eitaa logo
اندیشکده تثبیت| حسینی
786 دنبال‌کننده
231 عکس
12 ویدیو
13 فایل
امیر حسینی؛ دکترای اقتصاد و متخصص طرح‌ریزی استراتژیک ارتباط با ما: @hosseini1444
مشاهده در ایتا
دانلود
تناقض پزشکیان در ایران‌شهری 🔹 یکی از علل رأی بالای پزشکیان در دور اول، آراء او در میان آذری‌زبان‌ها بود. ترک‌های زیادی با نگاه نژادی و قومیتی به پزشکیان رأی دادند. اما غافل از اینکه در اینجا یک مشکل اصلی وجود دارد. آن چیست؟ 🔹 پانترک‌ها یک دشمن اصلی دارند و آن هم پروژه ایرانشهری جواد طباطبایی با مدیریت عباس آخوندی است. بیشترین توهین و تخریب ده سال اخیر علیه طباطبایی و ایرانشهری در رسانه‌ها را پانترک‌های آذربایجان انجام دادند. متقابلاً ایرانشهری‌ها بیشترین حمله را به پانترک‌ها می‌کردند که قصد تجزیه‌ی ایران را دارند. هم‌اکنون یکی از افراد اصلی ستاد پزشکیان، عباس آخوندی است؛ کسی که معتقد به اندیشه ایران‌شهری جواد طباطبایی است. جواد طباطبایی همان صاحب نظریه «مرگ اسلام» است که از دست روحانی جایزه ویژه فارابی را دریافت کرد. 🔹حتی یک نفر از عوامل رسانه‌ای ستادهای قالیباف و جلیلی و زاکانی و هاشمی به این موضوع نپرداختند و اگر در مناظره‌ها، یک نفر از این چهار نفر به تعارض حضور عباس آخوندی ایرانشهری در ستاد پزشکیان پانترک اشاره می‌کرد رأی او در مناطق آذری زبان می‌ریخت. هم‌اکنون نیز بر ما لازم است این تناقض و تضاد آشکار و این ضدیت ایران‌شهری با ترک‌ها را یادآوری نموده و از این طریق، آذری‌زبان‌ها را نسبت به ماهیت واقعی پزشکیان روشن نماییم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انتخابات و مسیر پیشِ رو اساس انقلاب اسلامی امام خمینی بر اقامه معرفت توحیدی و تجسم عملی قرآن کریم است. از این رو هر واقعه‌ای را باید با نگاه قرآنی تحلیل نمود و انتخابات نیز از این رویکرد مستثنا نیست. لذا نکاتی عرض می‌شود: 1️⃣ آنچه از آن ضربه خوردیم را دوباره مرتکب نشویم. جبهه انقلاب بارها و بارها از عدم وحدت ضربه خورده است. فارغ از اینکه در انتخابات باید آقایان وحدت می‌کردند اما هم‌اکنون نیز مسیر ادامه دارد و وحدت یکی از ضروریات جبهه انقلاب است. لذا اینک از تخریب و تحلیل‌های تخیلی دست برداریم. 2️⃣ قاعده شکر: اگر شکر محقق شود، ازدیاد در نفس ما و در نعمت‌ها نیز محقق می‌گردد. ما شاکر نبودیم و نعمت رئیسی از ما سلب شد. همین الان نیز آن‌چه هست را شاکر باشیم تا نعمت‌های موجود سلب نشود. این شکر باید شکر عملی باشد و نه زبانی به‌گونه‌ای که در تاروپود وجود ما حسّ شکر از خداوند جاری باشد. 3️⃣ یکی از علل عدم پیروزی جبهه انقلاب در انتخابات، این بود که خود را در موضع مدافع وضع موجود قرار داد و طرف دیگر، خود را در موضع منتقد وضع موجود. حال آنکه اساساً این ما هستیم که در موضع منتقد و مخالف و معترض باید باشیم نه آنها. حداقل ۳۲ سال قدرت قوه مجریه در دست آنها بود ضمن آنکه ارکان سیستم اقتصادی و مالی و علمی نیز در اختیار آن‌ها بود. ما هستیم که باید معترض و اپوزیسیون باشیم و در راه تحقق مطالبات امام خامنه‌ای (که هیچکدامش محقق نشدند) نسبت به وضع موجود معترض باشیم. 4️⃣ جبهه انقلاب از مباحث اجتماعی دچار خسران عظیمی شد. اینکه در دو سه سال اخیر و تحت نظارت و مدیریت دولت و مجلس انقلابی، بیشترین حجم کنسرت‌ها و موسیقی‌های خیابانی و بی‌حجابی‌ها محقق شد، برکت را از انقلابیون گرفت و موجب شد رأی آن‌ها ریزش کند. با اینکه آن‌ها در زمینه اقامه شعائر دینی کوتاهی کردند اما طرف مقابل، آن‌ها را به طالبانیسم متهم کرد و از همین راه، جذب رأی نمود. لذا انقلابیون دچار خسرالدنیا و الاخره شدند زیرا نه رضایت خداوند را کسب کردند و نه رضایت توده مردم را. لذا در تحقق احکام الهی باید انقلابی و بدون تعارف باشیم. 5️⃣ بسیاری از وقایع ناگوار هست که درونش نعمت‌های فراوانی است و ما از آن بی‌خبریم. وَعَسىٰ أَن تَكرَهوا شَيئًا وَهُوَ خَيرٌ لَكُم. چه بسا هست که چیزی را اکراه داریم اما خیر ما در آن است. امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ما مِن بَلِيّةٍ إلّا و للّه‏ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها؛ هيچ بلايى ‏نيست مگر آن كه نعمتى از خداوند، آن را در ميان گرفته است. خضر نبی کشتی را سوراخ کرد اما موسی از حکمت آن خبر نداشت و به وی اعتراض نمود و بعداً حکمت اقداماتِ خضر نبی آشکار شد. لذا مبتنی بر سوره کهف، باید استطاعت صبر داشته باشیم. 6️⃣ فتنه‌ها افزایش می‌یابد و خداوند درحال غربال کردن مومنین است تا خبیث و طیب از هم تمییز داده شده و جدا شوند. لذا از فتنه‌ها نهراسیم و این افت‌وخیزها ما را از راه حق بازندارد. قاعده تمییز در قرآن را فراموش نکنیم: لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَيَجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلَىٰ بَعْضٍ فَيَرْكُمَهُ جَمِيعًا فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ (37 انفال) 7️⃣ وعده حتمی خداوند این است که حکومت در زمین به افرادی خواهد رسید که اهل ایمان و عمل صالح باشند. وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ. وعده حتمی خداوند این است که جامعه هجری محقق خواهد شد و بساط شرک و ظلم برچیده می‌شود. این قله نزدیک است و لذا با قدرت باید ادامه دهیم. 8️⃣ یکی دیگر از علل عدم پیروزی جبهه انقلاب، عدم تفقه در آیات الهی و ضعف در نگاه به مبانی نظری قرآنی است. در سه لایه معرفتی توهم، تفهم و تفقه، جناب پزشکیان در لایه توهم است و جناب جلیلی در لایه تفهم. اما جامعه اسلامی نیازمند رئیس جمهوری در لایه تفقه است. لذا تمام تلاش خود را به کار گیریم تا تفقه در آیات الهی را پیگیری نموده و با نظریه‌پردازی قرآنی در افق‌های درازمدت تمدنی، راه را برای تشنگان معرفت توحیدی هموار نماییم. آحاد ما موظف به تدبر و تفقه در آیات هستیم. لذا از همین امروز با امید بیشتر پیش به سوی جامعه هجری و تمدن نوین اسلامی. ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انذار و چرخه تحریض ⁉️ سوال مهم این است که چرا علیرغم این‌همه تلاش جهادی و شبانه‌روزی جبهه انقلاب برای تبلیغ گزینه خودش در شهرها و روستاها، اما نتیجه مدنظر حاصل نشد و مردم به گزینه‌ای دیگر رأی دادند؟ واقعاً چرا این تبلیغ‌ها منتج به مقصود نشد؟ پاسخ را در ادامه بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انذار و چرخه تحریض 🔹 در ایام انتخابات شاهد گسیل شدن مردم انقلابی به اقصی نقاط کشور بودیم تا از این راه جبهه انقلاب را تبلیغ کنند. تشویق و ترغیب مردم به پیمودن راه حق، در چهارچوب مفهومی قرآن با نام «تحریض» از آن یاد می‌شود. وَحَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَسَى اللَّهُ أَن يَكُفَّ بَأْسَ الَّذِينَ كَفَرُوا (84 نساء). اما تحریض چگونه و در چه فرایندی صورت می‌پذیرد؟ چرا مردم تحریض نشدند که به جبهه انقلاب رأی دهند؟ چرا بسیاری از مردم تحریض نشدند در انتخابات شرکت کنند؟ پاسخ را در چهارچوب نظری قرآن جستجو کنیم. 🔹 فرایند تحریض عبارت است از: حذر مومنین ⬅️ نفر برای تفقه ⬅️ نفر برای انذار ⬅️ تحذیر مردم. در واقع، ابتدا مومنین باید حذر کنند. حذر یعنی مراقبت و احتیاط و پرهیز از اینکه مبادا فتنه‌ای اتفاق افتد. سپس در راه این حذر خودشان، تفقه نمایند و برای این تفقه، اقدام به «نفْر» کنند. گویند نفر (با سکون فاء) به معنای رفتن است به سوی آنچه بر آن تهییج شده. پس گام دوم مومنین این است که برای تفقه، حرکت کنند و به جایی روند که توانایی تفقه را کسب کنند. 🔹 در قرآن کریم، نفر ابتدائا باید با هدف تفقه باشد. هنگامی‌که تفقه انجام شد، گام سوم شروع می‌شود. باید نفر با هدف انذار صورت گیرد. وقتی مردم انذار شوند، نسبت به وضع موجود نگران شده و برای تغییر آن حرکت می‌کنند و گام چهارم یعنی تحذیر مردم محقق می‌شود. حال، باتوجه به این چهارچوب نظری، کجای کار انقلابیون در تحذیر مردم مشکل داشت و چرا مردم از رأی دادن به لیبرال‌ها تحذیر نشدند و نسبت به رأی به جبهه انقلاب تحریض نشدند؟ 🔹 علت این امر این است که گام دوم و سوم محقق نشد. گام دوم مستلزم تفقه عمیق در آیات الهی است اما برداشت مومنین از «تفقه» صرفاً تفقه در احکام فردی و رساله عملیه است، حال آنکه تفقه باید عمیق و در عموم مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی انجام شود. متأسفانه مومنین در لایه تفهم و بعضاً توهم مانده و سختی تفقه را به جان نمی‌خرند. گام سوم مستلزم انذار جامعه نسبت به وضع موجود است. لذا انذار مشروط به اعتراض و انتقاد و برنتافتن وضع موجود است اما در این انتخابات، جبهه انقلاب در موضع مدافع وضع موجود بود نه منتقد. لذا جامعه انذار نشد. 🔹 به تبع ضعف تفقه و ضعف انذار، مردم نسبت به لیبرال‌ها تحذیر نشدند و لذا نسبت به جبهه انقلاب نیز تحریض نشدند. این امر با چرخه تحریض سازگاری ندارد. نمود بارز این عدم تفقه و عدم انذار، بحث گسترش بی‌حیایی پس از فتنه ززآ بود که جبهه انقلاب در این زمینه تفقه نکرد و انذار هم نکرد و جامعه نیز تحذیر نشد. لذا جبهه انقلاب باید در خودش تجدیدنظر کند تا اولاً به سمت تفقه عمیق در مبانی نظری قرآنی رود و ثانیاً گفتمان خود را در موضع انتقاد و اعتراض قرار دهد و نه در موضع دفاع و محافظه‌کاری و تعارف داشتن با یکدیگر. 🔹 آیات قرآنی مربوط به این فرایند عبارتند از: وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ‎(١٢٢ توبه)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا ‎(٧١ نساء)، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ... إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ... انفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ (38-41 توبه) 🔹 ضرورت جامعه امروز، اولاً احیای اسلام ناب محمدی ازطریق فرایند تفقه با استفاده از جریان روشن‌فطری نسل جدید است و ثانیاً تداوم جهاد تبیین ازطریق انذار با استفاده از مصلحان اجتماعی. تبلیغ دینی در محرم نیز باید با این مبانی انجام شود. اینگونه چرخه قرآنی تحریض محقق خواهد شد. ان‌شاءالله ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
انزوای اسرائیل و دولت پزشکیان 🔹 مقاله‌ای که یک روز قبل از انتخابات ایران، در وب‌سایت مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل منتشر شده، به ابعادی از انزوای بین‌المللی اسرائیل اشاره دارد. این مرکز که از ابتدای جنگ غزه، مقالاتی ارائه می‌کرد که رهبران اسرائیل را به جنگ بیشتر تا رسیدن به اهدافش ترغیب کند، در مقاله اخیر خود، اسرائیل را از جنگ با حزب‌الله و تجاوزات بیشتر نهی می‌کند. در بسیاری دیگر از مقالات اندیشکده‌های غربی نیز شاهد این تحلیل‌ها هستیم و این یعنی همان شکست ترمیم‌ناپذیر اسرائیل. 💬بخشی از این مقاله ازین قرار است: «از زمان آغاز جنگ، چندین کشور ازجمله بولیوی، کلمبیا و شیلی از قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل یا فراخواندن سفرای خود خبر داده‌اند. بسیاری از کشورها بیانیه‌های خصمانه صادر کرده‌اند، ابتکاراتی علیه اسرائیل به راه انداخته‌اند یا به تصمیمات علیه اسرائیل رأی مثبت داده‌اند. کشورهای مختلف ازجمله ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی، تحریم‌هایی را علیه نهادهای اسرائیلی، به‌ویژه یهودیان افراطی مظنون به خشونت علیه فلسطینیان اعمال کرده‌اند. اتحادیه اروپا حتی خود اسرائیل را نیز تهدید به تحریم کرده است. فراتر از این، اقداماتی انجام‌ شده است که منافع اسرائیل را تضعیف می‌کند، مانند به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین توسط کشورهای مختلف ازجمله اسپانیا، نروژ و ایرلند.» 💬علاوه بر این اقدامات دیپلماتیک، محدودیت‌های تجاری با اسرائیل از سوی کشورهای مختلف اعمال شده است. یک مورد قابل‌توجه ترکیه است که تجارت خود با اسرائیل را کاملاً محدود کرده است. این اقدام، به‌ویژه به دلیل وابستگی شدید به واردات کالاهای ساختمانی ضروری از ترکیه، پیامدهای مهمی برای اسرائیل دارد. درحالی‌که اقتصاد اسرائیل می‌تواند با تحریم ترکیه کنار بیاید، تحمیل تحریم‌های اقتصادی توسط کشورهای دیگر می‌تواند آسیب‌های اقتصادی قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد و به‌طور بالقوه منجر به یک بحران اقتصادی طولانی‌مدت شود.علاوه بر این، کشورهای مختلف ازجمله کانادا، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک محدودیت‌هایی را بر صادرات تسلیحات به اسرائیل اعمال کردند و حتی تهدید کردند که این محدودیت‌ها را علیه محصولاتی که به‌طور گسترده در جنگ استفاده می‌شوند، گسترش دهند.» 💬«ده‌ها دانشگاه از کشورهای مختلف اعلام کرده‌اند که روابط خود را با مؤسسات دانشگاهی اسرائیل متوقف نموده یا مجدداً ارزیابی می‌کنند، سرمایه‌گذاری‌ها را پس می‌گیرند یا قراردادهای همکاری با دانشگاه‌های اسرائیل را لغو می‌نمایند. علاوه بر این، سازمان‌های مختلف دانشگاهی در سراسر جهان حمایت خود را از تحریم اعلام کرده‌اند. علاوه بر این، گزارش‌های فزاینده‌ای از تحریم‌های فردی و غیرسازمانی وجود دارد که در اقداماتی مانند پس گرفتن دعوت از محققان اسرائیلی برای سخنرانی در خارج از کشور، توقف یا لغو همکاری‌های تحقیقاتی و رد انتشار تألیفات محققان اسرائیلی آشکار می‌شود.» 💬«همکاری‌های مهم دانشگاهی بین اسرائیل و مؤسسات در اروپا به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. به گفته رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تل‌آویو، تحریم‌های خزنده‌ای علیه اسرائیل در زمینه پزشکی ازجمله عدم دعوت به کنفرانس و اجتناب از پذیرش پزشکان اسرائیلی برای دوره کارآموزی در خارج از کشور وجود دارد. فاصله‌گرفتن مشابهی از اسرائیل در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی نیز قابل‌مشاهده است. یکی از نمونه‌های بارز، فراخوان ممنوعیت حضور اسرائیل در مسابقه آهنگ یوروویژن امسال توسط هنرمندان، سیاستمداران و چهره‌های رسانه‌ای کشورهای مختلف اروپایی است. همچنین فشارهایی بر انجمن‌ها و سازمان‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف وجود دارد تا اجازه ندهند اسرائیل در مسابقات مختلف شرکت کند.» متن کامل مقاله را از اینجا مطالعه نمایید. ✅ اما نکته این است که آیا در چنین وضعیتی که اسرائیل در لبه فروپاشی و انزوای بین‌المللی و شکست کامل است، روی کار آمدن دولت پزشکیان، آن‌ها را امیدوار و تقویت نخواهد ساخت؟ شش ماه یا یکسال بعد شاید چنین وضعیتی نباشد؛ زیرا دولت لیبرال پزشکیان، دولتی منفعل و غرب‌زده است و این نفاق‌ها و کفرهای درونی لیبرال‌ها، کار جبهه مقاومت را مشکل خواهد کرد. البته باکی نیست. زیرا خداوند دید که در دولت روحانی به اندازه کافی آبروی لیبرال‌ها نرفت و لذا اراده کرده که این‌دفعه آبرویشان را کامل ببرد. أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَنْ لَنْ يُخْرِجَ اللَّهُ أَضْغَانَهُمْ (آیه 29 سوره محمد). ضغن یعنی کینه و چرک‌های درون قلب. این کینه‌ها و آلودگی‌های درونی لیبرال‌ها را خداوند آشکار خواهد ساخت. با دولت پزشکیان، کار دین و دنیای مردم به مو می‌رسد اما پاره نمی‌شود. ان‌شاءالله در کنار این ریزش‌ها، رویش‌های پر برکتی در راه است. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
استان پیشتاز؛ خراسان جنوبی 🔹 خراسان جنوبی استانی است که امام خامنه‌ای قبل از انقلاب، مدتی در آنجا تبعید و زندانی بودند. اما هم‌اکنون اگر به آمارهای مختلف در شاخص‌های مهم تمدنی نگاه کنیم، استان خراسان جنوبی در این شاخص‌ها بهترین وضعیت را دارد. برخی از این شاخص‌ها در ادامه بیان می‌شوند: 🔹 خراسان جنوبی بیشترین نرخ مشارکت در انتخابات اخیر را به خود اختصاص داد و بیشترین رأی به جبهه انقلاب نیز توسط این استان رقم خورد. در نرخ زاد و ولد نیز که از مطالبات مهم امام خامنه‌ای است، خراسان جنوبی، بیشترین نرخ زاد و ولد را داراست. نسبت آمار طلاق به آمار ازدواج در این استان، یکی از کمترین آمارهای کل کشور است. 🔹 از سوی دیگر، بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، بعنوان تمیزترین شهر ایران شناخته شده و معروف است که زباله در خیابانهایش دیده نمی‌شود. در زمینه اطاعت از قوانین نیز مردم این استان بسیار قانون‌مدارند. شهر فردوس، یکی از شهرهای این استان بعنوان یکی از شهرهای امن ایران شناخته می‌شود. آمار فساد اداری و مالی نیز در استان خراسان جنوبی، یکی از کمترین آمارها در کل کشور است. 🔹 آمار اعتراضات و آشوب‌ها در فتنه ۱۴۰۱ در این استان، کمتر از بقیه استان‌ها بود. آمار نزاع و درگیری و عصبانیت نیز در این استان، یکی از کمترین آمارهاست. یکی از کمترین آمارهای خودکشی مربوط به این استان است. در شاخص شاد بودن نیز استان خراسان جنوبی یکی از برترین استان‌هاست. 🔹 در زمینه معادن، برخی از مهم‌ترین معادن کشور مربوط به این استان است ضمن اینکه مرکز اصلی زرشک و زعفران کل جهان، استان خراسان جنوبی است. چند نفر از دانشمندان بزرگ کشور مربوط به این استان هستند و این استان حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. این استان، نرخ بیکاری کمتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد. 🔹 بلد طیب موجب ولد طیب می‌شود و بالعکس. خراسان جنوبی در زمینه بلد طیب و ولد طیب، از بقیه استان‌ها جلوتر است. 🔹 همه این شاخص‌های خوب، در حالی است که خراسان جنوبی یکی از استان‌های محروم است و امکانات رفاهی کمتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد. آب و هوایش گرم و خشک است و دچار خشکسالی است. جاذبه‌های طبیعی‌اش نیز به اندازه برخی استان‌های دیگر نیست. 🔹 اگر فرض کنیم که ایران از ۳۲ کشور تشکیل شده و هر کدام از استان‌ها را به مثابه یک کشور درنظر بگیریم، کشور خراسان جنوبی باید الگوی سایر مناطق باشد تا از آن الگو گرفته و نواقص خود را رفع کنند. 🔹 یک‌بار برای همیشه این نکته را بدانیم که اساساً دغدغه مردم بیش از آنکه گرسنگی باشد، عدم تحقق قسط، اختلاف طبقاتی و تبعیض، عدم معرفت توحیدی و به محاق رفتن دین و ایمان است. اینکه امام جامعه، اقتصاد را در اولویت مطرح کردند، منظور این نیست که همه هدف ما باید اقتصاد باشد بلکه منظور این است که در راستای تحقق هدف اصلی انقلاب (معرفت توحیدی و قسط)، اصلاح مسائل اقتصادی و زدودن آن از مناسبات حرام، دارای اهمیت فراوانی است. 🔹 اینکه علت این پیشتازی چیست باید بررسی گردد و مولفه‌های مثبت این استان در سایر استان‌ها نیز پیاده شود. فعلأ تا اطلاع ثانوی، خراسان جنوبی، استان پیشتاز و الگو برای سایر استان‌ها برای حرکت در گام دوم انقلاب است. 🔹 امام خمینی ۲۷ام تیر در پیام خود به مناسبت قبول قطعنامه فرمودند: «مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل‏ ‏‎‏شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت.ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی‏‎ ‎‏دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه‏‎ ‎‏استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد‏‎ ‎‏با الفبای مبارزه بیگانه اند.بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی،‏‎ ‎‏بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها‏‎ ‎‏آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا‏‎ ‎‏و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.» ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
چله زینبی 🔹 از عاشورا تا اربعین، چهل روز است که اهل معرفت، این چهل روز را چله می‌گیرند اما نه به معنای گوشه‌نشینی بلکه چله‌ای معرفتی برای همراهی با زینب سلام الله علیها. این چهل روز تمرینی است برای تغییر نگرش و تغییر نگاه به زندگی و عالم هستی و حرکت به سمت جامعه هجری. چهل روز اخلاص در عمل منتج به جوشش چشمه‌های حکمت و سیر در منازل روشن‌فطری می‌شود. 🔹 این چله را سعی کنیم در جبهه امام حسین باشیم و همراه با زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیها مراتب معرفت توحیدی را طی کنیم. اساساً منازلی که اهل‌بیت در این چهل روز طی کردند و رنج‌هایی که کشیدند و استقامتی که کردند، آیتی است از منازل و مراتب معرفت توحیدی و وصول به حقیقت ازلی انسان. چهل منزلی که رقیه سلام‌الله علیها، بابا را صدا می‌کرد و نهایتاً به او رسید، آیتی است از چهل مرتبه‌ای که ما باید در معرفت توحیدی طی کنیم و نهایتاً به الله برسیم. 🔹 اشک بر حسین علیه‌السلام باید معرفتی باشد و اشک معرفتی اشکی است که هدف قیام حضرت را بدانیم و در راه آن هدف حرکت کنیم. اباعبدالله شهید نشد که ما در احکام خرد و مسائل کوچک شرعی بمانیم بلکه همراهی با او به معنای قیام انفسی و آفاقی علیه رذائل و حرکت مردانه به سمت اقامه همه شعائر الهی در آفاق عالم است. اشکی که معرفتی نباشد در بزنگاه‌های سیاسی اجتماعی بصیرت بخش نیست و موجب می‌شود انسان فریب لیبرال‌ها را بخورد. 🔹 پس، چله زینبی که منجر به روز اربعین می‌شود چله‌ای معرفتی و معنوی است. نقش پیاده‌روی اربعین نیز یک نقش تمدنی و بین‌المللی برای حرکت به این جهت است که در کشاکش مسائل حاشیه‌ای جامعه مورد غفلت واقع شده است. اربعین الگویی کوچک است برای مدل‌سازی جامعه مهدوی؛ و شاید برای همین است که در اولین قدمی که زائر اربعین برمیدارد همه گناهانش می‌ریزد و هنگامی که به حرم می‌رسد، خود الله از بالای عرش خود با وی تکلم می‌کند. شاید یکی از راه‌های کلیم الله شدن در عصر امروز همین باشد. موسی به طور سینین رفت و ما به طور حسین. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
اشاعه ایمان و حلاوت دائم 🔹 امیرالمومنین در دعای نوف بکالی عبارتی دارند که قابل توجه است: إِلَهِی وَ إِنَّ کُلَّ حَلَاوَةٍ مُنْقَطِعَةٌ وَ حَلَاوَةَ الْإِیمَانِ تَزْدَادُ حَلَاوَتُهَا اتِّصَالًا بِکَ. خدایا همه شیرینی‌ها موقتی است مگر شیرینی ایمان که بخاطر اتصال به تو شیرینی‌اش افزون می‌گردد. 🔹 مبتنی‌بر بر قرآن، ایمان به هفت امر تعلق می‌گیرد: ایمان به غیب، ایمان به کتاب، ایمان به ملائکه، ایمان به پیامبران، ایمان به آیات، ایمان به الله، و ایمان به آخرت. همه این موارد در جناح نور و قرارگاه عرش الرحمن و درمقابل جناح نار و قرارگاه اسفل السافلین مطرح هستند. 🔹 باتوجه به عبور جامعه ایران از دوگانه لیبرال و انقلابی، و شکست مذهبی‌های صورتی در عدم انقلابی‌گری و عدم مقابله با مفاسد، و شکست مذهبی های تکنوکرات در تمرکز بر ساخت‌وساز و غفلت از ایمان مردم، آنچه باید مورد تمرکز جریان روشن‌فطری قرار گیرد، اشاعه ایمان است. مبتنی‌بر دعای نوف بکالی، این اشاعه ایمان باید به گونه‌ای باشد که حلاوت و شیرینی آن توسط مردم چشیده شود. 🔹 حلاوت و شیرینی هر لذتی مقطعی و موقتی است یعنی توأم با رنج است چه لذت غذا خوردن، چه لذتهای شهوانی، چه لذت مقام، چه لذت پول و یا هر لذت دیگری مگر لذت ایمان؛ لذت ایمان نه‌تنها توأم با رنج نیست بلکه بخاطر اتصال به خداوند، دائمی و همیشگی و روزافزون است. 🔹 یک نمونه عملی حلاوت ایمان، چشیدن شیرینی «ایمان به آیات» و «ایمان به انبیا» توسط کودکان و نوجوانان در طرح «استراتژی برای کودکان» است که از سال ۹۱ در مدارس و مساجد مختلف اجرا شده است. در گام دوم انقلاب اسلامی، این حلاوت و شیرینی بطور گسترده‌تر توسط عموم مردم چشیده خواهد شد ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
فرآیند شهادت و ذبح 🔹 خبر ذبح اسماعیل، قلب امت اسلامی را داغدار کرد. جاسوسان و نفوذی‌ها از فرصت غفلت حاصله از المپیک و طغیان قوم لوط در فرانسه استفاده کردند و در اولین روز روی کار آمدن دولت لیبرال در ایران، یکی از مجاهدان و مبارزان و یکی از پیشتازان اشاعه ایمان در جهان را _که به برکت مبارزاتش در ماه‌های اخیر موجی از گرایش به اسلام در جهان ایجاد شد_ به شهادت رساندند. 🔹 یکی از وظایف ما در هر رویدادی تحلیل علمی آن رویداد با چهارچوب مفهومی قرآن است و اینک سوال این است که چگونه کسی به مقام شهادت می‌رسد و فرایند آن چگونه است؟ 🔹 قرآن کریم در آیه ۱۱۱ توبة می‌فرماید چنین کسانی با خداوند بیعت و مبایعه می‌کنند و جانشان را به خدا می‌فروشند: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ... وَذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ. نتیجه این بیع، ذبح شدن و قربانی شدن در راه حق است. 🔹 ذبح مقدمه فضل است و ذبح عظیم مقدمه فضل عظیم است. لذا لِيَجْزِيَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُوا وَيَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (آیه ۳۸ نور). از سوی دیگر، وَأَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ (آیه ۲۹ حدید). نهایت این فرایند، رسیدن به فوز عظیم و رستگاری و نجات است: بیع ⬅️ ذبح ⬅️ فضل ⬅️ فوز 🔹 کسی که شهید می‌شود این فرایند را در زندگی‌اش بار‌ها و بار‌ها انجام می‌دهد تا به ذبح عظیم، فضل عظیم و فوز عظیم برسد. ما برای فدا شدن به دنیا آمدیم و البلاء للولاء. حقیقت ذبح عظیم و فضل عظیم، حضرت سیدالشهداء و اباالفضل علیهماالسلام هستند و وصول به این حقیقت، با بیع عظیم محقق می‌شود که وظیفه ماست ان‌شاءالله. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444