eitaa logo
طب الائمه الصادقین(استاد قاسمی)
3.2هزار دنبال‌کننده
863 عکس
193 ویدیو
22 فایل
💚طب الائمه الصادقین علیهم السلام تحت نظارت استاد قاسمی کانال استیکر طب و تمدن اسلامی: @sticker_Tebi تبلیغ و تبادل: @Admin_T124 تبلیغات پرجذب: https://eitaa.com/joinchat/3458990347Cfc4971374f
مشاهده در ایتا
دانلود
💎علم الامراض در طب اسلامی💎 🔷آیا همه بیماری ها درمان دارد؟ 🔷آیا همه بیماری ها را باید درمان کرد؟ 🔷آیا علت و نوع بیماری ها مختلف هست؟ 🔷آیا همه بیماری ها مضر هستند؟ ✅فواید امراض بنابر منابع دینی ،بیماری گاهی (کفاره-تادیب-تکریم-هدیه-یاد-ذکر-پاداش-عبادت-غفران-شوق-جهاد-محبت-تواضع-توبه-حکمت)می باشد. ✅علل امراض 🌗غیر مستقیم 1.مرض ابتلا(آزمایش) 2.مرض الذنب(عقاب) 3.مرض لاجل، للموت =سام یعنی برخی مریضی ها برای مرگ است. (در واقع طب اسلامی برای جلوگیری از خودکشی است نه مبارزه با مرگ و تقدیر الهی) 🌗مستقیم 1.مرض از جهت علت مرض(گاهی شیطان-جن-ذنب(گناه)-عرق(ژن)-عین(چشم زخم)-حسد-هم وغم-اسراف خوردن و آشامیدن-اخلاط عامل مریضی هستند). 2.بیماری طبایع (خون-بلغم،مره"سودا و صفرا")الداء ثلاثه والدواءثلاثه ✅اقسام مرض 1.مرض از جهت عامل آن(انسان یا خدا موجب ایجاد آن شده است)خالق یا مخلوق 2.مرض از جهت نفع و عدم نفع(مریضی هایی که جلوگیری میکند از مریضی های خطرناکتر مانند:زکام جلوگیری ازجذام-دمامیل جلوگیری ازبرص-رمدجلوگیری ازکوری-السعال /سرفه/جلوگیری ازفالج)درمانش ضرر دارد. 3.مرض بدون درمان و با درمان- لادواله (تحت الحنک نکنی-سرپا آب بخوری درشب-بول نکردن بعدجنابت-خوردن پنیر صبح-قضاءحاجت برقبور-بول بر آب راکد) 4.مرض از جهت ثواب و عدم آن 5.مرض خبیث(بدخیم) و غیره (درد دندان ثواب ندارد-تب ثواب یکسال عبادت دارد) 6.مرض ژنتیکی و غیر ژنتیکی(عرق)زن برص،ترسفلج،آکله،پیری/ بیماری های بدون تب منشأ داخلی ندارد و منشأ ژنتیکی دارد. 7.مرض سرایت(واگیر) یا عدم آن(جذام) 8.مرض داخلی(تخمه)خارجی(حمی/حرج) 9.مرض از جهت شائنه(ظاهر انسان را بد می کند- شین است)شنان(زشت) (برص-بهق-جذام-جنون-گری-جرب-ذات الجنب-خبد"کثیفی"-ابنه-دبیله و قرحه)شنیع هست ومومن مبتلا نمی شود.غیر شائن تب پاک کننده گناهان-کسی که به تب مبتلا نمی شود خیری در او نیست. صداع، حمی ،رمد 10.مرض از جهت شربودن وخیر بودن(برای کافرعقاب وبرای مومن بلا است)مریضی پیامبران و امامان (بنابر روایات مومن چهل روز یکبار مبتلا به بیماری می شود)النبی:ان البل لظالم ادبا و للمومن امتحانا و للانبیاء درجه و للاولیاء کرامه بیماری هایی که تحفه(با ارزش)است /تب -سر درد -ورم ملتهمه امام صادق علیه السلام نعم الداء الحماء/تب یکی از عوارض 70 نوع بیماری است. 11.مرض کودکان و بزرگسالان(حضرت عیسی و بیماری معکوس) مرض از جهت نتیجه آن ✍🏻م.م.ق 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎نظر شيخ صدوق در احاديث طبى💎 🔷بزرگ محدثان شيعه ، محمد بن على بن بابويه قمى ، معروف به صدوق رحمة الله علیه احاديث طبى را به گونه اى ارزيابى مى كند که ملهم به این نکته است که باید بر اساس اصول دقیق علمی از روایات و احادیث استفاده نمود. از نوع بررسی روایات طبی مرحوم صدوق می توان به آگاهی و تسلط ایشان بر طب و اهتمام او به طب حدیثی، پی برد.ضمن اینکه دیگر تهمت اخباریگری به این فقیه اجتهادی شیعه جای طرح پیدا نمی کند(جالب است که برخی که همین استدلات اصولی ایشان در روایات طبی را دلیل رد روایات طبی می پندارند،ایشان را اخباری هم می دانند!). 🔷طب جامع اسلامی جغرافیا،فصل ،طبع بیمار،منشاء بیماری و... را در درمان دخیل می داند و از سویی به روایات معتبر و کلیت روایات و منابع دینی بشکل مهندسی شده ، هماهنگ و اصولی نظر دارد و احادیث و آیات طبی را نقطه ای ،بخشی ، با تقطیع و بدون بررسی اصولی نمی پذیرد. لذا شیخ صدوق رحمة الله علیه براساس همین اصل با دقت تمام در کتاب اعتقاداتش مى نويسد: عقيده ما درباره اخبار و احاديثى كه درباره طب رسيده ، آن است كه اين احاديث ، بر چند گونه اند: 🔷 برخى از آنها با نظر به آب و هواى مكه و مدينه گفته شده اند و به كار بستن آنها در ديگر شرايط آب و هوايى ، درست نيست.(یعنی جغرافیا بایستی در برخی احادیث طبی در نظر گرفته شود و صد البته برخی دیگر از احادیث ،فرای جغرافیای خاص می باشند و قابل تعمیم به دیگر شرایط محیطی هستند، نکته ای که ناقلان نظر شیخرحمة الله علیه از آن غفلت می ورزند.) 🔷در برخى از آنها، معصوم (عليه السلام ) بر پايه آنچه از حال و طبع سؤ ال كننده مى دانسته ، پاسخ داده و از همان موضع ، فراتر نرفته است ؛ چه اين كه امام ، بيش از آن شخص به طبع وى آگاهى داشته است ؛(مدخلیت طبع در درمان از اصول پایه ای طب اسلامیست که مرحوم شیخ بدرستی به آن تاکید دارد البته در بسیاری از احادیث طبی معصومین علیهم السلام شرح حال شخص را پرسیده و یا خودشان تشریح نموده اند و از آنجایی که شرح حال طبایع شخص بیمار نقل سده است می تواند قانون و اصول اکتشاف نموده و این دستور العمل را در دیگر موارد مشابه تعمیم داد حکم الامثال فیما یجوز و لایجوز واحد) 🔷برخى از آنها را مخالفان ، با هدف زشت نماياندن چهره مذهب در نگاه مردم در ميان احاديث گنجانده اند؛(بررسی رجالی حدیث هم به معنی مجوز استناد به معصوم ضرورتیست که شیخ رحمة الله علیه به آن پرداخته است و این دلیل نفی احادیث مستند طبی که بسیار هم هست، نمی باشد ) 🔷 در برخى از آنها، سهوى از راوى حديث ، سر زده است ؛(این مسئله هم مانند موارد دیگر اختصاص به احادیث طبی ندارد و فقیه وظیفه اش شناخت این مسئله هست. 🔷 در برخى از آنها بخشى از حديث حفظ شده و بخشى ديگر از آن ، فراموش شده است ؛(در این موارد هم مانند دیگر احادیث در صورتی که مخل نظام فهم حدیث باشد که کنار گذاشته می شود و اگر مخل معنی نبوده باشد قابل استفاده هست.) اما آنچه درباره عسل روايت شده كه درمان هر دردى است ، روايتى است صحيح و معنايش نيز اين است كه عسل ، شفاى هر بيمارى اى است كه از برودت طبع برخيزد. (مهندسی روایات و برخورد اصولی با روایات از روش های برخورد اصولی-اجتهادی شیخ رحمة الله علیه است که وقتی حدیث مطلق باشد و قیدی به آن خورده باشد بایستی آن قید را لحاظ کرده و تخصیص زد.البته در این حدیث خاص که عسل شفای هر دردیست قیدی از روایات مبنی بر اختصاص به برودت و حرارت نداشته بلکه احادیثی که تاکید دارد عسل درمان امزجه مخالف هم می باشد یعنی هم درمان صفراست که گرمیست و هم درمان بلغم است که سردیست و به اصطلاح عسل هوشمند است و متناسب با طبع های مختلف عمل میکن چنانچه به تجربه کثیر رسیده است ضمن اینکه چند داروی مفرد و مرکب دیگر نیز در روایات آمده هستند که به این صورت عمل می کنند مانند بنفشه،بادنجان و مویز) 🔷آنچه نيز درباره استنجا به آب سرد براى مبتلايان به بواسير رسيده ، در موردى است كه بواسير شخص ، از حرارت طبع ، سرچشمه گرفته باشد. (درایه حدیث از ضروت های فهم غیر اخباری و اجتهادیست که به خوبی از دقت های شیخ استنباط می شود ضمن اینکه آگاهی تخصصی مرحوم صدوق رحمة الله علیه در علم طب را می رساند آگاهی از انواع بواسیر از جهت منشا مزاجی-طبعی از اصول اولیه درمانی طب اسلامی روایست.) 🔷آنچه هم در مورد بادنجان و درمانگر بودن آن روايت شده ، ناظر به هنگام رسيدن خرما و در مورد كسانى است كه خرما مى خورند، نه ناظر به ديگر اوقات .(مدخلیت مزاج فصل در درمان بیمار از فنی ترین مباحث طب معصومین هست که شیخ رحمة الله علیه به آن اشاره دارد واین مسئله نافی درمانگر بودن بادنجان در فصل خاص دیگر نیست یعنی مزاج دارو و مزاج فصل را باید در درمان طب اسلامی در نظر داشت.) ادامه..
🔷و اما آنچه در مورد درمان درست بيمارى از امامان (عليهم السلام ) رسيده ، مضمون آيات و سوره هاى قرآن و يا دعاهايى است كه به حكم سندهاى قوى و طرق صحيحى كه به واسطه آنها به ما رسيده اند ، پذيرفته خواهند شد.(جالب این که ایشان دعا درمانی را پس از اتقان سندی بلا شرط می داند و بالکل می پذیرد حال سئوال اینست آن ها که به این دقت های شیخ در احادیث را نام رد دارو درمانی حدیثی می گذارند چرا به استناد همین سخنان دعا درمانی را ترویج نمی کنند؟!کجاست کلینک های دعا درمانی حوزه های علمیه؟منتظر هستیم از غرب که قبله فرهنگی ما شده است در دانشگاه ها شعبه افتتاح کنند تا شما هم با اخذ مجوز از ایشان مروج آن باشید؟بله کلینک های دعا درمانی در اروپا و آمریکا به شدت رونق گرفته است عجیبتر اینکه از ادعیه شیعه و قرآن هم بهره می برند! ) ⭕️چند نکته پایانی: 🔷سزاوار نیست روش برخورد اصولی شیخ الفقها رحمة الله علیه را نفی احادیث طبی قلمداد کنیم. 🔷سزاوار نیست سئولات بیش از هزار ساله یک فقیه را هنوز پاسخ نداده باشیم و فقط با طرح سئوال از پاسخ آن شانه خالی کنیم. 🔷سزاوار نیست متنی را که شیخ مفید و علامه مجلسی رحمة الله علیهما نقل کرده و پس از آن از احادیث طبی دفاع نموده اند را تلقی به نفی کنیم. 🔷سزاوار نیست شیخ که از اعاظم اجتهاد و رجال است را متهم به اخباریگری کنیم. 🔷سزاوار نیست جایگاه علما دین با اطلاعات فراوان و فضل بسیار همچون شیخ صدوق رحمة الله علیه در طب اسلامی ، مزاج ، دارو و درمان به جانشینی علما بی اطلاع از این علم تبدیل شود. 🔷سزاوار نیست به ندانستن تحلیل بیش از یازده هزار حدیث طبی که قریب سه هزار حدیث آن بدون تکرار است افتخار کنیم. 🔷سزاوار نیست بدون تسلط بر این احادیث نقد طب اسلامی کرده و یا اسلام شناسی خود را کامل بدانیم. 🔷سزاور است حال که قاطبه علما و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور بویژه قم مقدسه ، قیام به احیای این علم شریف نموده اند ما نیز به تحقیق و تدقیق پرداخته موانع تحقق این امر را برداریم. ✍🏻م.م.ق منبع:اعتقادات صدوق ص115 بحار ج62 ص 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍈خربزه میوه ای کم نظیر🍈 ✅بر شما باد خوردن خربزه ؛ چرا كه در آن ، ده ويژگى است : غذاست، آب است ، شستشو دهنده است ، خوش‏بو كننده است ، مثانه را مى‏شويد، شكم را مى‏شويد، آب كمر را زیاد می‌کند، بر نيروى همبسترى مى‏افزايد، سردى مزاج را از ميان مى‏بَرَد، و پوست را تميز مى‏كند. 📚 بحارالأنوار،ج62،ص297 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
💎از امام کاظم (عليه السلام) روايت شده است كه فرمودند: مؤمن بايد هميشه پنج چيز همراه داشته باشد: ◀️مسواک ◀️شانه ◀️جانماز ◀️انگشتر عقيق ◀️تسبيحى از تربت كه ( لااقل ) سى و چهار دانه داشته باشد. 📚 مصباح المتهجّد، ص ۷۳۵ 📚 بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص ۱۳۶، ح ۷۶ 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 💎 🌘 خداوند بر سر سفره‌ای که سرکه و نمک در آن باشد درود می‌فرستد. 🌘 سرکه‌ی تهیه شده از انگور خواص بی شماری دارد و مزاج آن سرد و خشک است. 🌖 خواص مهم سرکه 🌘 سریع النفوذ است و اثر و قوای دارو را به اعضا می‌رساند. 🌘 لطیف کننده‌ی غذای غلیظ (دیر هضم)‌و کمک به هضم بهتر آن‌ها 🌘 محرک اشتها ( اشتها‌آور ) 🌘 انسداد‌های عروق و طحال را به خوبی برطرف می‌کند. 🌘 سرکه سوخته‌ی اخلاط بدن را از بین می‌برد. 🌘 قلب را زنده و احیا می‌کند. 🌘 عقل را محکم‌ می‌کند. 🌘 میل به زِنا را از بین می‌برد. 🌘 در تابستان و زمستان قابل مصرف است. 🌘 دریچه‌های قلب را نرمال و تقویت می‌کند. 🌘 گرفتگی‌های کرونر قلب را باز می‌کند. 🌘 رسوب داخل رگ‌ها را از بین می‌برد. 🌘 سرکه انگل‌های شکم را از بین می‌برد. 🌘 سرکه برای عصبانیت‌های ناشی از صفرا مفید است ( مسکن صفرا) 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
🔥درمان و 🔥 👈 غالبا معلول غلبه میباشد. ✅ درمان: 🍃 دم‌کرده گل بابونه 🍃 داروی تقویت عصب طب اسلامی 🍃 خوردن پیاز (تخم پیاز هم عصب را تقویت می‌کند.) 🍃 مداومت بر خوردن مویز (روزانه 21 عدد به صورت ناشتا) 🍃 روغن زیتون 🍃 برگ چغندر 🍃 صفرابر 🍃 سبزی خرفه 🍃 سویق عدس 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 درمان بیماری‌های و داخلی ↩️ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله علیه و آله لِرَجُلٍ اشْتَكَى‌ بَطْنَهُ‌: خُذْ شَرْبَةَ عَسَلٍ وَ أَلْقِ فِيهَا ثَلَاثَ حَبَّاتِ شُونِيزٍ أَوْ خمس [خَمْساً] أَوْ سبع [سَبْعاً] ثُمَّ اشْرَبْهُ تَبْرَأْ بِإِذْنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى .... إِنَّمَا يَنْفَعُ أَهْلَ الْإِيمَانِ وَ لَا يَنْفَعُ أَهْلَ النِّفَاقِ وَ عَسَى أَنْ تَكُونَ مُنَافِقاً .... کسی از درد شکم به رسول خدا صلی‌الله علیه و آله شکایت کرد. حضرت فرمودند: به اندازه یک قاشق مرباخوری که در آن ۳ یا ۵ یا ۷ دانه است ، سه مرتبه مصرف کن خوب می شوی... همانا برای اهل ایمان منفعت دارد و برای منافق فائده ای ندارد .... 📚 منبع : جعفریات ، بن اشعث ، ص۲۴۴ 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
طب الائمه الصادقین(استاد قاسمی)
🍈خربزه میوه ای کم نظیر🍈 ✅بر شما باد خوردن خربزه ؛ چرا كه در آن ، ده ويژگى است : غذاست، آب است ، شس
💎درباره خربزه بدانیم...💎 💠خربزه به خاطر دفع سموم بدن از ارزش حیاتی بالایی برخوردار است و شاید هیچ میوه ای از این لحاظ به پای آن نمی رسد. 💠 به علاوه خربزه از پتاسیم سرشار است و به سبب وجود همین ماده، روماتیسم و بیماری های کبدی را درمان می بخشد و موجب رشد کودکان می گردد و ناراحتی های سالمندان را برطرف می سازد و سبب افزایش فعالیت سلول های دستگاه گوارشی، موجب رفع نقاهت، سستی و بی حالی آن ها می گردد. 🌸امام رضا علیه السلام می فر مایند: خربزه به منزله آب است ، به منزله شیرینی ، معطر است ، میوه ی گوارایی است، پاک کننده ی دهان ودندان است، طعام خوبی است، خورشت شایسته ای است، مثانه را شستشو می دهد، صورت را صاف می کند ودهان را خوشبو می کند. علیرغم اینکه خربزه ، میوه ای گرم و تر است و برای سرد مزاجان خوب است و برای افسردگان نشاط آور است، اما از مصرف آن به صورت ناشتا نهی شده است. 🌸 یاسر خادم امام رضا علیه السلام به نقل از آن حضرت می گوید: البطیخ على الریق یورث الفالج؛ مصرف خریزه به صورت ناشتا باعث سستی اندام و فلج آنها می شود. 🌸و در روایتی دیگر می فرماید: : البطیخ على الریق یورث القولنج؛ خوردن خربزه در ناشتا باعث قولنج می گردد. 🌹اشعار امام رضا علیه السلام درباره خربزه امام علیه‌السلام در مورد خربزه اشعاری هم سروده اند که چنین است: اهدت لنا الأیام بطیخة/ من خلل الارض و دارالاسلام تجمع اوصافا عظاما و قد/ عددتها موصوفة بالنظام کذاک قال المصطفی المجتبی/ محمد جدّی علیه السلام ماء و حلواء و ریحانة/ فاکهة، حرض، طعام ادام تنقی المثانة تصفّی الوجوه/ تطیب النکهة عشر تمام خلاصه آن این است که: روزگاران به ما خربزه‌ای پیشکش داد از زیورهای زمین و از سرای سلامت. خربزه میوه‌ای شیرین، لذیذ و گواراست که انواع گوناگونی دارد . جدم پیامبر اسلام می گوید که آن هم خوراک است هم نوشیدنی، هم شیرینی است هم سبزی، هم میوه است هم خورش ، خوشبو کننده است، شکم را می شوید و پوست را تمیز می کند و... 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
😍🌸 ✅۱_خوردن خربزه و پنیر در وعده شام ✅۲_خوردن چند برش به در روز ✅۳_خواندن ۳ سوره یس به ۳ سیب سرخ و روزی یکی میل کردن . ✅۴_خوردن سیب ناشتا ✅۵_خوردن گلابی ✅۶_به چهره زیبا نگاه کردن ✅۷_تلاوت قرآن و مداومت به آن 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎فوائد حنا گذاشتن بر سر و بدن💎 امام صادق علیه‌السلام: حنا بوی بد عرق را از بین می‌برد، چهره را شاداب، دهان را خوشبو و فرزند را زیبا می‌کند 📚 کافی ج۶، ص۴۸۴، ح۵ من لا یحضر الفقیه ج۱، ص۱۲۱، ح۲۷۳ ➕یکی از مکانسیم‌های عمل حنا، دفع ریح و اخلاط فاسد است. 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
در فصل تابستان، خرفه را از سبزی هایتان حذف نکنید🌱 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐮فوائد شیر گاو🐮 ✅یکی از شیرهای مطرح برای دارو و درمان شیر گاو است. تعلیلی که درباره شفاء بودن شیرِ گاو است این است که گاو از همه گیاهان می‌خورد. 🤍روایتی از پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) داریم: برشما باد شیر گاو، چراکه شیر گاو از تمامی گیاهان تشکیل شده است. بنابراین شیر گاوهایی که در طبیعت می چرند فائده ی بیشتری دارد. 🔹تقویت استخوان 🔹چاق کننده 🔹مفید برای درمان اسهال 🔹معده را دباغی می کند 🔹شحم کلیه را زیاد می کند 🔹سبب افزایش اشتها می شود 🔹دارو است 🔹ضرر نمی رساند 🤍شخصی به امام صادق(علیه السلام) عرض عرض کرد من شیر خوردم و به من ضرر زد. حضرت فرمود نه قسم به خدا هیچ ضرری نمی‌زند ولی آن را با چیز دیگری مصرف کردی و آن غذای دیگر ضرر داشت و گمان کردی شیر ضرر دارد. 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
💐 زندگی با توصیه های طب اسلامی 🌸 تا گرسنه نشدید،غذا نخورید. 🌸 قبل از سیر شدن،دست از غذا بکشید. 🌸 غذا را خوب بجوید. 🌸 قبل از خواب،خود را به دستشوئی عرضه کنید. 🌸 بین غذا،نوشیدن اب ممنوع است. 🌸 بعد ازغذا،نوشیدن اب لازم است. 🌸 نوشیدن اب بعد از غذاهای چرب و گوشت بهتر است با تاخیر انجام بگیرد. 🌸 ترک شام،پیری به بار می اورد. 🌸 ناهار خوردن در میان دو وعده غذا،موجب فساد بدن می شود. 🌸 خوردن صبحانه و شام،سیره پرهیزکاران است. 🌸 پرخوری و پر نوشی،نوعی اسراف به حساب می اید. 🌸 اصل سلامتی بدن،محصول تعادل مزاج هاست. 🌸 میل به خواب در هنگام خواب،و میل به غذا در هنگام غذا نشانه سلامتی است. 🌸 هر مزاج غالبی را با ضد ان می توان درمان نمود. 🌸 بادنجان،برای رفع سودای غالب مفید است. 🌸 بکارگیری روغن زیتون برای سرخ کردن غذاها،پسندیده است. 🌸 انجام گناه در نهایت،موجب غلبه سودای بدن می شود. 🌸 "ازدواج موفق" به تنهایی می تواند تعدیل کننده چهار مزاج انسانی باشد. 🌸 "نگاه سالم"و"پوشش کامل"می توانند تعدیل کننده مزاج خون افراد جامعه باشند. 🌸 "بد پوشی و بد حجابی"زمینه ساز اسیب از ناحیه چشم زخم است. 🌸 هزینه کردن جهت غذای سالم،نوعی سرمایه گذاری است. 🌸 هزینه کردن جهت غذای ناسالم،نوعی اسراف است. 🌸 پر خوابی معلول پر نوشی،و پرنوشی معلول پرخوری است. 🌸 هرگز پرخوری با باهوشی با هم جمع نمی شود. 🌸 "بسم الله گفتن"قبل از غذا اسیب های غذا را از انسان دور می کند. 🌸 هنگام میل جنسی،با همسرت امیزش کن. 🌸 "غصه خوردن"می تواند عامل سفید شدن زود هنگام موها شود. 🌸 در میان انواع درمان،بهترین درمان،درمان با دعاست. 🌸 تا می توان باید با بیماری مدارا نمود. 🌸بگذاریم تا مدافعان بدن،خود از سلامتی بدن دفاع نمایند. 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ توصیه‌هایی برای کم خونی : ➖خوردن سبزی تره به صورت خام و پخته ➖استفاده از شکر سرخ به جای شکر سفید ➖خوردن برگ چغندر به صورت خام یا پخته ➖خوردن باقلا با پوست ➖خوردن روزی چند عدد خرما ➖خوردن گوشت گوسفندی کباب شده ➖خوردن سه شیره صبح ناشتا ➖خوردن حلیم گندم گوشت ➖خوردن مغز های مفید(گردو ، پسته و...) ➖مصرف میوه جات و آب آن ها (انار و...) ➖مصرف روزانه سه وعده سویق (سویق خونساز) ➖مصرف یک لیوان شیر عسل ➖مصرف روغن زیتون در غذاها ➖مصرف روزی یک عدد سیب رسیده شیرین ➖مصرف ادویه جات تند در غذا (در حدمتعادل) ➖مصرف مویز سیاه ➖داروی قرص خون طب اسلامی (مقل ازرق) 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
💎تقویت بینایی در طب اسلامی💎 ✔️نعمت بینایی 👁نظر كن اى مفضّل به سوى اين حواس كه مخصوص شده است به آنها انسان در خلقت خود و شرف يافته به آنها بر غير خود چگونه «ديده‏ ها» را در سر او قرار داده است مانند چراغ ها كه در بالاى مناره برافروزند تا تواند همه اشياء را مطالعه نمايد، و ديده را در اعضاى پائين‏تر قرار نداده مانند دستها و پاها كه آفت ها به آن برسد يا در مباشرت اول اعمال به آن جوارح علتى در آنها حادث شود و در اعضاى وسط بدن قرار نداد مانند شكم و پشت كه دشوار باشد به كار فرمودن آن در ديدن اشياء و چون هيچ موضعى از براى اين حاسّه مناسب‏تر از سر نبود در آنجا قرار داد كه از همه اعضاء بلندتر است و آن را صومعه گردانيده براى حواس پنجگانه كه محسوسات پنجگانه را درك نمايد و ادراك هيچ يك از محسوسات از او فوت نشود. پس چشم را آفريد كه رنگها را دريابد. اگر ديده نمی بود كه رنگها را احساس نمايد، خلق رنگها بی فايده بود.  تفكّر كن اى مفضّل! در حال كسى كه نابيناست چه خللها در امور او به هم می رسد زيرا كه پيش پاى خود را نمی داند، و پيش روى خود را نمی بيند، و ميان رنگها فرق نمی كند، و صورت نيك و بد را تميز نمی كند، و اگر بر گودالى مشرف شود احتراز نمی تواند كرد. و اگر دشمنى بر روى وى شمشير كشد امتناع نمی تواند نمود و هيچ صنعتى از او متمشّى نمی شود مانند كتابت و درودگرى و زرگرى... ✔️راههای تقویت چشم در احادیث 👁شستن دست قبل از غذا 👁وضوء قبل از غذا 👁شستن دست بعد از غذا 👁سرمه کشیدن هنگام خواب 👁سرمه اثمد 👁سرمه کافوری 👁سرمه نشادوری 👁سرمه توتیا 👁سرمه نمک 👁سرمه عناب 👁سرمه اقلیما 👁سرمه ابی جعفر علیه السلام 👁سرمه آب باران و عسل با پول مهریه همسر 👁مسواک چوبی زدن 👁نگاه به رنگ آسمان 👁نگاه به رنگ سبز و سبز کبود 👁مالیدن بنفشه 👁خضاب کردن به حنا 👁کوتاه کردن مو 👁بستن موی سر 👁آب زمزم 👁نگاه به چاه زمزم به قصد شفا 👁حجامت سر 👁حجامت تحت الذقن 👁پرهیز از نگاه به خورشید 👁پرهیز از نظر به فرج هنگام جماع 👁پرهیز از جماع در ظهر 👁ریختن آب باران در چشم و آشامیدن 👁مسح چشم و حاجبین 👁آب مرزنجوش 👁استسلام منبر رسول‌الله 👁نکندن موی زیر بغل 👁آب قارچ 👁نماز شب خواندن 👁گریه کردن 👁شستن صورت با آب خنک 👁استنشاق بعد از خواب 👁نگاه به انگشتر فیروزه 👁نگاه به صورت علمای دین 👁صلوات فرستادن با دیدن سادات 👁خواندن حمد و معوذتین 👁خواندن آیت الکرسی به نیت شفا 👁خواندن ۲۱مرتبه سوره قدر 👁خوردن میوه به 👁نگاه به سبزه 👁نگاه به آب جاری 👁نگاه به صورت زیبا 👁نگاه به قرآن 👁خرمای برنی 👁کندر جویدن 👁خوردن گوشت 👁خوردن پیاز هر شهری 👁پوشیدن خف(نوعی کفش) 👁نپوشیدن کفش سیاه 👁پوشیدن کفش زرد 👁پاک کردن صورت بعد از عطسه 👁نگاه به خون اول حجامت 👁حرز بینایی 👁پرهیز از خوابیدن سمت چپ 👁نخوردن مرکبات در شب 👁سرمه آیه نور با آب زعفران 👁افطار با آب ولرم 👁افطار با شیرینی 👁خواندن حمد و فرستادن صلوات بعد از عطسه 👁خواندن سوره فصلت و سرمه به چشم 👁خواندن سوره بینه و سرمه به چشم 👁شستن دهان بعد از غذا 👁ریختن آب نیسان در چشم 👁پرهیز از جماع با شکم پر و سر شب 👁کوتاه کردن ناخن‌ها و شارب در شنبه و پنج شنبه و جمعه 👁گذاشتن انگشت ها روی چشم و خواندن آیت الکرسی بعد از نماز عصر 👁مرکب شافیه چهارده و شانزده ماهه 👁مرکب سعتر 👁مرکب حب البلسان 👁مرکب اسارون 👁مرکب مسخن 👁مرکب طریفل 👁مرکب امام صادق علیه السلام 👁گفتن هزار بار ذکر «یا ظاهر» بعد از طلوع آفتاب 👁 آیه شریفه ۲ از سوره مبارکه انسان را زیاد بخواند فَجَعَلْناهُ سَمیعاً بَصیراً 👁گفتن «سبحان ربی العظیم و بحمده»و«لاحول ولا قوه الا باللّه العلی العظیم» بعد از نماز صبح ده مرتبه 👁این دعا بعد از نمازهای صبح و مغرب خوانده شود: «اللَّهُمَّ اِنِّی اَسْاَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلِ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْبَصِیرَهَ فِی دِینِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی وَ الْاِخْلَاصَ فِی عَمَلِی وَ السَّلَامَهَ فِی نَفْسِی وَ السَّعَهَ فِی رِزْقِی وَ الشُّکْرَ لَکَ اَبَداً مَا اَبْقَیْتَنِی‏» 👁دو رکعت نماز بدین ترتیب خوانده شود که در هر رکعت بعد از حمد، سه مرتبه سوره کافرون و بعد از آن این آیه خوانده شود: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها اِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فی‏ ظُلُماتِ الْاَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبین‏» 👁تعویذ درد چشم 👁نماز بینایی چشم 👌لطفاً عینک نزنید ✍م.م.ق 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎عطسه و سلامتی💎 پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: 《اَلْعُطاسُ لِلْمَريضِ دَليلُ الْعافِيَةِ، و راحَةٌ لِلْبَدَنِ.》 عطسه كردن، برای بيمار، نشانه ی بهبودی و موجب راحتی بدن است. 📚منبع : الكافي 2: 656 ح 19. 🌐طب الائمه الصادقین«استاد قاسمی» https://eitaa.com/joinchat/2700214775Cc35748b316