eitaa logo
تمهید
71 دنبال‌کننده
271 عکس
102 ویدیو
16 فایل
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
💠مسئله است اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این را آن قدر ازش تجلیل کرده‌اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله‌ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می‌گوید که «به قدر این کفش بی‌قیمت هم پیش من نیست» (نهج البلاغه، خطبه۳۳) آنکه هست است. آن چیزی که حضرت امیر - سلام الله علیه - و اولاد او می‌توانستند در صورتی که فرصت بهشان بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند. زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده‌خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست‌اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است. ✍ امام خمینی(ره) _ ۲ شهریور ۱۳۶۵/ ۱۸ ذی الحجه ۱۴۰۶ 📚 صحیفه امام خمینی (ره)؛ جلد ۲۰، صفحه ۱۱۲ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
#پوستر | موسای ما مسیحی‌ست در صدر استقامت ⚪️ به‌مناسبت ۹شهریور سالروز ربایش امام موسی صدر ◽️ خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی ◽️ طراح: کارگاه‌طراحی سه‌درچهار @khattmedia
https://goo.gl/zztEh3 ⭕️ جلسه سیر مطالعاتی ❇️ دفتر مطالعات فرهنگی پس از اتمام سیر مطالعاتی ولایت فقیه و منظومه فکری انقلاب اسلامی در جلسات آتی و این دفتر که بصورت هفتگی برگزار می گردد ، متن خوانی و مباحثه برخی از آثار مرحوم علی صفایی حائری را در دستور کار قرار داده است. 📚 این کتاب ها که با مشورت اساتید و جهت آشنایی با ساختار اندیشه استاد صفایی انتخاب گردیده اند شامل کتاب های ، ، و می باشند. ✅ بیست و سومین جلسه متن خوانی و مباحثه روز بعد از نماز مغرب و عشاء در محل شیراز ، خیابان اصلاح نژاد ، ع برگزار می گردد و ورود و شرکت در جلسات مباحثه برای همه علاقه مندان آزاد می باشد https://goo.gl/zztEh3 کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir
🔵 کارگاه تخصصی «فرهنگ به مثابه رسانه ای بین اراده و عمل جمعی» بررسی تطبیقی فرهنگ اسلامی و سکولار 🎓 با حضور دکتر سید سعید زاهد (عضو پژوهشکده تحول در علوم اسلامی) کانال #تمهید 👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
🔲 توبۀ 📆 به مناسبت 18 شهریورماه، سالروز درگذشت یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای درباره جلال آل‌احمد را اینجا بخوانید. 👇👇👇 (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8018) کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب در دانشگاه علوم دریایی نوشهر: 👈 من به شما جوانان کاملا امیدوارم ⚠️مراقب باشید تلاش مایوسانه و وسوسه و نفوذ دشمن در فضای عمومی زندگی تاثیر نگذارد. ۹۷/۶/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای میگذاشت و کنسرت میرفت به قول خودش "رودربایستی با خود را کنار گذاشت" و عاشق #شد، سر از فکه در آورد و شد # امروز سید مرتضی71ساله شد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #👇👇👇 @tamhid_ir
📌📌 راهنمای مطالعه آثار و مقالات ‼️ 🔻🔻🔻 ✅ مقدمه طرح 👇👇👇 yon.ir/CRnwj ✅ هدف از مطالعه آثار 👇👇👇 yon.ir/olMgu ✅ نحوه اجرای طرح مطالعاتی 👇👇👇 yon.ir/oNOlH ✅ معرفی کارگاه های سطح_اول () 👇👇👇 yon.ir/hHR2S ✅ معرفی کارگاه های سطح_دوم () 👇👇👇 yon.ir/it4IR ✅ معرفی کارگاه های سطح_سوم () 👇👇👇 yon.ir/t1DI8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/33biK ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/sQHT8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/UWIwO کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔@tamhid_ir
کلیپ 👇👇👇 yon.ir/VCyVg به مناسبت 71 امین سالگرد تولد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #تمهید 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
📚 فراخوان حمایت از پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با هیأت‌های مذهبی 🖋 مقاطع ارشد و دکترا دانشگاه و 🖋 سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه ⬅️اطلاعات بیشتر در: http://1542.org/l/t24 💠جامعه ایمانی مشعر
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
عنوان کارگاه : از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : (دکتری علوم سیاسی و ) 🏨 : دانشگاه شیراز، ساختمان ، لینک ثبت نام رایگان در : 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
کارگاه سوم معارف انقلاب : #مردم_سالاری_دینی از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : #دکتر_محمد_رضا_مرندی (دکتری علوم سیاسی و #عضو_هیئت_علمی_دانشگاه_شهید_بهشتی) 🏨 #مکان : دانشگاه شیراز، ساختمان #مدیریت ، #سالن_شهید_مصطفوی لینک ثبت نام رایگان در #کارگاه: 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی #دوره_معارف_انقلاب 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
گزارش اختصاصی سایت تمهید از کارگاه () ➕ متن کامل در 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH بر آن است که مبناي مشروعيت فقهي نظام سياسي دوگانه (خدا و مردم) است؛ و اين دو مبنا، قابل جمع، بلکه لازم الجمع هستند، لذا حاکم اسلامي براي تحقق و تکميل مشروعيت خويش بايد دو سطح و مرتبه از مشروعيت را کسب کنند: 1- ؛ که لازمه آن، احراز صفات و شرايط منصوص در منابع شرع در حکومت و حاکم اسلامي به عنوان حق الله و شرط لازم براي تحقق مشروعيت حکومت است. 2- ؛ که لازمه آن، قبول و رضايت امت اسلامي به عنوان صاحبان حکومت به عنوان حق الناس و شرط کافي براي تکميل مشروعيت حکومت است. الف ) مفاد دیدگاه : مطابق اين برداشت، نصب فقها از براي حکومت رد مي شود؛ مشروعيت الهي، از طريق تعيين شرايط و صفات در رهبر؛ و مشروعيت مردمي، از طريق انتخاب يک نفر از ميان آنان از سوي مردم تأمين مي گردد. مطابق اين ديدگاه، نصبي در کار نيست ( چه به صورت بالفعل و چه به صورت بالقوه) و تعيين شرايط حاکم اسلامي از سوي معصوم(ع) از باب بيان حکم شرعي است . بنابراين کسي حق اعمال ولايت و حکومت بر امت اسلامي را دارد که واجد شرايط و صفاتي باشد که در شرع تعيين شده لذا امت اسلامي موظف است در انتخاب رهبر و حاکم خويش، اين صفات و شرايط را مراعات نمايد تا انتخاب او مشروع باشد. ب) مفاد دیدگاه مطابق اين برداشت، نصب فقها به صورت بالقوه مي باشد يعني تمامي فقهاي جامع شرايط به صورت يک نصب عام از جانب معصوم(ع) ، منصوب می باشند، حال هرگاه يکي از اين فقهاي منصوب بالقوه از طريق انتخاب امت اسلامي به حکومت دست يافت، نصب وي از قوه به فعل مي رسد و وي حاکم منصوب از جانب معصوم(ع) و منتخب از طرف مردم، مي گردد. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH درحقيقت در اينجا انتخاب امت، دو کار را انجام مي دهد يکي تکميل و ديگري از قوه به فعل رسانيدن ( ) نصب الهي. از جمله پیروان این دیدگاه می توان به : آخوند خراساني ، ميرزاي نائيني ، (ره) ،آيت الله سيدمحمدباقرصدر ، آيت الله مطهري،آيت الله جعفر سبحاني، آيت الله صالحي نجف آبادي، آيت الله منتظري و حضرت اي اشاره نمود. کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
yon.ir/nNx1T نقطه موازنه بین ✅ گزارش اختصاصی از اولین کارگاه آموزشی : متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl 🔷 همواره در پارادایم های علمی دوگانه ای به نام عقلانیت و خلاقیت مطرح می شود، یکی از سوالات اساسی که ما با منطق انقلاب اسلامی باید به آن پاسخ بدهیم - که پاسخ ساده ای هم نیست – تعیین نقطه موازنه عقلانیت و خلاقیت در منطق انقلاب اسلامی است. 🔷 در جوامع غربی به انقلاب اسلامی برچسب سنت گرایی می زنند ، در حالیکه تفکر انقلاب ما کاملا با این امر مخالف است. خیلی از روشنفکران امروزه همین دوگانه را برای ما طراحی می کنند و معتقدند که مشکل اساسی انقلاب اسلامی این است که جامعه را دوقطبی کرده است و بین دوقطبی سنت و تجدد گرفتار آمده است و در نهایت یک شکاف عمیق بین سنت گراهای اجتماعی و تجدد گرا ها ایجاد شده است. در صورتیکه اگر دقیق بنگریم ترسیم این دوگانه اساسا غلط است و ما در یک مغالطه آشکار – طناب پوسیده یا – گرفتار شده ایم ، یا تجددگرا یا سنت گرا ؟! 🔷 تفکر انقلاب اسلامی تفکری است که بر محور حق است و مطالبه آن، احقاق حق و ازاله باطل است . درانقلاب اسلامی نه تجددگرایی مسئله بوده است که بخواهد غرب گرا بشود و نه حفظ سنت مسئله بوده است که بخواهد سنت گرا بشود. انقلاب اسلامی ما حق گرا و واقع گراست و طرفدار آن امری است که به حقانیت نزدیک است ، حال این امر ممکن است در سنت نهفته باشد ، یا اینکه یک امر مدرن باشد که در غرب ظهور و بروز پیدا کرده است. 🔷 امروزه در فکر جامعه در فرهنگ جامعه پرسش ها و شرایط نوین و متغیرهای جدیدی در حال شکل گیری است و این ماجرا ضرورتا ما را نیازمند به نواندیشی و خلاقیت می کند ، رهبر معظم انقلاب از جوانان درخواست می کنند که بروید به مسائل انقلاب فکر کنید ، حرف نو بیاورید ما امروزه برای مسائل خودمان به حرف نو ، ادبیات نو و به نواندیشی نیاز داریم و در عین حال به عقلانیت نیز نیاز داریم .حال اینکه بین این ثبات و تغییر چگونه می توانیم موازنه ایجاد کنیم مسئله امروز ماست. 🔷 مطرح کردن اندیشه دین بعنوان یک مسلک اجتماعی و توجه به نیازهای اجتماعی جامعه و پاسخ منطقی به آن ، باید به نظامات و به قواره های اجتماعی ختم شود .حرفی که ما می زنیم فقط در ذهنیت محض نباید باقی بماند ، تفاوت تفکر رهبر معظم انقلاب با سایر گونه های اندیشه ای در همین مسئله ی توجه به مسائل اجتماع است.اینکه دین یک ذهنیت محض نیست بلکه ناظر به اعمال ما انسانها ، کارکردها و کاربردهای و مسائل اجتماعی روز نگاه دارد. 🔷 امروزه یک آسیبی که به صورت جدی مطرح می شود بحث کارآمدی نظام است آیا نظام کارآمد بوده یا نه ؟ اما یک آسیب مهمتری که وجود دارد بحث معناداری است. برای بخشی از جامعه ما خیلی از نکاتی که ما می‌گوییم اصلا قابل فهم نیست، چون با آنها ارتباط نگرفته ایم .این تاکید که حضرت آقا در زمینه گفتمان دارند به این معناست که گفتمان را باید انتقال داد، کد های ذهنی و طبقه بندی ذهنی که برای ما شکل گرفته است را باید به جامعه انتقال بدهیم. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک «ایران 20» در این کلیپ، شاخص توسعه انسانی در ایران بر اساس آمار و ارقام نهادهای معتبر بین المللی و با رویکرد مقایسه ای بیان می شود. کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
💠 کار نخبگی زیر پرچم عدالت‌خواهی همۀ تخصّص‌های گوناگونی که برای ادارۀ کشور و اداره‌ی جوامع بشری لازم است، مهم است -این یک ارزش والا است؛ بدون هیچ تردیدی- لکن جامعۀ نخبگان نباید به این اکتفا کند. جامعۀ نخبگان باید متوجّه‌ هدف‌های برتر هم باشد؛ هدف‌های برتری وجود دارد: فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود به‌طوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبه نباید مسائل انسان‌ها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمدۀ آسیب‌های اجتماعی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم عدالت‌خواهی انجام بدهید، ارزشش مضاعف می‌شود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف می‌شود؛ یک جنگ تحمیلی اقتصادی و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمی‌توانید در این جنگ بی‌تفاوت باشید؛ نمی‌توانید. آن‌وقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین علیه ‌السّلام را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم‌؛ اگر این مسئولیّت‌ها نبود، من قبول نمی‌کردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیاده‌خواری و افزون‌خواری‌ای است که آدم را از کار می‌اندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداری‌ها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ وَ لا سَغَبِ مَظلوم -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین می‌گوید اگر نگرانی من و دغدغه‌ی من دربارۀ مسئولیّت در برابر زیاده‌خواران، ویژه‌خواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمی‌کردم؛ آن‌وقت می‌فرماید: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس‌ دادن و درس‌ خواندن و تحقیق‌ کردن نیست؛ یکی از مسئولیّت‌هایتان هم این است که «اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟ ● حضرت آیت الله خامنه‌ای | 26 مهرماه 1397 کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
اقتصاد انقلاب اسلامی در امروزه صحبت از دستاوردهای انقلاب چهل ساله حضرت امام خمینی (ره) در حوزه اقتصادی توسط نخبگان جامعه چندان مرسوم نیست و فشار تبلیغاتی و پروپاگاندای وحشتناک رسانه های معاند با انقلاب اسلامی و عوامل دست نشانده آنها در داخل چنان فضایی ایجاد کرده است که مجال اندیشیدن در این زمینه را حتی از طرفداران انقلاب اسلامی گرفته است ، هیچ کس منکر مشکلات عدیده اقتصادی در کشور نیست ولی اگر منصفانه بخواهیم شرایط را در حوزه اقتصاد، با دیگر ادوار کشور مقایسه کنیم به نتایج شگرفی می رسیم، که لکنت زبان را از جماعت انقلابی گرفته و با افتخار می توانند از دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی در طی این چهل سال دفاع کنند و سرافرازانه به آینده این انقلاب عزیز امیدوارباشند . در ادامه برخی از این دستاوردها را که به روایت آمار و ارقام موسسات بین المللی تهیه شده است و در پنج محور جمع بندی شده است جهت قضاوت آورده می شود. متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/g6KDT کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
اقتصاد انقلاب اسلامی در چهل سالگی متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/g6KDT کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک «ایران 20 - قدرت نظامی کشور» ✅ در این کلیپ شاخصهای مربوط به قدرتمندی نظامی و همچنین رتبه ایران در این حوزه بر اساس آمار و ارقام نهادها و مؤسسات معتبر بین المللی همچون سایت GLOBAL FIREPOWER به همراه تحلیلهایی مستند و دقیق نمایش داده می‌شود. #انقلاب_اسلامی #چهل_سالگی #قدرت_نظامی #موشن_گرافیک #ایران20 کانال های #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
(تبار شناسی ) برنامه مستند - پژوهشی | ، انقلابی است که زمینه‌های آن را باید در دوره رنسانس و عصر روشنگری جستجو کرد. اگرچه این انقلاب را صنعتی می‌نامند و در ظاهر وجه تکنولوژیک آن بروز می‌یابد، با این حال در این دوره شاهد تحولات عمیق فرهنگی-اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستیم. در یک عبارت کلی می توانیم بگوییم که ظاهری دارد و باطنی. ظاهر آن انقلابی فن سالارانه است که در کتاب های تاریخی به آن پرداخته شده است و باطن این انقلاب، حدود سه قرن برده داری، جنگهای فراوان، تصرف کشورها و در واقع به غارت بردن میراث سرزمین ها به نفع چندین کشور اروپایی است. در حقیقت، همه ی منافع این تجارت جدید به قشری محدود از طبقه اشراف و ماسونهای اروپایی تعلق گرفت. ظلم وارد شده به طبقات فرودست جامعه و ایجاد اختلاف طبقاتی به دلیل ظهور ، مقدمه ای برای وقوع انقلاب های بعدی در خاک اروپا گردید. 🎥 مشاهده : 🔻🔻🔻 https://www.aparat.com/v/eClbK کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
(تبار شناسی ) برنامه مستند - پژوهشی | (1) شاید به کار بردن اصطلاح «انقلاب انگلستان» اتفاق غریبی به نظر بیاید، چرا که معمولاً وقتی از یک صحبت به میان می آید ذهن ما به سمت یک اتفاق و یک تحول بزرگ در یک زمان خاص می رود(مثلاً جولای ۱۷۷۶ در آمریکا یا اکتبر ۱۹۱۷ در روسیه)، در حالی که در شاید چنین برهه ای با این ویژگی نتوان به طور دقیق مشخص کرد. اگر چه بعضاً واقعه ای تحت عنوان در سال ۱۶۸۸ معرفی می شود ولیکن این مورد بیش از این که یک انقلاب بتوان نام نهاد، بیش تر یک رفرم در ساختار سیاسی می توان تعریف کرد. علی ای‌حال چیزی که در مجموعه با عنوان از آن یاد می‌شود، مجموعه تحولات سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی است که در چند سده میانی هزاره دوم بر سرزمین انگلستان رفته است و این سرزمین را دچار تحولات عمیقی کرده است. این تحولات را که آغاز آن را در به قدرت رسیدن تئودورها و پایان ان را در دوره می‌توان دید، می‌توان در نظر گرفت. دوره‌ای که شامل تغییر تحولات سیاسی بسیار، تحولات مذهبی شدید و تشکیل ، شکل‌گیری و قدرت‌گیری امپراتوری بریتانیا و تغییرات و تحولات اساسی در دیگر حوزه‌ها می‌شود. این دوره از آن‌جا که با تشکیل امپراتوری بزرگ بریتانیا تأثیرات بسیاری نیز بر دنیا گذاشته است، از نظر مطالعاتی بسیار حائز اهمیت می‌نماید. از این رو در مجموعه دوران یک بخش ویژه مخصوص این تحولات در نظر گرفته شده و سعی شده تا جزئیات آن از زوایای مختلف مورد مطالعه قرار گیرد. 🎥 مشاهده : 🔻🔻🔻 https://www.aparat.com/v/Cm2RF کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
دستاوردهای چهل سال استکبار ستیزی متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/hiGbZ کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir