه بر این، رعایت عفاف و حجاب بر اساس اصول اسلامی، به زنان امکان میدهد تا در محیطهای کاری و اجتماعی با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری فعالیت کنند. این وضعیت، نه تنها به نفع زنان، بلکه به نفع کل جامعه است؛ چرا که محیطی اخلاقی و سالم برای همه افراد فراهم میشود.
به این ترتیب، با یک مقایسه ساده میان فضای عفاف و حجاب در جوامع غربی و اسلامی نشان میدهد که این مفاهیم در جوامع اسلامی، بهعنوان راهی برای پیشرفت و تعالی زنان عمل میکنند. رعایت عفاف و حجاب، نه تنها مانعی برای زنان نیست، بلکه زمینهساز حضور فعال و مؤثر آنان در جامعه است که دغدغه همه بانوان در طول تاریخ بوده است.
✍ یادداشتی از دکتر سیده معصومه حسینی
از فرهیختگان و نخبگان استان مازندران
🌿
خب مسئلهی زن یکی
از مسائل مهمّ دنیا است.
در قضیّهی زن، ما در
موضع دفاع نیستیم؛ بنده
بارها گفتهام که ما در
مقابل دنیای غرب در
موضع تهاجمیم، نه در
موضع دفاع؛ آنها هستند که
باید جواب بدهند؛ آنها
هستند که شرف زن را،
عزّت زن را زمین زدند و
سرکوب کردند برای اهواء
خودشان؛ ما در این مورد
مشکلی نداریم، امّا
خب در مقابلِ صفآراییِ
دشمن بایستی اظهار وجود
کرد، باید حقیقت را نشان داد.
🌿
🖋 ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ مقام معظم رهبری
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 رهبر معظم انقلاب اسلامی: زن در خانه، هوایی است که بدون او تنفس ممکن نیست...❌
#روز_مادر و #میلاد_حضرت_زهرا سلام الله علیها مبارک 😍🎉
نه مجلس
نه ملت متدین
نه ولی الامر مسلمین
نعوذ بالله نه خدا
نعوذبالله نه قران
هیچ کدوم نتونستن روح حضور اجتماعی زن و اجرای احکام الهی در جامعه رو تشخیص بدهند که معاون دولت آقای پزشکیان آمدند و این روح رو تشخیص دادند و متوجه شدند عفاف و حجاب متناسب روح جامعه ما نیست که گویا بزم شبانه دانشگاه علامه در شب یلدا متناسب انقلاب اسلامی بود .
◀️طوری حق عایله مندی رو جایگزین عفاف زن کردند که گویی به مستطیع حج واجب میگن؛ پولتو بده به فقرا! فقرا از حج واجب مهم ترند .
ظاهرش قشنگهها ولی باطنش عقب افتادن جامعه از معنویات، اخلاق و فرهنگ اسلامی و حتی ترویج انفاق و احسان و صدقه و خمس و زکات است.
✍عالیه سادات
🌱پیام سردار سلامی به مناسبت روز زن
🔊 سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن پیامی را خطاب به بانوان انقلابی صادر نمودند و از زنان ایران اسلامی خواستند تا با حفظ هویت دینی و فرهنگی خود پیشگامان تمدن سازی نوین اسلامی باشند و عزت و شکوه زن مسلمان را در جهان طنین انداز کنند.