eitaa logo
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور توبه ترک گناه
117 دنبال‌کننده
592 عکس
30 ویدیو
13 فایل
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور خودارضایی مستهجن توبه تهاجم فرهنگی قبر برزخ گناه الله جهنم استغفار ذکر دعا خدا انسان اسلام انسانیت محاسبه جهاد و تهذیب نفس سیر و سلوک شهید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ » ( ‌و چنانچه از خیانتکاری گروهی سخت می‌ترسی، در این صورت تو نیز با حفظ عدل و درستی، عهد آنها را نقض کن، که خدا خیانتکاران را دوست نمی‌دارد. ) «‌سوره انفال-آیه۵۸» ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
مرحوم علامه تهراني مي‌گويد: «يكي از دوستان روشن ضمير ما نقل كرد: شخصي از اهل تفكر و مراقبه در گوشه اي از صحن حضرت رضا عليه السلام نشسته و در دريايي از تفكر فرو رفته بود. يك مرتبه حالي به او دست داد و صورت ملكوتي افرادي را كه در صحن مطهر بودند، مشاهده كرد. ديد خيلي عجيب و غريب است. صورت‌هاي مختلف زننده و ناراحت كننده از اقسام صور حيوانات، و بعضي از آنها صورت‌هايي بود كه از صورت چند حيوان حكايت مي‌كرد. درست مردم را تماشا كرد. در بين اين جمعيت كسي نيست كه صورتش سيماي انسان باشد، مگر يك نفر آرايشگر كه در گوشه صحن، كيف خود را باز كرده و مشغول آرايش است. ديد فقط او به شكل و صورت انسان است. از ميان جمعيت با عجله خود را به او كه نزديك در صحن بود رسانيد و سلام كرد و گفت: آقا مي‌دانيد چه خبر است؟ سلماني خنديد و گفت: آقا تعجب مكن؛ آينه را بگير و خودت را نگاه كن! خودش را در آينه نگاه كرد. ديد صورت خود او هم به شكل حيواني است. عصباني شده آينه را به زمين زد. سلماني گفت: آقا برو خودت را اصلاح كن. آينه كه گناهي ندارد. [تجسم و انعکاس اعمال در معارف اسلامی با رویکرد رسانه ای] 
حکایت آیت الله کشمیری از مرتاض هندی آیت الله کشمیری می‌فرمود در هند یه مرتاضی بود، این توانایی رو داشت که اگر اسم شخص و مادرش رو بهش میگفتیم، بهت میگفت که طرف زنده‌س یا مرده و کجا دفنه، ازش چندنفر رو پرسیدیم کاملا درست جواب داد. مثلا آیت الله بروجردی رو پرسیدیم، گفت: کُم کُم. منظورش قم بود. یعنی قم هستش پرسیدیم زنده‌س یا مرده، گفت مرده.آیت الله کشمیری اهل کشمیر بود و زبان هندی رو بلد بود. این مرتاض این توانایی رو داشت که بفهمه منظور ما چه کسی هست. چون مثلا اسمها خیلی مشترک هستش، شاید تو کل دنیا چندهزار آدم وجود داشته باشه که اسمش محمد باشه و اسم مادرش هم مثلاً فاطمه. ولی این شخص می فهمید معنا و منظور چه کسی هست. این قدرت رو داشت که شرق و غرب عالم رو ببینه و میگفت شخص کجاست و آیا روی خاک هست یا زیر خاک! آیت الله کشمیری گفت دیدیم وقت خوبیه ازش درباره امام زمان بپرسیم ببینیم حضرت کجاست و مرتاض چی میگه. گفتیم مهدی فرزند فاطمه. مرتاض یکم صبر کرد و گفت چنین کسی رو متوجه نشدم. اونی که منظور شماس این اسمش نیست. ماهم دیدیم اشتباه گفتیم، اسم امام زمان محمد هستش، مهدی لقب حضرته، مادر حضرت مهدی هم باید نرجس بگیم نه حضرت زهراء، به مرتاض گفتیم، محمد فرزند نرجس دیدیم مرتاض بعد از چند لحظه مکث، رنگ و روش عوض شد و یِکَم جا خورد و کمی عقب رفت چند بار گفت این کیه؟ گفتیم چطور مگه؟ اینجای تعریف کردن داستان که رسید آیت الله کشمیری شروع کرد به گریه کردن، به مرتاض گفتیم این امام زمان ماست. گفت هر جای عالم که رفتم این شخص حضور داشت، همه جا بود. جایی نبود که این شخص نباشه!!!.
👆👆👆 چرا شهید سلیمانی وصیت کرد مزارش کنار این شهید باشد؟ @talangoremazhabi
✅ امانتی حضرت زهرا علیها السلام: ✍️باردار بود. همسرش به او گفت: بیا کربلا نریم، ممکنه بچه از دست بره. رفتند کربلا، حالش بد شد و دکتر گفت: بچه مرده! مادر با آرامش تمام گفت: درست میشه. چاره اش رفتن کنار ضریح امام حسین علیه السلام است. خودشون هوای ما را دارند. کنار ضریح امام حسین علیه السلام قدری گریه کرد، خواب دید که خانمی یک بچه در بغلش گذاشت. از خواب بلند شد، رفتند دکتر، به ا و گفتند: این بچه همان بچه ای که مرده بود نیست؛ معجزه شده! وقتی مادر شهید همت می خواست پیکر مطهر فرزندش را که سرش از بدن جدا شده بود، داخل قبر بگذارد، رو به حضرت زهرا علیها السلام گفت: خانم! امانتی تون رو بهتون بر گردوندم. @talangoremazhabi
☀️ 💠 امام علی علیه السلام: 👌 ترک شهوت ها برترین عبادت و زیباترین عادت است. 📙 غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 308 @talangoremazhabi
💠 ابوحمزه ثمالی از امام محمد باقر علیه السلام نقل می‌کند که می‌فرمایند: مردی نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمد و عرض کرد: ای پیامبر خدا! چیزی به من تعلیم کن. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: از آنچه در دست مردم است ناامید باش که بی‌نیازی آماده همین است. گفت: ای پیامبر خدا! بیشتر برایم بگو: فرمودند: از طمع پرهیز کن که نیازمندی آماده همین است. 🔅 اتی رجل رسول الله صلی الله علیه و آله فقال عَلِّمنی یا رَسُولَ الله شَیئاً، فقالَ (صلی الله علیه و آله و سلم): عَلَیکَ بِالیَأسِ مِمّا فی أَیدِی النّاسِ فَإنَّهُ الغَنِیَ الحاضِرُ، قالَ: زِدنی یا رَسُولَ اللهِ قالَ: إیّاکَ وَ الطَّمَعَ فَإنَّهُ الفقَرُ الحاضِرُ. 📚وسائل الشیعه، جلد ١١، صفحه ٣٢٢
امام صادق «ان القائم غيبة قبل ان يقوم». - «براي قائم (عليه‌السلام) پيش از آنکه قيام کند، غيبتي هست».زراره پرسيد: براي چه؟! فرمود: براي اينکه ترس از شهادتش وجود دارد. و با دست خود به شکم مبارکش اشاره کرد (يعني: براي ترس از کشته شدن). سپس فرمود: «اي زراره او منتظر است، مردم درباره ي تولد او دچار شک و ترديد مي شوند، برخي گويند: هنوز در شکم مادر است، برخي گويند: از ديده ها پنهان است، برخي گويند: هنوز به دنيا نيامده است، برخي گويند: دو سال پيش از تولد پدر بزرگوارش ديده به جهان گشوده است. جز اينکه خدا دوست مي دارد که شيعيان را در بوته ي آزمايش قرار دهد تا اهل باطل دچار ترديد شوند». کمال الدين/ ص342
دستورالعمل محمد بیدآبادی در باب زیارت توجه و دلبستگی به دنیا و علاقه به ماندگار شدن در آن و بند و بارهای گران بر نفس نهادن با روی آوردن به ابزار طبیعی و جسمانی و مشغول شدن به لذتهای نفسانی و خواهشهای پست حیوانی، مانع از رشد وترقی و رسیدن به مرتبه والای معارف حقیقی و الهی هستند ؛ بلکه بالاتر از آن، صرف نمودن تمام لحظات عمر در تدریس علوم رسمی و چشم پوشی از طریقه تهذیب و تزکیه نفس با ریاضت‌های شرعی و تقلید از پدران و استادان در مسائل اصلی و فرعی نیز مانع از عروج به آسمان معارف حقیقی و رسیدن به واقعیات هستی است. پس از میان علوم معمول رسمی بهترین آن‌ها را انتخاب کن و از آن نیز تنها به اندازه ای که مورد نیاز و لازم است فراگیر و از جدل و مناقشه در تحصیل علم که موجب بیماری روح و روان است، بپرهیز. بعد از آن که از علوم لازم به اندازه نیاز تحصیل کردی، به پاک سازی روح و روانت بپرداز، زیرا که علم بستگی به زیادی تحصیل ندارد، بلکه آن نوری است که در قلب‌ها و دل‌های مستعد که صلاحیت افاضه آن را داشته باشند می‌تابد [۱] و همچنین نهاد دلها و قلبها با علم سرشته شده، اگر به آداب شایسته الهی آراسته شوی آن را خواهی یافت. [۲] ---------- [۱]: ۱. اشاره به حدیثی که در بحار الانوار، ج ۱، ص ۲۲۵ به این صورت نقل شده: « لیس العلم بکثرة التعلیم بل هو نور یقذفه اللّه فی قلب مَن یشاءُ» یعنی علم به فزونی درس و تحصیل نیست بلکه آن نوری است که خداوند در قلب هر کس که بخواهد می‌افکند. [۲]: ۲. از بعضی پیامبران نقل شده که خطاب به پیروان خود چنین فرمودند: «.. لا تقولوا العلم....
قسمت دوم گرسنگی بسان ابری است که باران حکمت ومعارف از آن فرو می‌ریزد. بنده ای که چهل شبانه روز برای خدای تعالی اخلاص ورزد و همه کارهای خود را با اخلاص انجام دهد، چشمه‌های حکمت در قلبش جوشیده و بر زبانش جاری می‌گردد. والاترین علوم اهل بیت علیهم السلام آن است که بر قلب‌ها الهام گردد و بر گوش‌ها القا شود، و علم آن است که لحظه لحظه و روز به روز حادث می‌شود. [۳] پس گرد و غبار رسوم و عادات را از خود بزدای و راه و روش اهل شهادت و حضرت را که به دنبال حقیقت هستند در پیش بگیر. بر حذر باش که فقط ظواهر آیات و روایات را بگیری و غیر آن را انکار کنی؛ چون برای هر ایه از کلام الهی ظاهری است و باطنی و حدّی است و مطَّلعی. [۱] نسبت به دنیاها و زینت‌های آن بی رغبت باش، زیرا دنیا جایگاه فریفتگی و خودنمایی انس و جن است و حیات آن به تصریح قرآن کریم بازیچه و سرگرمی است پس آن را بر اهلش که کودکان هستند واگذار و خود مانند مردان در طلب آخرت و حیات ماندگار باش که در نزد اهل معنی زندگی حقیقی و دائمی و واقعی در سرای بازپسین است. دنیا چیست؟! آیا جز لقمه غذایی است که خورده می‌شود یا تکه لباسی است که پوشیده می‌شود یا زنی است که به نکاح در می‌آید و همه این‌ها نزد صاحبان عقل چیزی جز وهم و پندار نیست. کلّ ما فی الکون وهمٌ أو خیالٌ او عکوسٌ فی المرایا أو ظلال همه چیز که در عالم هستند یا وهم و خیال هستند یا عکس‌ها و نقش‌هایی که در آینه یا به صورت سایه نمودار می‌شوند یعنی نمود هستند نه بود. ---------- [۳]: ۳. اشاره به حدیثی که در اصول کافی، کتاب الحجه باب جهات علوم الائمه علیهم السلام....