eitaa logo
تسبیحات
6هزار دنبال‌کننده
15 عکس
37 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 قال الله تعالی: «یَا مُحَمَّدُ اِنِّی خَلَقْتُکَ وَ خَلَقْتُ عَلِیّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ مِنْ سِنْخِ نُورِی وَ عَرَضْتُ وَلَایَتَکُمْ عَلَی اَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْاَرَضِینَ فَمَنْ قَبِلَهَا کَانَ عِنْدِی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ جَحَدَهَا کَانَ عِنْدِی مِنَ الْکَافِرِینَ یَا مُحَمَّدُ لَوْ اَنَّ عَبْداً مِنْ عِبَادِی عَبَدَنِی حَتَّی یَنْقَطِعَ اَوْ یَصِیرَ کَالشَّنِّ الْبَالِی ثُمَّ اَتَانِی جَاحِداً لِوَلَایَتِکُمْ مَا غَفَرْتُ لَهُ اَوْ یُقِرَّ بِوَلَایَتِکُم‌...» (حدیث فوق از احادیث معراجی است که حق تعالی خطاب به حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید): ای محمد! من، تو و علی، فاطمه، حسن، حسین را از نور خود آفریدم و ولایت ‌شما را بر اهل آسمان و زمین عرضه داشتم، پس هر کس آن را بپذیرد، در پیشگاه من از مومنان بشمار می‌آید و هر کس آن را انکار کند، نزد من از کافران محسوب می‌گردد. ‌ای محمد! اگر بنده‌ای از بندگانم سر برآستان عبودیت من بساید تا بدانجا که جسمش فرسوده و نزار شود سپس در حالتی نزد من آید که منکر ولایت ‌شما باشد، هرگز او را نخواهم آمرزید تا آنکه به ولایت ‌شما تقرب جوید. اللهم صل علی محمد و آل محمد 🌹 ▪️ @Tassbihat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام رضا مظهر اسم سلام 🔻 درباره زيارت امام رضا (علیه السلام) باید گفت که آقا امام رضا (علیه السلام) مظهر «ياسلام» است، مظهر اسم سلام خداست. اول او سلام مي‌کند بعد شما يادت مي‌آيد و مي‌گويي السلام عليک يا علي‌بن‌موسي‌الرضا. ولي اول در باطن، رحمت اوست که فراگير مي‌شود و به شما توجه مي‌کند. 🔸 سلام از او شروع شد، شما يادت آمد، ايستادي و سلام دادي. به توفيق او شما سلام مي‌کنيد و او جواب مي‌دهد. به دعوت امام زمان(ع) به فکرت مي‌آيد که وارد فضاي عمومی دين بشوي. اما اين فرصت را به تو داده‌اند که چگونه عمل مي‌کني. سرنوشت انسان شناور است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌▪️ @Tassbihat
💠امام خمینی (ره) در تقریرات فلسفی   در تفسیر آیه 30 سوره بقره: اِنِّی جَاعِلٌ فِی الاَرْضِ خَلِیفَةً آورده اند: «نبی... بايد كسى باشد كه بتواند حقايق را از عالم غيب مشاهده كرده و گرفته و در عالم شهود و كثرت بسط دهد و به ديگران برساند و اين بدون اينكه هر دو وجهه قلب به طرف شهادت و غيب باز باشد، تحقق نمى‌پذيرد. و معناى‌ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً هم همين است. نه اينكه جعل خلافت اعتبارى باشد؛ چنانكه افرادى را منصوب نمودند با اينكه به هيچ وجه قابليت خلافت نداشتند؛ چون حقيقت و ماهيت نبوت و ولايت كشف الحقايق و بسط الحقايق است، هر كه اين طور باشد و قلب صاف و محكم و قوى داشته باشد، نبى است و هر كس در اين كشف و بسط حقايق كامل‌تر باشد، نبوتش هم كامل‌تر است. انبياى سلف، هم كشف داشتند و هم بسط، اما نه به طور اطلاق، بلكه فى الجمله، چون در اين معنى مختلف بودند؛ چنانكه اولى العزم، كشف و بسط حقايق را بيشتر داشتند و وجود نازنين احمدى صلى الله عليه و آله و سلم كه «كشف تام و بسط تمام و تام» داشت، خاتم شد و خاتم پيامبران گرديد؛ يعنى به آن نحوى كه ممكن است حقيقت كشف شود، براى حضرت محمّد صلى الله عليه و آله و سلم كشف بود و به آن مقدارى كه ممكن است حقايق بسط شود براى حضرت بسط نمود و لذا ديگر ممكن نيست كشف و بسط، اتمّ از اين باشد تا نبوت ديگرى حاصل آيد. 🔺️ تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۳، ص۳۵۱ ▪️ @Tassbihat
💠 اهل معنا را اصل و قاعده‌ای است که: "هرچه جلب توجه کند، خلاف توحید است." به تسبیحات بپیوندید. ➕️در تلگرام: https://t.me/+0qOU9VQ7MDplYWVk ➕️در ایتا: تسبیحات https://eitaa.com/tassbihat
🔻درباره ۹ ربیع و آنها که نام طاهر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را بر کارهای شنیع و جاهلانه خود میگذارند. ▪️ آیت‌الله جاودان: «بزرگواری از خراسان به دست عوامل ریگی گرفتار شده ­بود؛ آن­ها یک مجموعه‌ی بزرگی از شیعیان را از هر طرف ­دزدیده بودند. در آن­‌جا شکنجه و شلاق برقرار بود و با فاصله‌هایی، سرِ شیعیان را می­‌بُریدند. ایشان تعریف می­‌کرد که یک نوارِ سخنرانی در اصفهان که خیلی هم سر و صدا داشت را ابتدا پخش می­‌کردند که -خلفا را- لعن و سبّ کرده ­بود. هروقت می­‌خواستند سر یک نفر را ببُرند، این نوار را می­‌گذاشتند، خون‌شان به جوش می‌­آمد و بعد، سر می­‌بریدند. خُب ثوابش برای آن آقایی که سخنرانی کرد و آن­‌هایی که پای منبر خندیدند و کف زدند! آن­‌هایی که تشویق کردند، آن­‌هایی که دعوت کردند، ثوابش به آن­‌ها هم می‌رسد! ». ▪️ @Tassbihat
💠ذکر شریف «یا هو یا من لا هو إلّا هو» در روایت به عنوان اسم أعظم شمرده شده. برخی اساتید عرفان این روایت را از دلائل روشن وحدت شخصیه میدانند: متن روایت: شیخ صدوق در توحید، ص ۸۹ روایت می‌کند از حضرت امام صادق از حضرت امام باقر علیهما السلام که فرمودند: حَدَّثَنِی أَبِی‌ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیهالسلام قَالَ: رَأَیْتُ الْخَضِرَ علیهالسلام فِی الْمَنَامِ قَبْلَ بَدْرٍ بِلَیْلَهٍ فَقُلْتُ لَهُ عَلِّمْنِی شَیْئاً أُنْصَرْ بِهِ عَلَى الْأَعْدَاءِ فَقَالَ قُلْ یَا هُوَ یَا مَنْ لَا هُوَ إِلَّا هُوَ فَلَمَّا أَصْبَحْتُ قَصَصْتُهَا عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم فَقَالَ لِی یَا عَلىُ عُلِّمْتَ الِاسْمَ الْأَعْظَمَ فَکَانَ عَلَى لِسَانِی یَوْمَ بَدْرٍ وَ إِنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیهالسلام قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَلَمَّا فَرَغَ قَالَ یَا هُوَ یَا مَنْ لا هُوَ إِلَّا هُوَ اغْفِرْ لِی وَ انْصُرْنِی عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ وَ کَانَ عَلِیٌّ علیهالسلام یَقُولُ ذَلِکَ یَوْمَ صِفِّینَ وَ هُوَ یُطَارِدُ فَقَالَ لَهُ عَمَّارُ بْنُ یَاسِرٍ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ مَا هَذِهِ الْکِنَایَاتُ قَالَ اسْمُ اللَّهِ الْأَعْظَمُ وَ عِمَادُ التَّوْحِیدِ لِلَّهِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ ثُمَّ قَرَأَ شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ وَ آخِرَ الْحَشْرِ ثُمَّ نَزَلَ فَصَلَّى أَرْبَعَ رَکَعَاتٍ قَبْلَ الزَّوَالِ حدیث کرد مرا پدرم از پدرش از امیر المؤمنین علیه السلام که فرمود: یک شب پیش از جنگ بدر خضر علیه السلام را در خواب دیدم و باو گفتم که مرا چیزى تعلیم کن که بآن بر دشمنان نصرت یابم گفت که بگو: یا هو یا من لا هو الا هو و چون صبح کردم این خواب را بر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم باز گفتم بمن فرمود: یا على اسم اعظم به تو تعلیم شده. و در روز بدر این بر زبانم جارى بود و به درستى که امیر المؤمنین علیه السلام سوره‌ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را خواند و چون فارغ شد فرمود که: یا هو یا من لا هو الا هو اغفر لى و انصرنى على القوم الکافرین‌ «اى او اى کسى که اوئى نیست مگر او بیامرز مرا و یارى کن مرا بر گروه کافران» و على علیه السلام در روز جنگ صفین این را می فرمود و حمله می برد عمار بن یاسر بآن حضرت علیهالسلام عرض‌ کرد که یا امیر المؤمنین این کنایه‌ها چیست (کنایه یعنی پوشیده و ناصریح سخن گفتن) حضرت فرمود که اسم اعظم خدا و عماد توحید از براى خدا است که خدائى نیست مگر او و بعد از آن‌ آیه شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ و آخر سوره حشر را خواند پس فرود آمد و پیش از زوال چهار رکعت نماز بجا آورد. ▪️ @Tassbihat
💠هم‌اکنون وقت ادای نماز آیات است ماه‌گرفتگی امروز ♦️ صبح چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ساعت یک ربع به ۶ مدت‌زمان ماه‌گرفتگی جزئی: از ساعت ۵ و ۴۳ دقیقه تا ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه صبح 🔵 نکات قابل توجه: 🔺 اوج‌ ماه‌گرفتگی در ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه صبح است. 🟠 تکلیف شرعی: 🔺 هنگام زلزله، خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی، چه کلی و چه جزئی، خواندن نماز آیات واجب است. 🔺 آغاز وقت نماز آیات برای خورشیدگرفتگی یا ماه‌گرفتگی، زمانی است که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می‌کند. اگر بعد از ماه گرفتگی مطلع شدید قضا (نماز آیات) واجب نیست(در ماه گرفتگی جزئی واجب نیست، در کلی واجب است و ماه گرفتگی امروز جزیی بود) اما اگر مطلع بودید و نماز را نخوانده‌اید - ولو اینکه از روی فراموشی‌ باشد - قضا واجب است. ▪️ @Tassbihat
💠 حضرت امام محمد باقر علیه السلام: لَرُبَّ حَرِيصٍ عَلَى أَمْرٍ قَدْ شَقِيَ بِهِ حِينَ أَتَاهُ وَ لَرُبَّ كَارِهٍ لِأَمْرٍ قَدْ سَعِدَ بِهِ حِينَ أَتَاهُ. به جان خودم سوگند، بسا كسى به چيزى بسیار حریص است اما وقتی به دستش آيد، به واسطه‌ی همان بدبخت شود؛ و بسا شخصى كه چيزى را ناخوش دارد اما وقتی به آن برسد، همان باعث سعادتش گردد. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۲، ص۱۳۲ ▪️ @Tassbihat
🔻«عصر جمعه و جلب دوهزار رحمت» امام کاظم علیه السلام: خداى متعال را هر روز جمعه هزار نفخۀ رحمت است كه به هر بنده‌اى بخواهد، ارزانى مى‌دارد. هر كس كه پس از عصر جمعه، صد بار سورۀ قدر را بخواند، خداى عزّوجلّ آن هزار رحمت و نیز هزار رحمت ديگر مثل آن را به او عنايت مى‌فرمايد. إِنَّ لِلَّهِ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ أَلْفَ نَفْخَةٍ مِنْ رَحْمَتِهِ يُعْطِي كُلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا يَشَاءُ فَمَنْ قَرَأَ «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ» بَعْدَ اَلْعَصْرِ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَهَبَ اَللَّهُ لَهُ تِلْكَ اَلْأَلْفَ وَ مِثْلَهَا امالی (صدوق): ج۱، ص۶۰۶ 💠 به کانال تسبیحات بپیوندید: ▪️ @Tassbihat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️شما جوانید، اگر این را رعایت کنید، هیچ نصیحت دیگری لارم نیست. فرشته خواهید شد. توصیه 💠به کانال تسبیحات بپیوندید: ▪️ @Tassbihat
ابن‌عربی در فص موسوی (کتاب فصوص الحکم) قدرت موسی(ع) را با قتل عام کودکان توسط فرعون مرتبط می‌داند. ابن‌عربی می‌گوید کودکان «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه قربی که به خداوند دارند، جامعه را به خدمت خود می‌گیرند و در واقع امت موسی را می‌سازند. هر کودکی همتی دارد و "استجماع همم" (یکپارچه شدن همتهای) کودکان کشته شده است که فرعون را به نابودی می‌کشاند. در واقع این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد. 💠 به تسبیحات بپیوندید: ▪️ @Tassbihat