eitaa logo
طب اسلامی
185 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
661 ویدیو
39 فایل
محلی برای تبادل نظر محترمانه و علمی مخالفان و موافقان طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر شد که: تعارض منافع بین انسان و شیطان (به عنوان دشمن بیرونی) و تعارض منافع بین فطرت و غریزه (به عنوان دشمن درونی)... 🔥باعث گرفتاری انسان به میوه‌ی ممنوعه و افتادن در دام فتنه‌ی شیطان شد. 😔این داستان همه ی ماست! در هر زمانی و در هر مکانی: ✨قال الله الحکیم: يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ۗ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿اعراف: ٢٧﴾ ای فرزندان آدم! شیطان، شما را نفریبد چنان که پدر و مادرتان را [با فریبکاریش] از بهشت بیرون کرد، لباسشان را از اندامشان بر می کشید تا شرمگاهشان را به آنان بنمایاند، او و دار و دسته‌اش شما را از آنجا که شما آنان را نمی بینید می بینند، ما شیاطین را سرپرست و یاران کسانی قرار دادیم که ایمان نمی‌آورند. ⚡️مواظب باشیم که شیطان، شلوار دین و حجاب و عفاف و تقوایمان را پایین نکشد!!! ⚡️مواظب باشیم که شیطان ما را بی‌آبرو نکند! ⚡️مواظب باشیم که شیطان ما را بی دین نکند! 🍏درمان: 🍎ایمان به خدا؛ شرم و حیا از خدا؛ برائت از شیطان @tebbe_eslame
شعر دعای لی خمسه اطفی بهم با صدق ایمان با صفا می گویم از ژرفای جان با ضرس قاطع بی امان دارم شعاری بر زبان لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من جانم بیا با ما بگو با شوق و با رغبت بگو با صوت زیبا هم بگو بی ترس و بی خجلت بگو لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من فرمان ز احمد می برم، من در رهش جان می دهم از بهر خوشنودی او، فرمان ز حیدرم می برم لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من با ذکر یا زهرای خود، با مصطفی با حیدرم هم با حسن هم با حسین با ذکرمادر مادرم لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من با ذکر حیدر حیدرم با شور صفدر در سرم با حب زهرا و علی من جرعه نوش کوثرم لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من دل بر حسن جان بسته ام من با حسین پیوسته ام از دشمنش دل خسته ام از غیر او بگسسته ام لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من بر مصطفی، بر مرتضی، بر آل پیغمبر قسم هرگز مبرٌم من ز این اهل کسا تا زنده ام لی خَمســـــــــــــــةٌ اُطفی بهم حرّ الجحیم الحاطمة المصـــــــــــــــطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمة ای جان من ای جان من ای جان و ای جانان من
وای از آن روز که محبت چیزی در دل مردم به عشق وافر کشیده شود: وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاسْمَعُوا ۖ قَالُوا سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَأُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِكُفْرِهِمْ ۚ قُلْ بِئْسَمَا يَأْمُرُكُمْ بِهِ إِيمَانُكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿بقره: ٩٣﴾ و [یاد کنید] زمانی که از شما [برای پیروی از موسی] پیمان گرفتیم، و کوه طور را بالای سرتان برافراشتیم [و گفتیم:] آنچه را [چون تورات] به شما دادیم با قدرت و قوّت دریافت کنید [و دستورهای ما و پیامبرتان را بشنوید، به ظاهر] گفتند: شنیدیم و [در باطن گفتند:] نافرمانی کردیم. و به سبب کفرشان، دوستی گوساله با دل هایشان در آمیخت. بگو: اگر شما مؤمن هستید [و ایمانتان شما را به این همه ظلم و جنایت و فساد فرمان می دهد] پس بد چیزی است آنچه ایمانتان به آن فرمان می دهد. «وَ أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ»: دلهایشان از عشق گوساله لبریز گردیده بود. در اینجا حذف مضاف شده است و مضافٌ‌الیه در جای مضاف به کار رفته است. تقدیر چنین است: حُبَّ الْعِجْلِ. «بِکُفْرِهِمْ»: به سبب کفرشان. 🍏درمان: 🍎تبعیت از ائمه‌ی اطهار صلوات الله علیهم اجمعین @tebbe_eslame
🌼بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین... 💐اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم... 🌿سلام و روز همگی دوستان به خیر...🌿
🌴انسان شریف کیست؟ هر قدر ، انسان شریف تر و نجیب تر و حساستر باشد، از جنایت دیگران بیشتر رنج میبرد،... و این دو علت دارد: یکی اینکه خود را مستحق خیانت نمی بیند، و دیگر اینکه منتظر نیست که سایرین با او عملی کنند که خود او با سایرین نکرده است. @tebbe_eslame
🌿🌺چرا از نماز کمک نمی‌گیرید❓ امام صادق (علیه السلام ) فرمودند: ما يَمنَعُ اَحَدَكُم اِذا دَخَل عَلَيهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنيا اَن يَتَوَضَّاَ ثُمَّ يَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ يَركَعَ رَكعَتَينِ فَيَدعُوَ اللّه فيهِما؟ ⚡️ اما سَمِعتَ اللّه يَقُولُ: «وَاستَعينوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟ 🌴سوره بقره، آیه ۴۵.🌴 💢 چه چيز مانع مى‌شود، كه هرگاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به سجده‌گاهِ خود برود، سپس دو ركعت نماز بگزارد و در آن نماز، برای حل گرفتاریش دعا كند؟ 💢 مگر نشنيده‌اى كه خداوند در قرآنش مى‌فرمايد: «از صبر و نماز کمک بگيريد»؟ 📚 تفسير عياشى ج۱، ص۴۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امان از بی تقوایی و حسد هابیل و قابیل دو پسر حضرت آدم بودند؛ یکی باتقوا و پرهیزگار و دیگری بی‌تقوا و خودخواه... بنا بر نقلی: به آدم وحی شد که جانشینی و اسم اعظم را به هابیل که کوچکتر از قابیل بود، بسپارد؛ و این کار باعث کراهت و حسد قابیل شده و تصمیم به قتل برادرش گرفت. قابیل عصبانی شد و گفت: من از هابیل بالاتر و بهتر هستم و قرار شد که قربانی تقدیم کنند و هابیل از بهترین قسمت مالش برای قربانی برد و قابیل از بدترین مالش... و قربانی هابیل قبول شد و حسد و غضب قابیل شدیدتر ... تا این که برادرش را در اثر این بی‌تقوایی و حسد، کشت و از زیانکاران گردید! ✨خدا، از پرهیزگاران قبول می‌کند. چند نکته 1. هر کسی، انسان بی گناهی را بکُشد، مثل این است که کُل مردم دنیا را کشته است! مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿مائده: ٣٢﴾ به این سبب بر بنی اسرائیل لازم و مقرّر کردیم که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است. و یقیناً پیامبران دلایل روشنی برای بنی اسرائیل آوردند، سپس بسیاری از آنان بعد از آن در روی زمین به [تجاوز از حدود حقّ و فساد و] زیاده روی برخاستند. 2. حسد و کشتار از روی حسد، در ذات یهود قرار دارد؛ بغی و ظلم و جنایت پیشه ی یهود است! (مخصوصا با مسموم کردن)💉💉💉 3. حسد یعنی: به داشته‌ی دیگری راضی نباشی! یعنی عدم رضایت از کار خدا...؛ یعنی خودخواهی؛ یعنی ورود در محدوده‌ی غریزه و حیوانیت و اگر به مرجله ی عمل برسه و باعث کشتن و یا صدمه زدن به صاحب نعمت برسه، از ریشه های کفر به خداست. 🍏درمان: 🍎پرهیز از اطاعت شیطان و دوری از خودخواهی؛ انفاق بهترین دارایی؛ احترام به جان و مال و ناموس دیگران... @tebbe_eslame
طب اسلامی
#مبانی_طب_اسلامی #درمان_درد_تعارض_منافع #آغاز_برادرکشی امان از بی تقوایی و حسد هابیل و قابیل دو پ
وقتی زراره به حضرت عرض میکند: مردم عقیده دارند که اختلاف هابیل و قابیل به خاطر ازدواج آنها با خواهرشان بوده. زراره به امام(ع) عرض کرد: مردم عقیده دارند که قابیل، هابیل را به این دلیل به قتل رساند که آدم خواهر قابیل لوزا را که دختری زیبا بود به هابیل داد و اقلیما را که زشت بود به قابیل تزویج نمود؛ سپس خداوند تزویج خواهر بر برادر را حرام فرمود؛ لذا این جریان سبب شد که قابیل نسبت به برادرش هابیل کینه ورزی نمود و او را به قتل رسانید. حضرت در جواب این سخن زراره میفرماید: این عقیده، نادرست و سخیف است که با کمال بی شرمی چنین نسبت ناروائی به حضرت آدم، اولین پیغمبر و خلیفه ی خدا می دهند و حال آن که ده هزار سال پیش از خلقت آدم خداوند به قلم قدرت، حوادث و اموری را که تا روز قیامت در عالم باید جاری شود، در لوح محفوظ نوشته و حلالها و حرامها‌ تعین نموده که از جمله ی محرّمات، ازدواج برادر با خواهر و فرزند با مادر است که تا روز قیامت حرام خواهد بود. 📚 التفسیر،عیاشی،ج۱،ص۳۱۲. تفسیرنورالثقلین، ج ۱، ص۶۱۰.
✨قال الله الحکیم: فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ ۚ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ ۚ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ ۚ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿بقره: ٢٤٩﴾ پس زمانی که طالوت با سپاهیان [برای جنگ با دشمن از شهر] بیرون رفت، گفت: بی تردید خدا شما را به وسیله نهر آبی آزمایش می کند؛ پس هر که [به هنگام تشنگی] از آن [سیر] بنوشد، از من نیست و هر که از آن نخورد، از من است، مگر کسی که با دستش کفی آب برگیرد [که او نه از من است و نه مردود از سپاه]. پس جز اندکی از آنان همگی از آن نوشیدند. و زمانی که او و کسانی که با او ایمان آورده بودند از نهر گذشتند، [گروهی از آنان] گفتند: ما را امروز قدرت مقابله با جالوت و سپاهیانش نیست. ولی کسانی که یقین داشتند که دیدارکننده خدایند، گفتند: چه بسا گروه اندکی که به توفیق خدا بر گروه بسیاری پیروز شدند، و خدا باشکیبایان است.
🌴امام صادق (ع) : أُصُولُ الْکُفْرِ ثَلَاثَةٌ الْحِرْصُ وَ الِاسْتِکْبَارُ وَ الْحَسَدُ؛ فَأَمَّا الْحِرْصُ فَإِنَّ آدَمَ (ع) حِینَ نُهِیَ عَنِ الشَّجَرَةِ حَمَلَهُ الْحِرْصُ عَلَى أَنْ أَکَلَ مِنْهَا وَ أَمَّا الِاسْتِکْبَارُ فَإِبْلِیسُ حَیْثُ أُمِرَ بِالسُّجُودِ لآِدَمَ فَأَبَى وَ أَمَّا الْحَسَدُ فَابْنَا آدَمَ حَیْثُ قَتَلَ أَحَدُهُمَا صَاحِبَهُ"؛ اساس کفر سه چیز است: حرص، استکبار، و حسادت ورزیدن؛ حرص باعث شد تا حضرت آدم (ع) پس از نهی از خوردن میوه درخت ممنوعه به سراغ آن برود، اما استکبار سبب شد تا ابلیس پس از امر به سجده آدم از آن سرپیچی کند، و حسد سبب قتل یکی از فرزندان آدم به دست دیگری شد. تذکر این نکته ضروری است که در این روایت استکبار به معنای بزرگ منشی نیست، چنان که شما معنا کرده اید؛ چراکه بزرگ منشی یعنی بزرگوار بودن و بزرگواری در مقابل دنائت و پستی است که نه تنها در آموزه های دینی از آن نهی نشده، چه بسا مورد ترغیب و ستایش قرار گرفته است، بلکه منظور از استکبار در این کلام امام صادق (ع)، تکبر و خود بزرگ بینی است که مورد نهی واقع شده است. 📗کلینی، کافی، ج 2، ص 289، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365ش.