eitaa logo
طرح ولایت طلاب
3.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
164 فایل
مقام معظم رهبری مدظله العالی : واقعا این کار (طرح ولایت) جزء کارهای بنیانی است. @T_Velayat_T
مشاهده در ایتا
دانلود
عَرَفْتُ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَ حَلِّ الْعُقُودِ وَ نَقْضِ الْهِمَمِ 💠خدا را از سست شدن اراده های قوی، گشوده شدن گره های دشوار، و درهم شكسته شدن تصمیم ها، شناختم. 📚 حکمت ۲۵۰
◀️یک سوال و یک پاسخ ناب ⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن... 📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت علامه مصباح) 1. مشروعيت حكومت به چه معناست؟ بهتر است ابتدا توضيحى درباره مفاهيم اصلى سؤال داده شود، سپس به پاسخ بپردازيم. 🔰حكومت گر چه تعريفهاى مختلفى از اين واژه در كتب علوم سياسى ارائه شده است، امّا، مى‌توان حكومت را به طور ساده اين گونه تعريف كرد: حكومت ارگانى رسمى است كه بر رفتارهاى اجتماعى افراد جامعه نظارت داشته، و سعى مى‌كند به رفتارهاى اجتماعى مردم جهت ببخشد. اگر مردم از طريق مسالمت آميز، جهت دهى را پذيرا شدند، مطلوب حاصل است وگرنه حكومت با توسّل به قوه قهريه اهدافش را دنبال مى‌كند؛ يعنى اگر كسانى از مقررات وضع شده كه براى رسيدن به هدف مورد نظر حكومت لازم است، تخلف كنند با كمك دستگاههاى انتظامى مجبور به پذيرفتن مقررات مى‌شوند. كه اين تعريف شامل حكومتهاى مشروع و نامشروع مى‌شود. 🔰ضرورت حكومت در نظريات مختلفى كه درباره حكومت گفته شده است به ضرورت وجود حكومت در جامعه اعتراف شده است. تنها مكتب «‌آنارشيسم‌» منكر ضرورت وجود حكومت است. آنارشيستها معتقدند بشر مى‌تواند با اصول اخلاقى، زندگى اجتماعى خويش را اداره كند و نيازى به حكومت نيست. آنها معتقدند بايد آن چنان حركت كرد كه به اين نتيجه رسيد؛ يعنى بايد مردم چنان تعليم و تربيتى دارا باشند كه بدون نياز به حكومت، جامعه را اداره كنند. مكاتب ديگر، اين نظريه را منافى با واقعيات و به تعبيرى آن را غير واقع بينانه مى‌دانند در طول قرنها بلكه هزاران سال تجربه نشان داده است در هر جامعه‌اى افرادى هستند كه به قوانين اخلاقى ملتزم نيستند و اگر قدرتى آنان را مهار نكند، زندگى اجتماعى را به هرج و مرج مى‌كشانند. 🔸️💠🔸️ادامه دارد... .📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🍂جایگاه مباحث معرفت‌شناسی در سلسله دروس اندیشه‌های بنیادین اسلامی چیست؟ با توجه به آنچه درباره اهمیت و ضرورت معرفت‌شناسی در پاسخ پرسش های دیگر در سایت گفته شد، روشن می‌شود هنگامی که در بارۀ مسئله‌ای به تحقیق می‌پردازیم، با این پیش‌فرض آغاز می‌کنیم که کسب معرفتِ معتبر به نتیجۀ تحقیق امکان‌پذیر است، و روش‌ها، منابع و ابزارهای کارآمدی برای آن وجود دارد. اما چنانچه بخواهیم بحثی بنیادی داشته باشیم، پیش از هر چیز، باید در بارۀ همین پیش‌فرض‌ها سخن بگوییم. بدین ترتیب، گام اول در پی‌جویی اندیشه‌های بنیادی اسلامی آن است که بدانیم چگونه می‌توانیم اعتبار معرفت‌هایی را که در پی تحصیل آنها هستیم احراز کنیم. از این جهت، کتاب معرفت‌شناسی بر همه کتاب‌های دیگر تقدم دارد و پیش از آن‌ها باید خوانده شود..📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🌸 وقتی اینگونه شدیم، انقلابیِ واقعی خواهیم بود...
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیو کلیپ برگزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب با عنوان «تکیه گاه ملت» 🏴سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های امام خمینی(ره) درمورد ذلت آمریکا و تحقیر همیشگی‌اش توسط ایران اگر از تاریخ درس گرفته بودید و صحرای طبس یادتان بود، امروز وضعتان این نبود! نفتکش‌های ایران و این اوضاع خراب کشورتان هم درسی دیگر.. 🍃🍂🍃🍂🍂🍃🍂🍃
پاره ای از نهضت های فکری، علمی، اخلاقی و هنری از آن جهت جاوید میمانند که خود زنده اند و از نیروی مرموز حیات بهره مندند. (سیری در سیره نبوی)شهید مطهری
طرح ولایت طلاب
◀️یک سوال و یک پاسخ ناب ⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن... 📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت عل
🍂🍂◀️یک سوال و یک پاسخ ناب ⬅️تفکر روزانه در قسمتی از جواب تا ادامه آن... 📚 پرسش ها و پاسخ ها ج۱(حضرت علامه مصباح) 🔰مفهوم مشروعيت مشروعيتى كه در فلسفه سياست مطرح مى‌شود مفهومى اصطلاحى دارد كه نبايد آن را با معناى لغوى اين واژه و واژه‌هاى هم خانواده‌اش اشتباه گرفت؛ به عبارت ديگر نبايد «‌مشروعيت‌» را با «‌مشروع‌»، «‌متشرعه‌» و «‌متشرعين‌» كه از «‌شرع‌» به معناى دين گرفته شده همسان گرفت. بنابراين، معناى اين واژه در مباحث سياسى تقريباً مرادف قانونى بودن است. هنگامى كه پذيرفتيم حكومت ضرورت دارد و اساسش به اين است كه دستورى از مقامى صادر شود و ديگران به آن عمل كنند، قوام حكومت به وجود شخص يا گروهى است كه «‌حاكم‌»اند و همين طور به انسانهايى كه مى‌بايست دستورات شخص يا گروه حاكم را بپذيرند و بدان عمل كنند. آيا مردم از هر دستورى بايد اطاعت كنند؟ آيا هر شخص يا گروهى حق دارد و مى‌تواند كه دستور دهد؟ در طول تاريخ كسانى بوده‌اند كه با زور بر مردم تسلط يافته و بر آنان حكم فرمايى كرده‌اند، ولى شايستگى فرمانروايى را نداشته‌اند. در مقابل، گاهى فرد يا افراد شايسته‌اى بوده‌اند كه مردم مى‌بايست از آنان اطاعت كنند. با توجه به نكته فوق مى‌توان گفت منظور از «‌مشروعيت‌» اين است كه كسى حق حاكميت و در دست گرفتن قدرت و حكومت را داشته باشد، و مردم وظيفه خواهند داشت از آن حاكم اطاعت كنند. 🔰تلازم ميان حق و تكليف با توجه به معنايى كه از مشروعيت ارائه شد، ميان «‌حق حاكميّت‌» و «‌تكليف مردم در اطاعت‌» تلازم و به اصطلاح منطقى، تضايف برقرار است. يعنى وقتى كسى «‌حق‌» داشت، ديگران «‌تكليف‌» دارند آن حق را رعايت كنند. براى تقريب به ذهن به اين مثال توجه كنيد: وقتى مى‌گوييم: پدر حق دارد به فرزندش دستور بدهد، يعنى چه؟ يعنى فرزند بايد اطاعت كند.اين «‌حق‌» و آن «‌تكليف به اطاعت‌» از هم جدا شدنى نيستند. تقدم و تأخرى ميان اين دو نيست. اگر هم تقدم و تأخرى در نظر بگيريم ثمره عملى ندارد. به هر حال وقتى مى‌گوئيم حاكم «‌حق‌» دارد فرمان بدهد، يعنى مردم بايد به دستورش عمل كنند. و مكلّف‌اند از وى اطاعت كنند. پس مى‌توان گفت: «‌مشروعيت‌» يعنى «‌حقانيت‌». 🔸️💠🔸️ادامه دارد... .📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش: 🆔 @tarhe_velayat_tollab لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @T_V_T1399
🌴شناخت امام در یک نگاه ...🌴 * نام:سید روح الله * نام خانوادگی: مصطفوی *سلسله نسب:موسوی خمینی *نام پدر:سیدمصطفی *نام مادر:هاجر *تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱ *محل تولد:خمین * سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸ * همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی * فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد) * مرتبه:آیت الله العظمی * تحصیلات حوزوی: اجتهاد *تخصص:فقه و اصول. فلسفه‌. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست. * مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران *قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی * تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون * مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف * شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید *مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد *مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه *بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید * ۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه *نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ *بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶ *خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی *مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر *تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی *محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا * مهمترین تالیفات فرهنگی: صحیفه امام -22 جلد دیوان اشعار شرح دعای سحر شرح ۴۰ حدیث شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی تعلیقه بر فواید الرضویه تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه سر الصلاة معراج السالکین و صلوة العارفین آداب الصلوة مناهج الوصول الی علم الاصول رسایل- دوجلد تعلیقة علی العروة الوثقی الطهارة - سه جلد مکاسب محرمه- دوجلد تعلیقة علی وسیلة النجاة تحریر الوسیله- دوجلد البیع- پنج جلد 👥 @sahifeh_noor