eitaa logo
🏴{تنها مولود کعبه}🏴
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
873 ویدیو
66 فایل
معارف علوی🌿🌿 مارا دنبال کنید ☑ پیوی 110_313@
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️👈 کاش مادرش زنده بود. 🔶 عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ‏ السَّلَام ‏ ☀قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى‏ اللَّهُ‏ عَلَيْهِ‏ وَ آلِه‏ فَقَال: َ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا مِنْ‏ عَمَلٍ‏ قَبِيحٍ‏ إِلاَّ قَدْ عَمِلْتُهُ فَهَلْ لِی مِنْ تَوْبَةٍ ☀فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى‏ اللَّهُ‏ عَلَيْهِ‏ وَ آلِه: ‏ فَهَلْ مِنْ وَالِدَيْكَ أَحَدٌ حَيٌّ قَال:َ أَبِی ☀ قَال: َ فَاذْهَبْ فَبَرَّه ُ قَالَ : فَلَمَّا وَلَّى☀ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ: لَوْ كَانَتْ أُمُّهُ. 🔶 امام سجاد علیه السلام فرمودند: مردى نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم آمد و گفت: يا رسول الله هيچ كار زشتى نمانده مگر اینکه مرتکب شده‌ام، آيا راهی برای توبه دارم؟ 🔶 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: آيا پدر و مادرت زنده اند؟ گفت: پدرم زنده است. ☀حضرت فرمودند: برو به او نيكى كن. 🔶 راوی گفت: وقتی که آن مرد می‌رفت، ☀ حضرت فرمودند: ای كاش مادرش زنده بود؛ یعنی اگر مادرش زنده بود و به او نیکی می کرد، زودتر آمرزیده می‌شد. 📚 بحار الانوار، ج ۷۱ ص ۸۲
🕊🤍 ای از ازل به عرش خدا تاج “فاطمه” سیب بهشتی شب معراج “فاطمه” فردا که اختیار شفاعت به دست توست هستند انبیا به تو محتاج “فاطمه” 🌹
جبران حقّ مادر، دست نیافتنی است 🔸قِيلَ لِرَسُولِ اللهِ صلّی الله علیه و آله: يَا رَسُولَ اللهِ، مَا حَقُّ الْوَالِدِ؟ ☘️قَالَ: أَنْ تُطِيعَهُ مَا عَاشَ. 🔸فَقِيلَ: وَ مَا حَقُّ الْوَالِدَةِ؟ ☘️فَقَالَ: هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ، لَوْ أَنَّهُ عَدَدَ رَمْلِ عَالِجٍ وَ قَطْرِ الْمَطَرِ أَيَّامَ الدُّنْيَا قَامَ بَيْنَ يَدَيْهَا مَا عَدَلَ ذَلِكَ يَوْمَ حَمَلَتْهُ فِي بَطْنِهَا‌‌‌‌‏. 📚(مستدرک الوسائل، ج 15، ص182 به نقل از عوالی الئالی) 🔸به پیامبر صلی الله علیه و آله عرض شد: ای رسول خدا! حقّ پدر چيست؟ ☘️حضرت فرمود: اينكه تا زنده است، از او اطاعت كنى. 🔸سؤال شد: حقّ مادر چيست؟ ☘️حضرت فرمود: هيهات، هيهات (که کسی به حقّ مادر برسد)! اگر کسی به تعداد ريگ بيابان و ريگزار، و به اندازه‏ قطره‏ هاى باران در همه‏ عمر دنيا در برابر مادرش بايستد (و خدمت كند)، معادل يك روز باردارى مادر و حمل فرزند در شكم نمی ‏شود.
خلیفه‌ای که پدرش هم او را قبول نداشت! زمانی که رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) رحلت کردند و برای ابو بکر بیعت گرفته شد ابو قحافه در طائف بود. 📝خلیفه اول نامه‌ای با این عنوان برای او نوشت: «از خلیفه‌ی رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به پدرم ابی قحافه؛ اما بعد: مردم به من راضی شدند و من امروز خلیفه خدا هستم حال اگر نزد ما بیایی باعث چشم روشنی تو است و من نيكویى بی‌شمار نسبت بتو اظهار نمايم. و السلام‏». وقتی ابو قحافه نامه را خواند اين آيه را تلاوت کرد: «قُلِ اللَّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاء [آل‌عمران/26] بگو: بار خدايا، تويی دارنده‌ی ملک، به هر که بخواهی ملک می‌دهی و از هر که بخواهی ملک می‌ستانی». 🔹سپس از روی خشم و عتاب به پیک گفت: چه چیزی مانع بیعت با علی(علیه‌السلام) شد؟ در حالی که پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به امر خداوند متعال، علی(علیه‌السلام) را به خلافت برگزيده بود. چرا ابوبکر و انصار و مهاجرين خلاف حکم پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) عمل کردند؟ ابوبکر را با کدام امتياز برای این امر انتخاب کردند؟ 🔸پیک پاسخ داد: علی(علیه‌السلام) جوان و کم سن بود، هم‌چنین عده‌ای از بزرگان قریش و دیگران را کشته بود و ابو بکر از او مسن‌تر بود؛ به همین جهت امت او را برای خلافت برگزيدند و علی(علیه‌السلام) را کنار گذاشتند. 🔹ابو قحافه گفت: «اگر چنان‌چه بزرگی سن، ملاک امر خلافت است، پس من نسبت به ابوبکر سزاوارترم، زیرا من از او مسن‌ترم. خدای بزرگ شاهد است که اين مردم به علی(علیه‌السلام) وصی رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) ظلم کردند؛ در حالی که پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به حکم خداوند برای ولايت علی از مردم بيعت گرفته بود و به همه ما تأکيد نمود که از علی(علیه‌السلام) اطاعت کنيم». 📝سپس برای ابو بکر نوشت: «نامه تو به دستم رسید و دیدم که نامه‌ی یک نادان است که بعضی از نوشته‌جاتش نقیض بعضی دیگر است؛ یک بار می‌گویی من خلیفه خدایم و یک بار می‌گویی مردم به من رضایت دادند و این امر، بر تو مشتبه شده است. مواظب باش در مسئله‌ای وارد نشوی که فردا خارج شدن از آن برایت مشکل باشد و موجب دخول تو در آتش و پشیمانی و ملامت نفس لوامه در هنگام حساب روز قیامت باشد؛ در حالی که تو می‌دانی چه کسی در این امر از تو سزاوارتر است. از خدا طوری پروا کن که گویی او را می‌بینی. پس كار خلافت را به صاحب آن واگذار و صاحب ولايت و خلافت را وامگذار، و اگر امروز دست از این کارت برداری برای تو بهتر و راحت‌تر از فردا‌ی قیامت است. والسلام». بعد از آن که ابوبکر نامه پدرش را خواند، از پدر آزده شد و آن نامه را با آتش سوزاند 🔥🔥🔥🔥 📚الإحتجاج نویسنده : الطبرسي، أبو منصور جلد : 1 صفحه :87
آیا می دانید پدر و مادر ابوبکر چه نسبتی با هم داشتند ؟ طبرانی عالم اهل تسنن رجالی و تاریخ دان سرشناس قرن 3 و 4 ه .ق می نویسد : عثمان (ابوقحافه) پدر ابوبکر با سلمی که دختر برادرش بود ازدواج کرد و ابوبکر نتیجه این ازدواج شد حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ الْحَرَّانِيُّ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا ابْنُ لَهِيعَةَ، عَنْ أَبِي الْأَسْوَدِ، عَنْ عُرْوَةَ، قَالَ: أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ اسْمُهُ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ، شَهِدَ بَدْرًا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأُمُّ أَبِي بَكْرٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: أُمُّ الْخَيْرِ سَلْمَى بِنْتُ صَخْرِ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ بْنِ كَعْبِ بْنِ لُؤَيِّ بْنِ غَالِبِ بْنِ فِهْرِ بْنِ مَالِكٍ، 📖المعجم الکبیر : ج1 ص 51
⛔️ خلیفه اول را بهتر بشناسیم در منابع اهل تسنن ادعا شده است که پدر خلیفه اول ، ابوقحافه و مادرش دختر برادر ابوقحافه ، سَلمی بنت صَخر از قبیله تَیم بن مُرَّه بوده است ؛ و این ادعا یعنی ابوبکر نَسَبی ناپاک دارد و حاصل ازدواج عمو با برادرزاده خویش است .(*) پدر ابوبکر در جاهلیت، به عنوان خدمتکار در خانه "عبدالله بن جُدعان بن عمرو بن کعب" که پسر عمویش بود کار می کرد ، و مردمان را به ضیافت و مهمانی سفره ارباب خویش دعوت می نمود !! (۱) عبدالله بن جُدعان برده فروش بود و کنیزان را میخرید (۲)؛ به تصریح تاریخ اهل تسنن او کنیزان را به فحشا وادار می ساخت و مهمانان و مشتریان وی ، آنان را صاحب فرزند می کردند و این فرزندان را می فروخت (۳) در میان این کنیزان می توان به "نابغه" مادر عمروعاص اشاره کرد که از زنان بسیار بدنام در جاهلیت بود(۴) ابو قحافه پدر ابوبکر در فتح مکه ایمان آورده است (۵) در جریان فتح مکه ، ابوقحافه (که بینایی خود را به جهت کهولت سن از دست داده بود) از دخترش اسماء می خواهد که دست وی را گرفته ، او را به بالای کوه برساند تا وی به کمک دخترش با پرتاب سنگ از ورود مسلمانان جلوگیری کند ! مسلمانان نیز با سنگ پاسخ او را می دهند و سر ابوقحافه می شکند .(۶) این ماجرا نشان می دهد که ابوقحافه و دخترش اسماء تا آن زمان مسلمان نبودند. پس از فتح و پیروزی ، او را پیش پیامبر(صلی الله علیه و آله) می آورند تا ایمان خود را اظهار کند ، ابوبکر پدر را همراهی می کند و دست او را می گیرد، وی که ریش و سبیلی انبوه ، بدحالت و سفید داشت و موی سرش شانه نکرده و بسیار ژولیده بود، با ظاهری نامتعارف به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله می رسد؛ تاریخ نویسان ، ظاهر وی را به درختی سفید (= ثغامه) با گُل، شاخ و برگی انبوه و سفید رنگ تشبیه کرده اند (۷) رسول خدا صلی الله علیه و آله به فرزندان ابوقحافه دستور می دهند که وضعیت ظاهری پدر را پیرایش و اصلاح کنند.(۸) وی در سال ۱۴ هجری و در دوران خلافت عمر و در سن ۹۷ سالگی می میرد.(۹) ابوبکر تنها خلیفه ای است در تاریخ اسلام (اسلام اموی و عباسی) که زمانی که مرد پدرش زنده بود .(۱۰) 📖 منابع از مدارک اهل تسنن : 1- امتاع الأسماع ۷۷/۴ ؛ المنمق ص۳۷۲ 2- مروج الذهب ۲۷۸/۲ 3- انساب الاشراف ۱۵۹/۱۰ ؛ معارف ص۵۷۶ 4- استيعاب ۱۱۸۵/۳ ؛ اسدالغابه ۷۴۱/۳ 5- استيعاب واژهء "عثمان بن عامر" ۱۰۳۶/۳ 6- انساب الاشراف ۹۹/۱۰ 7- ثغامه : درختی با برگها ، شاخه ها و ساقه هایی سفید و زرد رنگ که گلهای سفید هم دارد. 8- استيعاب ۱۰۳۶/۳ 9- استيعاب ۱۰۳۶/۳ 10- اسدالغابه ۴۷۸/۳ 🌻⭐️⭐️🌀⭐️⭐️🌻
🗓22 جمادی الثانی مرگ ابوبكر بن ابی قحافه در روز بیست و دوم جمادی ‌الثانی سال 13 هـ .ق. ابوبكر بن ابی قحافه در 67 سالگی مرد. او نخستین كسی بود كه بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) به انتخاب اعضای سقیفه ننگین بنی ساعده به خلافت رسید. این انتخاب به گونه‌ ای بی‌حساب بود كه عمر با آنكه خود عنصر اصلی جریان سقیفه بود می‌گفت: «بیعت با ابوبكر امری بدون تدبیر، مشورت و دقت و همچون زمان جاهلیت بود كه خداوند مسلمانان را از شر آن حفظ كرد! هر كس چنین كاری را تكرار كرد او را بكشید!» مدت خلافت غصبی ابوبكر دو سال و چهار ماه به طول انجامید كه در این مدت جنایت های بزرگی مرتكب شد كه قلم از ذكر آن قاصر است كه از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره كرد: 1. غصب خلافت؛ 2. اذیت و آزار پاره تن پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)؛ 3. غصب فدك؛ 4. ساختن حدیث جعلی «انا معاشر الانبیاء لا نورث ما تركنا صدقه» و نسبت دادن آن به پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) ؛ 5 . تخلّف از لشكر اسامه و ناراحت كردن نبی گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ 6 . آتش زدن احادیث پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ 7. دستور هجوم به خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جریان سقیفه؛ 8. سكوت در برابر جنایت فجیع خالد بن ولید و ... .
⭕️ خون امام حسین (علیه السلام) را مال التجاره مقام این و آن نکنید... 🎙 حضرت آیت الله وحید خراسانی مدظله: 🔸کامل الزیارات را بخوانید و بفهمید که در آنجا امام علیه السلام چه می‌فرماید؟! هیچ پیغمبر مرسلی نیست، هیچ ملک مقرّبی نیست، مگر اینکه دارد که خدا به او اذن بدهد تا به زیارت قبر حسین ‌بن‌ علی (علیه السلام) بیاید. - عبارتِ "هیچ پیغمبر مرسلی نیست، هیچ ملک مقربی نیست"، امر سهل و آسانی نیست. این است سید الشهدا علیه السلام! 🔹این است آن کسی که عاشورا را سرپا کرد و "لَا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ‏ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ" را به وجود آورد! این است آن کسی که هر شب جمعه بدون استثنا از نخستین تا آخرین نبی، از اولین تا آخرین وصی، باید کنار قبر او سلام بدهد. 👈🏻 و امیر المؤمنین (علیه السلام) هر شب جمعه که به زیارتش می‌آید، خصوصیتی که دارد این است که یک فاتحه برای اموات مدفون در کربلا می‌خواند، که آن فاتحه وقتی قسمت می‌شود، به هر کس آنچه می‌رسد بیش از آن است که در بیانی بگنجد و در قلمی تحریر شود! - این سید الشهدا (علیه السلام) است! امام حسین (علیه السلام) این است! ⭕️ خون او چنین خونی است! این خون را مال التجاره برای مقام و منصب این و آن نکنید! این خون فقط باید سرمایۀ حق شود و حق هم سه کلمه بیش نیست. - حق اول: "فتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ"، خون حسین بن علی علیه السلام در مرحلۀ اول باید در این حق صرف شود. - حقّ دوم: "هوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ" این حقّ دومی است که خون آن حضرت باید در آن صرف شود. - حقّ سوم هم: "السَّلَامُ عَلَى‏ الْحَقِ‏ الْجَدِید". نتیجه اینکه عاشورا فقط باید در سه کلمه صرف شود: خدا، دین خدا، امام زمان عجل الله تعالی فرجه! 🔹خونی که وقتی ریخته شد، ابا عبد اللّٰه (علیه السلام) فرمود: "بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ وَ بِاللَّهِ‏ وَ فِي سَبِیلِ اللَّه" این خون را در راه خدا صرف کنید، تا خیر دنیا و آخرت نصیبتان شود و الّا خسر الدنیا و الآخره خواهید شد. "ذلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ". 🎙 بیانات معظم له در ۲۲ فروردین ۱۳۷۸.
🌹 🔸ما همه بیمار هجران توایم 🔻 مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی یا امام العصر ما زان توایم بنده انعام و احسان توایم برنمیداریم سر از خاک درت تا ابد بر عهد و پیمان توایم در صراط مستقیم بندگی پیرو ارشاد و برهان توایم پُر شود از فتنه، گر روی زمین بیم نَبوَد چون غلامان توایم پیشه ما عشق و شوق کوی تو است چاکرانه سر به فرمان توایم هر کسی مطلوب و معشوقی گرفت ما گرفتار و پریشان توایم هر کسی را علت و بیماری است ما همه بیمار هجران توایم دردمندانیم از سوز فراق جملگی محتاج درمان توایم مُلک دنیاگر همه از آنِ ما است ریزه خواران سَر خوان توایم ور چو خورشیدیم بر اوج سپهر ذرهای از مهر رخشان توایم «لطفی صافی» بگو با وجد و شوق یا ولیّ عصر ما زان توایم 🔰
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مَن قالَ : إنّي خَيرُ النّاسِ فهُو مِن شَرِّ النّاسِ ، ومَن قالَ : إنّي في الجَنّةِ فهُو في النّارِ. هر كه بگويد: من از همه مردم بهترم، او بدترين مردم است و هر كه بگويد: من بهشتى هستم، او دوزخى است. نوادر راوندی.
✍️طبری ، تاریخ نویس شهیر اهل تسنن ، را 👈پنجاهمین اسلام آورنده 👉به حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می‌داند.‼️ ⭕ در صورت صحت چنین قولی ، او باید حداقل نزدیک به ۱۰ سال پس از و در اواخر سالهای حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله در ، اسلام آورده باشد ؛✅ ⭕ در عین حال نبودن ابوبکر و عُمَر در ابی طالب (یعنی سالهای ۷ تا ۱۰ بعثت) ، ↩️ بیانگر این است که آنان تا سال ۱۰ بعثت نیاورده اند. 💯💯 📕اختصاص شیخ مفید ص۱۳۰ 📚شرح نهج ابن ابی الحدید ۱۷۷/۱۳ اخبار الموفقیات زبیر بن بکار ۲۴۳/۱ عَـلـی عَـدوَّکَ یـا عـلی 🌺🌼 🌼🌺
فرد سرشناسی در جاهلیت نبوده است ✔️ 👈 شاهد این قضیه سخنی است که عُمَر بنْ خَطابْ در دوران خلافت خود به پسرش ، عبدالله بن عمر ، در مورد ابوبکر می گوید و او را پَستِ بنی تَیم لقب می‌دهد؛ 😝😁💯 در همین زمینه میتوان به سخن 🔥 ، در ماجرای سقیفه نیز اشاره کرد ، او زمانی که شنید ابوبکر به خلافت رسیده ، گفت : چه شده است که ❌ ترین قبیلهء قریش و بی مقدارترین آنان این امر را گرفته اند؟! ❌ از سوی دیگر مکالمه ابوبکربا بن عاصم مِنقَری نشان می‌دهد که صرفنظر از قبیله ، خود او نیز ارزش اجتماعی نزد مشرکان دوران جاهلیت نبوده است‌.😁💯 در این ماجرا هنگامی که ابوبکر 🔥 از قیس که ۱۲ دختر خود را زنده به گور کرده بود به طعنه می‌پرسد: چرا دختران خود را زنده به گور کرده‌ای؟ از قیس پاسخ میشنود که: ❌ترسیدم که چون تو بزایند و از خود به یادگار بگذارند!❌ حتی زمانی که به قحافه - ابوبکر🔥 - خبر خلافت پسرش رسید ، او با تعجب پرسیده بود : قبائل قریش_ به خلافت او راضی شدند ⁉️ آنگاه خدا را شکر کرده که می‌تواند هر آن چه بخواهد انجام دهد و ذلیل را عزیز و عزیز را ذلیل کند! 📕اختصاص شیخ مفید ص۱۳۰ 📚شرح نهج ابن ابی الحدید ۱۷۷/۱۳ اخبار الموفقیات زبیر بن بکار ۲۴۳/۱ 🌺🌼 🌼🌺