eitaa logo
تذكرة المتقين
197 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
968 ویدیو
14 فایل
نشر معارف دین ارتباط با ادمین @Hassanshojaei6774
مشاهده در ایتا
دانلود
و اين همانند تأويل نابجائى است كه معاويه پس از كشتن عمّار ياسر-رحمه اللّٰه-وقتى متوجّه شد كه قتل عمّار لرزه بر دل بسيارى از مردم انداخته،و اين فرمايش پيغمبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله بر سر زبانها افتاده است كه:«عمار را جمعيّت تجاوز پيشه مى‌كشند»،عمرو عاص به ملاقات معاويه رفت و گفت:اى امركنندۀ مؤمنين مردم به هيجان آمده و پريشان خاطر گشته‌اند، پرسيد براى چه‌؟گفت:به جهت كشته شدن عمّار.معاويه سؤال كرد:كشتن عمّار را چگونه بايد توجيه كرد؟عمرو عاص گفت:مگر نه اينست كه پيامبر خدا فرمود: «فئه باغيه»عمار را مى‌كشند.معاويه به او گفت:در گفتارت كم لطفى مى‌كنى آيا ما او را كشتيم،جز اين نيست كه چون علىّ‌ بن ابى طالب او را ميان تير و سرنيزه‌هاى ما افكند كشته شد؟چون اين خبر به حضرت على عليه السلام رسيد فرمود: اگر چنين است پس(پناه به خدا)بايد بگويند پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله هم قاتل حمزه است كه او را در ميان سرنيزه‌هاى مشركان انداخت.بعد امام صادق عليه السلام سخن خود را چنين ادامه داد:خوشا به حال آنانى كه مصداق فرمودۀ پيامبر خدايند،بار علم را دادگران هر نژادى بدوش مى‌كشند تا تحريف غلوّكنندگان و سرقت باطل‌گرايان و تأويل نادانان را از آن دور سازند. نشانی: معاني الأخبار ج ۱، ص۳۳ https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
رسول خدا صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام فرمود : یاعلی ! اگر امت من آن قدر روزه بگیرند که مانند میخ ها باریک شوند و آن قدر نماز بخوانند که مانند کمان خمیده گردند و پس از آن با تو دشمن باشند خداوند آنهارا با صورت به آتش خواهد افکند . 📚(شواهد التنزیل ،ج 1 ،ص 426 ) https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
✨‏﷽✨ 🍃منبر امام حسین علیه السلام ۱۳.عمامه و نقش انگشتر حضرت: ابن ابى شيبه به نقل از ابو رَزين: حسين بن على عليه السلام، در حالى كه عمامه اى مشكى بر سر داشت، روز جمعه براى ما خطبه خواند. ابن ابى شيبه به نقل از سُدّى: حسين بن على عليه السلام را ديدم كه طُرّه (زلف)مويش از عمامه اش بيرون آمده بود. ☘انگشترش الأمالى، صدوق به نقل از على بن سالم، از امام صادق، از پدرش امام باقر عليهماالسلام: حسين بن على عليه السلام دو انگشتر داشت كه نقش يكى از آنها«لا إلهَ إلَا اللّهُ عُدَّةٌ لِلِقاءِ اللّهِ»، و دیگری: «إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ» هر كس انگشترهايى مانند آن دو به دست كند، حِرزِ (نگه دارنده) او در برابر شيطان هستند. https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
🔰 شنيدنى‏هاى حرام‏ 🖌 بسيارى از شنيدنى‏ها حرام است، به چند نمونه از آنها اشاره مى‏شود: 🔸1. شنيدن . (1) 🔸2. شنيدن و ترغيب آن. (2) 🔸3. شنيدن ‏هاى حرام (همچون موسيقى لهوى مطرب). 🔸4. شنيدن . (3) 📌 آنچه در شنيدنى‏هاى حرام مطرح است، است نه شنيدن و به گوش رسيدن. بنابراين اگر از شنيدنى‏هاى حرام به گوش انسان برسد، حرام نيست. ------------------ 1. استفتائات امام خمينى، ج 2، ص 618، س 9. 2. فرهنگ فقه، ج 4، ص 418. 3. توضيح المسائل آيةالله مظاهرى، م 94. 📚 احكام دو دقيقه اى ؛ ج‏1 ؛ ص108 https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
قال امیرالمومنین (علیه السلام): أَفْضَلُ الشِّيَمِ السَّخَاءُ وَ الْعِفَّةُ وَ السَّكِينَةُ برترین خصلت ها، سخاوت و پاکدامنی و آرامش است. تصنیف غرر / حدیث ۸۴۶۰ https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃شدیدترین دشمن مومنین کیست؟ یهود و مشرکین ان اشدالناس للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا...۸۲مائده https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عباس بابایی در آمریکا چگونه به یاد خدا بود؟ 🍃کلیپی بسیار زیبا و دیدنی ، حتما ببینید. https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
✨‏﷽✨ 🍃تقسیر قرآن کریم۴ ۳.مُبَیِّن قرآن کریم چه کسانی هستند؟ قرآن و سنت پيامبر صلي الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام از هم جدا نمي شوند براساس آيه ي ۴۴ سوره ي نحل «لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ»، پيامبر صلي الله عليه و آله مبين قرآن است و بيان او در تفسير حجت است و نيز براساس حديث ثقلين، بيانات اهل بيت عليهم السلام در تفسير، حجت است و اهل بيت عليهم السلام از قرآن جداشدني نيستند. پس بي توجهي به سنت پيامبر صلي الله عليه و آله و اهل بيت عليهم السلام در تفسير جايز نيست و اين يكي از پيش فرض‌هاي بنيادين تفسير است كه بر كل تفسير آيات سايه مي‌اندازد. https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 معنای محسنین در قرآن 💠 عالم ربانی مرحوم آیت الله قدس سره ✅ خیلی مهم/ حتما ببینید و منتشر نمایید. https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
💠 روز 💠 💎 برای رهایی از و 🔻امام صادق عليه‌السلام: ما يَمنَعُ اَحَدَكُم اِذا دَخَل عَلَيهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنيا اَن يَتَوَضَّاَ ثُمَّ يَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ يَركَعَ رَكعَتَينِ فَيَدعُوَ اللّه فيهِما؟ اَما سَمِعتَ اللّه يَقُولُ: «و َاستَعينوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟ 💡چه چيز مانع می‌شود كه هرگاه بر يكى از شما غم‌واندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به سجده‌گاه خود رود و دو ركعت نماز گزارد و در آن دعا كند؟ مگر نشنيده‌اى كه خداوند مى‌فرمايد: «از و مدد بگيريد»؟ 📚 وسائل‌الشیعه، ج ۸، ص ۱۳۸ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
➖چرا رسول خدا فضایل امیرالمؤمنین را به‌طور کامل بیان نمی‌فرمودند⁉️ 🛑...عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: بَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص ذَاتَ يَوْمٍ جَالِساً إِذْ أَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص: «إِنَّ فِيكَ شَبَهاً مِنْ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَ لَوْ لَا أَنْ تَقُولَ فِيكَ طَوَائِفُ مِنْ أُمَّتِي مَا قَالَتِ النَّصَارَى فِي عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ لَقُلْتُ فِيكَ قَوْلًا لَا تَمُرُّ بِمَلَإٍ مِنَ النَّاسِ إِلَّا أَخَذُوا التُّرَابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَيْكَ يَلْتَمِسُونَ بِذَلِكَ الْبَرَكَةَ...» 🔰روزی رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نشسته بودند که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) وارد شدند. رسول خدا به ایشان فرمودند: «به‌راستی که در تو شباهت‌هایی به عیسی‌بن‌مریم (صلوات‌الله‌علیهما) هست و اگر گروه‌هایی از امت من چیزهایی نمی‌گفتند که مسیحیان در مورد عیسی‌بن‌مریم گفتند [این‌که او خداست]، درباره تو سخنی می‌گفتم هرگاه اشراف و بزرگان مردم از کنارت عبور می‌کردند، خاکی که زیر پاهایت بود را برمی‌داشتند و به آن تبرک می‌جستند.» 📚الكافي، ج۸، ص۵۷ https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774
🔰 چند نكته درباره ‏ 🖌 تبرك به معناى طلب بركت يا بركت جويى است. 🔸1. تبرك جستن به چيزهايى كه ازنظر شرع از برخوردارند، جايز، بلكه راجح و مستحب است. (1) 👈 مانند تبرك به نام‏هاى خداوند، پيامبران، جانشينان ايشان و ... يا به جهت انتساب به چيزهاى مقدس و با عظمت مانند جلد و قاب قرآن و مشاهد مشرفه معصومين (ع). 🔸2. تبرك جستن به نام‏هاى امامان، با نوشتن بر مستحب است. (2) 🔸3. نامگذارى فرزندان به ‏هاى ائمه و انبياء و اوصياى الهى به جهت تبرك مستحب است. (3) 🔸4. تبرك جستن به مشرفه معصومين (ع) مستحب است. 🔸5. تبرك جستن به جنازه در مشاهد مشرفه، هرچند با انتقال ميت به آن مكان‏ها مستحب است. (4) 🔸6. تبرك جستن به خورده مؤمن مستحب است. (5) 🔸7. تبرك جستن به با نوشتن آن بر كفن و مس كلمات و حروف آن مستحب است. (6) 🔸8. تبرك جستن به ، بعد از نماز مستحب است. (7) 🔸9. تبرك جستن به زمزم با نوشيدن و همراه بردن، مستحب است. (8) 🔸10. تبرك جستن به و اركان آن، به ويژه ركن حجرالاسود و ركن يمانى مستحب است. (9) 🔸11. تبرك جستن به اهل بيت (ع) مستحب است. (10) ---------------- 1. فرهنگ فقه، ج 2، ص 336. 2. عروة الوثقى، ج 1، ص 417. 3. همان، ج 31، ص 254. 4. فرهگ فقه، ج 1، ص 85. 5. مستمسك، ج 1، ص 271. 6. عروة الوثقى، ج 1، ص 195. 7. فرهنگ فقه، ج 2، ص 337. 8. همان. 9. جواهر الكلام، ج 19، ص 361. 10. اذا وضعت موائد آل محمد حفت بهم الملائكة ... و لمن اكل من طعامهم ... مستدرك ، ج 16، ص 329 https://eitaa.com/tazkeratolmottaghin6774