eitaa logo
تا مردم
500 دنبال‌کننده
367 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین کاظم زاده
سرمایه ای به نام عرفان 🔰🔰 آن چه از مجموع فرمایشات مراجع بزرگواری که مخالف شمس تبریزی و مولوی و به قول خودشان جریان صوفیه هستند، برمی آید این است که آقایان تصور کرده اند که عرفا قائل به این هستند که همه مخلوقات و همه ماسوی الله، خدا هستند و قائل به نظریه همه خدایی شده اند و پرواضح است که همچون فرقه ای مشرک و ضاله هستند. برای کلام خود هم به کلماتی از عرفا استشهاد می کنند که در آن به عینیت میان حق تعالی و خلق اشاره شده است که در بیانات ایشان فراوان است. 🔰🔰 واقع مساله این است که مثل بسیاری دیگر از مباحث فلسفه و عرفان، تصور صحیحی از صورت ادعای مورد نظر عرفا رخ نداده است، وحدت وجود که که یکی از پایه های عرفان اسلامی است نه به معنای همه خدایی است که در کلمات فقها بدان اشاره شده است، می باشد. 🔰🔰 از قضا غیریتی که در عرفان میان حق و خلق تصویر می شود و عظمت و جبروتی که برای ذات مقدس حق تعالی اثبات می شود در هیچ مکتب و مرام علمی دیگری مشاهده نمی کنیم. رجوع کنید به توصیفاتی که در کتابهای رسمی عرفان راجع به ذات خداوند شده است کتابهایی مثل تمهید القواعد، شرح فصوص الحکم و مصباح الانس و کتاب ذی قیمت اصول و مبانی عرفان نظری استاد یزدان پناه. 🔰🔰 اما این غیریت باعث نشده که حضور خداوند در دل همه اشیاء‌ و مخلوقات نادیده گرفته شود، حضوری که از مسلمات مکتب اسلامی و لازمه بی نهایت بودن خداوند متعال است. در واقع هیچ ذره ای در عالم نیست که خداوند معیت قیومی با آن نداشته باشد کریمه هو معکم اینما کنتم و بسیاری از آیات دیگر دلالت بر این مطلب دارند. 🔰🔰 روایات متواتری که این نحوه غیریت و عینیت میان حق تعالی و خلق را تصویر می کنند هم خوب است مد نظر قرار گیرد که برای نمونه فقط به یک مورد اشاره می شود: در کافی شریف در ضمن یک روایتی از امیر مومنان این طور خداوند توصیف شده است: « دَاخِلٌ‏ فِي‏ الْأَشْيَاءِ لَا كَشَيْ‏ءٍ دَاخِلٍ فِي شَيْ‏ءٍ وَ خَارِجٌ مِنَ الْأَشْيَاءِ لَا كَشَيْ‏ءٍ خَارِجٍ مِنْ شَيْ‏ء» یعنی در عین اینکه در دل همه اشیاء حاضر است این حضور مثل حضور بقیه اشیاء‌ در دل چیزی نیست( این حضور، حضور مادی نیست، احاطه دارد) در مقابل هم اگر خارج از اشیاست نه خروجی به وزان بقیه اشیاء مادی. 🔰🔰 عرفان اسلامی کلید حل و تبیین بسیاری از مشکلات آیات قرآن و روایات را به ما تقدیم می کند، این سرمایه را مراقب باشیم که از دست ندهیم. 🔰🔰
هدایت شده از حسین کاظم زاده
کدام ملاصدرا؟ ❇️❇️ میلاد دخانچی از چند جهت قابل تحسین است اول اینکه واقعا شخصیت آزاداندیش و حرّی دارد. اگر مطلبی را قبول نداشته باشد، بزرگی قائلش او را نمی گیرد. این روحیه علمی خیلی مغتنمی است. بلیّه تقلید در فضای علمی کشور سم مهلکی است که ریشه رشد علمی را می سوزاند. ❇️❇️ از جهت دیگر یک مساله و دغدغه ارزشمندی که دارد به دنبال بسط و امتداد مبانی فلسفی و حکمی ماست. تلاش می کند در تحلیل های ریز و درشت خود مبتنی بر مبانی ای که از حکمت و فلسفه فهمیده، مشی کند. اما به دلیل نداشتن پایگاه فکری اصیل و بومی برگرفته از منابع غنی اسلامی، این مسیر را افتان و خیزان می رود. ❇️❇️ فلسفه اسلامی را، ملاصدرا را، علامه طباطبایی را و.... را با خودشان باید فهم کرد کما اینکه مارکس و کانت و هگل این چنین اند. نباید با چارچوبهای فکری بیگانه از خودش، نظام اندیشه ای را فهم کرد و الا تقریرهایی ارائه می دهید که معتقدین به آن مکتب فکری، شما را جدی نمی گیرند و متهم می کنند به درست نفمهیدن مسائل. ❇️❇️ دو مطلب که در نوشته های اخیر ایشان خیلی رهزن شده و باعث خطاهای متعدد در کلمات ایشان شده یکی خلط بین حکمت عملی و نظری و بسط یافته های حکمت نظری در حکمت عملی است. در مقاله ششم کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبایی که بحث ادراکات اعتباری باشد مفصل به این بحث پرداخته شده است. ❇️❇️ دخانچی اصالت وجود و ماهیت که بحثی در حقائق و حکمت نظری است به خطا به حکمت عملی که تابع اعتبارات بعد از اجتماع است تسری داده است و نتایجی با خطای فاحش گرفته است. ❇️❇️ مطلب خطای دیگر ایشان، این است که تصور کرده در دستگاه فلسفی ملاصدرا، ماهیت هیچ و پوچ انگاشته شده است و اینکه بر خلاف دستگاه اصالت ماهیت که ماهیات را اصیل و عینی می داند، اصالت وجود، تحلیل ماهیت را از صحنه عینیت حذف کرده است. این هم جفایی دیگر است که در حق ملاصدرا شده است. اعتباری بودن ماهیت در کلمات صدرا به معنای هیچ و پوچ و ذهنی بودن آن نیست، اعتباری گونه ای از تحقق است که البته آن گونه که وجود متن واقعیت را شکل داده است، نیست ولی عینیت دارد. بسیاری از مباحث اسفار و فلسفه صدرا، توضیح ماهیت و نسبت عینی آن در خارج با بقیه حقائق است. این ملاصدرایی که ایشون معرفی می کند کسی جز خودش نمی شناسد.
هدایت شده از حسین کاظم زاده
محاصره همه احزاب و قبایل مشرکین دست در دست هم، دور تا دور مدینه را محاصره کردند. جبهه کفر با همه قوای خود به میدان آمده بود. بسیاری از مسلمانان که این اتحاد و جبهه بندی حداکثری مشرکین را دیدند کم آوردند. خودشان که ترسیدند بقیه را هم تشویق به ترسیدن می کردند!! قرآن این طور حالشان را بیان کرده: إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُم‏، این همه قدرتها علیه شما جمع شده اند، پس حساب کار خودتان را بکنید. در مقابل عده ای از مومنین که اکثریت جامعه مدینه را تشکیل می دادند وقتی این صفوف به هم پیوسته کفار را دیدند بر حقانیت مسیری که با پیامبر آمده بودند بیشتر پی بردند. خداوند این گونه این جمعیت را توصیف می کند: وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليما خدا و رسول به این مومنین وعده داده بودند که اگر در مسیر حق خود پایمردی کنند، جبهه مقابل این چنین فشرده در مقابل شما اجتماع می کنند. این بر ایمان و تسلیمشان افزود. در جنگ احزاب(یا همان خندق) بود که یک ضربه شمشیر امیرالمومنین از عبادت جن و انس تا قیامت افضل شمرده شد. ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین. دلیلش در کلام نبی مکرم اسلام بیان شده که چرا یک ضربه این چنین جایگاهی پیدا می کند. سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال می فرماید: هنگامی که امیرالمومنین به سمت عمربن عبدود برای قتال رفت پیامبر این طور فرمودند: برز الإسلام‏ كلّه إلى الكفر كلّه‏ همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت. امروز قاعده همین است.
گل ریزون اربعین به رسم این چند سال، امسال هم به همت شما به یاری خانواده های مشتاق زیارت اربعین می شتابیم. بسیاری از خانواده ها هستند که با یک کمک ۵۰۰ هزار تومنی، راهی اجتماع عظیم دوستداران سیدالشهداء در اربعین می شوند. نیت کنید و در ثواب این میعاد عاشقانه سهیم شوید. هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله الحمدلله سال قبل کمک هزینه ۴۰ زائر به لطف شما جمع شد. 6037997301397445 حسین کاظم زاده شماره حساب 011-105-0468002 شماره شبا Ir190170000000111050468002
سختی شیرین دم مرز یک ساعتی منتظر ماشین برای نجف بودیم، پیدا نمی شد. از بس جمعیت زیاد بود دشت کاملا پر شده بود از زوار اربعینی امام حسین. در اوج ناامیدی کامیون حشد الشعبی که مجانی زوار را نجف می برد، رسید. در کمتر از یک دقیقه پر شد. من و پسرم عقب کامیون سوار شدیم و خانمم و دو دخترم رفتند جلو. اما چه جلوی کامیون و چه عقب، جای سوزن انداختن که چه عرض کنم، راه برای نفس کشیدن هم نبود!! 🔸🔸 نزدیک غروب بود که سوار شدیم ابتدای مسیر هنوز سختی راه خودش را نشان نداده بود، با دور و بری ها شروع کردیم گپ زدن و سرعت سرسام آور کامیون هم که بماند، هیجان مسیر را دو چندان کرده بود. در راه هم چندین بار به موکبها رسیدیم و حسابی به فیض رسیدیم. ساعت نزدیک ده و یازده که شد، خواب سراغ مان آمد اما مگر می شد خوابید، دست و پای حداقل چهار نفر قاطی دست و پای هر نفر شده بود. برای عده ای که حتی جا برای نشستن هم نبود. 🔸🔸 در گیر و دار دست و پنجه نرم کردن با خواب بودیم که به یک باره باران گرفت چه بارانی!! کامیون هم که هیچ سرپناهی برای جلوگیری از باران نداشت. باران شدید و شدیدتر می شد، باد هم که به تندی می وزید مزید بر علت شده بود. تمام هیکل مان خیس آب شده بود و از سرما به خودمان می لرزیدیم. نزدیک به ۴ ساعت به همین منوال گذشت. از شدت خواب چشمها ناخودآگاه روی هم می رفت ولی سرمای شدید و لرزی که همه وجودت را گرفته بود اجازه خوابیدن نمی داد. 🔸🔸 جالب این که در تمام این مدت کسی غرغر نکرد، خیلی ها شوخی می کردند، البته از یک جایی به بعد شوخی ها تمام شد و سکوت بود و سکوت ولی کسی غر نزد، کسی با کسی دعوا نکرد. پسرم در تمام این مدت کنارم بود و من نگران بودم که سینه پهلو نکند و زیارت کوفتش بشه و ... ساعت ۲ نیمه شب رسیدیم نجف، الحمدلله هیچ کداممان مریض نشدیم. پسرم هم با جذابیت مسیر را برای مادر و خواهراش که اونها هم خیلی بهشون سخت گذشته بود، تعریف می کرد. 🔸🔸 تناقضات عجیبی این سفر دارد یکیش سختی های شیرین است. این مسیر را خانوادگی طی کنید.
هدایت شده از حسین کاظم زاده
اندیشه دو رهبر 🔰🔰 پایگاه فکری رهبر انقلاب کجاست؟ منبع جوشانی که از آنجا همه این اندیشه ها تراوش می کند، چیست؟ 🔰🔰 برخی نظرشان این است که این پایگاه، اندیشه های اجتماعی اندیشمندان مسلمان است، اندیشمندانی چون شهید مطهری، علامه طباطبایی، سید قطب و .... البته در نظر این اندیشمندان قرآن جایگاه محوری در فهم این تفکرات داشته است. شواهدی از کلمات خود رهبری بر مبنی بر این مطلب وجود دارد. توجه به ترجمه آثار مثل سید قطب هم این انگاره را تایید می کند. لذا ایشان را به عنوان یک اندیشمند اجتماعی اسلامی معرفی می کنند بر خلاف مثل حضرت امام که یک عارف تمام عیار است حتی در حوزه سیاست. آثار و کتب رهبری را هم در طول زندگی شان که ملاحظه می کنیم همین نظر تایید می شود، آثاری که عمدتا ناظر به تفکرات اجتماعی اسلامی است و از این منظر بین این دو رهبر به لحاظ منظومه فکری جدایی ای می بینند. 🔰🔰 در نقطه مقابل عده ای معتقدند که مبانی فکری ایشان، که همان هستی شناسی ایشان باشد، برگرفته از علوم عقلی مثل عرفان نظری و فلسفه ملاصدراست. همانها که استخوان بندی فکر حضرت امام را تشکیل می دهد. ایشان اسفار ملاصدرا را که در دوران طلبگی درس گرفته اند و با فضای عرفان نظری هم کاملا آشنا هستند و این از مجموعه بیانات ایشان، به وضوح آشکار می شود که شاخص ترین آن، بیانات ایشان در آیین گشایش کنگره جهانی حافظ در سال ۶۷ است. 🔰🔰 در این دانشهاست که مبانی اندیشه هر فرد بسته می شود که نوع نگاه به هستی، خدا، انسان و رابطه این ها با هم باشد. مادامی که انسان این مسائل را برای خود حل و فصل نکرده باشد در حوزه مسائل اجتماعی نمی تواند یک مسلک منسجم و نظام مند را ارائه کند. 🔰🔰 البته حوزه ای که ایشان در آن تمرکز دارند حوزه مسائل اجتماعی اسلام است نه اینکه نسبت به حوزه مبانی یعنی فلسفه و عرفان، دستی ندارند. سوال بسیار مهم است و پاسخش در خور تحقیق و پژوهش.
برائت سر کاری🔰🔰 گاهی برخی از موافقین مراسم عید الزهرا استدلال شون این است که برائت جزء اساسی و محوری شیعه است و برخی به بهانه وحدت، عملا آموزه برائت را به فراموشی سپرده اند. ❇️ مشخصا برائت و لعن خلفای ثلاث را جزء مسلمات فرهنگ شیعه می دانند که نباید به بهانه اتحاد مسلمین کنار گذاشته شود. ❇️ واقع مساله این است که برائت که یک آموزه قطعی دینی ماست در فضای تحقق دین در دنیا و پر کردن زندگی انسانها بر اساس احکام اسلام معنا پیدا می کند، طبیعتا وقتی اسلام بخواهد پیاده شود، دنیای دنیامداران تنگ خواهد شد و مبارزه، سرنوشت محتوم نزاع جبهه حق و باطل بر سر اداره دنیاست. ❇️ برائت اعلام و اعلان بیزاری از دشمنان جبهه حق است که طراحی مبارزه علیه این جریان را عهده دارند. لذا مصداق برائت، تاریخی و عصری خواهد شد، در هر دوره ای جریانی و مجموعه هایی متفاوت از دوره های دیگر منصب امامت جبهه باطل را بر عهده دارند. ❇️ بر این اساس مصداق کامل برائت در عصر ما مرگ بر آمریکا است. مرگ بر آمریکا یک شعار سیاسی صرف نیست، معنای واقعی برائت است. هر حرکت و رفتاری که قدرت جبهه حق را برای این مبارزه و برائت، کم کند، مخالف روح شریعت و آیین برائت است. ❇️❇️
هدایت شده از محمدرضا سعادتی
📡 کانال های متعلّق به #خانه_طلاب_جوان 🔰🔰 1⃣ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 2⃣ کانال اندیشه ولایی(صوت تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و دروس معرفتی اساتید حوزه علمیه) 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/264830977C926c5f0b3a 3⃣ کانال گروه جهادی محبین ائمه(ع) 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/1452081178Cd35b22c028
رهبری به طرح بنزین خوش بین اند؟! بیانات امروز رهبری رو این طور می فهمم: 🔰🔰 ایشان صادقانه به مردم سالاری به عنوان یک نظریه اداره کشور معتقدند. لازمه پایبندی به این نظریه این است که به تصمیمات نمایندگان مردم احترام گذاشت و تمکین کرد و اساسا به مردم و نمایندگان آنها خوش بین بود. مخالفت با تصمیمات مدیریتی و اجرایی نمایندگان مردم توسط رهبری، با روح مردم سالاری تنافی دارد. ولو اگر تصمیم به خود ایشان محول می شد این تصمیم را نمی گرفت. 🔰🔰 روشن است که این مطلب نافی اصل ولایت فقیه نیست، این منصب در شرع و قانون برای حفظ حرکت کلی نظام به سمت اهداف عالیه اش تعبیه شده است نه ورود در امور اجرایی که این مطلب را خود ایشان مکرر در بیاناتشان اعلام کرده اند. لذا اگر یک تصمیمی مخالف مصلحت کلی نظام و مردم باشد رهبری ورود کرده و جلوی مساله را می گیرند. 🔰🔰 مساله بنزین از این دست مسائل نیست، هم در بین کارشناسان مربوطه اختلاف است و هم خروجی یک شورایی است که صرفا متعلق به دولت نیست بلکه از همه جریانات سیاسی موجود تقریبا نماینده ای حضور دارد.
هدایت شده از حسین کاظم زاده
مساله اصلی ❄️❄️ الان گرفتاری اصلی در جامعه این است که مردم احساس می کنند که بعد از شرایط بحرانی اقتصادی در این دو سه سال اخیر، عملا با این تصمیم دولت، از بحران خارج شده و به مرز هلاکت رسیده اند و با توجه به مجموع صحبتهایی هم که از مسئولین شنیدند، این تصمیم را پای نظام و نه صرفا دولت نوشته اند. این مردم ولو به خاطر حفظ امنیت کشور که به تعبیر رهبری ناامنی، بالاترین بلیه یک کشور است، دست از اعتراض بردارند و خانه هایشان برگردند، این احساس نابودی معیشتی رهایشان نمی کند. متاسفانه هیچ فضای اعتمادی هم از سوی مردم به مسئولین وجود ندارد تا متکی بر آن تصمیمات حتی درست به نتیجه برسد. ❄️❄️ در این فضا که از سوی مسئولین هم دائم حرکات شتابزده و به دور از دغدغه های مردم شکل می گیرد این بی اعتمادی تشدید می شود، مردم هم چه حزب اللهی و چه غیر حزب اللهی اش واقعا عصبانی اند و هیچ توجیهی برای این تصمیم نظام ندارند. ❄️❄️ به نظرم تلاش رهبری این است که اعتماد مردم به دولت و مسئولین و نظام را احیاء‌ کند و الا در فضای بی اعتمادی هیچ اتفاقی نمی افتد.
ولایت و عدالت توامان 🔰🔰 إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون‏ ولی یک جامعه، انسانهای مومنی اند که اقامه صلوه می کنند و در حال رکوع زکات می دهند. در معارف اسلامی، بین مفهوم ولایت و اقامه عدالت جدایی وجود ندارد. زکات که نماد تحقق عدالت در جامعه اسلامی است اگر در زیر لوای ولایت الهی نباشد به نص آیات کریمه و روایات متواتر، مصداق طاغوت خواهد بود. ولایت است که همه فروع ذیل خود را معنا می کند و جهت می دهد لذا در روایت است که اگر جامعه ای که تحت سرپرستی یک امام و ولی عادل از جانب خدا نباشد ولو در اعمال فردی خودش صحیح و باتقوا عمل کند، مشمول عذاب الهی می شود. از سوی دیگر با توجه به بسیاری از معارف دینی ما و همین آیه که ذکر شد نشانه اصلی یک ولی الهی و جامعه ولایی، عدالت گستری است. 🔰🔰 رهبری در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در توضیح فراز آخر این آیه این طور می گویند: «یک انسان، آن قدر دل بسته به مساوات باشد، به قدری علاقه مند به انفاق باشد، به قدری برایش دیدن فقر و فقیر دردآور باشد که صبر نکند نمازش تمام بشود، این سائل برود، فقیر دیگری بیاید. .. چیزی هم ندارد جز انگشتر، در حال نماز، در می آورد می دهد به سائل» ص ۵۶۸ 🔰🔰 لذا خود ایشان در جایی با اشاره به تلازم و همراهی میان این دو حقیقت یعنی ولایت و عدالت، مشروعیت جایگاه خود را در گرو تحقق عدالت می دانند: « مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست. الان درباره مشروعیت حرف های زیادی زده می شود، بنده هم از این حرف ها بلدم؛ اما حقیقت قضیه این است که اگر ما دنبال عدالت نباشیم، حقیقتاً من که اینجا نشسته ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ یعنی هر چه اختیار دارم و هر چه تصرف کنم، تصرف نامشروع خواهد بود؛ دیگران هم همینطور» ۸۲/۶/۵ به همین خاطر به نظرم دعوای تقدم و تاخر این دو حقیقت دعوای صحیحی نیست.
هدایت شده از f_boveyri_monji
سلام دوستان گروه یکی از خیریه های فعال در زمینه است که انشالله قرار است با راه اندازی برای منطقه محروم (http://bashagard.ir) با کمک یار دیرین زنده یاد ( yun.ir/0n4 ( yun.ir/5n4 ) مدیریت و ( yun.ir/7n4 ) در زمینه کمک های درمانی و خرید تجهیزات پزشکی و ساخت زیر ساخت های درمانی برای کودکان بیمار نیازمند این منطقه فعالیت کند و نیازمند کمک و همراهی شما است. لطفا این پیام را برای دیگران هم نشر دهید. برای پرداخت به لینک پرداخت کانال در پیام رسان "بله" بروید یا از طریق زیر پرداخت کنید. ---------------------------------- کودکان آسیب‌پذیرند، یاری‌شان کنیم. 💳 6273_8111_3767_3163 کارت به کارت آسان با کلیک روی لینک زیر: IDPay.ir/khayyerin-gomnam ایمیل برای واریزی‌های PayPal: soheil1986@gmail.com ---------------------------------- ارتباط آسان با خیرین گمنام و معرفی موارد نیازمند: https://ble.im/kgs_bot ---------------------------------- اگر خارج از پیام رسان "بله" پول واریز میکنید رسید را با عنوان به شماره ۰۹۰۲۷۰۰۷۱۰۷ یا آی‌دی https://ble.im/ebrahimnj ارسال نمایید. ---------------------------------- خیرین گمنام در بله: https://ble.im/khayyeringomnam خیرین گمنام در اینستاگرام: https://www.instagram.com/khayyeringomnam ----------------------------------