eitaa logo
اندیشکده تثبیت| حسینی
778 دنبال‌کننده
222 عکس
10 ویدیو
13 فایل
کرسی نظریه‌پردازی برای قرن جدید اسلام؛ سید امیر حسینی؛ دکترای اقتصاد و متخصص طرح‌ریزی استراتژیک ارتباط با ما: @hosseini1444
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️⚠️ قاعده تثبیط 🔹 جدا از موارد خاص که عذری وجود داشته باشد، چرا برخی‌ها هیچوقت توفیق شرکت در راهپیمایی ندارند؟ چرا برخی توفیق شرکت در انتخابات ندارند؟ چرا برخی توفیق مجاهدت در جبهه‌های مختلف علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و... حق نصیبشان نمی‌شود؟ 🔸 راز این موارد در قاعده‌ای قرآنی تحت عنوان تثبیط نهفته است. قرآن کریم می‌فرماید: وَلَوْ أَرَادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً وَلَٰكِن كَرِهَ اللَّهُ انبِعَاثَهُمْ فَثَبَّطَهُمْ وَقِيلَ اقْعُدُوا مَعَ الْقَاعِدِينَ (٤٦ توبه) وقتی خداوند کسی را مبعوث نکند، او را تثبیط می‌کند لذا نمی‌تواند در راه حق قیام کند. تثبیط یعنی خداوند نمی‌گذارد آن‌ها قیام کنند؛ یعنی به مادیات و مسایل دنیوی می‌چسباندشان. 🔹 بالعکس، وقتی کسی در راه حق مبعوث شود، فوادش تثبیت میشود و میتواند قیام کند. تثبیت یعنی به گونه‌ای خاص تأییدشان می‌کند و نوع خاصی از آرامش به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند قیام کنند. 🔸 در عرصه اجتماعی نیز همین طور است. برخی جوامع تثبیط میشوند و توفیق قیام و جهاد از آن‌ها گرفته می‌شود نظیر برخی کشورهای بی‌خاصیت عربی؛ اما برخی جوامع تثبیت می‌شوند یعنی زمینه قیام و جهاد در آن‌ها فراهم می‌شود نظیر ایران در نیم‌قرن گذشته و اخیراً یمن. ‼️ هشیار باشیم مبادا کاری کنیم که خداوند از مبعوث شدن ما کراهت داشته باشد! مبادا مشمول دکترین تثبیط شویم! مبادا جامعه ما تثبیط شود! هجرت از تثبیط به تثبیت، یکی از لوازم زندگی توحیدی است. درباره این قاعده و سایر قواعد قرآنی برای معرفت توحیدی در آینده بیشتر خواهم گفت... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💯 معرفت توحیدی (1): مخلَصین ❗️ هدف ما از انقلاب‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی، همان هدفی باید باشد که امام خمینی از انقلاب اسلامی داشتند و آن همان هدف خلقت است است یعنی مقام معرفت توحیدی. در قرآن از این مقام، تحت عنوان حیات طیبه و مقام محمود و مقام مخلَصین نیز یاد شده است. 🔅 مخلِص (به کسر لام) کسی است که سعی می‌کند اعمالش را خالصانه برای خدا انجام دهد اما مخلَص (به فتح لام) کسی است که خود خداوند او را برای خودش خالص نموده است. مخلَص چه ویژگی‌هایی دارد؟ پنج ویژگی‌ شاخص در قرآن راجع‌به مخلَصین آمده است: 1️⃣ حشر و قیامت مخلَصین در همین دنیا: قرآن کریم در آیه 68 سوره زمر اشاره می‌کند که قبل از قیامت همه مدهوش می‌شوند مگر کسی که خدا بخواهد. یعنی برخی افراد هستند که نفخ صور در آن‌ها تأثیری ندارد. دلیل این امر آن است که این افراد در همین دنیا، مسیر حشر و قیامت را طی کرده‌اند. لذا خداوند در آیات 127 و 128 سوره صافات می‌فرماد: «همگان احضار خواهند شد مگر مخلَصین.» مخلَص، خود در محضر خداوند است و نیازی به احضار ندارد. 2️⃣ توصیف حقیقی خداوند متعال: بالاترین خصوصیت مخلَصین، معرفت ویژه‌ آن‌ها نسبت به خداوند است. خداوند در آیات 159 و 160 سوره صافات می‌فرماید: «خداوند از توصیف همه منزه است مگر بندگان مخلَص خدا.» این یعنی مخلَصین به شناخت حقیقی خداوند می‌رسند؛ یعنی همان مقامی که امام خمینی فرمود: «شهید نظر می‌کند به وجه‌الله» و در واقع، طبق روایات، خودش عین‌الله و وجه‌الله و یدالله و لسان‌الله می‌شود. 3️⃣ عدم جزای مخلَصین در قبال اعمالشان: خداوند در آیات 39 و 40 سوره صافات می‌فرماید: «جز در قبال اعمالتان جزا داده نمی‌شوید مگر بندگان مخلَص خدا» زیرا مخلَص کسی است که خدا او را برای خودش خالص نموده و هدفش از بندگی خداوند، بهشت نیست لذا جزای او هم جنّت و رضوان نخواهد بود و مافوق تصور ماست. 4️⃣ عصمت از گناه: مبتنی بر آیات 82 و 83 سوره ص، ابلیس گفت: «به عزتت سوگند همه را گمراه می‌کنم مگر بندگان مخلَص تو را» زیرا مخلَص کسی است که از همه چیز حتی خودش تهی و خالی شده و همه وجودش ذوب در خداست یعنی چیزی باقی نمانده که شیطان بخواهد آن چیز را گمراه کند. 5️⃣ رسیدن نقدی به همه خوبی‌ها: خصوصیت دیگر مخلَصین این است که در همین دنیا به همه خوبی‌ها می‌رسند. مبتنی بر آیه 60 سوره قصص، برخی از بندگان در همین دنیا، به همه وعده‌های الهی از مقامات و درجات که ما به خیال خود ظهور آن‌ها را منحصر در قیامت می‌شماریم، نایل می‌شوند و به ملاقات و شهود خداوند می‌رسند؛ و هرگز نمی‌توان ایشان را با کسانی‌که جز از نعمت‌های دنیوی بهره‌ای ندارند و در طول حیات زمینی خود از نعمت‌های اخروی محروم هستند مقایسه کرد. ✳️ هرکدام از پنج ویژگی فوق به ما قاعده‌ها و دکترین‌هایی در حوزه معرفت توحیدی می‌دهد. اگر این قاعده‌ها را در زندگی پیاده کنیم، مسیر معرفت توحیدی سریع‌تر و راحت‌تر طی خواهد شد. ✅ نکته مهم این است که این ویژگی‌های مخلَصین مختص به پیامبران و ائمه نیست. ما نیز می‌توانیم به مقام عصمت برسیم، در همین دنیا مراحل قیامت را طی نموده و احضار شویم و به مقام ویژه نائل شویم. یکی از ترندهای آینده امت اسلامی در 1414 و 1444 این خواهد بود که هر فردی به مقام مخلَصین برسد و سعی کند جامعه را نیز به مقام مخلَصین برساند. بحث مهم معرفت توحیدی را در این کانال همچنان ادامه خواهیم داد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🌀 اقتصاد توهم 🔸 قدیم‌ها برای روغن‌گیری از کنجد و سایر مواد روغنی، یک چرخ عصّاری وجود داشت که اسب را بدان می‌بستند و اسب باید بارها و بارها دور خودش دور می‌زد تا چرخ عصاری بتواند روغن آن مواد را استخراج کند. 🔹 حکایت آن اسب عصّاری، حکایت اقتصاددانان امروز جهان است. گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان در سال 2024 که توسط بانک جهانی منتشر شده را مطالعه کردم و در آن چیزی جز حیرت و تحیر و سرگردانی ندیدم. این گزارش، چشم‌انداز جهان را برای سال‌های آینده چندان مثبت نمی‌بیند همانطور که در چندسال اخیر چندان مثبت نبود؛ و متأسفانه راهکاری هم ندارند جز برخی توهمات که بدیل‌هایش را در طی این سال‌ها اجرا کرده‌اند و حاصلی برایشان نداشته است. متن کامل گزارش را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید. 🔸 آقای Chris hedges تحلیل‌گر آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر در کتاب «Empire of Illusion» یا «امپراتوری توهم» به مسأله افول آمریکا اشاره می‌کند و سیستم موجود آمریکا را بعنوان یک توهم بزرگ معرفی می‌نماید. متن انگلیسی این کتاب را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. 🔹 بعنوان شخصی با مدرک دکترای اقتصاد که تا عمق دانش اقتصاد را کاوش کردم، مبتنی بر دلایل متقن و گزاره‌های یقینی، اذعان می‌کنم که علم اقتصاد -بعنوان یکی از اجزای امپراتوری توهم در جهان مدرن- سرشار از توهمات است و تا وقتی اقتصاددانان بخواهند با این گزاره‌ها وضع معیشتی مردم را اصلاح کنند، راه به جایی نخواهند برد. 🔸 سابقاً در ویدئویی به بخشی از این توهمات اشاره کردم و در آینده نیز سایر توهمات را بیان خواهم کرد: 🌀توهم طبیعت‌گرایی 🌀 توهم هرم نیازهای مازلو 🌀 توهم داروینیسم اقتصادی 🌀 توهم رقابت‌گرایی 🌀 توهم انحصارگرایی 🌀 توهم بهینگی 🌀 توهم اقتصاد رفاه 🌀 توهم مرکانتیلیسم 🌀 توهم استقلال بانک مرکزی 🌀 توهم تولید ناخالص داخلی 🌀 توهم رشد از طریق بدهی 🌀 توهم پول کارنسی 🌀 توهم انسان حیوان رشنال است 🌀 توهم نهادهای بین المللی IMF و WB 🌀 توهم توسعه‌یافتگی یا توسعه‌نیافتگی 🌀 توهم انسان دنبال حداکثرسازی مطلوبیت است 🌀 توهم دست نامرئی بازار 🌀 توهم تعادل عرضه و تقاضا 🌀 توهم کالاانگاری (هر چیزی کالاست و هر کالایی قیمت دارد) فهرست این توهمات بسیار فراتر از این‌هاست. یکی از رسالت‌های ما در این کانال تبیین این توهمات و راه خلاصی از آن‌هاست. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️مراحل محو و سقوط سلبریتیسم ⭕️ کلیپ فوق را با دقت بنگرید؛ بارها و بارها بنگرید و ببینید خداوند چگونه نحوه نابودی جریان‌های باطل را به اکران عمومی می‌گذارد. ⁉️ اما مراحل و فرایند محو و سقوط سلبریتیسم چیست و چگونه است؟ پست بعدی را ببینید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
‼️مراحل محو و سقوط سلبریتیسم ⭕️ کلیپ فوق را با دقت بنگرید؛ بارها و بارها بنگرید و ببینید خداوند چگ
‼️ سلبریتیسم(۱): مراحل محو و سقوط سلبریتیسم ⭕️ حباب، عجب آیتی است؛ آیت و نشانه‌ای بزرگ درباره جریان‌های باطل؛ از جریانات سیاسی باطل تا جریان‌های اجتماعی ، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی باطل؛ از غلبه آمریکا بر سیاست جهان تا غلبه سلبریتی‌ها بر فرهنگ تا غلبه علوم انسانی مسموم بر دانشگاهها. همه این‌ها مبتنی بر هواست، مبتنی بر هوای نفس؛ و هوای نفس، حباب است. حباب تماماً از هوا تشکیل شده و لکن پوسته و ظاهرش آب است. در واقع هیچ چیز از خودش ندارد. پوچ است و هیچ. باطل است و عاطل؛ و فقط لایه‌ای از حقیقت بر روی خود پوشانده است. ⭕️ کلیپ فوق را با دقت بنگرید؛ بارها و بارها بنگرید و ببینید خداوند چگونه نحوه نابودی جریان‌های باطل را به اکران عمومی می‌گذارد. ⭕️ مبتنی بر آیه 17 سوره رعد، حباب، آیت باطل است و فرایند ترکیدن حباب، دقیقاً شبیه فرایند محق است که در ادبیات عرب راجع به حلول و محاق ماههای قمری گفته می‌شود. ⭕️ از منظر قرآن، خداوند بدین صورت، را به شکست می‌کشاند: قذف ⬅️ دمغ ⬅️ محو ⬅️ محق ⬅️ زهق پنج مرحله فوق را کامل مسلط شوید و در زندگی روزمره مرور کنید. ⭕️ این فرایند راجع به هر جریان باطلی صادق است:نابودی رؤیاهای هواداران سلبریتی‌ها در ماجرای نه اولین ماجراست و نه آخرین. ترکیدن حباب بورس؛ نابودی رؤیای برجام؛ مرگ رؤیای آمریکایی؛ سقوط فرایند دموکراسی در انتخابات قبلی آمریکا؛ سقوط هیمنه غرب در ماجرای غزه؛ شکست آرزوهای هواداران فوتبال؛ سقوط آزاد علم اقتصاد و... همه و همه وقایعی است که هر روز اخبارش را می‌شنویم اما از کنارش به سادگی می‌گذریم. همه این‌ها آیت‌هایی است بر هیچ و پوچ بودن باطل و سقوط ذاتی آن. ⭕️ و چه متناسب است که اساساً معنی هوی در زبان عربی و در ادبیات قرآن، سقوط است؛ اما نوعی خاص از سقوط: تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ (31 حج)، وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَىٰ ‎(81 طه)، وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَىٰ (1 نجم) ⭕️ پناه بر خدا از هوای نفس و اینکه کسی هوادار ما باشد! والسلام ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
✅ مهندسی سیاسی (1): مهم‌ترین شاخص انتخاب اصلح 🔸 آیه ۷۱ سوره مومنون اشاره می‌د‌ارد که در صورت تبعیت از هواهای دیگران، «فساد» ایجاد می‌شود. «فساد» در مقابل «صلاح» است. این یک قاعده و دکترین است: راه اصلاح جامعه عدم تبعیت از هواهای نفسانی است. اصلاح منوط به انتخاب «اصلح» است و لذا مهم‌ترین شاخص انتخاب اصلح، عدم تبعیت از هواهای نفسانی است. مهم‌ترین شاخص انتخاب یک نماینده مجلس (چه شورای اسلامی و چه خبرگان)، عدم تبعیت از هواست. سعی کنید کسی را انتخاب کنید که در هوای نفس ندمد و سعی در مبارزه با آن‌ها داشته باشد یعنی با حباب‌ها و توهمات مبارزه کند و به‌دنبال هواخواهی و هواداری نباشد. ⭕️ «هوا» و «وهم» حروف مشترک و قرابت معنایی دارند. وهم که نوعی ظن است، باوری است که مبتنی بر هوا باشد. در نقشه وجود انسان، هوای نفس مربوط به ساحت فؤاد است و وهم مربوط به ساحت قلب. کسی که در فوادش «هوا» باشد، در قلبش «وهم» خواهد بود و نه فهم و عقل. جهانِ امروز مملو از توهمات و هواهاست. توهمات و هواهای سازمان‌یافته به‌مثابه حباب‌ها و کف‌هایی هستند که سراسر جهان را دربرگرفته‌اند. ⭕️ آقای Chris hedges تحلیل‌گر آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر در کتاب «Empire of Illusion» یا «امپراتوری توهم» به مسأله افول آمریکا اشاره می‌کند و سیستم موجود آمریکا را بعنوان یک توهم بزرگ معرفی می‌نماید. متن انگلیسی این کتاب را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. ⭕️ برخی از این وهم‌ها و هواهای سازمان‌یافته به شرح ذیل‌اند: حباب‌های اقتصادی: حباب بورس، حباب بانک، حباب استقلال بانک مرکزی، حباب پول‌های مجازی، حباب کارنسی، حباب تورم، حباب دلار حباب‌های سیاسی: حباب پوپولیسم، حباب ماکیاولیسم، حباب دموکراسی غربی حباب‌های علمی: حباب مدرک‌گرایی، حباب حافظه‌محوری، حباب مافیای کنکور، حباب علوم انسانی مسموم حباب‌های فرهنگی: حباب سلبریتیسم، حباب پروپاگاندا، حباب فوتبال، حباب روانشناسی مثبت‌گرا 🔸 به حباب‌ساز‌ها رأی ندهیم. این مهم‌ترین شاخص است. به کف‌ها رأی ندهیم. به کف قانع نشویم و به کف رأی ندهیم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
‼️ سلبریتیسم(۱): مراحل محو و سقوط سلبریتیسم ⭕️ حباب، عجب آیتی است؛ آیت و نشانه‌ای بزرگ درباره جریان
سلبریتیسم(۲): خودفراموشی 🔹 هبوط ما به عالم دنیا موجب فراموش کردن عهد الست و میثاق عالم ذر شد و موجب شد که پیمان بندگی با خدای متعال را از خاطر ببریم. این هبوط در دوران مدرن تشدید و مضاعف شده است. یکی از عوامل تشدید این هبوط، سلبریتی‌ها هستند. همانطور که هبوط اولیه ما به دنیا، موجب خودفراموشی و غفلت از اصل و هویت‌مان شد، هبوط مضاعف بشر توسط سلبریتیسم موجب خودفراموشی بیشتر و غفلت از هویت ملی و انسانی ما می‌شود. 🔸 سلبریتیسم، بعنوان یکی از مخاطرات مخرب جامعه مدرن، در عرصه‌های مختلف سینما، فوتبال، صنعت، هنر، سیاست و... نه‌تنها فرهنگ جامعه را تخریب می‌کند بلکه سایر مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را نیز از مجرای صحیح خود خارج می‌کند. 🔹 بعنوان مثال سلبریتیسم فوتبال، موجب شده است که در جامعه ما، مردم و مسئولین، چه مذهبی و چه غیرمذهبی، چشم بر فساد اقتصادی فوتبالیست‌ها ببندند و اختلاف طبقاتی در جامعه افزایش یابد. این امر پیامد همان خودفراموشی است. خودفراموشی یعنی فراموش کردن هویت و اصل و ریشه خود، فراموش کردن ارزش‌ها و هنجارهای خود، فراموش کردن رویاها و آرمان‌های خود. سلبریتی های ورزش و هنر هیچ نسبتی با هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارند و موجب هویت‌زدایی می‌شوند. 🔸 فیلم سینمایی fan یا طرفدار، فیلمی هندی به سال ۲۰۱۶ است که زندگی هوادار یک سلبریتی را به تصویر می‌کشد. آنچه این فیلم نشان می‌دهد وضع عمومی برخی از جوانان هوادار سلبریتی‌ها در عصر حاضر است. خودفراموشی که یکی از نتایج سندروم پرستش سلبریتی است در این فیلم به تصویر کشیده شده است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده راهبردی تثبیت ✅ رسالت اندیشکده راهبردی تثبیت، نظریه‌پردازی برای تمدن نوین اسلامی در افق 1444 است. 💠 سرفصل‌ها: معرفت توحیدی آیت‌مداری تربیت تفریحی نقد انیمیشن‌ها جنگ جهانی پنجم قیام علیه سلبریتیسم توهمات اقتصاد الگوی معیشت قرآنی مهندسی سیاسی ترندگذاری و آینده‌شناسی با ما همراه باشید... 🔹نشانی اندیشکده تثبیت در شبکه‌های اجتماعی: | ایتا | تلگرام | یوتیوب @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
💯 معرفت توحیدی (1): مخلَصین ❗️ هدف ما از انقلاب‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گام دو
🏆 معرفت توحیدی (2): بازی گنج 🎮 یکی از ژانرهای محبوب بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های پیدا کردن گنج است. از قدیم نیز داستان‌های جزیره گنج برای کودکان دوست‌داشتنی بود. اما این ژانر رمان‌ها و بازی‌ها، استعاره از یک حقیقت است که در کل عالم هستی جاری و ساری است. حقیقت آن است که کل عالم یک صحنه بازی است. به تعبیری یک تئاتر است که باید در آن بهترین نقش را بازی کنیم و گنج را بیابیم و به تعبیر دیگر کل دنیا یک صحنه بازی است که باید در آن بهترین گیمر باشیم تا گنج را پیدا کنیم. اما گنج چیست؟ 🎮 این بازی، یک گنج بزرگ دارد؛ خیلی بزرگ. آن گنج، خود خداوند است. خداوند می‌فرماید «گنجی مخفی بودم و خواستم آشکار شوم و لذا بندگانم را خلق کردم تا شناخته شوم». گنج این گیم، خود خداوند متعال است. و بازی‌کنان این بازی، ما انسان‌ها هستیم. اما این بازی، چند مرحله دارد و ما در مرحله چندم هستیم؟ 🎮 این بازی هفت مرحله دارد و ما در مرحله آخر هستیم. قبل از این عالَم، پنج عالَم نوری و یک عالَم روحی را گذراندیم و سپس وارد مرحله‌ی آخر شدیم. در همه مراحل قبلی نیز امتحان شدیم و متناسب با هر مرحله، اختیاراتی داشتیم که انتخاب درست را رقم بزنیم. برخی از انسان‌ها در مراحل قبلی رفوزه شدند و در مرحله‌ی آخر، از شکم والدین کافر به دنیا آمده‌اند اما آن‌ها هم در این مرحله‌ی آخر می‌توانند گنج را پیدا کنند. برخی نیز برعکس‌اند. در مراحل قبلی، امتحاناتشان را موفق گذراندند و در این مرحله‌ی آخر، از شکم والدین مؤمن به دنیا آمده‌اند اما ممکن است در مرحله‌ی آخر رفوزه شوند و گنج را پیدا نکنند. 🎮 عجب بازی جذابی است و عجب هیجانی دارد. یکی از جذابیت‌های این بازی، این است که نمی‌دانی چه زمانی مهلت مرحله‌ی آخر تمام می‌شود! شاید فقط یک روز مهلت داشته باشی! اما راه رسیدن به گنج چیست؟ راه رسیدن به این گنج، مطالعه نیست! تست زدن نیست! مدرک دکترا نیست! راه رسیدن به این گنج، فقط یک راه است: معرفت توحیدی. اما این معرفت توحیدی چیست و چگونه می‌توان به آن نائل شد؟ با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
♨️ راه سم‌زدایی از علوم انسانی مسموم 🩸در زیارت‌نامه شهدا عبارتی وجود دارد به این صورت: طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم. این عبارت را قبلاً به این صورت می‌فهمیدم که خاکی که شهید در آن شهید می‌شود بعلت خون شهید تقدس می‌یابد و میتوان به آن تبرک جست و شفا گرفت. 🩸اما از زاویه دیگری هم میتوان نگریست. طابت الارض التی فیها دفنتم یعنی به برکت این شهادت‌ها، زمین آنجا از لوث وجود ناپاکان و مفسدان خالی می‌شود؛ و این بسیار بسیار بشارت‌بخش است. خون سی هزار شهید چنان زمین بیت‌المقدس را پاک میکند که هیچ صهیونیستی باقی نخواهد ماند. 🩸از سال ۱۹۶۷ تا قبل از جنگ اخیر غزه، یعنی حدود ۵۶ سال، مجموع همه شهدای فلسطین، ۴۲ هزار نفر ثبت شده. درحالیکه در جنگ اخیر فقط در کمتر از ۵ ماه، ۳۰ هزار شهید تقدیم به حضرت الله شدند. شهید کسی است که آنقدر اصطناعت می‌شود تا اینکه بها پیدا می‌کند و خداوند با برکت‌دادن به او، بهایش را می‌پردازد و جانش را می‌خرد. شهید کسی است که خداوند او را خریداری می‌کند. این یک شاخص است. شاخص خریداری‌شدن توسط خدا. 🩸در حوزه علوم انسانی نیز همین است. راه فتح علوم انسانی، هنگامی رقم می‌خورد که انسان‌های ترازی در این حوزه به شهادت برسند.‌ آنگاه خون آن‌ها مراکز علوم انسانی را از علوم انسانی مسموم پاک خواهد کرد. 🩸اما سلبریتی‌ها هرچه ضریب نفوذشان افزایش یابد جامعه آلوده‌تر می‌شود. پس در ایران و جهان با دو جریان فزاینده روبه‌رو هستیم. هم تعداد سلبریتی‌ها در جریان باطل افزایش می‌یابد و هم تعداد شهدا در جریان حق. و این روند ادامه می‌یابد تا ظهور. یعنی طواغیت در ظلمات بیشتری فرو میروند و حق‌خواهان نیز در مراتب نور فراتر می‌روند. لذا هرچه می‌گذرد دوقطبی‌های قرآنی شدیدتر می‌شود. 🩸خون شهید خاصیت تبیین دارد و همه جهان یک تئاتر به کارگردانی خداست که از طریق این خون‌ها حیات طیبه و حیات خبیثه را از یکدیگر جدا کند تا جریان حق، خالص و «تمحیص» شود. والسلام ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیت حمار یا قضیه حمار؟! ‼️در جلسه قرآنی اخیر، امام جامعه برخلاف سال‌های قبل، اصلاً به مسائل تکنیکی تلاوت قرآن نپرداختند و تمام بحث را به سمت غزه بردند. و شکایت کردند که چرا دولت‌های عربی کاری نمی‌کنند و قرآن را پیاده نمی‌کنند و نسبت به غزه سکوت کرده‌اند. ‼️کودک فلسطینی در کلیپ فوق می‌گوید «این خر بهتر از بعضی کشورهای عربی کنار ما ایستاد». نگاه آیت‌مدار این کودک، ترجمان قرآن است. سوره جمعه می‌فرماید «مثل کسانی‌که حامل کتاب آسمانی هستند اما بدان عمل نمی‌کنند مثل الاغ است» همچنین سوره لقمان می‌فرماید «ان انکر الاصوات لصوت الحمیر: بدترین صدا صدای خران است» پس نتیجه می‌گیریم زشت‌ترین صدا (هرچند تکنیکها را رعایت کند) صدای تلاوت‌کننده‌ای است که به قرآن عمل نمی‌کند. این یک آیت است به نام «آیت حمار» یعنی «مبادا حامل وحی باشیم اما عامل وحی نباشیم». لذا سران کشورهای اسلامی که توسط آمریکا «استحمار» شدند و مردمشان را نیز استحمار کردند، حمارهایی هستند که تلاوتشان زشت‌ترین صداست. پیامبر فرمود: «اى بسا قرآن‌خوانى كه قرآن لعنتش مى‌كند» ‼️البته در ریاضی، قضیه‌ای وجود دارد به نام قضیه حمار که می‌گوید: اگر خری را در یک رأس مثلث قائم‌الزاویه قرار دهیم و علفی را در رأس دیگر آن، خر همواره کوتاه‌ترین مسیر (یعنی وتر) را برای رسیدن به غذا برمیگزیند. این قضیه را سران کشورهای اسلامی به‌خوبی پیاده می‌کنند یعنی بخاطر مقداری علف که آمریکا برایشان گذاشته عافیت‌طلبانه‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند. ‼️از خدا بخواهیم که آیت حمار الگوی ما باشد و نه قضیه‌ی حمار. والسلام ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
✅ مهندسی سیاسی (1): مهم‌ترین شاخص انتخاب اصلح 🔸 آیه ۷۱ سوره مومنون اشاره می‌د‌ارد که در صورت تبعیت
مهندسی سیاسی (۲): دموکراسی اندیشکده‌ای 🔹 از ابتدای انقلاب اسلامی، ایران سه مرحله‌ی دموکراسی را طی کرد: دموکراسی روحانیت‌محور، دموکراسی حزب‌محور و دموکراسی سلبریتی‌محور. در واقع از سال ۵۷ تا حدوداً سال ۶۸ دموکراسی در ایران، به‌گونه‌ای بود که در آن زمان روحانیون وجدان جامعه بودند و مردم همچنان در فضای معنوی ابتدای انقلاب بودند و نظر روحانیت را بر هر چیزی ترجیح می‌دادند. 🔸 اما متأسفانه بعد از اتمام جنگ و غلبه فضای دنیاگرایی بر کشور، دموکراسی در ایران، حزب‌محور شد و بازی‌های سیاسی مطرح شد و آهسته‌آهسته آلودگی‌های بازی‌های سیاسی غربی به داخل ایران نیز کشانده شد. برخی از روحانیون نیز دچار آلودگی‌های سیاسی و اقتصادی شده و به‌دنبال مدرک‌گرایی افتادند و همزمان از چشم مردم نیز افتادند. 🔹 از انتخابات سال ۹۲، آهسته‌آهسته سلبریتی‌ها سربرآوردند و نظر آن‌ها برای مردم مهم‌تر از هرچیزی بود به‌طوری‌که سلبریتی‌ها در سال‌های ۹۲ و ۹۶ پشت سر کاندیدای خاصی قرار گرفته و او را بزرگ کردند. مردم نیز با تبعیت از سلبریتی‌ها به آن شخص کذایی رأی دادند که کشور ضرباتش را خورد. 🔸 اگرچه فتنه ۱۴۰۱، فتنه‌ی سلبریتی‌ها بود و باید جامعه و مسئولین از بی‌هویتی، نمک‌نشناسی و بی‌غیرتی سلبریتی‌ها درس عبرت گرفته و آن‌ها را از صحنه سیاست حذف می‌کردند اما هنوز این پالایش انجام نشده و هنوز همچنان حرف سلبریتی‌ها تا حدودی در جامعه نفوذ دارد؛ اگرچه این روند نزولی است. 🔹 ان‌شاءالله تا چندسال آینده، جامعه به حدی از بلوغ برسد که از دموکراسی سلبریتی‌محور به دموکراسی اندیشکده‌ای برسیم؛ بدین معنی که حرف و نظر اندیشکده‌های شاخص کشور (که آینده‌شناسی و ترندگذاری نموده‌ و با مبانی حِکمی و قرآنی، طرح‌های جایگزین برای همه نهادها آماده کرده‌اند) برای مردم مطرح باشد و مردم و مسئولین مبتنی بر نظرات کارشناسی‌شده و قرآنی آن‌ها در انتخابات‌ها شرکت نمایند و رأی دهند. ⁉️ اما چگونه می‌توان وجدان جامعه را تغییر داد به نحوی‌که مردم پشت سر سلبریتی‌ها قرار نگیرند و به اندیشکده‌ها اقتدا کنند؟ با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
مهندسی سیاسی (۲): دموکراسی اندیشکده‌ای 🔹 از ابتدای انقلاب اسلامی، ایران سه مرحله‌ی دموکراسی را طی ک
مهندسی سیاسی (۳): کیفیت رأی 🔸 غالباً با هرم فوق آشنایی دارید. سه سطح توهم و تفهم و تفقه، سطوح ادراک و معرفت ماست که به ترتیب از طریق تخیل، تفکر و تعقل حاصل می‌شود. البته منظور از تفقه، علم فقه مصطلح در حوزه‌های علمیه نیست بلکه واژه «تفقه» در قرآن معنایی فراتر از آن دارد. 🔹 مبتنی بر سطوح معرفت، کیفیت رأی نیز سه سطح دارد: رأی از روی توهم رأی از روی تفهم رأی از روی تفقه همچنین نامزدهای انتخاباتی نیز سه سطح معرفت دارند: نامزد دارای توهم نامزد دارای تفهم نامزد دارای تفقه 🔹 کاری که نخبگان جامعه (چه مردم و چه مسئولین) باید انجام دهند، هجرت دادن مردم و نامزدها از توهم به تفهم، و از تفهم به تفقه است. دموکراسی سلبریتی‌محور واجد نوعی از انتخابات است که در آن، هم غالب رأی‌ها از روی توهم سلبریتی‌هاست و هم کسی که رأی می‌آورد دچار توهم شدید است. اما در دموکراسی اندیشکده‌ای چنین نیست. آهسته آهسته رأی‌ها و نامزدها به مراتب بالاتر تفهم و تفقه حرکت می‌کنند. 🔸 اساساً واژه «رأی» هم‌خانواده «رؤیت» است لذا رأی واقعی، رأیی است که مبتنی بر رؤیت حق و تفکیک آن از باطل باشد. لذا فؤادها باید به نحوی اصطناعت شوند که رؤیت کنند حقیقت را. و سپس مبتنی بر آن رؤیت، رأی دهند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
🏆 معرفت توحیدی (2): بازی گنج 🎮 یکی از ژانرهای محبوب بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های پیدا کردن گنج است.
💠 ۲۰ نکته درباره صنعت انسان‌سازی ۱. اگر هر صنعت، نیازمند کتاب راهنما و آیین‌نامه‌ای است، صنعت انسان‌سازی نیز کتابی دارد و آن قرآن است. ۲. اگر همکاری و استخدام در هر صنعتی نیازمند یک قرارداد است، ورود ما به کارخانه‌های صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند قراردادی است که «بیع یا بیعت» نام دارد. ۳. اگر هر پدیده صنعتی نتیجه کار کارخانه‌های متعددی است، محصول صنعت انسان‌سازی نیز نتیجه کار کارخانه‌های متعددی تحت عنوان «شعائر» است، که یکی از آن‌ها نماز است. ۴. اگر هر پدیده صنعتی برای تولید شدن نیاز به مراقبت دارد، محصول صنعت انسان‌سازی نیز برای تولید شدن نیازمند «تقوا»ست. ۵. اگر هر کارخانه برای تولید محصول صنعتی خود نیازمند بخش حسابداری سود و زیان است، تولید محصول صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند «محاسبه فلاح و خسارت» است. ۶. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، قیمتی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، «بها» خواهد داشت. ۷. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، مشتری‌هایی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، تنها یک مشتری دارد و آن «الله» است. ۸. اگر مشتری هر پدیده صنعتی برای خرید آن پدیده، مابه‌ازای قیمتش پول میدهد، خداوند برای خرید انسان، مابه‌ازای بهایش «برکت» می‌دهد. ۹. اگر انسان بعد از فروش هر محصول صنعتی، دارای سود و نفعی می‌شود، بعد از فروش خود به خداوند و دریافت برکت، دارای «فلاح» خواهد شد. ۱۰‌. اگر هر پدیده صنعتی کارکردی دارد که باید آن را محقق کند، محصول صنعت انسان‌سازی نیز کارکردی دارد و آن «قسط» است. ۱۱. اگر تولید هر پدیده صنعتی نیازمند مصرف یک سوخت است، صنعت انسان‌سازی نیز احتیاج به سوخت‌هایی دارد که «بعثت» ایجاد کند. ۱۲. اگر تولید و فروش هر پدیده صنعتی نتیجه کار دست نامرئی بازار شناخته می‌شود، تولید و فروش محصول صنعت انسان‌سازی نتیجه کار «دست مرئی الله» است. ۱۳. اگر هر پدیده صنعتی دورریزها و زباله‌هایی دارد، دورریزهای صنعت انسان‌سازی، پیروان و تابعان هوی و هوس‌اند. ۱۴. اگر هر پدیده صنعتی به سرمایه اولیه‌ای نیاز دارد، سرمایه اولیه صنعت انسان‌سازی، «ایمان» به هفت متعلق ایمان است. ۱۵. اگر هر پدیده صنعتی فرایندی دارد، اولین گام فرآیند صنعت انسان‌سازی، «آیت‌شناسی» است. ۱۶. هر پدیده صنعتی در هر مرحله از صنعت، کنترل کیفیت می‌شود تا مشخص شود چقدر کیفیت دارد، انسان نیز در هر مرحله از صنعت انسان‌سازی دچار ابتلا و امتحان و فتنه میشود تا کیفیت آن مشخص گردد. ۱۷. ورود بشر به هر مرحله از صنعت انسان‌سازی، «فتح» نامیده می‌شود یعنی درهای کارخانه بعد به رویش باز میشود. و در انتهای هر مرحله از اصطناعت، «فتنه» رقم می‌خورد. ۱۸. مواد اولیه برای صنعتی شدن باید ویژگی‌هایی داشته باشند. ویژگی لازم برای اصطناعت در صنعت انسان‌سازی، «استطاعت صبر» است. ۱۹. هر صنعتی نیازمند تجارتی است. و صنعت انسان‌سازی نیز تجارتی دارد که همان ایمان، هجرت و جهاد است. ۲۰. در بیع، صنعت انسان‌سازی و سپس تجارت مربوطه، ربای نفس و مال هیچ جایگاهی ندارد؛ و هیچکدام از مراحل فوق موجب لهو و غفلت از ذکر خداوند نمی‌گردد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🌧 فرشته «رعد» و آیت «رعد» ✅ باران رحمت الهی در سراسر کشور شروع به بارش نموده است الحمدلله. اما یکی از ابعاد سبک زندگی اسلامی و تمدن نوین اسلامی، تغییر نگاه به پدیده‌هایی است که از کودکی در دروس دبستان صرفاً با نگرش مادی و طبیعت‌گرایی نیچرالیزم به ما آموخته‌اند. البته درصدد نفی و طرد تلاش‌های علمی بشر در گرایش‌های هواشناسی و آب‌وهواشناسی رشته فیزیک نیستم بلکه علم نیز اهمیت دارد و اساساً باید به آن اصالت داد و از طرفی علم یکی از علوم قرآنی مهمی است که در ذیل علوم جعل می‌تواند تحولی شگرف در علوم دانشگاهی ایجاد نماید. در ذیل علم ملائکه‌شناسی، تفکر در دعای سوم صحیفه سجادیه موجب فتح بابی در این زمینه است: 🔸 در دعای سوم صحیفه سجادیه آمده است: فَصَلِّ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى... خُزَّانِ الْمَطَرِ وَ زَوَاجِرِ السَّحَابِ و درود بر خزانه‌داران باران و حرکت دهندگان ابر. وَ الَّذِي بِصَوْتِ زَجْرِهِ يُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ ، وَ إِذَا سَبَحَتْ بِهِ حَفِيفَةُ السَّحَابِ الْتمَعَتْ صَوَاعِقُ الْبُرُوقِ فرشته‌ای که به صدای فریادش، غرّش رعدها شنیده می‌شود؛ و هنگامی‌که ابر خروشان، به وسیلۀ او به حرکتی شتابانه درآید، شعله‌های برق درخشیدن گیرد. وَ مُشَيِّعِي الثَّلْجِ وَ الْبَرَدِ ، وَ الْهَابِطِينَ مَعَ قَطْرِ الْمَطَرِ إِذَا نَزَلَ ، وَ الْقُوَّامِ عَلَى خَزَائِنِ الرِّيَاحِ ، وَ الْمُوَكَّلِينَ بِالْجِبَالِ فَلَا تَزُولُ درود بر فرشتگانی که برف و تگرگ را بدرقه می‌کنند؛ و فرشتگانی که همراه قطره باران، چون ببارد، فرود آیند؛ و درود بر آنان که سرپرست خزینه‌های بادند و آنان که بر کوه‌ها گماشته شده‌اند؛ بنابراین از انجام تکلیف کنار نمی‌روند. وَ الَّذِينَ عَرَّفْتَهُمْ مَثَاقِيلَ الْمِيَاهِ ، وَ كَيْلَ مَا تَحْوِيهِ لَوَاعِجُ الْأَمْطَارِ و عَوَالِجُهَا و درود بر آنان که وزن آب‌ها و اندازۀ باران‌های سیل‌آسا و رگبارهای متراکم را به آن‌ها شناسانده‌ای. 🔹 از زاویه علم آیت‌مداری نیز دقت به چند نکته قابل توجه است زیرا رعد و برق و باران جزو آیت‌های مرکّبی هستند که متشکل از چندین آیت‌اند. «رعد» به حمد و سپاس خداوند مشغول می‌شود و درنتیجه باران رحمت الهی بارش می‌کند. از سوی دیگر نیز در زمستان، دستان خالی درختان به سوی خداوند دراز است و خداوند با باران رحمتش، دعوت آنان را اجابت می‌نماید. آیت «شکرگزاری» و آیت «اجابت دعوت»، صرفاً دو مورد از این آیت‌های مرکّب هستند. ✅ علم آیت‌مداری و علم ملائکه‌شناسی از علوم لازم برای گام دوم انقلاب و از علوم مطرح در آینده جهان خواهند بود. شناخت و تسلط به این دو علم، از لوازم معرفت توحیدی نیز هست. اما غفلت از این نگرش‌های معنوی، موجب التقاط و درغلتیدن انسان در تحلیل‌های غلط و عدم توان ارائه راهکار برای مسائل زیست‌محیطی است. چرا در هیچ جای جهان هیچ راهکاری برای مسائل زیست‌محیطی نظیر آلودگی هوا، خشکسالی، ریزگردها، گرم‌شدن کره زمین و... وجود ندارد و چرا هرچه تلاش می‌شود به در بسته می‌خورد؟ راهکار این مسائل را باید در تغییر زیربناهای فهم و معرفت و در تغییر جهان‌بینی جستجو نمود. ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💠 سلسله جلسات اندیشکده تثبیت شرکت برای عموم آزاد است 🕜 دوشنبه شب‌ها ساعت ۱۸:۳۰ مکان: بلوار غفاری- بیست‌متری جرجانی- مسجد محمدرسول‌الله (ص)- طبقه فوقانی مسجد با تدریس: امیر حسینی
✅ معرفت توحیدی(3): آیت انتخابات 🔹 در اهمیت انتخابات شکی نیست و فضای جنگ گفتمان‌ها داغ است اما در این بحبوحه از زاویه دیگری نیز می‌توان نگریست. اقتضای معرفت توحیدی نگاه آیت‌مدار است. انسان موحد همیشه خودش را مواجه و مخاطب خدا می‌داند. همه چیز آیت و نشانه و کلام و سخن خداست. انسان موحد همه‌ی وقایع پیرامونش را آیات خداوند می‌بیند و همه را کلام خدا و صحبت خدا با خودش می‌داند. انتخابات نیز از این قاعده مستثنا نیست. میتوان نسبت به انتخابات، نگاهی سکولار داشت و برعکس میتوان نگاهی معرفتی و آیت‌مدار داشت. 🔸 انتخابات، انتخاب یک مسئول برای مسائل مملکت است. در نفس‌مان نیز انتخابات‌هایی هست. آن به آن در حال انتخابیم. انتخابات کشور، آیت عالم میثاق و عالم ذر است که ما انتخاب کردیم عبد خدا باشیم. عالم میثاق و عالم ذر، عالمی نیست که تمام شده باشد. این عوالم زمان‌مند نیست و همین الآن می‌توانیم در عالم ذر، انتخاب کنیم که عبد خدا باشیم. آن به آن داریم رأی می‌دهیم به حاکمیت هوا یا حاکمیت الله. آن به آن درحال بیعت هستیم؛ یا با هوای نفس یا با الله. آن به آن درحال میثاق هستیم؛ یا با هوا یا با الله. و این انتخاب‌ها بسیار سرنوشت‌ساز است. همانطور که انتخابات کشور، شب قدر جمهوری اسلامی است، انتخاب‌هایی که ما در طول شبانه‌روز انجام می‌دهیم شب قدر ما را شکل می‌دهد. یعنی تک‌تک رأی‌های ما تعیین می‌کند تا چه اندازه قدر پیدا کنیم یا دچار عجز شویم. 🔹 برخی کشورها انتخابات ندارند و بصورت دیکتاتوری اداره می‌شوند. این موارد آیت «تعبید» توسط حکام طاغوت است. کسی که در مملکت وجودی خودش، قلب و روح و فوادش را به بردگی گرفته، اساساً انتخاباتی در وجودش برگزار نمی‌کند. بلکه با دیکتاتوری هوای نفس، حق انتخاب را از قلب و فوادش گرفته و یک زندگی حیوانی را در پیش گرفته است. 🔸 ما می‌توانیم انتخاب کنیم که حاکم وجود ما قلب ذاکر باشد یا قلب غافل؛ قلب عاقل باشد یا قلب جاهل؛ ما می‌توانیم انتخاب کنیم که حاکم وجود ما فؤاد مشغول باشد یا فؤاد فارغ؛ فؤاد کور باشد یا فؤاد بینا. ما می‌توانیم انتخاب کنیم که دچار شهوت و غضب باشیم یا دارای سکینت. در مملکت وجودی ما هم صدها نماینده و مسئول هستند که هرروز انتخابشان می‌کنیم. و به همین دلیل است که شیطان می‌گوید: وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنفُسَكُم : یعنی خودتان مرا انتخاب کردید و خودتان را سرزنش کنید. همین! 🔹 امام جامعه در دیدار اخیر فرمود: «استغفار به معنای انتخاب راه برگشت از خطاها و گناهان است.» پس ما نیاز به استغفار داریم. استغفار جزو فرایندهای انتخاباتی نفس ماست که سرنوشت‌ساز است. در عرصه اجتماع نیز نیاز به استغفار از انتخاب نمایندگان و مسئولین لیبرال داریم. والسلام ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 منطق صحیح رأی دادن ‼️ قبل از رأی دادن، مطلب زیر را حتماً بخوانید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
💠 منطق صحیح رأی دادن ‼️ قبل از رأی دادن، مطلب زیر را حتماً بخوانید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسین
💠 منطق صحیح رأی دادن 🔹 جدول فوق، خلاصه‌ای از منطق‌های مختلف در طول تاریخ بشر را نشان می‌دهد. این منطق‌ها در زندگی روزمره ما جاری و ساری هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم (اگرچه ملتفت نباشیم). در مسأله انتخابات نیز منطق‌های مختلفی برای رأی دادن وجود دارد. بعنوان مثال برخی افراد با اینکه می‌دانند جناب قالیباف نگرش تکنوکرات و لیبرال دارد، اما از خوفِ رأی آوردنِ لیبرال‌تر از او، به افراد انقلابی‌تر رأی نمی‌دهند و به قالیباف رأی می‌دهند تا مبادا امثال مطهری‌ها رئیس مجلس شوند. در ادامه منطق‌های مختلف رأی دادن را بررسی می‌کنیم: 🔸 منطق پارمنیدس: همه‌شون یکی‌ان. هیچ فرقی نمی‌کنن. منطق فازی: رأی دادن به چند نفر از این لیست و چند نفر از آن لیست. منطق ین و یانگ: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای توازن! منطق هگلی: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای تضارب آرا! منطق ارسطویی: رأی دادن به کسی که نه خیلی افراطی باشد نه خیلی تفریطی باشد. حد وسط باشد. منطق حسینی: به کسی که مایه ذلت کشور و اسلام باشد رأی ندهیم (چه در بحث حجاب، یا دلار، یا FATF و چه در هر بحث دیگر) منطق جعفری: به کسی که بن‌مایه معرفتی‌اش جهل (علوم انسانی مسموم) است رأی ندهیم. منطق توحیدی: رأی دادن به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های قرآنی داشته باشد (ولو از هر لیست باشد، ولو تعداد طرفدارانش کم باشد و احتمال پیروزی نداشته باشد) ✅ ما مکلفیم به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های توحیدی در ستون سبزرنگ دارد رأی دهیم؛ حتی اگر مردم پشت او نباشند. از صدر تاریخ اسلام تاکنون بارها و بارها از این استدلال ضربه خورده‌ایم که به آدمی که می‌دانیم بهتر است رأی نمی‌دهیم چون مقبولیتی ندارد و به کسی که متوسط است رأی می‌دهیم چون می‌ترسیم بدتر از او روی کار بیاید. قرآن معتقد است: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ و همچنین وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ . ✅ بن‌مایه سالم مردم‌سالاری دینی، منطق توحیدی و حسینی و جعفری است و سایر منطق‌ها موجب تحقق دموکراسی غربی می‌شوند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انتخابات و «قاعده تداول» 🔹 دیروز روزی از روزهای خدا بود؛ امروز نیز روز خداست و فردا نیز روز خدا خواهد بود و این روزها همگی می‌گذرد و همه ما زندگی‌ای ابدی در پیش داریم و به محضر خدا خواهیم رفت. و انتخابات امسال نیز گذشت و تا چهار سال آینده، بخشی از مسئولیت حکومت به دست عده‌ای از افراد خواهد بود اما چند نکته در این زمینه به ذهنم رسید که عرض کنم: 1️⃣ اولاً خلأ مشهود، خلأ معرفتی بود. گفتمان‌هایی که وارد میدان شدند، به جز عده‌ای اندک، قرآن را بوسیده و کنار گذاشته بودند، معرفتشان عمق نداشت و صرفاً دنباله‌رو افراد پیشین در پیاده‌سازی لیبرالیسم بودند. عدم معرفت توحیدی، عدم معرفت آیت‌مدار، ضعف در تزکیه نفس، ضعف دشمن‌شناسی، عدم شناخت جریانات باطل و لیبرال، و عدم شناخت نسبت به جنگ ارزی و جنگ‌های شناختی و هیبریدی و جنگ سرد جدید بخشی از مشکلات شناختی در میان این نامزدها بود. پس مهم‌ترین ضعف، ضعف معرفت بود و لذا بهترین و تنها راه ارتقای کیفی و کمّی انتخابات، افزایش معرفت است. 2️⃣ هرچه می‌گذرد نفاق عمیق‌تر می‌شود. در هر دوره انتخابات نسبت به دوره قبل شاهد خالص‌سازی بیشتر جریان حق از جریانات باطل هستیم و لذا جریان‌های مختلف انقلابی از یکدیگر منفک و جداسازی می‌شوند. این علامت خوبی است چون انقلاب دارد «تمحیص» و خالص می‌شود. اما شاخص نفاق‌شناسی چیست؟ شاخص نفاق را خداوند در قرآن کریم در سوره مائده، گرایش به کفار عنوان می‌کند. اما گرایش به کفار مراتبی دارد. اوایل گرایش به حاکمیت کفار مطرح بود. کم‌کم گرایش به مذاکره با کفار مطرح شد. اما آن نیز به حاشیه رفت. هم‌اکنون گرایش به علوم انسانی کفار، گرایش به نهادهای اقتصادی و اجتماعی کفار و گرایش به فرهنگ کفار مطرح است. تبری از هرگونه رنگ و بوی وابستگی به کفار، راه نجات از این نفاق است. 3️⃣ لزوم توجه به «قاعده‌ی تداول»؛ آیه 140 آل عمران می‌فرماید: وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ. این یک قاعده الهی است به نام «قاعده تداول». خداوند ایام را می‌گذراند و روزگار را به گردش درمی‌آورد و هربار روزگار را به دست عده‌ای می‌سپارد. اما هدف چیست؟ هدفِ «قاعده تداول» و گردش ایام در بین افراد مختلف مبتنی بر آیه فوق، این است که خداوند از ما شهید بگیرد. هدف همین است. خدا دنبال افرادی می‌گردد تا آن‌ها را بخرد و آن‌ها را بعنوان شهید برگزیند. هدف همه این فرازونشیب‌ها و گردش نخبگان در عرصه سیاسی همین است: اصطناعت انسان‌های ترازی به نام شهید. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
عدم مشارکت در انتخابات: خوالف یا قاعدین؟ 🔸 در تحلیل مشارکت مردم در انتخابات، اولاً به فضل الهی مشارکت مردم از آنچه دشمنان و حتی دوستان انتظار داشتند فراتر بود و ثانیاً تحلیل جامعه‌شناختی کسانی که در انتخابات مشارکت نکردند اهمیت بیشتری دارد. در تحلیل جامعه‌شناختی این عدم مشارکت‌ها، بهترین منبع تحلیل قرآن است لذا به جای تحلیل‌های جامعه‌شناسی غربی و تقسیم سکولار جامعه به طیف‌های سفید و خاکستری و سیاه، از جامعه‌شناسی قرآنی استفاده می‌کنیم. در قرآن، دو اصطلاح در رابطه با کسانی که در میدان حاضر نمی‌شوند استفاده شده است: قاعدین یعنی کسانی که مکلف به حضورند اما عامدانه قعود می‌کنند و حضور نمی‌یابند. خوالف یعنی کسانی که مستضعف‌اند و امکان حضور ندارند و لذا تکلیفی هم ندارند. 🔹 مبتنی‌بر آیات سوره توبه، گروه اول، شک و تردید و ریب در قلبشان است. لذا خداوند آن‌ها را تثبیط می‌کند و درنتیجه جزو قاعدین می‌شوند. طبع قلب و درنتیجه عدم تفقه، کاری است که خداوند با قاعدین می‌کند. و اساساً یکی از فواید این اقدام خداوند این است که فتنه‌ها کاهش می‌یابد زیرا اگر آن‌ها وارد میدان می‌شدند، فتنه و اخلال در جامعه اسلامی ایجاد می‌کردند. 🔸 گروه دوم یعنی خوالف، کسانی‌اند که مستضعف‌اند. قدیم‌تر معنای استضعاف بیشتر در حیطه استضعاف جسمی مطرح بود اما باتوجه به جنگ‌های نوین امروزی در جنگ‌های شناختی و احساسی، استضعاف‌های شناختی و احساسی نیز وجود دارد. اگر دقت شود بخش عمده‌ای از کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، عنادی با اسلام ندارند و خواهان حاکمیت اسلام‌اند و بعضاً مذهبی و متدین هم هستند، و صرفاً بعلت مشکلات اقتصادی و یا ضعف‌های مدیریتی و یا عدم شناخت نامزدهای موجود در انتخابات شرکت نکردند؛ و لذا مستضعف‌اند. این افراد که تحت هجوم بی‌امان علوم انسانی مسموم دانشگاهها هستند، حقیقتاً دچار مسمومیت شده و امکان و توان حضور در چنین میادینی ندارند. 🔹 پس وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود. برای افزایش مشارکت در انتخابات، نیازی به توسل به پورنوکراسی و هواسالاری نیست، نیازی به طرفداری بی‌هدف از مظاهر تمدن غرب نظیر فوتبال و سلبریتیسم نیست و نیازی به کوتاه آمدن از موضوع استراتژیک حجاب نیست. بلکه برعکس راه افزایش مشارکت در انتخابات، پایداری بیشتر بر مواضع انقلابی در حمایت از حجاب، مقابله با سلبریتی‌ها، و تبلیغ و ترویج معرفت توحیدی است. از هم‌اینک برای انتخابات دو سال آینده و چهار سال آینده، به‌جای اتلاف‌وقت در فضای مجازی، به‌جای حزب‌بازی‌ها و افتادن در پیچ‌وتاب بازی‌های سیاسی و به‌جای کارهای پوپولیستی در طرفداری از سلبریتی‌های فوتبال و سینما، سراغ افزایش سطح معرفت جامعه برویم. افزایش سطح معرفت نیز از راه علوم انسانی مسموم در دانشگاهها یا علوم حوزوی‌ای که ریشه‌ در قرآن ندارند، محقق نمی‌شود. پس از چه راهی؟ با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💠 معرفی اندیشکده تثبیت 🔹 کلمه طیبه و حیات طیبه به شجره طیبه‌ای می‌ماند که ریشه‌اش ثابت است. مؤمنین را خداوند با قول ثابت، تثبیت می‌کند. قول ثابت، گفتمانی است که اعوجاج و انحراف ندارد و لرزش و لغزش در آن راه ندارد. لذا مؤمن بیدی نیست که با هر بادی بلرزد. معرفت توحیدی و قرآنی، گفتمان ثابت و دارای‌ ثباتی است که انحراف و اعوجاجی ندارد و انسان را دارای ثبات قدم، ثبات نفس و ثبات فؤاد می کند. این معرفت توحیدی، باید در سراسر زیرنظام‌های جامعه -از قبیل اقتصاد، سیاست، فرهنگ، آموزش و...- سرریز شود و جریان یابد. 🔸 اندیشکده تثبیت -بعنوان اولین اندیشکده خراسان جنوبی- که از آغاز قرن جدید هجری شمسی آغاز به کار کرد، با توجه به مبانی معرفتی و باتوجه به مسائل روز جامعه، سلسله مباحث نوینی در باب نظریه‌پردازی حِکمی و قرآنی ارائه می‌نماید. توهم‌زدایی از اقتصاد، آیت‌مداری، معرفت توحیدی، نقد انیمیشن‌ها، آینده‌شناسی، نقد سلبریتیسم و بررسی وضعیت جنگ سرد جدید، بخشی از رسالت‌های این اندیشکده است. ✅ آنچه در آخرالزمان مهم است، ثبات قدم و ثبات نفس در راه حق است؛ چیزی که به سختی‌ یافت می‌شود. با اندیشکده تثبیت همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
⁉️ انفاق یا نفاق؟ یک دوراهی مهم! چهاردهم اسفند روز احسان و روز قرض‌الحسنه نام‌گذاری شده. دراین‌باره مطلبی مهم قابل توجه است: 🔹 یا طرفدار انفاق هستید یا طرفدار نفاق؛ یا منفق هستید و یا منافق. این حرف من نیست. این خلاصه‌ای است از آیات سوره توبه، آیات سوره منافقون و آیات سوره محمد. در واقع، مبتنی بر آیات قرآن کریم، یکی از ویژگی‌های مهم منافقین در جامعه اسلامی این است که مخالف انفاق و صدقه هستند.آیه هفت سوره منافقون می‌فرماید هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَىٰ مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّىٰ يَنفَضُّوا ۗ وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ و همچنین آیه 37 سوره محمد می‌فرماید إِن يَسْأَلْكُمُوهَا فَيُحْفِكُمْ تَبْخَلُوا وَيُخْرِجْ أَضْغَانَكُمْ هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن يَبْخَلُ ۖ وَمَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ. 🔸 بنابر آیه 19 سوره احزاب، منافقین دچار شحّ هستند. شحّ مساوی است با بخل + طمع. ‎بخل و طمع از ویژگی‌های مهم منافقان است. ریشه و علت این بخل، اضغان و کینه‌هایی است که آن‌ها در وجودشان پرورش داده‌اند. و لتعرفنهم فی لحن القول. آن‌ها را می‌توان از گفتمان‌ها و حرف‌هایشان تشخیص داد. 🔹 برای شناخت نفاق اشخاص در جامعه اسلامی امروز نیز به برخی حرف‌ها توجه کنید. انفاق، یک شاخص مهم شناخت نفاق است. جناب هاشمی رفسنجانی پس از جنگ تحمیلی در دوران سازندگی، اقتصاد صدقه‌ای را مسخره نمود و آن را نفی کرد. پس از او نیز افراد مختلفی در مذمت اقتصاد صدقه‌ای و صلواتی و انفاق‌محور افاضاتی داشتند. این‌ها در حالی است که اقتصاد صدقه‌ای و انفاق‌محور، یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی الگوی معیشت قرآنی است که جلوه کوچکی از آن هرساله در اقتصاد اربعین و یا مناسبت‌های مختلف مذهبی مشاهده می‌گردد. ✅ درباره توهم اقتصاد لیبرال و تفقه اقتصاد اربعین سخن‌های زیادی خواهم گفت. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444