#معرفی_سایت های مهم علمی و پژوهشی👇🏻👇🏻👇🏻
#معرفی_سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب تقدیم شما:
🔺www.ketabnak.com
🔺www.urbanity.ir
🔺www.98ia.com
🔺www.takbook.com
🔺www.irpdf.com
🔺www.parsbook.org
🔺www.irebooks.com
🔺www.farsibooks.ir
🔺www.ketabesabz.com
🔺www.readbook.ir
🌀سایتهای مهم علمی،پژوهشی
🔺www.digitallibraryplus.com
🔺www.daneshyar.net
🌀بانک های اطلاعاتی
🔺www.umi.com/pqdauto
🔺www.search.ebscohost.com
🔺www.sciencedirect.com
🔺www.emeraldinsight.com
🔺www.online.sagepub.com
🔺www.springerlink.com
🔺www.scopus.com
🔺http://apps.isiknowledge.com
🔺www.anjoman.urbanity.ir
🌀پایان نامه های داخلی و خارجی
🔺www.irandoc.ac.ir
🔺www.urbanity.ir
🔺www.umi.com/pgdauto
🔺www.mhrn.net
🔺www.theses.org
🌀مقالات فارسی
🔺www.urbanity.ir
🔺www.shahrsaz.ir
🔺www.magiran.com
🔺www.civilica.com
🔺www.sid.ir
📚کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس
🔺www.nlai.ir
🔺www.loc.gov
🔺www.bl.uk
🌀دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
🔺http://eric.ed.gov
💠اطلاعات عمومی کشورها:
🔺www.worldatlas.com
🌀مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
🔺www.infolibrarian.com
💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
🔺www.findarticles.com
🌀کتابخانه الکترونیک
🔺www.digital.library.upenn.edu/books
💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس:
🔺www.srco.ir
🌀دانشنامه آزاد اینترنتی:
🔺www.wikipedia.org
👈لینک گروه کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث:
https://t.me/joinchat/A4IKTjvvmF80wPDm0M4ceg
👈لینک آرشیو کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث:
https://t.me/Archives_of_files
👈فراخوان ها و اطلاع رسانی های علوم قرآن و حدیث:
https://t.me/hamayesh1111!
@tarikh_j
#پايان نامه
براي جلوگيري از تكراري بودن موضوع پايان نامه چه اقدامي كنيم؟
براي حل اين مشكل پيشنهاد مي شود مراحل ذيل را دنبال كنيد:
1️⃣مرحله اول: جستجو در اصلي ترين منبع پايان نامه هاي فارسي يعني وبسايت ايران داك است
http://www.irandoc.ac.ir/
2️⃣مرحله دوم: مراجعه به شبكه جامع سيمرغ(نوسا) و جستجو در اين سامانه مي باشد
http://simorgh.nosa.com/
3️⃣مرحله سوم: جستجو در سيكا يعني سيستم يكپارچه كتابخانه هاي دانشگاه آزاد است
http://78.38.208.190/portal/tabid/86/Default.aspx
4️⃣مرحله چهارم:جستجو در طرح هاي پژوهشي جهاد دانشگاهي
http://fa.projects.sid.ir/
5️⃣مرحله پنجم:سايت كتابخانه ملي واسناد
www.nlai.ir
6️⃣مرحله ششم: مشورت با اساتيد حوزه مدنظر
https://eitaa.com/myganj
کتابخانه های اینترنتی آنلاین
مثل کتابخانه فقاهت، امیرالمومنین،الف،تبیان یا سایت علم نت
http://eitaa.com/joinchat/2809069591C5d884e4f60
کتاب «بازپژوهی تاریخ ولادت و شهادت معصومان (سلام الله علیهم)» تحقیقی است نوپدید برای پاسخ به پرسشهای یادشده که به همت حجتالاسلام یداللَّه مقدّسی تألیف شده و از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده تاریخ و سیره اهلبیت سلام الله علیهم حوزه علمیه قم، منتشر شده است.
درباره تاریخ تولد و شهادت چهارده معصوم (سلام الله علیهم)، گزارشهای تاریخی پراکندهای وجود دارد که گاهی سبب پراکندگی ذهنها میشود؛ هرچند در باره این موضوع در روند تاریخ، نوشتههایی به صورتهای گوناگون عرضه شده است، ولی همچنان این پرسشها وجود دارد که تاریخ درست تولد و شهادت معصومان (سلام الله علیهم) کدام است؛ عوامل و خاستگاه پراکندگی منابع تاریخی در این موضوع چیست؛ به چه گزارشها و منابعی میتوان اعتماد کرد؛ و راههای دستیابی به گزارش صحیح در این موضوع کداماند.کتاب حاضر پاسخهای تحقیقی مناسبی در این باره ارائه داشته است.
#معرفی_کتاب
http://eitaa.com/joinchat/2809069591C5d884e4f60
⭕️گفتاری کوتاه درباره ظرفیتهای تمدنی پیادهروی اربعین
چرا راهپیماییِ اربعین در حال جهانیشدن است؟
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از موکبداران عراقی حرکت عظیم راهپیماییِ اربعین را ظرفیت و ابزاری در جهت نیل امت اسلامی به «تمدن نوین اسلامی» دانستند و فرمودند « اگر ظرفیّتهای کشورهای اسلامی -ظرفیّت عراق، ظرفیّت ایران، ظرفیّت کشورهای دیگر منطقهی غرب آسیا و شمال آفریقا- بر روی هم مجتمع بشود، اگر این ظرفیّتها به هم برسند، این دستها در هم گره بخورند، آن وقت امّت اسلامی نشان خواهد داد که عزّت الهی یعنی چه؛ تمدّن عظیم اسلامی را به جوامع عالَم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راهپیمایی اربعین میتواند یک وسیلهی گویایی برای تحقّق این هدف باشد.»
از این رو، حجتالاسلام دکتر احمد رهدار استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر در گفتار زیر نگاهی داشته است به ابعاد و ظرفیتهای تمدنی پدیدهی پیادهروی اربعین.
در خصوص حرکت پرشور اربعین حسینی، سخت است که با قاطعیت بگوییم مهمترین ویژگیهای آن چیست. به نظرم باید به چیستیِ ظرفیتهای تمدنی و تاریخی این منسک بپردازیم.
نکتهی اول این است که در این منسک ما به نوعی شاهد معنویتی متفاوت از جنس معنویتهای دیگر در اسلام هستیم. معنویتهایی مثل نماز و روزه و دیگر مناسک معنوی در اسلام معمولاً یک مکان خاص و یک ثبات و تمرکزی دارد، اما منسک اربعین حسینی علیهالسلام گویا یک اعتکاف سیار است.
بر خلاف اعتکافهای پیشینی که مثلاً به مسجد یا و مکان مقدس دیگری میرویم و چند روز آنجا خودمان را محصور میکنیم و به صورت متمرکز و ثابت به عبادت میپردازیم، این منسک اما از این ویژگی برخوردار است که عبادتش از جنس عبادت در حال حرکت است. در واقع یک نوع اعتکاف جمعی سیار است که در آن هر اقدامی که انجام میدهیم، اقداماتی از جنس زندگیِ عادی مثل خوردن و حرف زدن و خوابیدن و بحث علمی یا ذکر گفتن و نماز خواندن و هر کاری از این جنس کنشها، خودش مصداقی از این عبادت و این اعتکاف سیّار است.
شاید به تعبیر دیگری بتوان گفت که جواز رفتارهای متکثر در متن این منسک باعث میشود که سالک خسته نشود و سالکان بسیاری با ذواق متکثر و با ظرفیتهای جسمی و روحی متکثر بتوانند با این منسک نسبت بگیرند. همین ویژگی به نوبهی خودش باعث میشود که هر سال جمعیتی بیش از سالهای گذشته را بهسمت خودش دعوت کند. در واقع این ویژگیِ حرکت اربعین با یک شیبی، به آن استعداد جهانی شدن میدهد و ما در همین دههی اخیر نرخ رشد و شتاب این شیب را بهوضوح دیدهایم.
نکته و ویژگی دیگرِ این منسک، «نظم معنوی» آن است. بر خلاف نگاه اولی و بدوی به قضیه که در بعضی موارد به نظر میرسد شاید نظم دقیقی رعایت نشده باشد، مثلاً در مقولهی بهداشت، اما وقتی به صورت کیفیتر تأمل میکنیم، متوجه میشویم که نه، در اینجا نوعی نظم حاکم است که باعث میشود میلیونها نفر در یک زمان و جغرافیای محدودی بتوانند حوائج عادی زندگی خودشان را تأمین کنند و در عین حال، احساس سلوک در یک طریق معنوی داشته باشند.
این پدیده اساساً با شاخصههای مدیریت عرفی جهانِ امروز همخوانی ندارد. مثلاً ما نمیتوانیم با این مدیریت عرفی بیست میلیون جمعیت از اقوام مختلف از کشورهای مختلف را با زبانها و با خُلق و خو و فرهنگهای مختلف را در یک زمان و مکان محدود و مشخصی جمع کنیم و در عین حال کمترین ناهنجاری و تنش مذهبی و خشونت را شاهد نباشیم.
همهی سالکان این طریق گویی در قراردادی نانوشته متعهد شدهاند به یک اصولی از جنس اصول معنوی. انگار همه در محضر امام حسین علیهالسّلام هستند. انگار همه در این دایرهی مغناطیسی امام معصوم، حلیم و باگذشت و بااخلاق شدهاند و این را همه بهوضوح حس کردهاند.
#اربعین
#صفر
#تمدن
http://eitaa.com/joinchat/2809069591C5d884e4f60
▫️اربعین، ظرفیتی برای تربیت نوجوانان تمدنساز
🔹یکی از دغدغههای والدین، تربیت صحیح و اصولی فرزندانشان هست. همچنین یکی از دغدغههای مهم برای ساختن تمدن اسلامی، تربیت نسل صالح و مصلح است.
برای به وجود آمدن چنین تربیتی میبایست بسترهای لازم در خانواده، مدرسه و جامعه به وجود آید تا تربیت صحیح اتفاق بیفتد.
🔹پیادهروی اربعین یکی از بسترهای تربیت نوجوان تمدن ساز است. ظرفیتهایی که در این مراسم عظیم فراهم است به ندرت میتوان در یک مجموعه فرهنگی یا یک مدرسه و حتی در جامعه در مدتی کوتاه به وجود آورد.
🔹در این مراسم معنویت فراگیر و جمعی، وحدت و کمکرسانی به همنوعان و مسلمین، مدیریت فردی، مسئولیتپذیری جمعی، موکبداری و پخت غذا، تمرین شرایط سخت، گفتو گو با نوجوانان جهان اسلام تجربه میشود.
🔹همچنین وجود ظرفیتهای فراوان و بیشمار دیگر که در یک زمان و مکان و حول امام معصوم شکل گرفته است، میتواند موجب برنامهریزی مسئولین و فعالین فکری فرهنگی شود تا از مدتها قبل از این مراسم و در حین برگزاری مراسم به برنامهریزی و اعزام نوجوانان به این مراسم داشته باشند.
#اربعین
#صفر
#تمدن
http://eitaa.com/joinchat/2809069591C5d884e4f60
جلسه نشست علمی پژوهشی راهبردهای استمرار فرهنگ اربعین در تحقق تمدن اسلامی_ پژوهشگاه جامعه الزهرا س
#نشست
http://eitaa.com/joinchat/2809069591C5d884e4f60