eitaa logo
تنها مولود کعبه🏴
505 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1هزار ویدیو
69 فایل
تنها مولود کعبه
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شمس و قمر از ابومحمد نقل شده كه گويد: ☀️از امام صادق سلام‌الله‌علیه درباره ى سوره شمس سؤال كردم فرمودند: مراد از «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها» رسول خدا صلى الله عليه و آله مى باشند كه خداوند به واسطه ایشان براى مردم دين خود را روشن نمود و مقصود از «وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها» اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه هستند كه بعد از رسول خدا صلى الله عليه و آله ایشان هادى و راهنماى مردم بوده و رسول خدا صلى الله عليه و آله علوم خود را به ایشان تعليم نموده اند... ---------- 📚كافى، ج ۸، ص ۵۰ 📚کتاب فضائل امیرالمومنین سلام الله علیه درقرآن ص ۱۹ ☀️
ا ﷽ ا ☀️قال الصادق علیه السلام: 🔸يَخْرُجُ وَلَدُ مِنِ ابْنِي موسي اسْمُهُ اسْمُ أميرَالمُؤمِنينَ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ الي أَرْضِ طُوسُ، وَ هُمْ بِخُرَاسَانَ، يُقْتَلُ فِيهَا بِالسَّمِّ، فَيُدْفَنُ فِيهَا غَرِيباً، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالِي أَجْرَ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قَاتَلَ 🔹فرزندي از پسرم موسي که همنام اميرالمؤمنين است، به جانب سرزمين طوس در خراسان مي‏رود و در آن جا با زهر کشته شده و غريبانه دفن مي‏شود، کسي که او را با شناخت حق وي (به اينکه آن حضرت امام واجب الاطاعة است) زيارت کند، خداي تعالي پاداش کسي را که قبل از پيروزي، انفاق نموده و جنگيده است به وي عطا مي‏نمايد. 📚 (بحار الانوار ج 49 ص286) حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈•
🔴توسل العالم السني ابن حبان (المتوفى: 354هـ) بالامام الرضا عليه السلام: 🔸️توسل عالم اهل سنت ابن حبان(متوفای: 354هـ) به امام رضا علیه السلام: قال :وقبره بسناباذ خَارج النوقان مَشْهُور يزار بِجنب قبر الرشيد قد زرته مرَارًا كَثِيرَة وَمَا حلت بِي شدَّة فِي وَقت مقَامي بطوس فزرت قبر عَليّ بن مُوسَى الرِّضَا صلوَات الله على جده وَعَلِيهِ ودعوت الله إِزَالَتهَا عَنى إِلَّا أستجيب لي وزالت عَنى تِلْكَ الشدَّة وَهَذَا شَيْء جربته مرَارًا فَوَجَدته كَذَلِك أماتنا الله على محبَّة المصطفي وَأهل بَيته صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الله عَلَيْهِ وَعَلَيْهِم أَجْمَعِينَ. 🔰قبر او[امام رضا (علیه السلام)]در سناباد خارج نوقان که مشهور است واقع شده است و در کنار قبر هارون الرشید زیارت می شود، من این قبر را دفعات زیادی زیارت کرده‌ام، و موقعی که در طوس مقیم بودم، هر سختی و شدتی که به من روی می‌آورد،قبر علی بن موسی الرضا (صلوات الله علی جده و علیه) را زیارت می‌کردم و دعا می‌نمودم خدا آن را رفع کند،دعایم مستجاب می‌شد و خدا آن سختی را از من رفع می کرد و دعایم را مستجاب می‌نمود، این چیزی است که من بارها آن را تجربه کرده‌ام. خدا ما را با محبت مصطفی و اهل بیت او(صلی الله علیه و سلم الله علیه و علیهم اجمعین) بمیراند 📚الثقات،ابن حبان،ج٨،ص457،الناشر: دائرة المعارف العثمانية بحيدر آباد الدكن الهند . ♻️
◾️مصیبت ترک جنازه مطهّر رسول الله "صلي‌الله‌عليه‌وآله" 1⃣ لما بایع الناس ابابکر، خرجت فاطمه بنت محمد "صلي‌الله‌عليه‌وآله" فوقفت علی بابها و قالت: ما رايت كاليوم قط حضروا اسوء محضرا، تركوا نبيهم صلي‌الله‌عليه‌وآله جنازة بين اظهرنا و استبدوا بالامر دوننا. (امالی للمفید؛ ص۹۵) وقتی مردم با ابوبکر بیعت کردند حضرت زهرا علیهاالسلام از خانه خارج شدند و بر آستانه در ایستادند و فرمودند: من هرگز روزي همانند امروز نديدم كه امت اسلامی زشت‌ترين صحنه‌ها را پديد آوردند، جنازه‌ی رسول خدا را در برابر ما واگذاشتند و خودسرانه و مستبدانه ديگران را به جای ما نشاندند. 2⃣ فصلوا علیه یوم الاثنین و لیلة الثلاثاء حتی الصباح و یوم الثلاثاء حتی صلی علیه الاقرباء و الخواص و لم یَحضُر اهل السقیفة. (مناقب ابن شهرآشوب؛ ج۱؛ ص۲۳۹) امام باقر علیه‌السلام می فرمایند: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله روز دوشنبه رحلت فرمودند و اهلبیت او بر ایشان روز دوشنبه و شب سه شنبه نماز خواندند تا روز سه شنبه. فقط نزدیکان و خواص بر بدن مطهر نماز خواندند و احدی از اهل سقیفه کنار بدن رسول خدا حاضر نبودند. 3⃣ ابوذویب الهولی می گوید: بعد رحلت پیامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله وارد مدینه شدم، صدای گریه از خانه ها بلند بود. از علت آن سوال کردم؛ فقیل قبض رسول الله فجئت الی المسجد فوجدته خالیا. فاتیتُ بیت رسول الله فاصبحته مرتجا و قد خلا به اهلُه، فقلتُ: این الناس؟ فقیل لی: هم فی سقیفة بنی ساعدة. (مختصر تاریخ دمشق؛ ج۸؛ ص۹۳) 4⃣ ابن ابی شیبه از محدثین عامه گوید: ان ابابکر و عمر لم یشهدوا دفن النبی و کانا فی سقیفة بنی ساعدة فدُفِنَ رسولُ الله قبل ان یرجعا. (المصنّف؛ ج۱۴؛ ص۵۶۸) 5⃣ عایشه گوید: والله ما علمنا بدفن النبی حتی سمعنا صوتَ المساحی من جَوف اللیل لیلة الاربعاء. (مسند احمد بن حنبل؛ ج۶؛ ص۶۲ و ۲۴۲ و ۲۷۴) به خدا قسم ما [اینقدر مشغول بودیم] دفن پیامبر را نفهمیدیم تا صدای بیل و کلنگ را شبِ چهارشنبه از دور شنیدیم 🏴
🖤توصیف اولین روزهای بعد پیامبر از زبان اهلبیت علیهم السلام 🔸️پیامبر صلی الله علیه و آله را در حالی که در بستر شهادت بود وانهادند و برای شکستن بیعت (غدیر) شتافتند... پس عرب‌های پست به خانه وحی هجوم بردند... و جگر پیامبر را با ظلم به دخترش خون کردند... و علی علیه‌السلام را با شمشیر و نیزه برهنه به سوی بیعت (سقیفه) کشاندند... بیعتی که شومی آن اسلام را فرا گرفت و بذر گناهان را در دل اهلش کاشت. 🔹️غَادَرُوهُ عَلَى فِرَاشِ الْوَفَاةِ، وَ أَسْرَعُوا لِنَقْضِ الْبَيْعَةِ... فَحُشِرَ سِفْلَةُ الْأَعْرَابِ، وَ بَقَايَا الْأَحْزَابِ، إِلَى دَارِ النُّبُوَّةِ ...وَ جَرَحُوا كَبِدَ خَيْرِ الْوَرَى، فِي ظُلْمِ ابْنَتِه‏...وَ قَادُوهُ إِلَى بَيْعَتِهِمْ، مُصْلِتَةً سُيُوفَهَا، مُشْرِعَةً أَسِنَّتَهَا...ِ الَّتِي عَمَّ شُؤْمُهَا الْإِسْلَامَ، وَ زَرَعَتْ فِي قُلُوبِ أَهْلِهَا الْآثَامَ... 📚مفاتیح الجنان، فرازی از زیارت جامعه ائمة المومنین حضرت علیه السلام •┈┈••✾••┈┈•
⚫️ آجرک الله یا صاحب الزمان ▪️اللهم العن صنمي قريش▪️ إن تناسيتم السقيفةَ و القوم فإني والله لا أنساها بيعةً أورثت جميع البلايا فتنةً طال جورها و جفاها و هي الفَلتة التي زعموها كُفِىَ المسلمون شرَّ أذاها •┈┈••✾••✾••┈┈‌‌• •┈┈••✾••✾••┈┈‌
‌◼️ | بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم 🔰 پیرو سوالات مکرر مؤمنین به اطلاع می‌رساند، طبق نظر آیت الله وحید خراسانی، عزاداری برای حضرت محسن بن علی علیهماالسلام از افضل قربات است، منتهی «عدم‌عزاداری» در هفته اول ماه ربیع الاول، موجب «هتک‌ حرمت» اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌باشد. 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والنصر و العافیه
🏳وقایع و اتفاقات روز اول ماه ربیع الاول:  1⃣ دفن بدن مطهر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله توسط حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام....
1⃣در نیمه ی شب اوّل ربیع بدن مطهّر خاتم الأنبیاء و المرسلین صلّی الله علیه و آله را امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام دفن فرمودند. (1) مصیبت و فاجعه ی شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله از یک طرف و بی احترامی به آن حضرت و توجّه نداشتن مردم به غسل و کفن و دفن حضرت از طرف دیگر، داغ هایی بود که بر دل مبارک امیر المؤمنین علیه السلام سنگینی می کرد. (2) چنانچه با یاد تلخ آن روز ها فرموده اند : «آیا بدن شریف پیامبر صلّی الله علیه آله را رها می کردم و او را دفن ننموده برای خلافت و سلطنت بعد از او نزاع می کردم» ؟ (3) شیخ مفید می فرماید : «اکثر مردم در دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نشدند، و نماز بر آن حضرت نخواندند، چه اینکه بین انصار و مهاجرین مشاجره در امر خلافت بود. (4) اعمش می گوید : پیامبرشان از دنیا رفت و مردم هَمّ و غمی نداشتند جز آنکه عدّه ای بگویند : «امیر از ماست» و طایفه ی دیگری بگویند : «امیر از ماست». (5) هنگام شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله مغیره خطاب به ابوبکر و عُمَر گفت : اگر بعداً با مردم کاری دارید آن ها را دریابید. (6) لذا ابوبکر و عُمَر هنگام دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نبودند، بلکه میان دیگران بودند که در سقیفه برای خود امیر انتخاب می کردند، و قبل از آنکه کنار بدن حضرت حاضر شوند، بدن مطهّر دفن شد. (7) عبدالله بن حسن می گوید : به خدا قسم ابوبکر و عُمَر بر پیامبر صلّی الله علیه و آله نماز نخواندند، و سه روز بدن مبارک آن حضرت دفن نشد، ولی با این همه اهل سقیفه مشغول کار خود بودند. (8) حضرت باقر علیه السلام می فرمایند : مردم روز دوشنبه و شب سه شنبه را بر بدن آن حضرت نماز می خواندند و عموم مردم حتّی خواص و نزدیکان حضرت بر بدن مبارک نماز خواندند، امّا هیچ یک از اهل سقیفه بر غسل و کفن و دفن حضرت حاضر نشدند. امیر المؤمنین علیه السلام بُرَیده اسلمی را برای خبر دادن نزد آنان فرستاد، ولی اعتنایی نکردند و بعد از دفن آن حضرت بیعت آنان هم تمام شد. (9) عایشه در این باره اقراری دارد که جالب توجّه است. (10) او گفته است : «بخدا قسم ما از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله با خبر نشدیم تا اینکه صدای بیل و کلنگ را در شب چهارشنبه از حجره آن حضرت شنیدیم»، یعنی بعد از دفن متوجّه شدیم. باید از اینان که بر سر غصب خلافت همه چیز را فراموش کرده بودند پرسید : آیا سقیفه در حضور پیامبر صلّی الله علیه و آله و به سفارش حضرت بود یا غدیر ؟ آیا برای تشکیل شورای سقیفه دستوری از طرف خداوند آمده بود یا درباره ی غدیر ؟ آیا در سقیفه از اکثر بلاد مسلمین حضور داشتند یا در غدیر ؟ آیا در سقیفه همه مردم حاضر بودند یا در غدیر که حتّی زن ها هم بیعت کردند ؟ 📚 منابع : کتاب تقویم شیعه به نقل از : 1. تقریب المعارف : ص 251. و ... . 2. خصال : ص 372 . و ... . 3. احتجاج : ج 1، ص 96. و ... . 4. ارشاد مفید : ج 1، ص 189. و ... . 5. تقریب المعارف : ص 256. و ... . 6. الهجوم علی بیت فاطمة : ص 69. البدء و التاریخ : ج 5، ص 65. 7. همان : ص 69. و ... . 8. تقریب المعارف : ص 251. و ... . 9. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 1، ص 297. و ... . 10. الهجوم علی بیت فاطمة : ص 72. و ... 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والنصر و العافیه
 وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّه رَؤُفٌ بِالْعِبادِ. (بقره/٢٠٧) قصيده اى علوى درباره ليلة المبيت (شب اول ربيع الاول) تا در اوصاف امیرالمؤمنین آید به کار نه قلم را اقتدار و نه زبان را اختیار مظهر حق شیر حق مرآت حق میزان حق کشور حق را مدیر و لشكر حق را مدار گو که بنویسند جّن و انس وصفش را مدام نیست ممکن وصف مولا را یکی از صد هزار قصّهء جانبازی آن جان شیرین رسول جان شیرین می دهد بر تن برادر گوش دار کافران دادند با هم دست از هر طایفه بهر قتل خواجۀ لولاک در یک شام تار گفت پیغمبر به شیر حق امیرالمؤمنین کای نبی را جان شیرین ای ولیّ کردگار کافران بر قتل من با یکدگر بستند عهد باید امشب جای من در بسترم گیری قرار گفت حیدر: ای دو صد جان علی قربان تو این تو، این جان علی، این تیغ خصم نابکار جان پاک تو سلامت جان من بادا فدات گو ببارد تیغ و تیرم از یمین و از یسار خفت آن شب مرتضی در بستر ختم رسل گشت پیغمبر دل شب در بیابان رهسپار ناگهان بوبکر آمد بر سر راه نبی در درون آن شب تاریک، دور از انتظار چشم پیغمبر چو بر وی در سر راه اوفتاد برد همره تا نگردد راز پنهان آشکار نفس خود را جای خود در بستر خود جای داد خصم خود را ناگزیر آورد سوی کوهسار آنکه جای مصطفی خوابید، باشد جانشین وآنکه یار غار او شد، به که بنشیند به غار با نبی در غار بودن کی کرامت می شود جان به راه یار دادن عزّت است و افتخار این تعصّب نیست انصاف است لختی گوش کن فرق بسیار است بین یار غار و یار یار او به "لا تحزن" ز فعل خویشتن گردید منع این به "مرضات اللّه"ش گوید ثنا پروردگار او ز بیم جان فراری بود از میدان جنگ این به دور مصطفی گردید روز کارزار او "اقیلونی" سرود این بر "سلونی" لب گشود او سراپا عجز بود این پای تا سر اقتدار او ز خیبر شد فراری این در از خیبر گرفت فرق دارد فرق، مرد جنگ با مرد فرار هر نفس در بستر ختم رسل بهر علی بود بیش از طاعت کونین اجرش در شمار ذات حق آن شب به جبراییل و میکاییل گفت کی کند جان از شما در راه یکدیگر نثار؟ هر دو ماندند از جواب و سر به زیر انداختند هر دو ساکت هر دو گردیدند از حقّ شرمسار پس خطاب آمد که بگشایید چشمی بر زمین بذل جان شیر حق بینید در این شام تار خفته بهر بذل جان در بستر ختم رسل گشته محو این همه ایثار چشم روزگار ای وجودت شمع جمع آفرینش یا علی وی خزان زندگی را نام دلجویت بهار با سر انگشت تو مهر و مه کند در چرخ سیر بر تماشای تو می گردند این لیل و نهار گو برد حقّ تو را صد تن به جای آن سه تن آنچه زآن تو است، آن تو است ای جان را قرار چه شوی مسند نشین و چه شوی خانه نشین تو امامیّ و امامت از تو دارد اعتبار بانگ جبریل از اُحد آید به گوش جان که گفت لافتی الاّ علی لا سیف الاّ ذوالفقار لب نمی بندد ز اوصاف تو «میثم» یا علی گر فتد در زیر تیغ و گر رود بر اوج دار
🔻مهدی جان! هرچه آید به سر ما همه از دوری توست کآن هم از فاجعه‌ی خانه‌نشینی علی است 👈اول ربیع، سالروز فاجعه‌ی خانه‌نشین کردن امیرالمومنین علیه‌السلام و سرآغاز تمام سیاه‌بختی‌های بشر امروز
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 سه روز بعد از شهادت پیامبر(صلی الله علیه و آله) استخوان سینه شکست... ✔️ فرمایشات مرجع بزرگ شیعه شیخ الفقها و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی (حفظه الله تعالی) ◼️ ایام هجوم به بیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تسلیت باد