اولین شورش علیه سیاستهای اقتصاد لیبرالی در ایران
یادداشت حمید رضا ترقی
۹خرداد ۱۳۷۱ درمشهد نخستین شورش اجتماعی و اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی در اثر اعتراض حاشیهنشینان کوی طلاب شهر مشهد به تخریب خانههایشان و در بستر سیاستهای آزادسازی اقتصادی (اقتصاد لیبرالی دولت سازندگی ) شروع و در نهایت به یک تظاهرات چند ده هزار نفری، با شعارهایی علیه مسئولان نظام جمهوری اسلامی و حمله به اماکن دولتی در سرتاسر شهر تبدیل شد این شورش که فاقد رهبری مشخص بود به شهرهای شیراز و قزوین و اسلامشهر همکشیده شد ،
اگر چه بهانه شکل گیری ان تخریب یک خانه مسکونی خلاف در محله فقیر نشین مشهد بود ولی براحتی روی موج نارضایتی مردم از تورم ۵۰درصدی کالاها و خدمات ودهها برابر شدن نرخ ارز ،توانست سوار شده وخسارات سنگینی را به مراکز دولتی و اقتصادی وارد سازد .
این سیاست اقتصادی که از ابتدای دهه ۷۰با روی کار آمدن جریان کارگزاران بر کشور تحمیل گردیده ،بظاهر با اقتصاد دولتی دهه اول انقلاب به تقابل پرداخت ولی عملا نه تنها نتوانست اقتصاد را ازانحصار دولت خارج کند ،بلکه با ایجاد شرکتهای نیمه دولتی یا به تعبیری خصولتی،منشاء عدم تحقق عدالت و عامل افزایش فاصله طبقاتی ،و رشد فقر و مقاوم نشدن اقتصاد دربرابرتکانه های بیرونی ،گرانی و تورم افسارگسیخته در کشور گردد.
اگر شورشهای ۹خردادسال ۱۳۷۱که تنها یک کشته داشت و موجب برکناری استاندار و ريیس نیروی انتظامی وقت شد و چند نفری به اعدام محکوم شدند ،موجب عبرت دولتمردا ن قرار میگرفت و در سیاست اقتصادی کشور مطابق توصیه های مقام معظم رهبری تجدید نظر میشد ،ما شاهد فتنه های سال ۹۸و اغتشاشات ۱۴۰۰ نبودیم
پافشاری اقتصاددانهای مسئول در دولتها ی گذشته و حال بر تداوم اقتصادی نیوکنزی یا لیبرالی تا کنون خسارتهای سنگینی بر کشور وارد کرده و همچنان بصورت مافیا مانع اصلاحات اقتصادی عدالت محور و ربا زدا وتولید محور
و متکی به ظرفیتهای داخلی است .
امروز برای جلوگیری از شورشهای جدید ، هیچراهی جزتحقق اقتصادی مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد ،و ربازدایی از سیستم بانکی و به حداقل رساندن دلالی در اقتصاد و رونق تولید ،وتحقق عدالت واقعی در جامعه نیست.
این هدف جزبا روحیه جهادی و انقلابی وکنار گذاشتن نیروهای معتقد به اقتصادلیبرالی از برنامه و بودجه و دستگاههای اقتصادی کشور
میسر نمیشود .
نقد و تحلیل جدید،علمی و فنی لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»
✅بخش اول:
که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛
مقدمه
امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود.
بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد.
در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند.
عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی.
زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت.
ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت.
به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت.
در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید.
بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساختهای ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است.
بررسی لایحه عفاف و حجاب
با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است.
انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد.
در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد.
بررسی مواد این لایحه:
در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد.
در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....»
در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است.
تعریف جرم
اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد.
این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد.
در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود.
@nehzat313
نقد و تحلیل جدید،علمی و فنی لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»
✅بخش دوم:
تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید.
ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید.
البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است.
۲- هنجارهای اجتماعی
هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱)
هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد.
مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹)
نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است.
"بند ب" از ماده یک لایحه
در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد.
پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد:
«.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند».
آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟
در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که دراین گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست.
در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.
تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سوء آن؛ در این بخش توجهی نشده است.
تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد.
ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود.
در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند.
📝استاد علی اصغر مجتهدزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مخالفین سید علی خامنه ای این کلیپ رو ببینند.
🔹تا تعریف درست دیکتاتور را یاد بگیرند.
┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄
فراخوان انقلابی امام (ره)
محمدکاظم انبارلويي
الف- اندیشههای تابناك امام خميني (ره) همانند اقيانوسي است كه مدام موج ايجاد میکند هر يك از اين امواج يك نقطه عطف در تاريخ ايران و جهان است.
تمركز حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهاي روي اجراي موبهموي راهبردهاي انقلابي امام خميني (ره) و ژرفانديشي او در خصوص انديشههاي امام (ره) فتح قلههاي بهظاهر ناگشودني را يكي پس از ديگري تا مرز حيرتانگيز بودن امكانپذير كرده است.
بافتار هوشمندانه انديشههاي سياسي امام (ره) بهگونهای است كه مولد اقتدار ملي است.
امام (ره) چكيده انديشههاي انقلابي خود را درباره جهان و فلسفه مبارزه با كفر جهاني را اينطور بيان ميكند.
1- تا شرك و كفر هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستيم.
2- جنگ ما جنگ عقيده است جغرافيا و مرز نميشناسد.
3- ما تصميم داريم پرچم لاالهالاالله را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواري به اهتزاز درآوريم.
4- ما چه بخواهيم چه نخواهيم صهيونيستها و آمريكائيها در تعقيب ما خواهند بود.
5- جهان خواران مرزي جز عدول از همه هويتها و ارزشهاي الهي و معنوي ما نمیشناسند.
6- معتقدين به انقلاب اسلامي را در سراسر جهان سرمايههاي بالقوه انقلاب خود تلقي ميكنيم.
7- ملت بزرگ ايران مثل يك صاعقه بر سر آمريكا فرود آمده است.
8- جمهوري اسلامي براي هميشه حامي و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است.
9- ايران بهعنوان يك دژ نظامي و آسيبناپذير نياز سربازان اسلام را تأمين ميكند.
10- تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند.
خوانش اين بيانيه 10 مادهاي در پيام امام (ره) در خصوص پذيرش قطعنامه 598 و حوادث پس از پذيرش قطعنامه و نيز پس از رحلت امام (ره) ما را در برابر تصويري از تاريخ ايران و جهان قرار ميدهد كه اين تصوير معادلات قدرت بههمریخته و ريخت جديدي از اقطاب قدرت را در جهان واتاب ميدهد.
اسلام و ايران يك ضلع نيرومند و محسوس معادلات جديد قدرت در جهان است اين حقيقت را هيچ استراتژيست سياسي و نظامي نميتواند انكار كند.
امروز 700 حوزه علميه در 5 قاره جهان ميعادگاه نخبگان، روشنفكران و گروندگان به اسلام و فرهنگ اهلبیت (ع) هستند كه كانون اصلي فكري و عملي آنها همين بيانيه ده مادهاي است.
دنيا امروز دچار يك گيجي و بيبرنامگي در توليد گفتمان سلطه است. به همين دليل استكبار و استبداد جهاني رو به ويراني و فروپاشي و ازهمگسيختگي است.
در برابر اين فروافتادگي ، گفتمان امام (ره) و گفتمان انقلاب اسلامي به يمن رهبريهاي دقيق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب امام خامنهاي روزبهروز در حال اوجگيري گسترش و دربرگيري همه لايههاي انساني در جهان است.
سازه اصلي گفتمان امام (ره) مجهز به منطق انالله و انا اليه راجعون است، منطقي كه هيچ قدرتي اجازه هماوردي با آن را ندارد.
همين منطق هژمون غرب بهويژه آمريكا را در سراشيبي سقوط قرار داده است .
ب- اتاق جنگ نرم و سخت دشمن از همان ابتدا كوركورانه رفت سراغ سياستهايي كه جلوي روزافزوني قدرت امام (ره) و انقلاب اسلامي را بگيرد.
تا به خود بجنبد جنگ خلیجفارس و سقوط صدام ، همان سگ هاري كه به جان ملت ايران انداخته بودند پيش آمد و ارتش ناتو به فرماندهي آمريكا را وارد باتلاق عراق و افغانستان كرد.
همزمان با اين واقعيت تاريخي و محتوم، شروع كردند در داخل ايران جاسوس پروري و ريلگذاري به سمت غرب، نفرتآفريني در داخل عليه جريان انقلاب و پشت كردن به اصول و مباني ديني را چاشني اين سياست كردند.آنها با جريان جهنمي رسانهاي استبداد جهاني شروع به ترويج دينگريزي ،خودباختگي ، كدخداپرستي ولنگاري فرهنگي عرفانديشي و تبليغ سكولاريسم كردند.
براي اينكه ذلت در برابر قدرتها را عملي كنند. تجملپرستي، اشرافی گری ، كاخنشيني و حقوق نجومی بگیری را كليد زدند. متأسفانه بخشي از يك جرياني كه در زمان امام (ره) يك ضلع اقتدار ملي در مردمسالاری ديني بودند زير پرچم اصلاحات براي ترويج سياستهاي تجاوزكارانه آمريكا عليه موجوديت انقلاب اسلامي جمع شدند و در سال 88 زير همه تعهدات و پيمانهاي خود با امام و امت زدند.
آنها امتحان بدي دادند اما مردم از آنها عبور كردند. ولي توطئهها و دسيسهها و فتنهگري آمريكا هنوز ادامه دارد. راه عبور از همه اين گردنهها بازخواني و خوانشي نو از بيانيه 10 مادهاي امام در نگاه به امر مبارزه و حيات انقلابي و سرنوشت آينده جهان است.
امسال نيز همانند سالهاي گذشته چكيدهاي از ملت ايران به همراه ميهمانان و شيفتگان امام در سراسر جهان در مرقد مطهر امام (ره) گرد هم ميآيند تا از زبان خلف صالح امام (ره) مفسر اصلي خط و مكتب امام (ره) ، خوانشي نو توأم با بازخواني رموز پيروزيهاي انقلاب اسلامي و سرّ مانايي مكتب امام (ره) را با گوش جان استماع كنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نور افشانی دیشب در مشهد الرضا ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*♦️فصل جدید در روابط تهران-عشقآباد/ از گسترش همکاریها در حوزه انرژی تا افزایش صادرات فنی-مهندسی*
🔹در حضور رئیسجمهور ایران و رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان ۲ سندهمکاری و ۳ یادداشت تفاهم به امضا رسید.
رئیسجمهور در نشست مشترک با رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان:
🔹در حوزه انرژی مذاکرات بسیار خوبی داشتیم. ایران و ترکمنستان ظرفیت بالایی در حوزه انرژی دارند.
🔹در حوزه آب و برق همکاری مناسبی میان دو کشور شکل گرفته. در زمینه حمل و نقل و ترانزیت هم دو طرف تصمیمات جدیدی گرفتهاند.
🔹صدور خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور افزایش خواهد یافت
*🔺حجتالاسلام مروی: عدالت الهی؛ سنگ بنای تمدن نوین اسلامی است*
تولیت آستان قدس رضوی در
اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع):
🔹عدالت به عنوان حقیقتی الهی و نه به عنوان ماهیتی دنیوی و قراردادی در تمدن نوین اسلامی مورد توجه است، به نوعی عدالت الهی سنگ بنای تمدن نوین اسلامیست.
🔹 تمدن نوین اسلامی اذعان میدارد که هر فرد حق کرامت و احترام دارد و این مهم بدون ایجاد جامعهای که بر ارزشهای والای انسانی مانند راستگویی، صداقت و سلامت گفتار استوار باشد، مقدور نیست
🔹مردم جهان بیش از هر زمان دیگری در هر دو جهان فیزیکی و مجازی به یکدیگر وابسته است
🔹متأسفانه امروز استعمارگران و ظالمان همچنان به روحیه انحصار طلبی و سلطه گری خود ادامه میدهند و در جهان فیزیکی و مجازی به دنبال انحصار و جلوههای مختلف استثمار و استعمار هستند
🔹حضرت رضا(ع) یکی از قلههای عدالت بوده و شخصیت آن حضرت بیان گر جمیع فضائل است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجتماع بی نظیر مردم در خیابان امام رضاع از میدان ۱۵خرداد تا حرم رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری از خیابان امام رضا(ع) در شب میلاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تست پرواز سیمرغ ایرانی با موفقیت انجام شد
♦️این هواپیمای ترابری، ساخته متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بوده و شعاع عملیات پروازی، سبک بودن، میزان حمل بار، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن در خدماترسانیهایی از قبیل آمبولانس هوایی از شاخصترین ویژگیهای هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» است.
🔺دولت وقتی انقلابی است: آزادسازی منابع مالی در کره، فروش کامل میعانات ذخیره روی آب، افزایش فروش نفت، غنی سازی ۶۰ درصد، خیام، خیبر، هایپرسونیک، ناوگروه ۳۶۰، سیمرغ، عربستان، اندونزی، مصر، بریکس، شانگهای!
دولت وقتی لیبرال است: خودت بمال، بیسواد، سوال چرت نپرس، آبگوشت بُزباش، بزدل!
♦️یک دروغ دیگر اغتشاشگران فاش شد.
فارس گزارش داد: قاتلِ متواریِ نسیم صدقی به کشور بازگردانده شد
رئیسکل دادگستری آذربایجانغربی:
🔹آبان پارسال خبری در مورد اینکه خانمی بهنام نسیم صدقی اهل شهرستان شاهیندژ در جریان اغتشاشات کشته شده است توسط رسانههای معاند منتشر شد.
🔹«نسیم صدقی» بهطرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. همین موضوع باعث شد رسانههای ضدانقلاب این موضوع را به نیروهای امنیتی منسوب کنند.
🔹رسانههای معاند اعلام کرده بودند که: «روز نهم آبان در ارومیه، ماموران امنیتی با ۲ گلوله جنگی به نسیم صدقی شلیک کردند.»، اما خانواده و نزدیکان نسیم صدقی این ادعا را تکذیب کردند.
🔹با پیگیریهای موثر قضایی، قاتل در شارجه امارات توسط پلیس اینترپل دستگیر پس از تحویل به ایران با قرار قانونی به اتهام قتل عمد بازداشت و به کشور بازگردانده شد.
🔹با توجه به اینکه ارتکاب قتل در ایام اغتشاشات در یک خانه ویلایی در خارج از شهر ارومیه اتفاق افتاده بود رسانههای معاند تلاش کردند فوت این فرد را به اغتشاشات ارتباط دهند.
*رئیسکل بانک مرکزی: دسترسی سریع ایران به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع ایران درصندوق بین المللی پول امکانپذیر شد.*
@Farsna
*امیرعبداللهیان وارد کیپ تاون شد*
🔹وزیر امور خارجه ایران که با هدف شرکت در نشست وزرای خارجه عضو گروه بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده است، دقایقی پیش وارد فرودگاه شهر کیپ تاون شد
⭕️ *راه اندازی دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی ایران در هفت کشور اسلامی*
🔸نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری کشورهای گروه D۸:
🔹ایران دفاتر انتقال فناوری را برای انتقال زیست بوم فناوری در هفت کشور دیگر اسلامی راه اندازی خواهد کرد.
⭕️ *نیشابور و سبزوار؛ راویان عینی تمدّن اسلامی ایران*
🔸رهبر انقلاب در دیدار ستاد مرکزی کنگرهی ملی شهدای سبزوار و نیشابور:
🔹نیشابور و سبزوار دو گنجینهاند؛ گنجینهی تاریخ اسلام و تمدّن اسلامی ما و تمدّن ایرانیِّ ما. دو گنجینهاند که باید حفظ و معرّفی بشوند.
🔹اینجور نیست که ما به چشم دو آبادیِ قدیمی یا دو شهر قدیمی و تاریخی به اینها نگاه کنیم؛ نه، اینها هم نیشابور، هم سبزوار دو راویِ صادق و عینیِ تمدّن اسلامی ما هستند، راویِ فرهنگاند. آن هم نه راوی زبانی؛ راویِ عینی، راویِ محسوس و مشهود.
🔻متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و چهل و چهار شهید سبزوار که سهشنبه ۹ خرداد برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در سبزوار منتشر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظاتی از سخنرانی حضرت آقا در حضور #شهید_رجائی درباره لزوم حمایت #دولت از #مستضعفین: آن کسانیکه باز این انقلاب را محافظت خواهند کرد، همین قشرهای مستضعفیناند
🆘 @Roshangar