eitaa logo
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور توبه ترک گناه
117 دنبال‌کننده
592 عکس
30 ویدیو
13 فایل
کنترل شهوت حیوانی حجاب عفاف مهدویت امام زمان منتظر ظهور خودارضایی مستهجن توبه تهاجم فرهنگی قبر برزخ گناه الله جهنم استغفار ذکر دعا خدا انسان اسلام انسانیت محاسبه جهاد و تهذیب نفس سیر و سلوک شهید
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆 چرا شهید سلیمانی وصیت کرد مزارش کنار این شهید باشد؟ @talangoremazhabi
✅ امانتی حضرت زهرا علیها السلام: ✍️باردار بود. همسرش به او گفت: بیا کربلا نریم، ممکنه بچه از دست بره. رفتند کربلا، حالش بد شد و دکتر گفت: بچه مرده! مادر با آرامش تمام گفت: درست میشه. چاره اش رفتن کنار ضریح امام حسین علیه السلام است. خودشون هوای ما را دارند. کنار ضریح امام حسین علیه السلام قدری گریه کرد، خواب دید که خانمی یک بچه در بغلش گذاشت. از خواب بلند شد، رفتند دکتر، به ا و گفتند: این بچه همان بچه ای که مرده بود نیست؛ معجزه شده! وقتی مادر شهید همت می خواست پیکر مطهر فرزندش را که سرش از بدن جدا شده بود، داخل قبر بگذارد، رو به حضرت زهرا علیها السلام گفت: خانم! امانتی تون رو بهتون بر گردوندم. @talangoremazhabi
☀️ 💠 امام علی علیه السلام: 👌 ترک شهوت ها برترین عبادت و زیباترین عادت است. 📙 غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 308 @talangoremazhabi
💠 ابوحمزه ثمالی از امام محمد باقر علیه السلام نقل می‌کند که می‌فرمایند: مردی نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمد و عرض کرد: ای پیامبر خدا! چیزی به من تعلیم کن. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: از آنچه در دست مردم است ناامید باش که بی‌نیازی آماده همین است. گفت: ای پیامبر خدا! بیشتر برایم بگو: فرمودند: از طمع پرهیز کن که نیازمندی آماده همین است. 🔅 اتی رجل رسول الله صلی الله علیه و آله فقال عَلِّمنی یا رَسُولَ الله شَیئاً، فقالَ (صلی الله علیه و آله و سلم): عَلَیکَ بِالیَأسِ مِمّا فی أَیدِی النّاسِ فَإنَّهُ الغَنِیَ الحاضِرُ، قالَ: زِدنی یا رَسُولَ اللهِ قالَ: إیّاکَ وَ الطَّمَعَ فَإنَّهُ الفقَرُ الحاضِرُ. 📚وسائل الشیعه، جلد ١١، صفحه ٣٢٢
امام صادق «ان القائم غيبة قبل ان يقوم». - «براي قائم (عليه‌السلام) پيش از آنکه قيام کند، غيبتي هست».زراره پرسيد: براي چه؟! فرمود: براي اينکه ترس از شهادتش وجود دارد. و با دست خود به شکم مبارکش اشاره کرد (يعني: براي ترس از کشته شدن). سپس فرمود: «اي زراره او منتظر است، مردم درباره ي تولد او دچار شک و ترديد مي شوند، برخي گويند: هنوز در شکم مادر است، برخي گويند: از ديده ها پنهان است، برخي گويند: هنوز به دنيا نيامده است، برخي گويند: دو سال پيش از تولد پدر بزرگوارش ديده به جهان گشوده است. جز اينکه خدا دوست مي دارد که شيعيان را در بوته ي آزمايش قرار دهد تا اهل باطل دچار ترديد شوند». کمال الدين/ ص342
دستورالعمل محمد بیدآبادی در باب زیارت توجه و دلبستگی به دنیا و علاقه به ماندگار شدن در آن و بند و بارهای گران بر نفس نهادن با روی آوردن به ابزار طبیعی و جسمانی و مشغول شدن به لذتهای نفسانی و خواهشهای پست حیوانی، مانع از رشد وترقی و رسیدن به مرتبه والای معارف حقیقی و الهی هستند ؛ بلکه بالاتر از آن، صرف نمودن تمام لحظات عمر در تدریس علوم رسمی و چشم پوشی از طریقه تهذیب و تزکیه نفس با ریاضت‌های شرعی و تقلید از پدران و استادان در مسائل اصلی و فرعی نیز مانع از عروج به آسمان معارف حقیقی و رسیدن به واقعیات هستی است. پس از میان علوم معمول رسمی بهترین آن‌ها را انتخاب کن و از آن نیز تنها به اندازه ای که مورد نیاز و لازم است فراگیر و از جدل و مناقشه در تحصیل علم که موجب بیماری روح و روان است، بپرهیز. بعد از آن که از علوم لازم به اندازه نیاز تحصیل کردی، به پاک سازی روح و روانت بپرداز، زیرا که علم بستگی به زیادی تحصیل ندارد، بلکه آن نوری است که در قلب‌ها و دل‌های مستعد که صلاحیت افاضه آن را داشته باشند می‌تابد [۱] و همچنین نهاد دلها و قلبها با علم سرشته شده، اگر به آداب شایسته الهی آراسته شوی آن را خواهی یافت. [۲] ---------- [۱]: ۱. اشاره به حدیثی که در بحار الانوار، ج ۱، ص ۲۲۵ به این صورت نقل شده: « لیس العلم بکثرة التعلیم بل هو نور یقذفه اللّه فی قلب مَن یشاءُ» یعنی علم به فزونی درس و تحصیل نیست بلکه آن نوری است که خداوند در قلب هر کس که بخواهد می‌افکند. [۲]: ۲. از بعضی پیامبران نقل شده که خطاب به پیروان خود چنین فرمودند: «.. لا تقولوا العلم....
قسمت دوم گرسنگی بسان ابری است که باران حکمت ومعارف از آن فرو می‌ریزد. بنده ای که چهل شبانه روز برای خدای تعالی اخلاص ورزد و همه کارهای خود را با اخلاص انجام دهد، چشمه‌های حکمت در قلبش جوشیده و بر زبانش جاری می‌گردد. والاترین علوم اهل بیت علیهم السلام آن است که بر قلب‌ها الهام گردد و بر گوش‌ها القا شود، و علم آن است که لحظه لحظه و روز به روز حادث می‌شود. [۳] پس گرد و غبار رسوم و عادات را از خود بزدای و راه و روش اهل شهادت و حضرت را که به دنبال حقیقت هستند در پیش بگیر. بر حذر باش که فقط ظواهر آیات و روایات را بگیری و غیر آن را انکار کنی؛ چون برای هر ایه از کلام الهی ظاهری است و باطنی و حدّی است و مطَّلعی. [۱] نسبت به دنیاها و زینت‌های آن بی رغبت باش، زیرا دنیا جایگاه فریفتگی و خودنمایی انس و جن است و حیات آن به تصریح قرآن کریم بازیچه و سرگرمی است پس آن را بر اهلش که کودکان هستند واگذار و خود مانند مردان در طلب آخرت و حیات ماندگار باش که در نزد اهل معنی زندگی حقیقی و دائمی و واقعی در سرای بازپسین است. دنیا چیست؟! آیا جز لقمه غذایی است که خورده می‌شود یا تکه لباسی است که پوشیده می‌شود یا زنی است که به نکاح در می‌آید و همه این‌ها نزد صاحبان عقل چیزی جز وهم و پندار نیست. کلّ ما فی الکون وهمٌ أو خیالٌ او عکوسٌ فی المرایا أو ظلال همه چیز که در عالم هستند یا وهم و خیال هستند یا عکس‌ها و نقش‌هایی که در آینه یا به صورت سایه نمودار می‌شوند یعنی نمود هستند نه بود. ---------- [۳]: ۳. اشاره به حدیثی که در اصول کافی، کتاب الحجه باب جهات علوم الائمه علیهم السلام....
اهمیت اراده انسانی انسان و حیوان هر دو صاحب اراده اند. حیوان را حساس و متحرک بالاراده دانسته اند. انسان نیز موجودی صاحب اراده است. اما اراده انسانی با اراده حیوان تفاوت دارد. حیوان هرگاه که غریزه و میلش تحریک شود و هوس چیزی در سرش آید بی درنگ به سوی آن حرکت می‌کند. یعنی اراده او معطوف به میل است و میان میل و اراده او فاصله ای وجود ندارد. انسان نیز از آن جهت که حیوان است این گونه اراده را دارا است و امیال و غرائز در او، انگیزه و حرکت ایجاد می‌کند. آنچه که انسان، بیش از حیوان دارد این است که می‌تواند امیال خود را کنترل کند. یعنی آگاهانه و از روی عقل، بر خلاف کشش‌های غریزی و امیال حیوانی خود اراده کند. بدین ترتیب کودک انسان از آنجا که این نیرو را ندارد حیوان بالفعل و انسان بالقوه است و به مرور زمان هر چه این نیرو در وجود او بیشتر گردد، فاصله او با حیوان بیشتر خواهد بود. امام خمینی ره در کتاب چهل حدیث می‌نویسند: «بعضی از مشایخ ما، أطال اللّه عمره، می‌فرمودند که «عزم» جوهره انسانیت و میزان امتیاز انسان است، و تفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او است». [۱] ---------- [۱]: . چهل حدیث، امام خمینی ره، ص۷.  [کتاب راه و رسم طلبگی] 
مرحوم میرداماد در رساله ی ارشادات می نویسد: «مُحمّدٌ رَسُولُ اللّهِ، صَلَّى اللّهُ عَلَیهِ وَ آله، أمامِى، وَ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسولِ اللّهِ، صَلَواتُ اللّهِ عَلَیها، فَوْقَ رَأْسِى، وَ أمیرُ المُؤمِنینَ عَلِىُّ بْنُ أبى طالبٍ وَصِىُّ رَسُولِ اللّهِ، صَلواتُ‏ اللّهِ وَ سَلامُهُ عَلیهِ، عَنْ یَمِینِى، وَ الحَسَنُ وَ الحُسَینُ وَ عَلِىٌّ وَ مُحمّدٌ وَ جَعفَرٌ وَ مُوسَى وَ عَلِىٌّ وَ مُحَمَّدٌ وَ عَلِىٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الحُجَّةُ المُنتَظَرُ أئِمَّتِى، صَلَواتُ اللّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیهِمْ، عَنْ شِمالِى، وَ أبُو ذَرٍّ وَ سَلْمَانُ وَ المِقدادُ وَ حُذَیفَةُ وَ عَمَّارٌ وَ أصْحابُ رَسُولِ اللّهِ، رَضِىَ اللّهُ تَعَالَى عَنهُمْ، مِنْ وَرائِى، وَ المَلائِكَةُ عَلَیهِمُ السَّلامُ حَولى، وَ اللّهُ رَبِّى، تَعالَى شَأنُهُ وَ تَقَدَّسَتْ أسمَاؤُهُ، مُحیطٌ بِى وَ حافِظِى وَ حَفِیظِى، وَ اللّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِیطٌ، بَلْ هُوَ قُرآنٌ مَجیدٌ فِی لَوْحٍ مَحفُوظٌ، فَاللهُ خَیرٌ حافِظاً، وَ هُوَ أرحَمُ الرّاحِمِینَ». (مصنّفات میر داماد، ج1، رساله الارشادات، ص632-633)
أيُّهَا النّاسُ! لا تَشغَلَنَّكُم دُنياكُم عَن آخِرَتِكُم ، فَلا تُؤثِروا أهواءَكُم عَلى طاعَةِ رَبِّكُم ، ولا تَجعَلوا أيمانَكُم ذَريعَةً إلى مَعاصيكُم . پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : اى مردم! مبادا دنيايتان ، شما را از آخرتتان باز دارد. پس، هوس هاى خود را بر فرمان بُردارى از پروردگارتان ترجيح ندهيد، و عهد و پيمان و سوگندتان را وسيله اى براى نافرمانى هايتان قرار بدهيد. أعلام الدين : ص 339 عن ابن عبّاس ، بحار الأنوار : ج 77 ص 181 ح 10 .
امیر المومنین. براي ظهور او اهل آسمان‌ها شادماني مي کنند. روي زمين را پر از عدالت مي کند، پس از آنکه با جور و ستم پر شده باشد. بحارالانوار/ ج51/ ص120
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله  غافلترين مردم كسى است كه از دگرگونى احوال دنيا پند نگيرد.; بحار الأنوار : 77/112/2.