.💠روش دعا کردن
🔹حارث بن مغیره میگوید:
☀از امام صادق علیه السلام شنیدم که میفرمودند:
«اگر یکی از شما حاجتی از حاجتهای دنیا را داشت،
قبل از هر چیز بسیار خداوند عزیز را حمد و ثناگوید.
سپس صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و آل او بفرستد.
آنگاه حاجات خود را بخواهد، حاجتش برآورده میشود.»
🔹 سپس فرمودند:
«شخصی داخل مسجد شد، دو رکعت نماز گزارد و بلافاصله از خداوند چیزی طلب نمود.
☀پیامبر صلی الله علیه و آله
فرمودند:
"این بنده در درگاه الهی عجله نمود، دعایش به این زودی قبول نمی شود. "
دیگری آمد
و نماز خواند پس از اتمام نماز خداوند را مدح و ثناگفت
و صلوات بر پیامبرش فرستاد.
☀در این وقت رسول خدا
فرمودند:
"اینک حاجتت را از خدا بخواه که برآورده خواهد شد."»
📚 بحار: ج ۹۳، ص ۳۱۵.
بحار: ج ۹۳، ص ۳۱۸.
━━━🌺🍃━
🛑 طرفداری از #عایشه در #جنگ_جمل و توهین به #اميرالمؤمنين توسط #حفصه دختر عمر در منابع شیعه و سنی
🖇اخر ماه شعبان سالمرگ #حفصه_بنت_عمر_بن_خطاب
🖇 #مطاعن
👤 #شیخ_مفید رحمه الله مینویسد:
✅...فلما وصل الكتاب إلى حفصة استبشرت بذلك ، ودعت صبيان بني تيم وعدي وأعطت جواريها دفوفاً ، وأمرتهن أن يضربن بالدفوف...
🔰هنگامی که خبر رسیدن امیرالمؤمنین به منطقه #ذی_القار به #عایشه رسید، نامه ای به حفصه دختر عمر نوشت:
📜امّا بعد! مـا در بـصره فرود آمده ایم و على در ذى قار است و #گردنش چنان شکسته شده است که ،گویى #تـخم_مرغى را به کوه صفا کوبیده باشند😡 و چون #شتر_سرخ_موى، محاصره شده است که اگر قدمى پیش گذارد خنجر به گلویش فرو برند و اگر قدمى به عقب بردارد از پشت پاهایش را قطع کنند😡
🔰وقـتى نامه عایشه به حفصه رسید، #خوشحال_شد و بچه هاى قبیله ی تیم و عدى را فراخواند تا #شادى و #پایکوبى کنند و به کنیزکانش #دف داد تا بزنند و بگویند:
🗣خـبـر تـازه چـیست؟ خبر تازه چیست؟ على چون شتر سرخ موى😡 محاصره شده و در ذى قار است. اگر جلو رود دشنه به گلویش مى زنند و اگر عقب رود پاهایش را قطع مى کنند.
🔰این خبر به #ام_سلمه همسر رسول الله رسید که حفصه و عده ای از زنان جمع شده اند و به امیرالمؤمنین #فحاشی می کنند و شاد هستند به سبب نامه ای که عایشه برای انها فرستاده پس ام سلمه #گریه افتاد و گفت : لباس مرا بدهید تا نزد انها برم و توبیخ شان کنم.
📚الجمل للمفيد ج۱ ص۲۷۶
📚قاموس الرجال للتستري ج۱۲ ص۲۳۵
📚 الجمل لابن شدقم ص۳۲
📚الكافئة للشيخ المفيد ص۱۷
عم ، [إعلام الورى] ، قب ، [المناقب] ، لابن شهرآشوب شا، [الإرشاد] ، رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفَضْلِ قَالَ : اِخْتَلَفَتِ اَلرِّوَايَةُ بَيْنَ أَصْحَابِنَا فِي مَسْحِ اَلرِّجْلَيْنِ فِي اَلْوُضُوءِ هُوَ مِنَ اَلْأَصَابِعِ إِلَى اَلْكَعْبَيْنِ أَمْ هُوَ مِنَ اَلْكَعْبَيْنِ إِلَى اَلْأَصَابِعِ فَكَتَبَ عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَصْحَابَنَا قَدِ اِخْتَلَفُوا فِي مَسْحِ اَلرِّجْلَيْنِ فَإِنْ رَأَيْتَ أَنْ تَكْتُبَ إِلَيَّ بِخَطِّكَ مَا يَكُونُ عَمَلِي عَلَيْهِ فَعَلْتُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَهِمْتُ مَا ذَكَرْتَ مِنَ اَلاِخْتِلاَفِ فِي اَلْوُضُوءِ وَ اَلَّذِي آمُرُكَ بِهِ فِي ذَلِكَ أَنْ تَتَمَضْمَضَ ثَلاَثاً وَ تَسْتَنْشِقَ ثَلاَثاً وَ تَغْسِلَ وَجْهَكَ ثَلاَثاً وَ تُخَلِّلَ شَعْرَ لِحْيَتِكَ وَ تَمْسَحَ رَأْسَكَ كُلَّهُ وَ تَمْسَحَ ظَاهِرَ أُذُنَيْكَ وَ بَاطِنَهُمَا وَ تَغْسِلَ رِجْلَيْكَ إِلَى اَلْكَعْبَيْنِ ثَلاَثاً وَ لاَ تُخَالِفَ ذَلِكَ إِلَى غَيْرِهِ فَلَمَّا وَصَلَ اَلْكِتَابُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ تَعَجَّبَ بِمَا رُسِمَ فِيهِ مِمَّا أَجْمَعَ اَلْعِصَابَةُ عَلَى خِلاَفِهِ ثُمَّ قَالَ مَوْلاَيَ أَعْلَمُ بِمَا قَالَ وَ أَنَا مُمْتَثِلٌ أَمْرَهُ وَ كَانَ يَعْمَلُ فِي وُضُوئِهِ عَلَى هَذَا اَلْحَدِّ وَ يُخَالِفُ مَا عَلَيْهِ جَمِيعُ اَلشِّيعَةِ اِمْتِثَالاً لِأَمْرِ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ سُعِيَ بِعَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ إِلَى اَلرَّشِيدِ وَ قِيلَ إِنَّهُ رَافِضِيٌّ مُخَالِفٌ لَكَ فَقَالَ اَلرَّشِيدُ لِبَعْضِ خَاصَّتِهِ قَدْ كَثُرَ عِنْدِيَ اَلْقَوْلُ فِي عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ وَ اَلْقَرَفُ لَهُ بِخِلاَفِنَا وَ مَيْلِهِ إِلَى اَلرَّفْضِ وَ لَسْتُ أَرَى فِي خِدْمَتِهِ لِي تَقْصِيراً وَ قَدِ اِمْتَحَنْتُهُ مِرَاراً فَمَا ظَهَرْتُ مِنْهُ عَلَى مَا يُقْرَفُ بِهِ وَ أُحِبُّ أَنْ أَسْتَبْرِئَ أَمْرَهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَشْعُرُ بِذَلِكَ فَيَتَحَرَّزَ مِنِّي فَقِيلَ لَهُ إِنَّ اَلرَّافِضَةَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ تُخَالِفُ اَلْجَمَاعَةَ فِي اَلْوُضُوءِ فَتُخَفِّفُهُ وَ لاَ تَرَى غَسْلَ اَلرِّجْلَيْنِ فَامْتَحِنْهُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنْ حَيْثُ لاَ يَعْلَمُ بِالْوُقُوفِ عَلَى وُضُوئِهِ فَقَالَ أَجَلْ إِنَّ هَذَا اَلْوَجْهَ يَظْهَرُ بِهِ أَمْرُهُ ثُمَّ تَرَكَهُ مُدَّةً وَ نَاطَهُ بِشَيْءٍ مِنَ اَلشُّغُلِ فِي اَلدَّارِ حَتَّى دَخَلَ وَقْتُ اَلصَّلاَةِ وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ يَخْلُو فِي حُجْرَةٍ فِي اَلدَّارِ لِوُضُوئِهِ وَ صَلاَتِهِ فَلَمَّا دَخَلَ وَقْتُ اَلصَّلاَةِ وَقَفَ اَلرَّشِيدُ مِنْ وَرَاءِ حَائِطِ اَلْحُجْرَةِ بِحَيْثُ يَرَى عَلِيَّ بْنَ يَقْطِينٍ وَ لاَ يَرَاهُ هُوَ فَدَعَا بِالْمَاءِ لِلْوُضُوءِ فَتَمَضْمَضَ ثَلاَثاً وَ اِسْتَنْشَقَ ثَلاَثاً وَ غَسَلَ وَجْهَهُ ثَلاَثاً وَ خَلَّلَ شَعْرَ لِحْيَتِهِ وَ غَسَلَ يَدَيْهِ إِلَى اَلْمِرْفَقَيْنِ ثَلاَثاً وَ مَسَحَ رَأْسَهُ وَ أُذُنَيْهِ وَ غَسَلَ رِجْلَيْهِ وَ اَلرَّشِيدُ يَنْظُرُ إِلَيْهِ فَلَمَّا رَآهُ وَ قَدْ فَعَلَ ذَلِكَ لَمْ يَمْلِكْ نَفْسَهُ حَتَّى أَشْرَفَ عَلَيْهِ بِحَيْثُ يَرَاهُ ثُمَّ نَادَاهُ كَذَبَ يَا عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ مَنْ زَعَمَ أَنَّكَ مِنَ اَلرَّافِضَةِ وَ صَلَحَتْ حَالُهُ عِنْدَهُ وَ وَرَدَ عَلَيْهِ كِتَابُ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اِبْتِدَاءً مِنَ اَلْآنَ يَا عَلِيَّ بْنَ يَقْطِينٍ فَتَوَضَّ كَمَا أَمَرَ اَللَّهُ وَ اِغْسِلْ وَجْهَكَ مَرَّةً فَرِيضَةً وَ أُخْرَى إِسْبَاغاً وَ اِغْسِلْ يَدَيْكَ مِنَ اَلْمِرْفَقَيْنِ كَذَلِكَ وَ اِمْسَحْ مُقَدَّمَ رَأْسِكَ وَ ظَاهِرَ قَدَمَيْكَ بِفَضْلِ نَدَاوَةِ وَضُوئِكَ فَقَدْ زَالَ مَا كَانَ يُخَافُ عَلَيْكَ وَ
اعلام الورى و مناقب و ارشاد مفيد-ص ۳۱۴-محمّد بن فضل گفت:در بين اصحاب اختلاف بود كه مسح پاها از سر انگشتان است تا مچ پا يا از مچ پا است تا سر انگشتان.على بن يقطين نامهاى براى موسى بن جعفر عليه السّلام نوشت كه اصحاب در مورد مسح پا اختلاف دارند خواهش ميكنم نامهاى بخط خود در اين مورد بنويسيد تا به آن عمل كنيم. امام عليه السّلام در جواب نوشت متوجه شدم كه اصحاب در بارۀ وضو اختلاف دارند،آنچه بتو دستور ميدهم اينست كه سه مرتبه مضمضه كنى و سه مرتبه استنشاق سه بار صورت را بشوئى و آب را بلاى موهاى ريش خود برسانى و تمام سرت را مسح بكشى با روى گوشها و داخل دو گوش و پاهايت را تا كعب سه مرتبه بشوئى مبادا بر خلاف اين عمل كنى. وقتى نامه رسيد على بن يقطين از مضمون آن تعجب كرد كه بر خلاف تمام علماى شيعه است. با خود گفت:امام من بهتر ميداند من دستورش را اجرا ميكنم.از آن پس وضوى خود را طبق اين دستور ميگرفت بواسطه اطاعت امر امام بر خلاف رفتار تمام شيعيان.از على بن يقطين پيش هارون الرشيد سعايت كردند كه او رافضى است و مخالف تو است. هارون بيكى از خواص خود گفت:خيلى در باره على بن يقطين حرف ميزنند و او را متهم بتشيع مىنمايند گر چه من در كار او كوتاهى نمىبينم بارها نيز امتحانش نمودهام چيزى كه شاهد بر اين اتهام باشد نديدهام مايلم طورى كه خودش متوجه نشود يك آزمايش ديگر بكنيم زيرا اگر متوجه شود،
تقيه خواهد كرد. آن شخص گفت:رافضىها با
اهل
سنت در وضو اختلاف دارند آنها سبكتر وضو ميگيرند و پاها را نمىشويند بطورى كه متوجه نشود بوسيله وضو او را آزمايش كن.گفت بسيار خوب اين راه عالى است مدتى تصميم خود را بتأخير انداخت تا يك روز بقدرى كار باو داد كه تا وقت نماز مشغول بود على بن يقطين در يك اطاق مخصوص وضو ميگرفت و نماز ميخواند. موقع نماز كه شد هارون از پشت ديوار اطاق بطورى كه على بن يقطين متوجه نشود مراقب او بود،على آب خواست سه مرتبه مضمضه نمود و سه مرتبه استنشاق و سه بار صورتش را شست و داخل موى صورت نيز آب رسانيد دستش را تا آرنج سه مرتبه شست سر و دو گوش خود را مسح كرد و دو پاى خود را شست هارون تمام كارهاى او را زير نظر داشت. همين كه ديد چنين وضو ميگيرد نتوانست خود را نگهدارد سر بلند نمود بطورى كه على بن يقطين او را نبيند صدا زد دروغ گفتند آنهائى كه خيال ميكردند تو رافضى هستى،بعد از اين جريان مقام على پيش هارون بالا گرفت. ولى پس از اين آزمايش نامهاى از حضرت موسى بن جعفر رسيد بدان سابقه قبلى باين مضمون: على بعد از اين طورى وضو بگير كه خداوند دستور داده يك بار صورتت را از روى وجوب بشوى و يك مرتبه بواسطه شادابى و دستت را از آرنج همين طور دو مرتبه بشوى جلو سرت را مسح كن و روى دو پا را باضافه رطوبت وضوى دست آنچه بر تو بيم داشتم از بين رفت و السلام.
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:
شیخ عباس قمی فقط یکبار تقیه مداراتی کرد
و با حسرت و نگرانی اونکه جواب پروردگار رو درقیامت چی بده از دنیا رفت…
🌴🌴🌴🍀☘🍀
🛑 دوستِ دشمنان خدا ، #دشمن_خدا است.
🌸 امام صادق صلواتاللهعلیه فرمودند:
✅مَنْ أَحَبَّ كَافِراً فَقَدْ أَبْغَضَ اَللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَ كَافِراً فَقَدْ أَحَبَّ اَللَّهَ ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلامُ صَدِيقُ عَدُوِّ اَللَّهِ عَدُوُّ اَللَّهِ
🔰هر كس كافرى را #دوست بدارد،با خدا دشمنى كرده،و هر كس با كافرى #دشمنى كند،با خدا دوستى كرده است.
سپس فرمود: دوستِ دشمن خدا ، دشمنِ خداست.
📚صفات الشیعة ج ۱، ص ۹
💠 دوست داشتن #کفار (اعم از کفار #اعتقادی مثل اهلسنت و کفار #فقهی مثل اهل کتاب و...) چه دوستی #قلبی و چه دوستی در #فعل با آنها در حکم دشمنی با خدا و اهلبیت هست.
💠 فلذا دشمنی با دشمنان خدا و اهلبیت (سران سقیفه و...) #لازم است چرا که این کار باعث دوستی با خدا است.
💠 فراموش نکنید❌ دوستداران ابوبکر و عمر (یعنی اهل بدعت)، #دشمنان_ما هستند.
#تبری #برائت #ولایت #تولی #لعن #سب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥پرتاب نارنجک از داخل ساختمان روی سر عابر!!!🤯
✅
استجابت دعا در ماه مبارک رمضان
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: دُعَاؤُكُمْ فِيهِ مُسْتَجَاب.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: دعای شما در ماه رمضان، مستجاب می شود.
💎 بهترین زمان ها برای دعا کردن در ماه رمضان
1) استجابت دعای روزه دار قبل از افطار
قَالَ النبی صلّی الله علیه وآله: دَعْوَةُ الصَّائِمِ تُسْتَجَابُ عِنْدَ إِفْطَارِهِ.
رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: دعای روزه دار هنگام افطار کردنش مستجاب می شود.
۲)حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدرانش علیهم السلام از حسن بن علی علیه السلام نقل می کند که فرمود: برای هر روزه دار در هنگام افطار کردنش، یک دعای مستجاب وجود دارد. لذا در اولین لقمه، چنین بگو:
بِسْمِ اللَّهِ، اللَّهُمَّ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ، اِغْفِرْ لِي.
👌توصیه: دعای مستجاب خود را در ماه مبارک رمضان،پس ازاستغفار
به فرج و سلامتی مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام اختصاص دهیم.
#حدیثنا
اللّهم عجّل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
✨