eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
164 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
23.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | رابطه معرفت با محبت 🔺️قسمت پنجاه و پنجم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « » 🎞 جهت مشاهده با کیفیت بالا: https://aparat.com/v/6I7aJ @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | گسترش عقلانیت، و پرورش اخلاق؛ از عناصر برجسته‌ی ارزشی اسلام 🔻رهبر انقلاب: اگر ما در میان ارزشهای فراوان اسلام، فقط دو ارزش را در نظر بگیریم، یعنی عنصر «گسترش عقلانیّت» و عنصر «پرورش اخلاق» را... تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی‌ترین هدیه را و وسیله‌ی سعادت را به بشریّت عطا کرده. ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ 📥 مجموعه گزیده فیلم: khl.ink/f/49677 💻 @Khamenei_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔸چشم کور و چشم بینای سازمان ملل! این واقعیت «جنگل انسان‌نمایی» است که مدرنیسم غربی برای بشریت می‌خواهد! 🔸جالب است که باورها و ارزش‌های «غربزده‌های ایرانی‌نما» نیز همسوی با اربابان این جنگل است! 🔹 کاریکاتور بالا از «کمال شرف»، هنرمند یمنی @Ahmadhoseinsharifi ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام زمان عج ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 🔸ماجرای عجیب امام کاظم علیه السلام و شطیطۀ نیشابوری🔸 شطیطه یک خانم نیشابوری است. اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهات‌شان که شامل سکه‌های طلا می‌شد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد. حضرت نگاه به سکه‌ها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمی‌کنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحب‌شان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من می‌خواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم. امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبه‌ای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو می‌رسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی. مقداری می‌ماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما می‌آییم، و من بر تو نماز می‌خوانم. این فرد می‌گوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همین‌هایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس می‌کردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد. وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکه‌ها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهم‌ها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد. من روزشماری می‌کردم ببینم این زن کی فوت می‌کند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من می‌خواستم بدانم چه کسی بر او نماز می‌خواند. علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم. این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمی‌پذیرد اما کلاف آن زن را می‌پذیرد و شما می‌خواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بی‌اسم و بی‌شهرت و بی‌عنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بی‌قابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند. @haerishirazi ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
هر که پرسید چه دارد مگر از دار جهان؟ همۀ دار و ندارم بنویسید اباعبدالله... ‌ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍امام على عليه السلام: خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند. نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد 📚غررالحكم حدیث1240 @enghlaabi ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
✅همایش جهاد تبیین؛ موانع، راهبردها و راهکارها ✳️سخنرانان: آیت‌الله محمود رجبی (رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره) حجت‌‌الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی (رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) دکتر حسن عباسی (رئیس اندیشکده یقین) ⏰جمعه 13 اسفند ساعت 9 تا 12 💠قم، بلوار جمهوری اسلامی، تالار موسسه امام خمینی‌ره لینک مجازی: 🌐https://iki.ac.ir/su/?u=14 🌐 https://heyatonline.ir/fa/heyat/3468 🔷مؤسسه آموزشی‌و‌پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 ویژه ماه شعبان 📹 ببینید | توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره استفاده از ➕سوالی که رهبرانقلاب از امام خمینی(ره) درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبسته‌ی آن هستید؟» پرسیدند @Khamenei_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
‌✍🏻یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره 🔻بسم‌الله الرحمن‌الرحیم ، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم». 🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 🔹مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. 🔹این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 🔹مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف ، مناجاتها را انشا فرموده است. 🔺خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱ @Khamenei_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T
👤 آیت الله جوادی آملی 🔸 ضرورت حضور قرآن در جامعه از راه حوزه باید باشد. حوزه هم علوم فراوانی دارد منتها آنها هستند؛ ولی رکن اساسی [حوزه] فقه و اصول است. علوم اصلی و عنصر اصلی و رگ حیات حوزه همان فقه و اصول است. 🔻 اجتهاد در اصول بدون قرآن اصول از اول تا آخر هیچ ارتباطی با قرآن ندارد. ممکن است کسی در تمام مدت عمر اصلاً قرآن را ندیده باشد و در اصول مجتهد باشد. شما این جلد اول کفایه را ده بار تدریس بفرمایید، یک آیه ندارد که مثلاً مطلبی باشد که فنی به آیه تمسک بکند! اما جلد دوم کفایه دو تا آیه است، همه، بدون استثنا -همه محققین- میگویند که این را ما «تشحیذاً للأذهان» میآوریم وگرنه دلیل حجیت خبر واحد، نه آیه «نبأ» است نه آیه «نفر» این همه هشت میلیارد [جمعیت زمین] که به خبر واحد عمل میکنند که آیه «نبأ» ندارند آیه «نفر» ندارند، این بنای عقلاء است و موثّقی خبری آورد به آن عمل میکنند، ما هم همین هستیم، انبیاء هم همینطور بودند، اولیاء هم همینطور بودند، ائمه هم همین روش را داشتند، من که یادم نیست یک محقق اصولی به آیه «نبأ» یا «نفر» تمسک بکند هر کس نقل کرد برای اشکال و «تشحیذاً للأذهان» است. پس جلد اول و جلد دوم کفایه را دهها بار شما تدریس بکنید یک آیه در آن نیست که علم اصول به آیه تکیه کند، هیچ! این یک عنصر اصلی حوزه است. ⚠️ در فقه آیات هست اما... فقه چرا، آیات هست، اما اگر هم آیات در یک مسئله‌ای باشد یا مطلق است یا عام، مخصصاتش مقیداتش به وسیله روایات بیان شده است، مثلاً شما اول تا آخر فقه را که تدریس کردید و می‌کنید، ببینید کجا فقط به یک آیه تمسک کرده باشد! اگر هم باشد گاهی برای تأیید است، چون اگر باشد به نحو اطلاق است یا به نحو عموم است که همان اطلاق و عموم به اضافه مقیدات و مخصصات در روایات ما فراوان است. ♨️ حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد! بنابراین حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! کاری با قرآن ندارد و اگر قرآن را ما در بالای سر نگذاریم و به حوزه نیاوریم و در زیر چتر قرآن نباشیم، آن هدف والایی که قرآن دارد حاصل نمیشود. این [قرآن] نیامد بگوید که ما فقط آمدیم زندگی را به شما یاد بدهیم که بعد بیایید بهشت! اینها سرجایش محفوظ است اینها را گفته است، گفته ما آمدیم شما را زنده بکنیم، این زندگی چیست؟ ﴿یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ این چه حیاتی است؟ به مردم زنده خطاب میکند، به متمدّنان آن روز هم خطاب میکند. پس معلوم میشود که زندگی دیگری است، حیات دیگری است، یک نحو زندگی است یک نحو جامعه زنده است، یک نحو اقتصاد زنده است، یک نحو ملت زنده است، یک نحو امت زنده است که قرآن دوست دارد. ✅ بنابراین الا و لابد حوزه باید در خدمت قرآن باشد: یا تفسیر ترتیبی، یا تفسیر موضوعی، یا «علوم القرآن» یا امثال ذلک که بالاخره مشخص بشود این برای ما آمده است. 📗 مباحث علوم القرآن جلسه اول 📅 ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_Velayat_T