eitaa logo
اندیشکده تثبیت| حسینی
783 دنبال‌کننده
230 عکس
11 ویدیو
13 فایل
امیر حسینی؛ دکترای اقتصاد و متخصص طرح‌ریزی استراتژیک ارتباط با ما: @hosseini1444
مشاهده در ایتا
دانلود
استان پیشتاز؛ خراسان جنوبی 🔹 خراسان جنوبی استانی است که امام خامنه‌ای قبل از انقلاب، مدتی در آنجا تبعید و زندانی بودند. اما هم‌اکنون اگر به آمارهای مختلف در شاخص‌های مهم تمدنی نگاه کنیم، استان خراسان جنوبی در این شاخص‌ها بهترین وضعیت را دارد. برخی از این شاخص‌ها در ادامه بیان می‌شوند: 🔹 خراسان جنوبی بیشترین نرخ مشارکت در انتخابات اخیر را به خود اختصاص داد و بیشترین رأی به جبهه انقلاب نیز توسط این استان رقم خورد. در نرخ زاد و ولد نیز که از مطالبات مهم امام خامنه‌ای است، خراسان جنوبی، بیشترین نرخ زاد و ولد را داراست. نسبت آمار طلاق به آمار ازدواج در این استان، یکی از کمترین آمارهای کل کشور است. 🔹 از سوی دیگر، بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، بعنوان تمیزترین شهر ایران شناخته شده و معروف است که زباله در خیابانهایش دیده نمی‌شود. در زمینه اطاعت از قوانین نیز مردم این استان بسیار قانون‌مدارند. شهر فردوس، یکی از شهرهای این استان بعنوان یکی از شهرهای امن ایران شناخته می‌شود. آمار فساد اداری و مالی نیز در استان خراسان جنوبی، یکی از کمترین آمارها در کل کشور است. 🔹 آمار اعتراضات و آشوب‌ها در فتنه ۱۴۰۱ در این استان، کمتر از بقیه استان‌ها بود. آمار نزاع و درگیری و عصبانیت نیز در این استان، یکی از کمترین آمارهاست. یکی از کمترین آمارهای خودکشی مربوط به این استان است. در شاخص شاد بودن نیز استان خراسان جنوبی یکی از برترین استان‌هاست. 🔹 در زمینه معادن، برخی از مهم‌ترین معادن کشور مربوط به این استان است ضمن اینکه مرکز اصلی زرشک و زعفران کل جهان، استان خراسان جنوبی است. چند نفر از دانشمندان بزرگ کشور مربوط به این استان هستند و این استان حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. این استان، نرخ بیکاری کمتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد. 🔹 بلد طیب موجب ولد طیب می‌شود و بالعکس. خراسان جنوبی در زمینه بلد طیب و ولد طیب، از بقیه استان‌ها جلوتر است. 🔹 همه این شاخص‌های خوب، در حالی است که خراسان جنوبی یکی از استان‌های محروم است و امکانات رفاهی کمتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد. آب و هوایش گرم و خشک است و دچار خشکسالی است. جاذبه‌های طبیعی‌اش نیز به اندازه برخی استان‌های دیگر نیست. 🔹 اگر فرض کنیم که ایران از ۳۲ کشور تشکیل شده و هر کدام از استان‌ها را به مثابه یک کشور درنظر بگیریم، کشور خراسان جنوبی باید الگوی سایر مناطق باشد تا از آن الگو گرفته و نواقص خود را رفع کنند. 🔹 یک‌بار برای همیشه این نکته را بدانیم که اساساً دغدغه مردم بیش از آنکه گرسنگی باشد، عدم تحقق قسط، اختلاف طبقاتی و تبعیض، عدم معرفت توحیدی و به محاق رفتن دین و ایمان است. اینکه امام جامعه، اقتصاد را در اولویت مطرح کردند، منظور این نیست که همه هدف ما باید اقتصاد باشد بلکه منظور این است که در راستای تحقق هدف اصلی انقلاب (معرفت توحیدی و قسط)، اصلاح مسائل اقتصادی و زدودن آن از مناسبات حرام، دارای اهمیت فراوانی است. 🔹 اینکه علت این پیشتازی چیست باید بررسی گردد و مولفه‌های مثبت این استان در سایر استان‌ها نیز پیاده شود. فعلأ تا اطلاع ثانوی، خراسان جنوبی، استان پیشتاز و الگو برای سایر استان‌ها برای حرکت در گام دوم انقلاب است. 🔹 امام خمینی ۲۷ام تیر در پیام خود به مناسبت قبول قطعنامه فرمودند: «مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل‏ ‏‎‏شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت.ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی‏‎ ‎‏دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه‏‎ ‎‏استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد‏‎ ‎‏با الفبای مبارزه بیگانه اند.بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی،‏‎ ‎‏بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها‏‎ ‎‏آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا‏‎ ‎‏و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.» ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
چله زینبی 🔹 از عاشورا تا اربعین، چهل روز است که اهل معرفت، این چهل روز را چله می‌گیرند اما نه به معنای گوشه‌نشینی بلکه چله‌ای معرفتی برای همراهی با زینب سلام الله علیها. این چهل روز تمرینی است برای تغییر نگرش و تغییر نگاه به زندگی و عالم هستی و حرکت به سمت جامعه هجری. چهل روز اخلاص در عمل منتج به جوشش چشمه‌های حکمت و سیر در منازل روشن‌فطری می‌شود. 🔹 این چله را سعی کنیم در جبهه امام حسین باشیم و همراه با زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیها مراتب معرفت توحیدی را طی کنیم. اساساً منازلی که اهل‌بیت در این چهل روز طی کردند و رنج‌هایی که کشیدند و استقامتی که کردند، آیتی است از منازل و مراتب معرفت توحیدی و وصول به حقیقت ازلی انسان. چهل منزلی که رقیه سلام‌الله علیها، بابا را صدا می‌کرد و نهایتاً به او رسید، آیتی است از چهل مرتبه‌ای که ما باید در معرفت توحیدی طی کنیم و نهایتاً به الله برسیم. 🔹 اشک بر حسین علیه‌السلام باید معرفتی باشد و اشک معرفتی اشکی است که هدف قیام حضرت را بدانیم و در راه آن هدف حرکت کنیم. اباعبدالله شهید نشد که ما در احکام خرد و مسائل کوچک شرعی بمانیم بلکه همراهی با او به معنای قیام انفسی و آفاقی علیه رذائل و حرکت مردانه به سمت اقامه همه شعائر الهی در آفاق عالم است. اشکی که معرفتی نباشد در بزنگاه‌های سیاسی اجتماعی بصیرت بخش نیست و موجب می‌شود انسان فریب لیبرال‌ها را بخورد. 🔹 پس، چله زینبی که منجر به روز اربعین می‌شود چله‌ای معرفتی و معنوی است. نقش پیاده‌روی اربعین نیز یک نقش تمدنی و بین‌المللی برای حرکت به این جهت است که در کشاکش مسائل حاشیه‌ای جامعه مورد غفلت واقع شده است. اربعین الگویی کوچک است برای مدل‌سازی جامعه مهدوی؛ و شاید برای همین است که در اولین قدمی که زائر اربعین برمیدارد همه گناهانش می‌ریزد و هنگامی که به حرم می‌رسد، خود الله از بالای عرش خود با وی تکلم می‌کند. شاید یکی از راه‌های کلیم الله شدن در عصر امروز همین باشد. موسی به طور سینین رفت و ما به طور حسین. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اشاعه ایمان و حلاوت دائم 🔹 امیرالمومنین در دعای نوف بکالی عبارتی دارند که قابل توجه است: إِلَهِی وَ إِنَّ کُلَّ حَلَاوَةٍ مُنْقَطِعَةٌ وَ حَلَاوَةَ الْإِیمَانِ تَزْدَادُ حَلَاوَتُهَا اتِّصَالًا بِکَ. خدایا همه شیرینی‌ها موقتی است مگر شیرینی ایمان که بخاطر اتصال به تو شیرینی‌اش افزون می‌گردد. 🔹 مبتنی‌بر بر قرآن، ایمان به هفت امر تعلق می‌گیرد: ایمان به غیب، ایمان به کتاب، ایمان به ملائکه، ایمان به پیامبران، ایمان به آیات، ایمان به الله، و ایمان به آخرت. همه این موارد در جناح نور و قرارگاه عرش الرحمن و درمقابل جناح نار و قرارگاه اسفل السافلین مطرح هستند. 🔹 باتوجه به عبور جامعه ایران از دوگانه لیبرال و انقلابی، و شکست مذهبی‌های صورتی در عدم انقلابی‌گری و عدم مقابله با مفاسد، و شکست مذهبی های تکنوکرات در تمرکز بر ساخت‌وساز و غفلت از ایمان مردم، آنچه باید مورد تمرکز جریان روشن‌فطری قرار گیرد، اشاعه ایمان است. مبتنی‌بر دعای نوف بکالی، این اشاعه ایمان باید به گونه‌ای باشد که حلاوت و شیرینی آن توسط مردم چشیده شود. 🔹 حلاوت و شیرینی هر لذتی مقطعی و موقتی است یعنی توأم با رنج است چه لذت غذا خوردن، چه لذتهای شهوانی، چه لذت مقام، چه لذت پول و یا هر لذت دیگری مگر لذت ایمان؛ لذت ایمان نه‌تنها توأم با رنج نیست بلکه بخاطر اتصال به خداوند، دائمی و همیشگی و روزافزون است. 🔹 یک نمونه عملی حلاوت ایمان، چشیدن شیرینی «ایمان به آیات» و «ایمان به انبیا» توسط کودکان و نوجوانان در طرح «استراتژی برای کودکان» است که از سال ۹۱ در مدارس و مساجد مختلف اجرا شده است. در گام دوم انقلاب اسلامی، این حلاوت و شیرینی بطور گسترده‌تر توسط عموم مردم چشیده خواهد شد ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فرآیند شهادت و ذبح 🔹 خبر ذبح اسماعیل، قلب امت اسلامی را داغدار کرد. جاسوسان و نفوذی‌ها از فرصت غفلت حاصله از المپیک و طغیان قوم لوط در فرانسه استفاده کردند و در اولین روز روی کار آمدن دولت لیبرال در ایران، یکی از مجاهدان و مبارزان و یکی از پیشتازان اشاعه ایمان در جهان را _که به برکت مبارزاتش در ماه‌های اخیر موجی از گرایش به اسلام در جهان ایجاد شد_ به شهادت رساندند. 🔹 یکی از وظایف ما در هر رویدادی تحلیل علمی آن رویداد با چهارچوب مفهومی قرآن است و اینک سوال این است که چگونه کسی به مقام شهادت می‌رسد و فرایند آن چگونه است؟ 🔹 قرآن کریم در آیه ۱۱۱ توبة می‌فرماید چنین کسانی با خداوند بیعت و مبایعه می‌کنند و جانشان را به خدا می‌فروشند: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ... وَذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ. نتیجه این بیع، ذبح شدن و قربانی شدن در راه حق است. 🔹 ذبح مقدمه فضل است و ذبح عظیم مقدمه فضل عظیم است. لذا لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَيَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (آیه ۳۸ نور). از سوی دیگر، وَأَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ (آیه ۲۹ حدید). نهایت این فرایند، رسیدن به فوز عظیم و رستگاری و نجات است: بیع ⬅️ ذبح ⬅️ فضل ⬅️ فوز 🔹 کسی که شهید می‌شود این فرایند را در زندگی‌اش بار‌ها و بار‌ها انجام می‌دهد تا به ذبح عظیم، فضل عظیم و فوز عظیم برسد. ما برای فدا شدن به دنیا آمدیم و البلاء للولاء. حقیقت ذبح عظیم و فضل عظیم، حضرت سیدالشهداء و اباالفضل علیهماالسلام هستند و وصول به این حقیقت، با بیع عظیم محقق می‌شود که وظیفه ماست ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
جاسوسان در دولت نار 1️⃣ پزشکیان در ابتدای داخل شدن به ساختمان ریاست‌جمهوری قرآن را باز کرد تا آیه‌ای خوب برایش بیاید اما آیه‌ای آمد که باطن و حقیقت این دولت را برملا کرد: آیه ۳۸ اعراف: قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ: داخل نار شوید؛ آتشی که پیشینیان شما وارد آن شدند. هرکدام که وارد این مسئولیت می‌شوند، قبلی‌های خود را لعنت می‌کنند و تقصیر را به گردن مسئولین قبلی می‌اندازند اما همه‌شان مسئولند و همگی مضاعف عذاب می‌شوند. این دولت برای خود اسمی انتخاب نکرده اما طبق آیه فوق و مباحثی که قبلاً در این زمینه مطرح شد، اسم این دولت را می‌توان «دولت نار» گذاشت. 2️⃣ در تقابل با دشمنان، قرآن کریم معتقد است که «غلظ» ما باید موجب «غیظ» کفار شود: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ... فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ (29 فتح). و بنابر سایر آیات قرآن کریم، ما باید با آن‌ها غلیظ باشیم تا آن‌ها غیظ کنند و از این غیظ بمیرند. این الگوی تعامل با دشمنان، الگویی تراز و ایده‌آل است که در جامعه هجری زمان ظهور محقق خواهد شد اما باید به آن سمت حرکت کنیم. 3️⃣ «موش» در هنر، نماد یهود است و در ضرب‌المثل‌های فارسی نیز نماد جاسوس‌هاست. موشک اسرائیل ناشی از موش‌های اوست که جاسوسی می‌کنند. تا تکلیف خود را با موش‌ها مشخص نکنیم، موشک‌ها را نمی‌توانیم پاسخ دهیم. تا سیستم امنیتی ما آلوده به نفوذیان وابسته به جریان غربگراست، هرکار کنیم توسط رسانه‌های لیبرال و منافق، تخطئه خواهیم شد. موشک زدن و انتقام‌گیری باید همراه با پاکسازی سیستم امنیتی از جاسوسان و نفوذی‌ها باشد. 4️⃣ شیاطین جنی استراق سمع می‌کنند و برخی شیاطین انسی در میان ما «سمّاعون» هستند. وَفِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ (47 توبه). خدا شیاطین جنی را احتراق می‌کند. مَنِ اسْتَرَقَ السَّمْعَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ مُّبِينٌ (18 حجر). نظام حقوقی ما باید مبتنی بر نظام تشریع و تکوین باشد. وظیفه ما در مقابل سمّاعون چیست و با آن‌ها چگونه باید برخورد شود؟ سیستم قضایی ما باید در مقابل جاسوس‌ها و نفوذی‌ها (و به تعبیر قرآن، سمّاعون) تکلیفش را مشخص کند. 5️⃣ سمّاعون بخشی از جریان نفاق و منافقین داخل جامعه اسلامی هستند. لَوْ خَرَجُوا فِيكُم مَّا زَادُوكُمْ إِلَّا خَبَالًا وَلَأَوْضَعُوا خِلَالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَفِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ (47 توبه) وَمِنَ الَّذِينَ هَادُوا سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ ...ْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (41 مائده). چنانکه سابقاً اثبات شد، جریان لیبرال داخل نظام، مصداقی کامل از مفهوم منافقین در قرآن هستند که کاملاً با مختصات آن‌ها مطابقت دارند. آن جریانی که جاسوس و نفوذی در داخل نظام اسلامی دارد، همان جریان لیبرال است؛ جریانی که در سال‌های دولت بنفش، وزیر اطلاعاتش متهم به ارتباط با کانال ضدانقلاب آمدنیوز بود. این باگ‌های امنیتی، در دولت‌هایی ایجاد شد که صراحتاً به لیبرالیسم اذعان می‌کردند. 6️⃣ آنچه علیه هنیه اتفاق افتاد، ره‌آورد نفوذی‌ها و جاسوسان در سیستم سیاسی بود. اما سیستم اقتصادی، سیستم علمی و سیستم فرهنگی ما هم آلوده به نفوذی‌ها و جاسوس‌هاست. صهیونیست‌های مسلمان در این سیستم‌ها در بانک و بورس، در دانشگاهها، و در سینما و فرهنگ نفوذ عمیقی کرده‌اند و به همین دلیل است که در وضع موجود قرار داریم. حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مستلزم مقابله با این جاسوس‌هاست و اساساً فتنه‌ها را خداوند به همین خاطر رقم می‌زند که جامعه را پالایش کند و از این آلودگی‌ها برهاند و جامعه «تمحیص» و خالص شود ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
زخارف قول و فرمول‌های فیزیک 🔹 امروز سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی است. فیلم سینمایی اوپنهایمر که نمایانگر شیوه ساخت این بمب اتمی است، حائز اهمیت است. در این فیلم مشاهده می‌شود که جناب اوپنهایمر و انیشتین و برخی دیگر از فیزیکدانان یهودی مصرانه تلاش کردند تا پدیده جنایتکارانه بمب اتمی را رقم بزنند و اختراع کنند. 🔹 بمب اتمی، یکی از وحی‌های شیاطین جنی و انسی به یکدیگر بود تا از طریق «زخرف القول» و مظاهر فرمولی دانش فیزیک،‌ «غرور» و فریبی برای دانشمندان رقم بزنند و امری را که اساساً مسأله جهان نبود، به دغدغه مهم قرن ۲۱ بدل کنند. 🔹 بمب اتمی آمریکا پایانگر جنگ جهانی دوم و آغازگر جنگ سرد (جنگ جهانی سوم) و همچنین یکی از عوامل کمک‌کننده برای تشکیل دولت یهود در فلسطین مقدس بود. این بمب ماحصل علم پرومتئوسی یهود بود و آتش عظیم آن، جلوه‌ای از علوم «نار» در ذهن بشر است. چنانکه بمب اتمی، عالم خلقت را می‌سوزاند، علوم یهودی «نار»، عالم جعل را در قلب و ذهن مردم می‌سوزاند. 🔹 آنچه ضمن مقابله موشکی و نظامی با صهیونیسم لازم است، مقابله علمی و جهاد فکری در جبهه «نور» و اشاعه ایمان، درمقابل جبهه «نار» و قرارگاه کفر است. بمب اتمی صرفاً نمادی از جبهه نار است. فیزیک مدرن با قواعد تثلیثی پاگانیسم و با مبانی حیوان‌انگارانه فلاسفه غرب، در تقابل با ایمان مردم است و سرآمد این علم یعنی استفان هاوکینگ، غیب را منکر شد و گفت که پشت عالم طرحی نیست. 🔹 آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ انعام به بخشی از فرایند تولید علم توسط جبهه کفر اشاره می‌کند: وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ...َ وَلِتَصْغَىٰ إِلَيْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَلِيَرْضَوْهُ وَلِيَقْتَرِفُوا مَا هُم مُّقْتَرِفُونَ. این فرایند بدین ترتیب است: وحی شیاطین ⬅️ زخرف قول ⬅️ اصغاء فؤادها ⬅️ اقتراف. 🔹 وحی شیاطین همان مبانی درخت فلسفه غرب است که به تعبیر قرآن کریم، إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ (۶۴ و ۶۵ صافات). زخرف قول، فرمول‌های ریاضی‌ای است که صرفاً یک زیبایی ظاهری به علوم مدرن می‌دهد و مایه جذابیت و اتقان آن می‌شود و دیگران را مسحور می‌کند. اصغاء فؤادها یعنی همان گرایش اذهان و قلوب اندیشمندان و دانشجویان و مسحور شدن آن‌ها نسبت به این فرمول‌هاست. اقتراف هم یعنی همان کنش بیرونی و اختراعی که جنبه تکنولوژیک قضیه را رقم می‌زند. 🔹 آنچه آیت‌الله جوادی آملی درباره جایگزین کردن کلمه طبیعت با خلقت بیان فرمود، یکی از انقلابهای علمی این حوزه است. همه تلاش‌های دانشمندان فیزیک (که قابل تقدیر است) صرفاً آیت‌هایی از عالم جعل هستند که باید در علم آیت‌مداری مورد مطالعه واقع شوند. ما باید ضمن مطالعه و تقدیر این زحمات، افق‌های بسیار بالاتر توحیدی و معرفتی را ببینیم و علومی توحیدی درباره عالم خلق و جعل تولید کنیم که نجات‌بخش بشر گمراه امروز باشد. جهان تشنه این معارف است و ما در کنار دریای علم قرآن. بشتابیم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
مختصات خبرگزاری تراز 🔹 هفدهم مرداد ماه، تحت عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است. یکی از موضوعات مهم، بررسی نظر قرآن کریم درباره خبرگزاری تراز و خبرنگار تراز است. ‌در جدول فوق به برخی از ابعاد خبرگزاری تراز اشاره شده است. خبررسانی تراز در افق 1444 واجد مؤلفه‌هایی است که بدون تحقق آن‌ها، «هجرت» از خبررسانی موجود به خبررسانی تراز و «قیام» در این مسیر، دچار خدشه خواهد شد. خبررسانی از روی ظنیات، «تجسّس» از عیوب مؤمنین و عدم «تحسّس» از خوبی‌های جامعه‌‌ی اسلامی، بخشی از این مؤلفه‌ها هستند که از لوازم وصول به افق گام دوم انقلاب به شمار می‌روند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فتنه‌های مرجفون 🔹 در روزهای اخیر، خبرهایی علیه نیروهای انتظامی و طرح نور منتشر شد که بوی فتنه از آن می‌آمد. پیش از این نیز چنین خبرهایی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... منتشر می‌شد که قلب جامعه را مکدر می‌کرد و مردم را مردد می‌کرد که چه موضعی اتخاذ کنند. اما ریشه و علت این کنش‌های فتنه‌گون چیست و چرا برخی افراد تمام کارشان اشاعه اخبار نادرست و ناقص است؟! 🔹 مرجفون یعنی کسانی که با شایعه‌پراکنی و با استناد به اخبار نادرست یا ناقص، جامعه را دچار تشویش و اضطراب می‌کنند. به تبع بی‌تقوایی مرجفون در انتشار اخبار، قلوب مردم، واجفه می‌شود. واجفه نوعی اضطراب است. پس مرجفون، قلوب و اذهان مردم را واجفه می‌کنند. 🔹 سال ۱۴۰۳ سال فتنه‌هاست. فتنه نیز اساساً ناشی از کنش منافقین است زیرا يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَة. و اینکه دنبال فتنه‌گری هستند ناشی از مرض قلب و زیغ قلب آن‌هاست و بعلت این زیغ قلب، دنبال متشابهات هستند. الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِه. پس ما در جامعه با دو گروه مواجهیم: کسانی که تبعیت از محکمات می‌کنند و کسانی که تبعیت از متشابهات می‌کنند. 🔹 مرجفون نیز بخشی از سیستم رسانه‌ای منافقین هستند. و مگر نه این است که مصداق اتمّ منافقین در زمان ما همان لیبرال‌ها هستند؟! و خداوند برای منافقان و مرجفون تقاضای اشد مجازات را کرده است. لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا مَّلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا. دستگاه قضایی ما باید این مطالبه حضرت الله را محقق نماید. 🔹 پشت مرجفون، دستگاه فتنه لیبرال‌هاست که می‌خواهد با شوراندن مردم علیه خادمانشان در نیروی انتظامی، فضا را مه‌آلود کند. اگرچه با طغیان فواحش، کار به طغیان دواعش هم می‌افتد زیرا فواحش و دواعش -یعنی شهوت و خشم- دو روی یک سکه هستند، اما ما را از فتنه‌ها هراسی نیست زیرا فتن نهایتاً موجب فتح و سپس فتق امور می‌گردد و غلل و غلق و غلف منتفی می‌گردد ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
آتش المپیک و پارادایم نار 🔹پوستر اختتامیه المپیک امسال نمادی از سقوط لوسیفر به زمین (بعد از رانده شدن از بهشت) بود. لوسیفری که از جنس آتش است و اساساً آتشی که در مشعل المپیک شعله‌ور می‌شود نماد دزدیدن آتش از زئوس خدای یونان توسط پرومتئوس است که در یونان باستان ریشه دارد. تحلیل پیش رو به دنبال تفکیک پارادایم‌ها در ورزش است. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
آتش المپیک و پارادایم نار 🔹پوستر اختتامیه المپیک امسال نمادی از سقوط لوسیفر به زمین (بعد از رانده ش
آتش المپیک و پارادایم نار 🔹المپیک 2024 نیز تمام شد و البته محملی شد برای تضارب آراء مختلف. تحلیل پیش‌ رو تحلیلی فراتمدنی و با نگاهی کلان‌نگر است و لذا نقد ما نقد مفاهیم و ساختارها و نهادهاست و قصد تکفیر و باطل خواندن افراد را نداریم بلکه هدف ما یک بحث عمیق علمی در تفکیک پارادایم‌ها و ارائه مفاهیم جدید است. 🔹پوستر اختتامیه المپیک امسال نمادی از سقوط لوسیفر به زمین (بعد از رانده شدن از بهشت) بود. لوسیفری که از جنس آتش است و اساساً آتشی که در مشعل المپیک شعله‌ور می‌شود نماد دزدیدن آتش از زئوس خدای یونان توسط پرومتئوس است که در یونان باستان ریشه دارد. 🔹ازمنظر قرآن کریم تقابلی تاریخی میان حق و باطل وجود دارد که همان تقابل اصحاب نور و اصحاب نار است. ملائکه از جنس نورند و شیاطین از جنس نار. و انسان مختار است که هر یک را برگزیند. انبیاء و ائمه پیشروان نورند و فلاسفه پیشروان نار‌. انقلاب اسلامی انفجار نور بود و انقلاب‌های مدرن غرب، انفجار نار. در ساختارهای مختلف اجتماع، معماری، اقتصاد، سیاست و ورزش این تقابل وجود دارد و هر ساختاری یا در پارادایم نور است یا پارادایم نار. طبق آیت الکرسی، هر ساختاری یا به سمت نور می‌رود یا به سمت ظلمات. کسی که در ظلمات باشد تنها دستاویزش نار است. 🔹نار بودن المپیک، در نوع ورزش‌ها، ساختارها، شیوه امتیازدهی، تبعات سیاسی و فرهنگی و تشدید سلبریتیسم بروز می‌یابد. برخی ورزش‌های المپیک ذاتا ریشه در پارادایم نار دارند نظیر ورزش آنگلوساکسونی فوتبال؛ و برخی نیز ریشه در پارادایم نار ندارند اما المپیک آن‌ها را به نفع خود مصادره می‌کند نظیر کشتی و شنا. ضمناً ازبین صدها ورزش در جهان، فقط برخی رشته‌ها در المپیک‌اند. 🔹نتیجه پارادایم نار، خشم و شهوت است و نتیجه پارادایم نور، ایمان و تسلیم. نتیجه پارادایم نار، غافل کردن ملل از تحولات سیاسی است و نتیجه پارادایم نور، بیداری ملل. نتیجه پارادایم نار، دور کردن زن‌ها از نقش مادری است و نتیجه پارادایم نور، مفتخر کردن زن‌ها به نقش مادری. 🔹یکی از معیارهای نورانیت ورزش، تبعیت از شرع است. هرچه تبعیت از شریعت و واجبات الهی انجام شود، آن ورزش نورآفرین است و هرچه حرام‌های الهی انجام شود آن ورزش ظلمانی‌تر و در پارادایم نار می‌باشد. ورزشکاری که به نامحرم دست می‌دهد، از بازی با اسرائیل ابایی ندارد، حجاب را رعایت نمی‌کند و هنگام ورزش آرایش غلیظ می‌کند و از توهین به مقدسات پروایی ندارد، در پارادایم نار و در ظلمات است. 🔹اما یکی از مثال‌های ورزش نور، ورزش زورخانه‌ای است که مرام پهلوانی و ذکر الهی در آن جاری و ساری است و مثال ورزشکار نورانی، ابراهیم هادی است که ورزشش مایه غرورش نشد و ایثار و گذشتش مثال‌زدنی بود. برخلاف توهم برخی مذهبی‌ها، ورزش نور و عملکرد ابراهیم هادی است که می‌تواند جذب ایجاد کند، نه صورتی‌بازی‌ها و نه زیر پا گذاشتن قوانین شرع. 🔹المپیک، محفلی برای هم‌افزایی سیستم های مختلف نار است: اقتصاد نار، معماری نار، سیاست نار و ورزش نار. اما هم‌افزایی نورها چگونه خواهد بود؟ اجمالا یکی از نهادهای موجود که هم‌افزایی سیستم‌های نور در آن مشهود است «پیاده‌روی اربعین» است که در آن، سیاست نور، معماری نور، اقتصاد نور و ورزش نور متبلورند. البته برای پارادایم نور، نهادسازی و نظریه‌پردازی به اندازه کافی انجام نشده است. 🔹ورزش نار صرفاً دائر مدار مفهوم انرژی در فیزیک است و ورزش نور دائر مدار مفهوم «ابعاث» در علم «جعل». مسأله ورزش نار، صرفاً طاقت داشتن تا انتهای رقابت است و مسأله ورزش نور، «استقامت» است تا انتهای مسابقه به سمت خیرات. کارکرد ورزش نار، برانگیختن حمیّت و هواء است و کارکرد ورزش نور، ایجاد سکینت و تثبیت در فؤاد. غایت ورزش نار، شهرت است و غایت ورزش نور، مقام شهود. الگوی تراز ورزش نار، سلبریتی‌های منحطّ هستند و الگوی تراز ورزش نور، شهدای متعالی. کنش‌های ورزشکاری که در پارادایم نار است، موجب غبارآلود کردن فضا و فتنه‌انگیزی و انحراف جامعه می‌شود اما کنش‌های ورزشکاری که در پارادایم نور است، موجب تبیین و فرقان حق از باطل می‌گردد. ورزش‌های نار موجب فعال‌سازی نفس مزینه و نفس اماره می‌شوند و ورزش‌های نور موجب فعال‌سازی نفس ملهمه و نفس مطمئنه. ورزش‌های نار ناشی از ساحت‌های صدر و شغاف نفس انسان هستند و ورزش‌های نور ناشی از ساحت‌های قلب و فؤاد. دغدغه ورزش نار، کسب مدارج قهرمانی است و دغدغه ورزش نور، فتوت و مروت. 🔹برای تحقق لااله‌الاالله باید ورزش‌های نار را نقد کرد و با تبیین ورزش‌های نور، طرح جایگزین ارائه داد. در این راستا جا دارد پایان‌نامه‌هایی نوشت، مقالاتی تدوین کرد و نظام مفهومی جدیدی را پایه‌گذاری نمود. هجرت از پارادایم ورزش‌های نار به پارادایم ورزش‌های نور، یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق جامعه هجری است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
شهر نار و شهر نور 🔹تصمیم جناب پزشکیان برای معرفی نامزد وزارت راه و شهرسازی، که رویکردش در تضاد با نگرش توحیدی و اسلامی است، و از سوی دیگر، اقبال دوستان به مبحث «نار و نور»، ما را بر آن داشت تا نقد و تبیین کوتاهی در این زمینه ارائه دهیم. در یادداشت‌های قبل اشاره شد که دو جبهه وجود دارد: جبهه نار و جبهه نور. و همچنین دو سبک معماری و شهرسازی وجود دارد: معماری و شهرسازی نار؛ و معماری و شهرسازی نور. 🔹مبنای پرومتئوس در افسانه‌های یونان باستان به همه علوم مدرن غرب تسری یافته و این امر در تاروپود علوم مدرن نهفته است. بسیاری از شهرها و بناهای غربی از همان ابتدا با محوریت فساد و فحشا پدید آمده‌اند و در دوران اخیر منتج به یک معماری مضطرب وحشی شده‌اند که آیتی از آتش جهنمی است که در قلب و فؤاد فلاسفه و تئوریسین‌های غربی وجود داشته است. 🔹خانه‌های بسیار کوچک و قوطی‌کبریتی مدرن -که استادان لیبرال ایران نیز آن را تبلیغ می‌کنند- آیت همان ضیق صدر فلاسفه است که در آتش جهنم به صورت «مَكاناً ضَيِّقاً مُقَرَّنِينَ» ظهور می‌یابد. از همین ضیق بودن خانه‌ها مفاسد فراوانی برمی‌خیزد و بخشی از عذاب‌های وزرای مسکن لیبرال، وزر و وبال همین مفاسد خواهد بود زیرا آن‌ها نیز در گناه این افراد شریک‌اند. 🔹در دنیا، این بناها اساساً بر لبه نار هستند أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىٰ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ. مدیران این بناها نیز در قیامت مَأْوَاهُمُ النَّارُ. و سپس در آتش جهنم فَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ. اگرچه معماری جنسی و شهوانی، نمود اخصّ معماری نار محسوب می‌شود اما عموم معماری و شهرسازی مدرن که موجب اضطراب و تشویش و نه تسکین انسان می‌شود، مشمول قواعد پارادایم نار هستند. 🔹اما در جامعه هجری و با مبانی فکری نور، بسیاری از شهرهای تمدن اسلامی با محوریت زیارت پدید آمده‌اند ازقبیل مکه، کربلا، مشهدالرضا، قم، بیت‌المقدس و ... . و ازسوی دیگر طبق مبانی دینی، ما مأمور به دار واسعه و خانه‌های وسیع و همراه با درخت شده‌ایم نه خانه‌های چوب‌کبریتی. دار واسعه موجب شرح صدر و افزایش سعه و قدر در افراد می‌شود. 🔹 بعنوان مثال پیاده‌روی اربعین، یک مدل شهرسازی خاص ارایه می‌دهد که در آن زیارت محوریت دارد و مسیرها و جاده‌های منتهی به کربلا نیز با همین دغدغه ایجاد شده‌اند. در این مدل شهرسازی، صیرورت افراد به سمت امام است و مسأله اساسی این مسیر هجرت به سمت اوست. لذا بیوت و مساکن و منازلی هم که در مسیرها احداث می‌شوند فقط با هدف خدمت‌رسانی به زوار امام تأسیس می‌گردند. 🔹 چند رویکرد قرآنی به معماری وجود دارد ازقبیل رویکرد معمارمحور؛ رویکرد مقیم‌محور؛ و رویکرد اساس‌محور. در پارادایم نور، معمار و مقیم و اساس بنا، همگی از نور هستند. اولیای الهی مسکن‌شان نور است زیرا فرمود «سکنوا فی نورک». نور الهی در خانه‌های آن‌هاست: «مثل نوره... فی بیوت اذن الله». خط‌مشی‌گذاری آن‌ها نیز از نور است: «نورا تمشون به». 🔹نمونه معماری و هنر نار، مجسمه‌هایی نظیر مجسمه آزادی در آمریکاست که منظورش آزادی آتش هوا و هوس غربی است و نمونه معماری نور، کعبه است که به تعبیر قرآن، کعبه بیت عتیق است یعنی خانه آزاد. و ابراهیم نبی، پدر معماری موحدانه است. قرآن کریم ما را مأمور نموده که واجعلوا بیوتکم قبلۀ. یعنی خانه‌های خود را قبله قرار دهید. یکی از برداشت‌های مستفاد از این آیه این است که همانگونه که کعبه بیت عتیق است و از هرگونه پیرایه شرک آزاد است، ما مؤمنان نیز مأموریم که خانه‌هایمان از لوث و غل و زنجیرهای شرک و الحاد آزاد باشد و عتق از نار یا آزادی از آتش جهنم در تاروپود بیت ما محسوس باشد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🔹۲۵ مردادماه ۱۴٠۳، اختتامیه نخستین جشنواره نظام اندیشکده‌ای جمهوری اسلامی به همت اندیشکده یقین برگزار شد و به لطف و عنایت الهی، اندیشکده تثبیت بعنوان یکی از اندیشکده‌های برتر شناخته شد. این امر باتوجه به اینکه اندیشکده تثبیت دارای کمترین بودجه و امکانات و کمترین نیروی انسانی است و در این مدت کوتاه تنها بخش کوچکی از ظرفیت آن بروز یافته، جای بسی شکر دارد. 🔹ان‌شاءالله بحول و قوه الهی، عزم این اندیشکده بر چند امر است: تبیین مبانی نظری اشاعه ایمان تبیین جنگ سرد جدید نقد اقتصاد لیبرال و تبیین الگوی قرآنی تبیین تقابل سلبریتیسم و شهید تبیین پارادایم‌های نار و نور ارائه مبانی قرآنی راجع‌به وقایع روز 🔹با ما همراه باشید و در اشاعه ایمان و انتقال مبانی معرفتی و قرآنی به دیگران نیز سهیم باشید. با سپاس فراوان ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444