eitaa logo
اندیشکده تثبیت| حسینی
780 دنبال‌کننده
222 عکس
10 ویدیو
13 فایل
کرسی نظریه‌پردازی برای قرن جدید اسلام؛ سید امیر حسینی؛ دکترای اقتصاد و متخصص طرح‌ریزی استراتژیک ارتباط با ما: @hosseini1444
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشکده تثبیت| حسینی
💠 منطق صحیح رأی دادن ‼️ قبل از رأی دادن، مطلب زیر را حتماً بخوانید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسین
💠 منطق صحیح رأی دادن 🔹 جدول فوق، خلاصه‌ای از منطق‌های مختلف در طول تاریخ بشر را نشان می‌دهد. این منطق‌ها در زندگی روزمره ما جاری و ساری هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم (اگرچه ملتفت نباشیم). در مسأله انتخابات نیز منطق‌های مختلفی برای رأی دادن وجود دارد. بعنوان مثال برخی افراد با اینکه می‌دانند جناب قالیباف نگرش تکنوکرات و لیبرال دارد، اما از خوفِ رأی آوردنِ لیبرال‌تر از او، به افراد انقلابی‌تر رأی نمی‌دهند و به قالیباف رأی می‌دهند تا مبادا امثال مطهری‌ها رئیس مجلس شوند. در ادامه منطق‌های مختلف رأی دادن را بررسی می‌کنیم: 🔸 منطق پارمنیدس: همه‌شون یکی‌ان. هیچ فرقی نمی‌کنن. منطق فازی: رأی دادن به چند نفر از این لیست و چند نفر از آن لیست. منطق ین و یانگ: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای توازن! منطق هگلی: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای تضارب آرا! منطق ارسطویی: رأی دادن به کسی که نه خیلی افراطی باشد نه خیلی تفریطی باشد. حد وسط باشد. منطق حسینی: به کسی که مایه ذلت کشور و اسلام باشد رأی ندهیم (چه در بحث حجاب، یا دلار، یا FATF و چه در هر بحث دیگر) منطق جعفری: به کسی که بن‌مایه معرفتی‌اش جهل (علوم انسانی مسموم) است رأی ندهیم. منطق توحیدی: رأی دادن به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های قرآنی داشته باشد (ولو از هر لیست باشد، ولو تعداد طرفدارانش کم باشد و احتمال پیروزی نداشته باشد) ✅ ما مکلفیم به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های توحیدی در ستون سبزرنگ دارد رأی دهیم؛ حتی اگر مردم پشت او نباشند. از صدر تاریخ اسلام تاکنون بارها و بارها از این استدلال ضربه خورده‌ایم که به آدمی که می‌دانیم بهتر است رأی نمی‌دهیم چون مقبولیتی ندارد و به کسی که متوسط است رأی می‌دهیم چون می‌ترسیم بدتر از او روی کار بیاید. قرآن معتقد است: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ و همچنین وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ . ✅ بن‌مایه سالم مردم‌سالاری دینی، منطق توحیدی و حسینی و جعفری است و سایر منطق‌ها موجب تحقق دموکراسی غربی می‌شوند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انتخابات و «قاعده تداول» 🔹 دیروز روزی از روزهای خدا بود؛ امروز نیز روز خداست و فردا نیز روز خدا خواهد بود و این روزها همگی می‌گذرد و همه ما زندگی‌ای ابدی در پیش داریم و به محضر خدا خواهیم رفت. و انتخابات امسال نیز گذشت و تا چهار سال آینده، بخشی از مسئولیت حکومت به دست عده‌ای از افراد خواهد بود اما چند نکته در این زمینه به ذهنم رسید که عرض کنم: 1️⃣ اولاً خلأ مشهود، خلأ معرفتی بود. گفتمان‌هایی که وارد میدان شدند، به جز عده‌ای اندک، قرآن را بوسیده و کنار گذاشته بودند، معرفتشان عمق نداشت و صرفاً دنباله‌رو افراد پیشین در پیاده‌سازی لیبرالیسم بودند. عدم معرفت توحیدی، عدم معرفت آیت‌مدار، ضعف در تزکیه نفس، ضعف دشمن‌شناسی، عدم شناخت جریانات باطل و لیبرال، و عدم شناخت نسبت به جنگ ارزی و جنگ‌های شناختی و هیبریدی و جنگ سرد جدید بخشی از مشکلات شناختی در میان این نامزدها بود. پس مهم‌ترین ضعف، ضعف معرفت بود و لذا بهترین و تنها راه ارتقای کیفی و کمّی انتخابات، افزایش معرفت است. 2️⃣ هرچه می‌گذرد نفاق عمیق‌تر می‌شود. در هر دوره انتخابات نسبت به دوره قبل شاهد خالص‌سازی بیشتر جریان حق از جریانات باطل هستیم و لذا جریان‌های مختلف انقلابی از یکدیگر منفک و جداسازی می‌شوند. این علامت خوبی است چون انقلاب دارد «تمحیص» و خالص می‌شود. اما شاخص نفاق‌شناسی چیست؟ شاخص نفاق را خداوند در قرآن کریم در سوره مائده، گرایش به کفار عنوان می‌کند. اما گرایش به کفار مراتبی دارد. اوایل گرایش به حاکمیت کفار مطرح بود. کم‌کم گرایش به مذاکره با کفار مطرح شد. اما آن نیز به حاشیه رفت. هم‌اکنون گرایش به علوم انسانی کفار، گرایش به نهادهای اقتصادی و اجتماعی کفار و گرایش به فرهنگ کفار مطرح است. تبری از هرگونه رنگ و بوی وابستگی به کفار، راه نجات از این نفاق است. 3️⃣ لزوم توجه به «قاعده‌ی تداول»؛ آیه 140 آل عمران می‌فرماید: وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ. این یک قاعده الهی است به نام «قاعده تداول». خداوند ایام را می‌گذراند و روزگار را به گردش درمی‌آورد و هربار روزگار را به دست عده‌ای می‌سپارد. اما هدف چیست؟ هدفِ «قاعده تداول» و گردش ایام در بین افراد مختلف مبتنی بر آیه فوق، این است که خداوند از ما شهید بگیرد. هدف همین است. خدا دنبال افرادی می‌گردد تا آن‌ها را بخرد و آن‌ها را بعنوان شهید برگزیند. هدف همه این فرازونشیب‌ها و گردش نخبگان در عرصه سیاسی همین است: اصطناعت انسان‌های ترازی به نام شهید. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
عدم مشارکت در انتخابات: خوالف یا قاعدین؟ 🔸 در تحلیل مشارکت مردم در انتخابات، اولاً به فضل الهی مشارکت مردم از آنچه دشمنان و حتی دوستان انتظار داشتند فراتر بود و ثانیاً تحلیل جامعه‌شناختی کسانی که در انتخابات مشارکت نکردند اهمیت بیشتری دارد. در تحلیل جامعه‌شناختی این عدم مشارکت‌ها، بهترین منبع تحلیل قرآن است لذا به جای تحلیل‌های جامعه‌شناسی غربی و تقسیم سکولار جامعه به طیف‌های سفید و خاکستری و سیاه، از جامعه‌شناسی قرآنی استفاده می‌کنیم. در قرآن، دو اصطلاح در رابطه با کسانی که در میدان حاضر نمی‌شوند استفاده شده است: قاعدین یعنی کسانی که مکلف به حضورند اما عامدانه قعود می‌کنند و حضور نمی‌یابند. خوالف یعنی کسانی که مستضعف‌اند و امکان حضور ندارند و لذا تکلیفی هم ندارند. 🔹 مبتنی‌بر آیات سوره توبه، گروه اول، شک و تردید و ریب در قلبشان است. لذا خداوند آن‌ها را تثبیط می‌کند و درنتیجه جزو قاعدین می‌شوند. طبع قلب و درنتیجه عدم تفقه، کاری است که خداوند با قاعدین می‌کند. و اساساً یکی از فواید این اقدام خداوند این است که فتنه‌ها کاهش می‌یابد زیرا اگر آن‌ها وارد میدان می‌شدند، فتنه و اخلال در جامعه اسلامی ایجاد می‌کردند. 🔸 گروه دوم یعنی خوالف، کسانی‌اند که مستضعف‌اند. قدیم‌تر معنای استضعاف بیشتر در حیطه استضعاف جسمی مطرح بود اما باتوجه به جنگ‌های نوین امروزی در جنگ‌های شناختی و احساسی، استضعاف‌های شناختی و احساسی نیز وجود دارد. اگر دقت شود بخش عمده‌ای از کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، عنادی با اسلام ندارند و خواهان حاکمیت اسلام‌اند و بعضاً مذهبی و متدین هم هستند، و صرفاً بعلت مشکلات اقتصادی و یا ضعف‌های مدیریتی و یا عدم شناخت نامزدهای موجود در انتخابات شرکت نکردند؛ و لذا مستضعف‌اند. این افراد که تحت هجوم بی‌امان علوم انسانی مسموم دانشگاهها هستند، حقیقتاً دچار مسمومیت شده و امکان و توان حضور در چنین میادینی ندارند. 🔹 پس وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود. برای افزایش مشارکت در انتخابات، نیازی به توسل به پورنوکراسی و هواسالاری نیست، نیازی به طرفداری بی‌هدف از مظاهر تمدن غرب نظیر فوتبال و سلبریتیسم نیست و نیازی به کوتاه آمدن از موضوع استراتژیک حجاب نیست. بلکه برعکس راه افزایش مشارکت در انتخابات، پایداری بیشتر بر مواضع انقلابی در حمایت از حجاب، مقابله با سلبریتی‌ها، و تبلیغ و ترویج معرفت توحیدی است. از هم‌اینک برای انتخابات دو سال آینده و چهار سال آینده، به‌جای اتلاف‌وقت در فضای مجازی، به‌جای حزب‌بازی‌ها و افتادن در پیچ‌وتاب بازی‌های سیاسی و به‌جای کارهای پوپولیستی در طرفداری از سلبریتی‌های فوتبال و سینما، سراغ افزایش سطح معرفت جامعه برویم. افزایش سطح معرفت نیز از راه علوم انسانی مسموم در دانشگاهها یا علوم حوزوی‌ای که ریشه‌ در قرآن ندارند، محقق نمی‌شود. پس از چه راهی؟ با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💠 معرفی اندیشکده تثبیت 🔹 کلمه طیبه و حیات طیبه به شجره طیبه‌ای می‌ماند که ریشه‌اش ثابت است. مؤمنین را خداوند با قول ثابت، تثبیت می‌کند. قول ثابت، گفتمانی است که اعوجاج و انحراف ندارد و لرزش و لغزش در آن راه ندارد. لذا مؤمن بیدی نیست که با هر بادی بلرزد. معرفت توحیدی و قرآنی، گفتمان ثابت و دارای‌ ثباتی است که انحراف و اعوجاجی ندارد و انسان را دارای ثبات قدم، ثبات نفس و ثبات فؤاد می کند. این معرفت توحیدی، باید در سراسر زیرنظام‌های جامعه -از قبیل اقتصاد، سیاست، فرهنگ، آموزش و...- سرریز شود و جریان یابد. 🔸 اندیشکده تثبیت -بعنوان اولین اندیشکده خراسان جنوبی- که از آغاز قرن جدید هجری شمسی آغاز به کار کرد، با توجه به مبانی معرفتی و باتوجه به مسائل روز جامعه، سلسله مباحث نوینی در باب نظریه‌پردازی حِکمی و قرآنی ارائه می‌نماید. توهم‌زدایی از اقتصاد، آیت‌مداری، معرفت توحیدی، نقد انیمیشن‌ها، آینده‌شناسی، نقد سلبریتیسم و بررسی وضعیت جنگ سرد جدید، بخشی از رسالت‌های این اندیشکده است. ✅ آنچه در آخرالزمان مهم است، ثبات قدم و ثبات نفس در راه حق است؛ چیزی که به سختی‌ یافت می‌شود. با اندیشکده تثبیت همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
⁉️ انفاق یا نفاق؟ یک دوراهی مهم! چهاردهم اسفند روز احسان و روز قرض‌الحسنه نام‌گذاری شده. دراین‌باره مطلبی مهم قابل توجه است: 🔹 یا طرفدار انفاق هستید یا طرفدار نفاق؛ یا منفق هستید و یا منافق. این حرف من نیست. این خلاصه‌ای است از آیات سوره توبه، آیات سوره منافقون و آیات سوره محمد. در واقع، مبتنی بر آیات قرآن کریم، یکی از ویژگی‌های مهم منافقین در جامعه اسلامی این است که مخالف انفاق و صدقه هستند.آیه هفت سوره منافقون می‌فرماید هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَىٰ مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّىٰ يَنفَضُّوا ۗ وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ و همچنین آیه 37 سوره محمد می‌فرماید إِن يَسْأَلْكُمُوهَا فَيُحْفِكُمْ تَبْخَلُوا وَيُخْرِجْ أَضْغَانَكُمْ هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن يَبْخَلُ ۖ وَمَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ. 🔸 بنابر آیه 19 سوره احزاب، منافقین دچار شحّ هستند. شحّ مساوی است با بخل + طمع. ‎بخل و طمع از ویژگی‌های مهم منافقان است. ریشه و علت این بخل، اضغان و کینه‌هایی است که آن‌ها در وجودشان پرورش داده‌اند. و لتعرفنهم فی لحن القول. آن‌ها را می‌توان از گفتمان‌ها و حرف‌هایشان تشخیص داد. 🔹 برای شناخت نفاق اشخاص در جامعه اسلامی امروز نیز به برخی حرف‌ها توجه کنید. انفاق، یک شاخص مهم شناخت نفاق است. جناب هاشمی رفسنجانی پس از جنگ تحمیلی در دوران سازندگی، اقتصاد صدقه‌ای را مسخره نمود و آن را نفی کرد. پس از او نیز افراد مختلفی در مذمت اقتصاد صدقه‌ای و صلواتی و انفاق‌محور افاضاتی داشتند. این‌ها در حالی است که اقتصاد صدقه‌ای و انفاق‌محور، یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی الگوی معیشت قرآنی است که جلوه کوچکی از آن هرساله در اقتصاد اربعین و یا مناسبت‌های مختلف مذهبی مشاهده می‌گردد. ✅ درباره توهم اقتصاد لیبرال و تفقه اقتصاد اربعین سخن‌های زیادی خواهم گفت. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
درخت‌کاری؛ درخت طیبه یا درخت خبیثه؟ 🔸 پانزدهم اسفند روز درخت‌کاری است اما در علم آیت‌مداری، درخت، آیت و نشانه‌ای است از ذهن و مکتب فکری انسان‌ها. در قرآن و روایات به چند درخت اشاره شده است: شجره طیبه و شجره خبیثه شجره طوبی و شجره زقوم شجره مبارکه و شجره ملعونه 🔹 بررسی این درخت‌ها و نظام مفهومی مربوط به آن‌ها در قرآن بحث مفصلی است اما مختصراً اشاره می‌شود که مطابق آیات 24 تا 27 سوره ابراهیم، شجره طیبه، درختی است که ثبات دارد و تثبیت یافته است اما شجره خبیثه درختی است که ثبات و قرار ندارد. شجره طیبه موجب حیات طیبه می‌شود و شجره خبیثه موجب حیات خبیثه. نماد بارز حیات طیبه در عصر امروز، شهدا هستند و نماد بارز حیات خبیثه در عصر امروز سلبریتی‌ها هستند. 🔸 درخت زقوم و درخت طوبی در باطن همین اعمال ما هستند. ماه شعبان ماهی است که انسان در آن، یا به درخت طوبی متمسک می‌شود و یا به شاخه‌های درخت زقوم متشبث می‌گردد. درخت زقوم در واقع همان درخت فلسفه است که طبق آیات 62 تا 65 سوره صافات «شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِينَ ‎إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ ‎طَلْعُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ» شکوفه‌های درخت فلسفه، سردمداران اندیشمندان غربی هستند. ⁉️ در درخت ذهنمان چه افکار و عقایدی را کاشته‌ایم؟ شجره طیبه یا شجره خبیثه؟ شجره طیبه آرامش‌بخش است و شجره خبیثه، استرس‌زا. شجره طیبه اعوجاج و انحراف ندارد اما شجره خبیثه بعلت عدم ثبات، دارای اعوجاج و انحراف است. کدامیک را انتخاب می‌کنیم؟ ✅ بیاییم در روز درختکاری، به‌جای کاشت درخت تلخ و ناگوار فلسفه، درخت حکمت و شجره طیبه را بکاریم. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
دانشگاه عالی ابوحمزه 🔸 یکی از دانشگاههای مهم اما ناشناخته در جهان، دانشگاه عالی ابوحمزه است. این دانشگاه را امام سجاد علیه السلام در حدود 1400 سال پیش تأسیس کرد. این دانشگاه هرساله یک دوره آموزشی یک ماهه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند و از عموم مردم جهان دعوت می‌کند تا در این دانشگاه تحصیل کنند. تنها راه جذب و فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه بزرگ، دقایقی باز کردن کتاب مفاتیح الجنان در سحرهای ماه رمضان و مطالعه بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی است. هر شب، سراغ یکی از دانشکده‌های این دانشگاه برویم و زانوی ادب بزنیم. دانشکده ادب، دانشکده حمد، دانشکده معرفت، دانشکده دعوت، دانشکده ربوبیت، دانشکده محبت و دانشکده بکاء، برخی از دانشکده‌های این دانشگاه بزرگ هستند. بیراه نیست که قدیم‌ترها برخی علما، این دعای بسیار طولانی را حفظ بودند و در قنوت نماز شب خود، آن را می‌خواندند. 🔹 فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، نه آن‌ها را غرور مدرک می‌گیرد، نه ذهن خود را با حفظیات بیهوده پر می‌کنند، نه فحش رکیک می‌دهند، نه اغتشاش می‌کنند و نه دچار ایندیویژوالیسم و مشکلات دیگر می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، ادب حضور دارند، قلب سلیم دارند، کینه‌ای از کسی ندارند، متفرد و تنها نیستند و خود را طلبکار از دیگران نمی‌دانند. لازمه تحصیل در این دانشگاه، هیچ مدرکی نیست، هیچ آزمونی نیست، و به هیچ کنکوری نیاز نیست. دانش‌های این دانشگاه، در همه ابعاد زندگی استفاده می‌شود و هیچکدام از کلاس‌هایش بیخود نیست. ماه مبارک رمضان نزدیک است و از هم‌اکنون همه شما به این دانشگاه دعوتید... بشتابید تا دیر نشده... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
کدام Exodus؟ 🔹 خروج یا Exodus یکی از دیرین‌گونه‌های یهود است مبنی‌بر اینکه در زمان حضرت موسی (ع)، بنی‌اسرائیل از دریای سرخ عبور کرده و وارد شبه‌جزیره سینا و بعداً وارد فلسطین شدند. دغدغه‌ی حضرت موسی (ع) ، «خروج» بنی اسرائیل از ظلمات به سمت نور بود (چنانکه خداوند به او فرمود «اخرج قومک من الظلمات الی النور») اما دغدغه بنی‌اسرائیل، «خروج» از مصر به سمت فلسطین بود. حال، پس از حدود 3000 سال، همان قوم یهود، دغدغه‌ی دیگری دارند و Exodus دیگری را مطرح می‌کنند و آن خروج اهالی فلسطین، از فلسطین به سمت مصر است؛ حال آنکه در تمام این 3000 سال، قوم یهود از نور به سمت ظلمات خروج کردند و نه‌تنها چنین کردند بلکه خودشان طواغیت و شیاطینی شدند که دیگران را نیز از نور به سمت ظلمات خروج می‌دهند. 🔸 «خروج»، یکی از کلیدواژه‌های قرآن است و در موارد متعددی به کار رفته است. خروج از ظلمات به سوی نور، خروج از موت معنوی به سوی حیات معنوی، خروج از سرزمین شرک به سرزمین توحید، خروج از کفر به سوی ایمان، و خروج از نار به سوی نور، بخشی از چهارچوب مفهومی قرآن در این زمینه است که این موارد را ستایش نموده و از سوی دیگر، مواردی نظیر خروج از نور به سوی ظلمات، خروج از حیات به سوی ممات و خروج از ایمان به سوی کفر بخشی ار مواردی است که مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است. من حیث‌المجموع، یکی از امّهات قرآن کریم در این زمینه، تأکید بر «خروج صدق» در آیه‌ی «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق» می‌باشد. 🔹 و اما نکته مهم دیگر آن است که «حماسه‌ی حماس»، آیتی است از قدرت معرفت توحیدی و استقامت در درون تک‌تک ما و درندگی اسرائیل نیز صرفاً آیتی است از گرگ‌های درون ما. شاید خیلی به ایمان خودمان غرّه شده باشیم اما همین تاریخ 45 سال اخیر انقلاب اسلامی سرشار است از کسانی که بااینکه از ما مدعیان مؤمن‌تر و انقلابی‌تر بودند اما از گرگ‌های وجودشان آگاه نبودند و کم‌کم متوجه شدند که اسرائیلِ درونشان، غزه درونشان را نابود کرده است. تا وقتی به مقام مخلَصین نرسیم، همچنان در تیررس شیطان هستیم. ای دریده پوستین یوسفان / گرگ برخیزی از این خواب گران ✅ راه نجات در معرفت توحیدی است. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
توشه هجرت به شهر رمضان 🔸 یکی از نکات بسیار مهم در فهم گناهان، این است که گاهی اوقات، گناهان انسان تبعاتی دارد که سلسله‌وار موجودات ظلمانی تولید می‌کند و همه این‌ها وزر و وبال برای انسان ایجاد می‌کنند و انسان توان پرواز به عالم ملکوت را نخواهد داشت. 🔹 توضیح مطلب این است که از هر عمل و گفتار و فکر انسان، موجودی تولید می‌شود که یا نورانی است و یا ظلمانی. این موجودات با یکدیگر به جدال می‌پردازند و گاهی گروهی از آن‌ها دیگری را نابود می‌کنند و غالب می‌شوند و همین امر است که موجب می‌شود انسان گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی، حالش خراب می‌شود زیرا موجودات ظلمانی‌ای که قبلاً تولید شده بود به سراغ انسان می‌آیند و او را از راه حق بازمی‌دارند. 🔸 و اما چگونه می‌توان این موجودات ظلمانی را کاملاً نابود کرد؟ راهکار این امر، محاسبه کامل حق الله و حق‌الناس‌هایی است که به شکل‌های مختلف بر دوش ماست و سپس عزم بر ترک آن‌ها و ادای حقوق مالی و... و در واقع یک توبه کامل. 🔹 یک توبه کامل انسان را از همه گناهان و تبعات گناهان پاک می‌کند و همه موجودات ظلمانی را نابود می‌نماید و انسان سبک‌بال می‌شود. برای هجرت به شهر رمضان، توبه کامل و محاسبه کامل ضروری است. و اساساً همان‌طور که هر گروهی سال نوی خود را از زمانی آغاز میکند (مثلاً آغاز سال یک کشاورز از ابتدای پاییز است)، آغاز سال اهالی معرفت توحیدی، آغاز ماه رمضان است که پیش‌زمینه ورود به این سال نو، محاسبه فلاح و خسارت در زمینه معرفت توحیدی است. سال نوی موحدان مبارک 🌹 ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🎉 مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد محمدرسول‌الله با همکاری اندیشکده تثبیت برگزار می‌کند: سلسله جلسات آموزش مباحث استراتژیک با عنوان «رمضان روشن‌فطران» 📽 همراه با پخش انیمیشن‌ها و فیلم‌های مختلف ✅ برای کودکان، نوجوانان و جوانان محورها: 🔸 هجرت به شهر رمضان 🔹 روش کلیم‌الله‌ شدن 🔸 به کشتی نوح نمی‌رسی! 🔹 یوسفِ درونت را نکُش 🔸 عصای فرعون یا عصای موسی؟! 🔹 آخرت نخواهد آمد؛ آمده است! 🔸 توحید را اشتباه فهمیده‌ایم 🔹 جهاد با زامبی‌ها 🔸 مردن قبل از مُردن 🔹 دانشگاه‌های جهل 🔸 تمدن غصاب‌ قصاب 🔹 توهمات اقتصاد 💠 مدرس: امیر حسینی 💠 هزینه: رایگان 💠 زمان: ایام ماه رمضان؛ یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها؛ ساعت 16:45 تا افطار 💠 مکان: بیرجند- بلوار غفاری- بیست‌متری جرجانی- مسجد محمدرسول‌الله- طبقه فوقانی مسجد @MohammadRasoolAllah_News @tasbit1444
دعای سحر: تبدیل بازیگر به کارگردان 🔹 هدف خلقت این است که ما در این صحنه و تئاتر بزرگ عالم هستی، بهترین بازیگر باشیم و نه‌تنها بهترین بازیگر باشیم بلکه خودمان کارگردان شویم. و این امری است که در دعای سحر از خداوند می‌خواهیم. به خواسته‌هایمان در دعای سحر دقت کنیم. در این دعا اسم اعظم هست و اگر مردم می‌دانستند که در این دعا چه گنج‌هایی‌ست، برای رسیدن به حقیقت این دعا باهم مبارزه می‌کردند. برخی از فرازهای این دعا را مرور کنیم: 🔸 خدایا به بهاءت تو را قسم میدهم بهاءت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین بهاءت را خدایا به جمالت تو را قسم می‌دهم جمالت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین جمالت را خدایا به جلالت تو را قسم می‌دهم جلالت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین جلالت را خدایا به علمت تو را قسم می‌دهم علمت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین علمت را خدایا به کلماتت تو را قسم می‌دهم کلماتت را به من هم بده؛ آن هم بالاترین کلماتت را 🔹 و همین‌طور تا انتهای دعا از خداوند می‌خواهیم که عظمت و نور و رحمت و عزت و شرف و سلطنت و سایر اسمائش را در عالی‌ترین وجه به ما هم بدهد. 🔸 ما نسبت به این دعا که یکی از دعاهای سریع الاجابه نیز هست، مأمور شده‌ایم که در آن اصرار و جدیت داشته باشیم. و البته برای اجابت این درخواست‌ها، هیچ پشتوانه‌ای نداریم جز تفضل خداوند برای اعطای مقام خلافت اللهی به بندگانش. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
حسابرسی سال نوی توحیدی برای محاسبه قبل از ورود به ماه رمضان نکاتی چند عرض می‌شود: 1⃣ پیش‌زمینه نفس، نفس است. حسابداری نفس از شناسایی تک‌تک اعمال و باورها و ارزیابی آن‌ها و شناخت نسبت به گناهان مختلف حاصل می‌شود. 2⃣ حسابداری و حسابرسی نفس، نسبت به دو مقوله انجام می‌شود: ایمان و عمل صالح. هرچقدر در ارتقای ایمان کاستی داشته‌ایم، موجب ماست و هرچقدر در انجام عمل صالح کاستی داشته‌ایم موجب ماست. 3⃣ برای محاسبه نفس، نیازمند به یک هستیم. میزان ایمان و عمل صالح، ائمه هدی علیهم‌السلام هستند. در عصر حاضر، الگوهای در دسترس که میزان ایمان و اعمال ما قرار می‌گیرند، شهدا می‌باشند. نسبت به این میزان‌ها در چه وضعیتی هستیم؟ 4⃣ محاسبه نفس، نسبت به نفع و ضرر نیست (برخلاف حسابداری مادی) بلکه نسبت به و است. باید احصاء کنیم در طول یکسال گذشته چقدر فلاح داشته‌ایم و چقدر خسارت. 5⃣ لازمه‌ی احصاء فلاح و خسارت، احاطه بر آن‌هاست. هرچه بیشتر باشد بر ایمان و اعمال بیشتر است و هرچه احاطه بیشتر باشد بیشتر و قوی‌تر است. 6⃣ همان‌طور که در حسابداری، بدهکار و بستانکار مطرح است در محاسبه نفس نیز همینطور است. ، روح ماست که حقیقتی نورانی از ناحیه خداوند است. نیز نفس ماست که اسیر هواهایش است و به حقیقت روحانی ما ظلم می‌کند. 7⃣ پس از حسابرسی، نسبت به هر خسارت، بایستی استغفار کنیم که به موجب آن خداوند و می‌نماید. و نسبت به هر فلاح باید شکرگزاری کنیم که به موجب آن خداوند، و می‌فرماید. ✅ کسی که هرشب قبل از خواب به حساب نفسش برسد، از حسابرسی قیامت در امان است. به حساب نفسمان برسیم پیش از آنکه به حسابش برسند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
شاخص‌ سنجش سلبریتیسم 📝 یادداشتی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا 🔸 در مباحث گذشته اشاره شد که سبک زندگی سلبریتی‌ها همان حیات خبیثه است و سبک زندگی شهدا همان حیات طیبه. اما معیار و شاخص و سنجه‌ی حیات طیبه و حیات خبیثه چیست؟ پاسخ این سؤال را از امام صادق علیه‌السلام خواستند و ایشان فرمودند :«قناعت». 🔹 اکنون در عصر تقابل شهدا و سلبریتی‌ها و با دیدن الگوهای بارز حیات طیبه و حیات خبیثه، معنی این شاخص‌گذاری امام صادق علیه‌السلام را بهتر می‌فهمیم. قناعت بهترین شاخص شناخت زندگی شهید از یک سلبریتی است. کسی که حیات خبیثه دارد (یک سلبریتی) به هیچ چیز قانع نیست؛ نه به کافی، نه به پول کافی، نه به فالوور کافی، به هیچ چیزی قناعت نمی‌کند و مدام طمع بیشتری دارد. لذا از هر راهی به دنبال کسب شهرت است. 🔸 برعکسِ سلبریتی‌ها که نماد حیات خبیثه‌اند، شهدا نماد حیات طیبه‌اند. چرا؟ چون نه طمع شهرت دارند، نه طمع پول و نه طمع فالوور. شهدا با انفاق و حتی ایثار مال و جان و آبرویشان، بیشترین خدمت‌رسانی را به مردم دارند و توقعی از آن‌ها ندارند. 🔹 در مقوله قناعت، ما با طیفی از مفاهیم مواجهیم که شاخص‌سازی را راحت‌تر می‌نماید. مفاهیم زیر را می‌توان بعنوان شاخص‌های سنجش حیات طیبه در یک نمودار واحد رسم نمود که به ترتیب عبارتند از: ایثار، انفاق، قناعت، بخل، طمع، و شح ۶ مفهوم فوق درجات شهید بودن و درکات سلبریتی بودن را برای ما مشخص می‌سازد. هرچه بیشتر مال و نفس و آبروی خود را فدای نوامیس سه‌گانه دین و وطن و زنان نماییم، ایثار بیشتری داریم و در درجه بیشتری از شهادت هستیم و بالعکس هرچه بیشتر برای مال و نفس و آبروی خود طمع داشته باشیم و نوامیس سه‌گانه را فدای مال و نفس و آبروی خود کنیم، در درکات پایین‌تری از سلبریتیسم قرار داریم. پناه بر خداوند از چنین وضعیتی! ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
تمدن‌سازی آتش‌محور یا نورمحور؟! ♨️ در یادداشت‌های قبل‌ اشاره شد که حباب، آیت هوای نفس است. و اما وقتی آتشی به یک حباب زده شود، آن آتش شعله‌ورتر می‌شود و این پدیده، آیت حطمه است. حطمه آتشی است که با هوای نفس جهنمیان مخلوط شده و شعله‌ورتر می‌باشد. ♨️ چهارشنبه سوری، یکی از مظاهر تمدن‌سازی آتش‌محور است. تمدن‌سازی و جامعه‌سازی می‌تواند آتش‌محور و یا نورمحور باشد. از این دو حالت خارج نیست. تمدن‌سازی و جامعه‌سازی در عصر حاضر آتش‌محور است و تمدن نوین اسلامی در عصر جامعه مهدوی، نورمحور خواهد بود. ♨️ در قرآن کریم، تقابلی وجود دارد بین نار و نور. اجنه از جنس نار هستند و ملایکه از جنس نور. خشم و شهوت و کینه و حسد از جنس نار هستند و وضو و نماز و تفقه و تعقل از جنس نور. علوم انسانی مدرن عمدتاً مبتنی بر خشم و شهوت هستند. بعنوان مثال علم اقتصاد در مبانی و در فرمول‌هایش عمیقأ مبتنی بر خشم و شهوت بوده و آتش‌محور است. استرس بدهی و حرص و طمع در زندگی اقتصادی بخش کوچکی از این آتش‌محوری است. سایر علوم انسانی مدرن نیز همینطورند نظیر جامعه‌شناسی، روانشناسی، مدیریت، و علوم سیاسی؛ همگی مبتنی بر آتش هستند نه نور. این بحث، بحثی مفصل است و سرریز آن در همه علوم قابل بررسی است. 🔆امام جریان حق: خودش نور است متقین: خط مشی‌شان‌ نور است مومنین: اقتباس نور می‌کنند ♨️منافقین: باید التماس نور بکنند کفار: خط مشی‌شان در تاریکی با نار است امام جریان باطل: خودش نار است ✅ تمدن‌سازی باید نورمحور باشد. طراحی جشن‌های اجتماعی نیز که یکی از ابعاد تمدن است، باید نورمحور باشند نه آتش‌محور. هجرت فردی و اجتماعی از نار به نور یکی از مولفه‌های معرفت توحیدی است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهیده راشل کوری 🔹 ۲۶ اسفند یا ۱۶ مارس، تاریخ شهادت یک خانم مسیحی آمریکایی در رفح است. راشل کوری ۲۳ ساله در ۲۱ سال پیش در اعتراض به اشغال‌گری رژیم غاصب در مقابل بولدوزر اسرائیلی ایستاد و بولدوزر از روی او رد شد و به شهادت رسید. 🔸 راشل کوری، همان کسی است که در کودکی در سخنرانی‌اش در کلاس پنجم دبستان، رؤیا داشت؛ رؤیای رفع فقر از کل جهان، رؤیای حل مشکلات مردم جهان، رؤیای نجات همه کودکان جهان. کودکی راشل به ما می‌آموزد که به کودکان امروزی باید رویا و استراتژی آموخت و الگوی کودک تراز را به آن‌ها معرفی نمود. 🔹 هم‌اکنون پس از ۲۱ سال، همان رفح که راشل در آنجا شهید شد، میزبان میلیون‌ها فلسطینی آواره است. راشل، الگوی همه مردان و زنان آزاده در سراسر جهان شده است. کودکی‌اش تا جوانی‌اش و شیوه مرگش، همگی الگوی کودکان و زنان و مردان جهان است و خداوند روز قیامت با نشان دادن افرادی مثل او با برخی سران بی‌خاصیت عرب محاجه خواهد نمود. 🔸 و اما معنی اسم راشل چیست؟ راشل همان راحیل است که اسم مادر حضرت یوسف علیه‌السلام بوده و به معنای کوچ‌کننده می‌باشد. راشل کوری حقیقتا کوچ و هجرت کرد؛ از تنبلی به سمت جهاد؛ از گمراهی به هدایت؛ و از افساد به اصلاح. او راحل بود و مهاجر. 🔹 نام راشل کوری هم‌اکنون بر تارک تالار مهم‌ترین کرسی نظریه‌پردازی کشور که تحولاتی شگرف در علوم انسانی ایجاد نموده می‌درخشد. خود این امر نشانه‌ای است بر اینکه تحول در علوم انسانی نیز نیازمند راشل‌هایی است که در مقابل بولدوزرهای علوم انسانی یهودی بایستند و مردانه به شهادت برسند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
مبانی نظری «جهش تولید با مشارکت مردم» 🔹 سال ۱۴۰۳ توسط امام جامعه به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. اما اجزا و عناصر این مشارکت چه مواردی است؟ در جدول پیوست‌شده، برخی از این‌ها بیان شده است. برای فهم بهتر مشارکت مردم باید تبیین شود مشارکت مردم چه چیزی نیست. یعنی اول «لااله» را بگوییم و بعد «الا الله» را. 1️⃣ مشارکت مردمی، اقتصاد آدام اسمیتی نیست؛ اقتصاد مبتنی بر دست نامرئی بازار و تعادل عرضه و تقاضا هیچ ربطی به اقتصاد مردمی ندارد لذا مشارکت مردم را در این چارچوب تحلیل نکنید. 2️⃣ مشارکت مردم به معنای تقویت بخش خصوصی نیست و اساساً اقتصاد مردمی در ذیل دوگان دولتی‌سازی و خصوصی‌سازی نمی‌گنجد زیرا پارادایم آن متفاوت است. 3️⃣ مشارکت مردم به معنای افزایش بانک‌محوری و افزایش وام‌دارسازی مردم به سیستم بانکی نیست. بسط و تعمیق رباخواری و افزایش ضریب نفوذ بانک‌ها در جامعه، در تضاد آشکار با مشارکت مردم قرار دارد. ✅ نمونه خوب مشارکت مردم در سال‌های اخیر، اقتصاد اربعین است که در آن، معیشت بیش از ۲۵ میلیون نفر در طول چند هفته به خوبی تأمین می‌شود و از نظر تغذیه، اسکان و درمان با مشکلی مواجه نمی‌شوند. ‼️ ضمنا انتخاب این شعار بیانگر این نکته است که: ای مردم، برای جهش تولید منتظر دولت نباشید و خودتان با همان حداقل امکانات وارد صحنه شوید تا «لیقوم الناس بالقسط» محقق شود. و برای رفع بی‌حجابی و سایر مشکلات نیز خودتان به پا خیزید و «آتش به اختیار باشید زیرا قرارگاه دولتی مختل شده است». در این زمینه مباحث ما ادامه خواهد داشت... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
تجاوز اسرائیل به غزه یا ایران؟ ▪️خبر تجاوز سربازان اسرائیلی به زنان مسلمان غزه در بیمارستان شفا قلب همگان را به درد آورد، وجدان‌ها را بیدار ساخت و اعتراضات مختلف را برانگیخت. اما علت این تجاوزها چیست و ریشه در چه دارد؟ ▪️علت این تجاوزگری را قرآن کریم در رباخواری یهود می‌داند. در آیه ۱۶۱ سوره نساء می‌فرماید: و اخذهم الربا. و در آیه ۶۲ سوره مائده می‌فرماید: و اکلهم السحت. و سحت همان رباست. در واقع از همان زمان پس از ملک سلیمان نبی، رباخواری درمیان یهود آغاز شد. ▪️و اساساً علم اقتصاد که علمی ذاتأ یهودی است، عمیقاً آغشته و آمیخته به رباست. ربا نیز همان گناهی است که بدتر از هفتاد بار تجاوز به محارم تعریف شده است. تعمیق و بسط ربا، به معنای تجاوز مالی یهود به جامعه اسلامی است چنانکه هم‌اکنون یهودیان در سیستم مالی بورس و بانک ایران نفوذ دارند. ▪️تجاوز اسرائیل به فلسطین دو مرحله داشت: تجاوز به سرزمین ⬅️ تجاوز به نوامیس اما تجاوز اسرائیل به ایران سه مرحله دارد: تجاوز علمی ⬅️ تجاوز مالی ⬅️ تجاوز به نوامیس ▪️مرحله تجاوز علمی با ترجمه بی‌محابای دانش‌های ذاتأ یهودی غرب و تدریس آن‌ها در دانشگاه‌ها و نظام مدرک‌گرا در دهه‌های هفتاد و هشتاد انجام شد. مرحله تجاوز مالی با رشد قارچ‌گونه و بی‌رویه بانک‌ها و نظام مالی یهودی در دهه‌های هشتاد و نود انجام شد. مرحله تجاوز به نوامیس با انقلاب جنسی و ترویج برهنگی در دهه نود و دهه اول قرن جدید درحال انجام است. ▪️بااینکه بسط و تعمیق رباخواری در اعماق نظام اقتصادی ایران نفوذ یافته، اما هم‌اکنون نیز مزدوران و فریب‌خوردگان به این وضعیت اکتفا ننموده و از طریق دو پروژه «استقلال بانک مرکزی» و «پول دیجیتال بانک مرکزی»، به دنبال گسترش این وضعیت هستند. ▪️سکوت و بی‌تدبیری و سیب‌زمینی بودن مسئولین در قبال این تجاوزات نابخشودنی است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
جریان خطرناک «مقتسمین» ‼️دو جریان نسبت به مواضع امام خامنه‌ای ظلم می‌کنند:‌ جریان تحریف و جریان مقتسمین. علت تحریف این است که می‌خواهند نظرات خودشان را بر امام جامعه تحمیل کنند و با نفاق، ایشان را به نفع خود مصادره نمایند. آیات مختلف قرآن، تحریف‌گران را لعنت می‌کند. جریان مقتسمین نیز جریانی است که در آیات ۹۰ و ۹۱ سوره حجر اینگونه از آن‌ها یاد شده است: «المقتسمین الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِينَ» یعنی قرآن را قسمت‌قسمت نموده و برخی از آن را قبول نکردند. در عصر حاضر اینان کلام نایب امام زمان را قسمت‌قسمت می‌کنند. 🔹 آیه ۴۱ سوره نساء می‌فرماید: مِّنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ... لَّعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ همچنین آیه 41 سوره مائده می‌فرماید: لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً ۖ يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ ... وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِّنْهُمْ ... أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ ۖ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ آیه 112 سوره انعام می‌فرماید که همیشه در اطراف مصلحان و صالحان، شیاطینی قرار میدهیم: وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ‼️ برای فهمیدن و فقهیدن مواضع امام خامنه‌ای، به حرف کسانی‌که خود را به ایشان منتسب می‌کنند توجه نکنید. از کسانی‌که همراه با امام خمینی در هواپیما از پاریس به تهران آمدند، اغلبشان منحرف شدند و ایشان را تنها گذاشتند. اطرافیان پیامبر و ائمه علیهم السلام هم که زبانزد و معرّف حضور شما هستند. پس اطرافیان را ملاک قرار ندهیم. ▪️تحریف سخنان امام خامنه‌ای درباره مجلس جدید ▪️تحریف سخنان ایشان درباره بنگاهداری بانک‌ها ▪️تحریف سخنان ایشان درباره ماسک زدن در ایام کرونا ▪️تحریم سخنان ایشان درباره علوم انسانی ذاتاً مسموم ▪️تحریم سخنان ایشان درباره مبارزه با جریان غیرانقلابی درون نظام ▪️تحریم سخنان ایشان در مذمت علم اقتصاد ▪️ تحریم سخنان ایشان در مذمت فوتبال ▪️تحریم سخنان ایشان در مذمت سبک معماریِ فعلی ▪️تحریم سخنان ایشان درباره دلارزدایی ▪️تحریم مواضع ایشان نسبت به علوم انسانی غیرتوحیدی ▪️تحریم انتقادات ایشان نسبت به صداوسیما ❗️موارد فوق صرفاً بخشی از جریان تحریف و جریان مقتسمین علیه مواضع امام خامنه‌ای است. بسیاری از مواضع ایشان به گوش مردم نرسیده و به همین دلیل است که ایشان در برخی زمینه‌ها مغلول‌الید شده‌اند. ⚠️ مقصود امام خامنه‌ای از «جهش تولید با مشارکت مردم» نیز در ذیل تحریفات مختلفی قرار می‌گیرد اما فهم مقصود واقعی‌شان از عنوان سال فقط با مراجعه به بیانات قبلی و نگاه قرآنی ایشان میسر است. ایشان فرموده‌اند: 🔹 [از ویژگی‌های سیاستهای اقتصاد مقاومتی] مردم‌محوری است. تجربه هم به ما نشان میدهد، بیانات و معارف اسلامی هم تأکید میکند که هرجا مردم می‌آیند دست خدا هم هست. یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة هرجا مردم هستند، عنایت الهی و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست؛ نشانه و نمونه‌ی آن، دفاع هشت‌ساله، نمونه‌ی آن خود انقلاب، و نمونه‌ی آن گذر از گردنه‌های دشوار این ۳۵ سال [است] چون مردم در میدان بودند، کارها پیش رفته؛ ما در زمینه‌ی اقتصادی به این کمتر بها دادیم. (1392/12/20) 🔹 ما حرفمان با مردم بر مبنای اعتماد متقابل است؛ بنده به تک تک این ملّت اعتماد دارم؛ به این حرکت عمومی اعتماد دارم؛ معتقدم «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة»؛ اعتقاد دارم دست خدا است که دارد کار میکند. بیست‌ودوّم بهمن را نگاه کنید؛ روز قدس را نگاه کنید، این دست خدا است؛ خدا را می‌بینیم، اعتماد میکنیم به این حرکت مردمی، به این احساس مردمی، به این صدق و بصیرت مردمی اعتماد میکنیم؛ حرف میزنیم باهم. (1394/01/20) 🔹 یکی از مشکلات ما در طول این سال‌ها این بوده که افرادی آمده‌اند مفاهیم اسلامی را با مفاهیم غربی ترجمه کرده‌اند، حرف‌های غربی‌ها را تکرار کرده‌اند، دنبال تحقق آن‌ها بودند؛ درحالی‌که انقلاب اسلامی برای این نیست. آزادی غربی درزمینه‌ی اقتصاد، همین مطالبی است که می‌بینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتی» و رسیدن به این وضع دیکتاتوری اقتصادی موجود دنیا که الآن دارد انحلال و فروریختگی خودش را به‌تدریج نشان می‌دهد. مراد ما از آزادی که این نیست. آزادی انسانی به معنای آزادی اخلاقىِ بی‌بندوباری فرهنگىِ غربی نیست. ما نباید برای اینکه خودمان را در چشم غربی‌ها شیرین کنیم، دم از حرفی بزنیم که آن‌ها می‌زنند؛ که حرفِ غلط است، باطل است و امروز دارد بطلان خودش را نشان می‌دهد. (1390/07/24) ✅ مختصری از نگاه قرآنی امام خامنه‌ای درباره مبانی نظری مشارکت مردم پیش‌تر در کانال بیان شد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
دوقطبی مخبتین و مخبّطین 🔹 مومنین را خداوند تثبیت می‌کند و منافقان را تثبیط. تثبیت یعنی آرامشی عمیق در فواد. و تثبیط یعنی درجا زدن و عدم امکان حرکت. کلیدواژه‌های قرآنی و ، درس‌هایی از جامعه‌شناسی به ما می‌دهد. در این راستا، دو کلیدواژه‌ی قرآنی و نیز راهگشا هستند. آیاتی از سوره‌های بقره، توبه، هود و حج از این کلیدواژه‌ها استفاده کرده‌اند. 🔸 مومنان، پس از تثبیت به اخبات می‌رسند. اخبات یعنی آرامشی همراه با تسلیم. در واقع، موجب می‌شود. این افراد، آرامش دارند یعنی بعلت مبانی فکری مستحکم و ثابت، از راه ثبات در دین منحرف نمی‌شوند و همیشه در برابر حکم الهی تسلیم‌اند. اینان اگر جنگ سوریه شود، با آرامش سرشان را هم تقدیم می‌کنند و اگر مشکلات اقتصادی هجوم آورد همچنان از عقایدشان پا پس نمی‌کشند، هر فتنه‌ای شود ایمانشان مستحکم‌تر می‌گردد و همه ابتلائات را از ناحیه محبت الهی می‌دانند. 🔹 منافقان پس از و عدم امکان قیام در راه حق، می‌شوند یعنی حرکتی اعوجاج‌گونه و دیوانه‌وار دارند. این حرکت اعوجاجی و عدم آرامش و عدم تسلیم در رفتارهای این افراد قابل شهود است: همیشه دنبال ارتقای مدل گوشی خود هستند، دیوانه‌وار پیگیر آخرین اخبار سکه و طلا و ارز و بورس و بانک و یافتن سودآورترین بازار می‌باشند، آخرین اخبار سلبریتی‌های جهان و آخرین مدهای لباس را برای تبعیت کورکورانه دنبال می‌کنند، با هر موج و چالشی همراه می‌شوند و با هر بادی تغییر جهت می‌دهند. در یک کلام، ثبات عقیده و مبانی فکری مستحکمی ندارند. 🔸 در فرهنگ، اقتصاد و سایر مسائل جامعه، این دو جریان وجود دارند و یک دوقطبی و دوگان بین آن‌ها وجود دارد. یکی از آن‌ها الگوی ترازش شهدا هستند و یکی از آن‌ها تابع سلبریتی‌ها می‌باشند. در اوج تثبیت و تخبیت هستند و در حضیض تثبیط و تخبیط. 🔹 از خبط به خبت در عرصه فردی و اجتماعی، یکی از مولفه‌های است. هریک از ما باید تلاش کنیم خودمان و اطرافیانمان را از تثبیط و تخبیط نجات دهیم و به تثبیت و تخبیت رهنمون سازیم. تثبیت و تخبیت، از ترندهای تراز در جامعه اسلامی است که تا سال باید عموم جامعه به این سطح واصل شوند. نظام‌سازی نظامات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معماری، ورزشی، هنری و... باید مبتنی بر نظام تثبیت و نظام تخبیت باشد. 🔸 بعنوان مثال نظام امروز ایران و جهان، بعلت پول بدون پشتوانه، توفیق پیاده‌سازی حکم الهی زکات را ندارد (این یعنی تثبیط) و بعلت ربا و قمار سازمان‌یافته، عمیقاً مخبطانه و دچار تخبیط است. همچنین نظام مضطرب وحشی مدرن، کاملاً دچار تثبیط و تخبیط است درحالیکه نظام معماری سنتی ایرانی اسلامی عمیقاً موجب تثبیت و تخبیت فواد می‌شد. هنر ابزورد نیز همینطور. سیاست ماکیاولیستی و آمریکایی نیز همینطور. همگی موجب تثبیط و تخبیط انسان‌ها شده و آن‌ها را تبدیل به زامبی‌هایی بالقوه نموده است. امید است که با نظریه‌پردازی و سپس نظام‌سازی حول مفاهیم تثبیت و تخبیت، جهان سراسر فتنه امروز نجات یابد. ان‌شاءالله. با ما همراه باشید ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
سیر مباحث اندیشکده تثبیت تاکنون 🔹 جامعه‌شناسی سیاسی: مهمترین شاخص انتخاب اصلح دموکراسی اندیشکده‌ای کیفیت رأی منطق صحیح رأی دادن قاعده تداول قاعدین و خوالف جریان مقتسمین 🔹 معرفت توحیدی: صنعت انسان‌سازی مخلِصین و مخلَصین بازی گنج قاعده تثبیط دوقطبی مخبتین و مخبّطین تمدن‌سازی آتش‌محور یا نورمحور دانشگاه عالی ابوحمزه دعای سحر؛ تبدیل بازیگر به کارگردان مبانی حسابرسی توحیدی 🔹 آیت‌مداری: آیت جنگ غزه آیت انتخابات آیت رعد آیت حمار 🔹 جنگ جهانی پنجم: مخاطرات 2024 علیه منافع آمریکا پیروزی جبهه مقاومت در جنگ نرم اکسدوس جدید مراحل تجاوزات اسرائیل 🔹 قیام علیه سلبریتیسم: بعثت فوتبالی یا بعثت انقلابی فرایند محو و سقوط سلبریتیسم شاخص حیات خبیثه شهیده راشل کوری خودفراموشی خون طیب 🔹 اقتصاد توهم: نهایت عدم بسط ید ولیّ: ذبحت اقتصاددانان فاسد دوراهی نفاق و انفاق مبانی نظری مشارکت مردم ✅ با کرسی نظریه‌پردازی تثبیت در افق ۱۴۴۴ همراه باشید ... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
🌀 توهم بدهی و فروش اوراق ▪️هشتم فروردین جناب وزیر اقتصاد درباره عدم لزوم افزایش مالیات و لزوم انتشار اوراق گفت: «با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب می کند که تسهیل کنیم و تخفیف های بیشتری در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق تامین کند و به دولت اجازه انتشار دهد تا نیازی به این افزایش مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.» ▪️این اظهارنظر مبتنی بر نگرشی لیبرال و عدم هجرت از توهمات اقتصاد غرب است. در نوشتارهای قبل بیان شد که تفاوت توهم و تفهم و تفقه چیست و اینکه اقتصاد لیبرالی که در دانشگاههای ایران تدریس و پیاده‌سازی می‌شود مبتنی بر توهم‌هایی است که خود اندیشمندان غربی به این توهمات اذعان داشته‌اند. همچنین بیان شد که نظام‌های مدرن غربی دچار و هستند و انسان را از و دور می‌سازند. نمود بارز این امر، اظهارنظر اخیر وزیر اقتصاد است. ▪️در واقع، اقتصاددانان جمهوری اسلامی بعلت عدم شناخت قرآن و مبانی حِکمی الگوی معیشت اسلامی، توفیق و امکان تحقق حکم بسیار مهم را ندارند و این امر چیزی است که در قرآن تحت‌عنوان «ثبط» و «تثبیط» یاد شده است یعنی نظام اقتصادی موجود، توفیق تحقق زکات را ندارد. این عدم توفیق راجع‌به زکات، موجب شده که آقایان دست به دامان سیستمِ اساساً غلط «مالیات» بیفتند و به آن «تشبث» کنند و در دوگان‌های غلطی نظیر دوگان مالیات‌گرفتن یا انتشار اوراق گیر کنند. حال آنکه اساساً پارادایم‌شان غلط است و در پارادایم قرآنی، چنین دوگان‌هایی مطرح نیست. ▪️ازسوی دیگر، ربا و قمار سازمان‌یافته و خلق بدهی به‌هرشکل آن موجب «تخبیط» و «مخبّط» شدن نظام اقتصادی مدرن شده و این سیستم را دچار حرکاتی اعوجاجی، انحرافی و دیوانه‌گون نموده است. یکی از انواع این خلق بدهی، انتشار اوراق است که دولت برای جبران هزینه‌هایش به‌دنبال این عمل ناشایست است؛ حال آنکه این نیز چیزی جز افزایش این «تخبیط» نخواهد بود. ▪️قابل توجه است که اساساً خلق بدهی بعنوان یکی از توهم‌های علم اقتصاد مورد نقد جدی اندیشمندان غربی قرار گرفته و برای آن کتاب‌های متعددی نوشته شده است. بعنوان نمونه کتاب «Debt & Delusion» نوشته «Peter Warburton» و کتاب «The Debt Delusion» نوشته « John F. Weeks» قابل مطالعه و بررسی هستند و نکات ارزنده‌ای دارند. این کتاب‌ها باید در دانشکده‌های اقتصاد کشور تدریس شود و اساساً ضرورت وجود چند واحد درسی تحت عنوان بسیار زیاد است. ▪️ لازم به ذکر است که سرریز نظریه تثبیت قرآنی در اقتصاد، موجب تثبیت قیمت‌ها، تثبیت نرخ ارز، تثبیت آرامش و روان مردم، تثبیت اهداف اقتصادی، تثبیت بازارها و از همه مهم‌تر تثبیت فؤاد جامعه خواهد شد و ازسوی دیگر، تثبیط و تخبیط اقتصاد لیبرال موجب این‌همه نوسان، این‌همه آشفتگی و عدم ثبات، این‌همه عدم آرامش روان، این‌همه حرکات اعوجاجی و انحرافی و این‌همه فتنه‌های اقتصادی شده است. 🔹 البته از مسئولین اقتصادی و اساتید اقتصادی و دانشکده‌های اقتصاد، امیدی برای خروج از توهم‌های علم اقتصاد نیست اما یکایک مردم می‌توانند با فهم توهم‌های اقتصاد لیبرال و روی‌آوردن به مبانی نظری قرآن کریم و همکاری در نظریه‌پردازی و ترویج این نظریات قرآنی، راهی را به‌سوی نجات معیشت مردم فراهم آورند. و اساساً یکی از ابعاد «جهش تولید با مشارکت مردم»، مشارکت مردم در جهش تولید علم است؛ و این امر شدنی است و یقیناً محقق خواهد شد. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
قواعد علم آیت‌مداری 🔹 برخلاف تلقی مسیحیت و یهود که خدا را silent و ساکت و منفعل می‌دانند و در تلقی deism به خدایی ساعت‌ساز معتقدند اما اسلام خداوند را ناطق و فعال و حاضر می‌داند. خداوند ما را رها نکرده و در هر لحظه با ما صحبت می‌کند و راهنمایی می‌نماید. 🔸 خداوند از سه طریق با ما تکلم می‌کند: آیات مکتوب (قرآن)، آیات آفاقی(مخلوقات) و آیات انفسی (حالات ما). ما نیازمند آنیم که قواعد زبان خدا را بشناسیم و بفهمیم و بفقهیم که پروردگارمان به ما چه می‌گوید. 🔹 شناخت موارد زیر لازمه فقهیدن بخشی از کلام خداوند است: سوره‌ها و جزءهای آفاق و انفس، آیات ناسخ و منسوخ آفاق و انفس، آیات محکم و متشابه آفاق و انفس، تبدیل آیات در آفاق و انفس، تنزیل و تأویل آیات در آفاق و انفس، آیات بینات در آفاق و انفس، و تلاوت آیات در آفاق و انفس. 🔸 یکی از قواعد نگاه آیت‌مدار، به خود گرفتن آیات است. یعنی کلام خدا را خطاب به کسی دیگر نگیریم و فقط نفس خودمان را مخاطب آیات بدانیم؛ چه آیات مکتوب، چه آفاقی و چه انفسی. زیرا تنها کسی می‌تواند آیات را بفهمد که خود را مخاطب آیات بداند. لذا فرمول این است که: «خود را در آیات و آیات را در خودمان ببینیم». 🔹 در واقع باید به گونه‌ای قرآن بخوانیم که گویا آیات بر ما نازل می‌شود. قصص قرآن شرح حال ماست و قصص نوح و ابراهیم و موسی و عیسی، همگی قابلیت وجودی ما را بیان می‌کنند. قصص نمرود و فرعون و عاد و ثمود هم شرحی از تفرعن و استکبار خود ماست. قرآن بر ما نازل می‌شود و بیانگر بواطن خود ماست. 🔸 دعاهای ماه رمضان را نیز باید به خودمان بگیریم. راه نجات در همین است. بعنوان مثال، سراسر دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور بیانگر وضعیت فعلی و نواقص و کوتاهی‌های ماست یعنی فقیر و غریب و عریان و گرسنه و مدیون، خود ما هستیم که در مسائل معنوی این وضعیت‌ها را داریم. سراسر دعای سحر نیز بیانگر وضعیت مطلوب و قابلیت‌های وجودی ماست. دعای افتتاح و ابوحمزه هم همینطور. این همه مقامات معنوی و امکان رشد و تعالی نیز برای همه ماست و راه رسیدن به آن‌ها برای ما باز است. 🔹 شناخت قواعد علم آیت‌مداری و نگاه آیت‌مدار برای تک‌تک کسانی که دنبال تحول در عالم هستند ضروری است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اندیشکده تثبیت| حسینی
دوقطبی مخبتین و مخبّطین 🔹 مومنین را خداوند تثبیت می‌کند و منافقان را تثبیط. تثبیت یعنی آرامشی عمیق
نبرد قانتین و قانطین 🔹 شنبه یازدهم فروردین 1403 فرزند آیت‌الله فاضل لنکرانی در گفتاری عجیب اظهار داشت: «نمی شود گفت هر چه در غرب هست برای سلطه بر جهان سوم است، این فکر ناصحیحی است.معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی همانند طب اسلامی و اقتصاد اسلامی حرف غلطی است! صنعت شهرسازی یک علم است که مبانی‌ ای دارد هر چند برخی از این مبانی‌ از غرب آمده باشد، چنانچه با مبانی دینی ما سازگار باشد از آن باید استفاده کرد. چیزی به نام شهر اسلامی نداریم.» این اظهارات سریعاً در رسانه‌های لیبرال بازتاب خبری یافت. 🔹 پیش‌تر نیز برخی از روحانیون از قبیل علوی بروجردی و موسوی بجنوردی نظام‌سازی اقتصادی مبتنی بر اسلام را زیر سؤال برده بودند. همچنین جناب داوری اردکانی گفته بود که «تولید علم دینی تمنای محال است». این اظهارات نیز بسیار سؤال‌برانگیز بود. اما چرا چنین اظهارات خلاف واقعی توسط این اشخاص مطرح می‌شود؟ 🔹 بر کسی پوشیده نیست که معماری غربی تابه‌حال چه پیامدهای وحشتناکی در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما ایجاد کرده است. این وحشی مضطرب، راه را بر مؤمنان برای اجرای احکام الهی تنگ کرده و آنان را دچار قبض ید نموده است. این درحالی است که اسلام دینی است که از مهد تا لحد برای زندگی انسان طرح و ایده و نظریه دارد و اگر نظام‌سازی مبتنی بر اسلام صورت نگیرد، وضعیت همین می‌شود که هست یعنی سیطره تمدن شرک و کفر غرب بر ارکان جامعه اسلامی، موجب بروز انواع مفاسد اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شده و نگاه برخی از مردم را نسبت به اسلام بدبین کرده است. این آقایان نیز به‌جای عذرخواهی بابت عدم تولید علم دینی، با اظهاراتشان ساحت دیانت و فقاهت را از ساحات اجتماع جدا نموده و موجب کف و سوت دشمنان اسلام می‌شوند. 🔹 در مبانی معرفت توحیدی، ما با یک دوگان و دوقطبی مواجهیم: دوقطبی و . گروه «قانتین» مبتنی بر «قنوت» (یعنی امید همراه با تسلیم) در راه حق حرکت می‌کنند و گروه «قانطین» مبتنی بر «قنوط» (یعنی ناامیدی همراه با تمرد) از حرکت در راه حق بازمی‌مانند. مثال بارز قانطین، همین کسانی هستند که از امکان تولید علم دینی ناامیدند و لذا به‌دلیل همین ناامیدی و قنوط، توفیق قیام در راه حق ندارند و لذا و می‌شوند و اینان همان «مخبّطین»‌اند. 🔹 از سوی دیگر، جریان «قانتین» کسانی هستند که نه امکانات و بودجه دولتی دارند و نه خدم و حشم، نه اسم و رسمی دارند و نه مدارک پوچ دانشگاهی؛ اما با همان بضاعت اندک مادی و با سرمایه «ایمان» و «امید»، در یک دست قرآن را گرفته و در دست دیگر، قلم را و لذا از دل مفاهیم قرآنی، نظریات عمیق علمی استخراج می‌کنند و راه نجات بشر را نشان می‌دهند. لذا «قنوت» منجر به و اینان می‌شود و اینان همان مخبتین هستند. 🔹 پس در معرفت توحیدی، این شبکه مفاهیم قرآنی و این سه مورد دوقطبی را به خاطر داشته باشید: قنت ⬅️ ثبت ⬅️ خبت قنط ⬅️ ثبط ⬅️ خبط هجرت از قنوط به قنوت، هجرت از ثبوط به ثبوت، و هجرت از خبوط به خبوت، بخشی از لازمه‌های هستند. 🔹 علت تأکیدات مکرر امام خامنه‌ای بر دو مقوله ایمان و بر همین امر است. اگر امید نباشد، جریان «قانطین» در حوزه و جریان «قانطین» در دانشگاه، روح امید را در فضای تولید علم به قتل می‌رسانند و پس از آن، جریان «مثبّطین» و جریان «مخبّطین» در عرصه مدیریت نهادهای لیبرال، راه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی می‌بندند. 🔹 مقابله با جریان‌های قانطین، مثبّطین و مخبّطین و تقویت جریان‌های قانتین، مثبتین و مخبتین، از لازمه‌های زندگی یک انسان انقلابی است. و رساندن جامعه به قنوت و تثبیت و تخبیت، یکی از ترازهای ایران اسلامی در افق 1444 و پس از آن خواهد بود. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
نکاتی مهم در باب «قدر» 1⃣ حقیقت شب قدر، مقام نورانیت و ولایت کلیه حضرت فاطمه زهرا و امام زمان علیهما السلام است. در این شب، با تأمل و تفکر و توسل و تضرع و نماز استغاثه و قرائت سوره قدر و سایر اعمال قلبی و قالبی، تا می‌توانیم به ایشان توجه کنیم. 2⃣ شب قدر، شب قدر یافتن است یعنی از به هجرت کنیم. انسان می‌تواند در این شب به جایی برسد که نه تنها تقدیرش به بهترین نحو رقم بخورد بلکه خودش نیز قادر و مقدر شود و تقدیرات دیگران را به بهترین نحو مقدر سازد. 3⃣ شب قدر، شب و تصمیم‌گیری برای کل حیات و زندگی است. در عرصه تصمیم‌مداری، در شب قدر باید از به هجرت کنیم یعنی سر خودمان را کلاه نگذاریم و واقعاً محاسبه‌ای جدی نسبت به خودمان داشته باشیم. نه فقط اعمال بلکه محاسبه اخلاق، محاسبه مال حرام، و حتی محاسبه ظلم‌هایی که به اعضاء و جوارح خودمان کرده‌ایم. 4⃣ شب قدر شب سیر در مراتب است. چگونه می‌خواهیم از مراتب حیات نباتی (صدری) و شغافی (حیوانی) کنیم و به حیات قلبی و فوادی و فراتر از آن برسیم؟ شب قدر شب است. می‌توان در این شب به معرفت توحیدی نایل شد و یا لااقل روزنه‌های ورود به مقام معرفت توحیدی را برای خودمان باز کنیم. 5⃣ شب قدر، شب است؛ رهایی از غل و زنجیرهای هوای نفس، از کینه‌ها و عداوت‌ها، از حسادت‌ها، از خشم و شهوت‌ها، از دروغ و غیبت و کبر و طمع. شب قدر شب هجرت از همه رذائل اخلاقی و علمی و معرفتی است. لذا در شب قدر از غسل توبه و نماز توبه (همان نماز یکشنبه ذیقعده) غفلت نکنیم. ضمن اینکه رد مظالم داده و همه ظلم‌های شخصی را ببخشیم وگرنه این‌ها مانع نزول قرآن بر قلب ماست. از سوی دیگر یقین و باور عمیق داشته باشیم که همه گناهان ما مسلما بخشیده شده و مراتب هفتگانه بخشش شامل حالمان شده است: ستر ⬅️ غفر ⬅️ کفران ⬅️ عفو ⬅️ صفح ⬅️ صفح جمیل ⬅️ تبدیل سیئات به حسنات 6⃣ شب قدر شب تعیین تکلیف با جریان کفر و استکبار جهانی و با جریانات لیبرال و منافق در جهان اسلام است. امت اسلامی اگر واقعاً شب قدر داشته باشد، به یک هفته نخواهد کشید که اسرائیل را نابود خواهند کرد اما دریغ از معرفت. هرکدام از تک‌تک ماها باید دقیقاً موضعش را در جریان تقابل جهانی اسلام و کفر مشخص کند. 7⃣ شب قدر شب دعا و مسألت است. و قطعا دست خالی برنمیگردیم. دست خالی برنگشتن یعنی یک آرامش در قلب یعنی نوعی تثبیت در قلب. معنی دعا این نیست که حاجاتمان داده شود. بعنوان مثال؛ یک بچه کوچک از مادرش درخواست یک اسباب‌بازی می‌کند اما به صلاحش نیست. مادرش همین که او را بغل می‌کند یعنی او را اجابت کرده. علامتش این است که وقتی مادر، بچه را بغل کرد، بچه آرامش می‌یابد. ✅ روز قدر نیز مانند شب قدر است. مراقب باشیم روز را از دست ندهیم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
مماشات و قاعده «نسیء» 🔹 جملات زیر از امام خامنه‌ای است: «اگر غلطی از رژیم صهیونسیتی سر بزند تا آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد» «اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند» راجع به شهادت حاج قاسم: «انتقام سخت» راجع به عین الاسد: «این انتقام سخت نبود نهایتاً یک سیلی بود» راجع به طوفان الاقصی: «مسیر غذا و انرژی رژیم صهیونسیتی را ببندید» در مسأله کرمان: «پاسخ سخت» سال ۹۸: «فریاد انتقام مردم، سوخت موشک‌های نابودگر بود» 🔹 در بحث انتقام از رژیم صهیونسیتی، در بحث موج حیازدایی و بی‌حجابی، در بحث افزایش بی‌رویه نرخ دلار، در بحث ایستادن مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام، در بحث علوم انسانی مسموم و در همه مسائل موجود امت اسلامی، متأسفانه با سهل‌انگاری و مماشات و کوتاه آمدن از اصول مواجهیم. 🔹 آیه ۳۷ سوره توبه می‌فرماید: إِنَّمَا النَّسِيءُ زِيَادَةٌ فِي الْكُفْرِ يُضَلُّ بِهِ الَّذِينَ كَفَرُوا يُحِلُّونَهُ عَامًا وَيُحَرِّمُونَهُ عَامًا لِّيُوَاطِئُوا عِدَّةَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ فَيُحِلُّوا مَا حَرَّمَ اللَّهُ زُيِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمَالِهِمْ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ(37) 🔹 در این آیه یعنی تأخیر در اجرای احکام الهی. برخی از مسئولین فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و... مشمول قاعده «نسیء» هستند یعنی در اجرای احکام الهی مماشات نموده و آن را به تأخیر می‌اندازند. درنتیجه بعلت این نسیء، کفر در جامعه افزایش می‌یابد و جریان لیبرال و اباحه‌گرا تقویت می‌شود. به نص صریح آیه فوق، تأخیر در اجرای احکام الهی و امروز و فردا کردن مسائل موجب می‌شود حرام الهی حلال شود یعنی الهی زیر پا گذاشته شود. بعنوان مثال، «نسیء» و تأخیر در مقابله با بی‌حجابی، فساد را در جامعه گسترش می‌دهد و جای معروف و منکر را تغییر می‌دهد. 🔹 بعلت این نسیء، خداوند در آیات بعد مومنین را به جهاد ترغیب می‌کند و می‌فرماید که اگر شما در عرصه‌های مختلف جهاد و انقلابی‌گری کوتاهی کنید، خداوند شما را مشمول قاعده می‌نماید یعنی قومی دیگر را با شما جایگزین می‌کند که از شما بهتر باشند. 🔹 البته خداوند می‌تواند اقوامی دیگر نظیر یمنی‌ها را جایگزین ما کند یعنی رسالت تمدن نوین اسلامی را به دوش آن‌ها بسپارد اما مراقب باشیم مبادا مشمول قاعده «نسیء» و سپس «استبدال» شویم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444